ChristianMatch
 


Forum

ZELFBEELD EN IDENTITEIT DEEL 5
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:25
 
BOX 21.1. BITTERHEID TEGENOVER VEGEVING

Wij worden ertoe geroepen genadig te zijn, net zoals Hemsel Vader genadig is (Luk.6:36) en anderen te vergeven zoals wij zelf vergeving hebben ontvangen. (Efe. 4:31-32) Dit bevrijdt ons van het verleden en laat niet toe dat satan voordeel op ons behaalt. (2 Kor.2:10,11) Vraag God in het gebed om je de mensen die je moet vergeven in gedachten te brengen.

Voor alle duidelijkheid:

1. Vergeving is niet vergeten. Pas nadat je ervoor kiest om iemand te vergeven, zal Christus jou wonden genezen.

2. Vergeving is een keuze, een wilsbesluit. Omdat God wil dat je vergeeft, is het iets wat je kunt doen. Laat desbetreffende persoon los. Zo lang je weigert deze persoon te vergeven, ben je nog steeds aan hem of haar gebonden. Je bent nog steeds aan je verleden geketend, gebonden door bitterheid.

3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.

4. Vergeving komt uit je hart. Laat God toe de pijnelijke herrineringen naar boven te brengen en erken hoe jij je voelt tegenover hen die jou kwetsen. Laat God de gekwetste emoties aan de oppervlakte brengen, zodat Hij ze kan genezen.

5. Vergeving is ervoor kiezen om iemands zonde niet meer hem of haar te gebruiken. Bittere mensen rakelen de dingen uit het verleden op tegenover hen die hen hebben gekwetst. Wij moeten het verleden loslaten en wij moeten kiezen om elke wraakgedachte te verwerpen. Neem stelling tegen de zonde en toon tegelijkertijd genade en vergeving voor hen die jou kwetsen.

6. Vergeving kan niet wachten totdat je ervoor in de stemming bent om te vergeven. Je zult hier nooit voor in de stemming zijn. Maak de moeilijke keuze om te vergeven, ook al voel je daar niets voor. Als jij ervoor kiest om te vergeven, zal satan op dat gebied macht over jou verliezen en zal God jouw beschadigde emoties genezen.

Gebed om vergeving

Bid voor elke pijnlijke herinnering die God je bekend maakt. Ga dan vervolgens hardop hiervoor bidden.
Zeg niet: 'Heere, help me alsjeblieft te vergeven.' Maar zeg: 'Heere ik besluit om deze mensen alles wat zij mij aandeden, te vergeven. Heere, ik kies om (naam van de persoon) te vergeven voor (wat hij/zij deed of naliet te doen), waardoor ik (deel de pijnelijke gevoelens zoals verwerping, vuil, waardeloos, minderwaardig enzovoort) voelde.'
En vervolgens: 'Heere Jezus, ik kies ervoor om geen rancune te koesteren. Ik doe afstand van mijn recht om wraak te nemen en vraag U om mijn beschadigde emoties te genezen.
Dank U dat U mij bevrijdt van de gebondenheid van mijn bitterheid. Ik vraag U nu om hen die mij hebben gekwetst te zegenen. In de naam van Jezus. Amen.'


Bron: "Op weg naar Vrijheid in Christus", Neil T. Anderson

Boek Geestelijke Groei
Website: http://www.heartcry.nl


Laatst aangepast door
ANITA324
op donderdag 29 april 2010, 18:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:42
 
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded


God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:07
 
JONATHAN890 schreef:
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded


God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded


Lachende smiley

Bedankt Broeder,

Dat je dit wilde delen hier en ja waar vergeving is daar zal genezing zijn.

Shalom,

Een zuster Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:34
 
ANITA324 schreef:
BOX 21.1. BITTERHEID TEGENOVER VEGEVING

Wij worden ertoe geroepen genadig te zijn, net zoals Hemsel Vader genadig is (Luk.6:36) en anderen te vergeven zoals wij zelf vergeving hebben ontvangen. (Efe. 4:31-32) Dit bevrijdt ons van het verleden en laat niet toe dat satan voordeel op ons behaalt. (2 Kor.2:10,11) Vraag God in het gebed om je de mensen die je moet vergeven in gedachten te brengen.

