ChristianMatch
 


Forum

Christianmatch is toe aan een nieuwe jas!
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
RULIEZZ125





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 00:12
 
Wie vind ook dat Christianmatch toe is aan een nieuwe jas? Ze hebben de layout al jaren en website voldoet qua stijl niet meer aan deze tijd bovendien zijn de icoontjes en technieken uit het jaar 2000 :) kortom, tijd voor een update!

Positief bedoeld ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 08:51
 
RULIEZZ125 schreef:
Wie vind ook dat Christianmatch toe is aan een nieuwe jas? Ze hebben de layout al jaren en website voldoet qua stijl niet meer aan deze tijd bovendien zijn de icoontjes en technieken uit het jaar 2000 :) kortom, tijd voor een update!

Positief bedoeld ;)

Nou van mij hoeft ut niet. Wat ik zie als sites hun lay-out 'moderniseren' het meestal uiloopt op 'infantilsering'. De kleuren, de steeds groter wordende knoppen, de baby-plaatjes. Nog ff en we zitten voorgoed in het teletubby-tijdperk. Zieke smiley

Sorry, moest ik ff kwijt.

Maar het lucht wel op.... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RULIEZZ125





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:06
 
Uhhh,, volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat tegenwoordig in is en wat tegenwoordig uit is. Deze site is uit en echt toe aan een hele andere design en layout.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:09
 
Ja mijn kids vinden het inderdaad ook een hopeloos verouderde site. En lachen zich slap om de lay out.
Ach misschien heb je gelijk maar we doen het er maar mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:56
 
RULIEZZ125 schreef:
Uhhh,, volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat tegenwoordig in is en wat tegenwoordig uit is. Deze site is uit en echt toe aan een hele andere design en layout.....


Je hebt zonder meer gelijk. Hij is ook jaren geleden geprogrammeerd, lijkt het. Veranderingen aan de site vinden mondjesmaat plaats al heb ik wel de indruk dat ze achter de schermen bezig zijn. Het vereist een investering. Provident, de maker van deze site had dezelfde site ontworpen voor Crosspoint, een andere chrsitelijke site. Met deze site is CM toen voor zichzelf begonnen. Dat staat vast want de zelfde fouten zaten er in. CM is een bedrijf en als ze een totaal nieuwe site willen waar HTML5 in te herkennen is, vergt dat een investering. Het aantal leden is echter fors teruggelopen en het zou me niet verbazen als CM alles zo laat en de opbrensten daarmee voorop stelt. Het is maar de vraag of de investering in het maken van een nieuwe site wordt terugverdiend. Hoewel ik met CM wel kan werken, vind ik het uiterlijk niet meer van deze tijd en de code die er achter zit, lijkt mij niet actueel.
Maar ja, mijn noordelijke nuchterheid gebiedt me te zeggen dat het wel functioneert nu. De plotseling optredende maar langdurige traagheid waar we vorig jaar veel last van hadden, lijkt achter de rug.

Thomas, die ook vindt dat het wel wat meer 2014 kan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 12 januari 2014, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 20:56
 
RULIEZZ125 schreef:
Uhhh,, volgens mij heb jij niet helemaal begrepen wat tegenwoordig in is en wat tegenwoordig uit is. Deze site is uit en echt toe aan een hele andere design en layout.....

Heb je een link naar een voorbeeldsite die nu wel in is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 14:06
 
LAURA291 schreef:
Heb je een link naar een voorbeeldsite die nu wel in is?


Het is uiteraard geen relatiesite maar kijk even naar de vormgeving:


http://crosspoint.nl/uk/solutions

Grappig detail: Klik eens op een van de knoppen in de toolbar, Solutions of zo.

Als je zoiets naast CM legt, komt de laatste qua vormgeving toch wat gedateerd over. Vergeet niet dat toen Provident met Crosspoint en CM uitkwam, het voor die tijd heel fraai oogde. Een site maken zoals die van CM, is een hele klus. Maar ik denk dat het ook achter de schermen wel beter kan. De site van concurrent Crosspoint, http://www.crosspoint.net, ziet er niet goed - maar wel beter - uit, als je kijkt naar het verwerken van de huidige technieken.



Thomas, bedoelt het, zoals meestal, ook positief.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 januari 2014, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 15:21
 
THOMAS968 schreef:
Het is uiteraard geen relatiesite maar kijk even naar de vormgeving:


http://crosspoint.nl/uk/solutions

Grappig detail: Klik eens op een van de knoppen in de toolbar, Solutions of zo.

