ChristianMatch
 


Forum

Heilige Geest
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:54
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tja, en ik vind het weer vreselijk en onbegrijpelijk dat mensen zich laten herdopen om die reden. Een wereld van verschil en toch geloven we in dezelfde God. dat is wel bijzonder....
Natuurlijk kan je dichter bij God gaan leven maar het is geen voorwaarde voor een goed christen zijn....christen zijn straal je uit in het dagelijks leven , in je zijn, wie je bent......in je houding, ook naar andersdenkenden.......
Misschien kunnen we ons dan ook maar beter bezig houden met waar we allebei voor staan, niet in waar we erg in verschillen.......

Een ieder beleeft zijn/haar geloof op een manier waar men zich het prettigst bij voelt. Als de één heel veel tijd besteedt om zich met het geloof en alles wat er mee samenhangt zich eigen te maken, krijg je denk ik ook meer ontvankelijkheid.

Kan me wel een beetje in jou situatie verplaatsen, ik denk ook dat voor God, een ieder die zich persoonlijk aan Hem geeft, door met oprecht hart te belijden dat Jezus de opgestane Heer is, dmv Joh 3:16 een gerechtvaardigd persoon is.

Dat ik hier begon over de Heilge Geest is juist omdat mijn inziens, Hem te kort wordt gedaan, ook door mij, en eigenlijk wil ik het toch anders en dat kan alleen met hem.

Wat Jezus heeft gedaan is meer dan alleen en vriendendienst geweest en Hij gaf dus alles zelfs ijn leven om ons te redden en zo eeuwig leven te geven of hoe dan ook gedoopt. Maar de Geest dringt ich niet op en wil alleen tot steun zijn als we ons openstellen. Wie zou on shet beste advies kunn egeven als het gaat om Jezus dankbaarheid te tonen voor wat Hij heeft gedaan, dat is de Geest die in ons is.

De manier van geloven kan ik niets over zeggen, maar geloven is ahw aannemen dat het zo zou kunnen zijn geweest dat Jezus voor ons stierf , de Geest overtuigd dat het zo was, zo wordt het een zeker weten dus.

Wat de Geest allemaal kan en wil en is niet te beschrijven, maar als ik bijv Geest intyp op Biblianet bij woordzoeken, zie ik al dat er er genoeg materie is en nog veel aan te nemen is van Gods geest.

Ongeacht hoe men gelooft men is en blijft een parel in Gods hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:37
 
Roelande:
Quote:
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren
Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6)

Ik denk zelf, elke christen is wedergeboren, anders kan je geen christen zijn.

Vernieuwd door hervorming denken, of hervormd door vernieuwing van denken.

Dan doe je geen dingen, die anders, zonder geloof, misschien wel hel erg voor de hand liggend zouden kunnen zijn. Maar ja, die niet stroken met het geloof.

Ook gewoon in relaties, je kijkt wat dieper, en niet het voor de hand liggende denken.

Iemand zei hier een keer van niet alleen kijken wat diegene zegt, maar juist ook, wat diegene niet zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing.

Hoi Willemijn,

Ja, daar herken ik me in, in wat je schrijft.

Ik heb dat ook, ik ervaar ook dat de Geest in ons midden is, de Geest van God. De Heilige Geest.

Maar idd, dat gevoel van soms vervuld te zijn met de Geest, ja of ik ben dan altijd vervuld met de Heilige Geest, of idd nooit, bij wijze van spreke dan.

Want ja, ik heb zelf het gevoel, dat God er altijd is. Op de fiets, als ik een mooie film kijk, als ik met iemand praat, als ik het druk heb, als ik het heel rustig heb.

En ja, ik geloof in de kracht van het gebed, en ja, als ik tijden heb dat ik het gevoel het dat ik iets, psychisch, niet kan, ja, dan vraag ik gebed, ja, het idee dat er enkelen voor mij bidden geeft mij kracht.
Nee, het lost niet inene al mijn problemen op, maar ja, het geeft mij wel kracht om met problemen om te gaan. en eraan te werken. en samen te werken.

S. God is er niet om alles op te lossen, maar wel om kracht te geven om alles te dragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:55
 
JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.

Ja, Jane,

Dat herken ik, een voortdurend bidden, er staat ook ergens 'bid zonder ophouden', dus niet van ik heb het nu even druk kan niet bidden...nee? waarom niet denk ik dan?

