ChristianMatch
 


Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 20:23
 
Klopt hoor Rolf...


sMorgens eten als een koning....(goed eten...goede start dus)
sMiddags als een vorst..(gewoon)

En savonds als een bedelaar!!!!(je gaat meestal niet meer werken en verwerkt het dus niet meer)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 23:19
 
[quote=ROLF230]Shanita schreef:

Alleen, ja, je zal, idd je hele leven moeten blijven opletten als je bent afgevallen, je zal wel alles kúnnen eten maar in proporties=kleine hoeveelheden.

Ik bedoelde denk ik in verhouding tot.

En ja, vruchten en groenten kan je eten wat je wil, als er geen vette sauzen bijzitten weer.

Lachende smiley



Dat bedoelde ik ook. Je kan veel eten van gezonde, en dus meestal caloriearme produkten.

Ga je, of is er wel vet eten regelmatig dan zal je ook zien dat mensen die niet te dik zijn altijd kleine porties nemen, of één keertje heel veel.

Ik bedoel iig je kan als je bent afgevallen niet meer ineens alles eten waar je zin in hebt, want dan kom je zo weer aan, je zal idd je eetpatroon, levenspatroon willen veranderen zoals jij ook schrijft.

Bedankt voor de voorbeelden! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:58
 
EVERDINA396 schreef:
Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.

Ik snap je niet een heel topic om te laten zien dat er niets mis is met volslanke mensen en dan krijg jij een gesprek over maagverkleining. Dus blijkbaar vind je zelf wel dat er iets mis is met volslanke mensen?


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 11 augustus 2013, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 15:53
 
Ik snap het héél goed. dingen kunnen én, én zijn.

Je kan je én ziek voelen, en je kan je tegelijkertijd gelukkig voelen omdat je bij iemand bent die je vertrouwd en die je mag.

Of, je kan en het jammer vinden dat je iemand waarvan je houdt weinig ziet, maar tegelijkertijd blij zijn dat het contact met diegene wel erg goed is.


Hetzelfde kan opgaan, dezelfde dualiteit met te zwaar wegen/volslank.

Aan de ene kant, vindt iemand dat ie daar niet op afgerekend wil worden.
Aan de andere kant, vindt iemand dat ie ook wil afvallen.
Da's tweezijdig.

En, meer dan 20 kilo afvallen is een van de aller áller moeilijkste dingen die er bestaan.

Daar zou je eerst goede begeleiding voor moeten regelen.

Sterkte, Everdina!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 augustus 2013, 10:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEZL469





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 01:14
 
Er is niks mis met de mensen zelf maar wel met het overgewicht,zelf ben ik werkzaam in de zorg en zie dagelijks de ongemakken ervan!
Over het dikker worden....het kan aan medicatie liggen maar als je heel nuchter nadenkt. Mensen die niks meer eten bv in ziekte, oorlog situatie s ,honger of hongerstaking, ze worden mager. Het is natuurlijk niet te hopen dat we in zo n situatie terecht komen maar als je gezond bent heeft overgewicht alles te maken met een verkeerde eetgewoonte, en te weinig beweging! Je kunt jezelf wel afvragen waarom eet ik en wat eet ik?Zelf ben ik ook te dik geweest en ben daar hulp in gaan zoeken om af te vallen ,ben nu al 10 jaar op gezond gewicht!Voel me vele malen beter!
Nog wel steeds vrijgezel (toen ik dikker was had ik wel een relatie) dus dat zegt helemaal niks, als jij je happy voelt in je lichaam dik of dun straal je dat uit! Clown smiley en dat is aantrekkelijk!
Toch gaat mijn voorkeur wel uit naar slanke mannen (sorry knuffelbeertjes)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:00
 
Op zich is er niks mee met volslanke mensen.
Ik ga ervan uit dat 50% van de mensen er wel iets aan kan doen.

Het hangt er ook helemaal vanaf hoe je je kleed.

Laatst zag ik iemand met taillemaat 54 terwijl de rest er normaal uitzag.
Zij droeg een zeer strak t-shirt.
Maar als die persoon zich er lekker en prettig in voelt wie ben ik dan om te zeggen dat ze er niet fris en fruitig eruitziet met die kleding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:44
 
ROELANDE345 schreef:
Ik snap je niet een heel topic om te laten zien dat er niets mis is met volslanke mensen en dan krijg jij een gesprek over maagverkleining. Dus blijkbaar vind je zelf wel dat er iets mis is met volslanke mensen?