Als je zoiets naast CM legt, komt deze site qua vormgeving toch wat gedateerd over. Vergeet niet dat toen Provident met Crosspoint en CM uitkwam, het voor die tijd heel fraai oogde. Een site maken zoals die van CM, is een hele klus. Maar ik denk dat het ook achter de schermen wel beter kan. De site van concurrent Crosspoint, http://www.crosspoint.net, ziet er niet goed - maar wel beter uit als je kijkt naar het verwerken van de huidige technieken.



Thomas, bedoelt het, zoals meestal, ook positief.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik loop vreselijk achter met m'n teletubbies Verlegen lachende smiley

Over het algemeen lijkt de trend nu een strakkere lay-out te zijn op overwegende witte achtergronden. Ik ken een paar sites die er wat mij betreft niet op vooruit zijn gegaan. Maar het is vast weer tijdelijk.

Overigens ook een 'strakke site': http://www.oersethelp.nl/index.php#.UtP1Wv0ZKvV

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 15:39
 
LAURA291 schreef:
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik loop vreselijk achter met m'n teletubbies Verlegen lachende smiley

Over het algemeen lijkt de trend nu een strakkere lay-out te zijn op overwegende witte achtergronden. Ik ken een paar sites die er wat mij betreft niet op vooruit zijn gegaan. Maar het is vast weer tijdelijk.

Overigens ook een 'strakke site': http://www.oersethelp.nl/index.php#.UtP1Wv0ZKvV

Lachende smiley

Leuke site, Laura, je ziet hoe makkelijk het Fries is Knipoog smiley Met een foto van het Wad erboven kan je bij mij niet meer stuk natuurlijk als je zoiets moois stuurt. Een trend of mode is er altijd. Apple is indertijd gekomen met witte achtergronden en designachtige vormgeving, zowel qua lettertype als afbeeldingen. Die trend zal ook wel weer overgaan maar minimalisme is wel een blijvend gegeven vaak. Dat maakt het overzichtelijk. Engeltje smiley


Weet je al wat een jiskebak is?

Daar moet het ontwerp van CM eigenlijk inmiddels in.... Engeltje smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 januari 2014, 16:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 16:50
 
THOMAS968 schreef:
Leuke site, Laura, je ziet hoe makkelijk het Fries is Knipoog smiley Met een foto van het Wad erboven kan je bij mij niet meer stuk natuurlijk als je zoiets moois stuurt. Een trend of mode is er altijd. Apple is indertijd gekomen met witte achtergronden en designachtige vormgeving, zowel qua lettertype als afbeeldingen. Die trend zal ook wel weer overgaan maar minimalisme is wel een blijvend gegeven vaak. Dat maakt het overzichtelijk. Engeltje smiley


Weet je al wat een jiskebak is?

Daar moet het ontwerp van CM eigenlijk inmiddels in.... Engeltje smiley

Thomas

Ja dat wiet ik wol jur. Ben half Frysk.

En de oare helft…. is goud… Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOTORMUIS997





Berichten: 69

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 18:44
 
Inderdaad! Weinig vernieuwingen op deze site. Ook qua mogelijkheden/profiel/forum. Jammer! Ik kán me voorstellen dat hierdoor een deel van de vrijgezellige mensen voor een concurerende datingsite kiest Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MOTORMUIS997
op maandag 13 januari 2014, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 19:06
 
Dat laatste denk ik niet. Het maken van een nieuwe website is niet in een middagje klaar. De vorige keer dat ze bezig zijn geweest met de site hebben we een half jaar het forum niet kunnen gebruiken. Dus als ze het in een nacht kunnen doen, dan vind ik ook wel dat de site vernieuwd mag worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM368





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 19:22
 
dubbbbbellll

Laatst aangepast door
CHATULIEM368
op maandag 13 januari 2014, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 19:28
 
De lay out en de jas van de site, dat maakt me niet.

Je mening kunnen zeggen, dat is zo waardevol, en dat kan hier, en daar gaat het mij om.

Wat heb je nu aan een site met lay out en jas etc, waar je mening wordt weg gecensureerd?

S. blij, met je mening kunnen zeggen...

Ook al schreef ik weleens voor het vaderland weg, dan was er idd iets anders aan de hand....waardoor ik dat deed, en niet zei hoe en wat....

Maar dan kwam ik er wél achter door deze site wat er werkelijk was...

Dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 10:17
 
RULIEZZ125 schreef:
Wie vind ook dat Christianmatch toe is aan een nieuwe jas? Ze hebben de layout al jaren en website voldoet qua stijl niet meer aan deze tijd bovendien zijn de icoontjes en technieken uit het jaar 2000 :) kortom, tijd voor een update!

Positief bedoeld ;)

Mee eens!

