ChristianMatch
 


Forum

Zuivere Liefde
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 23:04
 
geen vrijheid daarom verwijdert

Laatst aangepast door
WOMAN254
op woensdag 6 augustus 2014, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 augustus 2014, 23:21
 
Deel 1: De fundamentele keuze v.e. echtgenoot (Henk Binnendijk)

https://www.youtube.com/watch?v=YWmaFgXdDQs


Deel 2: Bijbelse waarschuwingen rondom relatievorming

https://www.youtube.com/watch?v=c_R_jyBglKo


Deel 3: Bemoedigingen rondom relatievorming

https://www.youtube.com/watch?v=eQ4un7XKhVE


Laatst aangepast door
WOMAN254
op dinsdag 5 augustus 2014, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:10
 
..

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 7 augustus 2014, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:20
 
Quote:
Woman schreef: Zuivere Liefde

Is iets wat zo heel weinig meer voor komt in deze moderne tijd. Tegenwoordig is het gewoon om bij een date, relatie, verloving te gaan zoenen of te gaan knuffelen maar het maakt de mens moeilijk om als je tot trouwen gaat om van elkaar af te blijven. Een mens vind je gauw overdreven als je niet wil zoenen, knuffelen voor je huwelijk. Dan ben je te zwart/wit, een non in een klooster, een één of andere amish, een vrieskist, of ik weet niet wat. Allerlei namen naar je toewerpen om te proberen om jou over de grens te krijgen dat je toch als alle anderen het gewone doet maar is dat wel gewoon nee denk ik dan het is niet gewoon dus ook niet normaal.

Hai Woman,

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik doe ook niets met mijn vriend, hij bekijkt het idd maar even fijn.

Pas als hij een vast commitment wil maken dus hier komen wonen(wat hij had belooft, waar ik dus niet om had gevraagd, en waar zijn moeder even een stokje voor stak)

Eerder blijf ik gewoon fijn gezellig vrienden, en idd géén geknuffel oid, want dan voel ik mij dus gebruikt.

Goed dat je dit onderwerp aankaart: een heel belangrijk onderwerp!

Zegens!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 07:55
 
verwijdert

Laatst aangepast door
WOMAN254
op woensdag 6 augustus 2014, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WOMAN254





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:05
 
verwijdert

Laatst aangepast door
WOMAN254
op woensdag 6 augustus 2014, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:16
 
Ik zou gewoon niet te bang zijn. Als het goed is, is er een samen gaan en verken je dit onderwerp samen, stap voor stap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:27
 
WOMAN254 schreef:
Heb er niet bij stil gestaan van topic seks voor het huwelijk?


De titel gekozen: Zuivere Liefde

Wilde iets delen over mijn leven hier op het forum ik had het op mijn hart.

Ja, ik begrijp dat je iets wilde delen. Het is ook verschrikkelijk wat jij meegemaakt heb. Er is ook al veel over geschreven in de andere topics.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:46
 
WOMAN254 schreef:
Mooi dat je het een heel belangrijk onderwerp vind want zeg nou zelf eeuh dan zijn er een hoop mensen erbij die in deze vorm totaal geen rekening met je willen houden en bij wijze van spreken dood leuk gewoon over je heen willen walsen. Dan is goed om een bepaalde grens aan te geven.



Thema: Zuivere Liefde om ter discussie te stellen:

Hoever leg jij je grens/grenzen?

Er is inderdaad al een topic erover, zeker de moeite waard om t e lezen.

Mijn grens: ik me alleen aan iemand helemaal geef als hij ook echt voor me gaat, verder met me wil in het leven.
En persoonlijk vind ik liefde ook zuiver als je zoent en knuffelt voor trouwen, ik denk dat het belangrijk is dat je die dingen ook verkent voordat je in het huwelijk treed. Zodat je weet dat je op dat gebied ook bij elkaar past.
Er staat nergens in de bijbel dat dat een zonde is. tenminste zoals ik het begrijp
om effe kort te antwoorden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 08:54
 
dacht zal het topic sex voor het huwelijk effe uploaden, maar is gesloten. helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:17
 
Ja, de ene vind liefde ook zuiver als je knuffelt voor een commintment(huwelijk).
Een ander zegt niet bang, als het goed is is er een samen, stap voor stap.
Zo is iedereen weer anders, gelukkig maar, en interessant om kennis te nemen van andere meningen.
En deze dingen dacht ik eerst ook.

Maar ja, dingen veranderen, en ja, ik ben gekapt met knuffelen, want als mijn vriend dan de volgende ochtend naar zijn werk moet, bijvoorbeeld, 100 km verderop, om 5 uur, ja, en ik weet dan dat ik hem enkelen dagen niet zie, ja dan voel ik mij erg verlaten, juist omdat ik intiem ben geweest, wat ik niet meer heb, nu ik dat niet meer doe. Ik heb dat natuurlijk duidelijk gecommuniceerd naar hem, en ook waarom, enzo.

Nu ik duidelijk heb gezegd, zolang wij niet samen in dezelfde gemeente wonen, doe ik dat dus niet meer om die reden, Dan zie ik het als goede vrienden, waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden.

En belangrijk om deze dingen te verkennen voordat je trouwt, nee, dat heb ik ook niet meer, want als je echt van mekaar houdt denk ik dat deze dingen vanzelf wel goed komen, je hebt zelfs je hele leven om eraan te werken.

