ChristianMatch
 


Forum

Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 02:32
 
Geneest Jezus nu net zo als dat Hij 2000 jaar geleden op aarde liep?

Zelf denk ik van niet, en velen denken van wel.

Ik zelf zie ziekte als deel van de zondeval.

Mijn astma is psychisch. Het is een allergie door psychische oorzaken, daarom is positief denken voor mij onder andere heel belangrijk.

Maar ja, er zijn ook duidelijke ziekten zoals kanker en brandwonden die dat niet zijn.

Ik vraag me af, waarom bij zoveel groepen zoveel aandacht voor genezingen.
Met grote posteres en flyers met reclame, van ga daar en daar voor genezing. Zomaar even 2 van het net geplukt.
Oa:
http://goedgelovig.files.wordpress.com/2013/01/healing-room.jpg,
http://www.mvcc.ie/wp-content/uploads/2012/07/Healing-Rooms-logo4.jpg


Ik denk zelf dat Jezus genas toen hij op aarde liep, en nu niet meer.
De wereld is in barensnood, dus rampen, liefdeloosheid en ziekten zijn het gevolg van deze gebroken wereld.
Ik heb zelf nooit uit de 1ste hand vernomen dat iemand van kanker genas, in een oogwenk, zoals staat beschreven in het NT, dat een vrouw alleen even Jezus kleed aanraakte, en meteen genas van jaren bloedvloeiingen.

Maar ja, Jezus loopt hier niet rond.

Wat doet het met mensen die ziek zijn, om steeds maar weer jaar in jaar uit aan te moeten horen, dat God hun wil genezen.....(maar het niet doet)

Wat dat doet met mensen die erg ziek zijn, of terminaal.

En, als het dan echt nu zo is als in de tijd dat Jezus rondliep, waarom dan zo weinig genezingen? In het NT lees je steeds 'en allen waren genezen'.
En, Ongelovige genezen ook regelmatig, met de wetenschap van nu.

Iig, mijn punt is, wat doet het met mensen die erg ziek zijn, na tig gebeden maar niet beter worden, en steeds maar weer aanhoren dat God hun wel wil genezen? Daar maak ik mij echt zorgen over.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 03:43
 
Gelovigen zijn mensen, ieder in zijn, haar geloofs groei, en ieder ook wel Es' fouten makend.
op je vraag warom nu niet veel mensen genezen, weet ik ook het antwoord niet,
Soms denk ik wel, we zijn klein gelovig, Jezus liep met groot geloof, enorme autoriteit rond op aarde

Ik denk dat sommigge gelovigen denken, we moete die autoriteit hebben en proclameren, vast houden aan die woorden, dus kom hier en genees....
Gevolg is sommigge mensen diep teleurgesteld raken , als ze niet genezen worden

Er zijn verschillende theorieën over, ook veel hele schadelijkeGgf
Bv door zonde
Door je ongelovigheid. Genees je niet.
Of nog erger, straf van god


Ik denk dan weer aan Corrie ten boom, een vrouw die dicht bij Jezus liep, zelf ooit iemand van een hersentumor genas, en de laatste jaren op een ziekbed door bracht.
Zonde,
Ongelovigheid
Gebrek aan autoriteit in gebed?
Straf? Nee, warom wel
Dan kom ik terug op warom, wat ik in andere topic schreef


En warom werd Paulus uit de gevangenis bevrijd en Jacobus niet en
Noem maar op, de waroms, Blijft over een vertrouwen in god, voor de mensen die god een beetje kennen

Mijn ervaring is, ondanks bidden, verloor me dochter haar kindje.
Kan alleen daar over spreken als eigen ervaring,
Me reactie heb ik ook wel Es' geschreven, ondanks dat , was er geen warom, omdat ik inmiddels god iets beter kon,
Berustte ik er in..
Nog steeds, is voor mij wel makkelijk omdat god dat medaillon als een wonder door het vuur liet gaan.


Soms denk ik genas Jezus echt allen, bv de man die Paulus genas bij de tempel, lag hij daar ook al toen Jezus na de tempel ging?
Eh soms trok Jezus zich terug van de menigte.... Waren er nog mensen die eigenlijk na hem toe hadden willen komen voor genezing.?

Hij genas allen die na hem toe kwamen denk ik.