Achter de schermen wordt hard gewerkt. Het kost veel tijd om een goede nieuwe site te bouwen. Daarnaast is Provident ook druk met andere werkzaamheden, dus gaan dingen soms langzamer dan we willen.

Bij deze gelijk een oproep: mochten er goede ideeën zijn, we horen het graag! Via de mail of het forum. Wat zou je graag willen handhaven op de nieuwe site? En wat zou je veranderd willen zien? Let wel: het gaat hier om de technische kant van de site + lay-out. Niet om de rol van de moderator, om maar een voorbeeld te noemen Engeltje smiley

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 15:30
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens!

Achter de schermen wordt hard gewerkt. Het kost veel tijd om een goede nieuwe site te bouwen. Daarnaast is Provident ook druk met andere werkzaamheden, dus gaan dingen soms langzamer dan we willen.

Bij deze gelijk een oproep: mochten er goede ideeën zijn, we horen het graag! Via de mail of het forum. Wat zou je graag willen handhaven op de nieuwe site? En wat zou je veranderd willen zien? Let wel: het gaat hier om de technische kant van de site + lay-out. Niet om de rol van de moderator, om maar een voorbeeld te noemen Engeltje smiley

Moderator CM

Ik heb een steengoed idee, dat men als leden forum kan kiezen of iemand in de ban moet (men snapte niet dta ik door zogenaamd disrtespect in de ban werd gezet,) Nu is men geheel afhankelijk van de fysieke gesteldheid van één persoon. Ook dat men een reactie kan liken (al ergen eerder vermeld meende ik) en verder geen commentaar hoeft te geven.

Misschien komt er nog wel wat , maar schiet me zo niet te binne, maar anderen hebben ook wel een mening, dusdat op deze manie rCM meer voor de leden CM wordt en wat minder spek mijnn beurs voorwi edan ook, letwel ik gun een ieder het zijn/hare, maar wel eerlijk.

Keep up the good work Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 21 januari 2014, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 17:05
 
als leden kunnen kiezen of iemand in de ban moet??.... moet me aan heksenjacht denken.... beter blijft dat een taak van een redactie

Vind ik leuk knopje, vind ik leuk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 17:25
 
In het verlengde van de discussie over de onderdanigheid van de vrouw denk ik dat er gescheiden fora moeten komen. Eén voor mannen en één voor vrouwen Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 17:29
 
LAURA291 schreef:
In het verlengde van de discussie over de onderdanigheid van de vrouw denk ik dat er gescheiden fora moeten komen. Eén voor mannen en één voor vrouwen Engeltje smiley

En dan mogen de mannen wel op het vrouwenforum reageren, en de vrouwen niet op het mannenforum. Zo hoort het, toch? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 19:15
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens!

Achter de schermen wordt hard gewerkt. Het kost veel tijd om een goede nieuwe site te bouwen. Daarnaast is Provident ook druk met andere werkzaamheden, dus gaan dingen soms langzamer dan we willen.

Bij deze gelijk een oproep: mochten er goede ideeën zijn, we horen het graag! Via de mail of het forum. Wat zou je graag willen handhaven op de nieuwe site? En wat zou je veranderd willen zien? Let wel: het gaat hier om de technische kant van de site + lay-out. Niet om de rol van de moderator, om maar een voorbeeld te noemen Engeltje smiley

Moderator CM

Dat liken van Pieter vind ik een goed idee (net zoals fb). Ook dat je verschillende foto-groottes kan toevoegen lijkt me handig. Nu moet je alles verkleinen en zijn sommige foto's daardoor niet goed te zien. Misschien is er ook een mogelijkheid om bv. bij de chatbox een cameraatje als optie te hebben, zodat, met wederzijds goedvinden, je elkaar zou kunnen zien (als je dus op je pc ook die mogelijkheid hebt). Ik weet alleen niet of dit ingaat tegen de privacy-regels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 19:30
 
PIETER619 schreef:
Ik heb een steengoed idee, dat men als leden forum kan kiezen of iemand in de ban moet (men snapte niet dta ik door zogenaamd disrtespect in de ban werd gezet,) Nu is men geheel afhankelijk van de fysieke gesteldheid van één persoon. Ook dat men een reactie kan liken (al ergen eerder vermeld meende ik) en verder geen commentaar hoeft te geven.

Misschien komt er nog wel wat , maar schiet me zo niet te binne, maar anderen hebben ook wel een mening, dusdat op deze manie rCM meer voor de leden CM wordt en wat minder spek mijnn beurs voorwi edan ook, letwel ik gun een ieder het zijn/hare, maar wel eerlijk.

Keep up the good work Knipoog smiley

Lang leve het volksgericht? Lekker als clubje er iemand uitgooien? Er zitten hier genoeg mensen voor wie dat kansen biedt, helaas. Zelfs in Staphorst doet men dat niet meer.

