ChristianMatch
 


Forum

Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 09:56
 
Hallo,

Kan je wel als christen roken en/of drinken?

Ik bedoel, ik was verbaasd toen ik zag dat je op je profiel ook kon invullen of je rookt en drinkt en zo ja, hoeveel.

Misschien omdat ik weleens bij kerken/gemeentes was waar gewoon roken drinken, etc, not done was. dat deed mij wel goed.

Maar ja, er ís ook een verschil, denk ik, rook je weinig, zo 5 per dag niet meer, en ook dagen helemaal niets', of drink je weinig, zo enkele keren per maand een paar, zelfde met hasj, ja, tis wel legaal, rook je er enkele per maand en dan nog van die kleintjes, of ja, elke dag..

Daar zit volgens mij Het Grote verschil, of je het elke dag doet, of enkele keren per maand, graag meningen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 12:22
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Kan je wel als christen roken en/of drinken?

Ik bedoel, ik was verbaasd toen ik zag dat je op je profiel ook kon invullen of je rookt en drinkt en zo ja, hoeveel.

Misschien omdat ik weleens bij kerken/gemeentes was waar gewoon roken drinken, etc, not done was. dat deed mij wel goed.

Maar ja, er ís ook een verschil, denk ik, rook je weinig, zo 5 per dag niet meer, en ook dagen helemaal niets', of drink je weinig, zo enkele keren per maand een paar, zelfde met hasj, ja, tis wel legaal, rook je er enkele per maand en dan nog van die kleintjes, of ja, elke dag..

Daar zit volgens mij Het Grote verschil, of je het elke dag doet, of enkele keren per maand, graag meningen.

Hoi Shanita,

Ik denk dat je beter niet kunt roken als christen, omdat je er nou eenmaal erg ziek van kan worden en je lichaam een tempel van God is, daar zou je denk ik wel zuinig mee om willen gaan.
De huid van mensen die roken ziet er meestal ook niet echt gewelding uit (jammer denk ik dan) Ik heb respect voor mensen die stoppen uit geloofs overtuiging.

Maar begrijp ook dat het heel erg moeilijk kan zijn als je al heel lang rookt om dan te stoppen.

Drinken met mate lijkt me prima, ook omdat het drinken van wijn (1 per dag b.v.) wel gezond blijkt te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 18:08
 
Het gebruik van je "lichaam is een tempel" staat volgens mij in een andere context, wat niets met roken te maken heeft.
Maar mijn mening is wel dat het er niet uit ziet om te roken, en het geld wat daar aan besteed is zou wel een andere weg kunnen vinden Knipoog smiley
Maar dit geldt evengoed voor niet christenen.
Alles is geoorloofd alleen niet alles is nuttig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FAITH187





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 18:59
 
JANE410 schreef:
Hoi Shanita,

Ik denk dat je beter niet kunt roken als christen, omdat je er nou eenmaal erg ziek van kan worden en je lichaam een tempel van God is, daar zou je denk ik wel zuinig mee om willen gaan.
De huid van mensen die roken ziet er meestal ook niet echt gewelding uit (jammer denk ik dan) Ik heb respect voor mensen die stoppen uit geloofs overtuiging.

Maar begrijp ook dat het heel erg moeilijk kan zijn als je al heel lang rookt om dan te stoppen.

Drinken met mate lijkt me prima, ook omdat het drinken van wijn (1 per dag b.v.) wel gezond blijkt te zijn.

Ik ben het met je eens. Ik denk dat roken en/of drinken geen getuigenis is naar de wereld toe mbt je christen-zijn. Je lichaam is idd een tempel van de Heer, dat kan je toch dan niet 'vergiftigen'?. Ik weet dat ik hier misschien ook heel stellig in kan overkomen, omdat ik nooit gerookt en/of gedronken heb (geen druppel alcohol!). Ik denk dat wij als christen wel een plicht hebben om ons lichaam goed te onderhouden, dus gezond te leven. Dat houdt voor mij dus in niet roken/drinken, gezond eten, veel lichaamsbeweging.


Laatst aangepast door
FAITH187
op woensdag 29 januari 2014, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 08:26
 
God wil niet dat we weer in slavernij vervallen.

