ChristianMatch
 


Forum

Het christendom en andere geloven
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:05
 
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:21
 
MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.


Hier kunnen we niets aan veranderen en ik vind ook niet dat we hier ons zo aan moeten ergeren. Ja Nederland is islamisering ingeslagen, moskees worden gebouwd, en kerken lopen leeg.
Wij moeten dus zorgen dat de kerken niet leeglopen, kerk met een missionaire taak zijn. De mensen die islamitisch zijn kunnen wij...hier in ons eigen land bereiken...!!

En dat inruilen van die dagen...ik zie t er niet van komen hoor, zijn vooral veel schreeuw argumenten van een wild iemand
Ik vind wel dat we moslims de ruimte moeten geven hun feestdagen te vieren. En weet je.....vraag er gewoon naar wat ze vieren, word een vriend, toon belangstelling. Er zijn zoveel raakvlakken op van je geloof te vertellen naar hen.
Laat zien dat Jezus genade is, vergeving, onvoorwaardelijk !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 01:10
 
MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.

Ik denk, naar het groter geheel kijkend, dat we ons mogen afvragen of we er wel wat tegen kunnen doen Smiley die vol vragen zit
Hoort het niet gewoon bij de "tekenen van de tijd" ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 05:24
 
MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.

Als het Suikerfeest een Nationale vrije dag wordt en iedere werkgever moet die gewoon doorbetalen, terwijl wij kunnen gaan funshoppen in de stad, dàn heb ik geen bezwaar! En ach, al die moskeeën: die kun je later ook herbestemmen, net als veel kerken nu.

Wees niet bang voor de islam, Mario. Onze God heeft zonde en dood al overwonnen. Bij de islam moet je eerst jezelf opblazen voordat je rechtstreeks naar het paradijs mag.

Imre, die het vooral als een historisch fenomeen beschouwd dat Nederland lijkt te ontkerstenen. Andere landen gingen ons namelijk voor en die zijn nog niet in handen van Mekka gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 11:30
 
IMRE695 schreef:
Als het Suikerfeest een Nationale vrije dag wordt en iedere werkgever moet die gewoon doorbetalen, terwijl wij kunnen gaan funshoppen in de stad, dàn heb ik geen bezwaar! En ach, al die moskeeën: die kun je later ook herbestemmen, net als veel kerken nu.

Wees niet bang voor de islam, Mario. Onze God heeft zonde en dood al overwonnen. Bij de islam moet je eerst jezelf opblazen voordat je rechtstreeks naar het paradijs mag.

Imre, die het vooral als een historisch fenomeen beschouwd dat Nederland lijkt te ontkerstenen. Andere landen gingen ons namelijk voor en die zijn nog niet in handen van Mekka gevallen.




Ik hoop echt dat jouw eerste zin sarcastisch is.... Geschokte, onthutste smiley
Als werkgever word ik een beetje gestoord van al die feestdagen die ik "gewoon" moet doorbetalen.
Het zijn nu 3 weken op een rijtje hier, hemelvaartsdag, pinksteren en froleichnam. In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.
Eens zien hoeveel mensen dan 2e pinksterdag nog vrij nemen...
Neem in de winter maar vrij als het vriest, dan ligt de economie toch stil en het scheelt mij verwarmingskosten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 11:46
 
PIETER649 schreef:
Ik hoop echt dat jouw eerste zin sarcastisch is.... Geschokte, onthutste smiley
Als werkgever word ik een beetje gestoord van al die feestdagen die ik "gewoon" moet doorbetalen.
Het zijn nu 3 weken op een rijtje hier, hemelvaartsdag, pinksteren en froleichnam. In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.
Eens zien hoeveel mensen dan 2e pinksterdag nog vrij nemen...
Neem in de winter maar vrij als het vriest, dan ligt de economie toch stil en het scheelt mij verwarmingskosten!


Gelukkig is dit jaar een jaar voor de werkgevers, voor jouw, en niet zo als andere een feestjaar voor de werknemers.


Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 29 mei 2010, 23:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:16
 
PIETER649 schreef:
Ik hoop echt dat jouw eerste zin sarcastisch is.... Geschokte, onthutste smiley
Als werkgever word ik een beetje gestoord van al die feestdagen die ik "gewoon" moet doorbetalen.
Het zijn nu 3 weken op een rijtje hier, hemelvaartsdag, pinksteren en froleichnam. In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.
Eens zien hoeveel mensen dan 2e pinksterdag nog vrij nemen...
Neem in de winter maar vrij als het vriest, dan ligt de economie toch stil en het scheelt mij verwarmingskosten!

