ChristianMatch
 


Forum

Mag de zorg nog zorg heten?
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:25
 
Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat het begrip spoedopname in de zorg niet meer bestaat.Vanaf heden wordt de familie geacht de zorg op zich te nemen tot er plek gevonden is.
Mijn schoonmoeder staat al erg lang op de wachtlijst maar is geen acuut geval geweest dus is nooit geplaatst,nu het wel urgent is blijkt er niet binnen een half jaar plek te zijn..........hoe kan een familie minimaal een half jaar 24-uurs zorg voor een dementerende bejaarde opbrengen??

De familie van haar vriendin(zelfde situatie) zit geestelijk en financieel aan de grond,de kracht is er niet meer en omdat ze onder curatele geplaatst moet worden zijn al haar rekeningen geblokkeerd dus betaald de familie haar kosten..........zodra er plek is moet haar huis verkocht worden en tot die tijd moet de familie haar eigen bijdrage betalen..........

Hoop op verbetering is er niet,de zorgverstrekker gaat nog eens 400 medewerkers op straat zetten en enkele panden sluiten.

Mijn schoonmoeder heeft een oplossing: "laat mij maar gewoon doodgaan dan zijn ze overal van af"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:37
 
Erg hè leanne
Zo zijn er wel meer dingen in deze maatschappij waar je achter komt, dat het ergens belachelijk is, in zo,n welvarend land, hoe bepaalde mensen die hulp op een bepaald gebied nodig hebben, in de kou staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:17
 
Inderdaad....heel schrijnend....
Zelf werkzaam in de thuiszorg....ondervind ik het....

Maar voor de mensen die het aangaat vind ik het nog veel erger...
En dat...terwijl ik nog veel meer hulp WIL...bieden...maar de mensen het gewoon niet krijgen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:35
 
Zolang er mensen om ze heen staan moet het lukken maar iedereen lijkt te verharden,zijn erg bezig met zichzelf en zetten hun eigen ik voorop...........op zondag pochen over de fijne sfeer in de kerk en op maandag een vraag om hulp knetterhard afwijzen..........hoe blind kun je dan zijn.......bah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:08
 
Niet iedereen beseft wat de consequenties zijn van de politieke keuzes die gemaakt zijn - tot je ermee wordt geconfronteerd. En hoeveel mensen hebben helemaal geen sociaal vangnet?

Er is bezuinigd op zorg en dat is geen noodzaak maar een politieke keuze om het zo te doen. Het is onze taak als christenen de zorg in stand te houden als die noodzakelijk is. Dat geluid is ook bij christen-politici ondergesneeuwd. De meest mensen worden oud en hulpbehoevend op een gegeven moment. Hulp is er straks alleen voor liberalen die het kunnen betalen. Efficiënt omgaan met zorggelden is nodig maar het zo regelen dat je mensen in de praktijk domweg laat verrekken - dat kan en dat mag nooit.

Thomas, mensen met sociaal besef mogen best wakker worden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 oktober 2013, 10:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
 
Ja is heel triest. De zorginstelling waarin ik werk heeft een zorgstop gekregen, zoals zovelen
Dit houdt in dat we in 2014 niet meer mensen mogen verzorgen dan we op een peildatum in juli deden. Terwijl wij dat best zouden willen en kunnen en die mensen er ook wel zijn.
Maar alles wat we meer doen krijgen we niet vergoed. Dus kunnen wij die zorg niet leveren want failliet gaan willen we niet.
Bezuinigingen Kotsende smiley Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Woedende smiley ;
Lege kamers in het verpleeghuis, zorgteams met te weinig werk en
zorgvragers zonder hulp


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 15 oktober 2013, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 14:32
 
dit gaat niet helemaal over de zorg, maar ik snap niet waarom het zo ging in het ziekenhuis.

Ik had een vrijwilligers baantje in het ziekenhuis aan de informatie balie. De hele week werd dit ingevuld door vrijwilligers al zo`n tien jaar lang.

Er is nu een nieuwe vleugel bij het ziekenhuis gebouwd en de hal is vernieuwd met een nieuwe grotere balie. Met al deze veranderingen zijn wij als vrijwilligers overbodig geworden. Ze nemen er nu betaalde krachten voor Woedende smiley
Omgekeerde wereld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 17:07
 
de zorg is geen prioriteit voor de meeste mensen want die hebben er of nog geen belang bij of denken het ook nooit nodig te zullen hebben.

zodra een staat de zorg overlaat aan geldbeluste zorgverzekeraars en een stap terug doet zonder regulatie anders dan bezuiniging krijg je de Nederlandse toestand.

en reken maar dat het erger wordt........ook in dit eens zo coulante land is de verharding en oppervlakkigheid aan de orde van de dag.

wie het kan betalen wordt geopereerd, wie niet kan betalen gaat dood.....
en we hebben uiteindelijk als volk zelf de farce die kabinet heet in leven geroepen.

verkeerde keuzes en verkeerde prioriteiten .......nog enkele jaren van nu en in Nederland zal het niveau van de gezondheidszorg op dat van de voormalige USSR liggen .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 00:03
 
CORTAZAR588 schreef:
de zorg is geen prioriteit voor de meeste mensen want die hebben er of nog geen belang bij of denken het ook nooit nodig te zullen hebben.

zodra een staat de zorg overlaat aan geldbeluste zorgverzekeraars en een stap terug doet zonder regulatie anders dan bezuiniging krijg je de Nederlandse toestand.

en reken maar dat het erger wordt........ook in dit eens zo coulante land is de verharding en oppervlakkigheid aan de orde van de dag.

wie het kan betalen wordt geopereerd, wie niet kan betalen gaat dood.....
en we hebben uiteindelijk als volk zelf de farce die kabinet heet in leven geroepen.

verkeerde keuzes en verkeerde prioriteiten .......nog enkele jaren van nu en in Nederland zal het niveau van de gezondheidszorg op dat van de voormalige USSR liggen .......

