ChristianMatch
 


Forum

boedha is één van de fabricaties van satan
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 03:46
 
God gaf op de Stenen Tafel aan dat je geen afgoden moet aanbidden.

dus geen boedha beeldjes in huis en geen energie verspillen aan boedhistische denkbeelden.

weg ermee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:19
 
HAICO485 schreef:
God gaf op de Stenen Tafel aan dat je geen afgoden moet aanbidden.

dus geen boedha beeldjes in huis en geen energie verspillen aan boedhistische denkbeelden.

weg ermee.

Hoi!

Er is toch een bijbeltekst in het NT die gaat van: "Toets alles en behoudt het goede?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:35
 
ah zo ...

dan wil je dus ook crack en heroine proberen ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:52
 
"Haat eindigt niet door haat.
Haat eindigt door liefde.
Dit is een eeuwige wet."

Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's.

Bron: Wikipedia; Boeddhisme



Dit zijn twee versen van wat staat in de geschriften van het boeddhisme.
Dat zijn dingen die ook in de Bijbel staan, zij het dan iets anders opgeschreven, dacht ik zo.

Zo van dat haat door liefde eindigt en het vermijden van al het foute gedrag en het ondernemen van het goede...Dat zijn positieve zaken.

Als ik ooit met iemand in aanraking zou komen die boeddhist is, dan zou ik zelf de nadruk leggen op gemeenschappelijke dingen, zoals deze twee verzen bjvoorbeeld, en het geloof van diegene niet meteen afkraken.
Want dan zou ik denk ik het tegenovergestelde bereiken.

Wél zou ik, als de gelegenheid zich voordoet, vertellen over het christelijke geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 16:53
 
HAICO485 schreef:
ah zo ...

dan wil je dus ook crack en heroine proberen ?







dat zijn geen afgodsbeelden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 17:06
 
"Haat eindigt door liefde" ?

waarom zei hij dan niet

"haat eindigt door Gods Liefde" ?

omdat hij van de satan is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 17:13
 
Liefde is van God en uit God.

:)


God is Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 18:33
 
HAICO485 schreef:
"Haat eindigt door liefde" ?

waarom zei hij dan niet

"haat eindigt door Gods Liefde" ?

omdat hij van de satan is

Waarom vraag ik mijn kinderen : '' wil je een koekje ??''
Dan had ik moeten vragen wil je een koekje van God geschonken hebben?

Niet alle woorden van anderen zijn van de Satan.
Niet ieder ander boek wat ik lees is niet van God.
Interesse in anders denken is niet bij voorbaat een duveltje toelaten.

Dat topic trouwens over boehda beelden hebben we half jaar geleden al gehad.

kunnen we niet eens iets nieuws beginnen??


medicinale drugs gebruiken bijvoorbeeld lijkt mij wel wat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 18:38
 
ben je wedergeboren jonathan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:04
 
HAICO485 schreef:
ben je wedergeboren jonathan ?


wat wil je hiermee bereiken?
als hij ja zegt, dan vraag jij je af waarom hij het niet volmondig met jou eens is, want jij weet het beter ( je lijkt mn ex-schoonmoeder wel!! Verraste, verbaasde smiley )
en als hij nee zegt dan vraag jij je af waarom hij niet boetvaardig en deemoedig zwijgt..
tis nooit goed Lachende smiley

ik denk dat je deze vraag beter niet kunt stellen, zeker niet op een openbaar forum.
de juiste beantwoording is tussen jonny en OnzeLieveHeer zelf.
de enige die daar tussen in is, is Gods Zoon die voor ons de dood is gestorven en daarmee onze schuld betaald heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:06
 
ben jij wedergeboren pieter ?

Laatst aangepast door
HAICO485
op dinsdag 28 september 2010, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:23
 
Ben jij wederom geboren Haico?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:25
 
domme vraag bear. het staat notabene al 3 weken in mijn profiel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:29
 
HAICO485 schreef:
ben jij wedergeboren pieter ?



gaat JOU niks aan, mn waarde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:32
 
HAICO485 schreef:
domme vraag bear. het staat notabene al 3 weken in mijn profiel.

Jouw profiel heb ik niet gezien Haico...
Daarbij lijkt me dat wedergeboren zijn ook niet afhankelijk is van een vermelding op je profiel!
Blijkbaar wil je ergens naar toe met deze vraag...
Misschien kun je i.p.v. te gaan strooien met wat loze woorden eens zeggen wat je nu eigenlijk echt bedoeld en wel op zo'n manier dat je eigen oordeel geen rol speelt. Op deze manier bereik je niet zo heel veel "oren" lijkt me.

