ChristianMatch
 


Forum

politieke discussies
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 18 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:21
 
Ik heb het idee dat ik zo'n beetje de enige ben die durft te zeggen waarop hij stemt. Graag eens wat concreter over je eigen stemgedrag zou ik wel fijn vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het idee dat ik zo'n beetje de enige ben die durft te zeggen waarop hij stemt. Graag eens wat concreter over je eigen stemgedrag zou ik wel fijn vinden.

Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 06:54
 
ARJAN007 schreef:
Ik zeg niet dat de oppositie helemaal achter de regering moet staan. Maar ik vind dat de oppositie zich netjes moet gedragen en dus alleen een regering ten val brengt wanneer het helemaal niet meer anders kan.
Niet ten val brengen zolang er nog mogelijkheid tot goed regeren bestaat.
De oppositie hoort mee te werken aan een verdere opbouw van het land, vind ik. Dat is wat anders dan het eens zijn met de regering......

Wat jij graag zou zien, is een welwillende oppositie, die met met de regering mee oppositie voert. Dat kan electoraal z'n nut hebben.
Maar er zitten ook partijen tussen die door de regeringspartijen zijn afgewezen als coalitiepartner.
Trouwens, je bent politieke partij om in het bestuur van het land, de provincie of de gemeente te komen. Niet om in de oppositie te zitten.

En als je als oppositiepartij vindt dat het land niet goed bestuurd wordt, dan is het gewoonweg heel verleidelijk om proberen het kabinet ten val te brengen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 09:18
 
INKA401 schreef:
ik vind dat meneer balkenende eens moet ophouden met mooie praatjes
die tijd is in crissis tijd toch echt voorbij ...
het is een stér met woorden als... goed overwogen in ons nationaal en europees belang ... kom op man ... ik wil een leider zien ... iemand met ballen ... pimmetje dus ... uuuh wilders? ik ben het lang niet met alles met hem eens ... maar ballen hééft tie ...

Wilders heeft geen ballen, alleen een grote bek en geen oplossingen Woedende smiley Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 09:50
 
Citaten uit het spoeddebat van donderdag 18-02-2010

Minister Verhagen:
„Het is niet aan mij te oordelen over de heer Bos, ik denk dat de kiezer daarover gaat."

Wilders (PVV):
„Laten we de leden van het kabinet in de gelegenheid stellen om niet alleen buiten maar ook ín het parlement met elkaar ruzie te zoeken.”

Premier Balkenende:
„Ik hecht er aan dat zaken in de ministerraad worden besproken, dat is al ingewikkeld genoeg.”

Van der Vlies (SGP) tegen vicepremier Bos:
„U gaat morgen een standje tegemoet in de ministerraad.” En later: „Er kwamen zo straks een reeks krenkende superlatieven langs. Dat was niet nodig. Ik schaam mij daarvoor. Als dit de stijl wordt van het parlement, kunnen we het vergeten nog enig gezag te hebben in de samenleving.”



Kant (SP): „Er is een campagne-Bos die wel stellig verkondigt dat een militaire missie in Uruzgan uitgesloten is. En een minister Bos die in aanloop naar het Navo-verzoek, alle opties bespreekbaar vindt. Met minister Bos kun je alle kanten op.
„Het kabinet is verwikkeld in een vechtscheiding.”

Pechtold (D66):
„Voor morgen gelden nog twee opties: opstappen of stoppen met deze vertoning. Misverstanden behoren niet meer tot de mogelijkheden.”

Thieme (Partij voor de Dieren):
„De politiek vervreemdt de burger verder van zich door zich uit te putten in woordspelletjes. Vraagstukken van oorlog en vrede kunnen niet gedegradeerd worden tot het niveau van Stratego of Lingo.”

Halsema (GroenLinks):
„We hebben hier feitelijk te maken met twee kabinetten: het kabinet Bos en het kabinet Balkenende.”

