ChristianMatch
 


Forum

eindtijd
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juli 2015, 22:27
 
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 07:36
 
PETRA824 schreef:
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen

Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 07:38
 
Efeziërs 6:

10 Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht.
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;


Laatst aangepast door
GERARD072
op vrijdag 10 juli 2015, 07:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 07:46
 
ANNA415 schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.

2 Thessalonians 2:3 ...'Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition.'

Luke 17:28-30 ...'Likewise also as it was in the days of Lot; they did eat, they drank, they bought, they sold, they planted, they builded; But the same day that Lot went out of Sodom it rained fire and brimstone from heaven, and destroyed them all. Even thus shall it be in the day when the Son of man is revealed.'

1 Timothy 4:1 ...'Now the Spirit speaketh expressly, that in the latter times some shall depart from the faith, giving heed to seducing spirits, and doctrines of devils.'

Matthew 24:4-5,11 ...'many shall come in My Name, saying, I am Christ ... and many false prophets shall arise and deceive many.'

1 Thessalonians 5:3 ...'For when they shall say, Peace and safety; then sudden destruction cometh upon them, as travail upon a woman with child; and they shall not escape.'

Matthew 24:6-7 ...'And ye shall hear of wars ... For nation shall rise against nation and kingdom against kingdom.'

Matthew 24:7 ...'and there shall be famine.'

Matthew 24:12 ...'And because iniquity shall abound, the love of many shall wax cold.'

2 Timothy 4:3-4 ...'For the time will come when they will not endure sound doctrine; but after their own lusts shall they heap to themselves teachers, having itching ears; And they shall turn away their ears from the truth, and shall be turned unto fables.'

Matthew 24:14 ...'And this gospel of the kingdom shall be preached in all the world for a witness unto all nations; and then shall the end come.'

Lust is overal vertegenwoordigd, hongersnood, flyers van posters waarin opgeroepen word om terug te keren naar Jezus Christus / het Woord Gods, muziek waarin Liefde voor God belachelijk wordt gemaakt (i dont need your Love anymore / you can turn wine into water and sadness into laughter but you know you can never make me love you more. Bekende liederen die tegenwoordig dagelijks via de moderne en 'hippe' radiozenders te horen is, films waarin mensen alleen maar geweld zien, afgunst en dergelijke waardoor het hart wordt verhard naar God. Kinderen Gods zullen afdwalen,..

Het staat er allemaal. En inderdaad weet God alleen wanneer Dé Dag des Oordeels daar is, maar hij met ogen om te zien; kan genoeg om zich heen zien,..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 09:02
 
ANNA415 schreef:
Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort conclusies. In de tijd dat Openbaringen werd geschreven dacht men ook in de eindtijd te leven, en wist men ook alle tekenen te zien in hun maatschappij.

Alleen God weet de tijd en het uur.

Inderdaad alleen God weet de tijd en het uur.
Toch als ik de bijbel lees denk ik vaak, we wel de eindtijd aan het naderen zijn, of het nu duizend jaren duurt of honderd jaren.
of tweeduizend jaar???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 10:34
 
Eindtijd..
God werkt Zijn plan uit.
Zit ik in Zijn plan aan de eeuwige kant,van dat God mensen tot Zijn kinderen maakt,en vandaag er nog doet achter gaan komen dat ze Zijn kind mogen zijn door Het bloed van Zijn geliefde Zoon..
Dan heb vandaag en morgen en in het nog komende niets te vrezen.

Voor nu dit even..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 16:33
 
Wel so wie so is het het einde van forum schrijven voor mij Lachende smiley

- Negatieve reactie verwijderd -


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 10 juli 2015, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juli 2015, 22:27
 
Wanneer ik lees over de grote dingen die komen zullen,in deOpenbaringen beschreven,
Komt de gedachte direct bij mij op ;hoe zou ik ooit staande kunnen blijven.
Ik denk dat ik zeker niet moet gaan ontkennen,dat ik eigenlijk vandaag aan de dag al dingen kan beleven,die te maken hebben met de eind strijd tussen Het goede uit God en het kwade uit de wederpartijder.

