ChristianMatch
 


Forum

vreemdgaan
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SAVANTI576





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 11:01
 
Wie heeft dat wel eens dat je dingen mist bij je partner en dan ga je ze zoeken bij iemand anders ?

wat miste / iriteerde jij bij hem of haar in jullie relatie ?


wat heb je bij die andere man of vrouw gezocht ?


Laatst aangepast door
SAVANTI576
op zaterdag 10 december 2011, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 15:37
 
Ik mis vooral een partner en dan in het bijzonder die ene meid uit E. Ik vrees dat ik die niet bij iemand anders ga vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:06
 
SAVANTI576 schreef:
Wie heeft dat wel eens dat je dingen mist bij je partner en dan ga je ze zoeken bij iemand anders ?

wat miste / iriteerde jij bij hem of haar in jullie relatie ?


wat heb je bij die andere man of vrouw gezocht ?



Geen enkele partner is volmaakt, dus altijd zul je bepaalde dingen met anderen doen.
Een mens heeft meerdere sociale contacten nodig in zijn of haar leven, het is ziek als je denkt dat je alles bij je partner hebt.
Een eng sociaal ingekapselt leven heb je dan.

Ik denk dat je dat zelf ook wel snapt?

Daarom verbaas ik mij over jouw topictitel, verwacht jij nou echt dat hier de biechten van cm-ers komen die in hun (vorige) relatie vreemd gingen of gaan??

Pieter, nooit een heilige geweest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:09
 
PIETER649 schreef:
Geen enkele partner is volmaakt, dus altijd zul je bepaalde dingen met anderen doen.
Een mens heeft meerdere sociale contacten nodig in zijn of haar leven, het is ziek als je denkt dat je alles bij je partner hebt.
Een eng sociaal ingekapselt leven heb je dan.

Ik denk dat je dat zelf ook wel snapt?

Daarom verbaas ik mij over jouw topictitel, verwacht jij nou echt dat hier de biechten van cm-ers komen die in hun (vorige) relatie vreemd gingen of gaan??

Pieter, nooit een heilige geweest

Je kan ook platonisch vreemdgaan...staat ook iets van in de Schrift.

Verder ben ik het eens met je tekst, Pieter. Verstoken blijven van sociaal contact is niet goed. Helaas willen sommige sociaal contact maar lukt het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:12
 
FRANKT627 schreef:
Je kan ook platonisch vreemdgaan...staat ook iets van in de Schrift.

Verder ben ik het eens met je tekst, Pieter. Verstoken blijven van sociaal contact is niet goed. Helaas willen sommige sociaal contact maar lukt het niet.


wat is erger? je partner tot vreemdgaan aanzetten of zelf vreemdgaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:18
 
PIETER649 schreef:
wat is erger? je partner tot vreemdgaan aanzetten of zelf vreemdgaan?

Je partner laten vreemd gaan is erger...want dat zit er iets fouts bij jezelf waardoor je je partner aanzet tot iets wat niet zo koosjer is.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 10 december 2011, 16:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:29
 
Reactie verwijderd,dit topic draait toch weer nergens op uit.......

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 10 december 2011, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:33
 
LEANNE226 schreef:
Je partner tot vreemdgaan aanzetten??
Dan zit er iets heel fout in je relatie,werk aan je relatie of........ga scheiden als je iets mist.
Vreemdgaan is nooit goed te praten.

Boze smiley zei ik toch ook al...maar het is goed dat Pietje het ook eens hoort van iemand anders...pffff vreemdgaan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:35
 
Laat maar......

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 10 december 2011, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:41
 
LEANNE226 schreef:
Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op Knipoog smiley

Zo fantasierijk ben ik niet. Je hebt ook mensen die helemaal geen reden nodig hebben om vreemd te gaan op een lichamelijke of platonische wijze. Dat is echter een ander discussiepunt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:01
 
SAVANTI576 schreef:
Wie heeft dat wel eens dat je dingen mist bij je partner en dan ga je ze zoeken bij iemand anders ?

wat miste / iriteerde jij bij hem of haar in jullie relatie ?


wat heb je bij die andere man of vrouw gezocht ?