Blijft een moeilijk onderwerp, mijn evaring is dat predikers ondanks reclame van god geneest, kom hier voor genezing, ook zeggen, soms genezen mensen, soms niet, warom weten we. Niet, we kijken maar na de mensen die genezen en blijven bidden voor mensen die ziek zijn.

Moeilijk onderwerp, begrijp je vragen,
Blijft belangrijk voor mensen om zelf na te denken ook, zelf de woorden van god goed te onderzoeken


En wat mensen zeggen... Over je ziek zijn, het blijven mensen, kijk wat het woord van god zegt....

En dat is een interesant iets om diep op in te gaan, om over te discusieeren

Petra die weer Es' midden in de nacht wakker werd

Twede date komt eraan, eerlijk gezegd voel ik me voor, tijdenS en na date, zoals die mup put op profiel foto

Maar de kern van je .vraag, wat doet dat met mensen die niet genezen, meeste zullen denk ik diep teleurgesteld zijn. SommiggE met schade,
Maar denk ik vooral mensen die niet zelf de bijbel goed onderzoeken, klakkeloos mensen volgen .

Zou Jacobus niet effe teleurgesteld zijn, warom bevrijd u me niet???? Hij is vast met die vraag na god gegaan
Of Jozef, jaren in die gevangenis, nooit hebben gedacht, eh warom zit ik hier nog god???
Achteraf gezien, liet god dat toe om hem te vormen denk ik....
En bevrijding uit gevangenis is iets ander als genezing, maar daar vergelijk ik wel vaak mee, oké soms geneest god , hij weet het vast beter, het warom,
Een dochter heb ik ooit voor gebeden en die genas
Een andere dochter ging beter, maar nee niet genezen, inmiddels nog twee ziektes erbij zelfs....

Wat doet het met mij???? Ik blijf bidden af eN toe en Blijf op god vertrouwen, of hij haar nu geneest of niet, hij zorgt voor haar en warom legt hij me later vast ooit uit, soort berusting van het lot

En als mensen roepen ze kan hierkomen en word genezen, ja ze bedoelen het goed, en doen hun best, maar. God weet het beter dan mensen.
Ik hoop altijd op genezing, maar weet niet iedereen word genezen dus....


Enfin , wat gedachten van mij er over, laat de discusie aan anderen over.


Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 30 juni 2013, 03:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 07:54
 
Ik denk de laatste tijd door het terugkomen van dit onderwerp in de topics veel aan de opdracht van Jezus. "Leg zieken de handen op" en dan het moeilijke : " en zij zullen genezen:"... Hij zei het tegen Zijn discipelen die weer anderen zouden onderwijzen met wat Jezus aan hen had geleerd. Als het alleen in Zijn tijd was dat mensen genazen waarom zou Hij het dan gezegd hebben en zou in Handelingen nog gewag worden gemaakt van genezingen?

En dan het Jacobus 5... ben je ziek, meld je bij de oudsten en laat voor je bidden... opdat je geneest.

Ik ben het met je eens, er genezen weinig, je hoort het weinig, in ieder geval in ons werelddeel... ik heb genezing gezien van een man in een rolstoel, en van heel nabij herstel meegemaakt .. en dat ging heel vanzelfsprekend zonder al te veel toeters en bellen. Daarentegen weet ik ook dat mijn broer niet lang meer heeft terwijl hij zijn gevecht nog steeds niet opgeeft. We hebben te maken met de gebrokenheid van de schepping, zo jij al schreef. En toch zijn er ook wonderen te melden.

Als het waar is wat Jezus opdroeg zou het in ons leven een plek hebben en bidden we voor en met zieken los van het resultaat, of men nu geneest of niet.