Weet niet waar je op dat baseert, maar ik weet wel, dat je zelf ongelooflijk fout er mee zit.
Maar zo denk jij erover, maar ik niet.
Zal wel heel vreemd zijn, om dan een topic erover te openen.
En je weet niet de reden, waarom ik dat gesprek krijg.
Zal het fijn vinden, als je niet meer zo'n reactie plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:06
 
EVERDINA396 schreef:
Weet niet waar je op dat baseert, maar ik weet wel, dat je zelf ongelooflijk fout er mee zit.
Maar zo denk jij erover, maar ik niet.
Zal wel heel vreemd zijn, om dan een topic erover te openen.
En je weet niet de reden, waarom ik dat gesprek krijg.
Zal het fijn vinden, als je niet meer zo'n reactie plaats.

Tja ik kan je natuurlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Gebeurt vaker op zo'n forum. Maar volgens mij schrijf ik helemaal niet wat ik er van vind. Ik stel gewoon een (oprechte) vraag aan je. Want was een beetje verbaasd. Weet ook niet waar ik ontzettend fout mee zit waar doel je dan op??
En nee ik weet niet de reden van je gesprek. Maar dit weet ik wel: een maagverkleining krijg je alleen als je langdurig last hebt van ernstig overgewicht bmi boven de 40 (of soms in combi met andere ziekten die te
maken hebben met overgewicht een bmi van boven de 35).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:26
 
[quote=SHANITA130]Niet iedereen valt het op maar de Franse vrouwen zijn over het algemeen niet dik. Dit heeft echt met de eetgewoonten te maken. Eten in kleine porties en goed samengesteld, plantaardige olien en redelijk veel groente en fruit. Aanleg en/of psychische gesteldheid kunnen dan nog wel een rol spelen maar in zijn algemeenheid werkt het en is zichtbaar. Kijk maar eens rond als je er bent, het is echt zo. Het verschil met de Duitstalige gebieden is erg duidelijk.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 12 augustus 2013, 13:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:43
 
[quote=THOMAS968]

Dan is het misschien eens interresant om te kijken waarin de franse keuken verschilt vande nederlandse. Waarin eten die franse zo anders dan wij dat zij niet dik worden? Ik denk bij de franse keuken vooral aan croisantjes, wijn en kaasjes niet echt slankmakend dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 14:19
 
Hoi Thomas

Ja, idd. nu je het zegt. Ja, daar eten zij veel gezonder idd, veel groenten en fruit. en een glaasje wijn, wat ook wel gezond is. ik spreek nu wel over 1 á 2 glazen per dag, en dan natuurlijk niet eens elke dag. De richtlijn is dan zeker 2 dagen niet, 5 dagen wel.

En ja, idd kleine porties, ja, wat voor de een klein is, is voor een ander gewoon.

Ja, ik had er eigenlijk nooit bewust op gelet, ja ik was vaak in Duitsland, Frankrijk, en Zwitserland, op de grens van Frans en Duitstalig.

En ja, nu je het zegt en ik beelden van Frankrijk voor me haal, ook van steden, ja, nu zie ik het voor me, en idd je hebt gelijk ;) Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 20:42
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Thomas

Ja, idd. nu je het zegt. Ja, daar eten zij veel gezonder idd, veel groenten en fruit. en een glaasje wijn, wat ook wel gezond is. ik spreek nu wel over 1 á 2 glazen per dag, en dan natuurlijk niet eens elke dag. De richtlijn is dan zeker 2 dagen niet, 5 dagen wel.

En ja, idd kleine porties, ja, wat voor de een klein is, is voor een ander gewoon.

Ja, ik had er eigenlijk nooit bewust op gelet, ja ik was vaak in Duitsland, Frankrijk, en Zwitserland, op de grens van Frans en Duitstalig.

En ja, nu je het zegt en ik beelden van Frankrijk voor me haal, ook van steden, ja, nu zie ik het voor me, en idd je hebt gelijk ;) Lachende smiley

dan moeten wij allemaal aan de rijst. Ik heb ik Azië nog nooit 1 Aziaat gezien die te dik was (behalve sumo worstelaars). Wat een onzin zeg. In Frankrijk zitten ook gewoon vrouwen die dik zijn. Mijn collega is er een voorbeeld van.

