ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SOLO606
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLO606
Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 07:13
BerichtOnderwerp: Ziel
 
Looft den Heere mijn ziel en vergeet geen van Zijn weldaden Psalm 103
en Mijn Ziel is bedroefd tot de dood toe, spreekt Jezus in Gethsémané.
Het diepste innerlijk, de bewaarplaats van alle emoties, herinneringen etc. en vanuit die ziel wordt ook de geest bestuurd samen met de Heilige Geest, Die getuigt dat wij in Christus kinderen van God zijn en elkaar ná het sterven in de hemel zullen herkennen zoals tijdens de verheerlijking op de berg waarbij Mozes en Elia door de discipelen werden herkend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:37
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
SHANITA130 schreef:
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...

Beproef de geesten of ze uit God zijn....

Genezingen komen voor in de Gemeente op gebed of door ziekenzalving, maar in het Woord is nergens sprake van genezingsdiensten zoals van hr. Zijlstra, die zich op een voetstuk heeft laten zetten of zichzelf geplaatst heeft als de individuele onmisbare, die heerst als een koning in geestelijke opzicht.
Wie zichzelf verhoogt, zal vernederd worden, dát is De Schrift en Die geldt als enige betrouwbare Gids en Keurmeester door de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: donderdag 25 april 2013, 15:48
BerichtOnderwerp: Overwiining door en in het geloof..
 
DIT IS DE OVERWINNING
19 april 2013 - Overdenkingen - geen reacties
“Dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof” (1 Johannes 5:4)

Heeft u gefaald? Is er een zonde die u gemakkelijk in z’n greep krijgt? Voelt u zich een verzwakte lafaard die niet in staat is overwinning te krijgen over een verborgen zonde? Maar is er tezamen met die zwakte in u ook een verterende honger naar God? Verlangt u naar Hem, strekt u zich uit tot Hem? Die honger en dorst is de sleutel tot uw overwinning, dit is wat u anders maakt dan alle anderen die schuldig zijn tegenover God. Dat is wat u apart zet! U moet die honger levend houden, blijft dorsten naar gerechtigheid. Ga u zwaktes nooit rechtvaardigen, geef er nooit aan toe, accepteer het niet als deel van uw leven.

Geloof is uw overwinning. Abraham had een zwakte; hij loog, en maakte bijna dat zijn vrouw een overspelige werd. Maar Abraham “geloofde God en dit werd hem tot gerechtigheid gerekend”. God weigerde om hem deze zonde aan te rekenen – omdat hij geloofde!

Natuurlijk heeft u gefaald. Misschien gisteren – misschien zelfs vandaag wel! Maar gelooft u dat Jezus de macht heeft om u te verlossen van de heerschappij van zonde? Gelooft u dat het kruis van Jezus betekent dat de macht van zonde gebroken is? Accepteert u het feit dat Hij heeft beloofd u te verlossen uit de valstrikken van de duivel?

Laat me u vertellen waarvan ik geloof dat de overwinning ligt. Laat uw hart alle beloftes van overwinning in Jezus accepteren. Laat vervolgens uw geloof tegen uw hart zeggen: “Ik ben misschien niet wat ik zou willen zijn maar God is aan het werk in mij, en Hij heeft de macht om de grip die zonde op mij heeft te verbreken. Het is misschien stukje voor stukje, maar de dag zal komen dat geloof zal overwinnen. Ik zal niet altijd een slaaf zijn, ik ben niet een of andere marionet van de duivel, en ik zal ook niet zijn slachtoffer zijn. Ik ben een zwak kind van God, en ik wil de kracht van Jezus. Ik zal als zuiver goud dat gelouterd is in het vuur tevoorschijn komen. God is met mij! Ik onderwerp alles aan Hem die in staat is mij te behoeden voor vallen en mij, met veel vreugde, als vlekkeloos zal tonen voor de troon van God”.

