ChristianMatch
 


Forum

Daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:33
 
ROELANDE345 schreef:
morgen op naar Groningen voor 2 dagen lekker overnachten in een hotel en de stad bekijken Lachende smiley
Het plan was om woensdag weer een rendez-vouz te hebben. De 2e keer dus Clown smiley
Maar de (jonge) man(5 jaar jonger) is zo enthousiast dat hij dinsdagmiddag ook vrij genomen heeft.
Dus volgens mij zijn er na 1,5 dag bij elkaar 3 mogelijkheden:
1 we willen elkaar na woensdag nooooit meer zien
2 we blijven vrienden meer niet
3 we hebben "verkering" Clown smiley Verliefde smiley
wordt vervolgd............

Oh wat leuk Roelande dat hij eerder komt, spannend hoor, wens je een mooie tweede date en wie weet Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:12
 
ROELANDE345 schreef:
morgen op naar Groningen voor 2 dagen lekker overnachten in een hotel en de stad bekijken Lachende smiley
Het plan was om woensdag weer een rendez-vouz te hebben. De 2e keer dus Clown smiley
Maar de (jonge) man(5 jaar jonger) is zo enthousiast dat hij dinsdagmiddag ook vrij genomen heeft.
Dus volgens mij zijn er na 1,5 dag bij elkaar 3 mogelijkheden:
1 we willen elkaar na woensdag nooooit meer zien
2 we blijven vrienden meer niet
3 we hebben "verkering" Clown smiley Verliefde smiley
wordt vervolgd............

wordt vervolgd .....
...... met een picknick/bbq?!! Clown smiley Engeltje smiley

(bezorgd is het goeie woord)


Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 3 september 2013, 06:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 10:56
 
ANNA415 schreef:
Hij heeft in ieder geval geen duiven Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik straks ook niet meer Knipoog smileyLachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 16:55
 
Das het juiste woord Rendez Vous.

En misschien na gisteren : ne me quittes pas?

Allez ........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 10:35
 
Roelande:
Quote:
2 we blijven vrienden meer niet

Daar wou ik even, voor mezelf, even een kanttekening bij maken.

'Vrienden meer niet'...?

Zo...! Vrienden kunnen het aller aller waardevolste zijn....

Ja, dat wou ik even kwijt! Lachende smiley

En verder, ja, het:
Quote:
ne me quittes pas?
van Cortazar, ja, dat klinkt wel mooi Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 13:49
 
Daten.

Ja, ik heb nu een vriend in Friesland en eentje in Zeeland...(Ja, en eentje hier op de hoek, die tel ik niet mee, die is zo vanzelfsprekend, eigenlijk voelt dat als familie, vandaar)

Lekker ver uit mekaar, handig; kunnen ze mekaar de hersens niet inslaan Clown smiley

Nee, geintje hoor. Gewoon vrienden, die, zo ik zie God mij heeft gegeven.

En ja, ik zelf ben zelf niet zo, dat ik dus met elke vriend het bed deel.

Ja, ik ga ook met vriendinnen om, maar ja, ik ben altijd al een typ geweest wat meer vrienden had ipv vriendinnen. Ook als kind al....

Dus zo zit dat; als ik date, vind ik het fijn als daar een duurzame vriendschap uit ontstaat. Met dus, eventueel, na een jaar of twee, als je mekaar erg goed kent, ja, dat je dan kan inschatten; zou dit een relatie kunnen worden, of blijven wij gewoon leuk en fijn goede vrienden.

En, ik zou zelf willen zeggen: onderschat het 'vrienden zijn' niet, vrienden zijn van onschatbare waarde in deze tijden. Lachende smiley

En ja, relatie, ja, als ik ff voor mezelf spreek; om heel eerlijk te zijn, ik kan dat pas zeggen, na een jaar of twee, of ik vrienden wil blijven, dan wel een relatie aandurf. Ja, én aankan, ik kan wel zoveel willen en/maar ik moet het dan ook (aan)kúnnen.
Ja, zo zit dat bij mij. En ja, dat zeg ik dan ook, om verwarring en misverstanden te voorkomen.

Men, mijn vrienden weten dan waar ze bij mij en met mij aan toe zijn, meteen al vanaf het begin, en dat is heel belangrijk.
Ik kan heel veel lol hebben met vrienden en ook erg serieus zijn.
Doch, ik vind, over een relatie, in dezelfde zin als huwelijk, wil ik zeker niet lichtvaardig mee omgaan. Dan moet je mi echt heel goed weten wat je doet en anders niet.