Typisch een werkgeversstandpunt. Een kleine middenstander met een kruideniersmentaliteit. Boze smiley
Als je je personeel geen vrije dag kunt geven, lees als ondernemer kunt veroorloven om ze vrij te geven, dan stop je toch lekker en je neemt zelf een baas. Dan ben je ook lekker doorbetaald vrij met zulke dagen en kun je wellicht nog in het vorstverlet ook en dan lekker zwart bijklussen.

Imre, die vindt dat ondernemers niet moeten zeuren. Want het is hun eigen keuze! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
IMRE695
op zaterdag 29 mei 2010, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:20
 
PIETER649 schreef:
In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.

Wel bijzonder om elders op het forum te lezen dat je wel vindt dat ieder zijn eigen feestdag mag vieren... Knipoog smiley
Of ben je wel bereid tot het geven van 6 door de werknemer zelf nader in te vullen vrije dagen bovenop de vakantie-uren voor eventuele feestdagen en dergelijke (vaak zijn er 6 doordeweekse feestdagen per jaar als we de christelijke en Nederlandse feestdagen volgen), zoals elders voorgesteld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:48
 
IMRE695 schreef:
Typisch een werkgeversstandpunt. Een kleine middenstander met een kruideniersmentaliteit. Boze smiley
Als je je personeel geen vrije dag kunt geven, lees als ondernemer kunt veroorloven om ze vrij te geven, dan stop je toch lekker en je neemt zelf een baas. Dan ben je ook lekker doorbetaald vrij met zulke dagen en kun je wellicht nog in het vorstverlet ook en dan lekker zwart bijklussen.

Imre, die vindt dat ondernemers niet moeten zeuren. Want het is hun eigen keuze! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



De VOC mentaliteit is idd ver te zoeken heden ten dage... Boze smiley
Natuurlijk ga ik niet voor een baas werken.... ik haal mn zwarte centjes toch wel binnen, kan een villa bouwen, vette bmw met 232pk rijden en net zo vaak op vacantie als ik wil.
Weet jij trouwes wat n kick het geeft in mn fabriek te zien hoe personeel zich afbeuld om mijn luxe te betalen??

Pieter, die vind dat werknemers ook hun verantwoording moeten nemen, hard werken voor de baas want als het bij de baas niet regent zal het bij hun ook niet druppelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:44
 
PIETER649 schreef:
De VOC mentaliteit is idd ver te zoeken heden ten dage... Boze smiley
Natuurlijk ga ik niet voor een baas werken.... ik haal mn zwarte centjes toch wel binnen, kan een villa bouwen, vette bmw met 232pk rijden en net zo vaak op vacantie als ik wil.
Weet jij trouwes wat n kick het geeft in mn fabriek te zien hoe personeel zich afbeuld om mijn luxe te betalen??

Pieter, die vind dat werknemers ook hun verantwoording moeten nemen, hard werken voor de baas want als het bij de baas niet regent zal het bij hun ook niet druppelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Beste Pieter,

Volgens mij heb je mijn punt gemist. Zolang als je meedraait op deze planeet weet je toch dat er een aantal vrije dagen vaststaan per jaar: christelijke feestdagen en (dat verschilt per land) een aantal nationale feestdagen of de 1 mei-viering. Kortom, als je een eigen bedrijf hebt, dan weet je toch dat je mensen een aantal dagen per jaar vrijaf hebben. Smiley die vol vragen zit

Als ze niet weten waarom met christelijke feestdagen, dan ligt er voor jou als christelijke werkgever, die eigenlijk niet wil dat andere mensen voor eeuwig verloren gaan, een dankbare taak om je werknemers iets te vertellen over Christus die gestorven is voor onze zonden. Ik neem aan dat je dat wel durft en dat je hart daar ook naar uitgaat als gelovige hier op CM en in je dagelijks leven. Lachende smiley

Verder heb ik geen medelijden met jou: huwelijksreis, nieuw huis, baby op komst; we hebben het allemaal meebeleefd hier op CM. Je hebt kennelijk genoeg vertrouwen in de (economische) toekomst. Ik gun het je van harte! Maar dat piepen door ondernemers als hun mensen een (extra) dagje vrij hebben, dáár word ik pas echt sarcastisch van. Verlegen lachende smiley

Imre, die best begrip heeft voor het vrije ondernemerschap, maar zich als ZZP-'er-in-wording ook bewust is van de risico's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:47
 
MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.


Het is maar wat je onder islamiseren verstaat. Het aantal islamieten is fors toegenomen en onze grondwet garandeert vrijheid van godsdienst. Je mag dus niet alleen geloven wat je wilt, je mag het ook praktizeren met eigen gebouwen en al. Dat is een consequentie van een rechtsstaat.

