ChristianMatch
 


Forum

Welke partij stem je op en waarom?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:24
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ik kan me voorstellen, dat hij het met homoEMANCIPATIE moeilijk heeft. Want dat is hetzelfde m.i. als je goedkeuring geven aan een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kun je nou echt niet van een Christen vragen lijkt me. Verraste, verbaasde smiley

Maar goed, dit thema is al eens uitvoerig besproken bij de topic over de Paus en het homohuwelijk .............. Coole smiley met zonnebril

Ik denk, dat ik ook weer CU stem.



Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:29
 
INEZ910 schreef:
En dat volk wordt ook vast niet blij van jou Boze smiley
Pieter vroeg of je 'hen' wilde stenigen dan??

heb ik het daar over ge had of gesuggereerd? jij bent iemand die zeurt over een druppel die de emmer mist.



-------------------------------------------------------------------------------------
SOLAFIDE630 schreef:
Ik kan me voorstellen, dat hij het met homoEMANCIPATIE moeilijk heeft. Want dat is hetzelfde m.i. als je goedkeuring geven aan een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kun je nou echt niet van een Christen vragen lijkt me.

Maar goed, dit thema is al eens uitvoerig besproken bij de topic over de Paus en het homohuwelijk ..............

Ik denk, dat ik ook weer CU stem.



Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou

pieter, dat kan wezen daar weet ik niet van over die embryoselectie.

maar als je christelijk bent en zo regeren wil,dankun je zekr niet voor homo's en lesbi's zijn. ik weet niet waar jij dat kan vinden in d ebijbel dat dat geod gekeurt wordt. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


owja nu ben ik een persoon die met bijbelteksten smijt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
KAT125
op woensdag 24 februari 2010, 20:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:40
 
KAT125 schreef:
heb ik het daar over ge had of gesuggereerd? jij bent iemand die zeurt over een druppel die de emmer mist.

Vind ik best Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ..
ik reageerde op wat jij schreef.. lees maar eens terug..
maar als je nu een definitie geeft van 'dat volk' wordt het misschien duidelijker allemaal.
-------------------------------------------------------------------------------------
SOLAFIDE630 schreef:
Ik kan me voorstellen, dat hij het met homoEMANCIPATIE moeilijk heeft. Want dat is hetzelfde m.i. als je goedkeuring geven aan een bewust volharden in een zondige levensstijl en dat kun je nou echt niet van een Christen vragen lijkt me.

Maar goed, dit thema is al eens uitvoerig besproken bij de topic over de Paus en het homohuwelijk ..............

Ik denk, dat ik ook weer CU stem.



Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou

pieter, dat kan wezen daar weet ik niet van over die embryoselectie.

maar als je christelijk bent en zo regeren wil,dankun je zekr niet voor homo's en lesbi's zijn. ik weet niet waar jij dat kan vinden in d ebijbel dat dat geod gekeurt wordt. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


owja nu ben ik een persoon die met bijbelteksten smijt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:56
 
KAT125 schreef:

Pieter649 schreef:

Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou


Kat125 schreef:

pieter, dat kan wezen daar weet ik niet van over die embryoselectie.

maar als je christelijk bent en zo regeren wil,dankun je zekr niet voor homo's en lesbi's zijn. ik weet niet waar jij dat kan vinden in d ebijbel dat dat geod gekeurt wordt. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit


owja nu ben ik een persoon die met bijbelteksten smijt Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley





Tja, het is toch een feit hoor dat CU accoord ging met het gebruik van embryo´s bij onderzoek.
Als je gaat regeren, regeer je over en voor ALLE nederlanders, voor homo´s, refo´s echt voor IEDEREEN.
Als je overtuiging dat in de weg staat omdat je een hekel aan bijvoorbeeld homo´s of refo´s hebt, moet je er niet aan beginnen.
En zeker niet de heilige hypocritus uit gaan lopen hangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:02
 
PIETER649 schreef:
Tja, het is toch een feit hoor dat CU accoord ging met het gebruik van embryo´s bij onderzoek.
Als je gaat regeren, regeer je over en voor ALLE nederlanders, voor homo´s, refo´s echt voor IEDEREEN.
Als je overtuiging dat in de weg staat omdat je een hekel aan bijvoorbeeld homo´s of refo´s hebt, moet je er niet aan beginnen.
En zeker niet de heilige hypocritus uit gaan lopen hangen.

hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ...
Horen zij er niet ook bij ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:34
 
PIETER649 schreef:
Tja, het is toch een feit hoor dat CU accoord ging met het gebruik van embryo´s bij onderzoek.
Als je gaat regeren, regeer je over en voor ALLE nederlanders, voor homo´s, refo´s echt voor IEDEREEN.
Als je overtuiging dat in de weg staat omdat je een hekel aan bijvoorbeeld homo´s of refo´s hebt, moet je er niet aan beginnen.
En zeker niet de heilige hypocritus uit gaan lopen hangen.

das een standpunt die hun nemen.
dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen
niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof.
niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden

die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.

en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.

of accepteren we ze omdat we bang zijn?


Laatst aangepast door
KAT125
op woensdag 24 februari 2010, 22:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:40
 
Je mag mensen hoe dan ook als mens blijven accepteren, Kat, al ben je het niet altijd eens met hun gedrag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:44
 
SUSANNAH475 schreef:
hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ...
Horen zij er niet ook bij ???



Nee... bij de CU zijn het n soort 2e soortburgers geloof ik.
Maar goed, apartheid is ook een nederlands woord, en als zuidafrika het heeft afgeschaft, halen we het gewoon terug naar nederland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:46
 
HENK710 schreef:
Je mag mensen hoe dan ook als mens blijven accepteren, Kat, al ben je het niet altijd eens met hun gedrag!

Dat vind ik ook! Ik geloof ook echt niet dat Rouvoet een hekel heeft aan homo's. Dat is Pieters zwart-wit interpretatie/mening, waar ik het echt niet mee eens ben. Jammer dat er mensen zijn, die deze mening klakkeloos overnemen. Rouvoet accepteert ze zeker wel als mens, maar is het niet met hun levenswijze eens. Dan kun je niet verwachten, dat hij het emancipatiebeleid gaat voeren.

In juni stem ik op CU, op Rouvoet of op de 1ste vrouw die op de lijst staat.
En in maart stem ik ook op de CU.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:47
 
PIETER649 schreef:
Nee... bij de CU zijn het n soort 2e soortburgers geloof ik.
Maar goed, apartheid is ook een nederlands woord, en als zuidafrika het heeft afgeschaft, halen we het gewoon terug naar nederland Lachende smiley

Dat is jouw mening, Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:48
 
KAT125 schreef:
das een standpunt die hun nemen.
dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen
niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof.
niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden

die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.

en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.

of accepteren we ze omdat we bang zijn?



Nee we behoren ze te accepteren omdat ze mens zijn. Lachende smiley
En die politieke partijen die jij hier opnoemd, willen een regering vormen om er voor iedereen te zijn, zoals het hoort in een fatsoenlijke samenleving. ( hoewel ik vrees dat de SGP ook van die onwerkbare trekjes zal vertonen bij regeringsdeelname )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:53
 
PIETER649 schreef:
Nee we behoren ze te accepteren omdat ze mens zijn. Lachende smiley
En die politieke partijen die jij hier opnoemd, willen een regering vormen om er voor iedereen te zijn, zoals het hoort in een fatsoenlijke samenleving. ( hoewel ik vrees dat de SGP ook van die onwerkbare trekjes zal vertonen bij regeringsdeelname )

gezien het homo beleid wel ja, maar die andere partijen met andere dingen. dus et is lood om oud ijzer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:25
 
PIETER649 schreef:
Als hij zo principieel is, moet hij ook niet in dat kabinet gaan zitten.
Ben je trouwens vergeten dat CU ingestemd heeft met embryoselectie?
Stoere christen hoor, die leider van jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wist niets van die embryoselectie....

Ben dan wel benieuwd, wat dat precies inhoudt dan en waarom hij daarmee ingestemd heeft. .

Hij is trouwens niet mijn leider, Jezus Christus is Mijn Leider.

Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:28
 
SUSANNAH475 schreef:
hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ...
Horen zij er niet ook bij ???

Natuurlijk horen homo's er bij! Maar wie zegt dat André Rouvoet ze niet als hun naaste ziet? Wat Pieter beweert, is niet altijd de waarheid hoor. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:41
 
Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. Lachende smiley[/quote]


als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:57
 
PIETER649 schreef:
Het is vandaag weer duidelijk geworden dat de CU in feite ook een heel eng cluppie is....

