Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 16:03
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Weet je, zo had ik er eigenlijk nog niet eens naar gekeken...en heb heel wat uurtjes na zitten denken betreffende dit onderwerp, geloof me...
Tess, die nog even wat extra uurtjes gaat steken in het nadenken over echtscheiding... |
Het neemt helemaal niet weg dat voor God , het huwelijk iets heiligs is, een verbond wat wij als mensen aangaan, waar wij God bij betrekken kunnen. Zonde is het dat een huwelijk strand, zonde dat wij het niet beter gedaan hebben, zonde dat er zonde tussen gekomen is.
Gelukkig kent God genade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:53
Onderwerp: Waar bent U Heer?
|
|
|
IMKE917 schreef: | Heel veel sterkte Jonathan in deze tijd. Allemaal heel dubbel hé nu. Blijf maar vertrouwen dat Hij je zal blijven dragen. |
Dat doet God helemaal in mijn leven
Mijn gebed nu is voor mijn ex en haar familie.
Ja het is beetje dubbel allemaal, maar het is toch 13 jr mijn schoonmoeder en familie geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Frankie, ik ben het volledig met je eens dat echtscheiding zonde is. Zelf heb ik ook die zonde begaan..Ik geef ook niet de schuld aan mijn ex, ik heb er zelf ook aan meegedragen. Maar je leven gaat door na die tijd. Er gaat best wel een periode overheen voordat je weer durft te bidden. De stap naar een gemeente gaan is ook groot. Wat echter altijd bleef was mijn liefde voor God. Maar je durft niet meer bij Hem in de buurt te komen. Hoe denk je dat God zou reageren? Denk je dat Hij je zal afwijzen als je Hem weer opnieuw probeert te zoeken? Denk je dat Hij je nog eens een keer extra straft als je vergeving vraagt? |
Ik waardeer je openheid en bewogenheid in deze woorden !!!
God is liefde, genade en vergeving, God die iedere zondaar weer in Zijn armen neemt, en iedereen weer nieuwe mogelijkheden in zijn/haar leven wilt geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:48
|
|
|
FRANKIIE208 schreef: | Hoe kan je nou zeggen dat echtscheiding geen zonde is??? Dit is basiskennis .. tien geboden zeggen onder andere dit:
" gij zult niet echtbreken"
Simpel toch? |
JONATHAN890 schreef: | Beste Frankie.... mag ik jou als jongere eens wat vragen : vertel mij nou eens goed onderbouwd, dan wat echtbreken is. |
FRANKIIE208 schreef: | 1. In mijn ogen: anders dan door scheiding door dood, je huwelijk verbreken met de persoon waarmee je getrouwd bent.
2. Een weidere betekenis is dat je overspel pleegt of de gedachte alleen al daaraan is ook echtbreken.
De context kan je waarschijnlijk nog veel ruimer opvatten, maar dit is mijn (bijbelse) invulling. |
Een probleem in ons denken is dat we echtbreuk en echtscheiding als één en hetzelfde zien. En dit zijn twee volledig verschillende zaken.
Echtbreuk is overspel.
Echtbreuk is ontrouw.
Echtbreuk is dus niet hetzelde als echtscheiding!
Echtbreuk is ontucht en wordt door God veroordeeld. Veel mensen verwijzen naar het zevende gebod wanneer het gaat over echtscheiding.
Ex.20:14 “Gij zult niet echtbreken.”
Maar, het hier gebruikte woord wat in het Woord staat betekent geen echtscheiding, maar ‘overspel’.
echtscheiding en echtbreuk zijn dus verschillende dingen.
Wat veel ook alleen maar zien is dat echtbreuk plegen iets is wat door mensen in een relatie/huwelijk kan worden gedaan. Maar ik wil het eens even anders stellen. Echtbreuk plegen is ook een relatie aangaan met iemand die gehuwd is. Jij breekt op dat moment de 'echt = huwelijk ' van die ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:34
Onderwerp: Waar bent U Heer?
|
|
|
Vanmorgen in de kerk ging mijn telefoon (en ja die heb ik bij mij, staat op STIL....geen commentaar graag)
Mijn ex aan de telefoon. Ik ben even de kerkzaal uitgelopen, want ik wist waarom ze belde. Haar moeder ligt op sterven.
