ChristianMatch
 


Forum

Berichten van VINCENT394
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van VINCENT394
Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: Gezellige feestdagen!?
 
IMRE695 schreef:
Altijd weer een vraag: wat doen we met de Paasdagen, behalve 1 of 2 of 3 keer naar de kerk gaan??

Relaxen met de familie. En een keer kerk is echt wel genoeg. Pasenzondag met de familie naar de kerk, daarna een spelletje spelen, lekker relaxen en gewoon tijd voor elkaar nemen.

k heb geen behoefte om 'erop uit' te gaan op deze dagen. Dat doe ik de rest van het jaar wel.

Vincent


Laatst aangepast door
VINCENT394
op dinsdag 16 maart 2010, 12:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 16:32
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
In het verleden heb ik vaak CU gestemd, maar dat ga ik niet meer doen... De regelzucht van de linkse partijen, waar de CU ook toe behoort vind ik echt heel stuitend. Nederland is al veel te gereguleerd, laten we elkaar alsjeblieft wat vrijheid gunnen! Ik ben er nog niet uit wat ik dan wel ga stemmen. CDA was een goeie 2e keuze, maar ik ben ondertussen echt klaar met Balkenende.

In ieder geval ga ik uitsluitend stemmen op een partij die in het verleden geregeerd heeft of een redelijk goede kans heeft om in de regering te komen. Dit sluit kleine partijen als de SGP, dierenpartij en dwarse partijen als de PVV en de SP uit.

Dus deze redenering volgend, kom ik bij D66 en VVD uit. Dan maar VVD, omdat ik D66 niet echt zie zitten. Maar dit kan nog verandern als het CDA een nieuwe lijsttrekker kiest.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 15 maart 2010, 15:50
BerichtOnderwerp: Stelen.
 
Zo-ie-zo ben ik de bonnetjesdrang van de nederlandse politie ook wel een beetje zat. Omdat ik nogal veel op de weg ben, heb ik ook mijn deel aan snelheidsbelastingen moeten betalen.

en altijd voor kleine overtredingen, 5 tot 10 km te hard, het voelt vrij onrechtvaardig. Zeker als je hoort hoe politie en justitie omgaat met echte criminelen, voelt de bijdrage die je moet doen als je iets te hard gaat, extra zuur.

Maar goed, aan de andere kant, is het een deel van in Nederland leven. Met de super-gereguleerde samenleving die wij hebben, wordt iedere misstap onmiddelijk bestraft met een aanslag op je bankrekening.

Daarom ben ik ook enorm tegen de kilometerbeprijzing, nog even en ze gaan hem gebruiken om je snelheid overal in de gaten te houden.....

Kijk, als je veel te hard rijdt, vind ik het logisch als de politie even verhaal komt halen. Maar het nu krampachtig op de kilometerteller moeten kijken omdat je anders misschien weer iets te hard gaat, komt volgens mij de verkeersveiligheid ook niet ten goede.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:06
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Kan iemand mij uitleggen wat yoga te maken heeft met occultisme? Het is toch gewoon een soort van ochtendgymnastiek?

Wat betreft waarzeggers en ouja-borden kan ik meegaan in alle kritiek, maar we moeten ook uitkijken om alles wat anders is dan onze westerse cultuur meteen te bestempelen als occult.

Vincent
-die compleet clueless is wat betreft yoga.

Edit: heb de link van Jonathan gelezen. Ik vind het een beetje vergezocht, maar ik kan erin komen dat sommige mensen het een reden vinden om het niet te doen.

Voor mijzelf is het geen issue, ik noem het wel gewoon ochtendgymnastiek en houd me ver van alle spirituele bijgedoe.


Laatst aangepast door
VINCENT394
op donderdag 11 maart 2010, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:33
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
Ha Sola,

Waauw... ben het zomaar met je eens! Dank je voor je bijdrage.

Over het huwelijk/sex ga ik nog wel een keertje terugkomen. Daar wil ik het er eerst even uitgebreid met Margreet over hebben voordat ik hier dingen op het forum dingen ga roepen.

groetjes,

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 09:11
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
WILMA729 schreef:
De zondagse kleren waren er vroeger nog. Die droeg je vooral niet door de week, alleen als je jarig was, of met kerst.
Dat was zo in die tijd.......pffffff,wat klink ik oud nu zeg Clown smiley ........ tijdgebonden dus. Zo zie ik ook de hoedjes in de kerk.