Voor alle duidelijkheid:

3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.

Bron: "Op weg naar Vrijheid in Christus", Neil T. Anderson

Boek Geestelijke Groei
Website: http://www.heartcry.nl

Ik vind deze stelling wat apart gezegd Anita.
Ik stem er niet mee in hoor, om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Die keuze was aan diegene en niet aan mij !

Ik vind het jammer dat je zelf niet persoonlijk hier wat over zegt. Je zou ook iets kunnen citeren en daarna vermelden wat je er zelf over vindt of wat je zelf erbij ervaart... dan is 't wat persoonlijker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:38
 
JONATHAN890 schreef:
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded


God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

Fijn Jonathan dat je Gods liefde weer in je leven ervaart.
Mensen kunnen je enorm kwetsen, maar wat fijn dat je dan ondanks alles wat er gebeurt is weer verder kan met je leven.
De kerk kan nog heel wat van je leren... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:08
 
3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.



SUSANNAH475 schreef:
Ik vind deze stelling wat apart gezegd Anita.
Ik stem er niet mee in hoor, om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Die keuze was aan diegene en niet aan mij !...

vergeven is er mee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonden van een ander...

het zou idd zo kunnen zijn, maar toch krijg ik hier het gevoel bij dat dat niet klopt.
zoals suus zegt, dat die keuze aan de ander was en niet aan mij, daar kan ik het in geen geval mee eens zijn. ik leef nog iedere dag met de gevolgen van de zonden van de ander(in mijn geval mijn ex). wat hij deed was zijn keuze idd, maar de ellendige gevolgen waren/zijn voor mij en de kinderen, terwijl hij zijn heerlijke leventje verder leid.
ik kan er mee leven, ben zelfs blij dat ik van hem af ben, ik stem er dus mee in om te leven met die gevolgen....
maar of dat nu vergeving is????

NEE!! dat denk ik niet, want voor mijn gevoel vergeef ik hem nooit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:29
 
JOLAN931 schreef:
3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.





vergeven is er mee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonden van een ander...

het zou idd zo kunnen zijn, maar toch krijg ik hier het gevoel bij dat dat niet klopt.
zoals suus zegt, dat die keuze aan de ander was en niet aan mij, daar kan ik het in geen geval mee eens zijn. ik leef nog iedere dag met de gevolgen van de zonden van de ander(in mijn geval mijn ex). wat hij deed was zijn keuze idd, maar de ellendige gevolgen waren/zijn voor mij en de kinderen, terwijl hij zijn heerlijke leventje verder leid.
ik kan er mee leven, ben zelfs blij dat ik van hem af ben, ik stem er dus mee in om te leven met die gevolgen....
maar of dat nu vergeving is????

NEE!! dat denk ik niet, want voor mijn gevoel vergeef ik hem nooit!


wat jij hebt meegemaakt is ook helemaal niet leuk, ik spreek uit gelijke ervaring
maar ik weet ook dat littekens blijven hoor.... zeker die voor de kids

Maar ik ben niet boos meer, gun mijn ex t beste en hoop echt dat t haar goed gaat.

Wat is vergeving.???..... de dingen goed praten van de ander???
..... of weer verder gaan, zonder dat dat nog tussen jou en een ander in staat? En de ander ook weer respecteren als mens.

Sommige dingen zijn zo moeilijk te vergeven....maar God kan alles !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:35
 
JONATHAN890 schreef:
wat jij hebt meegemaakt is ook helemaal niet leuk, ik spreek uit gelijke ervaring
maar ik weet ook dat littekens blijven hoor.... zeker die voor de kids

Maar ik ben niet boos meer, gun mijn ex t beste en hoop echt dat t haar goed gaat.

Wat is vergeving.???..... de dingen goed praten van de ander???
..... of weer verder gaan, zonder dat dat nog tussen jou en een ander in staat? En de ander ook weer respecteren als mens.

