ChristianMatch
 


Forum

Heiliging
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 22:35
 
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:39
 
FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?

Ik heb een boekje dat gaat over Heiliging. Op de achterkant staat het volgende geschreven:

Op ons verlanglijstje staat vermoedelijk niet bovenaan: heilig worden.

Maar dat kan best komen omdat wij niet zo goed weten wat het werkelijk is. Namelijk dicht bij de Vader zijn. Op de Zoon van God gaan lijken. Door de Geest van God vervuld worden.
En zelfs als we het zo eenvoudig zeggen, is er nog heel wat te vertellen, om er handen en voeten, tekst en uitleg aan te geven.
Met het oog daarop is dit boek geschreven.
Wie het leest, gaat verlangen naar heiliging.

Schrijver: Willem J. Ouweneel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:48
 
FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?


Weest als kinderen van de gehoorzaamheid niet gelijkvormig aan de begeerten van vroeger in uw onwetendheid, maar wordt, zoals Hij die u geroepen heeft heilig is, ook zelf heilig in al uw wandel; want er staat geschreven: Weest heilig, want ik ben heilig

(1 Petrus 1:14-16)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:22
 
houd heilig zijn niet in , dat dat onze indentiteit is?
Als burgers van nederland, is onze intensiteit nerderlander
dus hebben we een nederlands paspoort

als burgers van het koninkrijk van god, kinderen van god
zijn we geheiligd door jezus, zijn we allemaal heilig toch door hem???
Dat is toch onze indentiteit???

daardoor hebben we toch ook rechten?
ook al zondiggen, we kunnen die zonde bij jezus neerleggen...


interesant onderwerp, wat houd heilig zijn in??? in mijn ogen mijn indentiteit vooral....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:31
 
Heilig zijn is dat ik/je er niet meer op los leeft zoals vroeger voor ik geloofde, en niet meer alles doe waar ik zin in heb.

Ik bedoel, sommige dingen kúnnen dan, mi, gewoon niet meer.

Omdat die dan niet te verenigen zijn met het christen zijn, dus ik wil die dingen ook niet meer, want ik ben hervormt door vernieuwing denken,(waar stond dát nou ook alweer?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 13:31
 
ja shanita dat ook denk ik.... en dan je intentiteit...
misschien doe je het eerste automatisch als je een kind van god bent geworden, heilig....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:59
 
PETRA373 schreef:
ja shanita dat ook denk ik.... en dan je intentiteit...
misschien doe je het eerste automatisch als je een kind van god bent geworden, heilig....

Ja, idd automatisch, dingen die ik heel voor de hand liggend zou kunnen vinden om te doen, doe ik niet, gewoon omdat het en een grens is die ik niet overga, en het idd na een tijd, niet eens meer in me opkomt.

Dus ik doe wel waar ik zin in heb, natuurlijk, maar ja wel binnen duidelijke grenzen kan ik dat doen, voor mezelf dan.

En ja, die grenzen zullen voor iedereen anders zijn, omdat iedereen nu eenmaal anders is.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:34
 
Heilig=wijde
Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent

Maar u bent afgewassen,
maar u bent geheiligd,
maar u bent gerechtvaardigd
door de naam van de Heer Jezus Christus
en door de Geest van onze God

(1corr 6:11)

Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:04
 
FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?


Wat versta je nu precies onder wereldse geneugten?????? En waarom zou dat niet mogen?
Ik begrijp het geloof ik ook niet......
En kunnen mensen wel heilig zijn? Daar geloof ik nl niet in......ook christenen niet, je stelt jezelf dan als het ware boven die ander alleen omdat je een christen bent en dus "heilig"bent? Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 5 augustus 2013, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta je nu precies onder wereldse geneugten?????? En waarom zou dat niet mogen?
Ik begrijp het geloof ik ook niet......

Ja, wat zou er mis zijn met...
GENEUGTE
1) Genieten 2) Genot 3) Genoegen 4) Genieting 5) Iets waarvan je geniet 6) Vreugde

Of is het dat je niet je hele leven alleen maar gefocust bent op zaken die je tijdelijk vullen en af kunnen houden van "apart gezet zijn van de wereld" (wel in maar niet van de wereld).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:30
 
JOL252 schreef:
Ja, wat zou er mis zijn met...
GENEUGTE
1) Genieten 2) Genot 3) Genoegen 4) Genieting 5) Iets waarvan je geniet 6) Vreugde

Of is het dat je niet je hele leven alleen maar gefocust bent op zaken die je tijdelijk vullen en af kunnen houden van "apart gezet zijn van de wereld" (wel in maar niet van de wereld).


