ChristianMatch
 


Forum

Gedachten over vervolging
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 19:35
 
Gerard zo makkelijk kom jij niet van mij af:)

Goed, laat ik zeggen;ik voelde mij aangesproken door de woorden van LAUWIE!


Verder nu weer gedachten over vervolging.
Terug naar de ernst van dit Topic.
God zegt:Ik breng het zwaard..en geen Vrede.
Deze woorden komen al meer openbaar.
Ja zelfs zullen wij mensen in de laatste dagen de Vrede al meer gaan zoeken
En niet vinden.
Wat een diepte van ernst in ZIJN woorden.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op donderdag 9 juli 2015, 19:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:01
 
En over welk stuk van de bijbel heb je het dan? Waar staat dat God alleen het zwaard komt brengen en niet Vrede?

En over welke Vrede had Jezus / God het precies?


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:06
 
Nu greep een van Jezus’ metgezellen naar zijn zwaard. Hij trok het, haalde uit en sloeg de dienaar van de hogepriester een oor af. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen (Matteüs 26:51-52)

Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:08
 
GERARD072 schreef:
En over welk stuk van de bijbel heb je het dan? Waar staat dat God alleen het zwaard komt brengen en niet Vrede?


O.a hier:

HEIDE062:Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. (Matteüs 10:34)

En:Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! (Matteüs 10:34-36)

Hij waarschuwt zijn volgelingen hier dat zij voorbereid zullen moeten zijn op geloofsvervolging. En op het feit dat die geloofsvervolging niet (of niet uitsluitend) zal komen van de zijde van een intolerante overheid, maar dat hun eigen familie en huisgenoten daarbij betrokken zullen zijn. Wat Hij hier doet, is de profeet Micha citeren:

Geloof je naaste niet, vertrouw je vriend niet, let op je woorden, ook bij wie er in je armen ligt. De zoon veracht zijn vader, de dochter verzet zich tegen haar moeder, de schoondochter tegen haar schoonmoeder, en huisgenoten blijken vijanden. (Micha 7:5-6)

Dit zijn niet mijn woorden hoor.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op donderdag 9 juli 2015, 21:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:12
 
Wie zijn heil zoekt in wereldse verdediging zal Gods steun niet ontvangen, want het is óf-óf en niet én-én. En zonder Gods steun is een mens uiteindelijk ten dode opgeschreven. Dat cohort Romeinse soldaten (een tiende deel van een legioen) mag dan een gigantische overmacht lijken, maar wanneer het echt nodig is, kan God daar zonodig een dozijn complete legioenen tegenover stellen (vs 53). En kennelijk om dat verder te onderstrepen, geneest Jezus allereerst weer dat oor dat Petrus zojuist heeft afgeslagen (Lucas 22:51).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:15
 
En daarbij; stond het zwaard niet synoniem aan de Heilige Geest. Ligt er maar net aan welke invalshoek je gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:17
 
En als je dat dan gaat vertalen naar "God komt het zwaard brengen en geen Vrede".

Dan komen we weer terug op het vlak dat er iets is als de Anti Christus en met het Zwaard van God, kunnen wij het Woord God's onderscheiden van overige 'woorden'.

En in dat opzicht zal men dan geen Vrede vinden omdat de Geest van de Anti Christus momenteel ook sterk aanwezig is.


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 9 juli 2015, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 21:25
 
En nog iets; een wig drijven is zo gedaan. Want hoeveel mensen reageren er tegenwoordig verbaasd als je zegt naar de kerk gaat (de vooroordelen over de soorten kerken en mensen die daar komen daar gelaten ;) )

Die wig is in mijn ogen niets anders dan een beschrijving van mensen die blijven kiezen voor de Aardse verleidingen en mensen die kiezen de weg van God te gaan. En dat wordt niet voor niks een smal pad genoemd waar men zo weer vanaf kan dwalen,..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 17:57
 