Misschien een domme vraag, maar lang zo dom niet als het antwoord! Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 28 september 2010, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:04
 
http://home.zonnet.nl/gemeente.van.god/wedergeboren.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:17
 
TESSYBEAR731 schreef:
Jouw profiel heb ik niet gezien Haico...
Daarbij lijkt me dat wedergeboren zijn ook niet afhankelijk is van een vermelding op je profiel!
Blijkbaar wil je ergens naar toe met deze vraag...
Misschien kun je i.p.v. te gaan strooien met wat loze woorden eens zeggen wat je nu eigenlijk echt bedoeld en wel op zo'n manier dat je eigen oordeel geen rol speelt. Op deze manier bereik je niet zo heel veel "oren" lijkt me.

Misschien een domme vraag, maar lang zo dom niet als het antwoord! Gefrustreerde smiley

Inderdaad, Tess. Zeggen wedergeboren te zijn (op een profiel) betekent niet veel. Het gaat niet om de woorden, maar om de daden, de vruchten die eruit tevoorschijn komen. Dus ergens heeft de vraag naar het wedergeboren zijn niet zoveel zin, zoals de vraag wie je naaste is ook niet echt zinvol is gebleken toen deze aan Jezus gesteld werd. De vraag 'Ben je wedergeboren?' is beter om te buigen naar 'Laat ik zien dat ik wedergeboren ben, ofwel mij door God wil laten leiden?'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:41
 
HAICO485 schreef:
domme vraag bear. het staat notabene al 3 weken in mijn profiel.

Hoi!

Even off-topic over je profiel.

Leuk, dat liedje van de Kast in het Fries ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:46
 
HAICO485 schreef:
ben je wedergeboren jonathan ?

Ontvang Jezus
“Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden” (Johannes 1:12).

Deze passage legt duidelijk uit hoe we God's kind kunnen worden. We moeten Jezus ontvangen door in Hem te geloven. Wat moeten we dan over Jezus geloven?

Op de eerste plaats moeten we erkennen dat Jezus de eeuwige Zoon van God is die een mens werd. Hij werd door de kracht van de Heilige Geest uit de maagd Maria geboren en daarom erfde Jezus de zondige aard van Adam niet. Daarom wordt Hij ook wel de tweede Adam genoemd (1 Korintiërs 15:22). Terwijl Adam's éne daad van ongehoorzaamheid de vloek van de zonde over de wereld bracht, kan het perfecte leven van Christus onze zondige daden bedekken. Als reactie hierop moeten we tot inkeer komen (ons van onze zonden afkeren) en er op vertrouwen dat Zijn perfecte leven ons reinigt.

Op de tweede plaats moeten we vertrouwen in Jezus hebben als onze Redder. God's plan bestond uit het opofferen van Zijn perfecte Zoon aan het kruis om zo de straf op zich te nemen die wij voor onze zonden verdienen: de dood. De dood van Christus bevrijdt de mensen die Hem ontvangen van de straf en de macht van de zonde.

Tenslotte moeten we Jezus als onze Heer volgen. Nadat Hij Christus als de Overwinnaar over de zonde en de dood deed opstaan, gaf God Hem alle autoriteit (Efeziërs 1:20-23). Jezus leidt allen die Hem ontvangen; Hij zal allen die Hem afwijzen veroordelen (Handelingen 10:42). Door God's genade, die ons berouwvol maakt en ons een geloof in de Redder en Heer geeft, worden we opnieuw geboren, in een nieuw leven als God's kind. Alleen de mensen die Jezus ontvangen – mensen die dus niet alleen dingen over Hem weten, maar die ook op Hem vertrouwen voor hun redding, die zich aan Hem als hun Meester onderwerpen en die Hem als de ultieme schat liefhebben – alleen die mensen worden God's kind.

Word een kind van God
“Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God” (Johannes 1:12-13).

Net zoals wij geen aandeel hadden in onze natuurlijke geboorte, zo kunnen wij ook niet zelf aan bijdragen aan onze geboorte in God's familie door goede daden te doen of een eigen geloof te voorschijn te toveren. Zoals het bovenstaande vers zegt, is God degene die “het voorrecht heeft gegeven” uit Zijn genadige wil. “Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd” (1 Johannes 3:1). God's kind heeft dus niets om trots op te zijn, maar kan wel de Heer alle eer hiervoor geven (Efeziërs 2:8-9).