Er wordt een dus een strijd gevoerd.

Ergens staat;Wij dan hebben geen strijd tegen vlees en bloed,maar..
tegen de boosheden in de lucht,en verder...
Ik ga hier niet breedvoerig op in.een ieder weet vanuit het Woord wat daar over geschreven is.

Wel heel even korte gedachte over de woorden boosheden in de lucht.
Wat ik daar zelf van voelt,en wat ik doe met deze ondervinding?..

Ik moet ondervinden dat de uiteindelijke strijd aan HET KRUIS al is gevoerd,en dat satan zijn kop daar is vermorzeld.
Wat ik kan zien is dat satan weet dat zijn tijd komende is...en wil bij die grote verschrikking die hem wacht,nog trachten velen te verleiden,met zijn eeuwen oude ervaring,weet hij zelfs tot wanhoop te brengen..
Maar moet vluchten,als God 1 maal Zijn almacht toont..en zijn tortelduif is weer verlost uit de machtige klauwen.

God beschermd dus!

Wij die weten dat al deze dingen moeten geschieden.
Kijkend nog even naar de dingen die in het bovenstaande werden gezegd,
Kopen en verkopen...cijfers...teken.
Besef ik dat alleen een leven met God mij in die ure kan en zal staande houden?..

Op vele plaatsen moedigt Hij in de schrift aan..niet te verslappen in aan houdend te bidden.
Want wij weten,dat alle maagden in slaap vielen!..

Hij weet wat het voor Zijn kinderen zal zijn in de eindtijd.
Juist omdat Hij de touwtjes in Handen heeft,Amen

En..
Ik zal doen over houden een volk wat op Mijn Naam zal blijven Hopen.
Tegen Petrus sprak Hij,wat Hij ook vandaag nog doet;IK heb voor jou gebeden opdat jou geloof in Mij niet zou ophouden,GENADE ALLEEN!

Nog dit;
Hij gaat voor in de strijd!
Hij vraagt ons slechts alleen te volgen.

En, gelukkig..Hij maakt ook vandaag tot volgelingen!
uit heggen en steggen haalt Hij ze vandaan.
Opdat Zijn tafel straks vol worden zal.

Prijst God wanneer jij,u en ik geen vreemde zijn, of meer zijn, van deze woorden.

Groet Heide

!


Laatst aangepast door
HEIDE062
op vrijdag 10 juli 2015, 22:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 09:12
 
PETRA824 schreef:
Wel so wie so is het het einde van forum schrijven voor mij Lachende smiley

- Negatieve reactie verwijderd -

Sommige onderwerpen zijn bloedserieus en kan je, in mijn ogen, niet bespreken alsof het over de nieuwe Iphone 6 gaat.

Uw vraag / start van dit topic ging over de eindtijd, de eindtijd is in mijn ogen een serieuse zaak waar serieus mensen door lijken af te vallen. Dat doet mij pijn en ik zou graag willen dat de wereld anders was en mensen niet op deze manier getest zouden worden.

Want vergeet niet; in het land der blinden is éénoog koning (bekende sterren die één oog bedekken, de Disney film Minions met één oog en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen).

Dus nogmaals, gezien de zwaarte van dit onderwerp kan ik daar niet over praten zoals ik over koetjes of kalfjes kan praten (al ben ik daar sowieso niet goed in :) En misschien zie ik dit alles verkeerd, maar ook daar kan ik alleen achter komen middels een open en oprechte discussie.

Misschien dat u daar nog een verschil in kunt vinden? En de discussie dan met andere ogen zou kunnen aanschouwen? Want wellicht zit u nog wel met vragen / gedachten over de eindtijd?

Het zou jammer zijn als die onbeantwoord / onbesproken blijven?


Laatst aangepast door
GERARD072
op zaterdag 11 juli 2015, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 17:22
 
PETRA824 schreef:
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen

De wetenschap is al vrij ver inderdaad van de RFID chip. Er gaan zelfs geluiden dat ze de toekomstige generatie willen chippen. Tot dusver word in Nederland deze discussie buiten de media gehouden. (zeer opvallend) Interessant is om de discussies hierover te lezen in verslagen van de Tweede Kamer.