Dus ik ben wel veranderd, tov wat ik schreef in topic Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:28
 
WOMAN254 schreef:
Mooi dat je het een heel belangrijk onderwerp vind want zeg nou zelf eeuh dan zijn er een hoop mensen erbij die in deze vorm totaal geen rekening met je willen houden en bij wijze van spreken dood leuk gewoon over je heen willen walsen. Dan is goed om een bepaalde grens aan te geven.



Ben het idd met je eens, wel de lusten niet de lasten, nee deze vlieger gaat bij mij niet meer op Knipoog smiley

Zou lekker makkelijk worden....

Maar ja, iedereen staat er anders in ik heb ook respect voor anderen hun mening, juist wel en vind zeker andere meningen ook erg interessant om te lezen.

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:32
 
SHANITA130 schreef:
Ja, de ene vind liefde ook zuiver als je knuffelt voor een commintment(huwelijk).
Een ander zegt niet bang, als het goed is is er een samen, stap voor stap.
Zo is iedereen weer anders, gelukkig maar, en interessant om kennis te nemen van andere meningen.
En deze dingen dacht ik eerst ook.

Maar ja, dingen veranderen, en ja, ik ben gekapt met knuffelen, want als mijn vriend dan de volgende ochtend naar zijn werk moet, bijvoorbeeld, 100 km verderop, om 5 uur, ja, en ik weet dan dat ik hem enkelen dagen niet zie, ja dan voel ik mij erg verlaten, juist omdat ik intiem ben geweest, wat ik niet meer heb, nu ik dat niet meer doe. Ik heb dat natuurlijk duidelijk gecommuniceerd naar hem, en ook waarom, enzo.

Nu ik duidelijk heb gezegd, zolang wij niet samen in dezelfde gemeente wonen, doe ik dat dus niet meer om die reden, Dan zie ik het als goede vrienden, waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden.

En belangrijk om deze dingen te verkennen voordat je trouwt, nee, dat heb ik ook niet meer, want als je echt van mekaar houdt denk ik dat deze dingen vanzelf wel goed komen, je hebt zelfs je hele leven om eraan te werken.

Dus ik ben wel veranderd, tov wat ik schreef in topic Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment.

Groetjes!

inderdaad respect voor ieders manier van denken erin.

Weet je als ik jouw zo lees, moet ik eerlijk bekennen als mijn zoon in zeeland zou wonen en zijn vriendin in jouw plaats, zou ik als moeder ook met me zoon gaan praten, van waarom daar weg? het is echt prachtig wonen daar. Neem aan dat hij zijn baan daar heeft ook in d e buurt. Jij hebt geen baan en vaak als mensen uit zeeland verhuizen krijgen ze echt heimwee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 09:55
 
PETRA373 schreef:
inderdaad respect voor ieders manier van denken erin.

Weet je als ik jouw zo lees, moet ik eerlijk bekennen als mijn zoon in zeeland zou wonen en zijn vriendin in jouw plaats, zou ik als moeder ook met me zoon gaan praten, van waarom daar weg? het is echt prachtig wonen daar. Neem aan dat hij zijn baan daar heeft ook in d e buurt. Jij hebt geen baan en vaak als mensen uit zeeland verhuizen krijgen ze echt heimwee.

Mijn vriend is er zélf over begonnen(ik had daar nooit aan gedacht zelfs...), hij werkt in een bedrijf, waar je naadloos kan overstappen...als je voor een partner verhuist.

Dus hij maakte me blij met een dode mus....
En hier is het ook heel erg mooi, ik zit letterlijk ín de Biesbosch.

Nee, ik voel me gen....d.

Maar ja, ik trek dan ook mijn grenzen, ik laat me niet eerst lekker maken en hij kan dan ook lekker....en dan is het ja, me moeder ziet het niet zitten, nee, dan zie ik bepaalde zaken ook niet meer zitten, zoals knuffelen, want zoals ik al zei, ik voel me dan verlaten als ik hem dan enkelen dagen niet meer zie.
als ik dat niet doe, en hem als goed vrienden zie waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden, dat weer wel, dan heb ik daar geen last van van dat verlaten gevoel.

Maar ja, zo is iedereen anders, en dat is maar goed ook :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 13:42
 
SHANITA130 schreef:
Mijn vriend is er zélf over begonnen(ik had daar nooit aan gedacht zelfs...), hij werkt in een bedrijf, waar je naadloos kan overstappen...als je voor een partner verhuist.

Dus hij maakte me blij met een dode mus....
En hier is het ook heel erg mooi, ik zit letterlijk ín de Biesbosch.

Nee, ik voel me gen....d.

Maar ja, ik trek dan ook mijn grenzen, ik laat me niet eerst lekker maken en hij kan dan ook lekker....en dan is het ja, me moeder ziet het niet zitten, nee, dan zie ik bepaalde zaken ook niet meer zitten, zoals knuffelen, want zoals ik al zei, ik voel me dan verlaten als ik hem dan enkelen dagen niet meer zie.
als ik dat niet doe, en hem als goed vrienden zie waar het, eventueel in de toekomst iets mee kan worden, dat weer wel, dan heb ik daar geen last van van dat verlaten gevoel.

Maar ja, zo is iedereen anders, en dat is maar goed ook :)

Snap je wel, alleen alles heeft twee kanten, woont zijn moeder bv dichtbij hem???
En echt eerlijk, ik ken zeeland en ken de biesbos en waar jij woont,
nee niemand had me kunnen weg krijgen uit zeeland, misschien nu hij er beter over nagedacht heeft denkt hij ook, ik ga zeeland te veel missen,
Ik hoop dat je eruit komt met je vriend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 6 augustus 2014, 21:12
 
Dit topic wordt gesloten en Seks voor het huwelijk is weer heropend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1