ChristianMatch
 


Forum

Mensen met een "handicap"
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BRIT221





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 17 mei 2017, 18:33
 
Lieve mensen ,
Ik merk dat de date wereld erg hard is.
Vrouwen en mannen met een baan ,beauty en benen(sporten)
vinden wel succes en hebben meestal al een vol leven.
Ze hebben meestal collega's ,voldoening,waardering, familie of eigen kind, en vrienden of vriendinnen. al is het er maar 1 waar je naar toe kunt gaan in je vrije tijd.
Maar ik heb geen leuke familie(voor God, de liefde, ga ik wel met ze om.)
Ik noem dit als voorbeeld. dat je dus ongevraagd eenzaam kunt zijn. in relatie opzicht.
Ook is het gepraat over dat innerlijk belangrijk is,maar half waar.
of minder zelfs.
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)
Er zijn wel heel gangbare ongenoemde wensen.van iedereen
Zijn we met zijn allen niet net zo werelds als de wereld?
dat is mijn vraag.
WIE zegt van zichzelf ik geef elke man of vrouw een eerlijke kans om toch verlief op haar of hem te worden.


Laatst aangepast door
BRIT221
op woensdag 17 mei 2017, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 17 mei 2017, 20:41
 
BRIT221 schreef:
Lieve mensen ,
Ik merk dat de date wereld erg hard is.
Vrouwen en mannen met een baan ,beauty en benen(sporten)
vinden wel succes en hebben meestal al een vol leven.
Ze hebben meestal collega's ,voldoening,waardering, familie of eigen kind, en vrienden of vriendinnen. al is het er maar 1 waar je naar toe kunt gaan in je vrije tijd.
Maar ik heb geen leuke familie(voor God, de liefde, ga ik wel met ze om.)
Ik noem dit als voorbeeld. dat je dus ongevraagd eenzaam kunt zijn. in relatie opzicht.
Ook is het gepraat over dat innerlijk belangrijk is,maar half waar.
of minder zelfs.
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)
Er zijn wel heel gangbare ongenoemde wensen.van iedereen
Zijn we met zijn allen niet net zo werelds als de wereld?
dat is mijn vraag.
WIE zegt van zichzelf ik geef elke man of vrouw een eerlijke kans om toch verlief op haar of hem te worden.

Ik zie het probleem niet in het aangeven van criteria waarop je een ander selecteert. Dat heeft niets te maken met hard zijn, zoals je zegt. Het zegt ook niets over de ander die niet aan jouw criteria voldoet, maar over de keuzes die jij zelf maakt. Waarom zou je wel mogen selecteren op afstand en niet op opleidingsniveau? Waarom zou je wel mogen selecteren of je iemand zoekt die niet rookt en waarom niet op het postuur van de ander? Waarom wel selecteren op lengte en niet op arbeids(on)geschiktheid?
Die vrijheid heb je en kun je gebruiken. Het innerlijk is inderdaad belangrijk, maar je hoeft echt niet met je ogen dicht te lopen, de ander moet wel iets hebben, ook in het uiterlijk, wat je aantrekt. En en dat is een subjectief begrip, gelukkig maar zou ik zeggen.
Waarom zou de ander niet mogen zeggen dat hij op zoek is naar iemand die -zoals jij het noemt- met baan, beauty en benen? Ik zie het probleem niet, het is de vrije keuze van de ander! Jij bepaalt wat jij wil!
En wat dat te maken heeft met werelds zijn???? (wat je daar ook onder mag verstaan)
Er lopen nu eenmaal mensen rond op deze aarde op wie ik nooit verliefd zou kunnen worden en met wie ik geen relatie aan zou willen gaan. Nou en?
En wat de een onder een handicap verstaat, dat hoeft het voor de ander nog niet te zijn.

Dus………ga ervan tevoren niet van uit dat de ander je wel niet zou moeten, want dat is dan ook datgene wat je juist uitstraalt! Laat je zien, juist aan de ander!]


Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 17 mei 2017, 20:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 01:07
 
BRIT221 schreef:
Lieve mensen ,
Ik merk dat de date wereld erg hard is.
Vrouwen en mannen met een baan ,beauty en benen(sporten)
vinden wel succes en hebben meestal al een vol leven.
Ze hebben meestal collega's ,voldoening,waardering, familie of eigen kind, en vrienden of vriendinnen. al is het er maar 1 waar je naar toe kunt gaan in je vrije tijd.
Maar ik heb geen leuke familie(voor God, de liefde, ga ik wel met ze om.)
Ik noem dit als voorbeeld. dat je dus ongevraagd eenzaam kunt zijn. in relatie opzicht.
Ook is het gepraat over dat innerlijk belangrijk is,maar half waar.
of minder zelfs.
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)
Er zijn wel heel gangbare ongenoemde wensen.van iedereen
Zijn we met zijn allen niet net zo werelds als de wereld?
dat is mijn vraag.
WIE zegt van zichzelf ik geef elke man of vrouw een eerlijke kans om toch verlief op haar of hem te worden.


Dag Brit,
Ik wil even reageren op je bijdrage.
Mijn mening is je wordt verliefd of niet op iemand. Het heeft te maken met fysieke en geestelijke aantrekkingskracht. Staat los van een eerlijke kans. Het uiterlijk brengt mensen bij elkaar, maar….het innerlijk houdt mensen bij elkaar.

Alles heeft te maken met chemie/hormonen/klik/verbinding/gevoel/erkenning/respect/waardering/
saamhorigheid/humor. Wie je bent als persoon. Alle mensen hebben gaven en kwaliteiten gekregen van God.
In werkelijkheid bestaat er geen perfecte relatie. Het lijkt misschien of iedereen een geweldige relatie heeft, in geen enkele relatie is het 100% rozengeur en maneschijn. Bij gezonde mensen niet.
Wat is gezond, ook niet bij mensen met een beperking. In een relatie is het hard werken met elkaar om het boeiend te houden.

Ik ben het eens met Jans. Iedereen heeft voorkeuren dat mag. Ieder mens heeft de verantwoording om iets aan zijn situatie te veranderen. Met zijn eigen gaven/ kwaliteiten/beperkingen/niveau. Als je daar aan toe bent hiervoor openstaat. Alles lijkt in onze samenleving maakbaar. Is het beeld wat wij krijgen op ons netvlies. Mooie mensen, druk sociaal leven/ sporten. Fijne familie/ vrienden. Geloof mij zie iedere dag in mijn praktijk mensen die alles hebben en ontevreden zijn. Mensen met beperkingen die een zinvol leven leiden. Vind het jammer dat dit beeld wordt geschetst.
Heb je hier onderzoek naar gedaan? Dit gevraagd aan mensen met beperkingen. Staat los van de harde dating-wereld. Er zijn ook dating- sites voor mensen met beperkingen.

Alles in het leven heeft te maken met je eigen waarneming/gedachten/ gevoelens/behoeften. De boodschap is indien je geen erkenning krijgt voor je gevoelens wordt de onderliggende behoefte niet/nooit vervuld. Wel belangrijk om dit aan te geven te bespreken. Alles ligt er aan hoe dit binnenkomt bij de persoon, door eerdere ervaringen/patronen in je leven.

Alleen zijn is feitelijk, eenzaamheid kun jezelf iets aan veranderen. Niet kijken naar wat je niet kan door lichamelijke/geestelijke handicaps, maar naar wat je wel kan.

Geluk vind ik persoonlijk erg relatief, je kan niet iedere dag gelukkig zijn. Wel kun je geluksmomenten ervaren die vasthouden. Ik ben van mening dat een ander je nooit gelukkig kan maken. Je moet geluksmomenten ervaren met jezelf, anders zou je afhankelijk worden van iemand die je gelukkig gaat maken. Je bent pas toe aan een relatie, als je openstaat voor de ander. Met gebreken/beperkingen/eigenaardigheden/fouten en dat alles mag er zijn.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 15:23
 
BRIT221 schreef:
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)

Deze mensen moeten leren dat hun werkelijke waarde niet afhangt van
* of ze wel of niet kunnen lopen
* of ze wel of niet kunnen zien/horen/....
* of ze wel of geen werk hebben
* hun uiterlijk


Dit is zoals de wereld kijkt, en rekent.
Je bent pas wat als je .....

