ChristianMatch
 


Forum

Blokkeren
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:41
 
Is iemand zielig als die een ander blokkeert en zo dus geen mail meer kan ontvangen en zelf wel nog mails stuurt?
Komt mij de gedachte boven drijvend dat men zich verheven voelt boven hen die op ander wijze met hun talenten wel goed zijn, maar door de blokkeerder of ster als minderwaardig worden bestempeld, puur omdat eigen ego niet gestreeld wordt als men wel zijn/haar best doet als men niet naar zijn/haar pijpen kan dansen.

A men iemand blokkeerd om geen kritiek (zelfs opbouwende) meer te kunnen ontvangen, is het een zwakte bod, jammer zeer jammer.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 3 september 2013, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:47
 
Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen


Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:08
 
Je geeft het zelf al aan Pieter...ZIELIG...en JAMMER!!!

Gebruik de tips van Anna...en sta er maar boven...
Das de beste remedie.


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 3 september 2013, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:18
 
ja helemaal met de bovenstaande spreeksters eens.
En vind het echt niet kunnen. Als je meent iemand te moeten blokkeren oke. Dat kan en mag hier. Maar ga dan niet zelf wel mails sturen dat is niet fair.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:04
 
PIETER619 schreef:
Is iemand zielig als die een ander blokkeert en zo dus geen mail meer kan ontvangen en zelf wel nog mails stuurt?
Komt mij de gedachte boven drijvend dat men zich verheven voelt boven hen die op ander wijze met hun talenten wel goed zijn, maar door de blokkeerder of ster als minderwaardig worden bestempeld, puur omdat eigen ego niet gestreeld wordt als men wel zijn/haar best doet als men niet naar zijn/haar pijpen kan dansen.

A men iemand blokkeerd om geen kritiek (zelfs opbouwende) meer te kunnen ontvangen, is het een zwakte bod, jammer zeer jammer.

Onderwerp is veranderd en verplaatst.
Er is twijfel of dit topic levensvatbaar is...Smiley die vol vragen zit
Zie ook mijn reactie op Anna.

Redactie CM


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 3 september 2013, 12:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 12:06
 
ANNA415 schreef:
Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen


Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit

Sorry Anna, maar ben het weer helemaal met je eens Knipoog smiley

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:22
 
Blokkeren doe je als iemand herhaald hinderlijk is en niet reageert op verzoeken er mee te stoppen. Dat is dan een optie en een duidelijk signaal. Met blokkeren stop je het gesprek omdat er aan de andere kant geen bereidheid is. Overigens vind ik dat de bereidheid er ook moet zijn aan de overkant om te stoppen met halve preken en moraliserende uitspraken. Iemand kan het wel goed bedoelen dat hij vindt dat ik een bepaalde krant niet mag lezen. Het gaat me te ver om dan te stellen dat ik beinvloed wordt door het communisme omdat er ooit een journaliste bij Trouw had gewerkt die dertig jaar geleden(!) als gereformeerd meisje wel eens bij vergaderingen van de CPN was geweest. Belachelijk en het is altijd dezelfde denkrichting waar dit soort onzin uitgekraamd wordt als zijnde de waarheid. Ik heb als jongere ook wel eens een bijeenkomst van de SGP bijgewoond maar dat maakt me nog niet tot een bevindelijke refo met een dito gedachtengoed.

Met name nieuwe en/of jonge leden zou eigenlijk duidelijk gemaakt worden wat blokkeren op CM is. Camoufleren is een handige optie bij CM. Er zijn mensen die eigenlijk iemand willen camoufleren maar meteen op blokkeren drukken. Dat is ongepast want iemand die dan geblokkeerd wordt doet de ander helemaal geen kwaad alleen omdat de ander hem of haar niet ziet zitten.

Blokkeren hoort het laatste te zijn wat je doet en alleen als het echt niet anders kan. Lijkt me ook passen bij de levensovertuiging die de meeste mensen hier hebben.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 3 september 2013, 14:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:23
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Onderwerp is veranderd en verplaatst.
Er is twijfel of dit topic levensvatbaar is...Smiley die vol vragen zit
Zie ook mijn reactie op Anna.

