ChristianMatch
 


Forum

Graag jullie mening over "Gunt God mij wel of geen partner?
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JACOLINE697





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 14:47
 
bericht verwijderd

Laatst aangepast door
JACOLINE697
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 17:06
 
Soms geeft God wat je nodig hebt en dat past soms niet in het plaatje dat je zelf graag zou willen. Kunst is om eens aan God te vragen wat de reden is dat je alleen bent en geen partner kan vinden. Wellicht dat God eerst wil dat je iets leert voordat je een stap verder maakt. En misschien; heb je in dit leven inderdaad geen partner nodig?

Alleen één ding weet ik zeker, God mag dan machtig zijn. Hij doet geen dingen omdat wij het zo graag willen. Zeker niet als het niet strookt met het grote plan dat hij met jouw leven voor heeft. En dat weet God alleen; geduld en vertrouwen?

Alleen zijn kan je ook op andere manieren oplossen en de relatie tussen man en vrouw is; zoals je zelf al aangeeft. Symbolisch.


Laatst aangepast door
GERARD072
op zondag 9 augustus 2015, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACOLINE697





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 22:04
 
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door
JACOLINE697
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: zondag 9 augustus 2015, 23:13
 
Graag gedaan, kwam net deze nog tegen. Vond hem erg mooi:

"Full of the soul’s homesickness, we search for our Beloved. Everywhere, we look for love, until one day a door within the heart opens and we discover that our Beloved was always present within, waiting for us.....
Then begins a love affair more intimate than we could even imagine. So often, all one wants is to turn away from the world and go within one’s heart to where the Beloved is waiting."

O God, the stars are shining;
All eyes have closed in sleep:
The kings have locked their doors.
Each lover is alone, in secret,
with the one he loves.
And I am here too: alone,
hidden from all of them— With You."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 augustus 2015, 11:07
 
Je zegt dat je je best doet om actief contacten aan te gaan.
Maar heb je enig idee waarom het niet lukt? Waarom het blijkbaar niet dusdanig klikt met een man dat er iets serieus uit ontstaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACOLINE697





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: maandag 10 augustus 2015, 17:17
 
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door
JACOLINE697
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 10 augustus 2015, 18:22
 
JACOLINE697 schreef:
Hallo Roady, bedankt voor je reactie. Ik reageer even kort op wat je vraagt, want je reactie heeft niet zo veel te maken met de vraag die ik boven en onder mijn mailtje had gezet. De keren dat ik met iemand contact heb gehad, stopte het omdat ik niet verder wilde of de ander mij niet zijn type vond. De dates waren zeker gezellig en er zijn goede gesprekken geweest, maar telkens was er één van beiden die er geen relatie uit zag voortkomen. Groeten Jacoline

Oke dat is helder, en verduidelijkend voor me.
Het komt bij mij toch ergens raar binnen dat je zou geloven dat God je geen partner zou gunnen, want de bijbel staat ook vol met legio andere "beloften" en adviezen over stellen, en ook over "wie gelooft" ed.

Misschien ben je er teveel op gefocusd en verwacht je teveel.
Je zou God kunnen vertrouwen en ook dat deel van je leven aan Hem geven, vertrouwend dat Hij zal voorzien in wat je nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNA539





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 11:22
 
Ik heb geleerd om met mijn vragen naar God te gaan.Als ik zelf alles onderneem en er gebeurd niets kon ik boos worden.Nu geef ik mijn vraag aan God en zeg dan ook: Heer hier is mijn vraag/probleem,ik kan er niets meer U mag er mee doen wat U goed dunkt.
Je zal gaan merken dat het je rust geeft en God zal je wegen laten bewandelen die je zelf voor onmogelijk had gehouden.Maar.....laat de vraag bij God "liggen" en stop met steeds maar vragen of er een man voor je komt.LAAT HET LOS.
Liefs Johanna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JACOLINE697





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 augustus 2015, 13:08
 
Bericht verwijderd

Laatst aangepast door
JACOLINE697
op dinsdag 25 augustus 2015, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO155





Berichten: 51

BerichtGeplaatst: woensdag 12 augustus 2015, 00:22
 
GERARD072 schreef:
Graag gedaan, kwam net deze nog tegen. Vond hem erg mooi:

"Full of the soul’s homesickness, we search for our Beloved. Everywhere, we look for love, until one day a door within the heart opens and we discover that our Beloved was always present within, waiting for us.....
Then begins a love affair more intimate than we could even imagine. So often, all one wants is to turn away from the world and go within one’s heart to where the Beloved is waiting."

O God, the stars are shining;
All eyes have closed in sleep:
The kings have locked their doors.
Each lover is alone, in secret,
with the one he loves.
And I am here too: alone,
hidden from all of them— With You."

Wauw, mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS448





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 oktober 2015, 20:02
 
Waarom zou Hij het iemand niet gunnen?
Dat boek van Derek Prince lijkt me wel goed. God the Matchmaker. Geroepen zijn voor celibaat als Paulus is een uitzondering. Maar als ik een man boven Hem plaats kan ik bidden tot ik een ons weeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENS448





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: maandag 26 oktober 2015, 23:59
 
Misschien gunt Hij het me wel gewoon om alleen te zijn.
Het wordt een gave van de Geest genoemd. A gift, a present, een cadeautje.
Naar mijn mening is zij gelukkiger als zij alleen blijft.
Zo ongelukkig was Corrie ten Boom niet. Ze zei toen ze die liefde die ze voor die jongen die haar dumpte aan God gaf en Hem vroeg het te veranderen in Zijn Liefde het haar in staat stelde to love the unlovable zoals de kampbewaarders of die vent die ze verraadde.


Laatst aangepast door
RENS448
op dinsdag 27 oktober 2015, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATASCHA498





Berichten: 65

BerichtGeplaatst: donderdag 29 oktober 2015, 23:35
 
Waarom zijn alle berichten verwijderd?

Heel lastig lezen zo, vraag me af wat er te verbergen valt of waarom je het weghaalt is dit uit schaamte of wat ?

Beetje vreemd vind ik het wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO661





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 november 2015, 23:26
 
Een hele herkenbare vraag. Ik denk zelf dat God soms dingen toe laat, en dat Hij al lang iemand voor je in gedachten heeft.

Zelf lukt het mji ook niet echt, om via een datingsite een nieuwe vrouw te vinden. Natuurlijk blijft het ook mijn wens en bede dat ik een weer lieve vrouw tegen mag komen. Na de echtscheiding ben ik zeer onzeker geworden. Zelf heb ik besloten om aan een Alphacursus mee te doen, om God beter te leren begrijpen.

Probeer het in gebed te brengen. God is een liefdevolle Vader, en als Hij wil dat je een partner vindt, dan zal Hij die ook zeker aan je geven. Dat kan Hij zelfs doen via een datingsite. Soms denk je, het lukt niet, maar je kan 10 keer het idee hebben van, dit is niet wat ik zoek, maar de 11e keer kan het raak zijn.

Heel veel succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1