Wat dit onderwerp lastig maakt is hoe men ermee omgaat, mensen die zichzelf en hun "bediening" blijkbaar erg belangrijk vinden (veelal narcistische personages die op deze manier dit soort werk opstarten) en dit ook luiddruchtig proflileren. Die van alles aan visie toe hebben gevoegd... maar ook de mensen die zich hieraan toewijden, hierin mee gaan. Het zijn niet alleen de leiders/de organisaties. Leiders en organisaties bestaan mede door de volgers die hen macht toekennen.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 juni 2013, 08:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 10:58
 
laatste stuk van ej vind ik zo goed, ik toch reageer weer
valkuil voor mensen die in die bediening staan, mede ook gemaakt door de mensen omhem heen, de volgers ....
in de maatschappij rennen mensen achter beroemde mensen aan, in de kerk vereren mensen vaak goede predikers en mensen die bidden en waarbij veel mensen worden genezen.
Iets wat voor een prediker of zo, moeilijk is om nederig te blijven , geen opgeblazen eigendunk te krijgen, moet opletten niet te vergeten, dat hij maar een ezel is, waar god door heen werkt.
Kan me voorstellen mensen narcistisch kunnen overkomen, sommigge ook zijn.
Jij omschrijft het beter, ik kon geen andere woorden vinden als het blijven mensjes.....

Ik zelf denk dat het darom ooknheel belangrijk is ommvoor leiders in de kerk te bidden, want denk dat tegenstander erg zijn best doet om leiders in de kerk in die valkuil te laten trappen.

Maar is beetje oftopic, Twijfel of ik het zal plaatsen, maar je bespreekt hier een goed punt jol.

Petra die nou echt uit de discusies verder effe blijft, over een week wel Es' bij leest.
Want discusieren blijft moeilijk hier op cm.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 12:15
 
JOL252 schreef:
Ik denk de laatste tijd door het terugkomen van dit onderwerp in de topics veel aan de opdracht van Jezus. "Leg zieken de handen op" en dan het moeilijke : " en zij zullen genezen:"... Hij zei het tegen Zijn discipelen die weer anderen zouden onderwijzen met wat Jezus aan hen had geleerd. Als het alleen in Zijn tijd was dat mensen genazen waarom zou Hij het dan gezegd hebben en zou in Handelingen nog gewag worden gemaakt van genezingen?

En dan het Jacobus 5... ben je ziek, meld je bij de oudsten en laat voor je bidden... opdat je geneest.

Ik ben het met je eens, er genezen weinig, je hoort het weinig, in ieder geval in ons werelddeel... ik heb genezing gezien van een man in een rolstoel, en van heel nabij herstel meegemaakt .. en dat ging heel vanzelfsprekend zonder al te veel toeters en bellen. Daarentegen weet ik ook dat mijn broer niet lang meer heeft terwijl hij zijn gevecht nog steeds niet opgeeft. We hebben te maken met de gebrokenheid van de schepping, zo jij al schreef. En toch zijn er ook wonderen te melden.

Als het waar is wat Jezus opdroeg zou het in ons leven een plek hebben en bidden we voor en met zieken los van het resultaat, of men nu geneest of niet.

Wat dit onderwerp lastig maakt is hoe men ermee omgaat, mensen die zichzelf en hun "bediening" blijkbaar erg belangrijk vinden (veelal narcistische personages die op deze manier dit soort werk opstarten) en dit ook luiddruchtig proflileren. Die van alles aan visie toe hebben gevoegd... maar ook de mensen die zich hieraan toewijden, hierin mee gaan. Het zijn niet alleen de leiders/de organisaties. Leiders en organisaties bestaan mede door de volgers die hen macht toekennen.

Prachtig verwoord.
Het doet mij denken aan, Heer kom mijn ongeloof te hulp.
God wil vandaag de dag nog steeds genezen en dat ook door ons rechtstreeks, maar ook door ons gewone mensen heen wil doen.
Zelf wil ik eigenlijk wel naar zieken toegaan en dan proclamerend voor hun om genezing bidden echter de twijfel weerhoud mij er van en wordt het weer een smeekbede om genezing.

Waar is ons vertrouwen in de Heer om zieken gewoon handen op te leggen om in Jezus naam zo door de Geest genezing te proclameren.
Bid en u zal gegeven worden, soms denk ik weleens dat we het Gods wil is dat we in Zijn naam gewoon ziekten mogen uitbannen zonder er om te vragen zoals we gewent zijn om te doen. Maar wat e rook gebeurd Hij geeft zekerhedne war we op moeten bouwen ook al gaat het soms niet naar naar onze wil.

Gods nabijheid en stertke gewenst in deze moeilijke tijd


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 30 juni 2013, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 12:44
 
Hij geneest zoals Hem dat goed lijkt.....dat deed Hij toen al en nu nog.