Wat wel bedreigend is, is het gegeven dat veel islamitische mensen de rechtstaat niet erkennen en er de overtuiging op na houden dat niet-moslims inferieur zijn aan moslims. De uitingen daarvan kennen de inwoners van Utrecht, Den Haag en Gouda maar al te goed. Dat is ook hetgeen wat mensen als islamisering beschouwen. Of de mentaliteit van deze Marokkaanse jochies de Islam weerspiegelt is een punt van discussie. Voor deze jongens is de Islam vaak geen geloofsovertuiging maar een identiteit - ze behoren tot een machtig geheel, een gegeven waar Osama bijvoorbeeld sterk op inspeelt. Maar democratie is maar in weinig Islamitische landen aan te treffen en dit heeft invloed op de achtergronden van het denken.

Ik denk dat Nederland niet snel Christelijke feestdagen zal inruilen voor islamitische. Daar is de weerstand veel te groot voor. Het CNV stelde dit ooit voor in een laatste oprisping van het streven naar een multicultureel begrip maar heeft dit na veel kritiek maar snel ingeslikt. Het is ook niet nodig, iedere islamiet kan, desnoods met een snipperdag, rustig het Suikerfeest vieren. Het feit dat Nederlanders vasthouden aan de Christelijke feestdagen is maar voor een deel een uiting van Christelijke levensovertuiging. Het merendeel van de Nederlandse bevolking wil wel vrij maar heeft echt geen idee wat Pinksteren is. Nederland is een van de meest seculiere landen in de wereld.

Hoe het verder zal gaan met een groeiende islamitische minderheid die in wezen de Nederlandse samenleving afwijst en er zeer slecht in integreert is een tweede.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 mei 2010, 22:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:13
 
PIETER649 schreef:
De VOC mentaliteit is idd ver te zoeken heden ten dage... Boze smiley
Natuurlijk ga ik niet voor een baas werken.... ik haal mn zwarte centjes toch wel binnen, kan een villa bouwen, vette bmw met 232pk rijden en net zo vaak op vacantie als ik wil.
Weet jij trouwes wat n kick het geeft in mn fabriek te zien hoe personeel zich afbeuld om mijn luxe te betalen??

Pieter, die vind dat werknemers ook hun verantwoording moeten nemen, hard werken voor de baas want als het bij de baas niet regent zal het bij hun ook niet druppelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mario, die vindt dat jij een hele slechte baas bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:17
 
IMRE695 schreef:
Beste Pieter,

Volgens mij heb je mijn punt gemist. Zolang als je meedraait op deze planeet weet je toch dat er een aantal vrije dagen vaststaan per jaar: christelijke feestdagen en (dat verschilt per land) een aantal nationale feestdagen of de 1 mei-viering. Kortom, als je een eigen bedrijf hebt, dan weet je toch dat je mensen een aantal dagen per jaar vrijaf hebben. Smiley die vol vragen zit

Als ze niet weten waarom met christelijke feestdagen, dan ligt er voor jou als christelijke werkgever, die eigenlijk niet wil dat andere mensen voor eeuwig verloren gaan, een dankbare taak om je werknemers iets te vertellen over Christus die gestorven is voor onze zonden. Ik neem aan dat je dat wel durft en dat je hart daar ook naar uitgaat als gelovige hier op CM en in je dagelijks leven. Lachende smiley

Verder heb ik geen medelijden met jou: huwelijksreis, nieuw huis, baby op komst; we hebben het allemaal meebeleefd hier op CM. Je hebt kennelijk genoeg vertrouwen in de (economische) toekomst. Ik gun het je van harte! Maar dat piepen door ondernemers als hun mensen een (extra) dagje vrij hebben, dáár word ik pas echt sarcastisch van. Verlegen lachende smiley

Imre, die best begrip heeft voor het vrije ondernemerschap, maar zich als ZZP-'er-in-wording ook bewust is van de risico's.



Ik heb jouw puntje niet gemist hoor, ik weet dat er vrije dagen zijn en dat is ook goed.
Je hoeft ook geen medelijden met mij te hebben, ik heb het goed, zowel in mn relatie als financieel.

