ChristianMatch
 


Forum

Is het christendom wel zo authentiek?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 10:41
 
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 11:16
 
JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

Hai Jane,

Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:01
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....

Zegens!

Oke, Lanfy mag zeggen wat hij denkt, maar hij noemt ons naief en met oogkleppen op, komt op mij over dat hij ons dom vind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:12
 
SHANITA130 schreef:
Hai Jane,

Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....

Zegens!

je kan een andere mening zeggen op een manier zonder dat je onrespectvol na anderen bent.

Alleen de ha ha ha....zegt al genoeg. Hij lacht erom dat wij zo dom zijn om in het eeuwige leven te geloven.
reageert op jou, als of je er al es echt over na heb gedacht, of het geen hersenspinsel is. met andere woorden, jou denken, neemt hij niet serieus
Zo iemand is het nog geneens niet waard om gedachten mee te wisselen. ben je te kostbaar voor.

zo zie ik het ....
en we zijn hier cristenen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken. gewoon moet toelaten iemand hier anderen mensen beledigd.

enfin ik zwijg verder, en de redactie zal straks alles wel weer verwijderen....
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:18
 
JANE410 schreef:
Oke, Lanfy mag zeggen wat hij denkt, maar hij noemt ons naief en met oogkleppen op, komt op mij over dat hij ons dom vind.

Ja, hij generaliseert...ik snap het wel als je gloriestoelers ed. ziet dat je dat denkt... Smiley die vol vragen zit

Maar ja niet elk christelijk geloof doet zo...en niet elke gelovige is zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:22
 
PETRA373 schreef:
je kan een andere mening zeggen op een manier zonder dat je onrespectvol na anderen bent.

Alleen de ha ha ha....zegt al genoeg. Hij lacht erom dat wij zo dom zijn om in het eeuwige leven te geloven.
reageert op jou, als of je er al es echt over na heb gedacht, of het geen hersenspinsel is. met andere woorden, jou denken, neemt hij niet serieus
Zo iemand is het nog geneens niet waard om gedachten mee te wisselen. ben je te kostbaar voor.

zo zie ik het ....
en we zijn hier cristenen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken. gewoon moet toelaten iemand hier anderen mensen beledigd.

enfin ik zwijg verder, en de redactie zal straks alles wel weer verwijderen....
Smiley met dichtgeplakte mond

Weet je als je als ongelovige dingen als de gloriestoelers ziet die nu Friso uit de dood aan het opwekken zijn, ja dan denk je ook van Smiley die vol vragen zit

Ja, idd ook tegen mij, ja, ik pak dat dan weer niet persoonlijk...

Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant is generaliseren ook niet goed, zo van dat dan gelijk alle gelovigen zo zijn...

Ja, voor mij, geloof, leven met God is mijn leven, maar ja, omdat uit te leggen..moeilijk hoor zo op een forum.

En dan ja, de door groepen als gloriestoel ed. in het leven gebrachte vooroordelen die men dan heeft, begrijpelijk dat wel maar, ja, dan denk ik, 'wil ik daar wel tegen opboksen?'

Ik zeg al niet eens meer dat ik christen ben, maar dat ik geloof....als iemand iets vraagt....anders is elke opening op een gesprek bij voorbaat al dicht...
En dan uitleggen van; nee, daar associeer ik mij niet mee, nee vind het ook niet kunnen daar en daar dit en dat, maaaaaar, dat heeft mi, iig voor mij weer niets met mijn geloof in God te maken, etc. En dan uitleggen wat het voor mij wel is.

Een bemoediging, ik kan het kwaad plaatsen, idee van eeuwig leven, contact andere gelovigen, al kan ik het ook erg goed met ongelovigen vinden, maar ja je kan niets kwijt over het geloof.

En ja, ik zit nu in en groepje 'ooit ev.' dat bevalt me wel.

S. Blij met contact christenen hier op forum, van welke stroming, maakt niets, hetzelfde denken Coole smiley met zonnebril is belangrijk, en dan hoef je het niet eens over alles eens te zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 augustus 2013, 19:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 16:54
 
JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

Helemaal gelijk, Jane!
Blijf respectvol naar elkaar. Mensen nemen de moeite om antwoord te geven op de vragen die je stelt, ga daar dan ook zorgvuldig mee om.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 23:41
 
JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:43
 
LANFY127 schreef:
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!

