ChristianMatch
 


Forum

Goede doelen
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:25
 
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:30
 
MARIO216 schreef:
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?

Ieder moet voor zich dit bepalen. Hoeveel je kan missen, en dan bedoel ik echt kan missen. Hoeveel deel je jezelf toe en hoeveel anderen?

Marcus 12:38 Tijdens zijn onderricht zei hij: ‘Pas op voor de schriftgeleerden die zo graag in dure gewaden rondlopen en eerbiedig begroet willen worden op het marktplein, 39 en een ereplaats willen in de synagogen en bij feestmaaltijden: 40 ze verslinden de huizen van de weduwen en zeggen voor de schijn lange gebeden op. Over hen zal strenger worden geoordeeld dan over anderen!’
41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 16:35
 
wat zijn goede doelen?
wat voor mij een goed doel is hoeft het voor een ander niet te zijn.
wat je ook hoort is dat het bestuur van een goed doel zeer goed betaald word.
ik zelf ben donateur van het rode kruis en artsen zonder grenzen.
en ik geef aan deur collectes wat met ziekten te maken heeft.
ik geef zoveel ik kan missen.
ik heb een potje met kleingeld , en daar haal ik geld uit voor de deurcollectes.


ik heb zelf een paar jaar lang deurcollectes gelopen.
het is schrikbarend weinig wat je ophaalt.
stel je krijgt 150 huizen aangewezen.
en ieder adres geeft 1 euro.
dan zou de opbrengst 150 euro moeten zijn.
je mag blij zijn als er 50 euro in de collecte bus zit.
en daar heb je 4 avonden voor gelopen.

wat mij ook opviel is dat bij velen de deurcollectes onbekend zijn.
ze hadden nooit gehoord van het beatrixfonds.
ze hadden nooit gehoord van stichting alzheimer.
sta je dat allemaal uit te leggen, zeggen ze nee daar geef ik niet aan.
ach en soms waren er mensen die niet wisten hoeveel ze kunnen geven.
dan zei ik : men is blij met iedere cent die gegeven word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 00:42
 
MARIO216 schreef:
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?

ik gaf vroeger altijd een gulden aan de collekte aan de deur, nu is dat een euro ... is wel ruim ééns zoveel hé ... en denk dat álle instantie's dat wel merken ...
verder is het toch zoiets van, hoe dik is je portemonee toch?
de 'GZB, IZB,het rode kruis en mijn kerkelijke bijdragen vind ik belangrijk, maar nu het volgende ...
ik heb met mijn zaak érg te maken met de creditkrisis ... moet ik nu mijn bijdragen aan unicef, natuurmonumenten en de dierenbescherming nu maar opzeggen? ... ik vind dit best wel moeilijk ... natúúrlijk word ik van die 10 euro per jaar aan een instantie niet armer ... maar als ik dan kijk hoeveel wanbetalers heb ... pffffff ... jullie snap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE129





Berichten: 260

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 11:05
 
INKA401 schreef:
ik gaf vroeger altijd een gulden aan de collekte aan de deur, nu is dat een euro ... is wel ruim ééns zoveel hé ... en denk dat álle instantie's dat wel merken ...
verder is het toch zoiets van, hoe dik is je portemonee toch?
de 'GZB, IZB,het rode kruis en mijn kerkelijke bijdragen vind ik belangrijk, maar nu het volgende ...
ik heb met mijn zaak érg te maken met de creditkrisis ... moet ik nu mijn bijdragen aan unicef, natuurmonumenten en de dierenbescherming nu maar opzeggen? ... ik vind dit best wel moeilijk ... natúúrlijk word ik van die 10 euro per jaar aan een instantie niet armer ... maar als ik dan kijk hoeveel wanbetalers heb ... pffffff ... jullie snap?

Ik snap het maar al te goed Inka, als boekhouder doe ik dus ook het debiteuren beleid. Je enige kans bij dubieuze debiteuren is toch veel bellen en eventueel betaal afspraken maken, oke, je krijgt dan misschien niet meer de vollegige factuur binnen, maar nog wel een deel.
Zolang je het kan missen, probeer toch de voor jou belangrijkste goede doelen te blijven steunen. Ook zij hebben waarschijnlijk last van de credietcrisis en moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 11:25
 
Ik wissel elk jaar een aantal goede doelen (donateurschap) en dit jaar moest ik echt wat bezuinigen, dus de 'duurdere' goede doelen heb ik ingewisseld voor goede doelen waar ik wat minder aan kwijt ben. Allemaal kun je ze toch niet steunen (tenminste ik niet), maar zo blijf ik wel betrokken bij een aantal.

Aan de deur krijgen ze allemaal wat: collectes, sponsorlopen en lokale loterijen voor de sportvereniging. Er is maar 1 goed doel aan de deur waaraan ik niet geef. Maar als ik dat hier onthul, krijg ik alle dierenliefhebbers over me heen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 11:37
 
IMRE695 schreef:
Ik wissel elk jaar een aantal goede doelen (donateurschap) en dit jaar moest ik echt wat bezuinigen, dus de 'duurdere' goede doelen heb ik ingewisseld voor goede doelen waar ik wat minder aan kwijt ben. Allemaal kun je ze toch niet steunen (tenminste ik niet), maar zo blijf ik wel betrokken bij een aantal.

Aan de deur krijgen ze allemaal wat: collectes, sponsorlopen en lokale loterijen voor de sportvereniging. Er is maar 1 goed doel aan de deur waaraan ik niet geef. Maar als ik dat hier onthul, krijg ik alle dierenliefhebbers over me heen. Clown smiley



Mij niet.. ik geef er niet aan, mijn beestjes kosten me al geld.
Ik verwaarloos ze niet.
Ze krijgen van mij wat ze nodig hebben.
Ik bescherm mijn eigen beestjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 15:49
 
MARISKA601 schreef:
Mij niet.. ik geef er niet aan, mijn beestjes kosten me al geld.
Ik verwaarloos ze niet.
Ze krijgen van mij wat ze nodig hebben.
Ik bescherm mijn eigen beestjes.

Ik zorg weer goed voor een aantal dieren van andere mensen: hondenkoekjes, speelgoedmuisjes, een warm mandje en een knuffel op z'n tijd. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 15:56
 
Je geeft wel eens aan goede doelen en dat kan van alles zijn. De vraag is en blijft alleen (zoals zo vaak) komt het wel op de plaats van bestemming aan ? Boze smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Daarbij gaat het er niet over hoeveel je geeft maar is het gebaar dat je maakt.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 15:57
 
Je geeft wel eens aan goede doelen en dat kan van alles zijn. De vraag is en blijft alleen (zoals zo vaak) komt het wel op de plaats van bestemming aan ? Boze smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:25
 
PELLE852 schreef:
Je geeft wel eens aan goede doelen en dat kan van alles zijn. De vraag is en blijft alleen (zoals zo vaak) komt het wel op de plaats van bestemming aan ? Boze smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit


Ik wil je mijn bankrekeningnummer wel even doormailen ........ krijg je van mij wel een mailtje terug of het aangekomen is of niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:30
 
Gheghe Lachende smiley

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1