S. Bidden is voor mij denken, (een soort van praten maar dan in gedachten), en dan tegen God, en dan idd de hele dag. Vaak gaat dat bewust en ook soms onbewust. Want je bent je natuurlijk niet de gehele dag er bewust van dat je denkt.

En, ook, van nou wordt er iets veels te moeilijk, ik ga even gebed vragen, ja die mogelijkheid is er hier op CM. Nav de tekst, 'als twee of drie iets vragen in Mijn naam...'.
Ik zou dan voor mezelf, gek zijn als ik daar geen gebruik van maak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 17:21
 
SHANITA130 schreef:
Ja, Jane,

En, ook, van nou wordt er iets veels te moeilijk, ik ga even gebed vragen, ja die mogelijkheid is er hier op CM. Nav de tekst, 'als twee of drie iets vragen in Mijn naam...'.
Ik zou dan voor mezelf, gek zijn als ik daar geen gebruik van maak.

Ja, shanita, goed dat je er gebruik van maakt, bij God mag je met alles komen, Hij vind niks te onbelangrijk, HIJ wil ons graag helpen, dag en nacht staat Hij voor ons klaar, Hij slaapt noch sluimert, zelfs een zucht is al een goed gebed voor Hem.
Wat een liefdevolle VADER hebben wij toch.

Ik heb nu ook die vrijheid om voor gebed te vragen als ik iets naars meemaak. Ik vraag het dan aan de mensen waar ik bij op bijbelkring ben.
Het geeft je dan echt steun en gewoon die verbondenheid voelen met je mede gelovigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me dan serieus af, ben ik dan een ander soort christen? Met alle respect hoor en ik geloof in je oprechtheid..... Ik heb dat helemaal niet van de Geest en voel de behoefte ook niet. Wel herken ik wat je schrijft dat je meer tijd voor God moet vrij maken maar ik wordt altijd een beetje kriebelig als mensen tegen me zeggen: ik voelde dat ik voor je moest bidden, ik begon spontaan in tongen te bidden en ik moest spontaan even bij je langs om even met je te bidden. Weet je, daar heb ik helemaal geen trek in en dat hoeft voor mij ook niet. Doe dat maar thuis zeg ik dan ....
Ik geloof ook niet niet-dat weet je- in spontane genezingen maar meer in het medisch circuit....al dan niet met een goede of minder goede afloop. Wel geloof ik dat je van God de kracht krijgt om moeilijke dingen te doorstaan.......
Waarom is de Geest in sommige geloofsgemeenschappen zo actueel en in
anderen niet. En wat is goed en wat is fout....Ben je als je niet her geboren
bent een foute christen omdat je dan -volgens zeggen- de heilige geest niet
je hart hebt aangenomen.....? Is zo'n mevrouw een beter christen dan jij of
ik?
Moeilijk hoor Petra....en jij weet daar de antwoorden ook niet op en het is
ook geen kritiek maar wilde het toch even delen.

Interesante vragen willemijn.
Ik denk, met e nadruk op ik denk
Nee ze is geen betere cristen, ze is verder met geloofsgroei dan ik.
En god geest werkt door een ieder heen op een andere manier, omdat het een persoonlijke relatie is, en mensen verschillend zijn
Iemand met een rustig , nuchter karakter zou denk ik sneller heel rustig reageren op de heilige geest, iemand die erg enthousiast is en spontaan weer met veel bla bla op de heilige geest
Blijkbaar is dat Gods plan met haar, voor mij heeft god misschien heel andere plannen
Warom sommigge geloofsgemeenschappen er meer mee bezig zijn??? Mensen zijn verschillend,
Begrijp je schrijven goed, van dat je niet zit te wachten op iemand die zegt, god zei me. Bla bla bla en bij jelangs komt
Ik zelf lees best veel over het onderwerp heilige geest, warom omdat ook ik vaak mensen zie, waarvan ik denk eh.... Echt van Gods geest?
kom er niet omheen dat sommige gaven wel degelijk echt van Gods geest zijn.
En kom er ook niet omheen dat sommigge mensen die beweren door Gods geest, dat ik daar zo me twijfels over heb
dat ik denk, ze doen mee met anderen.... Ze reageren vanuit emotie vooral.
Of wie weet reageren sommigge mensen meer met emotie op Gods geest, waardoor sommige eerlijk gezegd overkomen dat je denkt eh????
Das hè tmooie van de boeken waar ik mee bezig ben, eentje is van katholiek,
Eentje van gereformeerde , en die onderzochten ook de. Heilige geest.
De heilige geest blijft mij eigenlijk verbazen, zelf heb ik klein beetje ervaringen, maar dan word het hele lange lap tekst....
Ik denk dat de heilige geest zich ook niet opdringt aan mensen, mensen geen gave geeft, waar ze zelf nog niet aan toe zijn in hun geloofsgroei.
Jij voelt je bv fijn bij rust, nuchterheid, controle, de heilige geest. Weet dat en gaat rustig met je om
Eh ik heb bv ander karakter, ha ha ooit kreeg ik heftigge windvlaag in me huis na gebed en wonderbaarlijk antwoord, dat daarna me bijbel op bepaalde bladzijden openstond, waar ik het antwoord in vond
Warom deed de heilige geest dat bij me? Misschien dat ik het karakter ben dat zo iets nodig had om overtuigd te kunnen zijn van het Antwoord???
Eh warom ziet de een soms engelen en de ander niet? Misschien om dat die ene persoon dat niet goed aan kan, als die dat zou zien????
En inderdaad, weet ik het antwoord niet. Ook ik blijf zoeken, leren, over geloof.


