ChristianMatch
 


Forum

Bevrijdingspastoraat
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HENRIKEV355





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:52
 
Een tijdje geleden is er aan mij gevraagd of het misschien goed is als ik bevrijdingspastoraat aan ga vragen bij mensen uit de gemeente. Dit door persoonlijke omstandigheden.
Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik van bevrijdingspastoraat moet verwachten, en of dat nu wel de weg is die ik moet inslaan. Kunnen jullie me hierin verder helpen? Door te posten wat het inhoud, en waarvoor het precies bedoelt is, en hoe dat dan in z'n werk gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 09:59
 
HENRIKEV355 schreef:
Een tijdje geleden is er aan mij gevraagd of het misschien goed is als ik bevrijdingspastoraat aan ga vragen bij mensen uit de gemeente. Dit door persoonlijke omstandigheden.
Nu weet ik eigenlijk helemaal niet wat ik van bevrijdingspastoraat moet verwachten, en of dat nu wel de weg is die ik moet inslaan. Kunnen jullie me hierin verder helpen? Door te posten wat het inhoud, en waarvoor het precies bedoelt is, en hoe dat dan in z'n werk gaat.
Wees er maar voorzichtig mee Henrike. Het kan heel snel in de hoek van manipulatie terecht komen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 maart 2010, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:57
 
Kijk anders eens op www . bevrijdingspastoraat . nl en oordeel dan zelf
Zou er zelf gewoon eerst eens een kijkje gaan nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:51
 
Middels bevrijdignspastoraat wordt een handvat geboden om los te komen van bepaalde zaken in je leven. Willie heeft al een verwijzing geplaatst naar [url=www.bevrijdingspastoraat.nl]de site Bevrijdingspastoraat[/url]. Daarnaast zou je ook kunnen kijken op Huis van Vrede. Via deze sites kun je veel informatie vinden om zo mogelijk je vragen te beantwoorden, zowel als het gaat om beschrijving van dingen als om ervaringen van mensen. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je de mensen achter die sites altijd benaderen...of hier je specifiekere vragen (op forum of via mail/privéchat) stellen om daar met elkaar verder over na te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 20:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Wees er maar voorzichtig mee Henrike. Het kan heel snel in de hoek van manipulatie terecht komen.

Chat, zou je dit eens verder willen uitleggen? Ben er wel benieuwd naar.
Indirect, heb ik via mijn werk, met bevrijdingspastoraat te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 18:50
 
IMKE917 schreef:
Chat, zou je dit eens verder willen uitleggen? Ben er wel benieuwd naar.
Indirect, heb ik via mijn werk, met bevrijdingspastoraat te maken.
Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft.
Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost.
Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 22:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft.
Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost.
Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft
.

Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid"
Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten ..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 00:02
 
Via de volgende link, kun je er meer over te weten komen.

http://www.cvkoers.nl/artikelen/bevrijdingspastoraat_is_geen_obscure_hobby.php

Het is een artikel uit CV Koers. Ook in de traditionele kerken komt er meer aandacht voor, wat ik zelf heel terecht vind.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 28 maart 2010, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 11:45
 
CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig is het jouw zienswijze, en ook hier geldt "een gedachte is nog geen waarheid"
Onderbouw het eens met bijbelse- en wetenschappelijke argumenten ..... Smiley die vol vragen zit
Eerlijk gezegd beantwoordde ik een vraag van Imke, die schreef dat ze er indirect mee te maken heeft. Daarbij beschrijf ik de gevaren van dit soort pastoraat. Ik zie als taak van de gemeente de verkondiging van het evangelie en het zorgen voor de mensen. Maar dat zorgen voor kan te ver gaan. Verder bemoei ik me niet meer met deze discussie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 12:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Het eerste bezwaar wat ik heb, is dat ik niet vind dat het tot de generale taak van de gemeente behoort om zo'n intensieve vorm van pastoraat toe te passen. De gemeente is geen psychaitrische inrichting en in sommige gemeenten wordt dat wel zo gehanteerd. Juist in pastoraat zou men de grenzen moeten weten en echte psychiatrische klachten overlaten aan professionals. Het is te vaak gebeurd dat een voorganger een psychose verwarde met een occulte geest, wat enorm veel schade toegebracht heeft.
Je wordt dan geholpen, die eigenlijk niet goed weten wat de grenzen zijn. Daarbij kunnen ze heel snel over de grenzen van de ander heen gaan en op die manier ze afhankelijk maken van de hulpverlening. Bovendien krijgen ze meer macht dan de wereldse hulpverlener, want zij doen dit namens God. Vaak wordt de reguliere hulpverlening aan de kant geschoven omdat mensen denken dat dat geen oplossing biedt. Terwijl bevrijdingspastoraat in veel gevallen ook niks oplost.
Ik vind het een uitwas van de kerk van deze tijd. Het heeft m.i. niks te maken met de taak en opdracht die Jezus aan de gemeente gegeven heeft.

Dank je Chat, het bevestigd voor een deel mijn eigen opvattingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALFAROMEO918





Berichten: 134

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 15:03
 
Vallen in de Geest dus.
Alles kom er uit van onbeleden zonden,en de satan heeft dan geen macht meer.
Met dat pastoraat,heb ik geen moeite mee.
Ik bezoek Godshuizen,in ook klaslokalen,of voormaligge bouwmarkten,om mijn Geest te laten verlossen,wat mijn Hart krenkt.
En ik zit nog steeds,in dat Calvinisme gevangen,en de Tiengeboden.
Wee U,Gij Zondaar,is geen Evangelie,maar Doemheid,uit Kerkelijke Hyragie.
Alle zonden zijn te vergeven.
Maar dat loslaten.
Geldzucht.
Gewin.
Gierigheid.
Sexualiteit.

Dat schoon zijn voor Gods aangezicht,in Christus Jezus Navolging,is pure ernst.
Zondig niet meer,is het Pastoraat,en leg af,wat ook geaard is.
Dat is strijd,in de woestijn,tegen de vorst van de Duisternis.
Ik ben nu zo,geloof ik beslist niet.
Ik ga ook in veel mank.
Maar ik verlang bevrijding,intens,in mijn aard en geest.
Het loslaten dus,wat Gode ongewelvallig is,is het pastoraat.

Dit klinkt heel pinkser van mij.
Maar anders kan ik het niet zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 16:42
 
ALFAROMEO918 schreef:
Vallen in de Geest dus.
Alles kom er uit van onbeleden zonden,en de satan heeft dan geen macht meer.
Met dat pastoraat,heb ik geen moeite mee.
Ik bezoek Godshuizen,in ook klaslokalen,of voormaligge bouwmarkten,om mijn Geest te laten verlossen,wat mijn Hart krenkt.
En ik zit nog steeds,in dat Calvinisme gevangen,en de Tiengeboden.
Wee U,Gij Zondaar,is geen Evangelie,maar Doemheid,uit Kerkelijke Hyragie.
Alle zonden zijn te vergeven.
Maar dat loslaten.
Geldzucht.
Gewin.
Gierigheid.
Sexualiteit.

Dat schoon zijn voor Gods aangezicht,in Christus Jezus Navolging,is pure ernst.
Zondig niet meer,is het Pastoraat,en leg af,wat ook geaard is.
Dat is strijd,in de woestijn,tegen de vorst van de Duisternis.
Ik ben nu zo,geloof ik beslist niet.
Ik ga ook in veel mank.
Maar ik verlang bevrijding,intens,in mijn aard en geest.
Het loslaten dus,wat Gode ongewelvallig is,is het pastoraat.

Dit klinkt heel pinkser van mij.
Maar anders kan ik het niet zien.