Voor veel mensen geldt: Gewoon gezond eten, niet te veel eten, niet te laat eten en sporten. Voor een minderheid geldt dat het een ziekte kan zijn (slecht werkende schildklier of medicijnen). De basis van je omvang ligt volgens de boerenwijsheid in je jeugd.

Overigens heeft mijn collega een maagband en hij heeft vaak grote problemen met het eten. Met name het doorslikken van grote happen is erg pijnlijk, omdat je onderste slokdarmring dicht geknepen is, terwijl de rest wel flexibel is. Zijn vrouw heeft nog een extremere ingreep gekregen. Haar maag wordt gewoon overgeslagen.

Ook geloof ik niet dat mensen niet kijken en afwijzen op uiterlijke zaken. Misschien in je kalverliefde nog niet direct, maar na verloop van dagen/weken ga je daar wel naar kijken en oordelen. Kijk nou naar jezelf, als je een zoekopdracht uitvoert. Klik je dan op elke persoon en lees je hun profiel, of klik je sneller op die personen die je op hun foto aanspreken om te kijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 18:21
 
Azië ook, inderdaad, kijk maar ook, Thais eten, zoooo gezond en zooooo lekker. Als ik weer ga koken, wil ik Thais koken Kwijlende smiley Lékker!

Bewegen (sporten), kan zeker meehelpen, maar daar is ook alles mee gezegd, je kan nog zoveel sporten, neem je meer calorieën tot je dan je verbrand, blijf je toch te dik.
Ja, bewegen, ook al ben je te dik, is en blijft natuurlijk wel erg gezond.

Ik zie dat om me heen, een lieve vriend, ja, als die dan heeft gesport mag die dit en dat eten van zichzelf...oei..! Link...!

Over 'link' gesproken, ik heb een interessant linkje gevonden van de consumentbond over interessante weetjes over afvallen: Feiten en fabels over eten en diëten


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 18:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANNY094





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:24
 
Als ik vanuit mijn ervaring spreek, is dat je als man een vrouw als eerste beoordeeld op haar uiterlijk. Dat is het instinct en ieder zijn eigen voorkeur. Maar is inderdaad waar dat je pas iemand helemaal kan beoordelen, over hoe de persoon er van de binnenkant uitziet, wat ik vele malen belangrijker vind. Bedoel iemand die gelovig is hoeft ook per definitie niet gelijk een betere persoon te zijn dan een ongelovig iemand. Maar goed dat iedere man zijn eigen voorkeur heeft anders zou iedereen op dezelfde uiterlijke kenmerken vallen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DANNY094
op donderdag 15 augustus 2013, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:08
 
DANNY094 schreef:
Als ik vanuit mijn ervaring spreek, is dat je als man een vrouw als eerste beoordeeld op haar uiterlijk. Dat is het instinct en ieder zijn eigen voorkeur. Maar is inderdaad waar dat je pas iemand helemaal kan beoordelen, over hoe de persoon er van de binnenkant uitziet, wat ik vele malen belangrijker vind. Bedoel iemand die gelovig is hoeft ook per definitie niet gelijk een betere persoon te zijn dan een ongelovig iemand. Maar goed dat iedere man zijn eigen voorkeur heeft anders zou iedereen op dezelfde uiterlijke kenmerken vallen Knipoog smiley

Volgens mij ook.

Ja, andersom ook, ja, als vrouw van rond de 20, ja, keek ik ook naar uiterlijk, ten dele.

Ja,

En ja, het scheelt ook als je, zoals ik wat ouder bent, als ik omga met mensen die ik al 20 jaar ken, waar ik als het ware samen oud mee ben geworden; je hebt elkaar dan ouder zien worden, ja, dan voel ik me soms beter op me gemak, dan bij mensen die ik niet ken. Sommige mensen blijven me 'meisje' noemen, ja...ze hebben me leren kennen als meisje...

Dat gaat dus niet altijd op, ja, tijdje terug met wat mensen van hier rond me eigen leeftijd afgesproken en dat ging weer wel erg goed voor mij.

Groetjes! Lachende smiley

ps: Heeft misschien ook met leeftijd te maken.

Tegenwoordig, als ik ergens heen ga, let ik juist meer op innerlijk, hoe iemand is, aardig, integer etc. Nou eigenlijk is het zo, tegenwoordig let ik alléén op of iemand aardig is....

Ja, het scheelt natuurlijk ook qua leeftijd Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 14:38
 
Nog even iets: lijnen kan alleen met een uitgebalanceerd dieet, met voldoende of veel eiwitten.