Laatst aangepast door
PETRA373
op zaterdag 17 augustus 2013, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:47
 
En misschien dat iemand soms engelen bv ziet omdat die persoon dat toen echt nodig had???
Dat wou ik er nog effe aan toevoegen... Maar pff met iPad... Je hoeft zo,n ding maar aan te raken....
Enfin gewoon wat gedachten van me erover.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:54
 
En genezingen, als ik ziek ben ga ik na de dokter en god, soms geneest de dokter, soms beide... Soms geneest god.
Maar dat is misschien een iets wat op topic genezing thuis hoort.
Me dochter wees me op een interesante preek, die ik van de week nog wil
Na horen, thema was, wat als god niet geneest.
Hoe meer ik met geloof bezig ben, hoe meer ik leer, antwoorden op sommigge dingen?
Eh een forumule, zoals als je à bij b doet dan gebeurt er dit???
Echt niet....
Blijft over vertrouwen erin , dat god goed is, voor ons zorgt, ook al geneest hij soms en soms niet.
Enfin sorry voor lange lappen tekst, is interesant onderwerp. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 13:47
 
Zou het nie tzo zijn van, hoe meer jeer mee omgaat, dest temeer raak je er mee "besmet"?

We zijn een relatie aangegaan met god, in hoe vere betrekeen we hem in ons dagelijks leven? Zit het even tegen komt er dan een, GVD of help me Heer? Zit het mee , zijn w edan ook daar dankbaar voor of is het ene vanzelfs sprekendheid en zeggen zwe wel evne dank in ons avondgebed voor het slapengaan.

Soms zie ik mijzelf en vele anderen als eendagschristenen, daarmee doelend op de tijd die we bewust doorbrengen met God, op welke manier dan ook, niet toekomend aan 24 uur in de week. letwel in doe geen oordeel over hoe men christen behoort te zijn, mede door mijn gerbrek aan met Hem bezig zijnd.

Ik heb soms wel eens een machteloos gevoel, ik wil mij helemaal overgeven aan Gods geest maar weet niet precies hoe.
Denk weleens zit nu in een fase van een beetje van God en veel van me zelf, niet 100% mijn zekerheden loswillend laten uit onbekendheid en wel wetend dat het niet opweegt voor wat k er voor terug krijg van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 15:26
 
[quote=PIETER619]Zou het nie tzo zijn van, hoe meer jeer mee omgaat, dest temeer raak je er mee "besmet"?

We zijn een relatie aangegaan met god, in hoe vere betrekeen we hem in ons dagelijks leven? Zit het even tegen komt er dan een, GVD of help me Heer?
Ja, een GVD komt er bij mij alleen uit als ik echt over me grenzen zit, en dat is voor mij meteen het sein om weer binnen mijn grenzen te gaan, dat kan ook me fysiek ergens van terugtrekken zijn.
Kijk, het is leuk als je iemand hebt waar je ten allen tijden heen kan, jezelf kan zijn en kan doen en laten wat je wil.
Maar ook daar zit toch een einde aan.
Te lang bij iemand is ook niet goed.
Heb je bijvoorbeeld iemand een tijdje niet gezien, ga je zo iemand missen en jezelf er weer op verheugen. Wat je dan niet meer hebt als je er al dagen zit.


