ChristianMatch
 


Forum

waar bleef de blikseminslag????
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 00:21
 
Hoe ga jij er mee om als andere cristenen fouten maken, of dingen verkeerd doen???


Waar bleef de bliksem inslag????
Voor degenen die hier ook wel eens mee worstelen, een stukje over me worsteling met God die ik heb gehad:
Ik begon te worstelen omdat ik er moeite mee had, dat soms mensen
in de kerk helemaal niet zo christelijk zijn zoals ik soms verwacht van christenen. En oké, de kerk is Gods werkterrein door mensen heen, met mensjes zoals ik ook erbij, waar God soms nog veel aan moet werken. Maar sommige mensen soms......
Irritatie overheerste bij mij...
Jezus nam de plaats van barabas in aan het kruis, met een onvoorwaardelijke liefde
En barabas werd bevrijd van de straf die hij eigenlijk verdiende. Dat we onze naam kunnen invullen inplaats van de naam van Barabas is iedereen wel duidelijk. Maar wat doen we als onze broeder of zuster zien in de kerk en weten dat die zonden heeft?
Voor mezelf ik raak geïrriteerd: heb een enorme worsteling ermee gehad met God.
Ja maar God? ik snap het niet? Zie die persoon nu? Die zondigt is niet eerlijk!!!!!!
En waarom werkt uw geest nog door die persoon???
Waarom laat u niet gewoon een bliksem inslag van uit de hemel komen op die persoon???????
Zie die persoon nu, biddend in de kerk en onderhand... waar blijft die bliksem inslag?????
En wat genade???? Ik weet dat die persoon nog steeds niet eerlijk is!!!!
En ja, oke, ik geef toe God, ik heb ook nog zonden, en u laat me niet vallen en u moet ook nog heel veel aan me werken, maar... heeft u die zonden van die persoon gezien????
Na een tijd worstelen eindigde ik weer bij het kruis, vol schaamte en op me knieën.
Jezus zei tegen me: weet je nog die ene persoon, waar je je ook ooit aan irriteerde? Heb je gezien hoe die is gegroeid? veranderd positief???
Ik Jezus, heb die persoon niet weggegooid, losgelaten. Ik blijf genadig, net zoals ik met jouw deed toen je voor de zoveelste keer weer eens afdwaalde.
En blijf dit doen als je weer eens afdwaalt. Ik blijf je zoeken als het schaapje wat dreigt te verdwalen van de kudde.
Ik verzorg je wonden en draag je terug na de stal. En blijf het schaapje leren, loop nu op die weg. En als het schaapje weer eens afdwaalt, haal ik het weer terug.
het is allemaal genade
genade van Jezus die gekomen is om zondaren te redden waar jij ook bij hoort. Dus wat probeer ik voortaan te doen als ik weer eens geïrriteerd over een persoon in de kerk zit? Bid voor die gene en wees genadig en jaaaa jaaaa deze worsteling van mij was ook een zonde... irritatie en veroordeel... schaam....
de blikseminslag bleef weg, wel kwam er een inslag in mij van Jezus die me eens effe aansprak en terug bracht bij het kruis.


Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 21 mei 2014, 18:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 09:46
 
Welkom terug, Petra!

Zou je nog een gerichte vraag willen toevoegen aan jouw verhaal? Dan kan hier op het forum een gesprek starten over dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 21 mei 2014, 18:23
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Welkom terug, Petra!

Zou je nog een gerichte vraag willen toevoegen aan jouw verhaal? Dan kan hier op het forum een gesprek starten over dit onderwerp.

Dankje, vraag is eigenlijk: hoe gaan jullie er mee om als je ziet als andere cristenen fouten maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 20:15
 
Het heeft me weleens verbaasd waarom sommige mensen kunnen doen wat ze doen zonder dat er enige consequentie aan vast lijkt te zitten. Maar dat lijkt me maar schijn. Het is nooit zo dat zondigen lonend is.
Maar tussen fouten maken en zondigen is wel een groot verschil, zo ook tussen de reden waarom iemand zondigt. Is het om er zelf beter van te worden of is het vanuit pijn? Of is het een verslaving waar de persoon zelf veel verdriet van heeft?
Om wat voor fout gaat het, Petra, wat bedoel je precies?
Wanneer is iets een fout en wanneer wordt het een zonde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:21
 
Daar vraag je me wat, wanneer is iets een fout en wanneer een zonde? een zonde druist in tegen de wetten van God . Zo denk ik er dan over.

