ChristianMatch
 


Forum

Trouwen, samenwonen of latten?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:42
 
Beste broeders en zusters,

Ik open dit topic omdat het speelt om me heen, en ook in mijn eigen leven.

Kijk, ik moet/wil niet trouwen of samenwonen, samenwonen is in mijn ogen, met een samenlevingscontract hetzelfde als trouwen, gevoelsmatig dan he?

En nee, ik heb zelf dan natuurlijk geen intentie om ongehoorzaam te zijn aan Gods woord en geboden en verboden, juist niet.

Alleen, en da's al jaren zo, er is ook nog eens zoiets als een samenwoning fobie,(wat ik dus heb) ja, dat woord bestaat iig in de gemeente Amsterdam. In de van Dale heb ik niet gekeken.
Wat ik bedoel, ik neem even een voorbeeld, door de woningnood in Amsterdam, als je huurt via de gemeente en je woont samen, of bent getrouwd, mag je (of iig mocht je toen) geen 2de woning huren, ivm de woningnood. Als uitzondering werd toen gemaakt; mensen met een samenlevingsfobie.

Hier in een steden in het zuiden kan het weer wel, al wil ik er tien huren zeiden ze bij de woningbouw(verbonden aan de gemeente).

Dus maw, je kan hier in het zuiden gewoon latten, ander woord voor relatie in dezelfde zin als een huwelijk, maar dan in 2 woningen. en hoeveel mensen die getrouwd zijn of samen wonen zitten vaak in 2 woningen; vrouw met kinderen in vakantiehuisje op Ibiza, en manlief werken op de beurs in New York dezelfde tijd. Ja, beetje extreem voorbeeld, en ja, zo zijn er veel meer op te noemen.

Iig, anderen en ik kunnen gewoon niet samenwonen door diverse psychische factoren, en kunnen juist wel prima de relatie onderhouden als ze een eigen plek hebben.

Nou is het bij mij, iig gevoelsmatig zo, en ook praktisch, als ik van iemand hou wil ik altijd, elke dag bij hem zijn.
Doch, de ervaring leert, hoe lief Verlegen lachende smiley ik ook ben en hoe lief Verlegen lachende smiley me partner ook is, zeg maar, samenwonen trek ik nu eenmaal niet.

Dan is liefde niet genoeg, sterker, ik kan er helemaal gestoord, gestrest enzovoort van worden bij het idee alleen al.
Van het idee, altijd bij iemand, geen eigen plek(en nee, daar bedoel ik me niet even terugtrekken in een andere kamer mee.)

Ik bedoel gewoon, ik wil echt me eigen vierkante meters, met het idee als ik nu de deur sluit en de telefoons uitzet, en gepiep op me pc, dan bén ik ook echt even helemaal alleen voor onbepaalde tijd. Dit natuurlijk alleen als ik aanvoel dat ik gestrest word. Ja, natuurlijk, ik zou dan degene wel even mailen, dat ie niet ongerust wordt.

Ik heb dát idee, van daar en daar staat mijn huis, en daar kan ik ten allen tijden heen, gewoon nodig. Of andersom van dat ik degene elke moment kan vragen, ja, wel op een redelijk tijdstip natuurlijk, om me even een tijdje te laten, en naar zijn eigen woning te gaan.

Doe ik dat niet, ja, dan voel ik me binnen de kortste keren in een keurslijf, en ook, dat 'hoe komen we over naar anderen?' gevoel. Dat is natuurlijk ook erg belangrijk, hoe je overkomt, maar ja, niet als dat zodanig de boventoon gaat voeren dat je jezelf niet meer bent.

