ChristianMatch
 


Forum

beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:49
 
HANNAH810 schreef:
met alle respect, kat; je citeert een gedeelte uit de dachsel bijbelverklaring;
nogmaals mijn vraag;
hoe zie JIJ dat bijbelgedeelte? Lachende smiley met blinkend witte tanden

ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:54
 
KAT125 schreef:
ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.



In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:55
 
JONATHAN890 schreef:
Dit zijn allemaal uiterlijke keuzes....voor God ben je getrouwd als je sex gehad hebt met een man/vrouw. Dus als je daar niet meer mee bent...ben je ook gescheiden.
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Zo is dat! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:01
 
SOLAFIDE630 schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Jonathan....als je buitenechtelijke sex hebt gehad (of beter: vleselijke gemeenschap hebt gehad) met een man of een vrouw, dan ben je voor
god nog niet METEEN getrouwd......echt niet, maar dan ben je [color=#FF0000]WEL 1 VLEES
met een dergelijk iemand. Zie maar eens dat gedeelte in de bijbel, waar er gesproken wordt om sex te hebben met een hoer. Er staat dan daar, dat je je dan lichamelijk verbindt met een hoer...je wordt 1 vllees met haar.

NBV
1 Kor 6,15
Weet u niet dat uw lichaam een deel is van het lichaam van Christus? Zou ik dan van de delen van zijn lichaam de lichaamsdelen van een hoer maken? Dat nooit!
1 Kor 6,16
Of weet u niet dat wie zich met een hoer verenigt samen met haar één lichaam wordt? Want de Schrift zegt: ‘Zij zullen één lichaam zijn.’


Je bent pas getrouwd met iemand, als je met die persoon een huwelijk hebt gesloten.[/color]


1. Seks hebben is niet getrouwd zijn:
Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’

Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen.

Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:

1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’

Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd:

1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04
 
PIETER649 schreef:
In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley

misschien nu nog geen zwaar pak of last,maar wie weet wat er nog komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:04
 
KAT125 schreef:
ik zie het zo, de ongelovige als iemand die niet geloofd. en als die dan scheid, dat hij/zij dat doet zonder pijn in het hart(dus alles en alles er aan gedaan heeft wat kon en hoort te doen zoals omschreven is in de nederlandse wet art 81 - 92a en in het kerkordelijke huwelijksvoorwaarden beschreven is)te hebben van deze zaken in eer en geweten.
en dat is volgens mij wel mogelijk of het moet door psygische dingen onmogelijk zijn, maar God geeft ons nooit ene last te dragen die we niet kunnen tillen. is iemand wijs genoeg,dan heeft die in mijn ogen een zwarder pak/last te dragen dan een zwakkere.



even samenvattend, als ik je dus goed begrijp;
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.

heb ik je zo goed begrepen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06
 
HANNAH810 schreef:
even samenvattend, als ik je dus goed begrijp;
een ongelovige definieer je als atheist,
en deze atheist heeft geen pijn/verdriet bij het verbreken van een relatie.

heb ik je zo goed begrepen?

over christelijk gedeelte niet nee. en die wordt het denk ik minder zwaar aangereknt dan een wel christelijke!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:06
 
JONATHAN890 schreef:
1. Seks hebben is niet getrouwd zijn:
Hebreeën 13:4: ,,Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.’’

Geknoei als je al getrouwd bent, bestempelt je tot echtbreker. Veel mensen denken dat deze tekst alleen voor gehuwden is, maar hij is voor iedereen.