PETRA824 schreef:
En vergeet niet die christenen die zelf anderen vervolgen omdat zij niet of anders gelovig zijn. Homoseksuelen ( of Holebi's), gescheiden paren, mensen die een abortus hebben gedaan, prostituees etc. Allemaal worden ze door de meerderheid van de christenen uitgekotst of met de vinger nagewezen en bestempeld als 'zondaren' die zeker naar de hel gaan. Maar die zogenaamde 'christenen' zijn natuurlijk allemaal wel zo heilig, vroom en gelovig dat zij vast en zeker naar de hemel zullen gaan. Want Jezus heeft hen immers vergeven en ze leven toch niet in zonde zoals al die anderen?

Sommige 'christenen' verdienen het gewoon dat hun 'geloof' belachelijk wordt gemaakt. Want ze hebben er zelf een karikatuur van gemaakt.

Helaas, inderdaad

Alleen inderdaad het laatse stuk: Wat doe je met zulke cristenen? ga je die aan klagen??? belachelijk maken?

Persoonlijk zal ik die christenen niet gaan aanklagen noch belachelijk maken (Ik negeer ze gewoon).

Ik kan me echter wel voorstellen dat anderen dit wel proberen te doen. Misschien is dat niet altijd even netjes of subtiel, maar sommige mensen vragen er door hun gedrag ook om. Dus dat in de media het christendom vaak als een karikatuur wordt neergezet of belachelijk gemaakt, is grotendeels te danken aan die mensen die hun geloof op een ongepaste of arrogante wijze verkondigen.

Ik heb daarnaast ook nog nooit gehoord dat Jezus iemand afwees omdat zijn/haar levenswijze niet overeenkwam met de zijne. Tuurlijk, hij had een 'goed gesprek' met die mensen en probeerde hen hun fouten in te laten zien. Maar wanneer iemand zijn leer afwees dan bleef Jezus niet aandringen maar liet hij die persoon in zijn waarde. En belangrijker: hij bleef ze liefhebben!

Wat mij ook opvalt aan het evangelie is dat Jezus vrijwel alleen mensen hielp die uit eigen beweging naar hem toekwamen, hetzij voor vragen of voor hulp. Nooit drong hij zichzelf of zijn leer aan iemand op. Alle 'publiciteit' die hij kreeg werd hem gegeven door mond-tot-mondreclame van de mensen die hij op verzoek had geholpen. Sterker nog: het hele evangelie werd in de eerste eeuw na Christus mondeling verspreid, voordat het uiteindelijk op schrift werd gezet.

Wat ik wil zeggen is dat het christenen siert als ze zich bescheiden opstellen in hun relatie met anders gelovigen. Men zou zich beter kunnen richten op de eigen zonden en het op orde brengen van de eigen kerk, i.p.v. niet-gelovige op hun zonden te wijzen. Als de kerk (alle gelovigen dus) zelf schoon en heilig wordt in haar levenswijze, dan trekt dit als vanzelf mensen die graag willen weten wat haar 'geheim' is. Of mensen daardoor dan ook daadwerkelijk willen bekeren is een ander verhaal...maar ze hebben dan geen enkel excuus meer om christenen te beschimpen. De rollen zijn dan omgedraaid, en dan zetten de smalers zichzelf voorschut.


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 10 juli 2015, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 18:15
 
GERARD072 schreef:
Nu greep een van Jezus’ metgezellen naar zijn zwaard. Hij trok het, haalde uit en sloeg de dienaar van de hogepriester een oor af. Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Steek je zwaard terug op zijn plaats. Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen (Matteüs 26:51-52)

Grappig dat het woord van God in de Bijbel ook vaak wordt vergeleken met een zwaard.

Zou de door jou aangehaalde Bijbelvers wellicht ook een waarschuwing kunnen zijn aan het adres van christenen, om vooral niet te scheutig te zijn met het gebruiken van Bijbelteksten? Dat je als gelovige een beetje moet oppassen dat je in al je enthousiasme en vroomheid niet te overijverig wordt en iemand leed aan doet. Of zoals Petrus deed; een (geestelijk) oor afhakt...