Anders heb je kans dat het lichaam reageert door spierweefsel af te breken.

En een halve kilo per week is gezond afvallen, 1 kilo in de week kan alleen met uitgebalanceerde diëten, en meer dan 1 kilo is ongezond. Niet als dat es één keer gebeurd, dat kan, maar wel als dat elke week gebeurd.

http://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/dieet-afvallen/dieten/extra/jojo-effect/

En zeker deze: http://www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/dieet-afvallen/dieten/extra/afvallen-in-een-week/!!!

Ps: Het geheim van slanke mensen geeft antwoord op de vraag waarom sommige mensen alles kunnen eten zonder aan te komen en anderen al aankomen van het kijken naar eten. Het verschil zit volgens auteur Mieke Koster in de manier waarop mensen met eten omgaan. Dikkere mensen denken 'ik wil het wel, maar ik mag het niet' terwijl slanke mensen denken 'ik mag het wel, maar ik wil het niet'. Hierdoor kunnen slanke mensen veel makkelijker 'nee' zeggen tegen eten...

Ja...

NB: ik hoop dat de linken het doen, ik was eerst niet ingelogd bij consumentenbond, en net wel en ik vroeg me al af, ik kan nu onberperkt doorklikken en eerst niet?...vandaar....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 14:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 15:20
 
Volgens mij vroeg de topicstartster niet om tips om af te vallen maar waarom er geoordeeld wordt op uiterlijk.
Voor het woord volslank kun je ook "lelijk" of "met stoornis",""laag iq" etc etc etc invullen............gaan we dan ook tips geven over plastische chirurgie of behandelingen?Ik dacht het niet..........ik vind het nogal kleinerend als ik eerlijk ben!
Ik denk dat mensen met een beperking,in wat voor vorm dan ook,juist tegengehouden worden door commentaar,je hebt er nl. verhipte weinig aan.Acceptatie en begrip zijn een beter "geneesmiddel".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:00
 
LEANNE226 schreef:
Volgens mij vroeg de topicstartster niet om tips om af te vallen maar waarom er geoordeeld wordt op uiterlijk.
Voor het woord volslank kun je ook "lelijk" of "met stoornis",""laag iq" etc etc etc invullen............gaan we dan ook tips geven over plastische chirurgie of behandelingen?Ik dacht het niet..........ik vind het nogal kleinerend als ik eerlijk ben!
Ik denk dat mensen met een beperking,in wat voor vorm dan ook,juist tegengehouden worden door commentaar,je hebt er nl. verhipte weinig aan.Acceptatie en begrip zijn een beter "geneesmiddel".

Hai,

Ja, dát schreef ik hier inderdaad eerder in dit topic: acceptatie is de basis, sowieso voor alle veranderingen.

Dat toen ik te dik was, mijn dikke buik me psychologisch niet in de weg zat.
Want mijn zelfvertrouwen was er.

En, idd, het is veel moeilijker af te vallen als je denkt van 'ik mag er nu niet zijn'.
Dan ga je op een stress volle manier afvallen.

Gewoon, afvallen als je dat wilt, en anders niet.

Ik zat ook járen op hetzelfde gewicht, het grootste gedeelte van me leven op 45-50 kilo, en daarna ook jarenlang op 62-63 kilo.

Daarna, ineens op de 74,5 kilo gekomen door het eea.

En ja, ik zei idd vaak 'nee' tegen dingen. als ik bij iemand was, die vroeg, nog een keer opscheppen, of nog meer chocolaatjes, of een ijsje oid.
Maar ja, 'hoe zeg je 'nee'. Zeg je saggerijnig 'nee'. Of zeg je vriendelijk 'nee dank je, ik zit vol', of 'nee dank je , ik heb niet zo'n trek in een ijsje nu'.

En...ik begon met afvallen door waarschuwing arts ivm hoge 'hoge bloeddruk'.
Daarvoor vond ik het prima hoor, mijn gewicht, ja wat aan de dikke kant, ja, nou en?

Maar ja, nu ik toch aan het afvallen ben en afgevallen ben door verantwoordelijk lijnen via een diëtiste, ja, dan voel ik nu wel de voordelen.
Ik voel me beter in het algemeen, ook meer conditie.
Ik pas weer in bepaalde kleding, waar ik eerst, nét niet meer in paste...
Ik hoef nu niet meer, elke dag als ik wegga, kleding zodanig te dragen dat mijn buik(het zat bij mij alleen in mijn buik(appelvormig) gecamoufleerd wordt.
Want ja, mensen, ook artsen dachten regelmatig dat ik zwanger was...