Precies, ze mogen mij als ik toch ooit eens hulpbehoefend wordt, wel bij een minister door de deur zetten, mag hij of zij voor me zorgen.
zou men eigenlijk nu al mee moeten beginnen.

Begrotingstekort is gemakkelijk op praktische wijze een heel eind in te korten, maar nee we gaan moeilijk doen.
Politiek, volksverlakkerij nummer 1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA642





Berichten: 584

BerichtGeplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 14:48
 
Ik kan mezelf niet goed meer wassen , kan niet bij me rug en me haar wassen, wat zegt mijn revalidatie arts je krijgt geen hulp je moet het uit therapeutisch basis zelf en dat kan ik niet ...
Loop je dan tegen een muur aan of niet ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 09:25
 
Hai,

Even een persoonlijk goed bericht wat met de zorg heeft te maken.

Ik heb een woonbegeleidster en een behandelaar, en ja, daar heb ik veel aan...erg veel.

Ik wil vorige verhalen niet afbreuk aandoen, ik wou alleen mijn ervaring met de zorg even delen.

Sterkte en zegens!

ps: Maar ja, ik heb in het verleden weleens tussen wal en schip gezeten wb de zorg, meerdere keren.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 oktober 2013, 09:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 10:44
 
SHANITA130 schreef:
Hai,

Even een persoonlijk goed bericht wat met de zorg heeft te maken.

Ik heb een woonbegeleidster en een behandelaar, en ja, daar heb ik veel aan...erg veel.

Ik wil vorige verhalen niet afbreuk aandoen, ik wou alleen mijn ervaring met de zorg even delen.

Sterkte en zegens!

ps: Maar ja, ik heb in het verleden weleens tussen wal en schip gezeten wb de zorg, meerdere keren.

Deze dingen zijn meestal wel blijvend Shanita....maar juist nieuwe aanvragen voor zorg zijn meer een probleem...
Zo hoorde ik dat sommige mensen (bij een andere thuiszorg) geen ramen meer mogen zemen bij ouderen...(ik nog wel)
Dat moet de familie maar doen of je huurt de ""ramenwasser"" maar in...
En er wordt gekort...Bij een nieuwe indicatie van mensen die bijv. 4 uur zorg HADDEN wordt dat 3 uur...of zelfs 2 uur...

Niet alleen voor die mensen...maar ook voor ons(huishoudelijk)...betekent dat minder uren werk...

Er is bij ons in de regio echter nog wel veel vraag naar verzorgende..


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 18 oktober 2013, 10:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 11:27
 
ZEELAND736 schreef:
Deze dingen zijn meestal wel blijvend Shanita....maar juist nieuwe aanvragen voor zorg zijn meer een probleem...
Zo hoorde ik dat sommige mensen (bij een andere thuiszorg) geen ramen meer mogen zemen bij ouderen...(ik nog wel)
Dat moet de familie maar doen of je huurt de ""ramenwasser"" maar in...
En er wordt gekort...Bij een nieuwe indicatie van mensen die bijv. 4 uur zorg HADDEN wordt dat 3 uur...of zelfs 2 uur...

Niet alleen voor die mensen...maar ook voor ons(huishoudelijk)...betekent dat minder uren werk...

Er is bij ons in de regio echter nog wel veel vraag naar verzorgende..

Ja, dat is diep treurig...2 uur zelfs, ipv 4 uur....

En ja, een 'glazenwasser' inhuren voor binnen is duur....zeker als je een minimum inkomen hebt is dat niet te betalen.

Net wat Thomas hier eerder schreef van niet iedereen heeft een groot sociaal vangnet, ja, er zijn er zelfs die helemaal geen vangnet hebben...

Ja, ik ken echt mensen die dus echt helemaal geen familie hebben, soms door omstandigheden waar ze niets aan konden doen. En dat contact is zo verwaterd dan dat dat niet meer te overbruggen is.
Er zit dan ook vaak veel tijd tussen dat men elkaar voor het laatst zag, en de afstand qua kilometers is dan ook erg groot, wat ook een reden kan zijn dat men elkaar steeds minder zag.

Ook zijn er mensen die echt letterlijk geen familie hebben, als ze bijvoorbeeld enig kind waren, en de ouders niet met hun ooms en tantes, en dus de broers en zussen van de ouders omgingen, waardoor er ook geen contact is met neefjes en nichtjes.
Dat is raar, heel raar, die mensen hebben dus geen een familielid, die ze zien, of, dat kan ook, ze hebben zelfs helemaal geen familie....

Al die dingen spelen mee.

Ja, en ik ben zelf, ook al heb ik familie, erg blij met mijn hulpverlening, die ik als familie kan zien zo voelt het aan. laat ik het zo zeggen, de hulpverleners die ik heb, ja, ik heb echt het gevoel, aan de manier hoe ze weken, met de compassie die ze hebben, dat het wel hun roeping is, dat werk.
En ja, dat vind ik erg belangrijk, ze zijn bij je betrokken met hun hart.

En ja, je hoort idd ook andere vervelende verhalen over idd de negatieve consequenties van bezuinigingen.

En om toch nog even met wat positiefs te komen; er bestaat 'HiP', (hulp in praktijk), zie google, door het hele land, het gaat uit van kerken, en ze helpen alleen mensen die geen familie en/of vrienden hebben die het kunnen of willen doen, of het willen en geen tijd hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 12:23
 
Even een correctie van mijn kant...het gaat inderdaad om ramen BUITEN...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1