Zit het mee , zijn w edan ook daar dankbaar voor of is het ene vanzelfs sprekendheid en zeggen zwe wel evne dank in ons avondgebed voor het slapengaan.

Ja, leren dankbaar en blij te zijn. Ja als kind waren we dat vaak(een kinderhand is gauw gevuld?)

Kijk, ik (voorbeeld he?) weeg nu al twee weken steeds tussen de 67 en 68, en dat, terwijl ik toch al twee weken serieus, gezond en verantwoordelijk aan het lijnen ben.

Kijk, dan kan ik twee kanten uit. Ik kan verschrikkelijk lopen balen; 2 weken lijnen en ik blijf gewoon op het zelfde gewicht.

Of ik kan denken, ja, ik wás 74,5 kilo....en nu rond 7 kilo afgevallen en dat is toch heel mooi, 7 kilo afgevallen als je totaal 11,5 kilo af moet vallen, dan moet ik nog maar 4!!! kilo...en ik kom niet eens aan, ik blijf alleen schommelen tussen de 67 en 68.

Zo kan je veel, bijna eigenlijk alles op 2 manieren benaderen, vind ik.


Soms zie ik mijzelf en vele anderen als eendagschristenen, daarmee doelend op de tijd die we bewust doorbrengen met God, op welke manier dan ook, niet toekomend aan 24 uur in de week. letwel in doe geen oordeel over hoe men christen behoort te zijn, mede door mijn gerbrek aan met Hem bezig zijnd.

Kijk, ik zal een voorbeeld geven. Toen ik nog een auto had, toen ik hem pas had, liet ik me echt door veel mensen misbruiken, van even hier brengen even daar. Het was na een tijd, dat ik 10 minuten rijden van me werk woonde, en pas na 2 uur thuis was, omdat ik die nog 'even' daar afzette, en die ook nog 'even' etc.

Ja, maar dáár had ik mijn auto niet voor gekocht, om elke dag na 2 uur pas thuis te zijn!!!

Ja, dus ik ben gaan veranderen, ik bracht nog wel eens iemand of haalde die, maar ja, wel bij uitzonderingen.

Je hoeft, en mag mi niet eens over je grenzen gaan als christen.



Ik heb soms wel eens een machteloos gevoel, ik wil mij helemaal overgeven aan Gods geest maar weet niet precies hoe.

Ja, de valkuil, je daarom machteloos voelen. Ik denk, God wil dat wij gewoon in harmonie leven met onze omgeving niet meer, niet minder.
Ja, en als je zo met Hem, eigenlijk zou je dan moeten zeggen, voor hem, ja dan zou je je leven in dienst kunnen stellen van bijvoorbeeld een weeshuis in Afrika als vrijwilliger.


Denk weleens zit nu in een fase van een beetje van God en veel van me zelf, niet 100% mijn zekerheden loswillend laten uit onbekendheid en wel wetend dat het niet opweegt voor wat k er voor terug krijg van God.

Waarom zou je je zekerheden los laten? Die zekerheden heb je gekregen van God mi, waarom zou je die loslaten? De zekerheden maken juist dat je je veilig voelt, en omdat je je veilig voelt je ook eens iets voor een ander kan betekenen.

Voorbeeld: Als ik me veilig voel in mijn huis, in het dagelijks leven, met mijn vrienden die ik hier heb, ja, dan kan ik ook een naar een vriend die in Friesland woont, ja, voor mij een soort van opoffering hoor, want ja, vier uur openbaar vervoer(alleen heen, dus er dan ook slapen), ja, zo, dat vind ik lang hoor.
Ja, dit is een voorbeeld.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 15:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 15:55
 
[quote=SHANITA130]Eigenlijk zou ik willen zeggen beter lezen, waar draait het om in mijn verhaal? Zo jij het neerzet komt het over van neem genogen met wat je hebt, en dan doelend op aardse zekerheden (welke soms ook van God zijn hoor), dan ons vertrouwen geheel aan God te tonen.

