ChristianMatch
 


Forum

Single na 6 jaar
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZOEKLIEVE452





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2016, 18:18
 
Beste Christenen,

Ik ben na een relatie van 6 jaar weer vrijgezel. Ik heb mijzelf de afgelopen jaren een beetje afgesloten van het menselijke leven zeg maar. Geen nieuwe vrienden ontmoet. Vooral gefocust op werken. Ik heb hierdoor vrijwel geen sociale contacten over. Ik was volledig monogaam met mijn ex en zou ook geen andere relatie/huwelijk willen. Helaas ben ik bedrogen en heb het moeilijk met de boosheid af en toe.

Nu ik 5 weken vrijgezel heb ik veel last van verdriet. Pijn aan mijn hart voor 's nachts en huilen van verdriet. Het is niet zo dat ik verder wil met deze dame maar ik heb er toch moeilijk mee.

Hoe lang duurt het totdat deze ernstige vorm van liefdesverdriet over is? Ik heb nooit eerder een relatie gehad! Heb het er moeilijk, ik bid veel maar mis de liefde! Iemand goede tips? Op stap gaan vind ik geen goede optie... Ik wil Christelijke dames leren kennen geen normale vrouwen...


Laatst aangepast door
ZOEKLIEVE452
op vrijdag 29 april 2016, 18:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2016, 10:25
 
ZOEKLIEVE452 schreef:
Beste Christenen,

Ik ben na een relatie van 6 jaar weer vrijgezel. Ik heb mijzelf de afgelopen jaren een beetje afgesloten van het menselijke leven zeg maar. Geen nieuwe vrienden ontmoet. Vooral gefocust op werken. Ik heb hierdoor vrijwel geen sociale contacten over. Ik was volledig monogaam met mijn ex en zou ook geen andere relatie/huwelijk willen. Helaas ben ik bedrogen en heb het moeilijk met de boosheid af en toe.

Nu ik 5 weken vrijgezel heb ik veel last van verdriet. Pijn aan mijn hart voor 's nachts en huilen van verdriet. Het is niet zo dat ik verder wil met deze dame maar ik heb er toch moeilijk mee.

Hoe lang duurt het totdat deze ernstige vorm van liefdesverdriet over is? Ik heb nooit eerder een relatie gehad! Heb het er moeilijk, ik bid veel maar mis de liefde! Iemand goede tips? Op stap gaan vind ik geen goede optie... Ik wil Christelijke dames leren kennen geen normale vrouwen...

Ik denk dat het wijs is als je eerst 's ruim de tijd voor jezelf neemt om je verdriet en boosheid te verwerken voordat je aan een nieuwe relatie begint. Het is begrijpelijk dat je nu een sterke en pijnlijke leegte ervaart nu je vrouw er niet meer is. Er is een innerlijke wond ontstaan en die heeft aandacht en zorg nodig, wil hij kunnen genezen.

Fijn te lezen dat je een gebedsleven hebt en dus de liefde van God de Vader kent. Dat is ook liefde, maar dan een die jou nooit zal afwijzen. Dat te weten heeft mij altijd erg geholpen in moeilijke tijden.
Misschien is er iemand in je kerk met wie je over je gevoelens kunt praten?

Vergeet niet in deze periode van rouw goed voor jezelf te blijven zorgen. Goed en gezond eten, veel water drinken, veel frisse buitenlucht en lichaamsbeweging. Dat zorgt ervoor dat je lichaam alle afval sneller opruimt, waardoor je je toch wat beter zult voelen. En dat heeft weer een positief gevolg voor de nachtrust.

Ik wens je veel sterkte toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJE528





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2016, 15:57
 
De meeste tips zijn hier boven al gegeven.

En weet dat het een rouwproces is waarin je terecht gekomen bent. Of je er zelf voor hebt gekozen of niet. Het kan een tijd duren voor je er vrede mee hebt. Ja, ik spreek uit ervaring en zit er ook nog midden in. Wat ik wel weet is dat ik vanuit een dal omhoog aan het klimmen ben. En weet dat je hier in niet alleen staat en het ook niet alleen hoeft te doen. Met God, maar ook met vrienden om je heen (je vangnet, wat je op dit moment deze fase in je leven echt nodig hebt).