Tsja, het is jouw mening, maar ik kan je er niet in volgen.
Ik vraag me dan af Wie jou het vermogen heeft gegeven om realistisch na te denken, om te kunnen geloven (in jezelf), en dan om een god toe te laten.
En je bent humanistisch christen, schrijf je, maar hoe kun je jezelf christen noemen wanneer je Christus, waar christen immers van afgeleid is, en Zijn woorden niet serieus neemt. Tenminste: mijn opvatting is dat wanneer je Hem serieus neemt, je niet anders kunt dan te erkennen dat Hij Almachtig God is. Zijn Vader is Schepper van de wereld, van jou en mij etc. En Hij kwam naar de wereld om die hopeloos eigenwijze mensen een kans te bieden om het weer goed te maken tussen Hem en ons. Maar daar was Zijn komst dus wel voor nodig. God neemt Zichzelf nu eenmaal volkomen serieus.
En een 8e dag? Dat mensen het beter denken te weten dan God is al zo oud als de zondenval. En kijk eens wat een ellende dat te weeg heeft gebracht.....

Kortom: ik kan jouw redenatie echt niet volgen. Maar misschien heb je nog aanvullende hypothesen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 01:48
 
LANFY127 schreef:
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!
Beste Lanfy,
Je geeft veel uitdagende stof tot nadenken; dat dwingt mij weer tot nadenken over wat ik eigenlijk echt geloof.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad in mijzelf moet geloven, maar om in mijzelf te geloven, heb ik God toch echt nodig. Ik kan veel uit mezelf, maar God geeft meerwaarde en leidt mij op weg.
Je zegt dat je een humanistische christen bent; wat betekent 'christen' dan voor jou als de mens god heeft geschapen? En wat is 'authentiek' voor jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 13:53
 
LANFY127 schreef:
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!

Hoi Lanfy,

Wat versta je onder een humanistisch christen?

Groet,
Rolf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 14:09
 
LANFY127 schreef:
@ allemaal! Oprecht sorry doordat ik misschien denigrerend overkom! Dat is absoluut niet de bedoeling! Het enige wat ik ermee wilde aangeven, is, dat als je realistisch nadenkt, je eigenlijk helemaal geen god, of goden, nodig hebt! Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten! Ik hang, als humanistisch christen, nog steeds het standpunt aan: op de 8e dag schiep de mens god!

Ik denk dat ik je op dit punt begrijp:
Quote:
Ik denk dat je eerst voor de volle 100% in jezelf moet geloven en daarna pas de een of andere god moet toelaten!
Toen ik eerst in mezelf begon te geloven en mezelf series nam, kon ik daarna pas in God geloven cq toelaten.

Het kan zijn dat je iets anders bedoelt, of het anders bedoelt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 21 augustus 2013, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:54
 
LANFY127 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens! Een meer Goden systeem is inderdaad niet logisch, maar kijk alleen al naar de 10 geboden! Het eerste gebod: gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben! Wat doe je daar dan mee? God zegt hier zelf dat er ook andere goden zijn! Als deze er niet waren hoefde God deze ook niet te noemen! Of te verbieden om er in te geloven! Of toch wel?

Volgens mij bedoelt God er afgoden mee, goden met een kleine ´g´ zijn afgoden en dat kan van alles zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:58
 
LANFY127 schreef:
Aan allemaal! Waarom blijven jullie structureel de oerknal en de evolutie op 1 lijn plaatsen? Dat snap ik niet! Dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen! Het 1 heeft totaal niets te maken met het ander! Maar misschien is dit offtopic?!

Wetenschappers zeggen toch dat de oerknal het begin is van de evolutie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:07
 
LANFY127 schreef:
Ik vraag me oprecht af of je ooit weleens over de eeuwigheid hebt nagedacht! Of was dat een leuk en warm hersenspinsel voor jou?

Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:28
 
BAPPI605 schreef:
Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Twijfelende smiley

We gaan gewoon werken straks op de nieuwe aarde en daarnaast net als hier nu je hobby`s uitoefenen. En veel zingen met elkaar en misschien wel picknicken op de hei in Ede Ha, ha
Ja, ik denk dat we allemaal een taak krijgen. Maar het feit dat je altijd sterk en gezond zult zijn Wauw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVIDVDE498





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 21:24
 
Het Christendom is authentiek.
Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt.

Dat is het woord: Genade

In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker.

Het Christendom is authentiek om zijn genade.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:03
 
BAPPI605 schreef:
Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Twijfelende smiley

We raken off-topic met deze boeiende vraag. Open even een nieuw topic als je hier verder over wit discussiëren.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 15:48
 
DAVIDVDE498 schreef:
Het Christendom is authentiek.
Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt.
Dat is het woord: Genade
In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker. Het Christendom is authentiek om zijn genade.

Dat is een mooie! Lachende smiley En wáár!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 20:41
 
Een Chinees vertelde:

Confucius
Eens was ik in een diepe put gevallen. Ik deed geweldig
mijn best om er uit te komen, maar het lukte niet. Eindelijk
kwam Confucius (een Chinees filosoof uit de oudheid)
voorbij en sprak: ‘Mijn zoon, als je mijn lessen gevolgd
had, zou je daar niet wezen.’
‘Dat weet ik wel,’ huilde ik,
‘maar dat helpt mij nu niet. Help mij, dan zal ik uw voorschriften
nakomen.’ Maar Confucius vervolgde zijn weg. Mij liet hij in
wanhoop achter.


Boeddha
Een ander keek over de rand van de put. Het was Boeddha.
Hij kruiste de armen en zei: ‘Mijn zoon, als je alleen maar je
armen kruist en je ogen sluit en in een toestand van volmaakte
rust en onderwerping komt, dan zul je eens het Nirvana
(het
eeuwige niets) bereiken, evenals ik gedaan heb. Je moet je
onverschillig betonen tegenover alle uiterlijke omstandigheden.
Dan vind je de eeuwige rust.’
Ik riep: ‘Verlos mij, vader, en ik zal
doen wat u mij beveelt.’ Maar Boeddha vervolgde kalm en
onverstoorbaar zijn weg. Mij liet hij in de put!

Mohammed
Met driftige stappen naderde Mohammed de put, boog zich
over de rand en keek in de put. ‘Man, wat zit je daar akelig...
ben je bang? Niet bang wezen. Het is de wil van Allah dat je
daarin gevallen bent... bedenk dat! Wie kan zich tegen zijn
wil verzetten? Spreek de belijdenis uit: ‘Allah is groot en
Mohammed is zijn profeet.’ Blijf die belijdenis murmelen,
totdat je mond voor eeuwig gesloten wordt en ga dan onder.
Je zult in het paradijs dubbel genieten.’
En Mohammed ging
weg en hij redde mij niet uit mijn ellende!


Jezus Christus
Toen klonk een stem: ‘Mijn zoon!’ Toen ik naar boven keek,
zag ik het gelaat van de Zoon des mensen vol liefde en
tederheid. Geen verwijt kwam over zijn lippen. Hij daalde
direct in de put af. Hij had zijn leven er voor over om mij te
redden. Hij sloeg zijn armen om mij heen, tilde mij uit de put
en zette mijn voeten op de vaste grond. Hij trok mij mijn vuile
kleren uit en kleedde mij met zijn eigen kleed. Toen stilde Hij
mijn honger en tenslotte sprak Hij: ‘Volg Mij, Ik zal je voortaan
leiden!’
‘Daarom’, zo besloot de Chinees, ‘werd ik een christen.’


bron: http://www.jesussaves.nl/index.php?content=134.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 22:18
 
@Kluss: een chinees vertelde

Wauw wat mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERBEN164





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 21:51
 
DAVIDVDE498 schreef:
Het Christendom is authentiek.
Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt.

Dat is het woord: Genade

In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker.

Het Christendom is authentiek om zijn genade.

Helemaal mee eens. De genade kom je maar in 2 godsdiensten tegen het jodendom zei het beperkter als in het christendom maar in beide kom je het tegen en beide baseren zich op dezelfde God. Alleen denkt de jood dat de Messias die ook zij verwachten nog moet komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3