En ja, door ervaringen en ook uit mijn gevoel, hoe ik in mekaar zit zou ik nooit gaan samenwonen, ook al zegt mijn gevoel van wel, mijn verstand zegt ook van 'praktisch', maar ja, ik weet heel goed van mezelf hoe ik in mekaar zit, en zie 'problemen opkomen op langere termijn, al na maanden, doordat ik weet hoe ik in elkaar zit en helaas, samenwonen hoe graag ik het ook wil, voor mij, voor langere termijn funest zal zijn/is.
Dus ja, idd, mijn gevoel en mijn verstand zeggen óók van 'niet doen' dat samenwonen, daar ga je en je relatie aan onderdoor'.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 november 2013, 09:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:56
 
trek er 1 zin, uit: samenwonen trek je nu niet

rustig aandoen meisje, blijven groeien en ontwikkelen... je zit nu toch in vriendschapfase met hem??? rustig door groeien, wie weet ooit wel, of vinden jullie je weg e r in, dat het voor jou t e moeilijk is, blijft misschien....
tevens oproep hier voor de lezers voor gebed voor shanita dat god haar mag herstellen van deze angst om samen te wonen( heel begrijpelijk en herkenbaar shanita die angst) liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 10:20
 
PETRA373 schreef:
trek er 1 zin, uit: samenwonen trek je nu niet

rustig aandoen meisje, blijven groeien en ontwikkelen... je zit nu toch in vriendschapfase met hem??? rustig door groeien, wie weet ooit wel, of vinden jullie je weg e r in, dat het voor jou t e moeilijk is, blijft misschien....
tevens oproep hier voor de lezers voor gebed voor shanita dat god haar mag herstellen van deze angst om samen te wonen( heel begrijpelijk en herkenbaar shanita die angst) liefs

Ja, wat lang, ja, ik wou zo duidelijk mogelijk zijn, vandaar.

Ik zit idd in de vriendschapsfase, en ook, maar ja daar zit vriendschap natuurlijk al in, in de verlovingsfase, dus/en ja, ik wil vier seizoenen wachten vóórdat.....En dat is weer ten eerste omdat het in Gods woord staat; van dat 'dat' thuis hoort in een huwelijk, ja, dus niet meteen al. en ja, dat van die 4 seizoenen had ik es een keer gehoord, en ja, vond dat, zeker als je niet te lang wilt wachten met...., een mooie en goede gedachte, want ja, als je 4 seizoenen wacht voordat..., ja, dan ken je mekaar zo goed, in de zin dat je mekaar dan in heel erg veel omstandigheden hebt kunnen meemaken, ervan uitgaande dat je mekaar iig zo 5 dagen(of meer indien mogelijk natuurlijk) per week ziet; halve weken hier, halve weken daar.....als richtlijn, kan weleens afwijken natuurlijk.

En ja, dat ik dit oa neerschrijf, is: samenlevingsfobie komt namelijk steeds vaker voor, zie ik om me heen en hoor ik ook van deze en gene.

En ja, mijn hele belangrijke punt, hoe ga je daar oa mee om als je vriend toch wel in een zeg maar fundamentalistische kerk komt(positief bedoeld; de mensen zijn daar superlief, boodschap ook steengoed, bijbels op een positieve manier, je komt zeg maar met een positief gevoel die kerk uit...).

Ja, en buiten dat ze supertof zijn, zijn ze ook, velen, erg fundamentalistisch, in die zin, van 'ja het stáát er toch, '......' is alleen voor een huwelijk bedoeld, en ja, bij het woordje 'huwelijk' krijg ik al angst, ja, zelfs al woon ik in mijn/een eigen woning en hij ook in zijn eigen woning.

Dat komt weer doordat ik zelf vaak hoorde ook van anderen, ja, je bent nu met me getrouwd, dus dit en dus dat.....kan/kon over vanalles gaan, even geen 'zin', niet mee willen naar zijn familie die dag, tot en met van 'dit of dat juist wel of niet mogen/moeten doen, want 'je bent met me getrouwd', en ja, zo lief als mijn vriend is, ja, ik durf dat gewoon niet aan, samenwonen en/of trouwen om die reden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 10:43
 