Mijn partner werd ziek en steeds zieker tot hij uiteindelijk overleed.Hij doneerde zijn organen.......toen ik tijden later hoorde dat er 5 mensen mee geholpen waren besefte ik ineens dat de genezing waar we om gebeden hadden(en dat waren op een gegeven moment geen vriendelijke gebeden meer Knipoog smiley ) wel degelijk had plaatsgevonden,niet zoals wij dat wensten maar zoals God het wilde.

Later kreeg ik een brief van een man die 30 jaar lang aan huis gebonden was maar dankzij de nieuwe longen een berg beklommen had.......
Een ander ziet het misschien als een normaal gegeven maar voor mij is het een genezingswonder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 13:30
 
In de tijd dat Jezus op aarde was, toen geloofde veel mensen niet in Hem.
Het lijkt misschien makkelijker omdat je Hem toen kon zien/aanraken, maar dat was niet zo.

Ik denk dat het met genezing helzelfde is. Het gebeurd gewoon, maar je wilt/kunt het niet geloven?

De vele zieke mensen die niet genezen, die worden gelukkig gedragen en de Vader lijdt met hen mee, Hij is er om hen te troosten.

Ik gun het de mensen die wel genezen zijn en de andere kant is dat je ook verdriet hebt voor degene die niet genezen.

Maar ik blijf bidden voor mijn kleindochtertje in de hoop dat ze mag genezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:45
 
Ik denk even terug aan een vriendin met de ziekte van Crohn... over de 30 operaties.. en toch ongelovelijk vertrouwend op genezing tot het einde toe. Hoop, verwachting, geloof en vertrouwen gingen samen met teleursteling, knokken en strijden... tot ze uiteindelijk is overleden. Ze leefde vertrouwen en geloof in genezing voor en het gebeurde niet. In datzelfde vertrouwen ging ze naar Huis... zonder bitterheid. Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:08
 
PIETER619 schreef:
Prachtig verwoord.
Het doet mij denken aan, Heer kom mijn ongeloof te hulp.
God wil vandaag de dag nog steeds genezen en dat ook door ons rechtstreeks, maar ook door ons gewone mensen heen wil doen.
Zelf wil ik eigenlijk wel naar zieken toegaan en dan proclamerend voor hun om genezing bidden echter de twijfel weerhoud mij er van en wordt het weer een smeekbede om genezing.

Waar is ons vertrouwen in de Heer om zieken gewoon handen op te leggen om in Jezus naam zo door de Geest genezing te proclameren.
Bid en u zal gegeven worden, soms denk ik weleens dat we het Gods wil is dat we in Zijn naam gewoon ziekten mogen uitbannen zonder er om te vragen zoals we gewent zijn om te doen. Maar wat e rook gebeurd Hij geeft zekerhedne war we op moeten bouwen ook al gaat het soms niet naar naar onze wil.

Gods nabijheid en stertke gewenst in deze moeilijke tijd

net nog ind e kerk een vrouw de handen opgelegd en voor genezing gebeden....in jezus naam, ik luister gewoon na die opdracht,
wanneer ik het echt op me hart krijg
en soms krijg ik dat
tijdens de dienst ook,vandaag zitten bidden voor een vrouw die er erg belabberd uit zag, halverwege de dienst liep ze weg.. ik bidden,, kwam weer terug en ze heeft he t vol gehouden, zag zelfs een glimlach effe op haar gezicht, ze zag er beter uit toen ze weg ging dan toen ze binnenkwam.

had het er met de vrouw nog over waar ik voor bad, omdat ze beetje doof is, soms geneest god soms niet, maar we kunnen het toch proberen....
bij mijn kinderen doe ik het wel eens, meestal genezen ze.
behalve die ene dochter dan, na gebed gingen wel haar waarden van schildklier beter... dat de dokter zei, snap e r niks van vorige maand 54, nu bijna goed, hoe kan dat nou? ik dacht, jaa heb gebeden.....
petra die ook deze dingen moeilijk vind, aan het ontdekken is.blijft leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:39
 
Moeilijk onderwerp... ik worstel er ook mee! Voor mijzelf blijf ik geloven in Goddelijke genezing. Ik sta er open voor, maar frustratie is vaak aanwezig. Ik zit in een gemeente die vaak spreekt over Goddelijke genezing en handen op legt. Ik hoor vaak over genezing van mensen, maar vreemd toch dat als ik aanwezig ben bij een genezingsdienst er niets gebeurt. Of toch wel? Eerst zien dan geloven?... Jezus vraagt ons eerst te geloven dan zien!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:42
 
Uiteindelijk gaat het ook niet om genezingen waar soms teveel nadruk op ligt en de mensen valse hoop geeft

... maar om de Heler die mensen wil ontmoeten juist daar waar ze zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:47
 
JOL252 schreef:
Uiteindelijk gaat het ook niet om genezingen waar soms teveel nadruk op ligt en de mensen valse hoop geeft

... maar om de Heler die mensen wil ontmoeten juist daar waar ze zijn.

Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:51
 
BAPPI605 schreef:
Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!

Maar om dit samen gelijk te trekken geeft mensen soms wel een vals beeld. Het gaat om Hem alleen en dat moet ons genoeg zijn of dit nu wel of niet gepaard gaat met een wonder.

Natuurlijk is bidden om herstel altijd een bidden naar Zijn wil. En of genezing nu wel of niet zich voltrekt op welke manier dan ook, maken we allemaal, ziek of niet, deel uit van Zijn plan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:51
 
BAPPI605 schreef:
Moeilijk onderwerp... ik worstel er ook mee! Voor mijzelf blijf ik geloven in Goddelijke genezing. Ik sta er open voor, maar frustratie is vaak aanwezig. Ik zit in een gemeente die vaak spreekt over Goddelijke genezing en handen op legt. Ik hoor vaak over genezing van mensen, maar vreemd toch dat als ik aanwezig ben bij een genezingsdienst er niets gebeurt. Of toch wel? Eerst zien dan geloven?... Jezus vraagt ons eerst te geloven dan zien!


Ja...ik geloof, maar komt U mijn ongelovigheid te hulp!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:26
 
Ja het blijft moeilijk heb zelf ook meerdere malen genzing mogen zien bij mn gezin en bij mezelf. Maar mijn schoonzus had borstkanker. Ze hadden 4 kids in de leeftijd van 14-7 jaar. Eerst met de hele familie gebeden om genezing. Maar het ging steeds slechter. Er kwam een punt dat ze zelf zei, stop met bidden voor genezing ik word niet beter ik mag naar mijn Heer gaan.
Waarom mocht ze niet blijven leven ik weet het niet. God heeft daar vast een reden voor gehad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 00:48
 
Thanks voor de mooie en waardevolle en bemoedigende reacties van iedereen die heeft gereageerd.

Als ik tijd heb deze week reageer ik even.

Fijne week!

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 06:27
 
JOL252 schreef:
Ik denk even terug aan een vriendin met de ziekte van Crohn... over de 30 operaties.. en toch ongelovelijk vertrouwend op genezing tot het einde toe. Hoop, verwachting, geloof en vertrouwen gingen samen met teleursteling, knokken en strijden... tot ze uiteindelijk is overleden. Ze leefde vertrouwen en geloof in genezing voor en het gebeurde niet. In datzelfde vertrouwen ging ze naar Huis... zonder bitterheid. Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.

Quote:
Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.

Juist, ik ook.

Ik heb moeite met mensen die steeds maar weer bewijs zoeken Kijk God geneest ziekten(kanker oid, in die ernst ongeveer bedoel ik).

Ik ken ongelovigen die kennen allemaal wel iemand die is genezen van een erge ziekte, en ook wel kennen ze allemaal iemand die er aan is doodgegaan.

En niet significant meer of minder, iemand kennen die is genezen, als de gelovige waar ik het weleens van hoor, nu weer lees.
Mijn ene oom die heel aardig is en niet gelooft heeft een zware hartaanval overleeft, en leeft alweer enkele jaren gezond, en in diezelfde tijd kreeg een bekende in evangelisch Nederland een hartaanval die die niet overleefde.
Ben even de naam kwijt zoek het later op.

Ik heb moeite met het, voor mij triomfantelijke overkomen, als iemand is genezen: 'kijk maar, zie je wel dat God geneest'. Wat ik regelmatig hoor en zo overkomt op mij.

En dan kan je mi wel bidden voor genezing, en anders voor het te kunnen dragen en als God dat laatste geeft vind ik een veel groter wonder.

Quote:
BAPPI605 schreef:
Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!