Vicepremier Rouvoet:
„Ik vind opvattingen van individuele ministers of smaldelen volstrekt irrelevant. Het gaat om het kabinetsbesluit.”


bron: trouw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 10:02
 
CROSSROAD317 schreef:
Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast. Engeltje smiley
crosser dus omdat het "christelijk" is ga je er op stemmen? Sorry maar zelf vind ik het een beetje een kromme redenatie. De rest oke niks op tegen hoor, maar een beetje raar dat bv een lokale partij bv met het zelfde programma heeft maar niet christelijk is.... daar stem je dan niet op? of bv PvdA of de SP ik noem maar wat he..
Ik zelf kijk niet naar of iets christelijk is maar of hun programma goed is en of ik me er in kan vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 10:10
 
IMRE695 schreef:
Wat jij graag zou zien, is een welwillende oppositie, die met met de regering mee oppositie voert. Dat kan electoraal z'n nut hebben.

En als je als oppositiepartij vindt dat het land niet goed bestuurd wordt, dan is het gewoonweg heel verleidelijk om proberen het kabinet ten val te brengen. Lachende smiley

Dat snap ik, Imre. Maar het moet niet zo zijn dat partijen uit zijn op de val van een regering. Wie uit is op de val van een ander is voor mij niet bepaald geloofwaardig als het gaat om regeringsdeelname.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 10:18
 
MARISKA601 schreef:
Citaten uit het spoeddebat van donderdag 18-02-2010

Wilders (PVV):
„Laten we de leden van het kabinet in de gelegenheid stellen om niet alleen buiten maar ook ín het parlement met elkaar ruzie te zoeken.”

Kant (SP): „Er is een campagne-Bos die wel stellig verkondigt dat een militaire missie in Uruzgan uitgesloten is. En een minister Bos die in aanloop naar het Navo-verzoek, alle opties bespreekbaar vindt. Met minister Bos kun je alle kanten op.
„Het kabinet is verwikkeld in een vechtscheiding.”

Pechtold (D66):
„Voor morgen gelden nog twee opties: opstappen of stoppen met deze vertoning. Misverstanden behoren niet meer tot de mogelijkheden.”


Gisteren heb ik een deel van het debat gevolgd en ik moet zeggen dat ik het niet bepaald verheffend vond wat er gebeurde.
Ik hoop dat deze kwestie tot een goed einde wordt gebracht en dat de regering weer overgaat tot regeren.

Bovenstaande citaten heb ik laten staan vanwege het volgende:
Analyseren wat ministers fout doen is één ding, zelf beter presteren is een tweede. Stel dat dit kabinet toch ten val komt (wat ik niet hoop), dan is het nog maar zeer de vraag of de partijen die nu in de oppositie zitten, tot een betere regeerprestatie komen. Er zijn altijd wel kwesties die tot grote emoties leiden en waarbij grote belangen spelen. Geen één politicus kan daarom zeggen: "ik doe het beter", want als het erop áánkomt dan zullen de gebeurtenissen ons leren of zo'n politicus de woorden "ik doe het beter" heeft kunnen waarmaken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 10:37
 
euhm klein vraagje.. wat heeft de landelijke politiek nu te maken met de lokale? bedoel de meeste staan nu voor stemmen voor de gemeente raad...Stel je bent het niet eens met de landelijke politiek vvan CDA PvdA of CU maar wel met hun lokale plannen?.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIANNE566





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:10
 
RELLOK036 schreef:
euhm klein vraagje.. wat heeft de landelijke politiek nu te maken met de lokale? bedoel de meeste staan nu voor stemmen voor de gemeente raad...Stel je bent het niet eens met de landelijke politiek vvan CDA PvdA of CU maar wel met hun lokale plannen?.....

Eigenlijk veel meer dan je zou denken. De landelijke overheid is voor de uitvoering van een heel hoop wetten en andere regelgeving afhankelijk van de lagere overheden. Hoe meer de samenstelling van de gemeenteraden overeenkomt met de verhouding in de 2e Kamer en het kabinet, des te makkelijker het wordt om wetten en regels ook daadwerkelijk uit te voeren. Daarom bemoeien de landelijke politici zich ook met de gemeenteraadsverkiezingen.

Mijn mening is dat je dan gewoon moet stemmen op de lokale partij waar je het wel mee eens ben en dan stem je bij de 2e kamerverkiezingen op de partij waarop je het op landelijk gebied mee eens ben.