Een kind groeit op om op zijn ouders te lijken. Op een soortgelijke manier wil God dat Zijn kinderen steeds meer als Christus worden. Ook al zullen we pas in de hemel perfect zijn, toch zal een kind van God niet uit gewoonte en zonder berouw zondigen. “Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft” (1 Johannes 3:7-10).

Vergis je niet; een kind van God kan niet “onteigend” worden door te zondigen. Maar iemand die zonden “bezigt” (dat wil zeggen iemand die consequent van zonden geniet zonder zich druk te maken over het volgen van Christus en Zijn Woord) onthult dat hij nooit herboren werd. Jezus zei tegen dergelijke mensen: “Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil” (Johannes 8:44). God’s kinderen, aan de andere kant, hongeren niet naar de gratificatie van de zonde maar verlangen er naar om hun Vader te kennen, lief te hebben en te verheerlijken.

De beloningen zijn onmetelijk wanneer je een kind van God bent. Als God's kind zijn we een onderdeel van zijn familie (de kerk), wordt ons een thuis in de hemel beloofd en wordt ons het recht gegeven om God in gebeden als Vader te benaderen (Efeziërs 2:19; 1 Petrus 1:3-6; Romeinen 8:15).

Zorg ervoor dat je het begrip “Verlossing” begrijpt.

1 Johannes 5:13 verteld ons:”ik schrijf deze dingen aan jullie die geloven in de naam van de Zoon van God zodat jullie zullen weten dat jullie het eeuwige leven hebben.” God wil dat we de verlossing begrijpen. God wil dat wij de zekerheid hebben dat we zeker weten dat we verlost of gered zijn. Vandaar nog even in het kort de punten waar de verlossing uit bestaat:-

We hebben allemaal gezondigd. We hebben allemaal dingen gedaan die God niet behagen (Romeinen 3:23).

Vanwege onze zonden verdienen we het om gestraft te worden met eeuwige afscheiding van God (Romeinen 6:23).

Jezus stierf aan het kruis om de schuld te betalen voor onze zonden (Romeinen 5:8; 2 Corinthiërs 5:21). Jezus is in onze plaats gestorven, en daarmee nam hij de straf op zich die wij verdienen. Zijn opstanding bewijst dat Jezus’ dood genoeg was en is om voor onze zonden te betalen.

God schenkt ons vergeving en verlossing van onze zonden aan allen die hun vertrouwen in Jezus stellen – vertrouwend dat Zijn dood voor onze zonden betaalt (Johannes 3:16); Romeinen 5:1; Romeinen 8:1).

Dat is de boodschap van de verlossing! Als jij je vertrouwen in Jezus Christus als jouw Verlosser hebt geplaatst ben je gered! Al jouw zonden zijn vergeven en God belooft dat hij jou nooit zal loslaten of in de steek zal laten (Romeinen 8:38-39; Matteüs 28:80). Onthoud, jouw verlossing is veilig in Jezus Christus (Johannes 10:28-29). Als jij enkel Jezus vertrouwt als jouw Verlosser, dan kun je er zeker van zijn dat jij de eeuwigheid met God in de Hemel zult doorbrengen.

Ik ben zo blij, dat'k een kind van de Heer mag zijn - Opwekking 101
http://www.youtube.com/watch?v=wXUJwTROoYM

Uw genade is mij genoeg
http://www.youtube.com/watch?v=E4kLw7UCrnI&feature=related

Heer, dank U voor Uw liefde.

Ja dat kan en durf ik volmondig te zeggen.

Net als wat anderen al schreven.....het gaat om de vruchten.

Efeze 4 : 25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.
Efeze 5
1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.
3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God. 6 Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn. 7 Gedraag u dus niet zoals zij, 8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er:
‘Ontwaak uit uw slaap,
sta op uit de dood,
en Christus zal over u stralen.’
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:58
 
PIETER649 schreef:
wat wil je hiermee bereiken?
als hij ja zegt, dan vraag jij je af waarom hij het niet volmondig met jou eens is, want jij weet het beter ( je lijkt mn ex-schoonmoeder wel!! Verraste, verbaasde smiley )
en als hij nee zegt dan vraag jij je af waarom hij niet boetvaardig en deemoedig zwijgt..
tis nooit goed Lachende smiley

ik denk dat je deze vraag beter niet kunt stellen, zeker niet op een openbaar forum.
de juiste beantwoording is tussen jonny en OnzeLieveHeer zelf.
de enige die daar tussen in is, is Gods Zoon die voor ons de dood is gestorven en daarmee onze schuld betaald heeft.