Sommige dingen zijn zo moeilijk te vergeven....maar God kan alles !!

dank je jonathan, ik ben benieuwd of ik dat oooit ook ga geloven, want geloven is heel iets anders als weten heb ik ontdekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:50
 
JOLAN931 schreef:
dank je jonathan, ik ben benieuwd of ik dat oooit ook ga geloven, want geloven is heel iets anders als weten heb ik ontdekt

Jolan.......
echt waar meis.... ik heb jaren zo boos geweest, dat iets kapot ging, zonder dat ik ook maar iets kon doen. Ik heb god zo vaak gebeden.
En de laatste jaren van mijn huwelijk waren schreeuwen naar God....aub maak er een eind aan, geef mij de kracht er mee te kunnen stoppen.
Als ik s avonds thuis kwam en ze zat weer met die ander.......
pfffff.... krijg nog tranen als ik er soms aan denk. Dan was ik weer weg....heb wat uren aan de rivierkant gezeten.....en naar God gebeden.

Jaren was ik zo boos, ook boos en teleurgesteld in God. Maar nu is dat voorbij.....mijn ex gelooft niet meer, ik bid zelfs voor haar dat God haar ook weer grijpt. En ik was pas blij dat ze met een vriendin naar een Eva dag ging (vrouwen blad van de EO ....info voor de mannen die t niet weten) En pas was ik bij haar in huis en ik hoorde een CD van Ralph van Maanen aan staan....... ik was blij.

Ik weet dat het mooie..... gezin met kids..... er niet meer is, dat dat kapot is, maar toch kan ik weer verder. Waar ik jaren stil stond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:59
 
Ik heb het stuk van jou, Anita, eens goed gelezen en ik kan dankbaar zeggen dat ik het herken. Ja! het is wel dégelijk mogelijk om te vergeven...zelfs als je 'de hél' is aangedaan...

Als kind ben ik jarenlang misbruikt door 2 familieleden. Ik heb vaak gedacht, nadat ik tot bekering gekomen was: "Heer, waar was U...toen het gebeurde...en wéér gebeurde...en wéér...járenlang?" Ik heb het er moeilijk mee gehad, mijn misbruikers geháát...
Eerst bad ik om wraak... daarna bad ik om verlossing...en uiteindelijk...kon ik ze loslaten, kon ik ze vergéven. Ik weet nog goed dat dat gebeurde..wát en bevrijding was dat!

Er was, in de periode van haat op een gegeven ogenblik een gedachte die naar boven kwam en me niet meer losliet: 'als ik hen blijf haten, maak ik mezelf ziek en blijf ik aan hen verbonden. Hetgeen ze gedaan hebben, is al erg genoeg..ze hebben mijn kinder en jeugdjaren verminkt..maar sta ik ook toe dat ze dat de rest van mijn leven doen?'
"NEE!" was daarop mijn antwoord.
"Ik héb een verleden...maar ik bén het verleden NIET!
Ik wist dat er maar één ding opzat...en dat was hiermee naar God gaan. Het ging niet in één keer, na één gebed, maar het kwam wel.
Ik denk wanneer je de Liefde van God in je leven ervaart, je zóveel ontvangt dat je er met een gerust hart van uit mag/kan delen, zelfs aan je misbruikers..
Ik weet dat ik een zondaar ben, bevrijd door het bloed van Christus. Ben ik béter dan mijn misbruikers? Nee. Heb ik God's genade nodig? Ja!

Het is heerlijk om bevrijd te zijn van die enorme last van haat....

God is groot!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 07:04
 
ARIENNEZ498 schreef:
Ik heb het stuk van jou, Anita, eens goed gelezen en ik kan dankbaar zeggen dat ik het herken. Ja! het is wel dégelijk mogelijk om te vergeven...zelfs als je 'de hél' is aangedaan...

Als kind ben ik jarenlang misbruikt door 2 familieleden. Ik heb vaak gedacht, nadat ik tot bekering gekomen was: "Heer, waar was U...toen het gebeurde...en wéér gebeurde...en wéér...járenlang?" Ik heb het er moeilijk mee gehad, mijn misbruikers geháát...
Eerst bad ik om wraak... daarna bad ik om verlossing...en uiteindelijk...kon ik ze loslaten, kon ik ze vergéven. Ik weet nog goed dat dat gebeurde..wát en bevrijding was dat!