Ik stem in mijn gemeente op Gemeentebelangen, niet echt een christelijke partij als de CDA, ChristenUnie en SGP. Maar wel voldoende bezig met de toekomst van de gemeente en ze zijn tegen de zeejachthaven Lachende smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:26
 
ARIANNE566 schreef:
Eigenlijk veel meer dan je zou denken. De landelijke overheid is voor de uitvoering van een heel hoop wetten en andere regelgeving afhankelijk van de lagere overheden. Hoe meer de samenstelling van de gemeenteraden overeenkomt met de verhouding in de 2e Kamer en het kabinet, des te makkelijker het wordt om wetten en regels ook daadwerkelijk uit te voeren. Daarom bemoeien de landelijke politici zich ook met de gemeenteraadsverkiezingen.

Mijn mening is dat je dan gewoon moet stemmen op de lokale partij waar je het wel mee eens ben en dan stem je bij de 2e kamerverkiezingen op de partij waarop je het op landelijk gebied mee eens ben.

Ik stem in mijn gemeente op Gemeentebelangen, niet echt een christelijke partij als de CDA, ChristenUnie en SGP. Maar wel voldoende bezig met de toekomst van de gemeente en ze zijn tegen de zeejachthaven Lachende smiley .

dus als ze een weg anders willen aan leggen heetf de landelijke politiek er mee te maken?? Of er nu wel of geen verzorgings huis komt voor ouderen?? of de kinderopvangplek?? of de plaatselijke voetbalclub wel of geen subsidie krijgt??? Of euhm dat ene festival??? bedoel daar in den haag moeien ze zich niet ermee en de lokale partijen doen ook niet landelijk mee terwijl die wel plaatselijk mee doen? dus die hebben dan niks te zeggen??.... Ik bedoel dus landelijk gaan over landelijke zaken OA nieuwe wetten wel of geen autosnelweg wel of niet onze soldaten uitzenden... daar heeft de gemeenteraad toch niks mee te maken?? lijkt me
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:32
 
RELLOK036 schreef:
dus als ze een weg anders willen aan leggen heetf de landelijke politiek er mee te maken?? Of er nu wel of geen verzorgings huis komt voor ouderen?? of de kinderopvangplek?? of de plaatselijke voetbalclub wel of geen subsidie krijgt??? Of euhm dat ene festival??? bedoel daar in den haag moeien ze zich niet ermee en de lokale partijen doen ook niet landelijk mee terwijl die wel plaatselijk mee doen? dus die hebben dan niks te zeggen??.... Ik bedoel dus landelijk gaan over landelijke zaken OA nieuwe wetten wel of geen autosnelweg wel of niet onze soldaten uitzenden... daar heeft de gemeenteraad toch niks mee te maken?? lijkt me

ja rel, zelfs denhaag bemoeit zich met de regionale politiek
de gemeente krijgt geld van den haag.
neem kinderopvang.. den haag beslist of het nodig is.
bij ja dan mag de regio bepalen waar de plek komt voor de opvang.
zo ook bij bejaarden huizen.
wegenaanleg binnen de bebouwde kom word regionaal bepaald.
provincialewegen, provincie en denhaag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:59
 
Voor een ieder die het er niet met eens is,probeer wat mentaliteit zoals de fransen dat doen te krijgen. Den daar maar eens over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:59
 
CROSSROAD317 schreef:
Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast.

RELLOK036 schreef:
crosser dus omdat het "christelijk" is ga je er op stemmen? Sorry maar zelf vind ik het een beetje een kromme redenatie. De rest oke niks op tegen hoor, maar een beetje raar dat bv een lokale partij bv met het zelfde programma heeft maar niet christelijk is.... daar stem je dan niet op? of bv PvdA of de SP ik noem maar wat he..
Ik zelf kijk niet naar of iets christelijk is maar of hun programma goed is en of ik me er in kan vinden.

He Rell, je had toch ff het hele stukje moeten lezen..... "en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente". of had je je Coole smiley met zonnebril op Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 12:08
 
(Novum) - SGP-fractievoorzitter Bas van der Vlies heeft scherpe kritiek op het taalgebruik in de Tweede Kamer. Hij vindt het schandelijk en slecht voor het aanzien van het parlement, zei hij donderdagavond tijdens het spoeddebat over Uruzgan.

Van der Vlies hekelde de 'krenkende rij superlatieven' die tijdens het debat waren geuit. Hij doelde vooral op uitlatingen van onafhankelijk Kamerlid Rita Verdonk. "Als dit de stijl wordt van het parlement, kunnen we het vergeten nog enig gezag te hebben in de samenleving", zei Van der Vlies, het langst zittende Kamerlid.

