ChristianMatch
 


Forum

Rekkelijken en preciezen
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:15
 
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAATJES468





Berichten: 67

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:36
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Hmm een leuke Knipoog smiley

Ik denk ik ben toch een rekkelijke...Want ik zie de bijbel inderdaad als richtingaanwijzer...En ja ik kan een afslag missen, Ben ook maar een mens. Maar ik weet wel dat wanneer ik een afslag mis, Jezus ook voor mij gestorven is en me weer op het juiste pad brengt.
En dat wil niet zeggen dat ik er maar oplos leef, Ik doe men best, maar zoals ik al eerder aangaf ik ben maar een mens en een mens maakt fouten.
Gelukkig is Jezus gestorven voor mijn "fouten"(zonden) en kan en mag ik altijd weer op het juiste pad komen door vergeving te vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:56
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?


Het is jammer dat hier weer een vorm komt van iemand in een bepaalde groepje te duwen in wie hem of haar wat is.
Dus als iemand redelijk of precies is het gaat erom dat je ogen gericht houdt op Hem.
Als het goed is wil je ook graag meer hunkeren naar God de Vader toe zodat je meer en meer vormingen krijgt van Hem als een mooi beeld.
Elk mens is met zonde en doet hem of haar pijn of iets fout waarin je mag leren omdan niet diezelfde fout te maken. 7x70 maal vergeven!

Het is aan een ieder welke wegen je opgaat.
De smale weg of de brede weg?
De breede weg heeft veel verleidelijke dingen die je ogen er niet van af houden maar als je langer zou nadenken dan weet je dat het je niet goed doet.
De smale weg is een weg wat voor vele als saai of zwaar word gezien maar is dit wel echt saai of zwaar omdat je dan meer God in je leven laat vormen.

Je hoeft niet te schamen
Neej niet voor het evangelie
Durf anders te zijn
Door niet mee te doen
Met de wereld
Laat je ogen gericht
Op onze Vader Verliefde smiley

Shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:36
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Imre, je zou moeten weten dat de termen rekkelijken en preciezen historisch wat belast zijn, al snap ik je verhaal wel. Het is natuurlijk niet een tegenstelling die alleen in christelijke kring bestaat. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je historicus was, dus het begrip structuralisme is je ongetwijfeld bekend. In de Groene beweging in Duitsland spreekt met van Fundis en Realos. Fundamentalisten en Realisten zeg maar. Feitelijk gaat het in deze discussie dus over deze twee groepen. doen we dat niet dan komen we in een discussie terecht die zijn wortels heeft in het Twaalfjarig bestand. Boeiend voor mensen die in geschiedenis geinteresseerd zijn maar in die enge zin niet zo toepasbaar voor nu. De vraag is eigenlijk: hou je je vast aan een principe dat wellicht juist maar dat niet uitvoerbaar is of kijkt naar de werkelijkheid zo die zich voordoet. De discussie op CM speelt zich af tussen Fundis en Realos en iedereen die op het forum meedoet zou zich het eens moeten afvragen waar hij zich toe rekent en of dat terecht is. Die derde groep van je herken ik wat minder.
De verwijzing naar Arminius en Gomarus is wel begrijpelijk maar de tijden zijn wel wat veranderd. Gelukkig maar.

Thomas, 55 op de Fundischaal van Trouw.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 mei 2010, 17:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:46
 
THOMAS968 schreef:
Imre, je zou moeten weten dat de termen rekkelijken en preciezen historisch wat belast zijn, al snap ik je verhaal wel. Het is natuurlijk niet een tegenstelling die alleen in christelijke kring bestaat. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je historicus was, dus het begrip structuralisme is je ongetwijfeld bekend. In de Groene beweging in Duitsland spreekt met van Fundis en Realos. Fundamentalisten en Realisten zeg maar. Feitelijk gaat het in deze discussie dus over deze twee groepen. doen we dat niet dan komen we in een discussie terecht die zijn wortels heeft in het Twaalfjarig bestand. Boeiend voor mensen die in geschiedenis geinteresseerd zijn maar in die enge zin niet zo toepasbaar voor nu. De vraag is eigenlijk: hou je je vast aan een principe dat wellicht juist maar dat niet uitvoerbaar is of kijkt naar de werkelijkheid zo die zich voordoet. De discussie op CM speelt zich af tussen Fundis en Realos en iedereen die op het forum meedoet zou zich het eens moeten afvragen waar hij zich toe rekent en of dat terecht is. Die derde groep van je herken ik wat minder.
De verwijzing naar Arminius en Gomarus is wel begrijpelijk maar de tijden zijn wel wat veranderd. Gelukkig maar.

Thomas, 55 op de Fundischaal van Trouw.