Als je goed leest. ontdek je dat er gevraagd wordt respect te hebben voor het van God gegeven instituut: 'het sluiten van een huwelijk'. Vanuit dat inzicht blijkt dat seks vóór het huwelijk je tot een hoereerder maakt. Ergens anders wordt het dan ook ontucht genoemd:

1 Cor. 7:2: ,,Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.’’

Vandaar dat beheersing tot binnen het huwelijk ook letterlijk wordt geadviseerd:

1 Corinthe 7:9: ,,Maar als zij zich niet kunnen beheersen, kunnen zij beter trouwen. Het is beter om te trouwen dan door verlangen verteerd te worden.




een heel blonde vraag misschien hoor... maar wat probeer je te bereiken dmv het plaatsen van dit soort oordelen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KAT125





Berichten: 179

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:08
 
lieve mensen ik moet nu weg, maar blog maar door,maar morgen zal ik proberen te beantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:09
 
KAT125 schreef:
over christelijk gedeelte niet nee. en die wordt het denk ik minder zwaar aangereknt dan een wel christelijke!

sorry kat, maar je visie is me niet duidelijk; kun je t nog eens proberen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Dus jij beweert Chat dat iemand zondig is als je seks hebt gehad en je niet (voor God) getrouwd bent ?
Is dat niet een keiharde veroordeling naar mensen toe welke situatie dat ook was ?
Wat weet je eigenlijk van het verhaal van die persoon ?
Gaat het hier om mensen aanwijzen die gezondigd hebben ?
Soms mis ik in deze discussies de liefde en het accepteren van je naaste ....
De verantwoording naar God toe voor je eigen daden, dat is aan God ... maar in bepaalde situaties niet iets wat je van je naasten moet horen ... zeker als diegene het gehele verhaal niet kent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:19
 
CHATULIEM619 schreef:


Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.

Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Ik ben t met jullie eens hoor, maar wanneer praat je over scheiding?

Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24

Je wordt een eenheid.


En door te stellen dat sex voor het huwelijk slechts zonde is.....die vergeven kan worden, maakt je dat dan opeens beter af dan iemand die die wel een huwelijk voor wet en kerk en God is aangegaan en daarmee is gestopt? Nee dat is ook zonde.

Zonde is je doel missen, en voor alle zonde geld dezelfde vergeving.

Het is zo lekker makkelijk om zonde die aanwijsbaar is, zo lekker te gaan bespreken. Man/vrouw die gescheiden door t leven gaat, heeft een uiterlijke zondelast, maar alle zonde begaan in t verborgene blijft in t verborgene. Maar God ziet alle dingen, ook iedere gedachte/begeerte/zonde die wij begaan hebben.

Er is geen kwalificatie als t gaat om zonde. De genade is voor allemaal veel groter.




Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn. - Genesis 2:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:33
 
PIETER649 schreef:
een heel blonde vraag misschien hoor... maar wat probeer je te bereiken dmv het plaatsen van dit soort oordelen?


Ik probeer hiermee te bereiken dat men nu eens inziet dat ieder ding wat wij doen door God doorzien is, iedere handeling die wij doen is bij God bekend.
Het maakt niet uit of het uiterlijke of innerlijke handelingen zijn.

Ik krijg reacties en heb ook in t verleden zogenaamd christelijke mensen horen zeggen dat scheiden t ergste is wat je kan doen. Dat daarvoor geen vergeving mogelijk is, dan die zonde te belijden ten overstaan van de gemeente....... En dat heb ik eerder al betiteld als heksen-verbranding....het openbaar aanwijzen van een zonde.

God ziet naar ons om, God kijkt naar ons hart. Hoe wij leven, hoe wij handelen. God verlangt een heilig volk, apart gezet in deze wereld.

En iedereen doet hieraan te kort. Maar God zij dank, heeft God deze wereld, ons mensen, zo lief gehad, dat Hij zijn enig geboren zoon gezonden heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verlore ga.

Ik vind t gewoon niet kunnen, zoals door enkelen, een smet op gescheiden mensen wordt gelegd.


En ik begin een onderwerp, gewoon uit medeleven, uit belangstelling, hoe anderen hiermee omgaan of zijn omgegaan.
En dan veroordelingen krijgen omdat ik gescheiden ben....

Een ding mij raak je er niet mee, maar velen gaan gebukt onder die last, die door bepaalde mensen maar geschreeuwd wordt.