Wat mij nou steekt is dat jij dat extra dagje vrij ziet als: dat moet toch kunnen.
Waarom moet dat dan automatisch op kosten van de werkgever.
Als er zoveel behoefte is aan die extra dag kan dat toch ook onbetaald?
In deze tijd waarin andere ondernemers het wel zwaar hebben, ik ken er zat die zwaar verlies draaien, word er door de vakbonden toch weer gewoon over loonsverhoging gesproken.
Waarom leveren in de moeilijke bedrijfstakken het personeel niet ook es n beetje in? Solidariteit is toch zo belangrijk? of is dat eenrichtingsverkeer?
Ik zag deze week die Rouvoet met droge ogen verklaren dat de werkgever wat hem betreft de eerste 6 maanden ww gaat betalen....
Ik hoop dat andere kiezers dit ook gehoord en begrepen hebben... arm nederland als die malloot weer in de regering komt!!
In mijn bedrijf is nog nooit door iemand om loonsverhoging gevraagd... toch krijgen ze regelmatig verhoging.
Als het bij mij regent, druppelt het ook bij mn personeel, ik ben geen Scrooge.

Ik wens je veel sucses bij je nieuwe zzp carriere en als ik wat voor je kan doen, gewoon ff mailen he!!
De eerste tip is bij deze gratis: begin indien mogelijk nooit aan personeel, hou de uitvreters buiten en date iedere week een CM spetter voor de nodige afleiding Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:19
 
MARIO216 schreef:
Mario, die vindt dat jij een hele slechte baas bent.


Mijn werknemers denken daar anders over Mariootje... en die maken mij dagelijks mee. Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:19
 
MARIO216 schreef:
Mario, die vindt dat jij een hele slechte baas bent.

Jonathan die vind dat - geld - de -off-topic- reden is geworden dat het onderwerp het begeren en verlangen naar meer is geworden.

Maar goed en wel beschouwd is dit óók een ander geloof. Namelijk de zucht en dwang naar méér.

Jammer dat velen niet hun dankbaarheid ervaren van alle goeds wat God ons geeft. En dan moeten we hiervan delen aan mensen die ons land als vluchthaven gebruiken. En ja...die mensen nemen hun religies mee.

Als wij vanuit de liefde van God zouden leven, onze huizen en kerken zouden openstellen voor de nood van die mensen, zouden we stiekem engelen geherbergd hebben, maar ook vele van hen in het hart hebben kunnen raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:27
 
PIETER649 schreef:
Ik heb jouw puntje niet gemist hoor, ik weet dat er vrije dagen zijn en dat is ook goed.
Je hoeft ook geen medelijden met mij te hebben, ik heb het goed, zowel in mn relatie als financieel.

Wat mij nou steekt is dat jij dat extra dagje vrij ziet als: dat moet toch kunnen.
Waarom moet dat dan automatisch op kosten van de werkgever.
Als er zoveel behoefte is aan die extra dag kan dat toch ook onbetaald?
In deze tijd waarin andere ondernemers het wel zwaar hebben, ik ken er zat die zwaar verlies draaien, word er door de vakbonden toch weer gewoon over loonsverhoging gesproken.
Waarom leveren in de moeilijke bedrijfstakken het personeel niet ook es n beetje in? Solidariteit is toch zo belangrijk? of is dat eenrichtingsverkeer?
Ik zag deze week die Rouvoet met droge ogen verklaren dat de werkgever wat hem betreft de eerste 6 maanden ww gaat betalen....
Ik hoop dat andere kiezers dit ook gehoord en begrepen hebben... arm nederland als die malloot weer in de regering komt!!
In mijn bedrijf is nog nooit door iemand om loonsverhoging gevraagd... toch krijgen ze regelmatig verhoging.
Als het bij mij regent, druppelt het ook bij mn personeel, ik ben geen Scrooge.

Ik wens je veel sucses bij je nieuwe zzp carriere en als ik wat voor je kan doen, gewoon ff mailen he!!
De eerste tip is bij deze gratis: begin indien mogelijk nooit aan personeel, hou de uitvreters buiten en date iedere week een CM spetter voor de nodige afleiding Knipoog smiley



Ik snap jou ook wel. Ik zou er ook voor zijn om b.v. Hemelvaartsdag en/of 2e Pinksterdag uit te ruilen tegen het Suikerfeest van mijn part en 5 mei. Bevrijdignsdag. Alhoewel bepaalde sectoren ook profijt hebben van al die vrije dagen. maar dit terzijde, want dat zal bij jou niet zo zijn.

Ik snap ook dat ondernemers het zwaar hebben. Maar werknemers vinden het zelden reëel om mee te moeten betalen aan een bedrijf dat in moeilijkheden dreigt te raken. Ze hebben ook hun welvaartsniveau en hun vaste lasten. Ik weet: in de ww krijgen ze stukken minder, maar (structurele) loonsverlaging ligt altijd moeilijk, zeker als er op den duur geen baangarantie tegenover staat.