in een goede relatie, laat je elkaar op een bepaalde manier vrij,ook als de ander es geen zin heeft om mee te gaan na de familie, maar toe is aan wat ruimte voor zichzelf.
laat de je de ander vrij,om zich te blijven ontwikkelen, beperk je iemand niet. moet je ook over je angsten met hem kunnen praten en dan kunnen jullie daar samen doorheen.
ehh ha ha zei de vrouw die ha ha mwhaa misschien ik ooit een goede relatie nog krijg???
Tijdje terug hoorde ik twee geweldigge preken ove r gods bedoeling van het huwelijk, wat de bedoeling van god was hoe man en vrouw met elkaar omgaan... zucht zwemel.... dat wil ik ook dacht ik als ik ooit nog es trouw....
en nee was geen preek over de man is de baas en de vrouw moet luisteren.... dan zou ik gillend zijn weggelopen.
sterkte meid met deze dingen waar je mee worstelt, je word verliefd en daar komt je gevoel ook.... worstel je ook met angsten, waarvan velen gevormd zijn door mislukte relaties die we gehad hebben, praat er over met je vriend en leer van de fouten van vorige relaties, belangrijk punt is natuurlijk bewaak je eigen grenen, een liefdevolle man, zou zijn best doen, om jouw grenzen ook te bewaken. wens jou en je vriend een geweldigge relatie toe, waarin jullie elkaars grenzen respecteren.
en waarin jij mag ontdekken, dat er ook mannen zijn waar je rustig mee kan trouwen of samenwonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 12:40
 
Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 november 2013, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 13:53
 
Ja ik sluit me helemaal bij Jol aan.
Misschien nog de tip om wat als normaal wordt gezien en mensen van je verwachten los te laten.
Het is trouwens tegenwoordig ook niet meer verplicht om als je gertouwd bent onder 1 dak te wonen.
Wees creatief (en liefde maakt creatief)
Ik had een collega die pas na 3 jaar huwelijk haar eigen appartement opgezegd heeft. Het is en was een leuk stel niets mis mee toch?
Kijk wat je wel zou aan kunnen
En vergeet niet te genieten van elkaar Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 15:42
 
JOL252 schreef:
Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

de praktijk is, dat als je alles bij jezus neer legt, hij met je mee gaat door moeilijke dingen heen, das wat makkelijker dan alleen, wil niet zeggen dat het makkelijk is.
En wie zegt dat shanita over een tijdje niet wel die stap aan kan, wie zegt dat ze het altijd moeilijk zal vinden?
heb haar ook wel eens zien schrijven dat ze nooit een vriend neemt, te moeilijk, iets wat toch binnen in haar herstelt is....ze heeft nu toch een vriend.
Dus shanita, ik weet dat het niet makkelijk is , maar bid voor je, voor je relatie en verder herstel. En dat jullie samen je weg zullen vinden hier in, rustig aan doen... liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:17
 
PETRA373 schreef:
de praktijk is, dat als je alles bij jezus neer legt, hij met je mee gaat door moeilijke dingen heen, das wat makkelijker dan alleen, wil niet zeggen dat het makkelijk is.
En wie zegt dat shanita over een tijdje niet wel die stap aan kan, wie zegt dat ze het altijd moeilijk zal vinden?
heb haar ook wel eens zien schrijven dat ze nooit een vriend neemt, te moeilijk, iets wat toch binnen in haar herstelt is....ze heeft nu toch een vriend.
Dus shanita, ik weet dat het niet makkelijk is , maar bid voor je, voor je relatie en verder herstel. En dat jullie samen je weg zullen vinden hier in, rustig aan doen... liefs

Jezus is een Herder. Hij drijft niet op of stelt hoge idealen waar wij niet aan kunnen voldoen. Ik ga hier niet bespreken wat Shanita wel of niet nodig zou hebben of zou kunnen bereiken/verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 20:30
 
De ware liefde is mooi en kostbaar, behandel het met tederheid.
Als men heel veel heeft meegemaakt, is het logisch dat men om wat voor reden dan ook, niet gelijk het diepe in springt, maar langzaam werkt aan het goede.