Slaaf van:
- roken
- drinken
- chocola Knipoog smiley
- sporten
- diëten
- werken
- seks
- computerspelletjes
- gokken
- enzovoort.......

Er zijn heel veel op zich zelf staande onschuldige zaken, indien met mate
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 30 januari 2014, 16:07
 
God wil niet dat we andere goden dienen.

Drank is minstens zo destructief als te veel eten.
Te veel eten ......mag dat wel?

Sterker nog is te veel eten niet veel slechter voor je lichaam dan drank?

Overgewicht is een van de grootste moordenaars als het goed beschouwd wordt.

Diabetes, hoge bloeddruk, slijtage , hart infarct.


Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op donderdag 30 januari 2014, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELINE392





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 16:42
 
Ik ben er niet zeker van dat roken en/of drinken met het christen zijn te maken heeft. In de bijbel word ook regelmatig over wijn gesproken en gedronken... Zoals iemand (Anna, geloof ik) een paar teksten hierboven zei: verslavingen zijn niet goed. Maar een glas wijn in gezelschap drinken...daar is toch niets mis mee?!
Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
ELINE392
op zaterdag 1 februari 2014, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 17:39
 
ELINE392 schreef:
Ik ben er niet zeker van dat roken en/of drinken met het christen zijn te maken heeft. In de bijbel word ook regelmatig over wijn gesproken en gedronken... Zoals iemand (Anna, geloof ik) een paar teksten hierboven zei: verslavingen zijn niet goed. Maar een glas wijn in gezelschap drinken...daar is toch niets mis mee?!
Lachende smiley met blinkend witte tanden

dronkenschap is inderdaad niet goed.
maar dat we niet van wijn mogen is ook niet waar.
en wel om de volgende reden
In de bijbel kunnen we lezen dat Jezus op een bruiloft water in wijn veranderde
dus we mogen best van wijn genieten zolang er geen dronkenschap van komt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARR247





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 6 februari 2014, 15:18
 
Mits matig mag je als Christen best genieten van een glas wijn o.i.d.
Roken is per definitie slecht maar de bijbel bevat nadrukkelijk geen rookverbod.Een Christen zal er niet op uit zijn het eigen lichaam te beschadigen,maar ik ben van mening dat matig drinken en evt.roken geen aantoonbare schade veroorzaakt.Ik denk dat elke dag ongezond eten dat wel degelijk doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELOF140





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 februari 2014, 19:35
 
als je niet zo mogen drinken (dat is: alcohol), hoe verklaren we dan de bruiloft te Kana?

geheid dat daar alcohol(ische drank) geschonken werd. en zat ook.

ik denk dat alcohol dus best mag, maar met mate. kan je geen maat houden, dan moet je er dus niet meer aan beginnen.

mbt roken: je steekt je huurhuis toch ook niet in de fik? Knipoog smiley

(na een dag klussen steek ik nu, na het eten en de voetjes op tafel, een sigaartje op onder het genot van een glaasje Calvados à 40%. of drink ik nou een glaasje Calvados onder het genot van een sigaartje van Oud Kampen?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIDEONS321





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 00:10
 
SHANITA130 schreef:
Hallo,

Kan je wel als christen roken en/of drinken?

Ik bedoel, ik was verbaasd toen ik zag dat je op je profiel ook kon invullen of je rookt en drinkt en zo ja, hoeveel.

Misschien omdat ik weleens bij kerken/gemeentes was waar gewoon roken drinken, etc, not done was. dat deed mij wel goed.

Maar ja, er ís ook een verschil, denk ik, rook je weinig, zo 5 per dag niet meer, en ook dagen helemaal niets', of drink je weinig, zo enkele keren per maand een paar, zelfde met hasj, ja, tis wel legaal, rook je er enkele per maand en dan nog van die kleintjes, of ja, elke dag..

Daar zit volgens mij Het Grote verschil, of je het elke dag doet, of enkele keren per maand, graag meningen.


Ik rook en drink als een ketter en ben er maar liefst al 30 jaren mee geworden... Wat maakt het uit, doe waar je zin in hebt. Zolang je er een ander niet mee lastig valt is het prima..