Kijk dan 's naar Jezus. En zie Zijn liefde.
Die liefde die zonder voorwaarde gegeven wordt.
Als je uit Hem gaat leven, dan hoef je je waarde niet meer van wereldse zaken te laten afhangen.
Een werkelijk fantastisch voorbeeld hierin geeft Nick Vujicic, de man zonder armen en zonder benen. Zoek hem 's op op youtube en leer van hem hoe je je geliefd kunt voelen zelfs zonder ledematen.

Als je goed naar hem kijkt, dan zie je dat niet hij degene is die gehandicapt is, maar de meeste andere mensen die lichamelijk wel goed mee kunnen komen.

De vraag moet niet zijn: wat kunnen andere mensen mij geven om gelukkig te worden, maar: wat kan ik andere mensen geven zodat zij gelukkig worden. Daarin ligt ook je eigen geluk.
Anders gezegd: ga anderen behandelen zoals je zelf door hen behandeld wilt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 11:47
 
ROADY558 schreef:
Deze mensen moeten leren dat hun werkelijke waarde niet afhangt van
* of ze wel of niet kunnen lopen
* of ze wel of niet kunnen zien/horen/....
* of ze wel of geen werk hebben
* hun uiterlijk


Dit is zoals de wereld kijkt, en rekent.
Je bent pas wat als je .....

Kijk dan 's naar Jezus. En zie Zijn liefde.
Die liefde die zonder voorwaarde gegeven wordt.
Als je uit Hem gaat leven, dan hoef je je waarde niet meer van wereldse zaken te laten afhangen.
Een werkelijk fantastisch voorbeeld hierin geeft Nick Vujicic, de man zonder armen en zonder benen. Zoek hem 's op op youtube en leer van hem hoe je je geliefd kunt voelen zelfs zonder ledematen.

Als je goed naar hem kijkt, dan zie je dat niet hij degene is die gehandicapt is, maar de meeste andere mensen die lichamelijk wel goed mee kunnen komen.

De vraag moet niet zijn: wat kunnen andere mensen mij geven om gelukkig te worden, maar: wat kan ik andere mensen geven zodat zij gelukkig worden. Daarin ligt ook je eigen geluk.
Anders gezegd: ga anderen behandelen zoals je zelf door hen behandeld wilt worden.


Mooi verwoord Roady..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE573





Berichten: 311

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 12:16
 
HEIDE573 schreef:
Wil even kort reageren op dit gevoelige onderwerp.

Ik kan niet spreken over pijn of verdriet wat ik zelf niet hebt ondervonden.
Ik besef dat velen lijden onder een stil verdriet.
Wanneer ik iets kan zeggen over mijn eigen beleving
Dan is het dit ,dat ik door zware depressies God alleen hebt overgehouden.
Hij heeft en geeft alles,waar het mij aan ontbreekt.
Zing ik dan iedere dag?...nee..
Maar Hij leert mij te volgen,hoe Hij de weg ook gaat.
En mag ik weten dat Hij eens alle dingen Nieuw maakt.
Want God zal eens alle tranen van de ogen af wissen
En niemand zal Daar meer zeggen ik ben ziek.

Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIT221





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 18:22
 
Wil reageren op de 2 dames.
Ik zeg ook niet dat selecteren niet mag.
en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof.
Ik weet van mensen die heel open en leuk zijn, en ook alles geven wat ze in zich hebben ,maar toch erg eenzaam zijn.
En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.

Toch is het leven erg hard voor sommige mensen die overblijven(ongewild zonder partner) kan ziek maken .Het is dat God ze helpt anders....
OOK gaan sommige tot een operatie over.om mooier er uit te zien.