Verdonk noemde vice-premier Wouter Bos (PvdA) tijdens het debat een 'grote draaikont' en beschuldigde hem van 'leugens, bedrog en achterklap'. Ook PVV-leider Geert Wilders beschuldigde Bos van leugens. Volgens hen heeft Bos gelogen toen hij vorige week zei dat hij niet wist dat er een verzoek van de NAVO zou komen.

Kamervoorzitter Gerdi Verbeet sloot zich aan bij de kritiek van Van der Vlies. "Ik vind het buitengewoon treurig dat er op deze manier van gedachten wordt gewisseld over een zo belangrijk onderwerp."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 16:34
 
INEZ910 schreef:
Wilders heeft geen ballen, alleen een grote bek en geen oplossingen Woedende smiley Woedende smiley



ach joh, vreest niet... als hij echt bedreigend word voor de gevestigde orde, word hij toch opeens doodgeschoten...
Dat de gevestigde orde daar de hand in heeft, is net als bij Pim niet te bewijzen... het zou me echter niet verbazen als Volkertje gestuurd was.

Overigens vind ik het vreemd da jij een man die zelfs zn hele priveleven opgeofferd heeft aan zijn overtuiging beschuldigd dat hij geen ballen heeft.
welke andere politici laten zich voor hun overtuiging hun prive afnemen?

Enne.. die oplossingen vind ik zo gek nog niet, flink zwaar inzetten, in coalitieoverleg de scherpste kantjes er af en er komt een mooi regeerontwerp...
Echt... ik kijk er naar uit!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 19:21
 
He kabinet ie er noch steeds:

http://www.youtube.com/watch?v=Skh6Bp_M_-o
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:25
 
PIETER649 schreef:
Enne.. die oplossingen vind ik zo gek nog niet, flink zwaar inzetten, in coalitieoverleg de scherpste kantjes er af en er komt een mooi regeerontwerp...
Echt... ik kijk er naar uit!!!

Ach.... het CDA zal niet snel met de PVV regeren, en als het dan toch van komt dat het CDA met de PVV regeert dan kan de PVV alleen maar de eigen items invoegen daar waar het CDA dat toestaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:53
 
ARJAN007 schreef:
Ach.... het CDA zal niet snel met de PVV regeren, en als het dan toch van komt dat het CDA met de PVV regeert dan kan de PVV alleen maar de eigen items invoegen daar waar het CDA dat toestaat.


Dit speelt pas als het kabinet is gevallen. En dat is niet het geval.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:11
 
PIETER649 schreef:
ach joh, vreest niet... als hij echt bedreigend word voor de gevestigde orde, word hij toch opeens doodgeschoten...

Huh, geloof jij in complottheorieën??
Dat de gevestigde orde daar de hand in heeft, is net als bij Pim niet te bewijzen... het zou me echter niet verbazen als Volkertje gestuurd was.

Overigens vind ik het vreemd da jij een man die zelfs zn hele priveleven opgeofferd heeft aan zijn overtuiging beschuldigd dat hij geen ballen heeft.
welke andere politici laten zich voor hun overtuiging hun prive afnemen?
Een overtuiging die haat zaait ja..
Waarmee ik het dus niet oké vindt dat hij wordt bedreigd, natuurlijk niet maar de toon is wel door hem zelf gezet

Enne.. die oplossingen vind ik zo gek nog niet, flink zwaar inzetten, in coalitieoverleg de scherpste kantjes er af en er komt een mooi regeerontwerp...
Echt... ik kijk er naar uit!!!


Kijk, dat éne deel rood is van mij, dat andere van Pieter.. ik krijg het niet gecorrigeerd.. helaas Gefrustreerde smiley
Vanaf : enne... die oplossingen is van P dus..


[color=#FF0000] Niet mijn feestje dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
INEZ910
op vrijdag 19 februari 2010, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 10:18
 
En toen lag het kabinet op zijn gat.
Vannacht zo rond de klok van 4 uur.
We mogen dit jaar 2x een wandeling maken naar de stembus.

Ik volg al enkele jaren de stemwijzer , kijken waar ik op uitkom.
Maar hoe betrouwbaar zijn die stemwijzers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 10:32
 
MARISKA601 schreef:
En toen lag het kabinet op zijn gat.
Vannacht zo rond de klok van 4 uur.
We mogen dit jaar 2x een wandeling maken naar de stembus.

