ChristianMatch
 


Forum

wat is de eeuwigheid?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 21:22
 
Naar aanleiding van een vorige topic waarin de eeuwigheid ter sprake kwam, open ik bij deze een nieuwe topic over dit onderwerp.
Hieronder een copie van wat ik geschreven heb:

Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 28 augustus 2013, 21:45
 
BAPPI605 schreef:
Naar aanleiding van een vorige topic waarin de eeuwigheid ter sprake kwam, open ik bij deze een nieuwe topic over dit onderwerp.
Hieronder een copie van wat ik geschreven heb:

Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Smiley die vol vragen zit

Een groot geheimenis, ook al zouden we er nu een kijkje in mogen nemen, dan nog zouden we het niet bevatten. En dát heeft die goede God voor ons geschapen. Er zal ook geen tijdsbesef zijn. Daarom kan het niet lang genoeg duren, omdat er ook geen pijn en verdriet zal zijn!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 09:08
 
De Eeuwigheid kan onvoorstelbaar mooi, volmaakt en al wat nog meers goeds is, zijn, mits we er voor gekozen hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 10:19
 
Voor altijd omringt door zijn liefde, zijn grootheid



Laatst aangepast door
JANE410
op donderdag 29 augustus 2013, 17:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 19:27
 
BAPPI605 schreef:
Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten! Smiley die vol vragen zit

dat hangt af van hoe je geleefd hebt denk ik. Of je komt in de eeuwige verdoemenis en 'leef' je in eeuwigheid met knarsende tanden en pijn.

Mag je in de hemel komen, dan zal je Hem lovende en dankbaar zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 29 augustus 2013, 20:03
 
MARCOVH807 schreef:
dat hangt af van hoe je geleefd hebt denk ik. Of je komt in de eeuwige verdoemenis en 'leef' je in eeuwigheid met knarsende tanden en pijn.

Mag je in de hemel komen, dan zal je Hem lovende en dankbaar zijn.

Hoe stel je dat voor "eeuwige verdoemenis"? Voor eeuwig pijn lijden! God is almachtig... zou het niet kunnen dat God op een gegeven moment zegt: "nu is het genoeg". Uiteindelijk is de 'hel' gemaakt voor de satan en zijn trawanten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 augustus 2013, 00:01
 
BAPPI605 schreef:
Hoe stel je dat voor "eeuwige verdoemenis"? Voor eeuwig pijn lijden! God is almachtig... zou het niet kunnen dat God op een gegeven moment zegt: "nu is het genoeg". Uiteindelijk is de 'hel' gemaakt voor de satan en zijn trawanten.

De weg naar God is via Jezus. Wie Jezus niet kent, kan ook niet bij God komen.

Er is geen bruggetje tussen hemel en hel. Zie ook vers 26 in het verhaal over de arme Lazarus en de rijke man: http://www.hetbestenieuws.nl/artikelen/Janse/lazarusNL.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 19:50
 
Eeuwig leven betekent Jezus christus kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1