Roken is geen zonde ( staat nergens in de schrift toch?). Ook het drinken van alcohol is geen punt. De aartsvaders deden het regelmatig en ook Jezus dronk wijn. Jezus dronk en at zelfs zoveel dat zijn tegenstanders hem uit maakte voor veelvraat en dronkaard... Moet een gezellige boel zijn geweest, de Heer weet hoe je een feestje moet bouwen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 13:29
 
GIDEONS321 schreef:
Ik rook en drink als een ketter en ben er maar liefst al 30 jaren mee geworden... Wat maakt het uit, doe waar je zin in hebt. Zolang je er een ander niet mee lastig valt is het prima..

Roken is geen zonde ( staat nergens in de schrift toch?). Ook het drinken van alcohol is geen punt. De aartsvaders deden het regelmatig en ook Jezus dronk wijn. Jezus dronk en at zelfs zoveel dat zijn tegenstanders hem uit maakte voor veelvraat en dronkaard... Moet een gezellige boel zijn geweest, de Heer weet hoe je een feestje moet bouwen...

Jezus Christus at en dronk met wie? Weet je dat ook?
Heb je enig idee waarom een vrouw als Maria (misschien wil je zelf even opzoeken wat haar beroep was) de voeten van Jezus zalfde en afdroogde met haar haren? Zou Jezus met haar hebben gesproken tijdens een feest?
Heb je ook enig idee waarom Hij juist met die mensen feest vierde?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 februari 2014, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIDEONS321





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 17:37
 
ANNETTE050 schreef:
Jezus Christus at en dronk met wie? Weet je dat ook?
Heb je enig idee waarom een vrouw als Maria (misschien wil je zelf even opzoeken wat haar beroep was) de voeten van Jezus zalfde en afdroogde met haar haren? Zou Jezus met haar hebben gesproken tijdens een feest?
Heb je ook enig idee waarom Hij juist met die mensen feest vierde?
Ik was echt verontwaardigd toen ik je reactie las, omdat je zo het feit dat je zelf drinkt en rookt als een ketter met het doen en laten van Jezus lijkt te willen rechtvaardigen.
Sorry voor mijn scherpe reactie.

1) Jezus at en dronk met tollenaars, Christus in het huis van Levi is daar een voorbeeld van. Ook op de bruiloft te Kana werd er volop wijn gedronken, en waarschijnlijk ook gegeten.

2) Ik denk dat je hier de boetvaardige zondares, die een prostituee was, en waarvan de naam onbekend is, verward met Maria Magdalena. Deze twee zijn niet dezelfde personen. Het was Paus Gregorius I die er in de zesde eeuw op stond dat de boetvaardige zondares, die de voeten van Jezus afdroogde met haar haren, zou worden vereenzelvigd met Maria Magdalena... Er is echter geen enkel Bijbelse bewijs dat het hier gaat om dezelfde persoon.

Maar om terug te komen op je vraag of Jezus met haar gesproken zou hebben tijdens een (willekeurig) feest: Dat is niet bekend.
Lucas 7: 36-50, suggereert echter wel dat de boetvaardige zondares van Jezus gehoord moet hebben. De Heer sprak haar ook aan en vergaf haar haar zonden. En dat is de reden waarom Jezus met 'zondaren' at en dronk...Niet om dronken te worden, maar om het evangelie te verkondigen.


3) Ik zeg niet dat Jezus een dronkaard was of ook maar een veelvraat. Ik stel alleen dat zijn tegenstanders dit van hem zeiden, wat aangeeft dat hij in ieder geval alcohol dronk en niet vies was van een feestje. Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn grenzen heeft overschreden en al lallend en brallend over straat liep. Wat ik wel geloof is dat hij geen enkele moeite had met lekker en veel eten en het nuttigen van alcoholische dranken... Mits daar een duidelijke aanleiding voor was, zoals bijvoorbeeld een bruiloft.

Het is geen zonde om te drinken of te feesten. Zou je dit iedere dag doen en problemen voor jezelf en andere veroorzaken, dan wordt het pas een slechte gewoonte. Je zou er dan iets aan moeten doen......


Laatst aangepast door
GIDEONS321
op vrijdag 21 februari 2014, 17:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:01
 
GIDEONS321 schreef:
1) Jezus at en dronk met tollenaars, Christus in het huis van Levi is daar een voorbeeld van. Ook op de bruiloft te Kana werd er volop wijn gedronken, en waarschijnlijk ook gegeten.