Eens.... Zo draag ik per definitie geen pak naar de kerk. Doe ik in mijn dagelijks leven al genoeg en als ik een jasje aantrek, kom ik meteen in werksferen.

Dus ik zit veel liever in mijn lekkere sweater in de kerk. Dus wat zondagse kleren zijn, is tegenwoordig heel verschillend. Voor mij is dat kleding waarin ik mij lekker voel.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Hoewel ik normaal heel erg open sta voor verschillende meningen en erg voor vrijheid ben, heb ik heel veel moeite met waarzeggers en/of occulte zaken.

Om heel eerlijk te zijn, als het bovennatuurlijk is en het is niet God, wil ik er niets mee te maken hebben. Dit heeft te maken met angst om ergens in verzijld te raken wat ik niet begrijp en waar ik mogelijk te maken krijg met entiteiten die niet God's liefde hebben.

Ook God begrijp ik niet, maar ik Vertrouw op Zijn liefde. Voor de rest heb ik graag een goeie verklaring voor wat er speelt.

Ik heb geen behoefte aan mysticisme in mijn dagelijks leven, dan kijk ik wel een film of lees ik een spannend boek, dank u wel.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 10:47
BerichtOnderwerp: Verlaat cm
 
Dag hoor, en sterkte!

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 10:46
BerichtOnderwerp: Doodstraf? Ja of nee?
 
Ik ben tegen de doodstraf. Al is het alleen maar om te voorkomen dat iemand onschuldig gedood wordt.

Waar ik echter ook tegen ben, is het levenslang opsluiten van personen die niet in onze maatschappij kunnen en/of willen functioneren. Waarom zou de maatschappij moeten betalen om dit soort personen veilig (en humaan!) af te schermen van onze maatschappij?

Ik heb alleen hier geen oplossing voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 10:03
BerichtOnderwerp: De twaalf artikelen
 
ALFAROMEO918 schreef:
Je vergeet niet snel.
Want er zijn ook vele mooie momenten in mijn leven gepaseerd.

....Schrijf genoten onrecht in het zand....
............En grif genoten weldaden in marmer......

God is perfect, Zijn volgelingen helaas niet. Houdt het oog daarom op Hem, dan zullen we ook niet teleurgesteld worden!

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 15:36
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
Chatuliem,

Allereerst, complimenten voor je bijdragen. Ik vind hem sterk onderbouwd en opbouwend. Dank je.

Dan inhoudelijk:
Ik snap dat jij, en met jou vele anderen, bang zijn om het Evangelie te laten kleuren door de tijdsgeest. God’s woord is te belangrijk om met alle winden mee te laten waaien.

Echter, ik stel vast dat hoe God bij ons in NL beleden wordt (ik heb het dus niet over God’s woord) juist heel erg gekleurd is door de tijdsgeest.

Afhankelijk van in welke kerk je gaat, kan het heel erg wisselen welke tijdsgeest dit is. Zo is bijvoorbeeld de definitie van ‘zonde’ heel erg verschillend van gemeente tot gemeente. (ikzelf houd vast aan de letterlijke vertaling; zonde=je doel missen, maar ik dwaal af van wat ik wil vertellen)

Wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat zolang ikzelf er van overtuigd ben dat iemand god’s woord naleeft, ik geen oordeel wil vellen over diens interpretatie hiervan. Ik voel mezelf dan ook niet geroepen om anderen te corrigeren. Maar misschien dat dit een verschil is tussen onze rol, jij als voorganger en ik als gemeentelid.

Je tweede punt is over mensen die (willens en wetens) God’s wet overtreden. Ook hier spreek ik niet namens een gemeente, maar uitsluitend als persoon. Bij hen probeer ik liever mensen God’s liefde te leren kennen dan hen te houden aan een wet die hen (blijkbaar) niet genoeg prikkelt om zich aan te houden.

Om eens heel erg ego-centrisch (dus vanuit mezelf) te redeneren: Ikzelf heb een opdracht van Jezus, namelijk om de hele wereld Zijn naam te onderwijzen, Zijn liefde te leren kennen. Of de hele wereld zich aan Zijn wetten houdt, is om heel eerlijk te zijn tussen hèn en tussen God.

Ikzelf ben namelijk van mening dat als iemand Hem leert kennen, dat deze persoon uit liefde naar Hem toe zich aan Zijn wetten zal houden. Zo heb ik Hem leren kennen, niet als een strenge politieagent maar als een liefdevolle onderwijzer. Zijn wetten zijn namelijk niet gemaakt om ons te pesten, maar om ons te beschermen.