Ik hou erg van de geneugten van het leven.....maar mag dat niet dan? En wat mag dan niet?
Vertrouw op God maar zet je fiets op slot is mijn motto altijd......Geniet het leven bedoel ik daarmee.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik hou erg van de geneugten van het leven.....maar mag dat niet dan? En wat mag dan niet?
Vertrouw op God maar zet je fiets op slot is mijn motto altijd......Geniet het leven bedoel ik daarmee.....


Volgens mij een must.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 14:40
 
JOL252 schreef:
Volgens mij een must.
Knipoog smiley

Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 16:26
 
FAITH187 schreef:
Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...

Ja, alles waar té voor staat is niet okay. Ik denk dat niet-gelovigen vooral veel hebben aan christenen die ook mens durven te zijn: niet al te krampachtig in handelen en uitspraken en laten merken dat ze genieten van het leven dat ze hebben gekregen. Vandaar: een must om te genieten van het leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:23
 
Als verloste en bevrijde mensen, mogen wij Christus navolgen. Liefde geven, vergeving schenken en barmhartigheid doen is de diepste kern van de wet. God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf, wie liefheeft heeft de wet vervuld. Het doel wat God voor ogen heeft met de mens is dat wij zijn beelddrager zijn. Inderdaad geen makkelijke opdracht, dat we dat niet kunnen en niet doen is de tragiek van de mens, niet het hoge doel van God. Maar door Jezus komt het koninkrijk van God weer in zicht. Overwin het kwade door het goede. Uiteindelijk zal God alles zijn in allen. En in de tussentijd mogen wij genieten van de goede geneugten van het leven. Juist christenen zouden het meest van het leven kunnen en mogen genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:57
 
FAITH187 schreef:
Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...


Ik vind de term hemelburgers wel erg zwaar klinken als ik het mag zeggen.....Ik weet ook niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen eerlijk gezegd..... Als je schrijft dat we ons vrij moeten maken van wereldse geneugten zou je als ik je goed begrijp ook geen overgewicht(is toch al een veel besproken onderwerp op Cm) mogen hebben.Overal waar te voor staat is voor niemand goed niet alleen niet goed bij christenen.....En losmaken van de wereld? Ik leef midden in de wereld.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind de term hemelburgers wel erg zwaar klinken als ik het mag zeggen.....Ik weet ook niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen eerlijk gezegd..... Als je schrijft dat we ons vrij moeten maken van wereldse geneugten zou je als ik je goed begrijp ook geen overgewicht(is toch al een veel besproken onderwerp op Cm) mogen hebben.Overal waar te voor staat is voor niemand goed niet alleen niet goed bij christenen.....En losmaken van de wereld? Ik leef midden in de wereld.......

Ik denk dat als wij de Heilige Geest meer en meer ruimte geven in ons leven, Hij ons vrijmaakt van bv. verslavingen. Wij hebben Hem daarvoor ook nodig, dat kunnen wij helemaal niet zelf. En overgewicht... er zijn mensen die door ziekte overgewicht hebben-daar kan je niets aan doen. God weet waarom je dat hebt. Hoe dichter we bij God gaan en willen leven, hoe heiliger Hij ons kan maken denk ik. Hoe meer we verlangen op Hem te lijken, hoe minder de wereld 'grip' op ons heeft. Ik heb hier ook voorbeelden van gezien in mijn omgeving-prachtig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 07:52
 
FAITH187 schreef:
Ik denk dat als wij de Heilige Geest meer en meer ruimte geven in ons leven, Hij ons vrijmaakt van bv. verslavingen. Wij hebben Hem daarvoor ook nodig, dat kunnen wij helemaal niet zelf. En overgewicht... er zijn mensen die door ziekte overgewicht hebben-daar kan je niets aan doen. God weet waarom je dat hebt. Hoe dichter we bij God gaan en willen leven, hoe heiliger Hij ons kan maken denk ik. Hoe meer we verlangen op Hem te lijken, hoe minder de wereld 'grip' op ons heeft. Ik heb hier ook voorbeelden van gezien in mijn omgeving-prachtig!