Er was, in de periode van haat op een gegeven ogenblik een gedachte die naar boven kwam en me niet meer losliet: 'als ik hen blijf haten, maak ik mezelf ziek en blijf ik aan hen verbonden. Hetgeen ze gedaan hebben, is al erg genoeg..ze hebben mijn kinder en jeugdjaren verminkt..maar sta ik ook toe dat ze dat de rest van mijn leven doen?'
"NEE!" was daarop mijn antwoord.
"Ik héb een verleden...maar ik bén het verleden NIET!
Ik wist dat er maar één ding opzat...en dat was hiermee naar God gaan. Het ging niet in één keer, na één gebed, maar het kwam wel.
Ik denk wanneer je de Liefde van God in je leven ervaart, je zóveel ontvangt dat je er met een gerust hart van uit mag/kan delen, zelfs aan je misbruikers..
Ik weet dat ik een zondaar ben, bevrijd door het bloed van Christus. Ben ik béter dan mijn misbruikers? Nee. Heb ik God's genade nodig? Ja!

Het is heerlijk om bevrijd te zijn van die enorme last van haat....

God is groot!


Hoe je leven dan ook was een stuk strijd ook dat doet de Vader veel verdriet maar 1 ding mogen we weten Hij laat ons nooit los en wil ons die kracht geven welke strijd het ook was, zo wil Hij met je strijden als een Rots door de Branding en je helpen op weg naar de vrijheid naar het Licht toe.
Elke traan die je liet is opgevangen in Zijn kruik en alleen Hij kan je Liefde voeden en je hart helen tot genezing en vergeving tot anderen ook te vergeven alleen dan worden we helemaal bevrijd van bitterheid, wrok, enz.

Daarom blijft Psalm 121 ozo mooi Lachende smiley

1 Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.
2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.
4 Ziet, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren, noch slapen.
5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand.
6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts.
7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren.
8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid

Lieve Zus,

De Vader heeft jou van harte lief. Verliefde smiley

Hartelijke groet,

Zusje,

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 07:09
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik vind deze stelling wat apart gezegd Anita.
Ik stem er niet mee in hoor, om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Die keuze was aan diegene en niet aan mij !

Ik vind het jammer dat je zelf niet persoonlijk hier wat over zegt. Je zou ook iets kunnen citeren en daarna vermelden wat je er zelf over vindt of wat je zelf erbij ervaart... dan is 't wat persoonlijker...

Lieve Zuster,

Waarom mijzelf naar de voorgrond plaatsen terwijl ik liever achter de schermen sta om dan tot een ander tot bemoediging te zijn dan dat ik mezelf profileer dingen over mezelf vertel ik luister liever naar de anderen dan naar mijn zelf.

Hartelijke groet,

Een zuster


Laatst aangepast door
ANITA324
op vrijdag 30 april 2010, 07:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 10:07
 
ANITA324 schreef:
Hoe je leven dan ook was een stuk strijd ook dat doet de Vader veel verdriet maar 1 ding mogen we weten Hij laat ons nooit los en wil ons die kracht geven welke strijd het ook was, zo wil Hij met je strijden als een Rots door de Branding en je helpen op weg naar de vrijheid naar het Licht toe.
Elke traan die je liet is opgevangen in Zijn kruik en alleen Hij kan je Liefde voeden en je hart helen tot genezing en vergeving tot anderen ook te vergeven alleen dan worden we helemaal bevrijd van bitterheid, wrok, enz.

Daarom blijft Psalm 121 ozo mooi Lachende smiley

1 Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.
2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.
3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.
4 Ziet, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren, noch slapen.
5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand.
6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts.
7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren.
8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid

Lieve Zus,

De Vader heeft jou van harte lief. Verliefde smiley

Hartelijke groet,

Zusje,

Anita


Lachende smiley Psalm 121 is een geweldige Psalm!

En de Liefde van de Vader, die is het die geneest! Ik kon het zelf niet...maar HIJ wél!

Thanks Zus!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNA320





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:59
 
JONATHAN890 schreef:
Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded


God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

Deze (video) is ook erg mooi en doeltreffend!! Met al je vragen mag je naar HEM gaan, Hij omarmt je en geneest je!
Hij is je schuilplaats in al je omstandigheden...
luister en kijk maar...
http://www.youtube.com/watch?v=PGmbMKmKvXo


Laatst aangepast door
JOANNA320
op zondag 25 juli 2010, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1