Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:37
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat ik nu van mijn tuinhuis...een heus chalet wil maken... de lichtjes moeten er nog aan.... Maar ik mis de grote laag sneeuw van vorig jaar!!!!! Spuit ik de raampjes maar wit...dan lijkt het net echt!! |
Romaaaaaanties Zeeland! Jammer dat ik zo ver weg woon, anders kwam ik effe om een hoekie gluren! Super!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Die picknick was geloof ik eind augustus, toen aangifte gedaan dat het weg was. Vervolgens ben ik naar datzelfde Straßeverkehrsambt gegaan om een nieuwe aan te vragen. Daar bleek dat omdat ik nog een nederlands rijbewijs had, ik eers papieren bij het RDW in nederland aan moest vragen om te bewijzen dat ik een rijbewijs bezit. Toen ik dat aanvroeg stond er niet bij dat ze een kopie van mn paspoort wilde,dus een week of 7 later kwam de brief terug met de vraag het nogmaals op te sturen met een kopie van mn paspoort. Twee maanden later had ik eindelijk de papieren in huis, en moest toen een nieuwe aan gaan vragen op het gemeentehuis in mijn dorp, en dan kan je het vervolgens bij het Straßeverkehrsambt ophalen, normaal na 4 weken maar bij mij duurde het 6 weken.
Officieel had ik 6 weken geleden met de papieren van de RDW een tijdelijk rijbewijs moeten gaan halen, maar ik reed al zo lang zonder dat ik geen zin had om 2 uur in de rij te gaan staan daarvoor en het risico maar genomen heb.
Dus als je denkt dat nederland bureaucratisch is, t kan nog vele malen erger hoor! En als je ooit in het buitenland gaat wonen: ruil zo snel mogelijk je rijbewijs in voor een rijbewijs uit het land waar je woont, dan had ik namelijk gewoon na 4 weken weer een rijbewijs gehad ipv bijna een half jaar later. |
Jeempie Annette, t is toch om pissig van te worden zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 15:40
Onderwerp: DE RODE BALK
|
|
|
DANIEL777 schreef: | dan mot je de huisdieren laten zitten waar ze horen  |
of de kabels weghalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 15:39
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
Ikke ook effe klagen: heb al drie nachten achtereen niet of nauwelijks geslapen vanwege het hoesten, en daarbij flink koorts en keelpijn. Zo gauw ik plat lig komen de hoestbuien, als ik rechtop loop gaat het aardig. Als ik me op mijn werk ziek meld ontvang ik geen geld, en met kerst zonder geld zitten is nie fijn, dus ik ga morgenochtend vroeg, volgestopt met pijnstillers, toch maar werken. Zo.....genoeg geklaagd....dat lucht op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:17
Onderwerp: KERSTMAAL
|
|
|
TINK100 schreef: | en dan 31 dagen januari,......komt geen eind aan die maand |
Ben het eens met de vorige sprekers: laat al dat gedoe maar gauw voorbij zijn, ik snak naar de zomer, het warme zonnetje, costa del achtertuin en villa balconia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:15
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik ga vandaag ook es lekker ongezond doen: een broodje hamburger, zelf samengesteld, dus met een dikke klodder mayonaise, gekookt eitje, uienringetjes en een likkie currysaus. (ja ja.....ik weet het....ik zou afvallen, doe ik morgen weer)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:12
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
YELNIN491 schreef: | tandartsbezoek: wortelkanaal behandeling en zenuwkanaalbehandeling, met dank aan mijn vorige tandarts die de boel verprutst had, zit nu met een giga zere bovenkaak en een ontsteking. Hopen dat de medicijntjes helpen en we het redden tot eind januari.
gevalletje zal wel vallen onder: waar gewerkt wordt vallen spaanders  |
Oeffff, heel veel sterkte Yelnin!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:11
Onderwerp: kerst en nieuwjaarswensen
|
|
|
Ook ik wens iedereen van CM hele fijne, gezellige maar vooral gezegende kerstdagen en een succesvol, gelukkig en gezond 2012!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 12:02
Onderwerp: Morgen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het moeilijkste moment van de dag is als je net wakker wordt. Je rekt je uit, nog half in dromenland, ontspannen en onwetend….. en dan opeens is daar dat besef. Als een kras op een plaat die abrupt de muziek stopzet, als een auto die crasht tegen een muur. Je weet het weer en je zou je willen verstoppen onder de dekens. Terug kruipen in de wereld van de onwetendheid, samen met duizend struisvogels met je kop in het zand, diep onder de warme dekens en vergeten dat het waar is. Maar het is te laat. De dag heeft je ingehaald, het licht schijnt op de harde feiten en je beseft het weer: dat alles anders is. Niets zal meer hetzelfde zijn.
Je moet het doen met wat er is, of je dat nu wilt of niet. Je kunt even blijven zitten op de rand van je bed, maar niet te lang. Het leven gaat door. Je kunt jezelf even buiten spel zetten, stil op de bank voor je uit blijven staren met de gordijnen dicht, maar niet te lang. Het leven laat je niet met rust. Je kunt je auto niet stilzetten op de snelweg van het leven, niet blijven zitten op de rand van de stoep terwijl iedereen doorloopt. Mensen vallen over je heen… dus je staat maar weer op. Je moet wel. Alles gaat door, hoe bizar dat ook voelt.