Laatst aangepast door
LAUWIES855
op vrijdag 10 juli 2015, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 20:22
 
Ik heb geen idee, ik zit hier op een forum waar kennis gedeeld wordt. Dit zijn de bijbelstukken die ik ken aangaande dit stuk en ik sta open voor feedback. Ik weet gelukkig ook niet alles.

Ik ben overigens benieuwd op welke manier ik iemand met mijn schrijven leed heb berokkent.

Dus als je dat uit kan leggen graag!


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 10 juli 2015, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 23:59
 
Wanneer ik denk aan het woord vervolging.
Dan wil ik ook hier even dit,vanuit een andere hoek belichten.
Denk dat ik als mens een vervolging op verschillende wijze kan beleven.
Niet alleen kan ik een vervolging ervaren door mensen mij aangedaan.
Of wederzijds,dat ik een ander een vervolging kan doen geven te beleven.

De vervolgingen zitten mij ook op de hielen,wanneer ik aan de stemmen toe wil geven,maar die mij willen brengen in een toestand van donkerheid over mijn ziel.
Ik moet zeggen door ervaring,dat ik soms banger bent voor mijn eigen hart in deze..
Dan voor iemand die mij met het zwaard wil doden...omdat,die persoon ten diepste niet weet wie hij dood.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 11 juli 2015, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 08:44
 
Wat betreft die verleidingen die donkerte over de ziel kunnen plaatsen; juist dáárom heb ik (in het topic over eindtijd) de versen uit Efeziërs 6 geplaatst waarin de bijbel aangeeft "The armor of God" aan te trekken.

Júist omdat die gebruikt kan worden om de verleidingen van de donkere kant tegen te gaan. Dit heeft niks met vroom zijn te maken, het is een waarheid die in de bijbel geschreven staat.

Er zijn overigens gebeden te vinden aangaande het aantrekken van dit armor. Wellicht de overweging waard om die eens op te zoeken?


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 11 juli 2015, 08:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 14:41
 
GERARD072 schreef:
Ik heb geen idee, ik zit hier op een forum waar kennis gedeeld wordt. Dit zijn de bijbelstukken die ik ken aangaande dit stuk en ik sta open voor feedback. Ik weet gelukkig ook niet alles.

Ik ben overigens benieuwd op welke manier ik iemand met mijn schrijven leed heb berokkent.

Dus als je dat uit kan leggen graag!

Voel je niet aangesproken. Ik heb nooit beweerd dat jij iemand leed hebt aangedaan met je schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 23:55
 
Wauw, interessante discussie

Als je kijkt naar de oorlogsvoering in de bijbel wanneer Jozua met het volk Kanaän in veroverde. God had voor elke stad een andere strategie met betrekking tot de inname.

Als je kijkt naar geestelijke vervolging in de westerse wereld. Depressie, zelfmoord, eenzaamheid. Ben ik van mening dat wij vooral aangevallen (vervolgd) worden in ons denken en dat we daar de Heilige Geest (zwaard van God) moeten hanteren.

Kijkend naar de strijd momenteel gaande in Syrië, Irak, Nigeria. God is in controle. Ik hoorde vanuit een christelijke organisatie dat een aantal ISIS strijders zich bekeerd hebben tot het christendom doormiddel van dromen, visioenen en dergelijke. Dit deed me denken aan het moment dat God ingreep in Paulus zijn leven.
Andersom hoor je ook de verhalen dat mensen vrezen voor hun leven en zich bekeren tot de islam. Ik heb me afgevraagd wat zou ik doen? Als bij mij een pistool op mijn hoofd word gezet en ik voor die keuze kom te staan?
En tuurlijk iedereen zegt vanuit hun veilige wereld ik zou voor Jezus kiezen maar wat als het je leven kost?

