Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 12:04
Onderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ander gevoel voor humor, denk ik.  |
Duidelijk ja.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:22
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Denk je ? Ik zie de humor er van in... nu jij nog... |
Wat bedoel je nu te zeggen? Ik begrijp je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 oktober 2010, 01:12
|
|
|
[quote=ZINGA672]Ik ben maar 9 jaartjes jonger, dus misschien mag ik wel bogen op een beetje levenservaring? Of moet je daar de 50 voor gepasseerd zijn?
Als ik Willemijn goed begrijp moet je gewoon niets ondernemen en maar hopen dat het allemaal goed afloopt. Is tenslotte met haar kids ook gebeurd. Ik hoop dat ze gelijk heeft, maar passiviteit heeft bij mijn weten nog nooit iets goeds gebracht.
Ik wil de zaken niet erger maken dan ze zijn, maar het is een feit dat het met veel jongeren niet vanzelf goed komt. Daar werk ik mee. ALS je denkt dat het nu de verkeerde kant opgaat en ALS er iets is dat je er nu aan kunt doen dan zou ik alles doen wat binnen je vermogen ligt. Misschien bespaar je, hem en jezelf (en anderen) daar veel verdriet mee.
GrZing |
Lijkt een gevoelige snaar te raken geloof ik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 19:51
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja hoor Willemijn, want iemand van 28 kan absoluut geen levenservaring hebben! De hoeveelheid levenservaring die iemand heeft, heeft weinig te maken met leeftijd... Dat iemand nog niet zo oud is betekent niet dat diegene niet kan weten waar hij het over heeft...geloof jij mij nou, mijn kennis heeft bar weinig met theorie te maken. |
Als je goed leest schrijf ik dat ik meer levenservaring heb.......en dat kan gezien mijn leeftijd ook niet anders toch? Had je reactie wel verwacht overigens........, als ik jouw leeftijd had gehad had ik ook zo gereageerd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 18:28
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat was dan ook precies wat ik wilde zeggen  |
Weet je Tess, ik ben een fiks aantal jaren ouder dan jij bent en heb ook een stuk meer levens ervaring......toen ik 28 was wist ik in theorie ook allemaal hoe het moest en hoe mensen het moesten doen. Nu bijna het dubbele aantal jaren ouder weet ik dat de praktijk veel weerbarstiger is dan de theorie en dat bedoelde ik te zeggen............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 13:23
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Als je dat echt uit de reactie's gehaald hebt, moet je denk ik toch nog es lezen... Het inschakelen van instanties is namelijk absoluut niet een garantie dat het "wel goed komt"! Maar wanneer je constateert dat je puber gedrag vertoont dat echt niet door de beugel kan, en je bang bent dat het van kwaad tot erger zal gaan en je zelf door omstandigheden niet bij machte bent om er continu bovenop te zitten...dan zijn hulpverlenende instanties wel degelijk het overwegen waard. Het verhaal van Inka vertoont namelijk op veel vlakken ook gewoon "pubergedrag" dat helemaal niet zegt dat zijn zoon op weg is om een "crimineeltje" te worden. Pubers zijn nou eenmaal van het grenzen opzoeken en zo mogelijk daar dan overheen gaan. Alleen Inka zelf kan bepalen of hij denkt dat het de verkeerde kant op gaat. En als dat idd zo is (een indruk die ik van zijn eerste posting wel kreeg) sja...je werk "even" laten vallen is dan zeker geen optie, dus zal het vooral aankomen in het vertrouwen op God dat Hij Zijn weg zal bewandelen met het kind. en om dat te kunnen doen zul je gewoon moeten accepteren dat de situatie zo is, en roeien met de riemen die je hebt. Zo lang het kind duidelijk de boodschap mee krijgt dat het thuis altijd terecht kan heb je al een zeer solide basis. |
Neem van mij aan dat de praktijk wat weerbarstiger is dan je theorieën Tess........het is als ouder vreselijk als je dingen ziet gebeuren en daar niet bij machte bent wat aan te veranderen........en ik praat uit eigen ervaring.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:50
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GERT856 schreef: | am me nooit niet en dan een huishoudster zeker  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:45
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik krijg ook wel eens een briefje van de buren hoor...daar staat dan op: 1 bruin brood, tomaten, belegen kaas...