Men moet werken aan een drievoudig snoer, drie strengen in elkaar gevlochten geeft een kracht snoer cq koord. God zal rust en wijsheid geven in je relatie als HIj mee mag doen. Drievoudig snoer, jij en je vriend en God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 november 2013, 22:41
 
PIETER619 schreef:
De ware liefde is mooi en kostbaar, behandel het met tederheid.
Als men heel veel heeft meegemaakt, is het logisch dat men om wat voor reden dan ook, niet gelijk het diepe in springt, maar langzaam werkt aan het goede.

Men moet werken aan een drievoudig snoer, drie strengen in elkaar gevlochten geeft een kracht snoer cq koord. God zal rust en wijsheid geven in je relatie als HIj mee mag doen. Drievoudig snoer, jij en je vriend en God.

Ja een waar woord Pieter en mooi gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 00:31
 
hoorde een mooi iets over de opdracht van een man in een huwelijk, relatie, niet de baas zijn, maar zoals jezus voor ons zorgt, hoort een man voor d e vrouw te zorgen dacht yeahhhhhh, dat was vast de bedoeling van God Lachende smiley
met liefde respect etc.... en natuurlijk ook andersom Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 06:56
 
Wat fijn, zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende reacties, die me allemaal erg goed deden! en doen!

Helemaal gelijk in wat je schrijft Petra,:
"in een goede relatie, laat je elkaar op een bepaalde manier vrij,ook als de ander es geen zin heeft om mee te gaan na de familie, maar toe is aan wat ruimte voor zichzelf.
laat de je de ander vrij,om zich te blijven ontwikkelen, beperk je iemand niet. moet je ook over je angsten met hem kunnen praten en dan kunnen jullie daar samen doorheen".


Dit klopt echt helemaal, dit ervaar ik namelijk zelf op dit moment ook.

Mijn 'probleem' was meer, dat ik dus, voor mij op redelijke gronden bang ben, voor samenwonen, misschien ben ik nog lang niet assertief genoeg ervoor, bijvoorbeeld.

ehh ha ha zei de vrouw die ha ha mwhaa misschien ik ooit een goede relatie nog krijg???

Knipoog smiley ja, dan nog kan je wel goede dingen zeggen!

Tijdje terug hoorde ik twee geweldigge preken ove r gods bedoeling van het huwelijk, wat de bedoeling van god was hoe man en vrouw met elkaar omgaan... zucht zwemel.... dat wil ik ook dacht ik als ik ooit nog es trouw....

Ja, ik heb ook preken gehoord over hoe het huwelijk bedoeld is, en ja, ik zou dát ook kunnen en willen, maar/en, niet trouwen.
Als het namelijk van dat briefje met een feestje etc. af moet hangen, en dan ook nog; momenteel is het zo, de helft gaat na enkele jaren al scheiden.
Eerst was het een derde, nu de helft, dus ja, wat zegt mij dan dat briefje, snap je?

De bedoelingen kunnen zo goed zijn, zo zuiver, en toch, ja, ik ken mezelf, en anderen die me ook erg goed kennen, dat is een handjevol, ja, die zeggen ook, niet doen dat samenwonen.
Ik heb nu eenmaal het idee nodig dat ik, als ik wil, of het nodig vind een tijdje even helemaal alleen kan zijn.
En ja, trouwen en apart wonen, ja, dát werkt ook niet voor mij(wat Roelande schreef hiervoor), want ja, dan ben ík dus bang dat 'het' erin gaat sluipen van 'ja, je woont wel in je eigen huis, maar ja we zijn wel getrouwd dus dit en dat'.
Ik bedoel, de wereld is gebroken, en ja, ook een lieve en goede man, kan voor het gemak, zeker als tie een drukke baan heeft, in bepaald gedrag vervallen, wat op zich niet erg is, als iemand assertief is, en er assertief op kan reageren en ja, daar zit bij mij het knelpunt nog steeds. assertief reageren lukt me vaak en ook ;) weleens niet zeg maar, vandaar :)

Dat is ook helemaal niet erg verder: God is erg goed en heeft ervoor gezorgd dat me vriend dus vlakbij woont, een uur rijden, waar hebben we het over?

