ChristianMatch
 


Forum

Heiliging
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARDIE881





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 21:43
 
Quote:
Zalig zij die treuren, want zij zullen vertroost worden,

Zalig de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven,

Zalig zij die hongeren en dorsten naar gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.

Zalig de barmhartigen, want hun zal barmhartigheid geschieden,

Zalig de reinen van hart, want zij zullen god zien.

Zalig de vredesstichters, want zij zullen kinderen Gods genoemd worden,

Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen

Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt, om mijnentwil.

Mattheüs 5 vers 1-12

Is dit niet zoals Jezus het in grote lijn aangaf hoe die heiliging te vinden?Deze heel beroemde tekst die tijdsoverschrijdend van alle tijden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 23:44
 
JOL252 schreef:
Sorry Shanita waar heb je het over in vergelijking met Willemijn? Ik vind eigenlijk dat het moet stoppen hier. Zulke lange lellen tekst zijn ook niet meer overzichtelijk.

Ik heb het al aangepast enkele lengte(s), bedankt voor het me erop wijzen, ja zo leer ik weer iets. Knipoog smiley


Wat mij ook opvalt is deze regel, de zesde regel: 'Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.'


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 augustus 2013, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil toch even reageren op je stukje over de vrede die je ervaart als jijzelf denkt dat je niet lang meer te leven hebt. Dat is een gedachte van jezelf en kan je je voorstellen als je werkelijk ernstig ziek bent vrede niet gelijk bij je opkomt als je situatie ernstig blijkt te zijn?
En dat is een heel ander gevoel dan dat je zelf suggereert dat je misschien niet lang meer te leven hebt.....je kan dan mensen bezeren met jouw verhaal......, omdat het een suggestie is, geen realiteit....
Weet je, Shanita, er zitten mensen op Cm die een ziek familielid, vrienden hebben waar het echt realiteit is, geen bedenksel van; het zou wel eens kunnen zijn dat ...

Ja ik denk dat je gelijk hebt Willemijn, het is heel wat anders om ECHT te moeten ervaren dat je de dood in de ogen kijkt. Heb het bij meerdere mensen gezien. Het kan dan echt een strijd zijn om vrede met God te ervaren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 08:00
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb het al aangepast enkele lengte(s), bedankt voor het me erop wijzen, ja zo leer ik weer iets. Knipoog smiley

Ik heb mezelf niet met Willemijn vergeleken, ik schreef zelf mijn ervaringen op over dingen op zaterdag 10 augustus 2013, 13:30, nav tekst over Rust en Vrede.

Wat mij ook opvalt is deze regel, de zesde regel: 'Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.'

Ik zeg ook niet dat jij jezelf vergelijkt, maar automatisch maak ik voor mezelf sprekend zelf die vergelijking wel, met in gedachten de mensen die ik liefheb en zoals het ernaar uitziet binnenkort er niet meer zijn. En zo zijn er meer hier op CM, in de directe omgeving dit meemakend of hoogstpersoonlijk zelf.

Daarnaast.. heb ik wat ervaring (vanuit mijn eigen omgeving) wb mensen met hoge bloeddruk en die ook een tijd onder wat meer controle stonden. Natuurlijk kent HB risico's en maakt dat je je beroerd kan voelen maar het is heus waar iets totaal anders dan echt de dood in de ogen te kijken.

Dat wilde ik nog even zeggen in reactie. Nu maar weer on topic met heiliging. Eventueel mailen we wel als dat nog noodzakelijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 11:35
 
SHANITA130 schreef:
Dat dacht ik niet, dat werd naar mij toe gezegd door artsen en verpleegkundigen. En geloof me, als je enkele dagen achter mekaar loopt met een onderdruk van 137 dan ben je echt wel ziek, dan is de situatie echt wel werkelijk ernstig.
Ik suggereer niets. Ik baseer mij op feiten en niet op een bedenksel, en ik mag volgens mij mijn ervaringen hier zetten.

Ik zei nergens het zou weleens kunnen zijn dat...nee, mijn onderdruk ís regelmatig 137. En dat is al 5 jaar zo. maar mijn vorige arts stuurde me weg met wat medicijnen. Ik had toen meteen al naar het ziekenhuis gemoeten zei de arts die ik nu heb.
Dus dan blijkt de situatie ernstig te zijn, en dat is geen bedenksel.



Er is een verschil tussen ernstig en levensbedreigend. Als het levensbedreigend was had je wel in het ziekenhuis gelegen en laten ze je heus niet naar huis gaan. En daar bagatelliseer ik je ziek zijn niet mee.....Waar ik moeite mee heb is het gemak waarmee je dan over dood gaan praat en Jobs worsteling terwijl dat nog(gelukkig maar) helemaal niet aan de orde is......Kan me voorstellen dat je daar dan weleens over nadenkt maar je kan je afvragen of je dat op een forum moet zetten of beter voor jezelf kan houden of alleen met een goede vriend te bespreken.....Op een forum en op zo'n site zitten ook mensen met hun-niet altijd prettige- verhalen en als die dat hier allemaal tot in detail (dat is wat anders dan er oppervlakkig over schrijven)opschrijven wordt het geen discussieforum meer maar meer een persoonlijke verhalen forum......en volgens mij is dat niet de bedoeling.
Jij mag je ervaringen hier natuurlijk neer zetten hoewel ik vind dat je er aardig forum vullend over bezig bent......maar die vrijheid heb je inderdaad daar heb je helemaal gelijk in.....
Persoonlijk vind ik het jammer dat het dan weer op komt duiken tussen zo'n mooi topic over heiliging......

Dus nu maar weer-net zoals Jol schrijft- on topic en ons met de heiliging bezig houden......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 11 augustus 2013, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 12:07
 
Vind je het erg als ik er niet meer op reageer?