Quote:
JOL: Maar om dit samen gelijk te trekken geeft mensen soms wel een vals beeld. Het gaat om Hem alleen en dat moet ons genoeg zijn of dit nu wel of niet gepaard gaat met een wonder.

Natuurlijk is bidden om herstel altijd een bidden naar Zijn wil. En of genezing nu wel of niet zich voltrekt op welke manier dan ook, maken we allemaal, ziek of niet, deel uit van Zijn plan.

Dit bedoel ik ook.

En zeker voor mensen die ernstig ziek zijn en proberen ermee te dealen, kan dat pijnlijk zijn, steeds die focus op bovennatuurlijke genezing door God, als ze zelf proberen te leven met het feit dat ze spoedig, of over een jaar oid dood gaan.
Idd, alsof dát het alllerbelangrijkste wordt gevonden door mensen/christenen, zo komt het vaak op me over, ipv dat je gered bent omdat iemand gelooft.

En als iemand ernstig ziek is, van ja God wil jou genezen. Het is nu nog hetzelfde als Toen Jezus op aarde liep, ja, maar Jezus loopt niet op aarde nu.
en als er idd mensen bij bosjes worden genezen, maar ja zo heel nu en dan eens iemand, ja. en dan heeft de zieke, behalve dat hij moet dealen met zijn levensbedreigende ziekte, of weet dat ie nog maar een jaar te leven heeft, ook nog eens denken wat is er dan mis met mij dat God mij niet geneest. oid.

Ik ben blij met de genuanceerde bijdragen, met name die van Leanne, ja zo kan je het ook zien, en God de eer geven, de ontzettend verdrietige dood van jou man heeft uiteindelijk anderen het leven gegeven.

En ja er staat idd: 'En nog veel groter werken zult gij doen'. Misschien doelt Jezus wel op de medische wetenschap, ziekten waaraan eerst mensen met bosjes tegelijk aan stierven zijn nu allang uitgebannen. Er staat ook 'werken', ja iemand even de handen opleggen is niet echt werken, maar in laboratoria naar vaccins zoeken en geneesmiddelen, en opleidingen voor chirurg, ja dat is wel werken, en nog hard ook.

Hij, Jezus kan mi niet bedoelt hebben dat 'u' nog veel meer mensen zult genezen of uit de doden opwekken, met alleen even iemand aanraken of handoplegging (zoals met bijvoorbeeld wel met reanimatie gebeurd, wat er toen ook niet bestond.), want in mij 21 jaar christen waarvan 10 in evangelische hoek heb ik nog niemand gezien of gekend die is genezen, door handoplegging of even aanraken van iemand met een bediending.
Ja, wel mensen die zeiden van ik ken iemand of velen die zijn genezen via handoplegging, maar altijd uit de tweede of derde hand.
Of uit de dood is opgewekt, ja wel vaag, in andere verre landen wel,(waarom kwam dat dan niet en nooit in het nieuws?)
Waarom altijd 'bewijzen' die niet te controleren zijn?

Iig bedankt voor de reacties waaruit idd blijkt dat Jezus helemaal niet net als 2000 jaar geleden mensen met bosjes tegelijk geneest, alleen door een handoplegging of aanraking.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 1 juli 2013, 07:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 06:50
 
SHANITA130 schreef:
En zeker voor mensen die ernstig ziek zijn en proberen ermee te dealen, kan dat pijnlijk zijn, steeds die focus op bovennatuurlijke genezing door God, als ze zelf proberen te leven met het feit dat ze spoedig, of over een jaar oid dood gaan.
Idd, alsof dát het alllerbelangrijkste wordt gevonden door mensen/christenen, zo komt het vaak op me over, ipv dat je gered bent omdat iemand gelooft.

Maar ja. Het leven is ook niet eerlijk, het leven is grillig. We snappen het niet, van de een wel en de ander niet. Om nu helemaal het hoofdstuk "genezingen" af te sluiten voor deze tijd is wel heel rigoreus. En ergens heb ik ook iets van, als een niet-gelovige geneest in hoeverre is dat zonder God? Wie kan dat beoordelen? Genezing is in mijn ogen altijd iets wat God voor ogen heeft en uitwerkt. Ook via de medische wereld waarin een gelovige de handen van God door de behandelingen heen ervaart, dan geldt dat ook voor een niet-gelovige, alleen ervaart die dat niet zo.