Zo dacht ik pak 'm beet 20 jaar geleden niet, maar ja dat is zo gegroeid, deze gedachtegangen van mij, en ja, ik vind het, voor mezelf dan, wel heel wijs, dat ik zo denk.

En ja, er zijn er ook die anders denken daar is niets mis mee; iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen gedachten over dingen. Iedereen is uniek.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 september 2013, 13:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY029





Berichten: 59

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 15:55
 
Zo is het, shanita.

Je moet gewoon vrienden kunnen zijn.
Met heel veel lol,zonder sex.
Vrienden zijn vrienden en dat is wat anders dan een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 16:10
 
@Shanita Daten

Ik vind het heel verstandig van je dat je er zo mee omgaat. En inderdaad vriendschappen kunnen ook heel waardevol en belangrijk zijn.
Aangezien je ook niet veel contact met je familie hebt is het wel goed om deze vrienden te hebben.
Is die vriend uit Zeeland degene die pas weer in je leven is gekomen? die jeugdvriend? Ik zie/hoor zoveel scheidingen om me heen, vanochtend ook weer bij iemand, vraag me wel af of we niet beter voor vriendschap kunnen gaan, maar dat valt ook weer niet mee om die te vinden.

Ik heb een kennis waarvan de man is overleden en nu heeft ze al 3 jaar vriendschap met een man en dat wil ze ook zo houden.
Ze hebben het heel gezellig samen.

Jij hebt er dus drie, nou da`s gezellig, `k zou er maar zuinig op zijn Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op woensdag 4 september 2013, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 18:34
 
KLUS667 schreef:
Ja Verlegen lachende smiley was het maar weer gisteravond, maar..... To be continued Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verliefde smiley Verlegen lachende smiley

ik ga nu maar weer ff slapen, want het is me toch laat geworden gisteravond

Gisteravond ff koffie wezen drinken Engeltje smiley .
Eindelijk weten we allebei wie we bij onze "ideale match" kunnen invullen. Of met Roelande's keuzes te eindigen: nummerrrrrrrr.....3!
Verlegen lachende smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Typefout gecorrigeerd


Laatst aangepast door
KLUS667
op woensdag 4 september 2013, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 18:36
 
ROELANDE345 schreef:
morgen op naar Groningen voor 2 dagen lekker overnachten in een hotel en de stad bekijken Lachende smiley
Het plan was om woensdag weer een rendez-vouz te hebben. De 2e keer dus Clown smiley
Maar de (jonge) man(5 jaar jonger) is zo enthousiast dat hij dinsdagmiddag ook vrij genomen heeft.
Dus volgens mij zijn er na 1,5 dag bij elkaar 3 mogelijkheden:
1 we willen elkaar na woensdag nooooit meer zien
2 we blijven vrienden meer niet
3 we hebben "verkering" Clown smiley Verliefde smiley
wordt vervolgd............

En en en en en en en en en en en Smiley die vol vragen zit Het blijft een beetje stil aan de overkant Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 21:28
 
SHANITA130 schreef:
Daten.

Ja, ik heb nu een vriend in Friesland en eentje in Zeeland...(Ja, en eentje hier op de hoek, die tel ik niet mee, die is zo vanzelfsprekend, eigenlijk voelt dat als familie, vandaar)

Lekker ver uit mekaar, handig; kunnen ze mekaar de hersens niet inslaan Clown smiley

Nee, geintje hoor. Gewoon vrienden, die, zo ik zie God mij heeft gegeven.

En ja, ik zelf ben zelf niet zo, dat ik dus met elke vriend het bed deel.

Ja, ik ga ook met vriendinnen om, maar ja, ik ben altijd al een typ geweest wat meer vrienden had ipv vriendinnen. Ook als kind al....

Dus zo zit dat; als ik date, vind ik het fijn als daar een duurzame vriendschap uit ontstaat. Met dus, eventueel, na een jaar of twee, als je mekaar erg goed kent, ja, dat je dan kan inschatten; zou dit een relatie kunnen worden, of blijven wij gewoon leuk en fijn goede vrienden.

En, ik zou zelf willen zeggen: onderschat het 'vrienden zijn' niet, vrienden zijn van onschatbare waarde in deze tijden. Lachende smiley

En ja, relatie, ja, als ik ff voor mezelf spreek; om heel eerlijk te zijn, ik kan dat pas zeggen, na een jaar of twee, of ik vrienden wil blijven, dan wel een relatie aandurf. Ja, én aankan, ik kan wel zoveel willen en/maar ik moet het dan ook (aan)kúnnen.
Ja, zo zit dat bij mij. En ja, dat zeg ik dan ook, om verwarring en misverstanden te voorkomen.