Dus, ik kan nu gewoon de deur uit, met dingen die ik leuk vind, en niet van 'o, dat shirt kan alleen met een wijd vest anders zie je me buik'.
En dat is wel een hele verademing.
Nou heb ik nog wel een klein buikkie, maar lang niet zo'n dikke buik als eerst.

Dus, ja, dingen kunnen én, én zijn.

Ik heb ook een soort van vriendin, die zit ver boven bmi van 40, ja, nou en?
Ik let daar niet op, ben superblij met die vriendschap, er zijn zoveel dingen om over te praten die niet over een lijn oid te maken hebben.


Én, voor mezelf even blij dat ik, zonder al te veel moeite, toch ff ben afgevallen, ja, én ook het was nu en dan best zwaar.

Niet in de zin van stress, nee dat niet, maar gewoon, boodschappen doen, en dan de lekkere chocolade toetjes en koekjes etc. laten staan...Dat zijn dan even hele moeilijke momenten.

Ik had het idee, dat TS, vond dat ze niet op haar volslank wou worden afgerekend worden, maar(én) daarnaast ook wou/wil afvallen en dat dat haar niet was gelukt.

Dus, kleinerend, als ik of wie dan ook, met linken en/of boeken kom van verantwoorde sites en auteurs? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:03
 
LEANNE226 schreef:
Volgens mij vroeg de topicstartster niet om tips om af te vallen maar waarom er geoordeeld wordt op uiterlijk.
Voor het woord volslank kun je ook "lelijk" of "met stoornis",""laag iq" etc etc etc invullen............gaan we dan ook tips geven over plastische chirurgie of behandelingen?Ik dacht het niet..........ik vind het nogal kleinerend als ik eerlijk ben!
Ik denk dat mensen met een beperking,in wat voor vorm dan ook,juist tegengehouden worden door commentaar,je hebt er nl. verhipte weinig aan.Acceptatie en begrip zijn een beter "geneesmiddel".

Helemaal mee eens Leanne. en bovendien weten de meeste mensen wel hoe ze aan informatie moeten komen over afvallen. Daar gaat het hier helemaal niet over
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:11
 
EVERDINA396 schreef:
Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten.
Heb een peervormig figuur.
En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb.
Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben.
Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining.

Roelande en Leanne!!!

Dus, nee, het gaat er helemaal niet over, nee hoor!!!!

Als iemand komt over een gesprek over maagverkleining en je kan aantonen op basis van persoonlijke ervaring en informatie en verantwoorde sites en boeken dat het ook anders kan.

"Nee, maar daar gaat het helemáál niet over....".

Welterusten... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:40
 
SHANITA130 schreef:
Roelande en Leanne!!!

Dus, nee, het gaat er helemaal niet over, nee hoor!!!!

Als iemand komt over een gesprek over maagverkleining en je kan aantonen op basis van persoonlijke ervaring en informatie en verantwoorde sites en boeken dat het ook anders kan.

"Nee, maar daar gaat het helemáál niet over....".

Welterusten... Slapende smiley

Nou, daar gaat het wel over, ik zag zelfs op een ander topic waarin iemand het heeft over tiramisu je al gaat uitleggen en uitrekenen hoeveel calorieen die persoon dan heeft gehad , en hoeveel je eigenlijk mag hebben en dat het puur vet is. Ben je er dan mee bezig of niet?
Ik ben vanmiddag door vriendinnen opgehaald om te lunchen en nee , ik ga niet vertellen wat ik heb gegeten, geen zin aan een uitleg hoeveel calorieen het was. Ik heb heerlijk genoten, veel belangrijker


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 augustus 2013, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:43
 
Gezellig Lachende smiley ! En belangrijk Lachende smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 21:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou, daar gaat het wel over, ik zag zelfs op een ander topic waarin iemand het heeft over tiramisu je al gaat uitleggen en uitrekenen hoeveel calorieen die persoon dan heeft gehad , en hoeveel je eigenlijk mag hebben en dat het puur vet is. Ben je er dan mee bezig of niet?
Ik ben vanmiddag door vriendinnen opgehaald om te lunchen en nee , ik ga niet vertellen wat ik heb gegeten, geen zin aan een uitleg hoeveel calorieen het was. Ik heb heerlijk genoten, veel belangrijker