Begrijp ik het nu goed dat je zegt dat als je dicht bij God leeft en niet van de wereldse geneugten geniet je minder kans op verslavingen, ziektes en dergelijke hebt? Of dat je eerder wordt genezen?
Ik denk zelf dat we ons niet beter dan andere mensen moeten gaan voelen en denken dat we 'heilig"zijn......
Misschien kun je wat voorbeelden noemen over jouw ervaringen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 10:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 14:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Begrijp ik het nu goed dat je zegt dat als je dicht bij God leeft en niet van de wereldse geneugten geniet je minder kans op verslavingen, ziektes en dergelijke hebt? Of dat je eerder wordt genezen?
Ik denk zelf dat we ons niet beter dan andere mensen moeten gaan voelen en denken dat we 'heilig"zijn......
Misschien kun je wat voorbeelden noemen over jouw ervaringen?

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hoe dichter wij bij God leven, hoe meer wij God in ons leven toelaten, hoe heiliger wij automatisch worden. En daarmee bedoel ik niet dat wij beter zijn dan anderen (integendeel zelfs!!), maar ik bedoel dat doordat God dan zo'n grote rol in ons leven heeft wij automatisch niet meer naar de dingen in de wereld verlangen. Ik heb dit zelf een keer mogen ervaren, dat ik compleet vervuld werd door de Heilige Geest. Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles. Echt geweldig, ik zou willen dat ik zo ver was. En natuurlijk kunnen ook zij ziek worden-daar heb ik het in dit topic niet over. Ziekte staat los van het heiligingsproces. Ik denk wel hoe dichter je bij God staat, hoe meer acceptatie je over een ziekte kunt hebben-hoe meer rust je hierin ervaart. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 15:46
 
FAITH187 schreef:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat hoe dichter wij bij God leven, hoe meer wij God in ons leven toelaten, hoe heiliger wij automatisch worden. En daarmee bedoel ik niet dat wij beter zijn dan anderen (integendeel zelfs!!), maar ik bedoel dat doordat God dan zo'n grote rol in ons leven heeft wij automatisch niet meer naar de dingen in de wereld verlangen. Ik heb dit zelf een keer mogen ervaren, dat ik compleet vervuld werd door de Heilige Geest. Een koppel die ik ken, leven zo dicht en met God, ik heb nog nooit zulke mensen in mijn leven gekend. Zij hebben alleen maar zegening op zegening. Zij leven echt compleet gehoorzaam naar Gods Woord, in alles. Echt geweldig, ik zou willen dat ik zo ver was. En natuurlijk kunnen ook zij ziek worden-daar heb ik het in dit topic niet over. Ziekte staat los van het heiligingsproces. Ik denk wel hoe dichter je bij God staat, hoe meer acceptatie je over een ziekte kunt hebben-hoe meer rust je hierin ervaart. Dit heb ik zelf ook meegemaakt.



Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde.
Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt.
Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.

God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft.....
Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor.....
En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:20
 
In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:34
 
PIETER619 schreef:
In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn


Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is natuurlijk, en ook iedereen beleefd en draagt zijn christen zijn op zijn/haar eigen manier uit. Ligt ook aan je zelfvertrouwen, hoe je zelf in elkaar steekt. Dus eigenlijk is de term heilig zijn wat verwarrend.....Ik denk dan gelijk aan heilig boontje.....Knipoog smiley
Ben je dan alleen heilig als je veel tijd aan God besteedt????
En wat versta je onder proclamerend bidden? Ik weet nooit wat ik me daar bij voor moet stellen. Toch niet bidden al la Jan Zijlstra mag ik hopen? Ik vind dat onder de categorie dwingend bidden vallen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 20:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waar ik ziekte noem had ik net zo goed iets anders kunnen noemen, maar dat terzijde.
Ik denk dat ik er een andere blik van kijken op na hou, zonder waarde oordeel dat jouw visie fout is. Ik denk dat als je in een klooster leeft-ver van de buitenwereld - je misschien een mate van heiligheid kan ervaren omdat de hele dag in het teken van geloof staat. Dat is je leven zeg maar hoewel je daar ook hard moet werken en het leven niet meevalt.
Ook in het klooster of leefgemeenschappen zijn mindere heilige zaken.

God heeft een grote rol in mijn leven, dat hoort bij mijn zijn maar dat wil niet zeggen dat ik nu zegening op zegening ervaar. dat kan ook niet. Ieder mens heeft in zijn leven dingen die hij graag anders had gezien, of je nu wel of niet dicht bij God leeft.....
Als je lid bent van een geloofsgemeenschap bent wordt er vaak naar je omgezien, in materiële en in geestelijke zin. Mensen ervaren dat vaak als geschenken van God, dat kan. Ik persoonlijk geloof dat niet, net zo min als ik in de genezingswonderen geloof.....Ik geloof in het medisch circuit.....Wil dat dan zeggen dat ik niet "heilig"ben of leef? En niemand kan toch compleet gehoorzaam naar Gods woord leven? Dan zou je zo als God zijn........en niets menselijks is ons vreemd toch? Daar zijn we mensen voor.....
En zo heeft iedereen daar zijn eigen kijk op, het is dan ook geen kritiek op jouw gedachtes Faith maar meer een reflectie van mijn gedachten daarover......