Wat doe je dan? Mijn ex gaat sinds scheiding niet meer naar de kerk.
Wat tijden mij zo pijn heeft gedaan. Mijn trouwtekst en zegen kwam op in mijn hoofd. Wat tijden zoveel emotie en verdriet gaf, kwam nu als gebed in mij op.
Geprezen zij de HEERE, dag aan dag draagt Hij ons, die God is ons heil. (ps 68:20)
Ik heb voor mijn ex, haar moeder en mijn ex-schoonvader gebeden.
'' Heer, de reden van uw zegen was dan wel ons huwelijk, maar neemt de scheiding dan Uw zegen weg??? Heer...dag aan dag draagt U ons. Heer wil ook bij mijn ex zijn en bij haar familie. Dag aan dag draag U ons.''
Rond dit tijdstip zal het wel afgelopen zijn met mijn ex-schoonmoeder, ze zouden haar vanmiddag laten inslapen.
Jonathan die bid : '' God wilt U daar zijn ''
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:20
Onderwerp: Geld
|
|
|
Des te meer verantwoording je hebt, te meer daar ook een beloning tegenover mag staan.
Als je werkgever bent, draag je verantwoording over je personeel dat ook hun boterham verdient bij jou. Als je werkgever bent moet je zuinig zijn op je mensen, de talenten die ze hebben goed inzetten.
Als je werknemer bent, moet je eens niet altijd maar kijken, naar het méér de werkgever ontvangt. Zijn risico is ook veel groter.
Blijft staan: Wat doe je met het goede wat je ontvangt in dit leven? Als het geld jouw leven beheerst, is dat niet God die op jouw troon zit.
Dankbaarheid voor hetgeen wij hebben. Het grootste deel van onze wereld heeft het tientallen malen minder dan wij. En daar ligt een stuk verantwoording. God heeft deze wereld zodanig gemaakt dat wij er allen in overvloedige mate van kunnen genieten. Betekent dit dan dat we een soort communistisch systeem zouden moeten invoeren, iedereen hetzelfde? Nee ook dat systeem kent uitbuiting. Uitbuiting is het slechte in elk systeem.
Wij zijn rentmeesters van al het goede wat God ons geeft. En daar ligt onze verantwoording.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:09
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ja Zing, voor mij geldt dat wel...ik heb gekozen voor een man die niet kerkelijk was , juist anti in zijn opvoeding had meegekregen..en dan mis je toch een stuk. En juist door dat stuk (de basis) hebben we elkaar niet meer kunnen vinden toen het eenmaal stuk was... Ik ben in die tijd ook de weg kwijt geweest, maar heb de weg weer gevonden! En daarbij ook bewust de keuze gemaakt nooit meer op die manier een relatie aan te gaan.
groetjes, Marieke |
Zie hier een heel groot stuk herkenning in. Goed om te weten dat God je weer bij de hand heeft genomen. Weet je wat ik altijd zo'n mooi woord van God vind? Dat God niet loslaat het werk dat Hij begonnen is. Als je mag weten dat je een kind van god bent, zal je soms zien dat Hij aan de weg blijft staan wachten tot je weer bij Hem uitkomt. De stem terug naar Hem dringt soms op onnavolgbare wijze door in ons leven. Hoever we ook weg zijn gelopen.
Relatie met een ongelovige zou ik nu niet meer willen. Vraag me ook af of zo iemand mij wel zou willen?? Als je met zijn 2en ook God in je relatie betrekt, bouw je op een fundament, wat genade en vergeving is. Maar ook zegen en samen naar God kunnen gaan in gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:07
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?
Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...
GrZing |
goede vraag hoor... mag je mij gerust stellen. Heb ik wel over nagedacht, maar onder woorden brengen is ook wel lastiger.