Maar gaan we nu voor 100% voor God en stellen wij ons open voor Zijn Geest, met alle gevolgen van dien, of houden we vast aan onze aardse zekerheden, that's the question. Al jij ( maar ik ook) de Geest niet ten volle aan het werk laten zal Hij misschien wel bedreofd zijn, mede omdat Hij zoveel meer kan in, met en door ons, maar wij uit pure onwetendheid tegen houden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 21 augustus 2013, 17:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:22
 
[quote=PIETER619]

Ik zal er nog eens goed over nadenken!

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 16:55
 
PIETER619 schreef:
Zou het nie tzo zijn van, hoe meer jeer mee omgaat, dest temeer raak je er mee "besmet"?

We zijn een relatie aangegaan met god, in hoe vere betrekeen we hem in ons dagelijks leven? Zit het even tegen komt er dan een, GVD of help me Heer? Zit het mee , zijn w edan ook daar dankbaar voor of is het ene vanzelfs sprekendheid en zeggen zwe wel evne dank in ons avondgebed voor het slapengaan.

Soms zie ik mijzelf en vele anderen als eendagschristenen, daarmee doelend op de tijd die we bewust doorbrengen met God, op welke manier dan ook, niet toekomend aan 24 uur in de week. letwel in doe geen oordeel over hoe men christen behoort te zijn, mede door mijn gerbrek aan met Hem bezig zijnd.

Ik heb soms wel eens een machteloos gevoel, ik wil mij helemaal overgeven aan Gods geest maar weet niet precies hoe.
Denk weleens zit nu in een fase van een beetje van God en veel van me zelf, niet 100% mijn zekerheden loswillend laten uit onbekendheid en wel wetend dat het niet opweegt voor wat k er voor terug krijg van God.

Je moet jezelf ook niet tekort doen Pieter, je hebt een baan , een gezin en natuurlijk heb je dan niet alle tijd van de wereld. Er zijn mensen die de hele dag daar tijd voor hebben maar daarom ben jij geen mindere christen, of minder toegewijd. Ook een beetje realistisch denken hoor en je niet spiegelen aan anderen( en vooral niet aan die buitenkanten!)


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 18 augustus 2013, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 17:08
 
Pieter schreef:

Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas? Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest? Waarom kan Hij ze niet geven aan ons? Zo kan men zich heel veel gaan afvragen, maar ikdenk dat het vooral de onbekendheid is en dta dor terug houdendheid er veel verloren is gegaan aan werk wat de Geest door ons had willen doen om Jezus zo de eer kan en kon krijgen die Hem toekomt.

We zijn zelf de baas. We hebben zelf de keuze. Als dat niet zo zou zijn zouden we robots zijn, is het niet zo? Maar als we de Geest 100% toelaten, begrijpen en ernaar leven, dan zijn we er zelf dus eigenlijk niet meer? Alleen maar lege vaten gebruikt door de Geest?...moeilijk hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 17:28
 
ROLF230 schreef:
Pieter schreef:

Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas? Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest? Waarom kan Hij ze niet geven aan ons? Zo kan men zich heel veel gaan afvragen, maar ikdenk dat het vooral de onbekendheid is en dta dor terug houdendheid er veel verloren is gegaan aan werk wat de Geest door ons had willen doen om Jezus zo de eer kan en kon krijgen die Hem toekomt.

We zijn zelf de baas. We hebben zelf de keuze. Als dat niet zo zou zijn zouden we robots zijn, is het niet zo? Maar als we de Geest 100% toelaten, begrijpen en ernaar leven, dan zijn we er zelf dus eigenlijk niet meer? Alleen maar lege vaten gebruikt door de Geest?...moeilijk hoor.

hoe kom je daarbij, we zijn ons zelf dan niet meer?
dan is het jij en de heilige geest die je bijstaat met adviezen etc... door je heen werkt. het is niet zo dat de heilige geest alles van je overneemt en je zelf niet meer denkt of zo, je hebt gewoon een relatie met hem
en die kan je de hele dag door hebben, met hem communiceren ook tijdens je werk etc.

als ik een relatie met een man heb, kan ik toch ook gewoon mezelf blijven. zo word de heilige geest onze vriend, hebben we een relatie met hem
en kunnen we gewoon ons zelf blijven en nog zelf nadenken en beslissingen nemen ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 17:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet jezelf ook niet tekort doen Pieter, je hebt een baan , een gezin en natuurlijk heb je dan niet alle tijd van de wereld. Er zijn mensen die de hele dag daar tijd voor hebben maar daarom ben jij geen mindere christen, of minder toegewijd. Ook een beetje realistisch denken hoor en je niet spiegelen aan anderen( en vooral niet aan die buitenkanten!)