Ik baal als een stekker dat het kabinet ten val is gekomen.
Was dat nou nodig geweest? Was het nou zó moeilijk geweest voor het CDA om een keer voor een andere partij te buigen?

Het is nu al het vierde kabinet-Balkenende dat voortijdig ermee stopt.
En aangezien van de vier kabinetten-Balkenende er 1 was met de PvdA en 2 met andere partijen, kan men zich gaan afvragen hoe het komt dat elk kabinet-Balkenende is (bijna) gestrand. (Balkenende III was geen volwaardig kabinet, en ook dat kabinet was nog bijna voortijdig gestrand)

Het kabinet-Balkenende I trad in 2002 aan en bevatte ook de Lpf. Dit kabinet heeft maar zeer kort geduurd.
Het kabinet-Balkenende II dat in 2003 aantrad bestond uit cda-vvd-d66
Kabinet-Balkenende III was een rompkabinet van cda-vvd zonder d66.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 20 februari 2010, 10:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 11:14
 
voor marisca, de beste stemwijzer ben jezelf. gewoon heel diep denken.

het is gewoon stijfkoppigheid van de pvda dat hoe het ook zei, de poot stijf wilden houden om hun kiezers. nou je kan vorig jaar iets beslist hebben onder voorbehoud. maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook zo uitvoerbaar is?
mijns inzien is de pvda met voorbedachte rade daar heen gegaan en vind dat absoluut niet eerlijk van die partij met zijn achterban. als je zo wilt regeren,dan komt er nooit iets fatsoenlijks.

arjan, waarom moest het cda zwichten? de uiterste datum is 1 maart, dus pvda houd zich daar ten 1e al niet aan.

ten 2e, ik denk dat wouter en zijn vrolijke vriendjes nog nooit een oorlog heeft meegemaakt.dus mijns inzien heeft hij geen idee wat het is om daar de boel nu op te heffen.

3e als nederland niet mee gaat met de navo,dan is het land helemaal zwak en krijgen wij hier nog meer opstand ed. worden de regels makkelijker voor het binne komende tuig, en als nederland dan iest overkomt, dan springt de navo ook niet zo gelijk bij.

nieuwe kabinet: cda, cu,vvd en pvv.

p.s.
of lekker ouderwets, kabinet sluiten en onze Willem op de troon en die regeert met ijzeren hand zoals Willem van Oranje deed. op een christelijk wijze,alleen het koninklijke huis is helaas weinig christelijks meer in te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 11:55
 
KAT125 schreef:
arjan, waarom moest het cda zwichten? de uiterste datum is 1 maart, dus pvda houd zich daar ten 1e al niet aan.

De afspraak die (in 2007) gemaakt was dat de missie in Uruzgan dit jaar zou stoppen. Het CDA wilde zich niet aan deze afspraak houden en
dus is het heel logisch dat de PvdA dan de stekker eruit trekt. Want het was niet te verwachten dat het CDA op 1 maart ineens een ommezwaai zou maken, het CDA was tè gretig, tè verlangend naar voortzetting van de missie.


ten 2e, ik denk dat wouter en zijn vrolijke vriendjes nog nooit een oorlog heeft meegemaakt.dus mijns inzien heeft hij geen idee wat het is om daar de boel nu op te heffen.

Jan-Peter en zijn crew heeft ook geen (echte) oorlog meegemaakt. Dus het slaat nergens op wat je wouter verwijt.

3e als nederland niet mee gaat met de navo,dan is het land helemaal zwak en krijgen wij hier nog meer opstand ed. worden de regels makkelijker voor het binne komende tuig, en als nederland dan iest overkomt, dan springt de navo ook niet zo gelijk bij.

Dus moeten we alle verzoeken uit het buitenland honoreren zonder dat we er ooit nee op kunnen zeggen? Dat is toch te gek voor woorden!
Dat het kabinet hierover valt is juist een mooi signaal naar het buitenland toe, dat men zich goed moet realiseren wat men van een land vraagt....


nieuwe kabinet: cda, cu,vvd en pvv.