Dus ja, 'latten' is voor ons(wat heerlijk om 'ons' te kunnen zeggen dat gun ik iedereen) , een erge goede optie.

Alleen hoe breng ik(wij) dit over aan gelovigen vrienden?
; als de tijd daar is, dan geeft God ook daarin wijsheid, zeker als iedereen ziet hoe goed het gaat tussen ons!

Dank voor je reactie!

Ps: en ja, mijn grenzen zijn, ik wil alles geven in een relatie, en ja, ik kan, en wil dus niet trouwen en/of samenwonen, omdat ik me dan juist benauwd voel, nu al, als ik het me voorstel.....
Dus ja, de omgeving, of iig een deel ervan, mag en kan het accepteren en anders: 'toedeloe', het is mijn(ons) leven! Knipoog smiley

Andere reacties doe ik later, ja, het 'werken' roept!

Gezegende!!! dag toegewenst en nogmaals bedankt voor de waardevolle reacties!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 november 2013, 07:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 10:47
 
JOL252 schreef:
Tja, ik wilde dat er makkelijke en simpele oplossingen waren. "Ga maar naar de Heer en Hij geeft je meer". Nee, de praktijk leert anders en jij hebt zo je redenen Shanita. Ik hoop voor jou dat je samen met je partner kunt bereiken wat mogelijk is en waar jullie je beiden goed bij voelen.

Dank Jol! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 13 november 2013, 11:03
 
@ Shanita,

Hoi Shanita,

Fijn dat het zo goed met je gaat in je relatie. Neem vooral de tijd om te groeien in jullie relatie.

Je hoeft nu toch nog niet te beslissen over trouwen,samenwonen,of latten

Leg het in Gods Handen en zoals je zelf wel eens schreef: Gebed is krachtig.

Neem vooral de tijd en vertrouw erop dat God je de weg zal wijzen.

Vind ikzelf een mooi lied: God wijst mij een weg

Wens jullie Gods zegen en zijn Liefde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 november 2013, 08:28
 
JANE410 schreef:
@ Shanita,

Hoi Shanita,

Fijn dat het zo goed met je gaat in je relatie. Neem vooral de tijd om te groeien in jullie relatie.

Je hoeft nu toch nog niet te beslissen over trouwen,samenwonen,of latten

Leg het in Gods Handen en zoals je zelf wel eens schreef: Gebed is krachtig.

Neem vooral de tijd en vertrouw erop dat God je de weg zal wijzen.

Vind ikzelf een mooi lied: God wijst mij een weg

Wens jullie Gods zegen en zijn Liefde

Dank Jane,

Ja tis een wonder, iemand die echt alles voor je doet, ja hij maakt welles een foutje net als iedereen, ik ook, dat bedoel ik niet. Hij heeft zelfs filternet, ja ziet het kijken naar p als vreemdgaan en overspel, nav mat. 5, bergrede; 'als je een vrouw aanziet om 'r te begeren heb je in je hart al overspel gepleegt'.

Ja, het wonder, voor mij zeg maar, is idd geschied....

Dank voor je reactie! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 november 2013, 08:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: maandag 16 december 2013, 21:46
 
SHANITA130 schreef:
Dank Jane,

Ja tis een wonder, iemand die echt alles voor je doet, ja hij maakt welles een foutje net als iedereen, ik ook, dat bedoel ik niet. Hij heeft zelfs filternet, ja ziet het kijken naar p als vreemdgaan en overspel, nav mat. 5, bergrede; 'als je een vrouw aanziet om 'r te begeren heb je in je hart al overspel gepleegt'.

Ja, het wonder, voor mij zeg maar, is idd geschied....

