ChristianMatch
 


Forum

opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 09:58
 
opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:11
 
WOMAN254 schreef:
opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging Lachende smiley



Knipoog smiley top!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:34
 
wat een leuk idee!
Ik zit als maar te denken als ik dagelijkse bemoedigingen lees, Jacob Twijfelende smiley

Jacob was ook niet zo perfect, toch noemt god zich d e God van jacob ook, Jacob betekend vroeger: bedrieger

Als ik het leven van Jacob lees, dan denk ik, God liet hem niet los, hield van hem ondanks zijn zwakheden.
De worsteling die hij had. daar leerde hij wat. daarna liep hij zelf vooraan
Eerst liet hij anderen voorop lopen, ehhh zeer dapper... dus niet.
In mijn ogen had ik hem beken als een waardeloze man, een bedrieger, iemand waar ik geen respect voor zou hebben gehad en links zou laten liggen in het leven.
maar dan ontdek je weer, god is anders als ik en veel mensen, heeft een onvoorwaardelijke liefde, voor iedereen, zondaren, bedriegers...

neem nou abraham... ook zo,n geweldigge man... zegt dat zijn vrouw zijn zus is... laat haar bij die koning zitten... ook al zo dapper Twijfelende smiley

al die figuren in d e bijbel. geweldig ze waren niet perfect, net zoals ik.... ha ha

Maar wat hebben die figuren, helden uit de bijbel??? allemaal zochten ze God, hadden een relatie met hem, dat maakte ze tot wie ze werden, hadden ze God de rug toegekeerd... waren ze denk ik heel anders geworden.


enfin offtopic mischien... gewoon wat gedachten op d e vrijdagochtend.. van ha ha eigenlijk bijna ontmoedigende petra... na zoveel weken ziek zijn... duh heb ik het effe gehad, en denk ik te veel na, daar heb je tijd voor als je ziek bent...
en als ik dan ove r me eigen leven denk denk ik Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley
hetgeen wat e r eigenlijk voor zorgt ik niet echt ontmoedigd raak is ik ook God ken , dezelfde god als van jacob etc..
waar zou ik trouwens nu staan zonder God in het leven??? volgens mij had ik de brand niet overleefd, was ik nog vet getraumatiseerd. in de schuldsanering... misschien wel vet depressief inmiddels, en allerleukste... duhh ondanks alles wat god voor me doet, nog maak ik fouten, zoals Jacob en Abraham en Petrus en noem maar op. En dwaal ik vaak af , tot het moment ik weer terug bij God kom. enfin Petra in denk moment, dankbaar voor God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA899





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 12:12
 
Zo vergaat het mij ook op dit moment. God houd van mij en ziet waar ik door moet en huilt met me mee.
Maar ik moet mijn les leren en Hij staat naast me.
Ik heb zó de neiging om me in de angst van wat komen gaat/moet mee te laten sleuren.
Maar wie heeft nou het laatste woord?
Is angst een zuivere raadgever?
Nee!! Angst is een emotie. Soms noodzakelijk, maar niet nu, niet in deze vorm.
Want als ik meega in angst nu, dan zeg ik ja tegen depressie en wanhoop.
En depressie en wanhoop leiden tot de ( geestelijke) dood.
Ik wil niet dood, God leeft in mij en ik leef daardoor ook.
God is liefde! En líéfde regeert!
Dát is mijn kracht, liefde overwint.
En hierdoor kan ik ook degene zegenen door wie ik tot hier ben gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 13:15
 
Petra wat ook als Rots heet. Een Rots waar je op kan bouwen en God is die Rots waarop we mogen gaan bouwen maar vaak doen we dat liever op eigen kracht in het zand en dan breekt alles met zuchtje wind alles om ver. God is zo dat Hij ons nooit los laat en we altijd bij Hem kunnen aankloppen voor hulp.

Depressie iets wat ik heel goed ken was heel diep in de put gevallen vorig jaar 31 dec 2013 om 5 uur ochtends ik werd gek van eenzaamheid en heb toen mijn ouders gebeld en kon dezelfde dag bij hun verblijven. Heb 2 maanden bij me ouders gewoond voor ik de oude werd om in mijn eigen huisje terug te gaan. Een vogel die verwond was kreeg de nodige zorg van liefde en kreeg de kracht terug om uit nest te vliegen.

8 jaren was mijn leven een puinzooi ik leefde meer voor mezelf van ik terwijl ik wel wekelijks naar de kerk ging en radicaal geloof maar alleen geloven is niet alles. Mijn punt was dat ik niet wilde buigen voor God mij niet tot gehoorzaamheid van Hem wilde zijn om achter Hem aan te gaan wat Hij denkt dat goed voor mij is. Tja te koppig en te eigenwijs leefde ik mijn eigen leven leven. Om tot erkentenis te komen dat het bij jezelf ligt en niet bij de ander dan pas kan God aan jou werken.

Terug te komen op van ik zijn we bereid om onze ik van de troon te zetten zodat Jezus Christus die Troon zit?

IK en IK
Ik en Christus
Christus en ik
Christus en Christus boven alles

Het is een groeiproces voor elke mensen levens en het mooie is dat God enorm veel geduld met ons heeft ondanks al onze fouten. Zijn we bereid dat de Heer onze Boetseerder mag zijn het kneden en vormen het doet erg pijn dat zeker weten ik vond het verschrikkelijk om mijn ik van de troon te doen opheffen en uit handen te geven in volle vertrouwen.

Nog heb ik het moeilijk mee om los te laten nog wil ik de kar voorruit rennen maar hoe dan ook wil ik graag veranderen om een vrouw naar Gods hart te mogen worden. Want uit mezelf kan ik niks en met Hem kan ik alles.


Laatst aangepast door
WOMAN254
op vrijdag 1 augustus 2014, 15:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 13:50
 
Een vrouw naar Gods hart (Henk Binnendijk)

https://www.youtube.com/watch?v=lDQozcyMIdc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:32
 
effe voor jullie het verkeerd begrijpen, ben niet depressief hoor... ha ha wel beetje veel tegenslagen tegelijk gehad, en dat bedoel ik eigenlijk, als ik God niet kon, mezelf kennende was ik wel denk ik nu depressief ha ha
maar houd me vast aan gods woord en denk, ach komt wel weer goed, kom er wel weer doorheen, samen met God Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 augustus 2014, 17:34
 
Petra wat ook als Rots heet. Een Rots waar je op kan bouwen en God is die Rots waarop we mogen gaan bouwen maar vaak doen we dat liever op eigen kracht in het zand en dan breekt alles met zuchtje wind alles om ver. God is zo dat Hij ons nooit los laat en we altijd bij Hem kunnen aankloppen voor hulp.


Dit is mooi gezegd Woman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1