Niet te ingewikkeld maken, Thomas. De termen zijn historisch, maar in de christelijke praktijk van alledag zijn deze termen nog heel wel bruikbaar.

Ik had ook kunnen spreken over: rechtervleugel of linkervleugel. Of over vrijzinnigen of rechtzinnigen. Orthodox of liberaal. Maar ik vind dat rekkelijk (uitrekbaar) of preciezen (alles is van stond af aan precies vastgesteld) de vlaggen zijn die de lading goed dekt en die je door alle discussies heen ook hier terugvindt.

Imre, die wel historisch is, maar niet stilstaat. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:48
 
ANITA324 schreef:
Het is jammer dat hier weer een vorm komt van iemand in een bepaalde groepje te duwen in wie hem of haar wat is.
Dus als iemand redelijk of precies is het gaat erom dat je ogen gericht houdt op Hem.
Als het goed is wil je ook graag meer hunkeren naar God de Vader toe zodat je meer en meer vormingen krijgt van Hem als een mooi beeld.
Elk mens is met zonde en doet hem of haar pijn of iets fout waarin je mag leren omdan niet diezelfde fout te maken. 7x70 maal vergeven!

Het is aan een ieder welke wegen je opgaat.
De smale weg of de brede weg?
De breede weg heeft veel verleidelijke dingen die je ogen er niet van af houden maar als je langer zou nadenken dan weet je dat het je niet goed doet.
De smale weg is een weg wat voor vele als saai of zwaar word gezien maar is dit wel echt saai of zwaar omdat je dan meer God in je leven laat vormen.

Je hoeft niet te schamen
Neej niet voor het evangelie
Durf anders te zijn
Door niet mee te doen
Met de wereld
Laat je ogen gericht
Op onze Vader Verliefde smiley

Shalom


Maar, vind je niet dat sommige kerken de weg wel erg smal maken?
Terwijl er ook gemeenten zijn waarbij de weg niet breed genoeg kan zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324





Berichten: 913

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:56
 
IMRE695 schreef:
Maar, vind je niet dat sommige kerken de weg wel erg smal maken?
Terwijl er ook gemeenten zijn waarbij de weg niet breed genoeg kan zijn.


Zoek de juiste evenwicht

Alleen voeg niet teveel toe of haal dingen erbij weg

Want waar teveel water bij de wijn word gedaan

Smaakt de wijn dan nog wel?

Want hoevaak smaakt de wijn ozo bitter

Er zit amper smaak meer aan

Pure wijn is koosjer en zuiver Knipoog smiley


Shalom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD285





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:10
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

Zo zwart/wit als je het nu stelt kan ik niet echt kiezen. voor wat betreft het korte visie gedeelte pas ik wel bij de "rekkelijken", maar in de uitvoering pas ik niet zo bij de "rekkelijken", vooral in het laatste stuk; aan het eind is er tòch vergeving. Alsof het vanzelfsprekend is, wat je met je leven ook doet. Daarbij zijn de "rekkelijken" zich ook net zo goed van bewust dat ze het uit de vader hand moeten ontvangen. Zie Luc 18,9-14.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 23:20
 
IMRE695 schreef:
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer.
De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving.
De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.

Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?

ik pas niet in een hokje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:20
 
RENSKE067 schreef:
ik pas niet in een hokje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Er zijn vast ook wel rekbare pashokjes Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 4 mei 2010, 08:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:22
 
RENSKE067 schreef:
ik pas niet in een hokje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Gelukkig maar! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:27
 
HARALD285 schreef:
Zo zwart/wit als je het nu stelt kan ik niet echt kiezen. voor wat betreft het korte visie gedeelte pas ik wel bij de "rekkelijken", maar in de uitvoering pas ik niet zo bij de "rekkelijken", vooral in het laatste stuk; aan het eind is er tòch vergeving. Alsof het vanzelfsprekend is, wat je met je leven ook doet. Daarbij zijn de "rekkelijken" zich ook net zo goed van bewust dat ze het uit de vader hand moeten ontvangen. Zie Luc 18,9-14.

Een goede gedachte! Ik denk dat veel mensen hier hun eigen mix hebben van geloof en invulling daarvan. En daar is niks mis mee! We leven idd. allemaal uit genade. 't Valt me alleen op dat de 'rekkelijken' hier wel voor uit durven te komen, dat ze de invulling wat meer menselijker maken. Maar dat de preciezen hier (nog) weg blijven. Jammer. Maar goed, hun standpunten kun je verspreid over het hele forum lezen.