Breder gezien op het leven... zijn beslissingen, stappen die wij nemen in het leven, altijd zodanig dat wij God erbij betrekken? Heb ik dat destijds wel gedaan? Het is alweer 18jr geleden dat ik ging trouwen. Was dat allemaal wel goed. Ik ervaar nu veel meer dat ik anders tegen het hele leven aankijk, levenservaring noemen we dat, gevormd door de tijd. Een tijd die goede en verkeerde en verdrietige dingen met zich heeft meegebracht.
Wanneer zijn stappen die wij maken in ons leven, wel in lijn met God's plan voor ons leven. Wij kunnen wel ja zeggen, en dan is het anders.
Wat is God's plan, waar zien we Zijn aanwijzingen. Waar ligt God's plan voor een huwelijk.
Dan lees ik Efeze 5 21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
Hier staat zo ontzettend veel, en ook zo ontzettend veel wat niet goed gegaan is. Ik ben een studie hierover aan het lezen. Leerzaam maar ook veel stof tot nadenken.
In vers 25 staat een gebod voor de man, je vrouw lief te hebben, zoals Jezus ons ook liefgehad heeft door Zichzelf voor haar over te geven.
De vraag die je je moet stellen bij een relatie/huwelijk wat je aangaat is dus of dit God's plan is. God was duidelijk toch toen Hij de mens schiep. De man zal zijn vrouw aanhangen en die twee zullen één zijn. God's doel is dan dat je mekaar moet liefhebben. lees hierboven.
En ja dat is een weg die je moet gaan, soms in eindeloze gelukzalige verliefdheid, maar ook in tijden van onenigheid. De kunst is dan samen mekaar te blijven zien als broer en zus van Jezus.
En het blijft moeilijk als dat dan fout gaat, keuze van jezelf, keuze van de ander, keuze die je samen maakt. God heeft het graag anders gewild, maar zoals zoveel dingen, we leven in een gebroken wereld, waar Hij ook in die gebrokenheid er voor iedereen wil zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:33
Onderwerp: ik wacht in de rivier
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Idd, hoewel het me nog steeds verbaast hoe kinderachtig sommigen hier reageren. |
pfff....jammer dat mensen blijven doorgaan. foutje is allang gecorrigeerd heb jou bedankt voor advies
en ik weet dat met de maat waarmee je meet, je ook zelf gemeten zal worden. Vervelend wordt het als het een soort van...hé nu kan ik eindelijk ook eens iets van hem/haar gaan zeggen.
Daarom ben ik meer van een hoog KNUFFEL gehalte in mijn bewoordingen. Maar ook hier zijn sommigen niet van gebaat.
Wil dat dan zeggen dat mijn .......eh zoals ik begrijp 'knuffel' ... bewoordingen altijd maar een soort iedereen gelijk geven is, iedereen maar beschermen, overal maar de scherpte uithalen is???
hmmm.... dacht toch dat als ik mijn bijdragen lees dat men mij ook wel anders opmerkt. Nou ja... t zal wel ...... knuffel gehalte... rare gedachte,
een bijkomstigheid is dat t topic steeds bovenaan komt te staan.
hm... heeft ook zijn voordelen sommige topics staan bovenaan door allerlei onenigheid, getrap, gedoe beter weten, etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 09:48
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Uh oh! Volgens mij kan IK beter een andere taxi regelen...en Lielie's kikker maar gewoon thuislaten
|
huh... Taxi is alleen maar taxi hoor ! Niet meer en niet minder. Taxi volgt gewoon de lijnen die op zijn weg komen. En momenteel zit taxi lekker in t water.
Lielie moet gewoon kikker ook meenemen.
die t vatte vatte het
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 00:05
Onderwerp: we zeggen gedag
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als jij de reacties van Sandra en Annette ongewenst vind, had je zelf niet zo moeten reageren op een forum. Je weet zachies an dat hier op stukjes gereageerd word. Zelf mag jij schijnbaar wel Henk een trap na geven, maar als iemand daar wat over zegt heeft die persoon er niets van begrepen en is het dus niet leuk dat dat op een openbaar forum gebeurd??? Jij had dat verduidelijkende privemailtje beter direct naar Henk kunnen sturen ipv op het forum te reageren. Weeeeeeeeeeeeeeeeeeer iets geleerd Sus.
|
ok...dan ga ik ff ook lekker off-topic doen.
ik vind dat je wel weer heerlijk ongenuanceerd bot uit de hoek komt.