Het is hier een forum en we zijn hier bezig met meningsvorming. Het kenmerk van democratie is dat een minderheid zich ook mag uiten. Die kun je dan, als je dat wilt, met argumenten bestrijden, zoals dat hoort. En dat mag niet vervangen te worden door een pek- en verenmentaliteit met likes en dislikes. Dat is voor de stakkers die alleen Popie-Jopiediscussies willen voeren en dan likes krijgen, dan wel duizenden "vrienden" op Facebook hebben.

Ik snap de bezwaren tegen het beleid wel maar dit soort "oplossingen", daar moeten we ons verre van houden. Verder is het denk ik goed ons te beperken tot de site en het gebruiksgemak ervan. Dat men bij CM achter de schermen ruimte probeert te vinden voor vernieuwing is al een goede insteek. En je kunt sneller iets bedenken dan iets programmeren hoor. Computers zijn niet zo intelligent en snappen echt niks. Ze zijn beter en sneller dan mensen in het herhaald uitvoeren van bepaalde handelingen die tot nullen en enen te herleiden zijn. Kortom, CM een beetje tijd gunnen, lijkt me op zijn plaats. Het bespottelijk traag worden van de site in de jaren hiervoor hebben ze kennelijk toch op weten te lossen. CM was ook zo stroperig dat het schandelijk begon te worden en ze als bedrijf een wanprestatie leverden.

Thomas, die vindt dat een beargumenteerd minderheidsstandpunt alleen maar goed is in een discussie.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 23 januari 2014, 21:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 23 januari 2014, 20:43
 
THOMAS968 schreef:
Lang leve het volksgericht? Lekker als clubje er iemand uitgooien? Er zitten hier genoeg mensen voor wie dat kansen biedt, helaas. Zelfs in Staphorst doet men dat niet meer.

Het is hier een forum en we zijn hier bezig met meningsvorming. Het kenmerk van democratie is dat een minderheid zich ook mag uiten. Die kun je dan, als je dat wilt, met argumenten bestrijden, zoals dat hoort. En dat mag niet vervangen te worden door een pek- en verenmentaliteit met likes en dislikes. Dat is voor de stakkers die alleen PopieJopiediscussies willen voeren en dan likes krijgen, dan wel duizenden "vrienden" op Facebook hebben.

Ik snap de bezwaren tegen het beleid wel maar dit soort "oplossingen", daar moeten we ons verre van houden. Verder is het denk ik goed ons te beperken tot de site en het gebruiksgemak ervan. Dat men bij CM achter de schermen ruimte probeert te vinden voor vernieuwing is al een goede insteek. En je kunt sneller iets bedenken dan iets programmeren hoor. Computers zijn niet zo intelligent en snappen echt niks. Ze zijn beter en sneller dan mensen in het herhaald uitvoeren van bepaalde handelingen die tot nullen en enen te herleiden zijn. Kortom, CM een beetje tijd gunnen, lijkt me op zijn plaats. Het bespottelijk traag worden van de site in de jaren hiervoor hebben ze kennelijk toch op weten te lossen. CM was ook zo stroperig dat het schandelijk begon te worden en ze als bedrijf een wanprestatie leverden.

Thomas, die vindt dat een beargumenteerd minderheidsstandpunt alleen maar goed is in een discussie.



Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARNOUT538





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 januari 2014, 17:37
 
Naar aanleiding van de oproep hierbij een idee wat ik al een keer gemaild heb naar de redactie. Zoeken in profielen op afstand ipv op regio (zoals op funkyfish bv kan). Als je leden in je eigen regio zoekt (Enschede in mijn geval), krijg je vaak maar heel weinig resultaten. Het alternatief is dan dat je het hele land doorzoekt, maar dat is vaak dan weer te ver weg.

De redactie heeft mij trouwens gemaild dat ze dit willen veranderen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 januari 2014, 19:02
 
Goede opmerking van je. Het is sowieso goed eens rond te kijken bij de concurrentie. Andere relatiesites hebben vast ook aardige kleine verbeteringen gevonden. Beter goed gejat dan slecht verzonnen, tenslotte.
De taskbar van CM en het menu eronder verdienen ook een herschikking. HTML is in de jaren na het maken van deze site sterk verbeterd en daar mag je best gebruik van maken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 24 januari 2014, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOSJE644





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 13 maart 2014, 12:00
 
Voor mij hoeven ze niet te vernieuwen, ik vind 'm mooi zat!
Bovendien vernieuwen is in de regel altijd verslechten. En de kans dat het prijskaartje wat hoger zal gaan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1