zat er gisteren nog over na te denken, stel dat Abraham nu bij mijn gemeente zou horen, en je wist dat hij na een ander land ging, zijn vrouw als zuster liet voordoen, die daardoor bij de koning beland, gaven van de koning daardoor krijgt.... niet opkomt echt voor zijn vrouw... zouden we zo iemand van daag de dag in onze gemeente accepteren, of iemand zoals David, die ook nog al een foutje....zonde... deed met zijn verliefdheid op de vrouw van zijn beste vriend.
Zouden wij zo iemand nog accepteren in onze gemeente of kerk? niet denken diep in ons hart ehhh je deed die fouten maken in je leven en nu zit je daar schijnheilig tot God te bidden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:25
 
Vind je vraag trouwens erg goed Anette of het van uit pijn is dat iemand iets verkeerds doet. Ik denk bij veel mensen wel.
Het zet me verder tot denken, waarom zondiggen mensen, of doen dingen verkeerd?
van uit hun pijn reageren ze
door verslaving
denk denk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:28
 
PETRA373 schreef:
Daar vraag je me wat, wanneer is iets een fout en wanneer een zonde? een zonde druist in tegen de wetten van God . Zo denk ik er dan over.

zat er gisteren nog over na te denken, stel dat Abraham nu bij mijn gemeente zou horen, en je wist dat hij na een ander land ging, zijn vrouw als zuster liet voordoen, die daardoor bij de koning beland, gaven van de koning daardoor krijgt.... niet opkomt echt voor zijn vrouw... zouden we zo iemand van daag de dag in onze gemeente accepteren, of iemand zoals David, die ook nog al een foutje....zonde... deed met zijn verliefdheid op de vrouw van zijn beste vriend.
Zouden wij zo iemand nog accepteren in onze gemeente of kerk? niet denken diep in ons hart ehhh je deed die fouten maken in je leven en nu zit je daar schijnheilig tot God te bidden.....

Het beste lijkt me om te gaan bidden voor zo een persoon in je gemeente....maar soms is dat best moeilijk, zeker als jezelf eronder lijdt of geleden hebt. Dan kun je soms alleen nog maar vergeven door de Kracht van God door je heen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 24 mei 2014, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 09:54
 
ANNETTE050 schreef:
Het heeft me weleens verbaasd waarom sommige mensen kunnen doen wat ze doen zonder dat er enige consequentie aan vast lijkt te zitten. Maar dat lijkt me maar schijn. Het is nooit zo dat zondigen lonend is.
Maar tussen fouten maken en zondigen is wel een groot verschil, zo ook tussen de reden waarom iemand zondigt. Is het om er zelf beter van te worden of is het vanuit pijn? Of is het een verslaving waar de persoon zelf veel verdriet van heeft?
Om wat voor fout gaat het, Petra, wat bedoel je precies?
Wanneer is iets een fout en wanneer wordt het een zonde?

Voor mij zit er eigenlijk geen verschil tussen fouten en zonde.
God heeft de wereld foutloos geschapen, alles wat daarvan afwijkt doet Hem pijn. Echter zijn er voor de mens gradaties in aangebracht door God. (zie Zijn wetten).

Maar deze vraag worstelde David al mee: waarom gaat het de goddeloze zo goed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 11:37
 
Zonde blijft zonde, en het is maar beter je er verre van te houden.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 25 mei 2014, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 12:41
 
ANNETTE050 schreef:
Zonde blijft zonde, en het is maar beter je er verre van te houden.

ja daar zit waarheid in, maar God laat de zondaren niet los, dus wat zou hij van ons verwachten??? dat we vergeven 70 x 70 keer.
Ik bid maar voor zulk soort mensen , maar ik worstel er al een tijdje mee, samen met God.

Ps over je invulling wat die fout van die gene is, dat ik op een blikseminslag wachtte ga ik het niet over hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 13:23
 
PETRA373 schreef:
ja daar zit waarheid in, maar God laat de zondaren niet los, dus wat zou hij van ons verwachten??? dat we vergeven 70 x 70 keer.
Ik bid maar voor zulk soort mensen , maar ik worstel er al een tijdje mee, samen met God.

Ps over je invulling wat die fout van die gene is, dat ik op een blikseminslag wachtte ga ik het niet over hebben.

Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 13:41
 
JANS221 schreef:
Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?

Zijn er 'zulk soort mensen' ?
De verloren zoon/dochter had verkeerde vrienden, pas toen hij de verkeerde vrienden losliet (of toen het erop aan kwam lieten ze hem/haar als een baksteen vallen) en zich omkeerde naar de Vader kon hij/zij de Vader zien staan, die al die tijd al met open armen op hem wachtte...ja...ik geloof dat je verkeerde vrienden kunt hebben...
Mensen die je laten vallen als een baksteen als je ze niet geeft wat ze van je willen hebben....foute vrienden.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 mei 2014, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 17:29
 
JANS221 schreef:
Wat bedoel je met 'zulk soort mensen'? Zijn die heel anders dan jij en ik?