Suus die alleen maar laat weten, dat ze het fijn vind dat Henk en Sandra stappen in hun leven maken. Maar daarbij alleen zegt dat ze het kontakt gemist heeft.
Belangrijkste is toch dat ze Henk en Sandra geluk wenst.
De conclusies die jullie hier weer aan vast maken slaan echt helemaal nergens op. Ik lees in Suus haar reacties helemaal geen trap na geven. Dat trap nageven lees ik echter wel van jou.
En ik begrijp de reactie van Sandra206 wel, die zegt met wat opbouwende woorden, dingen tegen suus.
Suus verduidelijkt na die reacties eea nog door nogmaals Henk en Sandra geluk te wensen.
Jammer dat je daarna moet trappen.
ik hoop dat jij eeeeeeeeeeeeens gaat leren dat christen zijn ook liefdevol zijn betekent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:21
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hey Jonathan,
IK denk dat het echt niet meer dan een constatering was hoor.... Enne voel je vooral niet verplicht zou ik zeggen we zijn allemaal vrij nl in God !
Greets, Peacedove |
tuut tuut tuut ... ben niet zo serieus hoor.
zal ik eens stiekem iets zeggen..... ik volg het topic wel, dus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:19
Onderwerp: Het christendom en andere geloven
|
|
|
MARIO216 schreef: | Mario, die vindt dat jij een hele slechte baas bent. |
Jonathan die vind dat - geld - de -off-topic- reden is geworden dat het onderwerp het begeren en verlangen naar meer is geworden.
Maar goed en wel beschouwd is dit óók een ander geloof. Namelijk de zucht en dwang naar méér.
Jammer dat velen niet hun dankbaarheid ervaren van alle goeds wat God ons geeft. En dan moeten we hiervan delen aan mensen die ons land als vluchthaven gebruiken. En ja...die mensen nemen hun religies mee.
Als wij vanuit de liefde van God zouden leven, onze huizen en kerken zouden openstellen voor de nood van die mensen, zouden we stiekem engelen geherbergd hebben, maar ook vele van hen in het hart hebben kunnen raken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Juist omdat je zo goed kunt schrijven, dacht uj dat je een opmerking wel kon verdragen. |
ik kan dat best wel verdragen hoor. ik vond de discussie er omheen ook maar onzinnig allemaal, de moeite niet waard.
ik heb t gecorrigeerd...en t rijmt dan nog steeds whahaha
weet je chat.. soms zit je op een verhoging en letten mensen te meer op wat je schrijft en zegt. Als je als licht wilt schijnen ... moet je nou eenmaal boven de dingen die je wilt verlichten uitsteken. Dat dan mensen de pen in klimmen om jou, omwille van de door jou opgemerkte fout, soort van tot stilte te manen, is dan ook te verwachten. Daarom schreef ik al.. had met even een pb gestuurd.
Dan had dit topic waarschijnlijk al afgezakt tot de bodem van t forum
voor mij rest echter... als t gevoel van t gedicht maar blijft bestaan. en de woorden een keer bewaarheid worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:54
|
|
|
FRANKIIE208 schreef: | Hoe kan je nou zeggen dat echtscheiding geen zonde is??? Dit is basiskennis .. tien geboden zeggen onder andere dit:
" gij zult niet echtbreken"
Simpel toch? |
Beste Frankie.... mag ik jou als jongere eens wat vragen : vertel mij nou eens goed onderbouwd, dan wat echtbreken is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de andere heren met aanmelden??
. |
tjonge..... wat voel ik me aangesproken zeg.. Gillen ze niet om je..... dan gaan ze op je gevoel inpraten.
Jonathan...die zelf wel gaat beslissen of hij komt of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:21
Onderwerp: Het christendom en andere geloven
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag. |
Hier kunnen we niets aan veranderen en ik vind ook niet dat we hier ons zo aan moeten ergeren. Ja Nederland is islamisering ingeslagen, moskees worden gebouwd, en kerken lopen leeg. Wij moeten dus zorgen dat de kerken niet leeglopen, kerk met een missionaire taak zijn. De mensen die islamitisch zijn kunnen wij...hier in ons eigen land bereiken...!!