Ook als je kijkt in de huidige films, hoe vaak komt zoiets als de RFID chip niet terug in de moderne films, reclames en dergelijke. Subtiele beïnvloeding zodat wanneer het geïntroduceerd word mensen in een rij staan. Eng om te zien hoe ver ze er mee zijn en dat er al mensen zijn die de chip hebben.

God is een God die voorziet en wat er ook gebeurd ons leven is in Zijn handen en Hij is in controle. Mooi je voorbeeld van het Manna!

Alleen vind ik het zelf wel belangrijk om de ontwikkelingen te volgen zodat ik niet naïef mee ga in dingen waar ik verre van moet blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 20:27
 
PETRA824 schreef:
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen

Ik denk dat het dichterbij is dan wij denken. We hebben nog geen chip geinplanteerd, maar wat te denken van een pas waarmee je ook contactloos kan betalen. Die wordt zomaar naar ons toe gestuurd ter vervanging van de vorige pas. Niemand vraagt erom. Zonder pas kun je niet betalen. En nu mag je nog kiezen of je contactloos betaalt, maar wie zegt dat die keuze blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 21:42
 
Echt he, dacht ik ook al, word me gewoon weer toegewezen, mij word niks gevraagd.
Wanneer we allemaal een chip hebben, kan d e overheid ons ook volgen in al ons doen.

Gelukkig zijn er ook getuigenissen van cristenen, die ineens onzichtbaar waren voor hun vijanden en getuigenissen van mensen die manna uit de hemel kregen,
Corrie ten Boom was onzichtbaar voor fouileerders tijdens controle bij ravensburg, zo smokkelde ze een bijbeltje mee
Soldaten getuigden tijdje terug van manna, wat hun enorm veel kracht gaf.
cristenen die bijbels over grenzen hebben gesmokkeld hebben getuigd dat de bijbels onzichtbaar waren
gevangen in Noord Korea hebben getuigd van een zelfde wonder als bij paulus, een engel die gewoon d e deur opendeed en de bewakers sliepen...

Ik denk als die tijd eenmaal zo ver is er heel veel dingen gebeuren die we kunnen toevoegen aan het boek handelingen.

Maar moeilijk... stel je voor je bent voortaan verplicht alles via pinpas te betalen, oké pinpas vervangen voor chip
met het nr van het beest...
en je weet dan kan ik niks meer kopen of verkopen.....
ook geen medicijnen voor je kinderen...
Jee ik heb een dochter die kan niet leven zonder medicijnen
Dan komt het er effe op aan, vertrouwen op Gods woord of maar toch die chip....

Voor ons denk ik heel moeilijk... sommige mensen in gesloten, vervolgden landen maken een soort van die keuze al, kiezen voor God. Ondanks ze hun leven kunnen verliezen
Wij, de meeste van ons in het rijke westen, ja ik ook, i love mijn comfortabele leven.. en houd van de jumbo 5 minuten van me huis...

De vraag zelf , wat als ik voor een keuze kom te staan, blijven leven, jezus verloochenen of het kost me mijn leven???
Ik weet niet wat ik zal doen, ben er wel van overtuigd als ik voor Jezus kies, jezus voor me gaat staan, net zoals bij stefanus... hij werd gestenigd, keek omhoog en zag jezus staan... hij zat niet langs de troon van God ofzo, nee jezus stond daar op hem te wachten...
En toch zal ik als cristen het juiste kiezen??? wanneer vervolging mijn weg opkomt? of wanneer ik niet meer na de Jumbo kan omdat ik een bepaalde chip niet meer heb??

Ik kan die vraag niet beantwoorden ondanks ik leef dankzij jezus... zonder hem had ik de brand in me huis niet overleefd.
en ondanks ik echt tijden heb gehad, geen geld, 7 kinderen te eten moest geven en God toch voorzag...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 21:59
 
PETRA824 schreef:
Echt he, dacht ik ook al, word me gewoon weer toegewezen, mij word niks gevraagd.
Wanneer we allemaal een chip hebben, kan d e overheid ons ook volgen in al ons doen.