Minister Rouvoet ( je weet wel, van die schaamhaarregistratie) neemt de taken van oud-collega Plasterk over.
Alles? nee, bijna alles, want het multimapje homo-emancipatie wil hij er niet bij... stel je voor Verraste, verbaasde smiley
Wel in een tussenkabinet gaan zitten, maar geen vuile handen willen maken aan een onderwerp waar hij namens de CU akkoord mee gegaan is... wat een figuur Kotsende smiley

Pieter, de reden is niet zo als je had omschreven. Rouvoet neemt alleen de gedeelte over van oud-collega Plasterk want toepasselijk is met zijn voorlopig pakkert Kind en Gezin, dus alleen de basisschool en opvang. Artikel had ik zo juist gelezen op Internet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:01
 
KAT125 schreef:
Het kan ook zijn, dat ik helemaal niet meer stem en niet meer meedoe met de ellende van deze wereld.....Ik blijf me liever bezighouden met de Heer en Zijn toekomst.....lijkt me echt veeeel beter. Lachende smiley



als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.[/quote]


Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!

Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......

Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is.
Geloof. hoop en liefde! Lachende smiley

Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 00:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:03
 
SOLAFIDE630 schreef:
als je je met de Heere bezig houd en zijn geboden, dan zul je aan de wet moeten voldoen. en stemmen op een christelijkepartij.
Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!

Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......

Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is.
Geloof. hoop en liefde! Lachende smiley

Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen
[/quote]

er staat ook iets in over onderdaning zijn aan de wet en de koningen en rechters.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:46
 
KAT125 schreef:
Wel nee, waar heb je dat vandaan? Er staat in de bijbel, dat waneer je het van de wet verwacht, dan ben je LOS van Christus!

Jezus Christus heeft ons losgekocht van de wet. De wet is gestorven....zo dood als een pier......

Nu mogen we leven van Zijn genade, waarin de liefde het meest is.
Geloof. hoop en liefde! Lachende smiley

Ik leef onder de genade van de Heer en ik hoef helemaal niet te stemmen


er staat ook iets in over onderdaning zijn aan de wet en de koningen en rechters.[/quote]


Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op donderdag 25 februari 2010, 00:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 12:39
 
1 Timoteüs 2:1 Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden voor hen worden uitgesproken. 2 Bid voor alle koningen en gezagsdragers, opdat we rustig en ongestoord kunnen leven, in alle vroomheid en waardigheid. 3 Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, 4 die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. 5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd. 7 Om dit te verkondigen ben ik als apostel aangesteld. Ik spreek de waarheid, ik lieg niet – ik ben aangesteld als leraar voor de heidenen om hun het geloof en de waarheid te onderwijzen. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 14:07
 
SOLAFIDE630 schreef:
er staat ook iets in over onderdaning zijn aan de wet en de koningen en rechters.
Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley
[/quote]


onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 14:12
 
zo te lezen gaan wij trouwens off-topic.

zo zie je maar weer, typisch eigenwijze mensen die zich aan geen enkele regel willen houden en kunnen houden.

waarom niet? ze voelen zihc beter of meer dan deze of gene persoon.

ook ik hoor daar bij. Knipoog smiley (las het nu pas,dus excuses)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 14:39
 
KAT125 schreef:
zo te lezen gaan wij trouwens off-topic.

Bij deze dus weer on-topic.

Ik ben er nog niet uit. Ben ernstig teleurgesteld in CDA en CU zoals ze in het laatste kabinet zaten. Ik heb me verdiept in de voorstellen van de CU, en driekwart bestond uit extra regeltjes en verboden. Omdat een van de grootste problemen in Nederland de enorme regeldruk en regelzucht is, wil ik daar mijn stem niet langer aan geven.

verder ben ik echt klaar met Balkenende, dus mijn 2e keus (CDA) gaat het waarschijnlijk ook niet worden.

Dus ik ben er nog niet uit. Uit landsbelang wil ik geen partij stemmen die geen regeringsverantwoordelijkheid willen nemen (SGP en SP) of waarmee niemand wil samenwerken (PVV, al is dat niet de enige reden)

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRJAM247





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:30
 
Ik geloof niet dat een christelijke, regerende partij in deze tijd uberhaubt goed zou kunnen regeren onder de druk van het land en de rest van de wereld. Dat heeft te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Niemand zou een volledig bijbels gegronde partij meer toelaten. Je ziet bijvoorbeeld al dat de CU/SGP zich niet teveel uitlaten over bepaalde onderwerpen zoals bouw van moskees en het homobeleid. De andere kant van die medaille is namelijk dat dan al snel kerkenbouw en christenen ook niet meer getolloreerd zullen worden.