Men, mijn vrienden weten dan waar ze bij mij en met mij aan toe zijn, meteen al vanaf het begin, en dat is heel belangrijk.
Ik kan heel veel lol hebben met vrienden en ook erg serieus zijn.
Doch, ik vind, over een relatie, in dezelfde zin als huwelijk, wil ik zeker niet lichtvaardig mee omgaan. Dan moet je mi echt heel goed weten wat je doet en anders niet.

Zo dacht ik pak 'm beet 20 jaar geleden niet, maar ja dat is zo gegroeid, deze gedachtegangen van mij, en ja, ik vind het, voor mezelf dan, wel heel wijs, dat ik zo denk.

En ja, er zijn er ook die anders denken daar is niets mis mee; iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen gedachten over dingen. Iedereen is uniek.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen zich in een relatie storten. Ik heb dit zelf ook in het verleden gedaan, maar doe dit echt NOOIT meer....

Ik ga zelf ook eerst voor vriendschap, voor zeker een jaar, of misschien ook wel 2, en daarna kan je verder kijken of er iets meer in zit. Je moet toch eerst die basis leggen, en die basis is toch vriendschap, lijkt mij...

Bovendien wordt het met de tijd volgens mij vanzelf duidelijk, wat God met een contact/vriendschap wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 23:07
 
FAITH187 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens. Ik verbaas me er altijd over hoe snel mensen zich in een relatie storten. Ik heb dit zelf ook in het verleden gedaan, maar doe dit echt NOOIT meer....

Ik ga zelf ook eerst voor vriendschap, voor zeker een jaar, of misschien ook wel 2, en daarna kan je verder kijken of er iets meer in zit. Je moet toch eerst die basis leggen, en die basis is toch vriendschap, lijkt mij...

Bovendien wordt het met de tijd volgens mij vanzelf duidelijk, wat God met een contact/vriendschap wil...

Vriendschappen kunnen mooi zijn. Maar om pas na één of twee jaar vriendschap te weten of er iets meer in zit, lijkt mij toch wel heel lang. Er is iets of er is niets. En daar kun je natuurlijk wel een jaar op gaan zitten wachten, maar meestal weet je dat toch wel eerder. Als er niets is, kan het inderdaad bij een vriendschap blijven. Als er meer is kom je daar vanzelf wel achter en hopelijk wat eerder dan na één of twee jaar. Als je eerst met elkaar mailt en chat weet je ook al wat meer, al kan een ontmoeting daarna toch heel anders uitvallen dan je gedacht en gehoopt had. Daar doe je niets aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 14:45
 
KLUS667 schreef:
En en en en en en en en en en en Smiley die vol vragen zit Het blijft een beetje stil aan de overkant Clown smiley

He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 17:09
 
ROELANDE345 schreef:
He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley


Bedankt! Enne...je bent nog jong, nooit overhaast iets doen! Dat is mijn (levens)ervaring. Het moet van beide kanten goed voelen! En of het aan de vlinders moet liggen.....dat weet ik niet. Volg je hart hierin en laat je leiden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 september 2013, 12:17
 
JANS221 schreef:
Vriendschappen kunnen mooi zijn. Maar om pas na één of twee jaar vriendschap te weten of er iets meer in zit, lijkt mij toch wel heel lang. Er is iets of er is niets. En daar kun je natuurlijk wel een jaar op gaan zitten wachten, maar meestal weet je dat toch wel eerder. Als er niets is, kan het inderdaad bij een vriendschap blijven. Als er meer is kom je daar vanzelf wel achter en hopelijk wat eerder dan na één of twee jaar. Als je eerst met elkaar mailt en chat weet je ook al wat meer, al kan een ontmoeting daarna toch heel anders uitvallen dan je gedacht en gehoopt had. Daar doe je niets aan.

Hai Jans :)

Dat kan, zo heeft iedereen nu eigen meningen.

Meningen kan je in de loop van de tijd ook bijstellen, is mijn ervaring.(Kán, hoeft niet.)

(ingekort, ivm met te lang, en herhaling).

Groetjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 8 september 2013, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 16:33
 
ROELANDE345 schreef:
He Klus jij gefeliciteerd Twijfelende smiley

Bij mij blijven de vlinders uit helaas Verliefde smiley
Maar misschien komt het nog?
We geven het nog een kans Twijfelende smiley

Het is definitief van de baan, jammer maar tis zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 september 2013, 23:06
 
ROELANDE345 schreef:
Het is definitief van de baan, jammer maar tis zo

Vervelend...