Vincent

Dan een korte reactie op sex voor het huwelijk, ondanks dat je heel terecht opmerkt dat dit niet de plaats is.

Ik propagandeer niet dat iedereen maar moet doen waartoe zijn/haar lusten hem drijven. Omdat het gaat om intimiteit, is het belangrijk om voorzichtig te zijn met sexuele contacten en vooral de gevoelens van de partner. Om nog maar niet te spreken over de risico’s van (onbeschermde) sex.

Echter, ik denk dat het overgaan tot een huwelijk voordat je er samen klaar voor bent veel meer risico’s heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 13:09
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid
 
ANITA324 schreef:
Laat Gods WOORD door de BIJBEL spreken dat is enige echte WAARHEID!
Anita

Hierover ben ik het met je eens. Wel wil ik graag een toevoeging maken:

Zoek God en laat Hem spreken in je hart. God is niet gestopt met tot ons komen toen de bijbel af was! Hij leidt ons nog steeds.

Zoals God zelf zegt 'zoek Mij, en u zult me vinden. Klop aan mijn deur, en ik zal hem opendoen.'

Het leven is niet louter regels. Jezus is de weg (De enige weg) naar God. Zoek Hem en we zullen zalig worden. Niet omdat we ons houden aan regeltjes.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 12:43
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dat je een vreemde manier van het gebruik van de Bijbel erop nahoudt. Als je zo met het huwelijk omgaat vraag ik me af hoe je met andere Bijbelse principes omgaat.

Beste Chatuliem,

Dat mag je best vinden. Het kan zijn dat hier een gebrek aan kennis van mijn kant is, maar dan wil ik je graag uitdagen om mij te onderwijzen.

Kun je mij een bijbelse onderbouwing geven van jouw stelling? Ik heb deze vraag namelijk al eerder gesteld aan mensen die een kerkambt vervullen, en zij zijn nog nooit verder gekomen dan ' het is bijbels' .

Ik heb zelf al weleens gezocht en vond de sprong van wat er in gen. 2 staat naar 'geen sex voor het huwelijk' een beetje vergezocht.

En voordat we verder gaan, zou ik vriendelijk willen vragen de toon van het gesprek iets positiever te houden. Hoewel we van mening verschillen, stel ik ook geen vragen bij jou integriteit. Ik krijg een beetje het gevoel dat je dat bij mij wel doet. Mocht dit anders zijn, beschouw dan dit stukje als niet geschreven.

Vincent

Edit: misschien een korte verklaring waarom ik zo allergisch ben voor de verklaring ' dit is bijbels': Ik heb meegemaakt dat deze verklaring gebruikt wordt voor heel veel dingen die cultureel zo bepaald zijn. (Voorbeelden: op zondag mag je eigenlijk helemaal niets, inenten is duivels en condooms zijn zo mogelijk nog erger)

Door dit soort redeneringen verliest deze verklaring compleet de impact en voelt het voor mij dat deze verklaring gebruikt wordt als machtsmiddel ipv God's wil uit te dragen. God's woord is voor mij leidend, niet wat mensen daarover denken te moeten zeggen.


Laatst aangepast door
VINCENT394
op donderdag 4 maart 2010, 13:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:27
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid
 
ANITA324 schreef:
Alleen voeg niks toe aan de Bijbel of haal dingen erbij weg..

Dat is precies het punt dat ik probeerde te maken. Vaker heb ik op dit berichtenbord het volgende gezegd:

Ik ben in heel veel gemeenten geweest de afgelopen tien jaar die allemaal de bijbel 100% naleven. Zowel zeer moderne pinkstergemeenten als meest behoudende reformatorische gemeenten, doen dit. Alleen hun interpretatie van de bijbel is anders en leggen zij nadruk anders.

Zo is de nadruk binnen reformatorische kringen heel erg op regels en wetten. Binnen de modernere hoek ligt de nadruk veel meer op God's liefde. Er zijn gemeenten die hier tussenin liggen.

Echter, al deze gemeenten hebben als doel Hem te dienen. Je kunt een mening hebben wat beter bij iemand persoonlijk past, maar God's kinderen zijn we allemaal.

Zo heb ik persoonlijk minder met het thema 'gehoorzaamheid' en 'wetten' omdat ik God niet dien omdat ik moet. Ik dien God omdat ik Hem liefheb.