2) Ik denk dat je hier de boetvaardige zondares, die een prostituee was, en waarvan de naam onbekend is, verward met Maria Magdalena. Deze twee zijn niet dezelfde personen. Het was Paus Gregorius I die er in de zesde eeuw op stond dat de boetvaardige zondares, die de voeten van Jezus afdroogde met haar haren, zou worden vereenzelvigd met Maria Magdalena... Er is echter geen enkel Bijbelse bewijs dat het hier gaat om dezelfde persoon.

Maar om terug te komen op je vraag of Jezus met haar gesproken zou hebben tijdens een (willekeurig) feest: Dat is niet bekend.
Lucas 7: 36-50, suggereert echter wel dat de boetvaardige zondares van Jezus gehoord moet hebben. De Heer sprak haar ook aan en vergaf haar haar zonden. En dat is de reden waarom Jezus met 'zondaren' at en dronk...Niet om dronken te worden, maar om het evangelie te verkondigen.


3) Ik zeg niet dat Jezus een dronkaard was of ook maar een veelvraat. Ik stel alleen dat zijn tegenstanders dit van hem zeiden, wat aangeeft dat hij in ieder geval alcohol dronk en niet vies was van een feestje. Persoonlijk denk ik niet dat hij zijn grenzen heeft overschreden en al lallend en brallend over straat liep. Wat ik wel geloof is dat hij geen enkele moeite had met lekker en veel eten en het nuttigen van alcoholische dranken... Mits daar een duidelijke aanleiding voor was, zoals bijvoorbeeld een bruiloft.

Het is geen zonde om te drinken of te feesten. Zou je dit iedere dag doen en problemen voor jezelf en andere veroorzaken, dan wordt het pas een slechte gewoonte. Je zou er dan iets aan moeten doen......

Ja, ben ik met je eens, hoor. Maar je schreef dat je zelf rookt en drinkt als een ketter en dat daar niets mis mee is. Als dat je bewuste levenshouding is, denk ik, dat je jezelf ermee hebt.... Mijn vraag aan jou zou kunnen zijn, of je weet waarom je dit doet....
Tussen een feestje bouwen of roken en drinken als en ketter is wel een wereld van verschil, denk ik.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 februari 2014, 18:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIDEONS321





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:12
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, ben ik met je eens, hoor. Maar je schreef dat je zelf rookt en drinkt als een ketter en dat daar niets mis mee is. Als dat je bewuste levenshouding is, denk ik, dat je jezelf ermee hebt.... Mijn vraag aan jou zou kunnen zijn, of je weet waarom je dit doet....
Tussen een feestje bouwen of roken en drinken als en ketter is wel een wereld van verschil, denk ik.

Ik veroorzaak geen dagelijkse moeilijkheden met mijn rook en/of drinkgedrag. Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik inderdaad een probleem.

Daarnaast moet je mijn reacties niet altijd letterlijk nemen, maar soms met een flinke korrel zout. Dit is immers een forum en dan vind ik het prima om af en toe met dik aangezette opmerkingen of argumenten te komen...dat lokt reacties uit en zorgt ervoor dat een discussie op gang kan komen...Dat is immers het doel van een forum. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 18:18
 
GIDEONS321 schreef:
Ik veroorzaak geen dagelijkse moeilijkheden met mijn rook en/of drinkgedrag. Zou dat wel het geval zijn, dan heb ik inderdaad een probleem.

Daarnaast moet je mijn reacties niet altijd letterlijk nemen, maar soms met een flinke korrel zout. Dit is immers een forum en dan vind ik het prima om af en toe met dik aangezette opmerkingen of argumenten te komen...dat lokt reacties uit en zorgt ervoor dat een discussie op gang kan komen...Dat is immers het doel van een forum. Toch?