Bovenstaand doet me ook denken aan Stefanus die de heerlijk van God zag. Ik geloof dat God de mensen die op de meest gruwelijke manieren om het leven komen tijdens die doodstrijd ondersteunt, er naast staat en ze omarmt en thuishaalt zodat ze een eeuwigheid met Hem kunnen doorbrengen.


Laatst aangepast door
JOJO155
op zondag 12 juli 2015, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 12:17
 
JOJO155 schreef:
Bovenstaand doet me ook denken aan Stefanus die de heerlijk van God zag. Ik geloof dat God de mensen die op de meest gruwelijke manieren om het leven komen tijdens die doodstrijd ondersteunt, er naast staat en ze omarmt en thuishaalt zodat ze een eeuwigheid met Hem kunnen doorbrengen.

dat denk ik ook, soms hoor en lees je hier ook getuigenissen van, van mensen die het overleefd hebben. Dat ze gedragen werden door Jezus.


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 13 juli 2015, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 21:09
 
Reclame die momenteel te zien is op tv en welke aanhaakt op het gezegde; "In het land der blinden is éénoog koning."

https://www.youtube.com/watch?v=5Nubrra0qvM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:30
 
GERARD072 schreef:
Reclame die momenteel te zien is op tv en welke aanhaakt op het gezegde; "In het land der blinden is éénoog koning."

https://www.youtube.com/watch?v=5Nubrra0qvM

Gerard zullen we de illuminatie in een nieuw discussieonderwerp in dit forum beginnen? Knipoog smiley Knipoog smiley
Het is niet alleen reclame, ook in Disney films, MTV, Hollywoodfilms, boeken
Voornamelijk door subtiele beïnvloeding op de achtergrond maar het komt steeds meer naar de voorgrond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 19:36
 
Haha illuminati, dat is inderdaad eerder voer voor de eindtijd wellicht (al verdient deze groepering ook wel zijn eigen topic; al is het maar voor alle moeite die ze in hun campagne steken Clown smiley )

Laatst aangepast door
GERARD072
op woensdag 15 juli 2015, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 21:48
 
JOJO155 schreef:
Gerard zullen we de illuminatie in een nieuw discussieonderwerp in dit forum beginnen? Knipoog smiley Knipoog smiley
Het is niet alleen reclame, ook in Disney films, MTV, Hollywoodfilms, boeken
Voornamelijk door subtiele beïnvloeding op de achtergrond maar het komt steeds meer naar de voorgrond.

't zal wel aan mij liggen dat ik het effe niet snap
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 06:01
 
De illuminati, de vrijmetselarij, de Nieuwe Wereld Orde.

Vooral de eerste en laatste worden, mits men aandacht schenkt aan de lyrics van liederen, veelvuldig naar gerefereerd in muziek en op televisie. (en dan voornamelijk die gezellig 'hippe' muziek, maar ook Eminem, Madonna en dergelijke artiesten die daarnaar refereren. Hetzij door lyrics, hetzij door logo's, hetzij door met bepaalde handgesturen of met één van de ogen afgedekt op de foto te gaan. Ga maar eens een willekeurige tijdschriften winkel binnen. Heb toevallig eergister weer een tijdschrift gezien die nieuw te koop lag met een vrouw die één oog bedekt op de cover.

Voorheen, zoals Jojo ook al aangeeft, was de aanpak wat subtiel, tegenwoordig een meer 'in your face' aanpak.

Is genoeg informatie over te vinden :)

In de Islam wordt trouwens ook gesproken over de Anti-Christ; daar wordt hij de Dajjal genoemd. De Moslims zijn wat dat betreft nog wat alerter op de signalen van de eindtijd, voor zover ik het kan inschatten.


Laatst aangepast door
GERARD072
op donderdag 16 juli 2015, 06:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 08:25
 
Moest even denken aan de 3 mannen in de vurige oven.
Alleen de Koning zag een vierde man,lopend tussen de drie anderen.