En dat inruilen van die dagen...ik zie t er niet van komen hoor, zijn vooral veel schreeuw argumenten van een wild iemand Ik vind wel dat we moslims de ruimte moeten geven hun feestdagen te vieren. En weet je.....vraag er gewoon naar wat ze vieren, word een vriend, toon belangstelling. Er zijn zoveel raakvlakken op van je geloof te vertellen naar hen. Laat zien dat Jezus genade is, vergeving, onvoorwaardelijk !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:59
Onderwerp: In de geest van Elia
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat was de boodschap van Elia? Bekeert U. Daarmee staat Johannes en Jezus volledig in de traditie van Elia. De geest van Elia kun je ook lezen als de boodschap van Elia. Maar ook hier zien we dat de volledige profetie niet uitgekomen is. Dat komt pas echt tot zijn recht bij de tweede komst van Jezus. Ik denk dat je de aangehaalde tekst in die trant moet lezen, Elia is gekomen, maar het nieuwe koninkrijk zal pas volledig tot haar recht komen bij de tweede komst van de Messias. Als belangrijk symbool is hierbij gegeven dat de vaders zich met hun kinderen zullen verzoenen. En ik geloof dat in het Nieuwe Koninkrijk plaats is voor verzoening. Moet je dan wachten tot de tweede komst van Jezus? Ik denk het niet, want ik geloof dat verzoening nu ook al kan plaatsvinden. Het Nieuwe Koninkrijk is al aangebroken, maar niet volledig doorgebroken. |
Ja..op die dag zal er ook veel verzoening zijn. mensen die nu nog tegenover mekaar staan, zullen dan bevrijd zijn van alle pijn en verdriet. al die dingen zullen teniet vallen. Hoe...tja, soms denk je hoe is dat nou mogelijk? Maar als God zo'n genade heeft voor mijn fouten, zal Hij dat ook hebben voor een anders fouten. En in die genade en liefde zullen we dan alles vergeven.
Nu is dat vaak zo onmogelijk, in bepaalde situaties. Ik denk echter wel dat we altijd moeten zoeken tijd, dat we die dingen meenemen in ons gebedsleven. Alleen God kan in dergelijke gevallen genade en vergeving geven, en daardoor herstel. Of Hij zal ons kracht geven die pijn, boosheid te dragen. Maar er komt een dag, dat al die dingen er niet meer zullen zijn. Dan zal een rivier van genade stromen van Zijn troon, die alle tranen van ons zal wegspoelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:01
Onderwerp: Zij en ik
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kinderen...die weten pas wat het is om echt te léven  |
nou volgens mij weet lielie ook nog wat t leven is.
als ik het zo lees zie ik het helemaal voor me. 2 mensen...en één nog klein, de ander al een jonge vrouw....genietend van mekaar. Daar gaat het leven toch om??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 20:06
Onderwerp: Mijn leven, mijn ketting
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Mijn leven, mijn ketting Stenen, naast elkaar geregen, de stenen glimmen, zijn dof, hebben scherpe randjes of zijn glad. het is mijn leven gevat in een rij die nog niet af is
ik draag 'm elke dag het hoort bij mij, het ís mij, het is mijn kostbaarste bezit.
ooit glipte de ketting uit mijn handen en één van de mooiste stenen brak als versteend stond ik daar, mijn leven liep niet meer door
onder een dikke laag stof heb ik de ketting later weer opgepakt die ene steen, de breuk in mijn leven heb ik geprobeerd te lijmen. nu draag ik de ketting weer, met de beschadigde steen!
steeds als ik die ene steen zag voelde ik het verdriet het verdriet van de breuk, de onzekerheid of ik 'm ooit weer zonder verdriet naar het verleden door mijn handen kon laten glijden..
mijn ketting is weer te dragen met gelijmde breuken met een vredig gevoel kan ik de stenen door mijn handen laten gaan God is goed!