Feit is wel dat in sommige kringen, waar jij het over hebt, er rare dingen worden gezegd als iemand niet geneest. Zoals dat er nog zonde zou zijn, of er niet genoeg geloof is. Als iemand een groot geloof heeft is dat degene wel die een ernstige ziekte te dragen heeft en toch zijn of haar geloof kan blijven vasthouden.

Feit is ook dat de genezingen soms verheven worden als het hoogste goed en de succesverhalen in de hoogste boom worden uitgehangen. Dat doet de zaak geen goed.[i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 07:05
 
JOL252 schreef:
Maar ja. Het leven is ook niet eerlijk, het leven is grillig. We snappen het niet, van de een wel en de ander niet. Om nu helemaal het hoofdstuk "genezingen" af te sluiten voor deze tijd is wel heel rigoreus. En ergens heb ik ook iets van, als een niet-gelovige geneest in hoeverre is dat zonder God? Wie kan dat beoordelen? Genezing is in mijn ogen altijd iets wat God voor ogen heeft en uitwerkt. Ook via de medische wereld waarin een gelovige de handen van God door de behandelingen heen ervaart, dan geldt dat ook voor een niet-gelovige, alleen ervaart die dat niet zo.

Feit is wel dat in sommige kringen, waar jij het over hebt, er rare dingen worden gezegd als iemand niet geneest. Zoals dat er nog zonde zou zijn, of er niet genoeg geloof is. Als iemand een groot geloof heeft is dat degene wel die een ernstige ziekte te dragen heeft en toch zijn of haar geloof kan blijven vasthouden.

Feit is ook dat de genezingen soms verheven worden als het hoogste goed en de succesverhalen in de hoogste boom worden uitgehangen. Dat doet de zaak geen goed.

Ja, ik had nog even een stukje erbij geschreven, over reanimeren, dat dat ook een vorm van doden opwekken is, etc.

Quote:
Ook via de medische wereld waarin een gelovige de handen van God door de behandelingen heen ervaart, dan geldt dat ook voor een niet-gelovige, alleen ervaart die dat niet zo.

Ja, dat bedoel ik.


Quote:
Als iemand een groot geloof heeft is dat degene wel die een ernstige ziekte te dragen heeft en toch zijn of haar geloof kan blijven vasthouden.

Ja, dat bedoel ik dus, en zelfs als diegene dan nog steeds vrolijk en gelukkig kan zijn, in de tijd die die over heeft, en weet dat hij naar God gaat, dat is het echte wonder, vind ik ook.

Quote:
[i]Feit is ook dat de genezingen soms verheven worden als het hoogste goed en de succesverhalen in de hoogste boom worden uitgehangen. Dat doet de zaak geen goed.

Ja, dát bedoel ik, als het hoogste goed, en dat is het nou juist niet, het geloof in God en het eeuwige leven is het hoogste, want ook al geneest iemand hij gaat toch dood na enkele tientallen jaren.

Dank je Jol, voor je reactie!

Ps: En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 1 juli 2013, 07:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 08:40
 
SHANITA130 schreef:
Ps: En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor.
En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst.
Juist daar houden ze er iets aan over.
Mijns inziens en denk ik.

It is better to light a candle than to chase the darkness away...

maar dit is wel weer een ander onderwerp voor een topic denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 11:42
 
[quote=JOL252]It is better to light a candle than to chase the darkness away...idd

maar dit is wel weer een ander onderwerp voor een topic denk ik.




Wanneer Christus genas en demonen uitdreef gebeurde dat op een eerbare manier. Het is waar dat de mens gevallen en dat God verheven is, maar een mens is niet "niets". Hij werd gemaakt naar Gods gelijkenis (Genesis 1:16) en moet daarom met eerbied en waardigheid behandeld worden (Jakobus 3:9).

Sorry mensen, lief dat jullie hebben gerageerd, spijt me verschrikkelijk, onderweg naar hier, besefte ik dat ik off topic was gegaan, want het ging over genezingen, en of dat net zo gaat als 2000 jaar geleden.