Dank voor je reactie! Knipoog smiley

Hoi Shanita, ik herken je angst omtrent het huwelijk/samenwonen helemaal. Ik heb ook het eea meegemaakt in mijn leven en zei (en nog steeds, maar in mindere mate) dat ik nooit meer zou willen trouwen. Ik ben in september voor een healing retreat naar Ellel Ministries in Baak gegaan. Als je googled op Ellel Ministries vindt je er veel over. Zij geloven dat ook vandaag de dag God geneest (klopt). Ik heb dit als superpositief ervaren en op sommige gebieden in mijn leven waarin ik vastliep absoluut genezing ontvangen! In zoverre zelfs, dat geen enkele therapie dat teweeg kan brengen in zo'n kort tijdsbestek (2 dagen!). Ik prijs de Heer daarvoor en wellicht kan je iets met mijn verhaal. Ik geloof namelijk dat God ook jou wil genezen van jouw pijn die duidelijk door de regels heen te lezen is. Ik bid het je in ieder geval toe!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 08:59
 
FAITH187 schreef:
Hoi Shanita, ik herken je angst omtrent het huwelijk/samenwonen helemaal. Ik heb ook het eea meegemaakt in mijn leven en zei (en nog steeds, maar in mindere mate) dat ik nooit meer zou willen trouwen. Ik ben in september voor een healing retreat naar Ellel Ministries in Baak gegaan. Als je googled op Ellel Ministries vindt je er veel over. Zij geloven dat ook vandaag de dag God geneest (klopt). Ik heb dit als superpositief ervaren en op sommige gebieden in mijn leven waarin ik vastliep absoluut genezing ontvangen! In zoverre zelfs, dat geen enkele therapie dat teweeg kan brengen in zo'n kort tijdsbestek (2 dagen!). Ik prijs de Heer daarvoor en wellicht kan je iets met mijn verhaal. Ik geloof namelijk dat God ook jou wil genezen van jouw pijn die duidelijk door de regels heen te lezen is. Ik bid het je in ieder geval toe!!

Hai Faith,

Bedankt voor je reactie!

Tis geen angst, tis een weten dat ik dat niet kan, helaas....

Ja, nou heb ik nog mzzl dat 'het' 2 uur heen en 2 uur terug is met alles bijmekaar, van uit mijn huis, naar zijn huis, inclusief lopen naar de trein, en een keertje overstappen. Dus ja, tis even niet anders, dan weer hier, dan weer daar, maar zolang je gelukkig bent en ja, dat ben ik, (ja, even overspannen tussendoor, maar ja dat is nu over dus dat is nu net alsof het er niet was.
En zelfs toen juist zorgde hij goed voor me.

Ik ben juist al zoveel genezen, en ja dat bestaat echt, samenwonings/levingsfobie.

Juist als je beiden rond de 40 á 50 bent, ja, dan heb je zo je eigen manier van dingen doen, oei, dan kan dat erg tegenvallen, en waarom een briefje, en een zegen van iemand van de kerk? Smiley die vol vragen zit

We hebben zegens van vrienden, ja, ook degene die in de kerk komen en van familie, wat wil je nou nog meer? en ja, natuurlijk, God zegent!

Nee, laat mij maar even lekker heen en weer, als ik nu de deur uit zou stappen ben ik binnen 2 uur in mijn eigen huis.

Ik ben elke dag gelukkig, ik straal(ja, even los van de korte overspannenheid, ja, als degene niet beseft wat ptss inhoud, ja, kan je spanning krijgen en ja, daar is hulp voor..gaan we ook doen) Ik hád het wel uitgelegd, vaak zelfs, maar ja, hij merkte niets aan me, en ging, over grensen, die voor anderen heel normaal zouden zijn.

Ik kan wel alles, maar ja, nou eenmaal niet altijd, daarom ben ik ook 80-100% afgekeurd voor werk....