die vrouw heeft alles behalve alle tijd van de wereld....studie, baan, dingen voor de kerk doen. en tussen alles door, maakt ze tijd voor god.en doet samen met god die dingen als studie, werk, etc...
is niet zo dat mensen de hele dag niks doen die op zo,n manier gelovig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 18:14
 
PETRA373 schreef:
die vrouw heeft alles behalve alle tijd van de wereld....studie, baan, dingen voor de kerk doen. en tussen alles door, maakt ze tijd voor god.en doet samen met god die dingen als studie, werk, etc...
is niet zo dat mensen de hele dag niks doen die op zo,n manier gelovig zijn.

Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 19:33
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt.

Klopt helemaal wat je hier neerzet ook dat ik andere drukte heb. Het enige wat wel moet is ons spiegelen aan Jezus Christus en zo Zijn volgelingen zijn met een ieder zijn/haar beperkte talenten. Jezus was volmaakt, wij niet en kunnen gelukkig met onze fouten keer op keer bij Hem komen.

We mogen leren van Gods Woord en zo daaruit van Jezus beloften gebruik maken. Hij heeft ons Zijn Geest gegeven, mede daarom is het goed om een verlangen te hebben, meer vervult te raken en zo kunnen delen in wie en wat Jezus was en is, door de Geest die onze Gids wil zijn in ons leven. Dus meer op God vertrouwend en zo minder op eigen inzicht gelijk de tekst van Spreuken 3 vers 5.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 18 augustus 2013, 23:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet spiegelen aan een ander, maar moet kijken wat binnen je eigen kunnen en macht ligt.

ja,daar zeg je een belangrijk punt, hoe vaak proberen sommigge mensen zoals een ander te zijn?
Dat is ook waar.
toch denk ik dat wat pieter schrijft ook wel waar is, hoe meer we ons openzetten voor de heilige geest, hoe meer we ontvangen en hij door ons heen kan werken.
en soms kom je mensen tegen dat je denkt, tja, die stralen veel liefde van jezus uit, ik wil ook meer liefde van jezus in me hart.
misschien toch es wat meer bidden enzo. dat wil ik ook, op mijn manier dan he.
niet dat ik zoals die ander wil zijn, maar meer van de heilige geest in me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 15:08
 
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 19 augustus 2013, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 15:34
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.


Gelukkig dat jij je moed bij elkaar kreeg want het is een mooie reactie welke ook waar en opbouwend is. Zo heb ik verschillende keren bijvoorbeeld een C-card of clip getuurd welek precies op het juiste moment nodig was bij die gene. Ik vind zoiets het werk van de Geest, daarom is mijn motto ook "alle ere komt toe aan de Here"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 19 augustus 2013, 21:19
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.



Hoe zie je dit dan voor je in de praktijk? Dit is een openbaar forum wat iedereen kan meelezen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat soort zaken zeker niet deel op een openbaar forum......
Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook zo maar kunnen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 07:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe zie je dit dan voor je in de praktijk? Dit is een openbaar forum wat iedereen kan meelezen?
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat soort zaken zeker niet deel op een openbaar forum......
Of begrijp ik je nu verkeerd? Zou ook zo maar kunnen....

Hai Willemijn,

Over het zetten van privé zaken op het forum.

Er staat al erg veel informatie op een profiel.

Als ik, heel nu en dan, alleen als ik het echt even niet meer zie zitten, iets plaatst bij gebed, zet ik zeker niets mijn privé op het forum.

Dan gaat het over praktische zaken die ik moeilijk vind. Even bang voor hoge bloeddruk en moeite met me huis opruimen.
Daar is, mi, weinig privé aan.

O, er zijn zoveel dingen die ik hier niet zeg, ook niet zou zeggen.

Iedereen heeft mi, zaken waarvan die denkt, dat kan iedereen wel weten en zaken ja, die wil je voor jezelf houden. Op een forum, in een vriendschap, ja, ik ben zelfs van mening dat je ook niet in een relatie je hele doopceel hoeft te lichten. Ook daar heeft iedereen recht op een stuk van zijn eigen.