Ik las laatst iets: "juist als je alle moed hebt opgegeven ooit iemand te vinden nog, en jezelf erbij hebt neergelegd, en je jezelf toelegt, op een leven 'alleen'; met vrienden en je jezelf daar dan ook best gelukkig bij voelt, dan ineens totaal onverwacht.....'kan'...."

Sterkte met verwerken, kan vervelend zijn!

Zegens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 september 2013, 12:14
 
Hai,

En toch, ja, als je je 'prins' vindt, is dat wel erg fijn ed.

Alleen ja, dan is het dus niet zo dat al je dagelijkse beslommeringen etc. ineens als sneeuw voor de zon verdwijnen.

En wat denk je, als je 'verliefd' bent, dan krijg je weer andere 'problemen'.

Problemen tussen aanhalingstekens, ik bedoel, dan kan je krijgen dat je moet werken, de ene hier de andere daar, en dat je mekaar mist.

Wat je natuurlijk niet had vóór dat je verliefd was/verkering had.

En dan krijg je dat je mekaar mist(als het wederzijds is natuurlijk), en ja, dat kan ook heel moeilijk zijn, zeker als je ervoor gewoon een gelukkig zorgeloos leventje had, wat rustig voortkabbelde.

Ik denk ineens aan die Bijbeltekst, dat Paulus zegt van dat hij aan zou raden niet te trouwen, omdat er dan veel leed wordt bespaard....(zoek 'm later ff op)

En ja, waaruit bestaat dat leed dan?

Juist. Dat je mekaar gaat missen als je niet bij mekaar bent. Jaloersheid(als het serieus en integer en eerlijk is van beide kanten is de jaloersheid natuurlijk wel onterecht maar ja, het kan wel gebeuren..., een begrijpelijke emotie. En ja, zo zijn er natuurlijk meer dingen te bedenken waar je mee te maken kan krijgen bij een verkering, relatie of een vriendschap met bedoeling in toekomst een relatie.

En dan niet te vergeten ouderlingen bezoek, die het maar niets vinden dat je daar slaapt, terwijl je niet eens bij mekaar slaapt...
Ja, bij mij is dat namelijk principieel, ik ga pas intiem met iemand als er een basis is van een langdurige innige goede vriendschap.....En ja, als je 'vriend' dat helemaal begrijpt, daar helemaal geen moeite mee heeft, sowieso al heel gelukkig is, dát je bij hem bent en wil zijn, eventueel, met hem verder wil....ja.....
En, andere vrienden die ook even moeten wennen dat je ineens een relatie/verkering hebt.
En zo kunnen er nog meer dingen zijn.
Dus ja, ik zie en ervaar het wel eventjes zo, dat je in een emotionele achtbaan zit regelmatig...

Maar ja, verliefd, en wederzijds, zeker als je zoals ik, dat allang uit je hoofd had gezet, allang leefde met het idee 'ik blijf alleen, heb wat vrienden, werk etc, en ben best wel gelukkig'. Ja, da's best wel heftig hoor. Je wilt dan nog maar een ding en dat is bij degene zijn en verder maakt het je niets uit.

Wat natuurlijk helemaal niet realistisch is, ja, je kan de eerste weken wel een tijdje bij mekaar zijn erg veel, en ja, daarna, moet je toch gewoon je dingen weer oppakken, die je altijd al deed.....

Ja, je kan als je werkt wel wát dagen opnemen, en ja daarna gaat het gewoon weer door, ieder met zijn eigen sociale leven, wat je dan wel in de weekenden, en soms in vrije dagen wel kan combineren en samen doen, zoals mee naar familie, kennismaken met elkaars vrienden etc.

Nou ja, dit wou ik even delen, tis in zoverre on topic, dat het met 'Daten' te maken heeft, in die zin, dat het een date is, waar wel wat uit voortkwam.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 september 2013, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 18:57
 
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:45
 
JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:48
 
JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik begrijp niet dat mensen tegen een volledig onbekende zo open kunnen zijn en zo snel van stapel kunnen lopen. Ik heb hier zelf op deze site ook meermaals mee te maken gehad en heb ook behoorlijk wat mensen moeten blokkeren. Men lijkt voor haastige beslissingen te gaan, terwijl toch echt nog steeds geldt 'haastige spoed is zelden goed'. Hoe kun je nu weten of iemand een match is als je diegene nooit gezien hebt? Waar zijn de stadia gebleven van bv. eerst vriendschap opbouwen, en kijken hoe God dat verder gaat leiden...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:49
 
JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een beginnende relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