Frank |
Zielepiet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 11:41
|
|
|
INKA401 schreef: | hoi ...
gezien jullie reaktie's, leeft dit probleem enorm ... en ben ik niet de enige die daar mee worsteld ... nou ja, ik moet ook niet overdrijven hoor, mijn pubertje is voor 95% wel lief, alleen het probleem dat hij op gezette tijden alleen thuis is ... ja en wat doe je dan als de hormonen door je lijf gieren en sommige dingen nogal spannend kunnen zijn? idd ... de grenzen opzoeken, waar pa niet blij van word. in het bericht van mieke staat érg veel ... veel om als vent van te leren, maar nu komt het ... inka klinkt nu stront eigenwijs , maar al deze goéd bedoelde adviezen zijn bij mij al bekend ... graag leg ik dit even uit ... ik woon in een super klein, saamhorig dorp ... we kennen hier elkaar bijna alemaal, en na het overlijden van mijn vrouw was er ook gelijk iemand die de problemen van toen op zich nam ... iemand die elke morgen om 7 uur hier was om mijn zoontje opweg te helpen naar school ... halen, brengen, halen brengen, jullie moeders kennen dit wel ... ik was er erg blij mee, en de spiraal ging omhoog ... dit duurde van januarie tort oktober ... en toén ging het mis ... als toen mijn opppas zei van hé, eet je brood eens op, zei mijn zoontje ( toen nog maar 6 jaar oud) van uuuh maar JIJ bent mijn moeder niet? ... en ik zag dat het niet langer leuk was voor mijn zoontje en dacht na ... ik kon het niét verkroppen dat de spiraal nu weer naar beneden ging, en besloot om een jáár lang thuis te blijven voor mijn zoontje ... en heb in die tijd, de moedertaak heel goed leren kennen ... pffffffffffff mensenkennis heb ik opgedaan doordat ik een buurvrouw heb, die psychotherpeute is ... ons lot trok haar enórm aan, kwam hier élke dag om ons te begelijden, en nóg komt ze onverwachts nog wel een binnen lopen om te vragen hoe het met ons gaat ... jullie snap? een kind heeft nou eenmaal aandacht nodg ... en vooral de opvang na school ... iemand die er voor hem is ... zijn verhaal aan hoord ... en hem het gevoel geeft dat digene waanzinnig om hem geeft, als je dít uitstraalt naar je kind, dan krijg je er alles van terug van wat je verwacht. complimentjes geven .... jááá ... daar groeien kids van ... en de uitwerking is enorm ... maar uuuh ... dit gaat hier in huis niet op hé ... pappa gaat om 6 uur de deur uit, en komt er om half zes weer ín ... en zoontje lief mist hierdoor zóóveel ... dat kattekwaad niet uit blijft ... zucht, zucht zucht ...
groetjes inka |
Inka, ik verbaas me een beetje over de reacties hier. Je moet maar allerlei instanties inschakelen en dan komt het wel weer goed. En vooral moet je zelf veel, vooral dingen die niet kunnen.Je kan niet je werk uit je handen laten vallen omdat je kind aandacht nodig heeft zo werkt het tegenwoordig niet meer......En stoppen met werken? Was het maar zo simpel..... Een situatie die in een gezin is ontstaan is absoluut geen excuus om je zo te gedragen. Ik herken de situatie goed waarover je schrijft, te weinig tijd door werk, kinderen die te lang alleen zijn en van alles uithalen, ben dus echt wel een ervaringsdeskundige...... Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn kinderen zijn alletwee mooie mensen geworden die goed in het leven staan.......Dus houdt de moed erin.... En ik? Ik heb het overleefd Een tip Inka, ook jouw kind moet accepteren dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat jij niet anders kan.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 9 oktober 2010, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 22:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Visserslatijn?????? Hoe durf je het te zeggen. Een droom die werkelijkheid is geworden. |
Geniet dan maar van dat moment........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:59
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vanmiddag ca. 13.00 uur M'n pers. record zeebaars gevangen . 54 cm. lang en ongeveer 2 kilo. Waaaaauw, dat was ie waar ik heel de zomer achter aan gezeten heb. |
Visserslatijn visser? ik begrijp dat vissers altijd wel een beetje overdrijven over de afmetingen van hun gevangen vissen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:12
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik niet in ieder geval. Klinkt bijna als een dreigement, maar als ik van zulke dingen al wakker moet gaan liggen. Echt geen zin in! |
Dus jij blijft gelukkig nog wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:08
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat vind ik eigenlijk zo'n flauwekul. De populaire leraren, hoeven zeker niet altijd de beste te zijn. Toch worden zij vaak genomineerd.
Maar klopt, is inderdaad een trend om overal een wedstrijd van te maken.
Marijan, bedankt voor die eer  |
Heel verstandig........nou ja, misschien mis je nu wel een hele grote prijs maar meestal is het toch de eeuwige roem.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:03
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
SMULPOTJE144 schreef: | Ook ik zal mijn abonnement uitzitten tot hij afgelopen is... Daarna zal ik niet meer verlengen... Behalve mij zullen er nog een aantal niet gaan verlengen...
 |
Gelukkig is een CM abonnement niet verplicht.......... En voor anderen spreken is altijd vervelend vind je niet? Laat een ieder voor zich spreken..........en met de tekst: een aantal anderen gaan ook niet verlengen daar kan niemand wat mee toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 20:40
Onderwerp: vacantie
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hallo zeg. 114 dagen, das bijna 4 maanden. Hele fijne tijd toegewenst Martin.