idd Pieter......God's Zoon die voor ons de dood is gestorven en daarmee onze schuld BETAALD HEEFT....voltooid verleden tijd.

kom tot de Vader
Het gaat er alleen maar om of wij dat aannemen.


http://www.youtube.com/watch?v=iYtfYzQvbwY&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:05
 
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.

duidelijk jonathan ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:08
 
HAICO485 schreef:
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.

duidelijk jonathan ?


ja staat in de bijbel....deze tekst. Ik snap echt niet wat je bedoeling van deze vragen/opmerkingen is.

Kan je het mij graag even duidelijk maken...Ik heb je een vraag gesteld in het andere topic van je over 'niet wedergeboren'. Daar dan maar verder gaan???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:08
 
Efeze 4 : 25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.
Efeze 5
1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.
3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God. 6 Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.

Dat vind ik weer even duidelijk om Efeze te lezen en dan met name dit stuk. Het zijn eigenlijk allemaal geboden. Ik zelf kan weleens tijden hebben dat ik moeite heb met boosheid, onredelijke boosheid. Dan kan ik wel denken van ligt hier en daaraan. Dat ís dan ook wel zo. Maar ja, ik heb zélf verantwoordelijkheid en handvaten gekregen, om niet meer onredelijk boos te worden.

Én wat mij dan ook bemoedigd en meer troost eigenlijk is dat ik dus blijkbaar niét de enige ben die moeite heeft met boosheid en irritatie. Want in Paulus zijn tijd was dat al zo dat mensen er moeite mee hadden, daarom schrijft hij er ook over.


6 Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.

En dit vers spreekt mij ook erg aan: zo van zélf denken, en niet laten misleiden door wat sommigen anderen oordelen....

Nou ja, het hele stuk is weer even heel erg bemoedigend, ik wou alleen even deze twee dingen eruitlichten.

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:17
 
HAICO485 schreef:
Vers 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest.

duidelijk jonathan ?

Hoi!

Je bedoeld zeker ook met 'wedergeboren', dat iemand als christen de Heilige Geest ontvangt in zijn hart, denk ik. En de Heilige Geest is de Geest van God. Dus eigenlijk is ons denken en voelen dan verweven met hoe God denkt en voelt. Zo zie ik dat zeg maar.

Ik denk ineens ook aan een bijbeltekst; van dat we niet te worstelen hebben tegen vlees en bloed, maar tegen machten en overheden dezer duisternis......ik zoek het later wel even op hoe het er precies staat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:27
 
nee.

1. wedergeboren worden. dus geboren uit de Geest van God.
let op het woord: GEBOORTE. dus niks met je hart.

2. daarna zul je op een gegeven moment de Heilige Geest ontvangen

zo ging het in ieder geval bij mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:48
 
HAICO485 schreef:
nee.

1. wedergeboren worden. dus geboren uit de Geest van God.
let op het woord: GEBOORTE. dus niks met je hart.

2. daarna zul je op een gegeven moment de Heilige Geest ontvangen

zo ging het in ieder geval bij mij.

Oke.

Mooi eigenlijk; 'geboren uit de Geest van God'. :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:13
 
JONATHAN890 schreef:
Ontvang Jezus
“Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden” (Johannes 1:12).

Deze passage legt duidelijk uit hoe we God's kind kunnen worden. We moeten Jezus ontvangen door in Hem te geloven. Wat moeten we dan over Jezus geloven?

Op de eerste plaats moeten we erkennen dat Jezus de eeuwige Zoon van God is die een mens werd. Hij werd door de kracht van de Heilige Geest uit de maagd Maria geboren en daarom erfde Jezus de zondige aard van Adam niet. Daarom wordt Hij ook wel de tweede Adam genoemd (1 Korintiërs 15:22). Terwijl Adam's éne daad van ongehoorzaamheid de vloek van de zonde over de wereld bracht, kan het perfecte leven van Christus onze zondige daden bedekken. Als reactie hierop moeten we tot inkeer komen (ons van onze zonden afkeren) en er op vertrouwen dat Zijn perfecte leven ons reinigt.