Annette verwoord het eigenlijk al wat ik bedoel met zulk soort mensen Jans.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 17:30
 
Het moeilijke is, hoe ga je er mee om....vooral als zulk soort mensen in een bediening staan en je weet, in de praktijk is het een beetje een beerput, ze zijn niet echt eerlijk tegenover andere mensen.
Ik probeer het los te laten, te denken God moet er nog veel aan werken aan die persoon, maar het blijft af en t oe moeilijk


Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 25 mei 2014, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 25 mei 2014, 18:54
 
PETRA373 schreef:
Het moeilijke is, hoe ga je er mee om....vooral als zulk soort mensen in een bediening staan en je weet, in de praktijk is het een beetje een beerput, ze zijn niet echt eerlijk tegenover andere mensen.
Ik probeer het los te laten, te denken God moet er nog veel aan werken aan die persoon, maar het blijft af en t oe moeilijk

Hey Petra,

Lastig hey wat je hier beschrijft.
Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven.
En jij doorziet dit en gaat ermee naar God.
Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten?
Wat zou er met jou gebeuren?
Wat zou er met hem / hen gebeuren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 08:38
 
ROADY558 schreef:
Hey Petra,

Lastig hey wat je hier beschrijft.
Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven.
En jij doorziet dit en gaat ermee naar God.
Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten?
Wat zou er met jou gebeuren?
Wat zou er met hem / hen gebeuren?

Ja mooi! Er staat ergens iets over : "helpt gij hem terecht". Onze verantwoording naar de ander toe ligt er ook, we zijn samen een eenheid en moeten ook als zodanig functioneren in de wetenschap dat we zelf net zo hard zouden kunnen vallen (wie staat ziet toe dat hij niet valt). Naar mijn mening is er maar "één soort mens": de mens die zonder Gods genade nergens meer is. We hebben elkaar nodig om in die waarheid te blijven.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 mei 2014, 08:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 09:46
 
Maar Jezus Zelf gruwde van de farizeeën en wilde niet meer met hen om gaan?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 mei 2014, 10:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 10:43
 
ANNETTE050 schreef:
Maar Jezus Zelf gruwde van de farizeeën en wilde niet meer met hen om gaan?

Hij gaf Zijn ongezouten mening, dat klopt. Maar Nicodemus mocht toch bij Hem komen? Hij zei toch niet op voorhand dat ie niet welkom was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 10:44
 
ANNETTE050 schreef:
Maar Jezus Zelf gruwde van de farizeeën en wilde niet meer met hen om gaan?

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Maar Jezus liep niet voor hen weg, maar stelde ze aan de kaak, ontmaskerde hun leugenachtigheid. Ik geloof dat Hij ook hun redding op het oog had. Wel trad hij keihard op tegen hen als het nodig was.

Zoals jij het zegt Annette, komt een beetje op mij over als dat je zelf op de troon gaat zitten en "die farizeeërs" mag veroordelen.

Maar - zoals Jol hierboven zei - uiteindelijk moeten we het allemaal van de genade hebben. Wie ben ik dan om een ander te veroordelen?

Daarbij is het me al vaker opgevallen dat de personen die mij het meest irriteren, mijzelf het meeste te leren hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 11:07
 
"Dat soort" mensen is voor mij een uitspraak die ons niet past. Voor "ons soort" binnen de schepping is onze Verlosser gekomen en heeft ons vrijgekocht.

Daar valt ieder mens onder.

Zelfs ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 12:29
 
Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me.
Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 26 mei 2014, 16:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 12:46
 
ANNETTE050 schreef:


Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.
Ik trek me terug uit deze discussie, er zijn partijschappen hier op cm, gegroet!

Partijschappen? Ik begrijp je niet helemaal?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 14:32
 
ANNETTE050 schreef:
Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.

Wetende dat God mij in Christus niet meer zal veroordelen, verzacht de pijn van het oordeel dat mensen over mij vellen behoorlijk....

En daarbij, hoe vaak heb ik anderen niet ver/oordeelt??
Het is maar goed dat God Genade boven rechtvaardigheid hanteert, vanwege Zijn liefde, anders bleef er van mij geen enkele spaan heel. Geen enkele.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:16
 
ROADY558 schreef:
Hey Petra,

Lastig hey wat je hier beschrijft.
Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven.
En jij doorziet dit en gaat ermee naar God.
Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten?
Wat zou er met jou gebeuren?
Wat zou er met hem / hen gebeuren?

Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie,
reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:18
 
De vraag is ook hoe spreek je iemand soms op iets aan???
Op een positieve manier, zonder de persoon zelf af te breken....
maar soms moeilijk in de praktijk.

en leuk dat je er weer bent roady Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:26
 
JOL252 schreef:
Ja mooi! Er staat ergens iets over : "helpt gij hem terecht". Onze verantwoording naar de ander toe ligt er ook, we zijn samen een eenheid en moeten ook als zodanig functioneren in de wetenschap dat we zelf net zo hard zouden kunnen vallen (wie staat ziet toe dat hij niet valt). Naar mijn mening is er maar "één soort mens": de mens die zonder Gods genade nergens meer is. We hebben elkaar nodig om in die waarheid te blijven.

Mooi gezegd, elkaars zwakheden dragen Knipoog smiley
wat betreft soorten mens... ben ik nu d e enigste die wel eens in de kerk zit en over sommigge mensen wel eens denkt.. ehhh
je hebt nu eenmaal heel verschillende soorten mensen.
mensen die super emotioneel reageren
mensen die niet zelf na denken,klakkeloos een leider volgen
mensen die heel heilig in de kerk zitten en bv thuis hun kinderen mishandelen en op zondag biddend in de kerk.
effe paar voorbeelden, dus snap niet wat het probleem is dat er over soorten mensen word geschreven er zijn nu een maal verschillnede soorten als je ze bestudeert als ze in een groep bij elkaar zitten, nuchtere... labielle... zieke...blije, sjagrijnigge.... etc...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:28
 
ROADY558 schreef:
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt.
Maar Jezus liep niet voor hen weg, maar stelde ze aan de kaak, ontmaskerde hun leugenachtigheid. Ik geloof dat Hij ook hun redding op het oog had. Wel trad hij keihard op tegen hen als het nodig was.

Zoals jij het zegt Annette, komt een beetje op mij over als dat je zelf op de troon gaat zitten en "die farizeeërs" mag veroordelen.

Maar - zoals Jol hierboven zei - uiteindelijk moeten we het allemaal van de genade hebben. Wie ben ik dan om een ander te veroordelen?

Daarbij is het me al vaker opgevallen dat de personen die mij het meest irriteren, mijzelf het meeste te leren hebben.

jaa zegt wat vaak over je zelf, waarom irriteer je je aan iemand???? die vraag stel ik me vaak als ik me aan iemand irriteer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:33
 
ANNETTE050 schreef:
Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.

Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me.
Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen.

Soms gaan ze hun gang omdat niemand hen ter discussie stelt, men gaat er zomaar vanuit dat deze mensen onberispelijk leven, ze worden vaak ook naar de ogen gekeken, (ik meen dat het hier toch gaat om mensen binnen een bepaalde taak of "bediening"?). Het heeft vaak ook te maken met een hiërarchie en men geniet al snel alle vertrouwen.
We staan dan ook op onze achterste benen als het niet zo is, juist zij die zo hun vertrouwen waard zouden moeten zijn en verantwoording dragen...

Het is denk ik ook per situatie verschillend, er spelen soms zoveel factoren een rol. Mensen (wij) blijven mensen mét onze tekortkomingen. Ik denk dat we "ziende op onszelf, we mochten ook eens in de verleiding komen... wie staat ziet toe dat hij niet valle" vanuit de genade van onze God mogen blijven denken en handelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:14
 
ROADY558 schreef:
Wetende dat God mij in Christus niet meer zal veroordelen, verzacht de pijn van het oordeel dat mensen over mij vellen behoorlijk....

En daarbij, hoe vaak heb ik anderen niet ver/oordeelt??
Het is maar goed dat God Genade boven rechtvaardigheid hanteert, vanwege Zijn liefde, anders bleef er van mij geen enkele spaan heel. Geen enkele.

Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld.
Ik trek me uit de discussie terug.
Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen.
In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:43
 
ANNETTE050 schreef:
Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld.
Ik trek me uit de discussie terug.
Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen.
In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet.

Ik denk dat er een verschil is tussen people pleasen cq behagen of onderscheid maken tussen persoon en gedrag. Zonde/fout is zonde/fout en hoef je niet goed te praten inderdaad. Maar mensen blijven mensen en zijn afhankelijk van de genade van God en Zijn trouw. Gelukkig dat er bij Hem dan geen aanzien is des persoons maar altijd een weg terug.

Ik vind het jammer als je je uit de discussie terugtrekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3