Ik respecteer mensen die hun geloof baseren op God's wet. Voor mij werkt deze wettische benadering echter veel minder en een nadruk op regeltjes doet mij erg onnatuurlijk aan.

Natuurlijk onderschrijf ik gehoorzaamheid aan God. Echter voor mij is dit gehoorzaamheid uit Liefde, niet uit plicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:15
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
SOLAFIDE630 schreef:
Vincent, mag ik je vragen...als jij een blinde op een weg tegenkomt, die eindigt in een afgrond......zeg je dan niets tegen die blinde, dat hij/zij zich bevindt op een gevaarlijke weg, omdat jij niet blind bent? Dus laat je hem-haar maar lopen en zeg je dan....God is liefde en heeft je zeer lief.....en laat je het dan verder aan God over om te voorkomen, dat die blinde in de afgrond stort??????

Je bent wel niet homosexueel, maar hetero....en voor hetero's geldt ook, net als voor homosexuelen, dat het zondig is als ze vleselijke gemeenschap hebben vóór het huwelijk en daarin zouden blijven volharden. In de zonde zijn alle mensen nu eenmaal gelijk. Zonde is voor een hetero net zo erg als voor een homo, toch....? Knipoog smiley

Ik denk dat de vergelijking met de blinde man in deze niet opgaat. De kern van mijn verhaal is namelijk dat ik niet pretendeer het beter te weten dan de man die op de afgrond toeloop. Om in jouw analogie te blijven, ik kan deze blinde man zelf meenemen op een pad waarvan ik denk dat het juist is. Dit is niet mijn stijl. Veel liever wijs ik hem op de Gids waarvan ik zeker weet dat Hij het goede pad kan bewandelen.

De leiding van God in ons leven is groots en ik geloof oprecht dat Hij ons leidt naar de plaats waar Hij ons wil hebben.

Dus in plaats om anderen te ' vermanen' om eens met een verschrikkelijk woord te spreken, wijs ik ze liever op Hem die het zeker weten goed heeft.

Vincent

PS:
Jouw opmerking over sex voor het huwelijk ga ik hier niet op in. Ik ben het er echter hardgrondig mee oneens. Juist deze krampachtige houding, die m.i. uit een oude cultuur komt ipv Bijbelse waarheid, zorgt ervoor dat er juist binnen de traditioneel-christelijke gemeenten zoveel ongelukkige huwelijken zijn. Dit omdat ik vaak heb gezien dat mensen (te) jong trouwen en kinderen krijgen, zonder eerst elkaar goed te leren kennen.


Laatst aangepast door
VINCENT394
op donderdag 4 maart 2010, 09:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:47
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid
 
ANITA324 schreef:
Dan heb je het niet begrepen naar wat er staat.

Ik denk dat dit een groot verschil is tussen hoe mensen het geloof in Hem beleven.

In Jezus zijn we vrij, onder Zijn vleugels mogen we ons geborgen weten.
Hierdoor is de wet voor ons Christenen minder belangrijk dan de wet voor de joden. (in het joodse geloof voor Hem, was verlossing alleen mogelijk door rechtvaardigheid in de Wet. Wij worden verlost door het offer van Jezus)

Een deel van de wetten en regels in de bijbel worden door christenen niet langer ge-eerbiedigd. Enkele voorbeelden zijn de offerwetten uit Leviticus en de spijswetten uit het oude testament.

Er zijn kerkstromingen die hierin verder gaan dan anderen. Sommige kerkstromingen focusen zich heel erg op de tien geboden (samengevat: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf) en hebben minder aandacht voor andere geboden, zoals de regels die Paulus beschrijft.

Zonder hierover een oordeel te hebben, vind ik dat al deze kerkstromingen onderdeel zijn van Zijn kerk.



Verder hebben sommige kerkstromingen hebben nog regeltjes bij de bijbelse bedacht, die uit onze calvinistische (17e-eeuwse) cultuur komen. soms licht gebaseerd op een interpretatie van de Bijbel die tegenwoordig niet meer gemaakt zou worden.

Tenslotte zijn er gemeenten die uit new-age achtige stromingen of andere religies redenen meenemen om bijbelse regels niet te hoeven handhaven en/of andere regels invoeren.

Deze laatste twee gevallen zijn voor mij gevallen van hoe een kerk zijn doel kan missen. Religie kan een even grote vijand zijn als ontkerkelijking.