Er wordt geen rekening gehouden met de feiten die zich in jouw leven voordoen. Dat jij net hebt gehoord dat je vader niet lang meer te leven heeft, dat je kind verslaafd is geraakt, dat je partner niet meer met je verder wil, is blijkbaar niet relevant. Nog steeds moet er geld verdiend, moeten er monden gevoed, boodschappen gehaald. De post moet van de mat, de krantenjongen komt gelukkig nieuwjaar wensen en je kunt hem niet laten staan met dat stomme kaartje in zijn hand. Je kind moet naar school of komt enthousiast aanrennen met een nieuw gemaakte tekening en verwacht een reactie van je. Je ontsnapt er niet aan.
Nu kruip je nog even weg, op de rand van deze nieuwe dag. Je staat nog even stil. Vanachter je raam zie je hoe het leven ontwaakt, in een stroomversnelling raakt, en je voelt hoe het aan je trekt en zuigt en je met zich meeneemt. Het is niet eerlijk en tegelijkertijd je redding. Een dezer dagen zal je jezelf betrappen op een glimlach, wanneer je luistert naar de verhalen van je kind. Je zult vertedering voelen. Misschien schrik je van het geluid van je eigen schaterlach bij een scene in een grappige film. De scherpe randjes zullen er vanaf gaan. Je weet het, maar vandaag helpt dat nog niet.
Je staat op met lood in je schoenen. Het gemis ligt als een zware deken over je schouders en je sleept het met je mee de nieuwe dag in. Je doet de lichtjes van de kerstboom aan. Met tranen in je ogen, maar toch. Je smeert een boterham en drinkt een kop thee. Zonder trek, maar toch…
Of je het nu beseft of niet, elke gesloten deur maakt dat een raam geopend kan worden. Elke leegte geeft niet alleen gemis, maar ook ruimte voor nieuwe dingen, nieuwe inzichten, nieuwe mogelijkheden. Wat nu aanvoelt als een afschuwelijk scenario, kan achteraf bezien een nieuwe kans zijn om dingen anders te doen. Beter misschien.
Ik weet het. Vandaag kun je er nog niet bij. Misschien morgen. |
Jouw verhaal Mario....ik denk dat heeeeel veel CM-ers dat herkennen. (Ik tenminste wel!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 18:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoe vettiger, hoe prettiger...en maar klagen over die medicijnen... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 18:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kan je niet meer uit je woorden komen Marry? |
Nee Chat maar ik blijf wel voor je bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 18:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kan je niet meer uit je woorden komen Marry? |
Nee Chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 18:22
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
Inderdaad! Gij zult niet begeren staat er in de wet he....alleen al als je het denkt.....(ook ik moet daartegen vechten hoor!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 16:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet wat het is, maar het lijkt alsof we bij elk feest elkaar een schuldgevoel aan moeten praten. Ik ga lekker eten met de Kerst, ik ga mensen ontmoeten, bij de familie langs, en ik ben niet van plan om me met een moraliserend verhaaltje schuldig te laten voelen.
Ik ga lekker veel vlees eten, ondanks alle vegetariërs, ik ga lekker goedkoop vlees kopen, ondanks de dierenpartij, aangevoerd door een 7de dags adventiste die haar moraliteit nu op het hele NL volk wil douwen. Op de avond lekker wijn drinken, koffie met gebak...zal de diab. verpleegkundige leuk vinden.... Ik ga rijden in de auto om het peil van de luchtvervuiling op te houden. Zelfs op zondag ga ik nog ff tanken, om naar de familie te gaan.. Oudejaarsavond ga ik lekker rotjes afsteken, hopelijk een brandje stichten en de dag daarop ga ik een dienst voor. Verder zie ik uit naar de films die in deze periode er weer voor komen. Ik hoop op White Christmas en voor de vrouwen natuurlijk Sissi, alledrie delen en The Sound of Music.
Fijne feestdagen mensen, trek je niks aan van dit moralistische praatje en vier feest, want God wil immers dat we feest vieren... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 15:42
|
|
|
Vanavond ga ik aan de rodekool met zelfgemaakte appelmoes en een lekker sappig saucijsje erbij (niet zelfgemaakt maar zelf gekocht)
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 19 december 2011, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 13:06
Onderwerp: Sucsesverhalen
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ja net als die dame als Pieter beschreef... Maar tis je eerder gegund hoor  |
Thx Cootje, je bent te goed voor deze wereld!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 12:10
|
|
|
COOTJE711 schreef: | nog 29 jaar...  |
Oepssssss dan ben ik 80 (D.V.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 23:46
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
PEET760 schreef: | Sorry had me vergist, ja ik moet ook wennen aan je titel. zal je voortaan zo aanspreken ,prins pieter dun erste. |
Raad van 9? niet 11? wie ontbreekter?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 17:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zou ik niet te hard zeggen Daniel... een paar jaar geleden zat hier ene ELSJE een vrouw van bijna 80 (!!) Kort geleden is ze overleden maar ik weet dat zij nog n paar mooie jaren heeft gehad met een cm-lid van die leeftijd  |
Er is hoop, hoop voor de toekomst.....(is een liedje, ik zing effe)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 17:15
|
|
|
Okay Pietje, je hebt me overtuigd....mij zien ze niet meer in Egypte! Wat een afgrijselijk filmpje zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:47
|
|
|
DANIEL777 schreef: | zelfs de oma's laten dr eigen niet vinden  |
Nou ik ben anders niet verstopt hoor Daan....(misschien wel es een beetje TE nadrukkelijk aanwezig)
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op zondag 18 december 2011, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:25
Onderwerp: Kerst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.