Hai Willemijn,

Ik wou nog even reageren naar aanleiding dat jij zegt, waar ik het mee eens ben, dat niemand compleet gehoorzaam naar Gods woord kan leven, ofwel zonder zonde zijn.

Neem alleen 1 Joh 1 maar: 8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet. 9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid. 10 Indien wij zeggen, dat wij niet gezondigd hebben, maken wij Hem tot een leugenaar en zijn woord is in ons niet.

Ja, ik had vaak gehoord dat je de bijbel Gods woord, letterlijk moet nemen, van kaft tot kaft, en dat het de bedoeling is dat je zonder zonde leeft, net als Jezus.

Dat is dus een leugen.

Ik heb dat gelooft en idd geprobeerd, om dus heel krampachtig vol met schuldgevoel te leven,

Tot ik idd bovenstaande tekst zag, toen dacht ik, ja én de Bijbel letterlijk nemen, én zonder zonde leven kan dus niet, want wij blijven idd mensen.

Als ik nu nog weleens iemand tegenkom, ik raak in gesprek, en diegene blijft beweren dat hij/zij zonder zonde leeft. Ja, dan denk, ja, en jij bent dus een leugenaar en de waarheid is in jou niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:33
 
Zonder zonde leven is niet wat de onderwerpstarter bedoelt mi.
Dat is niet mogelijk.
Punt.

Geen discussie onderwerp.
Wat ze wel bedoelt is .....leven met de wetenschap dat we als mensen alles wat we doen afwegen en zien in het Licht van Jezus' offer.
En dat dat verschillende visies op zijn is bekend.
De een neemt de woorden van Jezus letterlijk en de ander niet.

Maar helaas zal ok dit onderwerp verzanden in hetzij veroordelen van wetticisme althans heiliging zien als zondeloos zijn of een verdediging van een vrijzinnige levensvisie met jezus als alles vergevende,vooral ook zwakke leider, die niet goed wist wat Hij zei toen Hij op aarde was.

Indien God van ons zondeloosheid had gevraagd dan had Zijn zoon wel in de hemel kunnen blijven n'est pas?
De bijbel zegt: sin santidad nadie vera al Señor.................zonder heiligheid zal niemand God zien.
De verwijfden, de dronkaards, de moordenaars ,de leugenachtigen,de overspeligen,de afgodendienaars zullen het Koninkrijk der Hemelen niet beerven.

Is niet overdrachtelijk bedoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:44
 
JANE410 schreef:
Heilig=wijde
Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent

Maar u bent afgewassen,
maar u bent geheiligd,
maar u bent gerechtvaardigd
door de naam van de Heer Jezus Christus
en door de Geest van onze God

(1corr 6:11)

Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus

Commentaar van de Studiebijbel:
De totale vernieuwing van hun leven (de wedergeboorte, vgl. Joh.3:5; Tit.3:5) wordt nu in drie aspecten samengevat. Het eerste is ‘maar hebben je laten afwassen’. Paulus verwijst daarmee naar wat er in de doop aan geestelijke vernieuwing heeft plaatsgevonden (zie Hand.22:16 ‘Sta op, laat u dopen en uw zonden afwassen). Dan volgt ‘maar jullie zijn geheiligd’. ‘Heiligen’ heeft hier duidelijk de oorspronkelijke betekenis ‘apart zetten voor God’. Zij zijn het eigendom van God geworden. Tenslotte lezen we ‘maar jullie zijn gerechtvaardigd’. Ja, zij ‘zijn rechtvaardig verklaard’ door God op grond van het offer van Jezus Christus (comm. Rom.3:21-26). De drie gebruikte werkwoordsvormen hebben alle een momentaan aspect, d.w.z. dat ze verwijzen naar een bepaalde gebeurtenis in het verleden, nl. het moment dat zij tot geloof kwamen, zich lieten dopen en vervuld werden met de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IESJE369





Berichten: 164

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 21:46
 
FAITH187 schreef:
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces?

Zie posting hiervoor.
Het is God die ons heiligt, niet wijzelf of de elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:14
 
CORTAZAR588 schreef:
Zonder zonde leven is niet wat de onderwerpstarter bedoelt mi.
Dat is niet mogelijk.
Punt.