Vincent


Laatst aangepast door
VINCENT394
op woensdag 3 maart 2010, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:30
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
Moeilijk onderwerp. Ik ben zelf van nature geneigd om wat (veel?) toleranter te zijn als get gaat om andere interpretaties van God's woord.

Waarom? Omdat God de ultieme wijsheid bezit en het recht en de kennis heeft om de schapen van de bokken de scheiden. Ikzelf heb die kennis niet en pretendeer niet om God's woord beter te kunnen interpreteren dan anderen.

Dus houd ik me zoveel mogelijk aan de raad van Jezus: Oordeelt niet opdat je niet geoordeeld wordt.

Dat betekent niet dat ik niet mag aangeven dat ik het met dingen niet eens ben. Maar ook hier zal ik eerder geneigd zijn om de liefde van God te benadrukken dan de verboden en verboden die Hij ons oplegt. Ik denk dat deze vanzelf een gevolg zijn, als iemand Hem leert kennen.

Een goed voorbeeld: Homosexualiteit vind ik een zonde. Maar ik heb makkelijk praten als hetrosexueel zonder sexuele gevoelens voor mannen. In discussies met homosexuelen heb ik dus absoluut niet de behoefte om hen te wijzen op het (volgens mij) bijbelse verbod op hun levenswijze. Ik heb behoefte om hen te wijze op de liefde van Hem, wetend dat als Hij in hun hart komt, God er ook voor zal zorgen dat hun levens in Zijn eer zijn.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 14:45
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid
 
wow, Dennis, wat een mooie uitspraak.

ik wilde eigenlijk een opmerking maken (omdat ik het persoonlijk ook anders zie) maar doordat jij zo respectvol reageert, houd ik het daarbij.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 12:16
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Om terug te gaan naar het oorspronkelijke doel van deze draad:

Ik geef mijn nieuwe vriendin MARGREET107 een dikke knuffel!

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:52
BerichtOnderwerp: televisie kijken
 
LIESBETH326 schreef:
Tv... ik heb er geen. (....) Het nieuws kan ik ook volgen via internet (digitale kranten) en films kan ik kijken via dvd's.
Kortom, ik red me prima zonder tv...

Hihihi, herkenbaar!

Ik heb dan wel een tv in de huiskamer staan, maar nadat ik inmiddels 4 jaar in mijn huis woon, heb ik nog altijd niet de moeite genomen om mijn tv in te stellen. Ik kan alleen national geografic en RLT10 ontvangen, en dat is precies genoeg voor de twee keer per jaar dat ik even gedachteloos voor de TV wil hangen.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:39
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
MARISKA601 schreef:
Leert de bijbel ons niet om God aan te spreken met Vader en met U?

Goeie vraag. De statenvertaling zekers, net als vele andere nederlandse vertalingen.

Zoals eerder gezegd, diverse duitse vertalingen dus niet. Een andere vertaling die ik vaak gebruik is de King James bijbel (engelse vertaling) en aangezien in het engels ' u' een onbekende aanspreekvorm is, wordt daar gewoon 'you' gebruikt.

(btw, voor de taalpuristen: even afgezien van het archaische 'thou', dat vertaald kan worden met ' gij')

Dus ik denk dat het heel veel uitmaakt met opvoeding. Ikzelf spreek God ook altijd aan met 'u', omdat het respect uitdraagt.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:06
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
Goeie beslissing van CM om hier te knippen.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 15:05
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
Goeie vraag!

Ik heb daar wel een duidelijke mening over. een sterke persoonlijkheid is iemand die zijn of haar eigen mening heeft, hier achter staat maar ook ruimte geeft aan anderen.

Dan heb je denk ik een sterke persoonlijkheid.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
die liefde kan ik niet geven.

Wat zijn de kerneigenschappen van mijn geloof? Hoop, geloof en Liefde. En het meeste van deze is de liefde.

Ookal ben ik het niet eens met anderen. (zoals ook regelmatig met jou) betekent niet dat ik hen niet liefheb. Mijn medebroeders en zusters in Christus zijn net als ik onderdeel van het Lichaam van Christus, Zijn Heilige kerk.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:27
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
alleen jij wil niet mijns inzien.

volgens mij heeft Hannah regelmatig laten zien op dit forum dat ze juist heel goed na kan denken en uitstekend kan beredeneren.

Ook haar reactie boven getuigt van een sterke persoonlijkheid en een gezonde dosis humor.