Dat ik stel dat er geen verschil, geen zonde1, zonde2, zonde3 bestaat voor God......dat is mijn doel.


En ik getuig alleen van God's vergeving, zijn genade en liefde, dat als wij onze zonden belijden, op onze knieën bij het kruis van Jezus komen, daar vergeving is.
Schuldgevoelens komen van de aanklager. Er is maar een iemand die ons aanklaagt en dat is de duivel.
Vergeving en liefde zijn de dingen die van God komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:45
 
JONATHAN890 schreef:
Ik probeer hiermee te bereiken dat men nu eens inziet dat ieder ding wat wij doen door God doorzien is, iedere handeling die wij doen is bij God bekend.
Het maakt niet uit of het uiterlijke of innerlijke handelingen zijn.

Ik krijg reacties en heb ook in t verleden zogenaamd christelijke mensen horen zeggen dat scheiden t ergste is wat je kan doen. Dat daarvoor geen vergeving mogelijk is, dan die zonde te belijden ten overstaan van de gemeente....... En dat heb ik eerder al betiteld als heksen-verbranding....het openbaar aanwijzen van een zonde.

God ziet naar ons om, God kijkt naar ons hart. Hoe wij leven, hoe wij handelen. God verlangt een heilig volk, apart gezet in deze wereld.

En iedereen doet hieraan te kort. Maar God zij dank, heeft God deze wereld, ons mensen, zo lief gehad, dat Hij zijn enig geboren zoon gezonden heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verlore ga.

Ik vind t gewoon niet kunnen, zoals door enkelen, een smet op gescheiden mensen wordt gelegd.


En ik begin een onderwerp, gewoon uit medeleven, uit belangstelling, hoe anderen hiermee omgaan of zijn omgegaan.
En dan veroordelingen krijgen omdat ik gescheiden ben....

Een ding mij raak je er niet mee, maar velen gaan gebukt onder die last, die door bepaalde mensen maar geschreeuwd wordt.

Dat ik stel dat er geen verschil, geen zonde1, zonde2, zonde3 bestaat voor God......dat is mijn doel.


En ik getuig alleen van God's vergeving, zijn genade en liefde, dat als wij onze zonden belijden, op onze knieën bij het kruis van Jezus komen, daar vergeving is.
Schuldgevoelens komen van de aanklager. Er is maar een iemand die ons aanklaagt en dat is de duivel.
Vergeving en liefde zijn de dingen die van God komen.

En zo is het. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:45
 
ik geloof graag dat iedereen met de beste bedoelingen hier op het forum schrijft.
vaak gaat het over zonde en het liefst over de zonde tegen nr.7

weet je... soms denk ik weleens dat er mensen zijn die het lekker vinden om over die specifieke zonde te praten-schrijven...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:47
 
PIETER649 schreef:
ik geloof graag dat iedereen met de beste bedoelingen hier op het forum schrijft.
vaak gaat het over zonde en het liefst over de zonde tegen nr.7

weet je... soms denk ik weleens dat er mensen zijn die het lekker vinden om over die specifieke zonde te praten-schrijven...

Is een stukje verwerking misschien? Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:48
 
PIETER649 schreef:
ik geloof graag dat iedereen met de beste bedoelingen hier op het forum schrijft.
vaak gaat het over zonde en het liefst over de zonde tegen nr.7

weet je... soms denk ik weleens dat er mensen zijn die het lekker vinden om over die specifieke zonde te praten-schrijven...

Het recept voor Nummer 7: tenminste eenmaal daags voor een goed christelijk leven Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:48
 
MARIJAN072 schreef:
Is een stukje verwerking misschien? Twijfelende smiley


kan... ik dacht meer aan frustatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:53
 
PIETER649 schreef:
kan... ik dacht meer aan frustatie

de jouwe misschien Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:02
 
HENK710 schreef:
Het recept voor Nummer 7: tenminste eenmaal daags voor een goed christelijk leven Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond



hahaha, maar waar is de apotheek???? Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:27
 
JONATHAN890 schreef:
Ik probeer hiermee te bereiken dat men nu eens inziet dat ieder ding wat wij doen door God doorzien is, iedere handeling die wij doen is bij God bekend.
Het maakt niet uit of het uiterlijke of innerlijke handelingen zijn.