Ikzelf: ik kerk orthodox, dat is mijn houvast, maar in de praktijk van alledag ben ik redelijk rekkelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:40
 
IMRE695 schreef:
Een goede gedachte! Ik denk dat veel mensen hier hun eigen mix hebben van geloof en invulling daarvan. En daar is niks mis mee! We leven idd. allemaal uit genade. 't Valt me alleen op dat de 'rekkelijken' hier wel voor uit durven te komen, dat ze de invulling wat meer menselijker maken. Maar dat de preciezen hier (nog) weg blijven. Jammer. Maar goed, hun standpunten kun je verspreid over het hele forum lezen.

Ikzelf: ik kerk orthodox, dat is mijn houvast, maar in de praktijk van alledag ben ik redelijk rekkelijk.

Wat denk je Imre, zal het een gebrek aan durf zijn of een tekort aan arrogantie om jezelf als één van de preciezen aan te merken?
Ik denk dat niemand kan beweren precies te weten wat God bedoelt te zeggen in de Bijbel. Daar is God veels te groot voor... We kunnen alleen denken te begrijpen wat God bedoeld en dat naleven. Dan kom je al snel bij het volgende. Rekkelijk is een rekbaar begrip, zo omschrijf je het ook. Ik moet denken aan een schaal van tien bijvoorbeeld, waarop de preciezen een 10 hebben en de rekkelijken 1 tot en met 9.

Ik heb de funditest van Trouw ook even gedaan... 43%... Viel me eigenlijk een beetje tegen... ik had mezelf fundamentalistischer ingeschat... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:20
 
LIESBETH326 schreef:
Wat denk je Imre, zal het een gebrek aan durf zijn of een tekort aan arrogantie om jezelf als één van de preciezen aan te merken?
Ik denk dat niemand kan beweren precies te weten wat God bedoelt te zeggen in de Bijbel. Daar is God veels te groot voor... We kunnen alleen denken te begrijpen wat God bedoeld en dat naleven. Dan kom je al snel bij het volgende. Rekkelijk is een rekbaar begrip, zo omschrijf je het ook. Ik moet denken aan een schaal van tien bijvoorbeeld, waarop de preciezen een 10 hebben en de rekkelijken 1 tot en met 9.

Ik heb de funditest van Trouw ook even gedaan... 43%... Viel me eigenlijk een beetje tegen... ik had mezelf fundamentalistischer ingeschat... Knipoog smiley

Liesbeth,

De test was veel te doorzichtig. Je kon er precies uithalen welk antwoord het meest 'fundamentalistisch' was. En hoe vertaal je een vraag mbt de politieke voorkeur naar een score op deze schaal? Iemand die SGP stemt is waarschijnlijk het meest fundamentalistisch, maar een modaal-katholieke CDA-stemmer? Als ik dan de keuze voorgelegd krijg naar mijn stemgedrag en er staat: CDA, CU of SGP als een(1) keuze, dat weet je toch dat de makers geen kennis hebben van het politieke landschap en de vertaling ervan naar fundamentalistisch gedrag? Ik zal nimmer op de SGP stemmen maar de andere twee zouden wel kunnen.
Wel grappig dat jij 43 scoort en ik 55.

Thomas, die dacht dat Liesbeth veel fundamentalistischer zou zijn dan hijzelf.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 mei 2010, 10:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:40
 
ik heb de test ook gedaan....
ik ben fundamentalistischer dan ik dacht.
mijn score is 64%....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:57
 
MARISKA601 schreef:
ik heb de test ook gedaan....
ik ben fundamentalistischer dan ik dacht.
mijn score is 64%....

Ik hou de uitslag graag even voor mezelf. Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:15
 
Ik deed ook de test, kwam uit op 46%
Maar daarna de Relitest gedaan, daar heb ik wel even over na moeten denken.
In mijn doen en laten ben ik geen echte christen, maar in handelen doe ik vaak zoals een christen zou doen.
Daar komt dan misschien mijn afkeer van opgelegde regels tot uiting, niet alleen in de kerk, maar ook in het leven van alledag,daar heb ik wel eens moeite mee, ik sputter en ben recalcitrant in mijzelf, en vervolgens pas ik mij meestal aan.
Ik heb een diepgeworteld gevoel van mensen in hun waarde laten, daar zet ik blijkbaar mijn eigen overtuiging voor opzij, zoiets.
Beetje schokkend vond ik het wel, maar ach, eigenlijk weet ik onderhand wel hoe ik in elkaar steek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE015





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:15
 
Ik deed ook de test, kwam uit op 46%
Maar daarna de Relitest gedaan, daar heb ik wel even over na moeten denken.
In mijn doen en laten ben ik geen echte christen, maar in handelen doe ik vaak zoals een christen zou doen.
Daar komt dan misschien mijn afkeer van opgelegde regels tot uiting, niet alleen in de kerk, maar ook in het leven van alledag,daar heb ik wel eens moeite mee, ik sputter en ben recalcitrant in mijzelf, en vervolgens pas ik mij meestal aan.
Ik heb een diepgeworteld gevoel van mensen in hun waarde laten, daar zet ik blijkbaar mijn eigen overtuiging voor opzij, zoiets.
Beetje schokkend vond ik het wel, maar ach, eigenlijk weet ik onderhand wel hoe ik in elkaar steek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:21
 
IMRE695 schreef:
Niet te ingewikkeld maken, Thomas. De termen zijn historisch, maar in de christelijke praktijk van alledag zijn deze termen nog heel wel bruikbaar.