80% kans dat dat nieuwe kabinet binnen 4 jaar valt. In de VVD en PVV zit genoeg stijfkoppigheid zodat er genoeg kansen zijn op een splijtzwam.
En dan? Moet het CDA dan zwichten voor het PVV? Als ze al niet voor de PvdA zwichten, waarom dan wel voor de PVV?


p.s.
of lekker ouderwets, kabinet sluiten en onze Willem op de troon en die regeert met ijzeren hand zoals Willem van Oranje deed. op een christelijk wijze,alleen het koninklijke huis is helaas weinig christelijks meer in te vinden.

Kijk maar naar de landen waar "sterke mannen" het land regeren. Wat ben ik blij dat ik niet in één van die landen woon! Geen enkel land heeft nl. aangetoond dat een "sterke man" beter is dan een parlementaire democratie
Wat is trouwens het "regeren op een christelijke wijze"? Over de invulling van het begrip "christelijk" zijn de meningen verdeeld.
.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:00
 
Arjan,

Met een beetje goede wil was men er natuurlijk wel uitgekomen. Maar die ontbrak. Toch denk ik dat men zich bij de pvda nog wel eens achter de oren zal krabben. Elk alternatief dat realistisch is, zal een minder sociale politiek geven. En daar wordt met name de pvda-achterban door getroffen. De bezuinigingen die dit kabinet in gedachten had, waren al fors en een kabinet waar de vvd in zit zal altijd minder sociaal zijn. De zwakken in de samenleving zijn er niet mee geholpen dat de pvda zijn rug recht houdt over Uruzgan en de meesten zal het ook niet zoveel kunnen schelen. Nederland verliest kostbare tijd in het oplossen van problemen en een goed alternatief is niet voorhanden. Op dit moment lijkt cda/vvd/d'66 het meest waarschijnlijk als de verhoudingen dat toelaten. Tragisch voor de pvda is wel dat als ze de macht hebben, ze die niet weten te hanteren. Met pokeren, zowel van de kant van het cda als de pvda, verlies je meestal. Camiel kan zich warmlopen.



Thomas



ARJAN007 schreef:
Ik baal als een stekker dat het kabinet ten val is gekomen.
Was dat nou nodig geweest? Was het nou zó moeilijk geweest voor het CDA om een keer voor een andere partij te buigen?

Het is nu al het vierde kabinet-Balkenende dat voortijdig ermee stopt.
En aangezien van de vier kabinetten-Balkenende er 1 was met de PvdA en 2 met andere partijen, kan men zich gaan afvragen hoe het komt dat elk kabinet-Balkenende is (bijna) gestrand. (Balkenende III was geen volwaardig kabinet, en ook dat kabinet was nog bijna voortijdig gestrand)

Het kabinet-Balkenende I trad in 2002 aan en bevatte ook de Lpf. Dit kabinet heeft maar zeer kort geduurd.
Het kabinet-Balkenende II dat in 2003 aantrad bestond uit cda-vvd-d66
Kabinet-Balkenende III was een rompkabinet van cda-vvd zonder d66.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:18
 
THOMAS968 schreef:
Arjan,

Met een beetje goede wil was men er natuurlijk wel uitgekomen.

Misschien. Als duidelijk was dat het CDA zou kunnen buigen, dan was het wellicht niet zover gekomen.

Maar die ontbrak. Toch denk ik dat men zich bij de pvda nog wel eens achter de oren zal krabben. Elk alternatief dat realistisch is, zal een minder sociale politiek geven. En daar wordt met name de pvda-achterban door getroffen. De bezuinigingen die dit kabinet in gedachten had, waren al fors en een kabinet waar de vvd in zit zal altijd minder sociaal zijn.

Mee eens. Ik vind het ook buitengewoon jammer dat het kabinet er nu niet voor het milieu en voor de kwetsbare mensen kan zijn.

Op dit moment lijkt cda/vvd/d'66 het meest waarschijnlijk als de verhoudingen dat toelaten.

Dat zou kunnen. Nog altijd beter dan een regering met de PVV.
Alleen is D66 niet zo'n stabiele partij, dus ik vraag me af of de volgende regering de 4 jaar volmaakt.


Tragisch voor de pvda is wel dat als ze de macht hebben, ze die niet weten te hanteren. Met pokeren, zowel van de kant van het cda als de pvda, verlies je meestal.