Geen discussie onderwerp.
Wat ze wel bedoelt is .....leven met de wetenschap dat we als mensen alles wat we doen afwegen en zien in het Licht van Jezus' offer.
En dat dat verschillende visies op zijn is bekend.
De een neemt de woorden van Jezus letterlijk en de ander niet.

Maar helaas zal ok dit onderwerp verzanden in hetzij veroordelen van wetticisme althans heiliging zien als zondeloos zijn of een verdediging van een vrijzinnige levensvisie met jezus als alles vergevende,vooral ook zwakke leider, die niet goed wist wat Hij zei toen Hij op aarde was.

Indien God van ons zondeloosheid had gevraagd dan had Zijn zoon wel in de hemel kunnen blijven n'est pas?
De bijbel zegt: sin santidad nadie vera al Señor.................zonder heiligheid zal niemand God zien.
De verwijfden, de dronkaards, de moordenaars ,de leugenachtigen,de overspeligen,de afgodendienaars zullen het Koninkrijk der Hemelen niet beerven.

Is niet overdrachtelijk bedoeld.

Inderdaad bedoel ik niet dat je zonder zonde leeft of moet leven, dat kan inderdaad niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is natuurlijk, en ook iedereen beleefd en draagt zijn christen zijn op zijn/haar eigen manier uit. Ligt ook aan je zelfvertrouwen, hoe je zelf in elkaar steekt. Dus eigenlijk is de term heilig zijn wat verwarrend.....Ik denk dan gelijk aan heilig boontje.....Knipoog smiley
Ben je dan alleen heilig als je veel tijd aan God besteedt????
En wat versta je onder proclamerend bidden? Ik weet nooit wat ik me daar bij voor moet stellen. Toch niet bidden al la Jan Zijlstra mag ik hopen? Ik vind dat onder de categorie dwingend bidden vallen.....

Nee heilig zijn we allemaal en er is geen gradatie in die heiliging. wel is het goed om god als Vader overal bij te betrekken, een gvd heeft minder zin dan een gewoon tussen neus en lippen door een "help mij Heer'. Ik heb 4 zoons en de oudste heeft 2 jaar op een Bijbelschool gezeten, die heeft wel meer geleerd om met God bezig te zijn en dat je Hem betrekken moet bij je dagelijkse zaken. als ik dna zie hoe ik met God omga denk ik weleens waar ligt mijn hartsverlangen eigenlijk?

De discipelen konden de geestes zieke man niet genezen, Jezus foerterde hun uit en genas door te proclameren, later deed Petrus het ook bij de verlamde bij de poort van de Tempel, zeggende " Goud en geld heb ik niet maar wat ik heb geef ik u, in Jezus naam sta op". Je noemt Jan Zijlstra, lopt die bidt ook proclamerend, maar soms heb ik mijn bedenkingen ook wel eens, mede door Jezus het zendingsbevel aan zijn discipelen. Er zijn er meerdere geestelijke leiders in de verleiding gekomen van het kapitaal, wat dus dwars op Jezus zendings opdracht staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 09:35
 
CORTAZAR588 schreef:
Zonder zonde leven is niet wat de onderwerpstarter bedoelt mi.
Dat is niet mogelijk.
Punt.

Geen discussie onderwerp.
Wat ze wel bedoelt is .....leven met de wetenschap dat we als mensen alles wat we doen afwegen en zien in het Licht van Jezus' offer.
En dat dat verschillende visies op zijn is bekend.
De een neemt de woorden van Jezus letterlijk en de ander niet.

Maar helaas zal ok dit onderwerp verzanden in hetzij veroordelen van wetticisme althans heiliging zien als zondeloos zijn of een verdediging van een vrijzinnige levensvisie met jezus als alles vergevende,vooral ook zwakke leider, die niet goed wist wat Hij zei toen Hij op aarde was.

Indien God van ons zondeloosheid had gevraagd dan had Zijn zoon wel in de hemel kunnen blijven n'est pas?
De bijbel zegt: sin santidad nadie vera al Señor.................zonder heiligheid zal niemand God zien.
De verwijfden, de dronkaards, de moordenaars ,de leugenachtigen,de overspeligen,de afgodendienaars zullen het Koninkrijk der Hemelen niet beerven.

Is niet overdrachtelijk bedoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 09:36
 
Denk dat je helemaal gelijk hebt, dat dit onderwerp zo gaat verlopen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3