Toch vind ik het belangrijk mijn stemrecht te gebruiken. Wat IK ga stemmen?
Ik denk toch weer de CU, misschien alleen al omdat ik me wil uitspreken over mijn identiteit als christen. Toch vind ik GL en PvdA ook geen verkeerde partijen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:48
 
CROSSROAD317 schreef:
1 Timoteüs 2:1 Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden voor hen worden uitgesproken. 2 Bid voor alle koningen en gezagsdragers, opdat we rustig en ongestoord kunnen leven, in alle vroomheid en waardigheid. 3 Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, 4 die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. 5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd. 7 Om dit te verkondigen ben ik als apostel aangesteld. Ik spreek de waarheid, ik lieg niet – ik ben aangesteld als leraar voor de heidenen om hun het geloof en de waarheid te onderwijzen. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Als wij niet bidden voor ons land en onze regeerders tja Cross helemaal gelijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:50
 
VINCENT394 schreef:
Bij deze dus weer on-topic.

Ik ben er nog niet uit. Ben ernstig teleurgesteld in CDA en CU zoals ze in het laatste kabinet zaten. Ik heb me verdiept in de voorstellen van de CU, en driekwart bestond uit extra regeltjes en verboden. Omdat een van de grootste problemen in Nederland de enorme regeldruk en regelzucht is, wil ik daar mijn stem niet langer aan geven.

verder ben ik echt klaar met Balkenende, dus mijn 2e keus (CDA) gaat het waarschijnlijk ook niet worden.

Dus ik ben er nog niet uit. Uit landsbelang wil ik geen partij stemmen die geen regeringsverantwoordelijkheid willen nemen (SGP en SP) of waarmee niemand wil samenwerken (PVV, al is dat niet de enige reden)

Vincent

Er wordt toch gevraagd waar je wel op stemt en niet waar je niet op stemt Smiley die vol vragen zit Misschien een idee om een eigen partij op te richten, Vincent? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04
 
KAT125 schreef:
Maar dat heeft niets met het wel of niet "gaan stemmen" te maken.

Dat heeft te maken met het feit, dat er in een land wetten zijn, waar iedere burger zich aan dient te houden, anders krijg je chaos.

En "onderdanig" zijn.....? Wat versta jij daaronder?

Dat wil dus niet zeggen, dat je daar maar kritiekloos aan hebt TE GEHOORZAMEN als een onmondig kind.

Als er bijv. onrechtvaardige wetten zijn, dan kun je daar zeer zeker
kritiek op uitoefenen en daar bezwaar tegen maken.

Onderdanig zijn wil m.i. zeggen, dat je als burger de overheid met zijn wetten accepteert en respecteert, maar je mag je verzetten tegen onrechtvaardigheid, onrecht, Goddeloosheid. Knipoog smiley



onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.[/quote]

Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:11
 
SOLAFIDE630 schreef:
onder onderdanig zijn versta ik dat je gehoorzaam bent.

en ik ben van mening dat een christelijke nederlander verplicht is om te stemmen, ik zal zoeken want daar staat iets over in de bijbel,maja die ken ik ook niet uit mijn hoofd.


Onderdanig zijn is niet geljk aan gehoorzaamheid....dat is heel iets anders.

Kinderen moeten gehoorzaam zijn.
[/quote]


dan heb jij daar een ander opvatting over dan ik.
want zo staat et volgens mij in de bijbel


maar we wijken af van het topic lees het begin.


Laatst aangepast door
KAT125
op donderdag 25 februari 2010, 22:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:30
 
zo stem ik al 8 jaar op SGP en dit jaar stem ik weer op SGP

Laat het Woord de Bijbel spreken !!!
Dat is alleen enige Zuiverheid
Dus verder ook Géén water bij de wijn doen.
Laat uw Woord Recht snijden als een Recht snijdend zwaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:33
 
Ik zal mijn stem nooit meer naar het SGP laten gaan, gezien hun standpunt over vrouwen.
En er zijn heel wat SGP stemmers die ook voor hun vrouw stemmen, omdat ze vinden dat hun vrouwen niet mogen stemmen.
Vrouwen mogen van hun geen politiek bedrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3