En..ik laat mijn post van eerst gewoon staan.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 augustus 2013, 12:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 12:25
 
MARDIE881 schreef:
Is dit niet zoals Jezus het in grote lijn aangaf hoe die heiliging te vinden?Deze heel beroemde tekst die tijdsoverschrijdend van alle tijden is.


Is dit niet de interpretatie van Jezus op de Tora? Ik heb daar eens een boek over gelezen, Meer dan het gewone van Boerwinkel, zo uit het hoofd opgeschreven......maar was een goed boek....

Maar het zijn inderdaad de leefregels waar we ons aan dienen te houden en die heilig voor ons dienen te zijn......
De praktijk is wat weerbarstiger dus misschien moeten we ze vaker lezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:12
 
En zoals dat gaat... toeval bestaat niet. zei iemand een tijd terug op het forum.

Vanmorgen een verhaal, verweven in de preek, over een gevangenis in India met 500 zware criminelen. Een evangelist in de buurt krijgt het "op zijn hart" (in zijn gedachten of hoe je het ook noemt) om in die gevangenis de voetwassing te doen. Urenlang is hij met zijn team bezig om 1000 voeten te wassen. Het waren onder andere voeten van mensen die door extremisten waren beïnvloed om kerken en huizen van christenen in brand te steken en nog meer ongein uit te halen. Ondertussen spreken ze met deze mensen die hier diep door geraakt zijn.

Wat gebeurt... er komen mensen tot geloof... omdat ze de link zien tussen de voetwassing en wat men vertelde over Gods Geest die harten schoon kan maken en heiligen.


Tja.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 11 augustus 2013, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:43
 
Mooi Jol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 14:30
 
Wat mooi Jol!
Lachende smiley
Ja, nu je het zo verteld zie ik ook de link, en ja, idd dan heb je meteen de tijd om met die gevangen te praten.

Mooi hoor!

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:26
 
Ik heb een heel goed boek over heiliging, van W.J. Ouweneel.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zaterdag 17 augustus 2013, 17:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:56
 
Soms denk ik dat als we onze vooroordelen nu eens wat minder vaak lieten gelden het ook werk aan heiliging van ons zelfe.

Ik zag hier enige reacties, waar zo het lijkt aanvallend werd gereageerd, zo iets leidt tot misverstanden en komt eigenlijk voort uit die vooroordelen. Zelf denk ik, dat als iemand iets als aanvallend wordt beschouwd, eerst nog eens goed moet gaan lezen, wat staat er precies en is mijn uiteg wel wat de ander nu eigenlijk bedoelt, alvorens impulsief te reageren.

Laten wij als geheiligden ons goede Voorbeeld blijven volgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:20
 
Het is een heel interessant onderwerp heiliging. Ik denk zelf dat wij doelgericht moeten leven, want zonder doel is er geen echt leven. Indien wij op een andere manier leven bestaan wij alleen maar. Mooi Jol, je stukje over de voetwassing. Jezus gaf ons hiermee een voorbeeld. Hij zei: als u (deze dingen) weet, gelukkig bent u, als u ze doet. Ik denk dat wanneer je weet wat God wil dat je doet, je ook wordt gezegend wanneer je het daadwerkelijk doet. In de bijbel komt heiliging vaak voor, maar ik heb het gevoel dat heiliging ook te maken heeft met dat wij ons niet moeten afzonderen van andere mensen wel/ of niet met een levensbeschouwelijke visie. Heb het even nagekeken het werkwoord heiligen betekent o.a. afzonderen om zich te wijden aan de dienst van God. Die dienst had in de tempel twee kanten. Ten eerste om er voor Hem te zijn en Hem te aanbidden en ten tweede om andere mensen tot Hem te brengen. De bijbel zegt ook dat wij samen leden van het Lichaam zijn kerk/gemeenschap. Samen erfgenamen zijn, samen zullen worden opgenomen, samengevoegd, samengebracht en bij elkaar worden gehouden.

Wij zijn geroepen om ergens bij te horen en niet alleen om te geloven. De bijbel zegt: wij vormen met ons allen één lichaam door onze eenheid met Christus en we zijn ieder afzonderlijk als delen van dat lichaam met elkaar verbonden. Ik denk als je weet wat Gods doel is met je leven, zul je gezegend worden indien je deze doelen in de praktijk brengt. Wanneer wij in liefde hetzij kerk/gemeenschap samenkomen vormen we zijn Lichaam met elkaar en niet individueel. We hebben anderen nodig om dit tot uitdrukking te brengen.

Alle mensen die zich geborgen weten kunnen dienen, maar ook mensen die geen levensbeschouwelijke visie hebben zijn dienend. En soms kan ik van hun nog veel leren. Staan voor je klaar en zijn er, ondanks de verschillen. Wij hebben allen gaven en kwaliteiten gekregen en het mooie hiervan is dat wij deze met elkaar mogen en kunnen gebruiken om er te zijn voor de ander. Henri Nouwen heeft ergens geschreven, en mooi verwoord. Hij schrijft als we anderen willen dienen moeten we aan hen sterven: Als we dat doen, zullen we in staat zijn om begaan te zijn met anderen en barmhartigheid te tonen. Ik weet niet in welk boek dit staat, ik zag dit citaat in een boek wat ik zelf in mijn bezit heb. Wijsbegeerte in Christelijk perspectief. Ik steek mijn hand maar even in eigen boezem, in mijn eigen leven is dit ook een proces van vallen en opstaan. Want soms dwaal ik af, wordt ik afgeleid, gaat mijn waarde in mensen ook niet verder dan het eind van mijn straat. En vergeet dan ook even wat het belangrijkste is in mijn leven, zoals bovengenoemd.
Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3