Dat bericht was ook met een vette Knipoog smiley geschreven, de schrijfster kennende Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 22:15
 
KLUS667 schreef:
Dat bericht was ook met een vette Knipoog smiley geschreven, de schrijfster kennende Lachende smiley

Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 09:09
 
KLUS667 schreef:
Dat bericht was ook met een vette Knipoog smiley geschreven, de schrijfster kennende Lachende smiley



Ja? Ik vond dat iemand wat duidelijk doorsloeg in haar eigen lijngedrag ten koste van een ander....Daar hou ik niet van.....en ik sluit me dan ook bij de mening van Roelande en Leanne aan....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 19 augustus 2013, 09:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 12:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ja? Ik vond dat iemand wat duidelijk doorsloeg in haar eigen lijngedrag ten koste van een ander....Daar hou ik niet van.....en ik sluit me dan ook bij de mening van Roelande en Leanne aan....

Ja, hoor, jij krijgt gelijk.

Ik deed dat 'ten koste van'. En daar hou jij niet van, dus jij behoort bij de 'goeden' en ik niet. Tevreden?

Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 augustus 2013, 12:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 12:51
 
@ Willemijn,Shanita

Over lijnen/volslanke mensen. Ik begrijp jullie beide wel, maar het is wel zo dat Everdina over maagbandje plaatsen begon en dat is toch wel lijnen?

Misschien heeft Shanita er wel iets te veel over geschreven, tja ik stoor me er niet zo aan en andere wel

liefs voor jullie beide Lachende smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op maandag 19 augustus 2013, 13:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 19:15
 
Het lijkt me goed dat iedereen zich houdt aan de oorspronkelijke vraag. En open daarnaast gerust nieuwe topics over gezond eten, lijnen, maagbandjes, het aantal calorieën in de tiramisu enz.

On-topic mensen! En geen steken onder water meer. Of erboven Engeltje smiley

Redactie Cm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVERDINA396





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 13:44
 
ROELANDE345 schreef:
Helemaal mee eens Leanne. en bovendien weten de meeste mensen wel hoe ze aan informatie moeten komen over afvallen. Daar gaat het hier helemaal niet over

Het gaat mij inderdaad over hoe mensen erover denken om dik/volslank te zijn.
En niet over het afvallen zelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 17:03
 
ROELANDE345 schreef:
Er is niets mis met volslanke mensen denk ik. Alleen je moet het wel mooi vinden. En er zijn denk ik meer mensen die slank mooi vinden.
Mijn zus is behoorlijk volslank en dit jaar getrouwd (met een superslanke man) Haar man vindt het juist leuk dat ze zo is. Mijn oma was gewoon dik en mijn opa was daar dol op. Ik weet dat ik als kleinkind dat altijd heel leuk vond.
Ikheb dus aanleg om dik te worden, maar zorg ervoor dat ik dat niet ben, want ik vind het bij mij niet mooi staan.

Als antwoord op de vraag van het topic: Er is niets mis met volslanke mensen. Dat is natuurlijk slechts mijn mening, maar ik denk dat er genoeg bewijzen zijn om dit ook als feit te bestempelen. (Uitzonderingen daargelaten uiteraard!) !

Maar..... Wat Roelande al zegt: 'je moet het wel mooi vinden'. Dat geldt ook voor mij. Ik ben erg slank van mijzelf (volgens sommigen zelfs té dun, maar daar zou ik nog een heel eigen topic aan kunnen weiden, haha), maar ik val zelf ook op slanke dames. Dat is niet omdat ik dat perse wil of leuk vind, het is nou eenmaal zo. Het past bij mijn smaak. En zoals elke mening gezegd mag worden, mag ook die mening gezegd worden, denk ik dan. Natuurlijk zijn er mensen die te horen krijgen dat ze niet 'goed genoeg' zijn voor een ander, maar dat vind ik logisch. Ik ben misschien wel te dun of ik krijg te horen dat ze mijn grijze haren niet leuk vinden. Misschien heb ik andere fysieke kenmerken die niet in de smaak vallen.
Maar smaak!.... dat is eigenlijk de kern hier denk ik zelf. En is het eigenlijk ook niet heel fijn dat we niet allemaal op diezelfde vallen? Scheelt wel een hoop geduw en getrek, volgens mij.

De ene valt op volslank, de ander valt simpelweg op dik en weer een ander, waar ik toevallig 1 van ben, valt op slank.

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 7 van 8