Gr. Visser, die al moet praten bij z'n baas voor 3 weken vakantie. |
Is het geen type fout en bedoelt hij 14 dagen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:23
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wij kregen vandaag dubbel gebak (van 2 kanten) i.v.m. de Dag van de leraar.
Lekker, al is het stukje waardering - dat daar uitspreekt - nog belangrijker.  |
Zit jij ook nog in de race voor beste leraar? Is de nieuwe trend een beetje he? Overal de aardigste of beste van kiezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:42
Onderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!
|
|
|
MARIO216 schreef: | Hardenberg, in the middle of nobody |
Niet zo onaardig doen Mario, ik ben er vlak in de buurt geboren..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:41
Onderwerp: bondskanselier merkel appeleert aan moslims
|
|
|
HAICO485 schreef: | jouw gevoel vind ik niet zo belangrijk hannah, want ik ben hier om de goede mensen van de satan te redden |
je raaskalt wel een beetje Haico........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 17:55
Onderwerp: bondskanselier merkel appeleert aan moslims
|
|
|
HAICO485 schreef: | "laat de mensen toch lekker in hun dwaal voortleven" frank ?? |
Kan je misschien wat duidelijker uitleggen wat je vraag is? Ik snap er niets van, kan aan mij liggen natuurlijk, je hebt hier natuurlijk mensen van diverse pluimages...... Maar je poneert een opmerking en daar moeten wij dan wat mee? En wat vind je daar dan zelf van? Nu citeer je iemand maar waarom? je kan er van alles bij bedenken maar jij vind er blijkbaar ook wat van anders zet je het hier niet neer als quote........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 12:48
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Volgens mij heb jij een ontzettend goed muziekgeheugen Mario...... Overal heb je een toepasselijk liedje voor, knap hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 10:36
Onderwerp: kun je een atheist vertrouwen?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Euh.........pfffffffff..........waarmee?waarom?hoe?wat?waar? |
Ja, dat vroeg ik me nu ook af......Haico, graag wat duidelijkheid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 09:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een atheist ontkent heel bewust het bestaan van God,niet elke ongelovige is een atheist.......
(nu klink ik al net zo vaag als jij ) |
maar de vraag is toch of hij/zij te vertrouwen is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 09:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een atheist is net zo (on)betrouwbaar als een christen. |
En ik snap nog steeds het nut van deze vraag niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 oktober 2010, 00:30
|
|
|
HAICO485 schreef: | Wat denken jullie ? |
Ik vraag me af waarom de deze vraag stelt????Misschien is het handig om er even een uitleg bij te plaatsen waarom je het belangrijk vind?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 12:29
Onderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan
|
|
|
MARIAN519 schreef: | En wie de juiste God is? Wel, wij zijn hier als christenen bij elkaar op een christelijke site. Ik neem dan aan dat ook jij de drie-enige God; Vader, Zoon en Heilige Geest aanbidt/dient? Hij openbaart zichzelf in de Bijbel...lastig? valt wel mee toch? Hij is vol liefde en genade, dit is onze God. |
Voor mijzelf is het niet lastig maar als ik hier zo op het forum zo de verschillende manieren van geloven zie en vooral de halstarrigheid van het eigen gelijk ...... Ik geloof zelf niet zo dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mijn leven satan op de loer ligt, velen hier geloven dat wel en dat mag maar dat geeft toch tegelijk het grote verschil in geloven weer vind je niet? Het lijkt soms wel of we in een verschillende God geloven terwijl er voor mij ook maar één God is........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:35
Onderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.
Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding. Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!
GrZing! |
En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 september 2010, 18:54
Onderwerp: annette
|
|
|
PIETER649 schreef: | Jetz gehts losssssss...
Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven. Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.
Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. 
(en ik eet voorlopig weer uit de muur... ) |
Spannende tijden voor jullie! Als je nu wat dichterbij woonde zou ik zeggen kom een keer eten...... Maar doe haar de hartelijke groeten.......en hoop dat het voor jou ook allemaal te behappen is......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 29 september 2010, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:13
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sorry, als het geen CM activiteit meer genoemd mag worden, ben ik niet van plan me ervoor in te zetten..Dan kun je misschien bij de libelle terecht. |
Wat ben je toch aan het mopperen Chatuliem........Het is toch allemaal niet verplicht? Jij gaat toch gezellig met CM uit eten, er was een dagje noordwijk.....kortom voor een ieder wat wils.......... En ook al gaan ze iedere week picknicken? je moet toch niet mee, je mag...... Maar nu moet je er een keertje over op houden, iedereen weet jouw mening hierover en die is duidelijk.............dus je hoeft niet meer in herhalingen te vallen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|