Nee, laat mij maar even lekker, heerlijk, in mijn eigen huissie Knipoog smiley , ja, oke, je bent wat meer kwijt aan reiskosten...En dan weer hier, en dan weer daar ,en eigenlijk samen wonen in 2 huizen....net als verkering, maar ja, dan altijd Knipoog smiley

Ja, ik kan me proberen te verstigen in Walcheren, maar ja, daar gaan we naar informeren, in Amsterdam kreeg je iig wel om die reden een urgentie, en/of mocht je als stel een 2de huis huren.... Knipoog smiley

Ik ben bij zoveel 'ministries' geweest, hiep niets, nada, en anderen helpt het weer wel Lachende smiley , ja, tof, denk ik dan, bij mij helpt therapie, ja, en dat zou ik altijd moeten/willen volgen....

Fijne Dag, bedankt en Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 17 december 2013, 09:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 09:13
 
SHANITA130 schreef:
!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 december 2013, 19:04
 
SHANITA130 schreef:
Hai Faith,

Bedankt voor je reactie!

Tis geen angst, tis een weten dat ik dat niet kan, helaas....

Ja, nou heb ik nog mzzl dat 'het' 2 uur heen en 2 uur terug is met alles bijmekaar, van uit mijn huis, naar zijn huis, inclusief lopen naar de trein, en een keertje overstappen. Dus ja, tis even niet anders, dan weer hier, dan weer daar, maar zolang je gelukkig bent en ja, dat ben ik, (ja, even overspannen tussendoor, maar ja dat is nu over dus dat is nu net alsof het er niet was.
En zelfs toen juist zorgde hij goed voor me.

Ik ben juist al zoveel genezen, en ja dat bestaat echt, samenwonings/levingsfobie.

Juist als je beiden rond de 40 á 50 bent, ja, dan heb je zo je eigen manier van dingen doen, oei, dan kan dat erg tegenvallen, en waarom een briefje, en een zegen van iemand van de kerk? Smiley die vol vragen zit

We hebben zegens van vrienden, ja, ook degene die in de kerk komen en van familie, wat wil je nou nog meer? en ja, natuurlijk, God zegent!

Nee, laat mij maar even lekker heen en weer, als ik nu de deur uit zou stappen ben ik binnen 2 uur in mijn eigen huis.

Ik ben elke dag gelukkig, ik straal(ja, even los van de korte overspannenheid, ja, als degene niet beseft wat ptss inhoud, ja, kan je spanning krijgen en ja, daar is hulp voor..gaan we ook doen) Ik hád het wel uitgelegd, vaak zelfs, maar ja, hij merkte niets aan me, en ging, over grensen, die voor anderen heel normaal zouden zijn.

Ik kan wel alles, maar ja, nou eenmaal niet altijd, daarom ben ik ook 80-100% afgekeurd voor werk....

Nee, laat mij maar even lekker, heerlijk, in mijn eigen huissie Knipoog smiley , ja, oke, je bent wat meer kwijt aan reiskosten...En dan weer hier, en dan weer daar ,en eigenlijk samen wonen in 2 huizen....net als verkering, maar ja, dan altijd Knipoog smiley

Ja, ik kan me proberen te verstigen in Walcheren, maar ja, daar gaan we naar informeren, in Amsterdam kreeg je iig wel om die reden een urgentie, en/of mocht je als stel een 2de huis huren.... Knipoog smiley

Ik ben bij zoveel 'ministries' geweest, hiep niets, nada, en anderen helpt het weer wel Lachende smiley , ja, tof, denk ik dan, bij mij helpt therapie, ja, en dat zou ik altijd moeten/willen volgen....

Fijne Dag, bedankt en Zegens!

Super te lezen dat je zo gelukkig bent, ik gun het je van harte! En ik weet als geen ander wat ptss is, want ik heb het zelf ook... ik begrijp je helemaal en ik wens je heel veel zegen en geluk toe!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 18 december 2013, 19:06
 
FAITH187 schreef:
Super te lezen dat je zo gelukkig bent, ik gun het je van harte! En ik weet als geen ander wat ptss is, want ik heb het zelf ook... ik begrijp je helemaal en ik wens je heel veel zegen en geluk toe!!!

Dank je!

Ja, je/men moet een relatie niet idealiseren hoor, tuurlijk ik heb een goede lieve man getroffen. waarvan ik zeg maar niet wist dat deze nog bestonden.