Ik snap dat dit onderwerp gevoelig ligt bij mensen die gescheiden zijn. Juist daarom komt het zwaar veroordelen van hen zo hard aan, zij hebben het er vaak al moeilijk genoeg mee. Een beetje liefde en begrip doen wonderen.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 14:39
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
KAT125 schreef:
zo te lezen gaan wij trouwens off-topic.

Bij deze dus weer on-topic.

Ik ben er nog niet uit. Ben ernstig teleurgesteld in CDA en CU zoals ze in het laatste kabinet zaten. Ik heb me verdiept in de voorstellen van de CU, en driekwart bestond uit extra regeltjes en verboden. Omdat een van de grootste problemen in Nederland de enorme regeldruk en regelzucht is, wil ik daar mijn stem niet langer aan geven.

verder ben ik echt klaar met Balkenende, dus mijn 2e keus (CDA) gaat het waarschijnlijk ook niet worden.

Dus ik ben er nog niet uit. Uit landsbelang wil ik geen partij stemmen die geen regeringsverantwoordelijkheid willen nemen (SGP en SP) of waarmee niemand wil samenwerken (PVV, al is dat niet de enige reden)

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 11:03
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
KAT125 schreef:
Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek

de rest van de tekst bespaar ik jullie.

vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin?

Ik had het plaatje ook wel gezien en er smakelijk om gelachen. Niet dat ik ooit van plan was zo'n broek te gaan dragen, maar dat iemand het lef heeft er eentje te maken.

Wie weet zitten ze wel ontzettend lekker en zijn ze over drie jaar in de mode. Knipoog smiley

En over homo's... daarover heb ik iets te bekennen! Ik heb ooit wel eens een half uurtje met een paar homo's gepraat en was enorm verrast. Het zijn namelijk net mensen...

Vincent

(Disclaimer: neem dit bericht niet te serieus.... zo is het niet bedoeld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 09:34
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
KAT125 schreef:
is goed vincent,maar je mag elkaar ook leren verstaan wat HET woord inhoud?

Helemaal mee eens Kat, natuurlijk mag dat. (moet dat zelfs, om met Paulus te spreken)

Echter, juist via een publiek berichtenbord kun je zo makkelijk verkeerd begrepen worden, dat het zo makkelijk is om andere mensen te kwetsen. Juist daarom is het belangrijk om je eigen emoties te scheiden van je boodschap, en helder en duidelijk je boodschap door te geven.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:41
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Dames, heren,

Dat dit een onderwerp is waar veel emoties over gaan, is mij wel heel duidelijk. Dat velen hier proberen hun broeders en zusters te behoeden van dwaling, is zeer aan te bevelen.

Wel maak ik me zorgen over de manier waarop dit gebeurt. Zonder een kwalificatie te hangen aan een van de interpretaties, wil ik jullie vragen om in gedachten te houden dat iedere poster oprecht denkt God's wil te beschrijven.

Dat Zijn Wil door verschillende mensen en bijbelvertalingen anders geinterpreteerd wordt, is al jammer genoeg. Ik zou het heel erg fijn vinden als wij elkaar als mede-broeders en zusters in Hem blijven zien, ookal zijn we het niet altijd met elkaar eens.

In Zijn koninkrijk zullen we weten wat de juister interpretatie is. Tot die tijd zullen we moeten blijven bidden op Zijn wijsheid. Dit wetend dat íkzelf die in ieder geval niet bezit.

Concreet ga ik er dus vanuit dat de tien geboden voor mij ook gelden. En als ik deze door onkunde/onachtzaamheid of door mijn menselijke waard zal overtreden, kan ik daar vergeving voor vragen bij Hem.

Ik hoop dat ik door deze reactie niemand kwets, maar ik wilde hem graag kwijt.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394 (43)





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 15:01
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
Ik vind hetgene dat er staat erg mooi. Dat het een interpretatie is van de 10 geboden, en niet de geboden zelf, lijkt me duidelijk. Ik vind ze veel vriendelijker gesteld met het offer van Jezus erdoorheen schijnend.

Dat sommige mensen aanstoot nemen aan het gebrek aan hardheid in de woorden, vind ik jammer. God’s wet is er om ons te beschermen, voornamelijk van elkaar en anders van onszelf.

De interpretatie van de wet neem niet weg, trouwens, dat de oorspronkelijke geboden gewoon in ere blijven. Hoe je de 10 geboden ook wilt zien, je hebt je eraan te houden.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van VINCENT394
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2