Op de tweede plaats moeten we vertrouwen in Jezus hebben als onze Redder. God's plan bestond uit het opofferen van Zijn perfecte Zoon aan het kruis om zo de straf op zich te nemen die wij voor onze zonden verdienen: de dood. De dood van Christus bevrijdt de mensen die Hem ontvangen van de straf en de macht van de zonde.

Tenslotte moeten we Jezus als onze Heer volgen. Nadat Hij Christus als de Overwinnaar over de zonde en de dood deed opstaan, gaf God Hem alle autoriteit (Efeziërs 1:20-23). Jezus leidt allen die Hem ontvangen; Hij zal allen die Hem afwijzen veroordelen (Handelingen 10:42). Door God's genade, die ons berouwvol maakt en ons een geloof in de Redder en Heer geeft, worden we opnieuw geboren, in een nieuw leven als God's kind. Alleen de mensen die Jezus ontvangen – mensen die dus niet alleen dingen over Hem weten, maar die ook op Hem vertrouwen voor hun redding, die zich aan Hem als hun Meester onderwerpen en die Hem als de ultieme schat liefhebben – alleen die mensen worden God's kind.

Word een kind van God
“Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God” (Johannes 1:12-13).

Net zoals wij geen aandeel hadden in onze natuurlijke geboorte, zo kunnen wij ook niet zelf aan bijdragen aan onze geboorte in God's familie door goede daden te doen of een eigen geloof te voorschijn te toveren. Zoals het bovenstaande vers zegt, is God degene die “het voorrecht heeft gegeven” uit Zijn genadige wil. “Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd” (1 Johannes 3:1). God's kind heeft dus niets om trots op te zijn, maar kan wel de Heer alle eer hiervoor geven (Efeziërs 2:8-9).

Een kind groeit op om op zijn ouders te lijken. Op een soortgelijke manier wil God dat Zijn kinderen steeds meer als Christus worden. Ook al zullen we pas in de hemel perfect zijn, toch zal een kind van God niet uit gewoonte en zonder berouw zondigen. “Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is, en wie zondigt komt uit de duivel voort, want de duivel heeft vanaf het begin gezondigd. De Zoon van God is dan ook verschenen om de daden van de duivel teniet te doen. Wie uit God geboren is zondigt niet, want Gods zaad is blijvend in hem. Hij kán zelfs niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan is te zien wie kinderen van God en wie kinderen van de duivel zijn: wie niet rechtvaardig leeft, komt niet uit God voort. Hetzelfde geldt voor wie zijn broeder of zuster niet liefheeft” (1 Johannes 3:7-10).

Vergis je niet; een kind van God kan niet “onteigend” worden door te zondigen. Maar iemand die zonden “bezigt” (dat wil zeggen iemand die consequent van zonden geniet zonder zich druk te maken over het volgen van Christus en Zijn Woord) onthult dat hij nooit herboren werd. Jezus zei tegen dergelijke mensen: “Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil” (Johannes 8:44). God’s kinderen, aan de andere kant, hongeren niet naar de gratificatie van de zonde maar verlangen er naar om hun Vader te kennen, lief te hebben en te verheerlijken.

De beloningen zijn onmetelijk wanneer je een kind van God bent. Als God's kind zijn we een onderdeel van zijn familie (de kerk), wordt ons een thuis in de hemel beloofd en wordt ons het recht gegeven om God in gebeden als Vader te benaderen (Efeziërs 2:19; 1 Petrus 1:3-6; Romeinen 8:15).

Zorg ervoor dat je het begrip “Verlossing” begrijpt.

1 Johannes 5:13 verteld ons:”ik schrijf deze dingen aan jullie die geloven in de naam van de Zoon van God zodat jullie zullen weten dat jullie het eeuwige leven hebben.” God wil dat we de verlossing begrijpen. God wil dat wij de zekerheid hebben dat we zeker weten dat we verlost of gered zijn. Vandaar nog even in het kort de punten waar de verlossing uit bestaat:-

We hebben allemaal gezondigd. We hebben allemaal dingen gedaan die God niet behagen (Romeinen 3:23).

Vanwege onze zonden verdienen we het om gestraft te worden met eeuwige afscheiding van God (Romeinen 6:23).

Jezus stierf aan het kruis om de schuld te betalen voor onze zonden (Romeinen 5:8; 2 Corinthiërs 5:21). Jezus is in onze plaats gestorven, en daarmee nam hij de straf op zich die wij verdienen. Zijn opstanding bewijst dat Jezus’ dood genoeg was en is om voor onze zonden te betalen.