Redactie CM

Die vraag kan men bij meerder topics stellen, maar als het niet zo is blijkt dat vanzelf wel.
Bedankt voor de reacties, doet me goed. Ik lig er niet wakker van, beslist niet. Maar ik vind het zo kinderachtig, zelf iets schrijven via de mail, (ook niet kwetsend hoor) en dan gauw de vingers in de oren stoppend door t egaan blokkeren.

Hopelijk wel goed geschreven. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:25
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Sorry Anna, maar ben het weer helemaal met je eens Knipoog smiley

Redactie CM

Is dat wel zo? ik denk dat jullie dan een beetje onderschatten hoe hard sommige opmerkingen aan kunnen komen.....En inderdaad, je kan dan blokkeren, ik heb dat recent ook gedaan maar dan moet er wel heel wat gebeuren want blokkeren geeft ook dat er ook geen herstel mogelijk is. En willen we dat als christenen niet juist uitdragen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 3 september 2013, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER535





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 13:00
 
Dit probleem is vrij simpel te verhelpen. Indien je iemand blokkeert, moet je hem/haar natuurlijk ook geen berichten meer kunnen sturen!! Daarnaast moet iemand ook onzichtbaar voor je worden: dus niet terug komen in matches/lyncs/zoekresultaten! En andersom natuurlijk ook.

Op die manier kan hooguit een laatste bericht naar iemand gestuurd worden voordat de blokkade ingesteld wordt, en hoef je ook niet aan elkaar herinnert te worden ;)

Redactie: kan het systeem op bovenstaande manier gemaakt worden?? En dan een pagina bij account instellingen waarop blokkades in een lijst komen en ongedaan kunnen worden?


Laatst aangepast door
PETER535
op woensdag 4 september 2013, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 13:08
 
ANNA415 schreef:
Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen


Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit

Mij ook niet. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 19:15
 
ANNA415 schreef:
Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen


Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit

Hmmm, kan wel ff een boekje over je opendoen hoor! Mijn lekkere raketten door de EOD willen laten opeten Woedende smiley


Verder ben ik het (deze keer) hélemaaaal met je/jullie eens Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 11 september 2013, 13:19
 
PETER535 schreef:
Dit probleem is vrij simpel te verhelpen. Indien je iemand blokkeert, moet je hem/haar natuurlijk ook geen berichten meer kunnen sturen!! Daarnaast moet iemand ook onzichtbaar voor je worden: dus niet terug komen in matches/lyncs/zoekresultaten! En andersom natuurlijk ook.

Op die manier kan hooguit een laatste bericht naar iemand gestuurd worden voordat de blokkade ingesteld wordt, en hoef je ook niet aan elkaar herinnert te worden ;)

Redactie: kan het systeem op bovenstaande manier gemaakt worden?? En dan een pagina bij account instellingen waarop blokkades in een lijst komen en ongedaan kunnen worden?


Blokkeren zonder reden is onbeschoft maar het probleem is: veel mensen hebben dat niet in de gaten. Zo van die zie ik niet zo zitten, die blokkeer ik dan maar.

Als iemand blokkeert voor er zelfs maar contact is geweest, dan is dat in strijd met elementair respect en fatsoen. Ik denk dat het goed is dat CM daar op wijst als iemand zich aanmeldt.

Veel makkelijker en met veel minder werk voor CM is een popup waarbij zodra je iemand blokkeert er even op gewezen wordt wat blokkeren is en waarvoor het is bedoeld. Weinig moeite en het voorkomt veel frustratie en huftergedrag. Een keuzeknopje er onder van toch blokkeren, camoufleren of ongedaan maken en alles is klaar. Iemand met wat benul van HTML of javascript heeft het zo voor elkaar.

Camoufleren doe je als iemand niet aan je criteria voldoet. Blokkeren als iemand herhaaldelijk vervelend is en dat gedrag niet wil veranderen.

Een lijst van mensen die door jou geblokkeerd zijn en vooral een lijstje van mensen die jou blokkeren vind ik zeker een goed idee. Dat hoeft daarmee geen hufterlijst te zijn. Chatten en berichten na blokkeren sturen kan al niet meer nu, dus dat geeft geen verandering.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 11 september 2013, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1