Dat is dan gewoon tussen degene en God.

Dit is hoe ik het zie.

Groetjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 augustus 2013, 07:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 augustus 2013, 09:23
 
SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn,

Over het zetten van privé zaken op het forum.

Er staat al erg veel informatie op een profiel.

Als ik, heel nu en dan, alleen als ik het echt even niet meer zie zitten, iets plaatst bij gebed, zet ik zeker niets mijn privé op het forum.

Dan gaat het over praktische zaken die ik moeilijk vind. Even bang voor hoge bloeddruk en moeite met me huis opruimen.
Daar is, mi, weinig privé aan.

O, er zijn zoveel dingen die ik hier niet zeg, ook niet zou zeggen.

Iedereen heeft mi, zaken waarvan die denkt, dat kan iedereen wel weten en zaken ja, die wil je voor jezelf houden. Op een forum, in een vriendschap, ja, ik ben zelfs van mening dat je ook niet in een relatie je hele doopceel hoeft te lichten. Ook daar heeft iedereen recht op een stuk van zijn eigen.

Dat is dan gewoon tussen degene en God.

Dit is hoe ik het zie.

Groetjes!


Klopt wat je zegt Shanita, maa rik was eigenlijk benieuwd naar het antwoord van Annette die dit stuk hier neerzette en daar zeker een bedoeling mee heeft....(een bedoeling die ik niet snap, vandaar de vraag naar uitleg)


Toch even een kritische noot van mijn kant.
Mensen schrijven hier stukken over de Heilige Geest, als je dan om uitleg vraagt omdat je het niet vat wordt er vervolgens niet op gereageerd, dat is jammer.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 21 augustus 2013, 10:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:31
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.



Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.
Je leert ook beter begrijpen wat mensen beweegt en bezighoudt...
Maar op een forum is het wel horen en wederhoren.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.
Je leert ook beter begrijpen wat mensen beweegt en bezighoudt...
Maar op een forum is het wel horen en wederhoren.......

Shanita heeft een reactie gegeven waarin ze wel een antwoord geeft op je vraag. Ik sluit me bij haar reactie en die van Pieter aan.
Elkaar bemoedigen door Woorden van Wijsheid en Kennis is goed, en dat kan ook gewoon via de privémail, hoeft helemaal niet op het forum.
Er gebeuren ook hele mooie dingen op cm, die gewoon in de intermenselijke sfeer liggen, christenen onder elkaar, die los staan van het verkrijgen van een relatie.
Dat vind ik het mooie aan deze site, dat kom je op geen andere site tegen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 21 augustus 2013, 10:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:48
 
ANNETTE050 schreef:
Shanita heeft een reactie gegeven waarin ze wel een antwoord geeft op je vraag. Ik sluit me bij haar reactie en die van Pieter aan.



Ik vroeg jou een reactie, niet Pieter en Shanita.......en zij geven geen antwoord op mijn vraag aan jou.......
En als je hier een stukje schrijft is het toch geen moeite om bij vragen erop te reageren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.
Je leert ook beter begrijpen wat mensen beweegt en bezighoudt...
Maar op een forum is het wel horen en wederhoren.......

Haha hoor en wederhoor klinkt als de rechtbank. Maar je hebt helemaal gelijk Willemijn. Juist al die verschillende meningen en ervaringen maken het zo boeiend.
Ik zat ook op toelichting te wachte Annette. Jij mag gemaild worden met vragen. dus blijkbaar weet jij iets waardevols over dit onderwerp. Kun je niet een slipje van de sluier oplichten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vroeg jou een reactie, niet Pieter en Shanita.......en zij geven geen antwoord op mijn vraag aan jou.......
En als je hier een stukje schrijft is het toch geen moeite om bij vragen erop te reageren?

Dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet of heb je deze niet duidelijk gesteld.
Kun je wat specifieker aangeven welk gedeelte van je vraag niet beantwoord wordt in de reactie van Shanita?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:02
 
ANNETTE050 schreef:
Dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet of heb je deze niet duidelijk gesteld.
Kun je wat specifieker aangeven welk gedeelte van je vraag niet beantwoord wordt in de reactie van Shanita?



Mijn vraag was aan jou: hoe zie je het voor je op een forum waarin dingen van de Geest gedeeld worden? Je realiserend dat dit een openbaar forum is waarin iedereen kan meelezen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6