Pokeren vind ik wel een groot woord. Maar verder ben ik het met je eens dat er hoofdzakelijk alleen verliezers zijn. De oppositie wrijft zich in de handen, denkend dat de verkiezingen grote winst brengt. Maar hoe zal het zijn ná de verkiezingen? De oppositie moet zich dan waar weten te maken en dat zal niet bijster eenvoudig zijn. Het CDA is als het erop aankomt niet bepaald buigzaam en andere partijen hebben ook hun gevoelige punten. Conflictstof genoeg voor de volgende jaren.
Men zou zich beter af kunnen vragen wat er mis is met de politieke cultuur. Vóór 2000 zaten de regeringen vaak wel (helaas ook niet altijd) de volle periode uit. Maar na 2000 is het wel erg raak met kabinetten die ten val komen. Geheel in dezelfde lijn hiermee zien we dat in de gemeenten wethouders veel vaker opstappen dan vroeger. Ik denk dat het zinnig is om niet alleen de meest recente kabinetsval te analyseren, maar ook de politieke cultuur waarin kabinetten ten val kwamen en wethouders worden weggestuurd.

Thomas


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zaterdag 20 februari 2010, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:27
 
ARJAN007 schreef:


Ik denk dat je het over twee verschillende zaken hebt. De reden dat wethouders nu vaak en vroeger zelden werden weggestuurd, zit hem in het feit dat er tegenwoordig dualisme is en er zijn tekenen dat de wethouders ook niet meer die kwaliteit hebben van vroeger, wat ook geldt voor gemeenteraadsleden. Daar worden ze ook veelal uit gerecruteerd. Als je ervaren kandidaten hebt die ook in de gemeenteraad zitten, is er minder kans op crisis en vroeger was dat ook zo. Als je indertijd in de gemeenteraad zat, had je aanzien, nu vragen ze of je je asjeblieft kandidaat wilt stellen.

De politieke cultuur in Den Haag en wat daar mis in is, is een veel complexer onderwerp.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 12:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:37
 
Ik kan me vinden in wat jullie schrijven, Arjan en Thomas. Er zal vast en zeker iets mis zijn met de politieke cultuur. Maar zijn wij niet eigenlijk de politiek, daar zitten gekozen mensen in vanuit het volk. Ik denk dat mensen steeds ontevredener worden en meer willen, soms lijkt het alsof geen partij goed genoeg is. En ergens helemaal voor gaan, zie je steeds minder. En ikke is toch wel heel erg belangrijk. Als ik het maar goed heb, kan de rest me niet zo heel veel schelen. Twijfelende smiley

Ik ben bang dat de PVDA en het CDA hier ook spijt van krijgen, want een socialere regering zal er zeker niet komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 14:56
 
arjan, nee ik denk ook dat pj niet in oorlog is verwikkeld is geweest. maar ik denk wel dat pj beter is dan wouter. wil daarme niet zeggen dat wouter helemaal fout is, maar hij moest het oorzetten van de 8erban.
als wouter slim is stapt ie uit de pvda en sluit zich aan bij een andere. maar vindhet zeer zwak om terug te trekken. zijn onze mannen dan allemaal voor niets gesneuveld? je moet wel weten dat ik geen voorstander ben van oorlog,maar sosm moet het.

nee die parijen die ik opnoemde zullen misschien geen 4 jaar stadhouden,maar als de cda cu met nog een patij moeten regeren,welke moet dat zijn dan?
een linkse partij zie ik helemaal niet zitten,want dat kost ons gewoon bergen met geld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 16:56
 
MARIJAN072 schreef:
Ik kan me vinden in wat jullie schrijven, Arjan en Thomas. Er zal vast en zeker iets mis zijn met de politieke cultuur. Maar zijn wij niet eigenlijk de politiek, daar zitten gekozen mensen in vanuit het volk. Ik denk dat mensen steeds ontevredener worden en meer willen, soms lijkt het alsof geen partij goed genoeg is. En ergens helemaal voor gaan, zie je steeds minder. En ikke is toch wel heel erg belangrijk. Als ik het maar goed heb, kan de rest me niet zo heel veel schelen. Twijfelende smiley

Ik ben bang dat de PVDA en het CDA hier ook spijt van krijgen, want een socialere regering zal er zeker niet komen.



Ooit was er een tijd dat bevlogen politici nog hart hadden voor dit land.
Als ik onderstaand filmpje bekijk, word ik nog altijd ff heel stil.
Jammer dat een tofu etende caviaknuffelaar het voor een heel land verpest heeft..

http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 18 Volgende
Pagina 2 van 18