Weer een nieuw topic van je , Savanti?

Nu verwachten we natuurlijk WEL een antwoord van jou zelf he. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:19
 
VISSER278 schreef:
Weer een nieuw topic van je , Savanti?

Nu verwachten we natuurlijk WEL een antwoord van jou zelf he. Huilende smiley, smiley in tranen

Idd dat zou wel fijn zijn!
Hoe sta je zelf hierin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:29
 
VISSER278 schreef:
Weer een nieuw topic van je , Savanti?

Nu verwachten we natuurlijk WEL een antwoord van jou zelf he. Huilende smiley, smiley in tranen

Je hebt mensen die graag in de belangstelling staan, zo waren er wel meerdere op CM. Die stellen vragen maar hebben zelf geen mening. Of het zou verandert moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:34
 
FRANKT627 schreef:
Je hebt mensen die graag in de belangstelling staan, zo waren er wel meerdere op CM. Die stellen vragen maar hebben zelf geen mening. Of het zou verandert moeten zijn.



Volgens mij is Frank vandaag niet echt in een positieve stemming.......
althans zo lijkt het....... Engeltje smiley Of wil hij vandaag in de belangstelling staan...? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:36
 
WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij is Frank vandaag niet echt in een positieve stemming.......
althans zo lijkt het....... Engeltje smiley Of wil hij vandaag in de belangstelling staan...? Knipoog smiley

Sttttt Willemijn hij heeft een DIP Knipoog smiley
en tja wie wil er soms niet in de belangstelling staan he Knipoog smiley
ikke wel hoor als het maar positief is Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:37
 
ERIKA129 schreef:
Sttttt Willemijn hij heeft een DIP Knipoog smiley
en tja wie wil er soms niet in de belangstelling staan he Knipoog smiley
ikke wel hoor als het maar positief is Clown smiley

Ik probeerde juist een grapje te maken Erika om hem wat op te fleuren......... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 18:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik probeerde juist een grapje te maken Erika om hem wat op te fleuren......... Engeltje smiley

snips heb ikke weer Gefrustreerde smiley
sorryyyyyyyyyyy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:03
 
FRANKT627 schreef:
Ik mis vooral een partner en dan in het bijzonder die ene meid uit E. Ik vrees dat ik die niet bij iemand anders ga vinden.
Eerlijk gezegd vind ik dit een ongepaste boodschap van je Frank. Het lijkt nu wel of je iemand in een kwaad daglicht wil stellen. Dat had ik niet achter je gezocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een ongepaste boodschap van je Frank. Het lijkt nu wel of je iemand in een kwaad daglicht wil stellen. Dat had ik niet achter je gezocht.

In een kwaad daglicht??? Neen hoor...en ik heb het over iemand uit de provincie Drenthe. Maar ik denk dat de persoon die jij bedoelt, Chat, dat wel begrepen heeft ondanks dat ze niet meer een lid is maar wel mee leest. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:26
 
FRANKT627 schreef:
In een kwaad daglicht??? Neen hoor...en ik heb het over iemand uit de provincie Drenthe. Maar ik denk dat de persoon die jij bedoelt, Chat, dat wel begrepen heeft ondanks dat ze niet meer een lid is maar wel mee leest. Knipoog smiley
Je wijst wel iemand direct aan, die je pijn gedaan heeft, dat vind ik gewoon niet gepast. Als iedereen zou klagen over de relaties die kapot gegaan zijn, nou dan krijgen we een ellenlange lijst hier. Ik zou zo zeggen, doe ze de boks op, ga ervoor en laat het achter je. Maak er vooral geen persoonlijke vete van, want dan is het einde zoek....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Je wijst wel iemand direct aan, die je pijn gedaan heeft, dat vind ik gewoon niet gepast. Als iedereen zou klagen over de relaties die kapot gegaan zijn, nou dan krijgen we een ellenlange lijst hier. Ik zou zo zeggen, doe ze de boks op, ga ervoor en laat het achter je. Maak er vooral geen persoonlijke vete van, want dan is het einde zoek....