Heel veel sterkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2016, 19:05
 
Allereerst wil ik tegen je zeggen dat ik het erg moedig van je vind om dit te delen op het forum. Ik lees veel pijn en verdriet/boosheid in wat je schrijft. Je bent bedrogen en afgewezen in wie je bent als man/persoon. Lange tijd heb je geïnvesteerd in deze relatie. Wees niet te hard voor jezelf!

Verlies/rouw/verwerking gaat gepaard met allerlei emoties. Mijn tip is laat alle emoties toe. Geeft ruimte anders blokkeer je. Belangrijk ook om de tijd nemen voor dit proces. Neem de tijd die hiervoor nodig is. Ik weet dit uit eigen ervaring. Had niets aan goede raad en adviezen. Voor mij was dit sporten/van mij afschrijven een luisterend oor. Zoek een manier voor jezelf, die aansluit om dit verdriet te verwerken. Hoop dat er iemand is voor je die naast je staat. Naar je luistert, je steunt, waarbij je erkenning krijgt voor al je gevoelens.

Wens je sterkte en kracht toe.
Gods zegen toegebeden!

Gr.Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zaterdag 30 april 2016, 19:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE030





Berichten: 13

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2016, 17:29
 
Goed dat je dit deelt

Wat ik adviseer is zoek hulp. Je bent nog volop in een rouwproces ga dit niet alleen doen. Zijn er pastorale mensen in de kerk bij jou?
Of is iemand die je vertrouwt waarje terecht kunt? Zoek iemand die er voor jou kan zijn.
En ga op zoek naar een christelijke vriendengroep misschien is dieber wel in de kerk bij jou. Het is belangrijk dat je vriendschappen op bouwt. Focus je niet te veel op een relatie. Als ik dit zo lees ben je daar nog niet aan toe. Zorg eerst dat je alles een plekje gegeven hebt en je vertrouwen in vrouwen in het algemeen hersteld is.
Zorg dat je weer vrienden om je heen hebt.
Gelukkig dat je dit allemaal al in gebed doet dat is ontzettend belangrijk. Geef dit ook over aan God vertrouw er op dat hij jou op de juiste tijd een vrouw zal geven. Ook al kan dat misschien nog wel even duren die tijd heb je om aan jezelf te werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERARD072





Berichten: 104

BerichtGeplaatst: woensdag 11 mei 2016, 10:07
 
Hoelang liefdesverdriet duurt is voor iedereen anders.

Laat het verdriet er zijn, focus op jouw eigen genezing. Het is belangrijk om dit eerst een plek te geven voordat je de volgende vrouw ontmoet.

Wat betreft het uitgaan, doe dat om plezier te maken. Niet om een vrouw te ontmoeten (Christen of niet).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: donderdag 19 mei 2016, 21:29
 
Heftig om mee te maken. Zeker als de relatie geruime tijd geduurd heeft.
Een tijdsindicatie is ervoor idd niet te geven, dat verschilt per persoon, per situatie.
En ook al zou die wel te geven zijn: de verwerking is iets waar je doorheen moet gaan. Voor de ene persoon is dat een korte, heftige weg, maar vindt nieuwe wegen. Voor de ander is dat een lange weg door een diep dal.
Heel veel sterkte toegewenst om die verwerking aan te gaan!


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op donderdag 19 mei 2016, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YOOZ752





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 mei 2016, 21:59
 
Ik heb zelf veel gehad aan het boek van Bram de Blouw: Gebroken en toch Heel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN823





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juni 2016, 14:10
 
Hoi

Ik zou je vrije tijd anders gaan indelen.
veel christelijke instellingen / omroepen / kerken enz.
Zijn opzoek naar vrijwilligers met een christelijke achtergrond.

Het grote voordeel om vrijwilligerswerk te gaan doen.
Je verbreed je persoonlijke netwerk.
Je leert nieuwe mensen kennen.
Vrijwilligers werk betaald in positieve energie.

Door je in een nieuwe andere omgeving te bevinden.
leer je van zelf een leuke partner kennen.
Heb dat zelf zo morgen ervaren.

Geef je het graag als tip mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1