Ok, het discussiepunt is idd. of je als christen kunt roken en/of drinken. Ook als je anderen er geen overlast mee bezorgt, blijft de vraag staan of je als christen grenzeloos kunt drinken en/of roken. Zelf denk ik dat het tot een ontspanning moet zijn, maar waar ligt de grens volgens jou dan?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 21 februari 2014, 18:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:29
 
Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ...
over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed.
Doch is het stukje in spreuken 31 wel een kleine insteek Knipoog smiley

We hebben vaak diezelfde insteek bij motorminestry...
Ik ben steeds van mening geweest als je op een treffen wilt voorkomen dat je zelf zo'n heilig leven leeft en alles onder controle hebt, dan kan je nog moeilijk ingang vinden als christen dat we net zoals hen gewone mensen zijn...
zelfheiliging werkt niet en je bent er ook geen getuige mee.
Alleen hebben wij Zijn genade mogen ontvangen zonder onze werken (wat voor hen al hopeloos lijkt)
Evangelie brengen heeft geen draagkracht op onze eigen prestaties, zoals gideon al aangaf.
Wat ook weer is, dat ik met een dronken kop mezelf niet volledig onder controle heb met het weten wat ik allemaal te vertellen heb.
Onze verantwoordelijkheid zit wel in het ontoegankelijk maken van de tegenstander om onze opdracht in de war te sturen. Het gaat hier om mensen, die we graag willen vertellen wie Jezus is, en wat Hij doet in ons leven.

Bij elke "te" kan je aannemen dat er iets niet lekker zit in je leven. En dat we onze troost vaak in die dingen zoeken die ons vlees ff zoet maakt... terwijl het gaat om ons welzijn in onze geest. Alleen je vullen met Hem, maakt dat je vlees uiteindelijk met zijn behoeftes en begeerten gaat veranderen in een normaal genieten van...

Lien die graag geniet van een grimbergen met grosseil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 09:39
 
LIEN529 schreef:
Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ...
over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed.
.
.
.

heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is!
Maar als ...
..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten?
..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten?
..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten?
.. enz.

Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft.
Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 10:22
 
ANNA415 schreef:
heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is!
Maar als ...
..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten?
..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten?
..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten?
.. enz.

Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft.
Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.


De kern zit nu net in het door hebben dat grensoverschrijdend gedrag van overmaat je geen invulling geeft. Bij dergelijke confrontaties die je hierboven aan geeft gaat er toch een belletje rinkelen, alleen is het misschien niet even boeiend voor iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIDEONS321





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 19:17
 
ANNA415 schreef:
heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is!
Maar als ...
..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten?
..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten?
..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten?
.. enz.

Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft.
Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.

1) Nou, ik heb eens een keer flink last gehad van mijn longen, nog net geen longontsteking. Toen dacht ik echt niet aan roken hoor. Koorts, hoesten, en me beroerd voelen stonden toen voorop.

2) Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt, alcohol + medicijnen. Toen ik jong was wel alcohol + drugs. Ik nam toen een cocktail van xtc, wiet en sterke drank. Ik was volledig van de kaart en wist niet meer wat links of rechts was. Maar, ik heb er wel van geleerd. Zoiets zal ik nu nooit meer doen. Dus als je je een keer te buiten gaat, dan ken je de volgende keer in ieder geval je grenzen. En dan heb je een harde les geleerd...en zal je dat in de toekomst ook beter onthouden..

3) Dat is me dan niet overkomen. Maar wel lekker langs de weg alles laten lopen tijdens een carnavalsoptocht en in bijzijn van publiek en politie....Maar met carnaval gelden blijkbaar andere regels, want zoiets wordt dan kennelijk getolereerd. Zou ik op een andere dag/periode publiekelijk urineren in het bijzijn van justitie, dan kreeg ik natuurlijk een vette boete....Om nog maar te zwijgen over openbare dronkenschap,haha

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 19:50
 
Hallo,

Kan je wel als christen roken en/of drinken?

Er zijn christenen die roken en/of drinken.
Dus blijkbaar kan het.
Ook weer opgelost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VOSJE644





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 13 maart 2014, 05:20
 
JANE410 schreef:
je lichaam een tempel van God is
Geregeld hoor ik dat antwoord voorbij komen, God woont inderdaad in ons lichaam, maar dan wel in ons nieuw lichaam, niet in het vlees. Bovendien vlees en bloed kunnen de hemel niet beërven dus maakt het niks uit of je rookt of drinkt, echter doe het met mate, zodat je de Heer langer dienen kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1