ChristianMatch
 


Forum

Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:30
 
JOSEF872 schreef:
Wat schreef jakobus ook al weer? Als wij niet geloven lijken wij op de golven van de zee zulk een mens moet niet denken iets te ontvangen van de Heer.

Ja dat zei hij :)
Zonder geloof gebeurt er uberhaupt niets.
Ik begrijp jou ook wel Jol, maar ligt daar niet een misleiding?
Als we bidden voor iemand, en er gebeurt niets, bidden we dan de volgende keer niet meer? Of bidden we niet goed? Of bidden we de volgende keer weer met net zoveel vertrouwen als de eerste keer?

Kan het ook zo zijn dat we misschien te snel willen bidden voor een ander?
Even gechargeerd, iemand die een ander niet wil vergeven en van de haat en wrok ziek wordt, die zal niet genezen voordat hij/zij de keuze maakt om te vergeven. Is het dan niet wijzer om in plaats van met een zieke in gebed te gaan, eerst 's uitgebreid in gesprek te gaan?
Nog mooier is als de zieke zelf om gebed vraagt, dan is er immers al geloof! En in dat geloof ik heb zelf al een paar keer mooie dingen zien gebeuren :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 16:59
 
ROADY558 schreef:
Ja dat zei hij :)
Zonder geloof gebeurt er uberhaupt niets.
Ik begrijp jou ook wel Jol, maar ligt daar niet een misleiding?
Als we bidden voor iemand, en er gebeurt niets, bidden we dan de volgende keer niet meer? Of bidden we niet goed? Of bidden we de volgende keer weer met net zoveel vertrouwen als de eerste keer?

Kan het ook zo zijn dat we misschien te snel willen bidden voor een ander?
Even gechargeerd, iemand die een ander niet wil vergeven en van de haat en wrok ziek wordt, die zal niet genezen voordat hij/zij de keuze maakt om te vergeven. Is het dan niet wijzer om in plaats van met een zieke in gebed te gaan, eerst 's uitgebreid in gesprek te gaan?
Nog mooier is als de zieke zelf om gebed vraagt, dan is er immers al geloof! En in dat geloof ik heb zelf al een paar keer mooie dingen zien gebeuren :)


Nee geen misleiding. Wel een meerdere keren nadenken over hoe je omgaat met bepaalde zaken als gebed. Jezus droeg het ons op: "legt de zieken de handen op" dus is dat een opdracht die je kunt opvolgen. Maar het: "en zij zullen genezen" ligt gewoon anders... wie zegt dat God niet heel andere dingen aan het doen is op dat moment en iemand op dat moment dan niet geneest van een bijvoorbeeld ongeneeslijke ziekte maar wel in zijn hart een verandering bemerkt.
En inderdaad voor je met iemand bidt is het ook goed te weten waar je mee bezig bent, heeft iemand al eerder opgemerkt in dit topic (DAVIDVDE498). Ik wil niemand demotiveren of ontmoedigen maar wel aanstippen wat een ieder hier wel weet (of .. kan weten). Er is gebrokenheid van de schepping en er zijn scherven waar rouw over is en geen verhoring op volgt wat wordt verlangt. Ook uitzichtloos lijden is er en een weten dat er een sterven volgt. En wie weet spreken we dan nog wel over het grootste herstel al is er verdriet bij de achterblijvers.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:35
 
Heb je zelf wel 's gebeden met iemand waarbij het doel bereikt werd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:38
 
ROADY558 schreef:
Heb je zelf wel 's gebeden met iemand waarbij het doel bereikt werd?



Ik bid, soms en eventueel, in mijn werk voor andere vormen van genezing... en ja daar zie ik over het algemeen procesmatig vorderingen en in een heel enkele situatie wel eens direct een verandering.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 17:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:46
 
Kijk, dat geeft mij nou hoop :)
Thanks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:51
 
ROADY558 schreef:
Kijk, dat geeft mij nou hoop :)
Thanks



zo hopeloos ben ik toch niet? Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley Knipoog smiley
wel realistisch. En dat hoort ook bij deze discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 17:54
 
Nee jij bent alles behalve hopeloos dat weet ik inmiddels wel.

Maar waar ik persoonlijk wel 's moe van wordt, zijn die eeuwige jamaren.

Ik heb ook talloze teleurstellingen meegemaakt in m'n leven, maar ik vertel iemand toch liever wat God wel heeft gedaan in m'n leven dan dat ik vertel van alle teleurstellingen, pijn en ellende. Dat ontdekken (en weten) ze vanzelf wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 18:05
 
ROADY558 schreef:
Nee jij bent alles behalve hopeloos dat weet ik inmiddels wel.

Maar waar ik persoonlijk wel 's moe van wordt, zijn die eeuwige jamaren.

Ik heb ook talloze teleurstellingen meegemaakt in m'n leven, maar ik vertel iemand toch liever wat God wel heeft gedaan in m'n leven dan dat ik vertel van alle teleurstellingen, pijn en ellende. Dat ontdekken (en weten) ze vanzelf wel...

Dat is één manier, jouw manier. Het is prima elkaar te vertellen van Zijn daden en toch is er een maar. Dus wb topicstart: geneest Jezus nog steeds zoals toen: Ja en toch waren er in Zijn tijd ook mensen zoals in Bethesda die één man maar zagen genezen. De rest bleef ongenezen.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 18:11
 
http://www.eo.nl/beam/geloven/item/god-waarom-geneest-u-mijn-moeder-niet/

Mooie getuigenis ook aangaande zichtbare genezingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 20:52
 
PIETER619 schreef:
http://www.eo.nl/beam/geloven/item/god-waarom-geneest-u-mijn-moeder-niet/

Mooie getuigenis ook aangaande zichtbare genezingen.

Mooi getuigenis Pieter.

Als er geen genezing komt, dat je dan wel die rust mag vinden zoals deze jongen en vertrouwen in God, dat is ook heel waardevol.


Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 14 oktober 2013, 20:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:57
 
Ik krijg helaas het getuigenis niet te zien maar is inderdaad lastig als er genezing komt.
Zelf heb ik ook een gezondheidsvraagje voor de Heer maar God heeft het nog niet de tijd gevonden. Toch mogen wij in dit alles elkaar steunen en liefhebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:26
 
JOL252 schreef:
Dus wb topicstart: geneest Jezus nog steeds zoals toen: Ja en toch waren er in Zijn tijd ook mensen zoals in Bethesda die één man maar zagen genezen. De rest bleef ongenezen.

Ja dat klopt. De bijbel is er wat dat aangaat heel eerlijk in.
Gelukkig maar. Het is dus en - en.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:39
 
Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:57
 
JANS221 schreef:
Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)

Mooi! Geen ander woord voor.

Ja, kan leiden tot bijgeloof maar ook een magisch denken en hoe "heidens" is dat...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 08:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:18
 
Magisch denken?
Leg 's uit als je wilt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:39
 
ROADY558 schreef:
Magisch denken?
Leg 's uit als je wilt?

Jans zei: God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof Ik refereerde hieraan. Magie is datgene doen of uitspreken waarvan je denkt en hoopt dat dit dan werkt (bijvoorbeeld: het uitspreken van "In Jezus Naam" zou dan móeten uitwerken en resulteren in genezing). Ik denk dat dit in sommige kringen binnen het christendom speelt/kan spelen en meestal is dit onbewust. Het gaat dan al niet meer om God zelf.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:43
 
Oh oke, ik snap het :)
Nee, zo werkt het inderdaad niet.

Dat "In Jezus Naam" kun je ook juist zien als een reminder om wie het gaat in het gebed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3