Marieke |
mooi marieke !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 20:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is heel jammer, dat een kleine opmerking van mijn kant tot zoveel ophef leidt. Het gedicht sneeuwt hierdoor helemaal onder. Spelfouten zijn hier legio en als ik bij alle fouten zo zou reageren hebben jullie recht van spreken... Dit gedicht echter is zo mooi, dat het gewoon storend werkt. Dus mijn voorstel is om nu niet meer zo te zaniken op het commentaar, maar het gewoon te laten verbeteren. Einde discussie  |
Stuur dan de volgende keer mij gewoon persoonlijk een mail, dan corrigeer ik het gewoon, niemand die er zeurt. En ik bedank je voor je opmerkzame geest.
Als je een reactie op t forum plaatst..... krijg je reactie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:55
|
|
|
LIELIE304 schreef: | Jonathan, prachtig gedicht! |
Tjonge jonge....even op mijn hyves kijken of al mijn ECHTE vrienden....sorry voor degene die het gedicht wel mooi vonden.... zich ook aan de taalfout hadden gestoord.
en natuurlijk op OuderAlleen kijken en op FunkyFish, want daar staat het gedicht ook...MET fout
Niet gedacht dat een gedicht zoveel reacties zou opwerpen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je weet niet hoe vaak het gebeurt, dat ik me door de schrijffouten heen moet werken hier. Vooral het vreselijke gebruik van d en t aan het einde van een werkwoord. In sommige gevallen denk ik dat de kinderen beter NL schrijven dan de ouders hier. En ja, met dit mooie gedicht kan het echt storend werken.... |
over het algemeen doe ik het toch wel zonder fouten...meester?? Ik word nu erg onzeker van je. Dacht dat ik de taal redelijk onder de knie had.
en beste chat.... ik begrijp ook wel dat je die fouten ziet van anderen, ik zie ze ook wel, maar ieder mens, handelt naar zijn kunnen, sommigen doen het met taal iets minder. Maar de inhoud van het geschrevene is volgens mij altijd het zelfde als je over die dingen heen leest.
En verder....kids kunnen tegenwoordig alleen nog maar msn taal...dat is pas 1 groot foutje...zeg je er wat van ...dan krijg ik steevast het antwoord...je begrijpt toch wat er staat???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is zo jammer dat dit gedicht ontsierd wordt door een vervelende schrijffout. poze is nl. pose...... |
sorry...zal m corrigeren bedankt
ach....zelfs ik maak wel eens een vaudje ...hahhaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:56
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nee hoor Sus, je hebt helemaal gelijk...denk ik! Maar vond de gelijkenis met de rivier zo treffend  |
Ach .... je kan t ook lezen zoals de 1e reacties en natuurlijk ook als de 2e opmerkelijke geesten.
wie van jullie weet t nu? Ik wel in ieder geval ! haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:50
Onderwerp: pinksteren
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Bijzonder mooi gedicht. Van mij mag je wel een gedichtenbundel uitgeven. Wanneer ligt ie in de winkel ?  |
Sommige van mijn gedichten zijn voor iedereen sommige zijn voor iemand in het bijzonder sommige gaan over iemand waar ik verdriet om heb sommige gaan over mijzelf en t verdriet daarin sommige gaan over mijzelf en hoe ga ik verder sommige gaan over mijn verlangen en niemand in t bijzonder soms begrijpen mensen ze, en soms plaatsen mensen ze verkeerd dat vind ik wel eens jammer, omdat ik er heel open en eerlijk in ben en veel van mijn verdriet, blijdschap, dromen en strijd in leg
En dan hoop ik dat diegene dat zal inzien en weer zal glimlachen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 23:46
Onderwerp: Wat een ander zegt..
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Als een ander zijn mening zegt... oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.
Als een ander die het oppervlakkig ziet.. je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?
Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.
moet je het dan allemaal vertellen? de meningen van anderen proberen bij te stellen?
of leg je weer een steen op de muur die je bouwt zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?
het is een strijd, maar wil ik die wel winnen? of toch maar niet aan verdediging beginnen...
het laatste daar kies ik voor want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!
er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil
die meehuilt met mijn onmacht en verdriet en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet! |
mooi....!!! ... en vooral dat je mag ervaren dat God bij je is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|