Het is bijna Paasfeest: opstandingsfeest, het is volbracht Alfa.. jij hoeft niets meer te doen behalve geloven!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: zondag 28 maart 2010, 18:05
 
MARIJAN072 schreef:
Via de volgende link, kun je er meer over te weten komen.

http://www.cvkoers.nl/artikelen/bevrijdingspastoraat_is_geen_obscure_hobby.php

Het is een artikel uit CV Koers. Ook in de traditionele kerken komt er meer aandacht voor, wat ik zelf heel terecht vind.

'n Lezenswaardig artikel, goed dat je't geplaatst hebt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET933





Berichten: 55

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 15:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Wees er maar voorzichtig mee Henrike. Het kan heel snel in de hoek van manipulatie terecht komen.
het is geen manipulatie als het door de HEILIGE GEEST geleid word,
vraag het aan de HERE onze GOD en lieve Vader.

het kan een vloek van vorige generatie's zijn nog uit het derde en vierde geslacht, en die wordt dan verbroken in die naam van de Heere Jezus onze Heer en door zijn bloed zijn wij ZIJN kinderen bevrijd,
en de vloek word dan uit jou leven VERBROKEN!!!
Amen.!


Laatst aangepast door
MARGREET933
op dinsdag 9 november 2010, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 15:44
 
MARGREET933 schreef:
het is geen manipulatie als het door de HEILIGE GEEST geleid word,
vraag het aan de HERE onze GOD en lieve Vader.

het kan een vloek van vorige generatie's zijn nog uit het derde en vierde geslacht, en die wordt dan verbroken in die naam van de Heere Jezus onze Heer en door zijn bloed zijn wij ZIJN kinderen bevrijd,
en de vloek word dan uit jou leven VERBROKEN!!!
Amen.!

Ik geloof niet dat er een vloek rust op de erfzonde.
Ik geloof er niet dat God mij verantwoordelijk houd voor de daden,
die mijn voorvaderen gedaan hebben.

Dan zou het betekenen, dat de huidige generaties verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de Jodenvervolging?
God zou zoiets nooit doen.


Het enige wat wij meekrijgen bij de geboorte is een zondige aard.
God houd mij verantwoordelijk voor mijn daden, en niet voor de daden die mijn ouders, grootouders en overgrootouders gedaan hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLIE400





Berichten: 146

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 18:12
 
MARISKA601 schreef:
Ik geloof niet dat er een vloek rust op de erfzonde.
Ik geloof er niet dat God mij verantwoordelijk houd voor de daden,
die mijn voorvaderen gedaan hebben.

Dan zou het betekenen, dat de huidige generaties verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de Jodenvervolging?
God zou zoiets nooit doen.


Het enige wat wij meekrijgen bij de geboorte is een zondige aard.
God houd mij verantwoordelijk voor mijn daden, en niet voor de daden die mijn ouders, grootouders en overgrootouders gedaan hebben.

Hmmm dan lees je toch over een aantal delen in de bijbel heen denk ik.
Ik heb ook liever dat ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn eigen daden maar het Woord is er duidelijk over.
Maar goed is mijn mening

Gr Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:38
 
Vele excessen heb ik op dit gebied gezien!
sommige slaan door en zien achter allen een demoon, en sommige schuiven alles op de wetenschap (pysychologisch, of naar de dokter)

Je moet er niet zomaar aan beginnen, hoe de bedoeling ook is.
Het is slim om een theologische Bijbelschool of cursus erbij te doen. om te weten wanneer er sprake is van zonde en occulte gebondenheid of dat er naar professionele hulpverleners moet worden doorverwezen.

en het belangrijkste is, heb je er een roeping voor, ik bedoel we zijn alleemaal geroepen om voorelkaar te bidden, maar roept de Geest je?

zou er goed overna denken, en een goed boek om te lezen is:

de oorlog tegen de heiligen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIEKIE042





Berichten: 141

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:57
 
WAT VEEL ADVIEZEN....
wat klikt bij jou? wat zegt God zelf tegen jou!!
wat bevestigt Hij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1