Gelukkig zijn er ook getuigenissen van cristenen, die ineens onzichtbaar waren voor hun vijanden en getuigenissen van mensen die manna uit de hemel kregen,
Corrie ten Boom was onzichtbaar voor fouileerders tijdens controle bij ravensburg, zo smokkelde ze een bijbeltje mee
Soldaten getuigden tijdje terug van manna, wat hun enorm veel kracht gaf.
cristenen die bijbels over grenzen hebben gesmokkeld hebben getuigd dat de bijbels onzichtbaar waren
gevangen in Noord Korea hebben getuigd van een zelfde wonder als bij paulus, een engel die gewoon d e deur opendeed en de bewakers sliepen...

Ik denk als die tijd eenmaal zo ver is er heel veel dingen gebeuren die we kunnen toevoegen aan het boek handelingen.

Maar moeilijk... stel je voor je bent voortaan verplicht alles via pinpas te betalen, oké pinpas vervangen voor chip
met het nr van het beest...
en je weet dan kan ik niks meer kopen of verkopen.....
ook geen medicijnen voor je kinderen...
Jee ik heb een dochter die kan niet leven zonder medicijnen
Dan komt het er effe op aan, vertrouwen op Gods woord of maar toch die chip....

Voor ons denk ik heel moeilijk... sommige mensen in gesloten, vervolgden landen maken een soort van die keuze al, kiezen voor God. Ondanks ze hun leven kunnen verliezen
Wij, de meeste van ons in het rijke westen, ja ik ook, i love mijn comfortabele leven.. en houd van de jumbo 5 minuten van me huis...

De vraag zelf , wat als ik voor een keuze kom te staan, blijven leven, jezus verloochenen of het kost me mijn leven???
Ik weet niet wat ik zal doen, ben er wel van overtuigd als ik voor Jezus kies, jezus voor me gaat staan, net zoals bij stefanus... hij werd gestenigd, keek omhoog en zag jezus staan... hij zat niet langs de troon van God ofzo, nee jezus stond daar op hem te wachten...
En toch zal ik als cristen het juiste kiezen??? wanneer vervolging mijn weg opkomt? of wanneer ik niet meer na de Jumbo kan omdat ik een bepaalde chip niet meer heb??

Ik kan die vraag niet beantwoorden ondanks ik leef dankzij jezus... zonder hem had ik de brand in me huis niet overleefd.
en ondanks ik echt tijden heb gehad, geen geld, 7 kinderen te eten moest geven en God toch voorzag...


Bedankt voor het delen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAUWIES855





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:06
 
PETRA824 schreef:
Vandaag liep ik in de jumbo, overal om me heen hoorde ik piepjes
piepjes van mensen die boodschappen scannen, waarmee ze na de scan kassa kunnen gaan
Harstikke handig, hartstikke leuk, maar ineens werd ik me akelig bewust
in de eindtijd???
Lopen me kleinkinderen soms met een chip in hun hand met het nummer van het beest en gaan ze daarmee boodschappen halen? ( effe scannen , tadaa van je bankrekening af?)
de techniek is zo dichtbij.....
Bijzonder eigenlijk de openbaringen, geschreven in een tijd, waarin de mensen eigenlijk niet konden bedenken die techniek en mogelijkheden.

gelukkig is er ook geschreven in d bijbel over Gods volk die het manna in de woestijn kreeg. God die zo zijn volk voedde
Ik denk dat dat ook in d eindtijd weer gaat gebeuren, wanneer de mensen alleen kunnen kopen met het nr. van het beest....