Och hou op! Echt waar in de chat na hallo, direct een date proberen te regelen en dat boos zijn dat je dat niet doet Gefrustreerde smiley Of een mail sturen in de trant van ik heb geen profielfoto vanwege mijn werk maar geef je privemail dan stuur ik er eentje Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Zijn er nog gewone mannen op CM waar je een tijdje mee kan chatten/mailen en dan eventueel daten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:52
 
FAITH187 schreef:
Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik begrijp niet dat mensen tegen een volledig onbekende zo open kunnen zijn en zo snel van stapel kunnen lopen. Ik heb hier zelf op deze site ook meermaals mee te maken gehad en heb ook behoorlijk wat mensen moeten blokkeren. Men lijkt voor haastige beslissingen te gaan, terwijl toch echt nog steeds geldt 'haastige spoed is zelden goed'. Hoe kun je nu weten of iemand een match is als je diegene nooit gezien hebt? Waar zijn de stadia gebleven van bv. eerst vriendschap opbouwen, en kijken hoe God dat verder gaat leiden...?

Ik ken de individuele gevallen niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat je op een gegeven moment wel eens wilt afspreken zonder dat je dan meteen moet verwachten dat er een relatie uit komt. Duidelijkheid en eerlijkheid vind ik zelf het belangrijkste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:03
 
ANNA415 schreef:
Och hou op! Echt waar in de chat na hallo, direct een date proberen te regelen en dat boos zijn dat je dat niet doet Gefrustreerde smiley Of een mail sturen in de trant van ik heb geen profielfoto vanwege mijn werk maar geef je privemail dan stuur ik er eentje Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Zijn er nog gewone mannen op CM waar je een tijdje mee kan chatten/mailen en dan eventueel daten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Gefrustreerde smiley

Ja boos zijn, of een hechtingsstoornis bij je diagnosticeren tot autisme! aan toe en of je niet in therapie moet. Da's pas grof. Haha daten???

Ideaal.. Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 5 oktober 2013, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:14
 
JOL252 schreef:
Ja boos zijn, of een hechtingsstoornis bij je diagnosticeren tot autisme! aan toe en of je niet in therapie moet. Da's pas grof. Haha daten???

Ideaal.. Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:15
 
ANNA415 schreef:
Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Dan maar kieskeurig in dit geval. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:38
 
MANNA420 schreef:
De status beginnende relatie is nieuw? Ik ken die status in elk geval niet en zal hem ook niet zo snel gebruiken. Je hebt een relatie of je hebt die niet. Natuurlijk heb je de periode van leren kennen, iemand voor je winnen etc, maar dat vindt ik nog niet echt bij de relatie horen.

Je hebt gelijk, het bestaat ook niet. Ik heb het aangepast in mijn reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:41
 
Tjonge jonge, wat een ramp gevallen bij die daterij zeg.
heb een keer gedate, en toen ik vi ad efoon haar stem hoorde schrok ik ff,wat zij gelijk doorhad Lachende smiley , echter wel f een bakkie wezen doen in een restaurant en goed gesprek gehad.

Dus als gevolg dat er bij beiden geen rupsen waren, laat staan vlinders. maar wel een heel goede vriendschap is uit ontstaan met geregelde chat als ik thuis ben en niet vaar.

Daten moet ten alletijde vrijblijvend zijn, anders kun je niemand kennen leren., toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 20:43
 
ANNA415 schreef:
Ow ja ook al om de oren gehad. Ik ben veel te kieskeurig en krijg zo nooit een man Gefrustreerde smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik kies ook altijd keurig.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TUTELUUT401





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 21:50
 
JOL252 schreef:
Ik ben toch es benieuwd hoe jullie hierover denken (als dit tenminste onder dit topic hoort).

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat men al tijdens een chatcontact en vóór een eerste date ervan uit gaat dat er een beginnende relatie is en zelfs verandert men dan de status in "in een relatie". Op zijn minst geeft mij dat een beklemmend idee van al geen ruimte meer te krijgen als men zich op deze manier opstelt (en dan is Jol ook weg).

Ook vliegt men in een chatcontact, krijgt te horen dat men niet geïnteresseerd is en wel om verschillende redenen en toch maar doordrukken dat er wel iets van kan komen en er al van uit gaan dat "we" al ergens mee bezig zijn (reden van mij om iemand van de week te blocken, niet mijn gewoonte maar kon niet anders).

Zijn gewoon wat dingen waar ik tegen aan loop en me ook over verbaas.

Hoi Jol,
Ik begrijp jouw punt helemaal. Ik ben van mening dat je elkaar de ruimte moet geven en vooral niet moet gaan pushen. Leuk contact zou eventueel uit kunnen groeien tot iets meer, maar doe vooral rustig aan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 7 van 8