Waarom denk ik dat ze astrologen waren? 1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers. 2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven... 3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde. 4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen. 5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is. |
Jij noemt het kerstster Chat...de benaming is volgens mij adventsster. Ik woon in een straat met grotendeels moslims, en onkerkelijke mensen, niet gelovige mensen.....Toen mijn ster die eerste adventszondag straalde, vroeg mijn moslim-buurman (hij is niet praktiserend) waarom ik dat ding had hangen....Ik ben geen dominee...geen voorganger...maar ik heb hem in mijn eigen woorden kunnen vertellen....wat jij allang weet.... Daarom hangtie bij mij Chat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je die verhalen zo eens leest.....natuurlijk mooi... Maar waar ik eigenlijk hartelijk om moet lachen is het gezegde....
""DANKZIJ JULLIE....CM....VOND IK... (of) Hartelijk dank....(?????????????)
Ik vind dit echt dom....CM verbind geen mensen aan elkaar hoor!!!
Ik werd hier ook gevonden...in april...maar bedank daar CM echt niet voor hoor!!!! |
Hihi...mij vindt geen mens...ben ook al een heel poosje lid hier....Maar ja, ben een "dikke vijftiger" he... Isternogiemand die een oma zoekt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:17
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
COOTJE711 schreef: | heb je ook weer gelijk in! Ken de persoon die chat noemt niet, hij hoort w.s. ook de situatie van 1 kant. Wel triest dat situaties zo lopen...  |
Weet je....daarom ben ik best heel blij met die gekke emoticons hier.... Als je iets leest, wat naar je mening nogal hatelijk overkomt...., en je ziet dan zo'n knipogend ding....dan weet je dat het gekscherend is bedoeld en niet kwaadaardig....zo heb je bijvoorbeeld ook deze: Als we daarmee gaan gooien...tja......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, je weet hoe ik denk over Schandvlek a/d Gouwe  |
Ja Pietje, en juist omdat ik dat weet verbaasde me het dat je het over "bij mij binnenkomen" had....das toch ver beneden jouw stand!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:12
Onderwerp: Gebedsroom 22 dec - Gebed als overgave
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Van bidden moet je werk maken ! "Gebed is overgave"las ik in het prachtig boekje van Gordon MacDonald met als titel : "Breng orde in uw leven", een Gideonuitgave.
En graag nodigen wij ook jou hiervoor uit. Elke donderdag vinden de ce-emmers elkaar in de gebedschatroom van 20 tot 21 u.
"Gebed is zelfovergave" en hierin kunnen we onze ongezonde mentale en emotionele en morele en geestelijke houding in gebed overgeven aan Jezus Christus als zij zich voordoen". We noemen dit ook belijdenis.
"Ook doen we voorbede voor onze dierbaren. En verwijden deze cirkel zodat ook goede vrienden, mensen voor wie God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven, de mannen en vrouwen met wie wij werken, en de mensen in onze gemeente en omgeving van wiens persoonlijke noden wij op de hoogte zijn, erin worden opgenomen. Ook christelijke leiders en organisaties en wereldevangelisatie".
Welkom,
Herman, Bettie , Martha, Vandam Het gebedsteam |
Lieve biddende en lovende mensen, ik kan er helaas aanstaande donderdag niet bij zijn. Mijn broer zingt op een gemengd koor en die donderdag is de kerstzangdienst, in Oudewater. Herman mag ik jou voor die tijd wat gebedspunten doormailen? Of liever naar iemand anders van het team? Ik hoor het wel, fijne zondag allemaal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:09
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Het was 20 tot 25 graden en dagelijks zwemmen bij, nee niet bij overdekt, maar open zwembad. Slechts 1 dag hele dag bewolkt en de overige dagen lekker zonnetje. |
Bofkont! Maar fijn dat je zo genoten hebt, geeft weer nieuwe energie he!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:07
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Prikkie??? Mijn Prikkie??? |
prikkie is vrij vertaald: een luttel bedragje....een koopje....een buitenkansje...erg weinig geld.....(meer omschrijvingen weet ik zo gauw niet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Ze weten ook niet waar de oesters zijn waar echte parels te vinden zijn!!  |
Jawel hoor Mar...alleen je moet er zoooooooo'n lange adem voor hebben om ze op te duiken, ze leven nogal diep
|
|
Naar boven |
|
|