Heftig als je je het voorstelt, heb je het nr, niet kun je niks kopen.... puur vertrouwen op God voor de cristenen dan, dat God zal verzien via andere wegen

Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDY877





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:21
 
LAUWIES855 schreef:
Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..

idd erg handig zo'n chip in je arm ... en waarom ook niet?
ik lees dat idd ook niet in de bijbel dat dat het teken van het beest is, lol.

kdenk nog even terug dat ze met de komst van de televisie ook nog dachten dat het een "kastje van de duivel was" Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:26
 
Weetje heide, ineens snap ik beter waarom sommigge cristenen in vervolgde landen voor ons bidden.

in eerste instantie dacht ik, ehh, wij moeten nu net voor hun bidden..
en ze bidden voor ons??

maar weet je ,ik denk dat sommige door hebben we dezelfde vijand hebben, en hun leven midden soms , een verhaal toegevoegd aan handelingen, stefanussen... paulussen, etc..
en ik denk dat ze het koninkrijk van God veel meer ervaren als de gemiddelde westerling, hun leven midden in de strijd...
Wij leven ook midden in de strijd, alleen zijn wij hier in een valkuil getrapt van ons comfortabele leventje.. waar alles om geld draait.... etc... en de meesten blind leven rustig hun comfortabele leventje en denken we hebben God niet nodig.

gaan pas bidden zoals ik, je met zeven kinderen in shit situatie beland en denkt help...

en vervolgens geloven we, maar wat als het er op aan komt
Smiley die vol vragen zit


we slapen misschien wel inderdaad veel van ons zoals die maagden... waar jij over schreef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 22:44
 
LAUWIES855 schreef:
Wat is er mis met een chip in je arm? Ik zou het wel handig vinden, geen gedoe meer met pasjes en lange wachtrijen voor de kassa. En wie zegt dat dit het 'teken van het beest' is? Ik maak me er niet druk om. De techniek verandert en als mens moet je maar mee veranderen of achterop raken. Dat is je eigen keuze. Maar te pas en on te pas roepen dat de duivel achter alles zit vind ik gewoon middeleeuwse bankmakerij. Angst voor technologische vooruitgang is gewoon nergens voor nodig.
Wanneer het teken van het beest wordt ingevoerd zal je zeker weten van wie dat afkomstig is. Dan bestaat daar geen twijfel meer over..

Er is inderdaad niks mis met de technologische vooruitgang of een chip.
Waar ik alleen aan zit te denken, wat nu als daar het teken van het beest op komt... ooit???
En waar ik aan zat te denken over openbaringen, de technologie is al zover om openbaringen uit te laten komen.

bv hoe kan d e hele wereld toekijken naar de twee getuigen?
openbaringen 11-9 en uit de volken en stammen en natieen zijn er....je zou denken d e hele wereld kijkt , in ieder geval heel wat meer mensen dan alleen de inwoners van die stad. Hoe via you tube ofzo ?

of wereld nieuws... en dat wil niet zeggen ik de tv of computer duivels vind ofzo
alleen we hebben de techniek.

toen de bijbel werd geschreven, hadden we die techniek nog niet...
toen dachten mensen misschien??? iedereen die het teken heeft ka n niet verkopen of kopen???

nu , nu we pinpas kennen lijkt het dichterbij die mogelijkheid, een wereld waar niemand iets kan kopen of verkopen zonder het teken.

en ik vroeg me af.. jee hoe zal dat zijn, om in die tijd te leven??? etc etc... en ik vroeg me af.. wie weet maken mijn klein of achter kleinkinderen het nog mee???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE062





Berichten: 330

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 23:08
 
Hier in dit Topic mogen we allemaal onze nood of aanvechting tonen.
God spreekt niet voor niets dat die tijd een zeer benauwde tijd zal zijn.
Ik als mens kan mede door mijn aard en karakter deze dingen tegemoet zien..ja geheel anders dan mijn buurman er naar kijkt.

Ondanks hoe ik er ook naar kijkt..
Zegt God dat het een benauwde tijd zal worden.
Velen dingen die te wachten staan,mogen onze aandacht niet te veel gaan beheersen in die zin, dat alleen de vragen rond het kopen en verkopen,een teken dragen...ons alleen nog maar in beslag gaan nemen.
Nee,God zegt niet..ohoh dit had ik niet voorzien?!...