Tot nu toe was ik vooral werknemer. En genoot ik van iedere vrije dag die ik 'cadeau' kreeg. Echter, hier worden nog bid- en dankdagen voor gewas en arbeid gehouden. Mijn vader nam daar vroeger een (halve) snipperdag voor. Dus, van zijn eigen verlofkaart en zijn baas had daar gelukkig begrip voor. Onbetaald verlof is niet iets wat iedereen zich kan veroorloven, maar zo kan het ook in goede harmonie opgelost worden.

Bedankt voor de tips! Ik zal alleen andere free-lancers met nauw omschreven opdrachten op pad sturen. Ik ben geen managers-type namelijk. En verder staat er achter iedere succesvolle man een goede vrouw! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:27
 
Als ik het allemaal goed op rij heb is het dat de tweede dag van pasen pinksteren of kerst een probleem is maar die is toch ooit uitgevonden zodat wij in 1800 na Chr niet op de dag zelf moesten reizen bij onze familie vandaan????
Want in Frankrijk en Polen daar is ook maar 1 feestdag.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:33
 
ja die 2de feestdagen zijn door de mensen bedacht zodat zij niet hoefden te reizen op de eerste feestdag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JUDA209





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 11:04
 
PIETER649 schreef:
Ik hoop echt dat jouw eerste zin sarcastisch is.... Geschokte, onthutste smiley
Als werkgever word ik een beetje gestoord van al die feestdagen die ik "gewoon" moet doorbetalen.
Het zijn nu 3 weken op een rijtje hier, hemelvaartsdag, pinksteren en froleichnam. In totaal 3 dagen vrij geven en doorbetalen terwijl ze geeneens naar de kerk gaan of uberhaupt weten waar deze dagen voor staan.
Voor mijn part schaffen ze al die verplichte dagen lekker af.
Eens zien hoeveel mensen dan 2e pinksterdag nog vrij nemen...
Neem in de winter maar vrij als het vriest, dan ligt de economie toch stil en het scheelt mij verwarmingskosten!



Het gaat hier, proef ik, jou niet zozeer om of de mensen op die dagen nou wel of niet vrij nemen imre. Het gaat hier om jouw bedrijf en ja... dat heb je geweten toen je zelfstandige werd en dus hebt ingecalculeerd toen je, je bedrijf opstartte. Deed mijn broer ook, die directeur is van een groot export bedrijf op Schiphol, toen hij dit bedrijf opstartte en hij heeft alle lof over zijn werknemers.Met alle respect Imre, er zijn ook christenen die niet helemaal weten waar die dagen voor staan dus laat staan een moslim.

Ik denk dat je jouw bedrijf hier even los van moet zien, gaat om hoe we met de Islamering omgaan in Nederland en dat de ene moskee naar de andere uit de grond wordt gestampt en de kerken hier leeg lopen.
Wat de leegloop van de kerken betreft, ja ik heb er ook helaas niet zoveel meer mee. Het is saai en ik word niet gegrepen bij een dienst, maar het ligt eraan naar welke gemeente je gaat, met elk hun eigen tradities, waarden en normen.

Moslims zien in Nederland graag een moskee, maar zien ze ook graag een kerk in hun land van herkomst? In die landen is het christendom een religie die uitgeroeid dient te worden. Christenen aldaar komen in geheim bij elkaar om God te eren.
Overal ter wereld staat wel in een land teminste 1 moskee, maar is dat visa versa ook?

Raakvlakken hebben we inderdaad t.w. Abram/Abraham/Abrahim en diens vrouw Sarai/Sara en hun zoon Isa-ak en Haggar, de dienares van Abraham en Sara, die van Abraham een zoon kreeg t.w. Ismael.
Deze ging zijn eigen weg en uit Ismael ontstond de religie moslim.

Laten we niet vergeten dat Isa-ak werd gezegend door God.
Nog ver voor hij geboren werd beloofde God dit aan Abraham (omdat Abraham dacht dat Ismael zou worden gezegend).
Dus laten we ons niet onder de voet lopen door de Islamering en verdedig God met uw hart en ziel.

Wat feesten betreft, ach van mij mag het suikerfeest worden doorgevoerd mits natuurlijk onze feesten daar niet de dupe van worden.
Met andere woorden, geen christelijke vrije dagen inruilen voor moslim feesten. En imre... er zijn nog heel veel christenen die waarde hechten aan deze dagen relaterend aan wat jij 'commerciele dagen' noemt.


Laatst aangepast door
JUDA209
op dinsdag 1 juni 2010, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22
 
"Moslims wachten op uw getuigenis"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22
 
\"Moslims wachten op uw getuigenis\"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1