Ik krijg reacties en heb ook in t verleden zogenaamd christelijke mensen horen zeggen dat scheiden t ergste is wat je kan doen. Dat daarvoor geen vergeving mogelijk is, dan die zonde te belijden ten overstaan van de gemeente....... En dat heb ik eerder al betiteld als heksen-verbranding....het openbaar aanwijzen van een zonde.

God ziet naar ons om, God kijkt naar ons hart. Hoe wij leven, hoe wij handelen. God verlangt een heilig volk, apart gezet in deze wereld.

En iedereen doet hieraan te kort. Maar God zij dank, heeft God deze wereld, ons mensen, zo lief gehad, dat Hij zijn enig geboren zoon gezonden heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verlore ga.

Ik vind t gewoon niet kunnen, zoals door enkelen, een smet op gescheiden mensen wordt gelegd.


En ik begin een onderwerp, gewoon uit medeleven, uit belangstelling, hoe anderen hiermee omgaan of zijn omgegaan.
En dan veroordelingen krijgen omdat ik gescheiden ben....

Een ding mij raak je er niet mee, maar velen gaan gebukt onder die last, die door bepaalde mensen maar geschreeuwd wordt.

Dat ik stel dat er geen verschil, geen zonde1, zonde2, zonde3 bestaat voor God......dat is mijn doel.


En ik getuig alleen van God's vergeving, zijn genade en liefde, dat als wij onze zonden belijden, op onze knieën bij het kruis van Jezus komen, daar vergeving is.
Schuldgevoelens komen van de aanklager. Er is maar een iemand die ons aanklaagt en dat is de duivel.
Vergeving en liefde zijn de dingen die van God komen.

Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????

Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.

Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald.
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:31
 
JILL658 schreef:
de jouwe misschien Knipoog smiley Clown smiley


mijn frustatie ligt meer bij een ander gebod, helaas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:31
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????

Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.

Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald.
Knipoog smiley Lachende smiley

Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
 
HANNAH810 schreef:



hahaha, maar waar is de apotheek???? Smiley met dichtgeplakte mond Smiley die vol vragen zit

Bij Henk natuurlijk Knipoog smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:33
 
SOLAFIDE630 schreef:
Waarom hou je je gewoon niet aan dat, wat Jezus heeft gezegd.....????

Alleen de zonde tegen de Heilige Geest is onvergeeflijk, zei Hij. Alle andere zonden vergeeft God inclusief de Godslasteringen. Dus waar is het probleem nu eigenlijk.

Leef vanuit die vergeving! Jezus is ook voor jou en jouw zonden gestorven. Hij heeft voor alle zonden van de wereld betaald.
Knipoog smiley Lachende smiley


Waar heb ik mij niet aan gehouden????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:35
 
HENK710 schreef:
Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril


Niet mijn boodschap...... er is maar een boodschap die ik aanbeveel.
Dat is God's woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:38
 
HENK710 schreef:
Volgens mij is dat nu juist een van de boodschappen van Jonathan... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Nou, dat is dan weer een probleem de wereld uit.

Wie is trouwens nummer 7? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:41
 
JONATHAN890 schreef:
Niet mijn boodschap...... er is maar een boodschap die ik aanbeveel.
Dat is God's woord.

Zo is het! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 23:42
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nou, dat is dan weer een probleem de wereld uit.

Wie is trouwens nummer 7? Smiley die vol vragen zit

HET ZEVENDE GEBOD

7e gebod: Gij zult niet echtbreken

Kernwoorden: trouw, respect, zedelijkheid, integriteit,

zuiverheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6