God spreekt mij eerder vandaag persoonlijk toe met de woorden;Waakt

Want,Zo HIJ heeft geholpen en door geholpen..zo zal Hij er ook zijn in de ure van Hem te moeten verloochenen of anders.

De wederpartijder zaait onrust

hij zal niet ophouden Gods kind met rust te laten..dag en nacht..bestormt hij vaak de ziel..en spreekt leugens uit.
En mocht hij gelijk hebben..zo doet hij Gods kind de goede richting op doen vluchten..ja,tot in de armen van God in Zijn Zoon tot Vader gemaakt.

Laat ondanks de dingen die aanstaande zijn..mijn ogen op Hem zijn.
Want met het hoofd omhoog,weet ik,beleef ik..daar is Hij die mij vanaf eeuwigheid lief had.
En daarom ook nooit meer los laat.


Laatst aangepast door
HEIDE062
op zaterdag 11 juli 2015, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 23:19
 
HEIDE062 schreef:
Hier in dit Topic mogen we allemaal onze nood of aanvechting tonen.
God spreekt niet voor niets dat die tijd een zeer benauwde tijd zal zijn.
Ik als mens kan mede door mijn aard en karakter deze dingen tegemoet zien..ja geheel anders dan mijn buurman er naar kijkt.

Ondanks hoe ik er ook naar kijkt..
Zegt God dat het een benauwde tijd zal worden.
Velen dingen die te wachten staan,mogen onze aandacht niet te veel gaan beheersen in die zin, dat alleen de vragen rond het kopen en verkopen,een teken dragen...ons alleen nog maar in beslag gaan nemen.
Nee,God zegt niet..ohoh dit had ik niet voorzien?!...

God spreekt mij eerder vandaag persoonlijk toe met de woorden;Waakt

Want,Zo HIJ heeft geholpen en door geholpen..zo zal Hij er ook zijn in de ure van Hem te moeten verloochenen of anders.

De wederpartijder zaait onrust

hij zal niet ophouden Gods kind met rust te laten..dag en nacht..bestormt hij vaak de ziel..en spreekt leugens uit.
En mocht hij gelijk hebben..zo doet hij Gods kind de goede richting op doen vluchten..ja,tot in de armen van God in Zijn Zoon tot Vader gemaakt.

Laat ondanks de dingen die aanstaande zijn..mijn ogen op Hem zijn.
Want met het hoofd omhoog,weet ik,beleef ik..daar is Hij die mij vanaf eeuwigheid lief had.
En daarom ook nooit meer los laat.

Wederom mooi verwoord!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juli 2015, 23:43
 
Inderdaad prachtige woorden van Heide Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 16:25
 
EDY877 schreef:
idd erg handig zo'n chip in je arm ... en waarom ook niet?
ik lees dat idd ook niet in de bijbel dat dat het teken van het beest is, lol.

kdenk nog even terug dat ze met de komst van de televisie ook nog dachten dat het een "kastje van de duivel was" Lachende smiley



Als men gaat kijken naar de waardes die Christenen over het algemeen aanhangen en dit dan gaat vergelijken met wat er op televisie te zien is. Dan is de vraag of dit overéén komt met elkaar,..


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 12 juli 2015, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 19:01
 
PETRA824 schreef:
Echt he, dacht ik ook al, word me gewoon weer toegewezen, mij word niks gevraagd.
Wanneer we allemaal een chip hebben, kan d e overheid ons ook volgen in al ons doen.

Gelukkig zijn er ook getuigenissen van cristenen, die ineens onzichtbaar waren voor hun vijanden en getuigenissen van mensen die manna uit de hemel kregen,
Corrie ten Boom was onzichtbaar voor fouileerders tijdens controle bij ravensburg, zo smokkelde ze een bijbeltje mee
Soldaten getuigden tijdje terug van manna, wat hun enorm veel kracht gaf.
cristenen die bijbels over grenzen hebben gesmokkeld hebben getuigd dat de bijbels onzichtbaar waren
gevangen in Noord Korea hebben getuigd van een zelfde wonder als bij paulus, een engel die gewoon d e deur opendeed en de bewakers sliepen...