Maar ja, net wat Roady zei, 'stormen komen wees gerust'.

Maar ja, díe had ik ook toen ik alleen was....

Het elke keer op en neer reizen word je weleens een beetje moe van zeg maar, ja, tis toch weer eventjes 2 uren dat je bezig bent, en ach verder....

Het wordt ook zeg maar nu en dan 'normaal', ik bedoel niet keurslijferig oid, gewoon normaal, in positieve zin, dat je eigenlijk beiden weet dit is voor altijd, en ja, je hebt iemand met de bekende schouder.

Maar ja, zou je die niet hebben, ja, dan toch, op de een of andere manier, kon ik toch prima overleven en ook leven was zelfs heel gelukkig toen ik hem leerde kennen, ja door facoren buitenaf, zat ik even moeilijk, maar ja daar had ik zonder hem ook prima uitgekomen.

Tis fijn iemand waarvan je zelf ook veel houdt dat je merkt dat hij echt alles voor je doet/overhebt, ja, geen dingen die niet kunnen, maar gewoon.

Ik wou alleen in het algemeen meegeven, idealiseer het niet, ook met een relatie kan je mindere tijden hebben.
En ik bedoel, ook in het algemeen, dat het niet zo is dat je dan inene, ontzettend gelukkig bent, ja, tuurlijk, aan de ene kant wel, aan de andere kant, ja, je hebt ook goede en slechte tijden. die komen pas na een tijdje....door de gebrokenheid in deze wereld.
En ja, gelukkig zijn alleen, met wat vrienden, en wat bezigheden overdag gaat ook prima.

Dus, een relatie is fijn, en aleen gelukkig zijn gaat mi ook prma, zeker als je gelooft, want dan heb je ook God tegen wie je kan praten, en heb je ook veel meer tijd om je op God te richten.

Mzzltjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: woensdag 12 maart 2014, 17:48
 
En alweer een topic waar degene die het is begonnen inmiddels geen lid meer is van CM. Dat kom ik zo vaak tegen. Wel opmerkelijk. Een discussie starten en dan binnen een mum van tijd vertrokken zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 12 maart 2014, 17:59
 
MARTIJN277 schreef:
En alweer een topic waar degene die het is begonnen inmiddels geen lid meer is van CM. Dat kom ik zo vaak tegen. Wel opmerkelijk. Een discussie starten en dan binnen een mum van tijd vertrokken zijn.

Beste Martijn, Shanita is zo'n 4 jaar op CM aktief geweest. Dit topic is van november, zoals je hebt kunnen lezen. En ze is nog maar sinds februari/maart geen lid meer. Hoezo dit commentaar???
Jij kunt de topics die je interesse hebben gerust nieuw leven inblazen als je dat wilt ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: donderdag 13 maart 2014, 17:51
 
MAMY994 schreef:
Beste Martijn, Shanita is zo'n 4 jaar op CM aktief geweest. Dit topic is van november, zoals je hebt kunnen lezen. En ze is nog maar sinds februari/maart geen lid meer. Hoezo dit commentaar???
Jij kunt de topics die je interesse hebben gerust nieuw leven inblazen als je dat wilt ...

Beste Mamy,
Mijn opmerking betreft topics in het algemeen en is geen verwijt of wat dan ook aan het adres van wie dan ook persoonlijk. Ik weet dat Shanita lang lid is geweest. Als je goed leest, zie je dat mijn opmerking breder bedoeld is. Vandaar dus de opmerking. Misschien kan ik er beter een nieuw topic van maken. Wat vind jij er van dat er veel topics zijn (ook recenter) waar degene die hem gestart is, snel weg is ? Of ben ik de enige die dit opvalt ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 13 maart 2014, 18:10
 
MARTIJN277 schreef:
Beste Mamy,
Misschien kan ik er beter een nieuw topic van maken.

Graag! Dit topic gaat namelijk over trouwen, samenwonen of latten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1