Ik wilde even aandacht vragen voor wie niet aan de date normen voldoet.
en mischien kunnen we er eens voor bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 19:53
 
BRIT221 schreef:
Wil reageren op de 2 dames.
Ik zeg ook niet dat selecteren niet mag.
en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof.
Ik weet van mensen die heel open en leuk zijn, en ook alles geven wat ze in zich hebben ,maar toch erg eenzaam zijn.
En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.

Toch is het leven erg hard voor sommige mensen die overblijven(ongewild zonder partner) kan ziek maken .Het is dat God ze helpt anders....
OOK gaan sommige tot een operatie over.om mooier er uit te zien.

Ik wilde even aandacht vragen voor wie niet aan de date normen voldoet.
en mischien kunnen we er eens voor bidden.

Ik heb even de behoefte om te reageren op je bericht.
Denk dat je Jans en mij bedoelt is dit correct?
Ik spreek namens mijzelf en niet voor Jans zou niet eerlijk zijn.

Als je positief in het leven staat straal je dit uit.
Ieder mens in zijn leven heeft te maken met pijnpunten/verdriet/teleurstellingen.
Heb in mijn bijdrage aangegeven hoe ik het zie, is mijn visie. Niemand hoeft het met mij eens te zijn.

Als je in de negatieve spiraal blijft hangen zul je de zon niet zien schijnen, niet in je eigen hart en daarbuiten.

Negativiteit staat in relatie tot positiviteit. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Als je negatief bent straal je dit uit. Hetzelfde geld voor positief in het leven staan. Er zijn hulpbronnen genoeg die je kunnen helpen inzicht te krijgen waardoor je stagneert.

Eenzaam zijn zegt iets over jezelf hoe je daarmee omgaat. Ieder mens kan keuzes maken ongeacht in welke situatie je verkeert.

In ons leven gaat niet alles zoals wij willen. Wij kunnen bidden en vragen aan God of hij ons wilt helpen in onze moeilijke situatie waarin wij verkeren.

Het leven is hard ben ik met je eens. Wij leven in een gebroken wereld.
Als je ongewild zonder partner moet leven, vind ik het jammer dat je aangeeft dat dit je ziek kan maken. Reden mijn overtuiging is dat je pad gaat zoals het is voorbestemd met of zonder partner. God weet wat je nodig hebt, niet op onze tijd maar op zijn tijd.

Indien mensen operatie aangaan om mooier te zijn is dat een keuze van deze mensen. Uiterlijk is bepalend de norm, maar innerlijk is de inhoudt van ieder mens waar het uiteindelijk omgaat.
Je eigen zelfbeeld, zelfvertrouwen, zelfrespect, je persoonlijkheid in alle facetten.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op woensdag 24 mei 2017, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 18:29
 
BRIT221 schreef:
en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof.
Ik begrijp niet zo goed waar je dit vandaan haalt. In de bijbel kom ik keer op keer tegen dat je zult oogsten wat je zaait.
Als jij vriendelijk en liefdevol bent, dan zul je zien dat anderen jou ook vriendelijk behandelen.
Als jij negatief doet en aandacht van anderen opeist, dan zul je merken dat anderen dat wellicht helemaal niet zo prettig vinden en vervolgens met een boogje om je heen gaan lopen.
Mensen hebben de neiging te bevestigen wat jij zelf uitstraalt. Anders gezegd: je bent het zelf die anderen leert hoe je behandeld wenst te worden.
Ik zeg erbij dat het niet makkelijk is om dit bij jezelf te veranderen, dat kan een heel proces zijn. Maar als je met God dat proces ingaat, en eerlijk durft te zijn over je innerlijke pijn, bereid bent anderen te vergeven en te gaan doen wat God van je vraagt, dan durf ik te zeggen dat je wonderen gaat beleven.

Quote:
En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.
Ja en weet je ook waarom hij ontzettend veel wel kan, zelfs zonder armen en zonder benen?

Omdat hij leeft uit de liefde van God en zich ondanks zijn lichamelijke beperkingen geliefd en gekend weet door de Allerhoogste.
En zich op een bijzondere manier kwetsbaar op durft te stellen.
Daardoor gaan mensen van hem houden. Gods liefde geeft hem zingeving en wilskracht om dingen te ondernemen.