..........

Ik denk dat God bijzondere dingen doet op het moment dat het nodig is. In ons land lijden niet echt veel mensen honger, dus waarom zou er hier manna zijn enzovoort.

Jezus ging ook niet elke dag broden en vissen delen om te kunnen eten.

Als we niet meer kunnen kopen doordat het beest wat daarop verzonnen heeft, zal God zeker die tekenen in grote mate geven.

Wat betreft of we in de eindtijd leven.. dat doen we al sinds Jezus opstanding. Of het nu een chip is of een kaart of nog wat anders.....

In de tijd van Openbaringen was keizer Nero aan de macht. Een zeer bruut man. Christenen werden in dierenhuiden gewikkeld en door honden verslonden, aan het kruis genageld en levend verbrand, of tegen de tijd dat het donker werd, gebruikt als levende fakkels. Voor hen was Nero het beest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 20:11
 
wat betreft het merkteken ...de tekst daarover vind je op
openbaringen 13:16

Openbaring 13: 11-18

15...dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

de discussie of het hier om een chip zou gaan ga ik verder niet op in,maar het ligt natuurlijk wel voor de hand.

infomatie over de eindtijd kan je hier vinden: www.eindtijd.nl

deze discussies zijn in het verleden al vaker gevoerd hier op de site,dus ik wil er verder niet te veel van zeggen.
iedereen mag er het zijne van denken,wat mij betreft.


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 12 juli 2015, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 21:41
 
Vind dit een mooi stuk:

“Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.” 2 Timotheüs 4 vers 3-4

http://appie.abspoel.nl/?p=10518


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 13 juli 2015, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: zondag 12 juli 2015, 21:46
 
GERARD072 schreef:
Vind dit een mooi stuk:

“Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren.” 2 Timotheüs 4 vers 3-4

http://appie.abspoel.nl/?p=10518

is inderdaad een mooi stuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SANDRAJ719





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 19:01
 
BERT168 schreef:
wat betreft het merkteken ...de tekst daarover vind je op
openbaringen 13:16

Openbaring 13: 11-18

15...dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

de discussie of het hier om een chip zou gaan ga ik verder niet op in,maar het ligt natuurlijk wel voor de hand.

infomatie over de eindtijd kan je hier vinden: www.eindtijd.nl

deze discussies zijn in het verleden al vaker gevoerd hier op de site,dus ik wil er verder niet te veel van zeggen.
iedereen mag er het zijne van denken,wat mij betreft.

Ook al is de discussie al eerder gevoerd, het kan toch geen kwaad er nogmaals over te praten als het bij mensen leeft.

Ik denk zelf dat je er niet genoeg over kunt praten zodat je als christen voorbereid bent op de dingen die nu gebeuren en nog gaan gebeuren.

Natuurlijk moeten we niet bang zijn voor technische ontwikkelingen, ik zal de eerste zijn die daar blij mee is en er mijn voordeel mee doe.

Maar ik vind het wel interessant om rond te kijken en te zien hoe de wereld zich ontwikkeld en wat ons allemaal verplicht wordt zonder dat wij daar iets aan kunnen doen.

En staat er niet dat wij ten allen tijde waakzaam moeten zijn. Ik denk dat deze discussie daar ook bij hoort. Hoe vervelend het ook is dat er dingen gezegd worden die al gezegd zijn en altijd gezegd worden.

Ik ben blij met de aanvullingen die anderen hier plaatsen, daar leer ik weer van.

En staat er niet in Prediker dat er niets nieuws onder de zon is. Alleen zijn er steeds andere mensen die in een ander tijdperk leven. En vraagt niet iedere christen zich uiteindelijk af: wanneer gebeurt het?