God schenkt ons vergeving en verlossing van onze zonden aan allen die hun vertrouwen in Jezus stellen – vertrouwend dat Zijn dood voor onze zonden betaalt (Johannes 3:16); Romeinen 5:1; Romeinen 8:1).

Dat is de boodschap van de verlossing! Als jij je vertrouwen in Jezus Christus als jouw Verlosser hebt geplaatst ben je gered! Al jouw zonden zijn vergeven en God belooft dat hij jou nooit zal loslaten of in de steek zal laten (Romeinen 8:38-39; Matteüs 28:80). Onthoud, jouw verlossing is veilig in Jezus Christus (Johannes 10:28-29). Als jij enkel Jezus vertrouwt als jouw Verlosser, dan kun je er zeker van zijn dat jij de eeuwigheid met God in de Hemel zult doorbrengen.

Ik ben zo blij, dat'k een kind van de Heer mag zijn - Opwekking 101
http://www.youtube.com/watch?v=wXUJwTROoYM

Uw genade is mij genoeg
http://www.youtube.com/watch?v=E4kLw7UCrnI&feature=related

Heer, dank U voor Uw liefde.

Ja dat kan en durf ik volmondig te zeggen.

Net als wat anderen al schreven.....het gaat om de vruchten.

Efeze 4 : 25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
32 Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft.
Efeze 5
1 Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die hij liefheeft, 2 en ga de weg van de liefde, zoals Christus, die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft als offer, als een geurige gave voor God.
3 Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. 4 Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. 5 Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God. 6 Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn. 7 Gedraag u dus niet zoals zij, 8 want eens was u duisternis maar nu bent u licht, door uw bestaan in de Heer. Ga de weg van de kinderen van het licht. 9 Het licht brengt goedheid voort en gerechtigheid en waarheid. 10 Onderzoek wat de wil van de Heer is. 11 Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, 12 want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden. 13 Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar, 14 en alles wat openbaar wordt, is zelf licht. Daarom staat er:
‘Ontwaak uit uw slaap,
sta op uit de dood,
en Christus zal over u stralen.’
15 Let dus goed op welke weg u bewandelt, gedraag u niet als dwazen maar als verstandige mensen. 16 Gebruik uw dagen goed, want we leven in een slechte tijd. 17 Wees niet onverstandig, maar probeer te begrijpen wat de Heer wil. 18 Bedrink u niet, want dat leidt tot uitspattingen, maar laat de Geest u vervullen 19 en zing met elkaar psalmen, hymnen en liederen die de Geest u ingeeft. Zing en jubel met heel uw hart voor de Heer 20 en dank God, die uw Vader is, altijd voor alles in de naam van onze Heer Jezus Christus.

Dit is heel mooi verwoord want je kan wel wedergeboren zijn maar daarbij moet je het ook laten zien en zo is het en niet anders.
Ik vond het heel mooi en uit het hart gegrepen.
Sjalom
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 22:17
 
Ik geloof dat ik het draadje kwijt ben.
Topic gaat over boedah.
Wat heeft boedah te maken met wedergeboorte?


Er zijn al andere topics waar het over wedergeboorte gaat.
En ook een topic wat over boedah's gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:30
 
HAICO485 schreef:
God gaf op de Stenen Tafel aan dat je geen afgoden moet aanbidden.

dus geen boedha beeldjes in huis en geen energie verspillen aan boedhistische denkbeelden.

weg ermee.


Is Boedha dan een afgod??? Zouden de Boeddhisten onze God dan ook beschouwen als een afgod? Ik denk het niet.
Het Boeddhisme is een (wereld) religie die net zoveel respect verdient als het christelijke geloof. Het is niet omdat het mijn godsdienst niet is dat het ook maar afgodderij gedoe is.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:40
 
FRANKT627 schreef:
Is Boedha dan een afgod??? Zouden de Boeddhisten onze God dan ook beschouwen als een afgod? Ik denk het niet.
Het Boeddhisme is een (wereld) religie die net zoveel respect verdient als het christelijke geloof. Het is niet omdat het mijn godsdienst niet is dat het ook maar afgodderij gedoe is.

Frank

'k Heb even gezocht naar de definitie van afgod en kwam het volgende tegen.

afgod
1 andere god dan die waar je zelf in gelooft
2 iets dat of iemand die je als een god vereert;= idool


Voor mij is Boedha een afgod, zoals onze God dat (waarschijnlijk) voor hun is. Dat zo te benoemen, hoeft niet respectloos te zijn toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2