Sorry voor de moeite die jullie hebben gestoken in het schrijven van reactie.
Ik ging off topic. Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 1 juli 2013, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 11:59
 
[quote=SHANITA130]

Het gebeurde op een eerbare manier?? Ja en wat vind jij eerbaar ?Anders dan met rollen op de grond schreeuwen enz?????
Waarom denk je dat??Heb jij een andere Bijbel dan ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:18
 
[quote=SHANITA130]

Okay, als jij demonen uitdrijven wilt scharen onder "Geneest Jezus nu net als 2000 jaar geleden" dan hoort het bij dit topic, m.i. is het net een andere categorie.

Ik denk dat er in dit soort diensten veel aangeleerd gedrag is van mensen met een open gat in hun ziel en gevoel en dat er ook zeer weinig onderscheid soms is bij de mensen die in de teams van nazorg zitten. De 1 ziet een emotie voor een demon aan en de ander een demon voor gevoel. Het is een risico dat er temidden van een groep waar de druk op genezing/bevrijding ligt dit leidt tot escalatie. Ik ben meer voor een combi van kennis en zalving waar het gaat om begeleiding van mensen, binnen een individueel contact. Wat ik mis in deze gevallen is de relatie waar Jezus in ieder geval belang aan hechtte in Zijn contact met mensen. Binnen een relatie waar mensen gekend worden is er allereerst ontspanning, geaccepteerd worden en de mogelijkheid dat men weer "mens wordt".


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 1 juli 2013, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:45
 
In diensten zijn altijd mensen die soms reageren van uit gevoel, emotie.

Hoort erbij.Demonen worden ook wel e s uitgedreven terwijl mensen rustig zijn. gaat niet altijd zo als met kronkelen op de grond.

Ma ja soms gaat het wel es vreemd.... ha ha zoals het bij jezus ook wel es vreemd er aan toe ging....
mensen die in de kerk zitten schreeuwen, die beheerst door demonen er door heen schreeuwen, gebed van iemand en die persoon houd op.....
kan me voorstellen, dat mensen denken ????? maar is allemaal heel bijbels

en die spygiaterie....soms kunnen ze mensen niet genezen, God wel.....
maar daar is onderscheid ook belangrijk in, heeft iemand een stoornis, geestes ziekte? of heeft iemand echt last van demonen.?

Voor dat onderscheid, moeten cristenen weer de heilige geest hebben, ma ja wetenschappelijk gezien... de heilige geest van God.

darom worden gaven van d e heilige geest, vaak bespot, bekritiseerd.

petra, blij een gemeente te hebben waar ruimte ook is voor `gods geest. houd niet van kerken, die gods geest in een hoek zetten. Maar zo zijn we
allemaal verschillend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:50
 
[quote=ROELANDE345]

Ik heb het bericht van mij al aangepast was off topic mijn excuses, ik zal daarvoor een nieuw topic voor moeten openen met vragen die ik stel en heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:54
 
[quote=JOL252]Bij jou ook Jol, heb me posting aangepast want hij was off topic, mooie foto trouwens.

Ik kan daar wel een nieuw topic over openen als ik vragen heb, of erover wil praten , maar dus niet in deze want, deze ging specifiek over genezen, en of dat nu het zelfde is als 2000 jaar geleden toen Jezus nog op aarde was.

Excusze le mot.

Zelfde geldt voor Petra, dank voor je reactie, maar sorry, ik ging off topic, ik zal daar een nieuw topic voor moeten openen want deze ging specifiek over genezen, en niet demonen uitdrijven, en welke manieren wel of niet, en wel of niet psychiatrie in de plaats etc.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 1 juli 2013, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 13:23
 
[quote=SHANITA130]

misschien interesant om een topic over de heilige geest te openen
en alle werken, dan is het allemaal ontopic.
en zeer interesant discussie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 13:30
 
[quote=PETRA373]

Doen Petra Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 16:48
 
Het meest van deze is de liefde....

Ik ben jullie heel erg gaan waarderen, ben ook blij dat de redactie me nu en dan eens wat stuurde...
Zo van, on topic, één onderwerp tegelijk enzo, dan blijft het overzichtelijk en krijgen wij geen ruzie, en kunnen we gewoon zeggen wat we denken, en iedereen is evenveel waard.

En ook dingen leren eventueel. Ik heb mijn moeder vergeven bijvoorbeeld, en nu heel goed contact.!!!
Lachende smiley
En vrede is het allerbelangrijkste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 21:21
 
Mooi die hartjes....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3