ChristianMatch
 


Forum

hsp en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 augustus 2015, 10:34
 
Mooi om zo van gedachten / ervaringen te wisselen Gerard.
Ik wil je ook bedanken voor je openheid hierin. Dat heeft mij wel geholpen om mijn kijk op hsp wat te verhelderen.
Ik stel voor om het verder maar te laten rusten hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 23 augustus 2015, 14:23
 
Graag gedaan.

Vind ik prima hoor, heb mijn verhaal kunnen doen en het is goed zo! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VANSTARUM616





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 september 2015, 21:08
 
Als ik het zo zie, dan zouden vele autisten zeer hsp zijn.

Heb veel geleerd en kwam er zo achter dat als een zwaar autistisch kind een aanval kreeg (dacht het het boosheid was) en daarom de ander sloeg, het juist kwam door te veel prikkels of geen structuur in sommige dingen zaten, zo dus eigenlijk meer wanhopig werd. Als ik dan zei het is goed, bedaarde hij weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 13 september 2015, 05:48
 
Ik vind het jammer te lezen dat men vindt dat HSP vergeleken is als dat het paranormaal zou zijn, te vergelijken met autisme of adhd.....
Ik heb die vraag gesteld omdat een hsp-er het moeilijk kan hebben met het vinden van een relatie. Een relatie waarin je je zelf kunt zijn met een partner, die het misschien inet begrijpt maar wel rekening met je kan en wil houden.
Ik ben een hsp-er, iets te intelligent en ja, mijn eerste huwelijk is op mijn hsp en zijn narcisme gestrand.
Mijn tweede huwelijk is veel beter, ik weet wie en wat ik ben ( wat dus niets met autisme of paranormaal te maken heeft).
Te zeggen dat Jezus paranormaal is, is zo iets te zeggen dat de duivel goddelijk is.....
Het is een lastig en gevoelig onderwerp, zeker voor hen die het zijn en nog meer voor de omgeving die het helemaal niet snapt.
Respect en liefde, begrip en samenwerking....daar draait het om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: maandag 14 september 2015, 12:41
 
Verwar je paranormaal zijn dan niet met het occulte?

Er zijn een aantal vormen van gebeurtenissen die wij als mens niet kunnen begrijpen, maar die wel degelijk gebeuren. Jezus Christus genas mensen ogenschijnlijk vanuit het 'niets'. Echter weten wij beter en is deze gave vanuit God / Heilige Geest doorgegeven. (leg het misschien niet geheel goed uit, maar je snapt neem ik aan wat ik bedoel). Wat Jezus Christus middels deze gave verspreidde was Liefde / genezing cq heling.

Daarnaast heb je het occulte. Binnen deze stroming van het paranormale ligt de nadruk op angst, onvrede / duisternis.

Respect en liefde zijn inderdaad belangrijk. Dat is ook wat Jezus Christus kwam brengen op deze gebroken aarde.

Dat de duivel niet (meer) Goddelijk is, dat mag duidelijk zijn.

Overigens wel super om te lezen dat uw tweede huwelijk zo fijn verloopt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARK255





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: donderdag 17 september 2015, 16:34
 
Beste allen,

Ik ben nog maar net lid geworden van deze site en ben nog aan het oriƫnteren wat alles inhoudt en hoe het hier werkt. Ik klikte op het knopje forum en zag meteen bovenaan deze rubriek over HSP en ik kreeg het gevoel toch ook even mijn ervaringen te delen met betrekking tot dit onderwerp.

Ik heb zelf een poosje geleden een relatie gehad met een leuke meid waarvan ik later pas achter kwam dat ze hoog sensitief was. Ik heb gemerkt dat vooral goed met elkaar blijven praten echt een wereld van verschil maakt, begrip tonen voor elkaar en open staan voor elkaars verwachtingen en gevoelens. Dit zijn natuurlijk sowieso al belangrijke waarden in een relatie samen, maar met iemand die een HSP-er is is dit echt extra belangrijk.

Persoonlijk viel het mij heel erg zwaar om het vol te kunnen houden binnen deze relatie. Doordat zij echt alles oppikte in haar omgeving, werkelijk alles hoorde, voelde en opviel, kreeg zij al snel het idee dat ik juist erg in mijzelf gekeerd was. Dus eigenlijk het tegenover gestelde van wat zij is, terwijl dit helemaal niet het geval was/is. En op gegeven moment werkt het zeer vermoeiend en kost het een hele hoop energie om altijd te moeten praten over dingen die misliepen qua communicatie of verwachtingen. Met als gevolg dat het uiteindelijk zeer moeilijk was om nog te genieten van de relatie. Op gegeven moment kostte het gewoon teveel energie. Ook het feit dat zij totaal niet lekker in haar vel zat en zich door meerdere negatieve ervaringen in haar leven zich liever terugtrok, maakte dat de relatie uiteindelijk na 9 maanden helaas strandde.

Misschien dwaal ik nu enorm af met mijn verhaal, en is het niet helemaal meer gerelateerd aan dit forum onderwerp, maar ik kreeg toch het gevoel dit te willen delen hier. Zelf denk ik niet dat het onmogelijk is om te leven met iemand die hoog sensitief is. Wanneer je beiden begrip voor elkaar kunt hebben en voor elkaar kiest, dan komt het vanzelf goed! Ik wens iedereen die hier een relatie of vriendschap zoekt Gods zegen toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN976





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 september 2015, 21:11
 
Het valt inderdaad niet mee om met iemand om te gaan die hsp is. Maar het feit dat het meisje niet goed in haar vel zat heeft denk ik meer geleidttot de breuk dan het hsp onderdeel.
In elke relatie is het noodzakelijk om met elkaar te praten ongeacht wie of wat je bent.
Een hsp partner kan een verrijking zijn maar, helaas in jou geval, kan ook veel energie kosten.
Ik hoop dat je de rust nu hebt om een nieuwe relatie aan te gaan.
Ik heb hier mijn man leren kennen en zijn al weer 4 jaar bij elkaar. Veel geluk en zzegen gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2