Uit de overdenkingen van David Wilkerson
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 18:13
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MAMY994 schreef:
[/b]Wat verwoord je dat mooi, Joannie!!!

Ik heb van alles ondervonden, maar De Liefde behouden en dan kan en wil ik ook iemand liefhebben, die mijn maatje wil zijn en bemind worden door het maatje en die Liefde is alleen vanuit de hemel te laten kweken en in ons te planten in gelovig gebed en als beiden hier in volharden dan groeit de Liefdesboom langzaam maar zeker op in hemelse richting.

Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 17:49
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
HEIDE936 schreef:
met ;als je niet bidt ontvangt je ook niks
was ik het ook wel niet helemaal eens
want als God naar ons zou handelen ,naar wat wij verdient hebben?!..

soms ontvangt je ook,wanneer je niet meer kunt bidden.
zodat je weer gaat bidden..

Als wij niet kunnen bidden, bidt de Geest in ons, als Zijn kinderen en Die pleit dan voor ons bij de Vader en de Zoon.
Mensen kunnen zorgen dat gebeden onverhoord blijven door ongeloof van de zoeker of ongeloof van de a.s. date-relatie..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 17:46
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
LEANNE226 schreef:
Met je eerste zin ben ik het niet eens,God denkt ook om je als je niet kunt/wilt bidden en kijkt niet naar het gebed maar naar je noden.

Over je tweede zin kunnen we eeuwig discusseren.........want waarom is er dan nog huiselijk geweld of incest of...........

Klopt en je wordt opengedaan, bidt en je zult ontvangen, alleen bid niet een eigen consumptiegebed, dat wordt niet ontvankelijk verklaard door de Vader en de Zoon..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 april 2013, 10:15
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...
 
PETRA373 schreef:
ach daten, ik geef het op denk ik, stuurt me een man vandaag 1 mail, en dan stuur je antwoord terug en verwacht hij meteen dat je met hem gaat date. duh alsof het een hobbie is, effe met iedereen daten die je mailt.
Na die p.n komt altijd wat tussen bij mij, 2 vrienden zouden met me mee gaan, kennen allebei weer niet en nee ga echt niet effe vanaf station na het bos lopen en in me eentje tegenover exdate staan.
En natuurlijk heb ik een zwak voor een man en niet andersom Gefrustreerde smiley
Plaats een foto en krijg debieligge reacties.
ik geef het op, ga me op andere dingen richten en proberen te accepteren ik denk ik alleen blijf voorlopig. gelukkig heb ik een piano Lachende smiley

ha ha iedereen succes met daten en vinden wat je zoekt.

Wie bidt, die ontvangt....
Als je niet bidt, ontvang je ook niets.
Niet mijn wil geschiede, maar Uw Wil..
Dat gebed wordt altijd verhoord!

Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:32
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
JANS221 schreef:
Binnen een relatie van liefde en trouw is het elkaar leren kennen en het beminnen van elkaar en het beleven van seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het hoort bij elkaar en daarom moet je het niet los van elkaar zien of proberen te scheiden. De definitie van seks is voor een ieder ook weer anders. Seksuele gevoelens en verlangens zijn in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. In een beginnende relatie moet je altijd naar elkaar toe groeien en elkaar leren kennen, zowel wat betreft het hart en het vlees en het omgaan met die gevoelens en verlangens.

Is mooi geschreven, maar meerderen beperken zich teveel tot het eerste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606 (76)





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: woensdag 10 april 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende
 
PETRA373 schreef:
Volgens mij is cm ook stervende, in ieder geval het forum wel.

Ik(Jezus) heb jullie een voorbeeld gegeven, opdat jullie in Mijn Voetsporen zouden volgen.
Elkander bijten heeft in zich, dat men elkaar verteert en dát is niet het voorbeeld van Christus.
Volg Mij, en laat de anderen aan Mij over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLO606
Pagina 1 van 1