Gods liefde, dat is het enige dat het verschil uitmaakt. Het enige.


Laatst aangepast door
ROADY558
op vrijdag 26 mei 2017, 18:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENRIKE957





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: maandag 29 mei 2017, 23:12
 
Interessant onderwerp.. we kunnen er eindeloos over blijven discussieren. Feit is wel dat iedereen onbewust het uiterlijk mee laat spelen.
De een haakt al snel af terwijl een ander het de moeite waard vindt om het innerlijk te ontdekken. Je kunt niet veranderen hoe mensen met jou omgaan, maar wel hoe jij zelf met jezelf en je uiterlijk/handicap omgaat.

Je kunt veel aan je uitstraling doen, ga eens voor jezelf na hoe je waarschijnlijk overkomt op anderen. Iets vaker glimlachen of iets aardigs zeggen of zelfverzekerd een praatje beginnen kan al heel positief uitwerken.

En ja, je kunt nog zo hard schreeuwen: "het uiterlijk is niet belangrijk, het gaat om het innerlijk", uiteindelijk speelt het uiterlijk voor iedereen wel onbewust een grote rol. Het uiterlijk is immers het eerste wat je ziet. In de eerste paar seconden vorm je onbewust een beeld over de ander. En er zijn nu eenmaal mensen die niet op dikke mensen vallen maar alleen op slanke, of andersom. Of op donker haar of juist niet. Op vrolijke, spontane mensen of juist stille en rustige mensen. Het heeft puur te maken met hoe je zelf bent. Je moet je prettig voelen bij iemand, voor je een relatie aan wil gaan. En daar speelt ook het uiterlijk een grote rol in, niets aan te doen.

Ik begrijp wel dat er frustratie is. Dat ervaar ik zelf ook wel, waarom hebben al die knappe mensen zoveel geluk en succes en ik niet? Maar dan bedenk ik: wees blij, want hoe weet je dan dat ze je niet (ook) graag willen vanwege je uiterlijk? Als je uiterlijk niet bepaald aantrekkelijk is en iemand wil toch een relatie met je dan kun je ervanuit gaan dat het serieus is, dat het om je innerlijk te doen is. Fijn, toch? Dit soort relaties zijn vaak ook standvastiger dan relaties waarbij het uiterlijk een grote rol speelt.

Er is nog veel meer te zeggen, maar ik sluit af met: wat je geeft, krijg je ook. Ben je aardig tegen iedereen, zullen ze ook aardig tegen je doen. Blijf altijd eerlijk, mensen zullen dit tenslotte ook merken en waarderen. Blijf vooral altijd jezelf!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIT221





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juni 2017, 20:34
 
Deze mensen zijn wel positief en geven wat ze hebben .
Maar worden constant afgewezen.
Jullie proberen de oorzaak bij die genen te vinden maar dat is het niet daarom kom ik nu eens voor ze op.
En ik vind het maar vrome praat dat uiterlijk er niet toe zou doen.
(ik neem mezelf maar even als voorbeeld, als een man niet lachen kan dan zie ik een relatie moeilijk in.)


Laatst aangepast door
BRIT221
op dinsdag 13 juni 2017, 20:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 07:52
 
BRIT221 schreef:
Deze mensen zijn wel positief en geven wat ze hebben .
Maar worden constant afgewezen.
Jullie proberen de oorzaak bij die genen te vinden maar dat is het niet daarom kom ik nu eens voor ze op.
En ik vind het maar vrome praat dat uiterlijk er niet toe zou doen.
(ik neem mezelf maar even als voorbeeld, als een man niet lachen kan dan zie ik een relatie moeilijk in.)

Het genoemde voorbeeld van Nic laat duidelijk zien dat het anders kan.

En als een man niet kan lachen, moet hij zeker wat zelfonderzoek gaan verrichten. Als hij een prettige uitstraling krijgt, zal hij vanzelf de juiste mensen aantrekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1