Ik had ook kunnen spreken over: rechtervleugel of linkervleugel. Of over vrijzinnigen of rechtzinnigen. Orthodox of liberaal. Maar ik vind dat rekkelijk (uitrekbaar) of preciezen (alles is van stond af aan precies vastgesteld) de vlaggen zijn die de lading goed dekt en die je door alle discussies heen ook hier terugvindt.

Imre, die wel historisch is, maar niet stilstaat. Lachende smiley
Hokjes denken???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:29
 
Hij staat hier:



http://www.trouw.nl/religie-filosofie/funditest/


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 4 mei 2010, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Hokjes denken???

Nee, elastisch denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:31
 
GRACE015 schreef:
Ik deed ook de test, kwam uit op 46%
Maar daarna de Relitest gedaan, daar heb ik wel even over na moeten denken.
In mijn doen en laten ben ik geen echte christen, maar in handelen doe ik vaak zoals een christen zou doen.
Daar komt dan misschien mijn afkeer van opgelegde regels tot uiting, niet alleen in de kerk, maar ook in het leven van alledag,daar heb ik wel eens moeite mee, ik sputter en ben recalcitrant in mijzelf, en vervolgens pas ik mij meestal aan. Ik heb een diepgeworteld gevoel van mensen in hun waarde laten, daar zet ik blijkbaar mijn eigen overtuiging voor opzij, zoiets.
Beetje schokkend vond ik het wel, maar ach, eigenlijk weet ik onderhand wel hoe ik in elkaar steek.

hier herken ik mezelf helemaal niet in Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
RENSKE067
op dinsdag 4 mei 2010, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:32
 
De Funditest: 50%

De Calvijntest (hoe calvinistich ben jij): 47%

Percentages waar ik wel mee leven kan. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:41
 
huh????
mijn score op de funditest was.........................
hou je vast......................
79%

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:42
 
IMRE695 schreef:
De Funditest: 50%

De Calvijntest (hoe calvinistich ben jij): 47%

Percentages waar ik wel mee leven kan. Lachende smiley

Bij de Calvijntest kreeg ik het advies maar katholiek te worden want ik hechtte nogal aan lekker eten en drinken.

Thomas, dus ja: eet smakelijk en voor vanavond: Proost!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:44
 
RENSKE067 schreef:
huh????
mijn score op de funditest was.........................
hou je vast......................
79%

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

nog erger dan ik....
niet van je verwacht Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:55
 
RENSKE067 schreef:
huh????
mijn score op de funditest was.........................
hou je vast......................
79%

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond

Hahaha Renske, je bent wel heel eerlijk! Misschien durf ik het nu ook bijna te zeggen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:57
 
THOMAS968 schreef:
Bij de Calvijntest kreeg ik het advies maar katholiek te worden want ik hechtte nogal aan lekker eten en drinken.

Thomas, dus ja: eet smakelijk en voor vanavond: Proost!

Haha, boeiend en verrassend wel. Lachende smiley Een Bourgondisch type dus, al woon je in Friesland. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:59
 
MARIJAN072 schreef:
Hahaha Renske, je bent wel heel eerlijk! Misschien durf ik het nu ook bijna te zeggen. Knipoog smiley

ja zeg het maar
het kan toch niet zo zijn dat ik straks nog de hoogste score heb
jij scoort hoger he (please)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 12:01
 
RENSKE067 schreef:
ja zeg het maar
het kan toch niet zo zijn dat ik straks nog de hoogste score heb
jij scoort hoger he (please)

Hmm......had 'm ook vrij hoog, maar ik ben 't vergeten. Echt waar! Zat wel bij jou in de buurt, maar geen 80 nog. Dus hoger zit ik niet, sorry. Knipoog smiley Misschien verdrongen? Twijfelende smiley Lachende smiley Ik doe de test nog een keer, dan plaats ik 'm. Doe ik gelijk de Calvijntest, ook wel benieuwd naar de uitslag.

't Is duidelijk Renske, jij en ik horen bij de preciezen. Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 4 mei 2010, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3