Dus wat mij betreft is dit een goed topic. Maar ja, dat is mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 19:14
 
EDY877 schreef:
idd erg handig zo'n chip in je arm ... en waarom ook niet?
ik lees dat idd ook niet in de bijbel dat dat het teken van het beest is, lol.

kdenk nog even terug dat ze met de komst van de televisie ook nog dachten dat het een "kastje van de duivel was" Lachende smiley

Ik wilde me even nader verklaren.
De geschikte plaats voor de RFID chip is de rechterhand en het voorhoofd, heeft wetenschappelijk onderzoek uitgewezen. (ik kan dit onderzoek voor je opzoeken mochten daar vragen over zijn)

Kijkend naar dat gegeven en leg dit naast openbaring 13: 16
"Iedereen moest het merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben, wie dat teken niet had, kon niets kopen of verkopen"

Ik ben totaal geen type die snel roept is van de duivel want ik vind dat wij als christenen soms de duivel de eer gegeven daar waar we onze eigen verantwoording moeten nemen. Maar dat is een andere discussie.

Echter de combinatie wetenschappelijk onderzoek versus de bijbel over de RFID chip spreekt voor mij boekdelen ten aanzien van de eindtijd en de ontwikkelingen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee


Laatst aangepast door
JOJO155
op maandag 13 juli 2015, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 23:14
 
BERT168 schreef:
......
Openbaring 13: 11-18

15...dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.

....

Eens even een gedachten kronkel nav het stukje van Bert.
vers 15. allen die het beest niet aanbidden zijn dus al gedood, voordat het merkteken wordt uitgedeeld??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:30
 
ANNA415 schreef:
Eens even een gedachten kronkel nav het stukje van Bert.
vers 15. allen die het beest niet aanbidden zijn dus al gedood, voordat het merkteken wordt uitgedeeld??

pffff hele openbaringen weer es gelezen
blijft een moeilijk boek, wat ik wel nooit zou snappen helemaal en geef toe lees het weinig, soms

maar: openbaringen13-15: En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.

bij vers 16: allen een merkteken gegeven word op hun rechterarm of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft

dan openb 14 komt er een engel met het eeuwige evangelie die dat aan iedereen vertelt
na die engel komt er een engel die iedereen eigenlijk flink waarschuwt dat je het teken van het beest niet moet aannemen
dan word er bij vers 12 gezegd: hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.

( je zou dus kunnen denken, na het doden van alle cristenen die niet het beeld aanbaden , zijn er weer mensen tot geloof gekomen, zeker denk ik nadat een engel aan alle mensen op aarde het evangelie heeft vertelt)

Dan komt er een stem uit de hemel die zegt: schrijf zalig de doden, die in d e Here sterven, van nu aan. Ja zegt de geest, dat zij rusten van hun moeiten, want hun werken volgen hun na.

En dan lees je in openbaringen de oogst komt, de tijd is gekomen.....

je zou denken dat aan alle mensen die dan leven wel heel goed word geopenbaard, neem het merkteken niet aan...
alle mensen hun ogen worden geopend, door de engel met het evangelie en de engel die iedereen waarschuwt.

Je zou denken de volharding voor de heiligen is... wel leef langs een supermarkt terwijl je honger hebt.... of... ze worden gedood door andere factoren????

Ik weet het niet
Smiley die vol vragen zit zal het ook wel nooit snappen en hoeft ook niet..... zolang ik het belangrijkste maar snap. Jezus echt leeft... God ons veel heeft gezegd in d bijbel waar we troost uit kunnen halen in moeilijke tijden, wetende dat op het eind komt alles goed weer.... Jezus ons bijstaat in tijden wanneer we het moeilijk hebben...


iets wat ik heel mooi vind uit openbaringen is hoe het water in d hemel word beschreven Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley mooi water, ooit zie ik het , hoop ik Lachende smiley

En wat ik ook uit de bijbel haal is dat God een heeele lieve God is.
Dus al lees ik over een eindtijd waar heftige dingen gebeuren... ben ik ervan overtuigd dat er geen lieve onschuldige mensen slachtoffer zullen worden, God ze waarschuwt, zich aan hem openbaart om de goede weg op te gaan voor ze mee ondergaan met het slechte in de wereld zo zou ik het maar noemen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824





Berichten: 180

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:36
 
p.s met de nadruk erop, dit zijn mijn gedachten erover... zeg niet dat het zo is he......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2