Geloof,beproeving,verlossing,ook door de aanraking van Gods oogappel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:46
 
HEIDE062 schreef:
Moest even denken aan de 3 mannen in de vurige oven.
Alleen de Koning zag een vierde man,lopend tussen de drie anderen.

Geloof,beproeving,verlossing,ook door de aanraking van Gods oogappel.

Moet me denken aan het medaillon van me kleindochtertje, wat beschermd de oven uit kwam... wie weet was er wel een engel die het even beschermde Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERI837





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 augustus 2015, 12:22
 
PETRA824 schreef:
Je zou denken wij hier die aan d e goede kant van de wereld leven, zijn gezegend
Inderdaad, maar is dat ook echt zo?
Ik lees over getuigenissen van mensen uit landen waar je niet zomaar in vrijheid in Jezus mag geloven
en het zet me tot denken

ze vechten tegen de tegenstander... die is heftig... en in eerste instantie denk, je gelukkig ik daar niet leef.
maar vechten wij niet tegen de zelfde tegenstander? Alleen gebruikt hij in de vrije landen andere tactieken....
Wij zin hier meer blind, gevangen in hebzucht , allerlei verleidingen, vele cristenen, zijn niet heet en niet koud... of gaan na de kerk als een soort traditie....
Cristenen in vervolgde landen, velen kun je aan het boek handelingen toevoegen.

meeste indruk die op me gemaakt heeft na er een boek weer es over te hebben gelezen is deze tekst, gegeven van een man die in een besloten land woont, om `jezus naam veel heeft moeten lijden, groot geloof heeft:

laat het nooit gebeuren, dat je in vrijheid prijsgeeft, wat wij tijdens vervolgingen nooit prijsgegeven zouden hebben!
Dat is ons getuigenis van d e opstandingskracht van Jezus Christus!


Het zet me wel tot denken....

Ik denk dat wij mensen in de vrije landen nog veel kunnen leren van d e mensen die in besloten landen van het evangelie leven.


Enfin wat gedachten van mij, wat zijn jullie gedachten hier over???

even terug ...
jij (niet persoonlijk bedoeld)hebt geen weet over het leed als jij het zelf niet mee hebt gemaakt.
er zijn zo veel mogelijkheden om iemand het leven moeilijk te maken als hij (anders) gelovig is.
niet ver van Nederland was er uit een klein land ... het socialisme heeft niet overleeft wel het christelijke geloof.... en gelukkig maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 augustus 2015, 14:05
 
GERI837 schreef:
even terug ...
jij (niet persoonlijk bedoeld)hebt geen weet over het leed als jij het zelf niet mee hebt gemaakt.

Je weet nooit wat mensen zelf met God hebben meegemaakt

Twijfelende smiley

Niet te snel een waardeoordeel vellen. Zeker niet als iemand op grijs staat.


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 14 augustus 2015, 14:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERI837





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 augustus 2015, 16:09
 
ROADY558 schreef:
Je weet nooit wat mensen zelf met God hebben meegemaakt

Twijfelende smiley

Niet te snel een waardeoordeel vellen. Zeker niet als iemand op grijs staat.

was zeker niet de bedoeling... jij staat voor wij/ik/u...
ik wilde de eerste gedachte van deze discussie nog eens terug halen vandaar dat ik zo reageer... kan iedereen nog een na lezen hoe het begonnen is.

ik ben iemand die geen oordeel velt maar uit ervaring spreekt en weet wat het is zijn geloof niet vrij te mogen uiten en leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 augustus 2015, 16:59
 
GERI837 schreef:
was zeker niet de bedoeling... jij staat voor wij/ik/u...
ik wilde de eerste gedachte van deze discussie nog eens terug halen vandaar dat ik zo reageer... kan iedereen nog een na lezen hoe het begonnen is.

ik ben iemand die geen oordeel velt maar uit ervaring spreekt en weet wat het is zijn geloof niet vrij te mogen uiten en leven.

Dank voor je verheldering
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2