Ik had nu werkelijk niet gedacht dat ik het op één van mijn laatste dagen op CM het nog eens met je eens zou zijn Chatuliem.....
Ook ik vind het niet kunnen, het is een prive kwestie en dat soort dingen benoem je niet op het forum of in de chatbox.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:32
 
LEANNE226 schreef:
Laat maar......

Dus het mag wel Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Je wijst wel iemand direct aan, die je pijn gedaan heeft, dat vind ik gewoon niet gepast. Als iedereen zou klagen over de relaties die kapot gegaan zijn, nou dan krijgen we een ellenlange lijst hier. Ik zou zo zeggen, doe ze de boks op, ga ervoor en laat het achter je. Maak er vooral geen persoonlijke vete van, want dan is het einde zoek....

Een vete??? Waar haal je het vandaan???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik had nu werkelijk niet gedacht dat ik het op één van mijn laatste dagen op CM het nog eens met je eens zou zijn Chatuliem.....
Ook ik vind het niet kunnen, het is een prive kwestie en dat soort dingen benoem je niet op het forum of in de chatbox.........

Je bent het wel meer eens met Chat, en dat mag best want hij schrijft niet alleen harde zaken, maar ik durf het te benoemen zonder echt iemand te kwetsen en zonder een naam te noemen. En als ik jou destijds niet in vertrouwen had genomen zou je nu eens niet weten over wie het ging. Ik durf iets toe te vertrouwen maar er zijn mensen die iets ontkennen terwijl de waarheid het tegendeel is. Wie is hier dan de 'verkeerde'? En dan nog eens iets...jullie hebben vrienden of een sociale kring waar je kan uithuilen en ik heb alleen dit. Dit is mijn kans om te uiten...Neeeeeeen, ik doe niet zielig, ik geef een ervaring weer.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 10 december 2011, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:20
 
FRANKT627 schreef:
Je bent het wel meer eens met Chat, en dat mag best want hij schrijft niet alleen harde zaken, maar ik durf het te benoemen zonder echt iemand te kwetsen en zonder een naam te noemen. En als ik jou destijds niet in vertrouwen had genomen zou je nu eens niet weten over wie het ging. Ik durf iets toe te vertrouwen maar er zijn mensen die iets ontkennen terwijl de waarheid het tegendeel is. Wie is hier dan de 'verkeerde'? En dan nog eens iets...jullie hebben vrienden of een sociale kring waar je kan uithuilen en ik heb alleen dit. Dit is mijn kans om te uiten...Neeeeeeen, ik doe niet zielig, ik geef een ervaring weer.
Beste Frank, ik lees uitsluitend dingen op het forum en datgene wat je in de chatbox vertelt. Ik weet echt niet om wie het gaat, vind het ook niet belangrijk te weten. Wat ik wel merk, is dat je bijzonder verbitterd reageert, en dat vind ik jammer voor je. Wat ik erger vind, is dat je bewust boodschappen de wereld ingooit voor iemand die niet meer op het forum is. Je bent aardig op weg een obsessie van je liefdesverdriet te maken...
Tenslotte nog dit, je zegt dat dit je enige contact met de buitenwereld is, daar kun je ook wel wat aan doen. Ga eens in je eigen omgeving mensen opzoeken, ga op een sportvereniging, ga eens naar een kerk, ga desnoods op kleiduivenschieten. Dat lijkt me beter dan in deze negatieve spiraal te zitten waar je nu in blijft hangen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 10 december 2011, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 09:17
 
Leanne schreef: "Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op"

Hoe kun je aangezet worden tot iets?
geef je dan je eigen keuze aan een ander? of geef je de schuld van jouw vreemdgaan aan een ander?

Aanzetten tot? als excuus? Gefrustreerde smiley

met Leanne vraag ik..hoe kan dit?

kom maar op ja!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 13:38
 
MARIAN519 schreef:
Leanne schreef: "Nee.........ik vind dat vreemdgaan nooit goed te keuren is,ik vraag me juist af wanneer jullie vinden dat iemand aangezet wordt tot vreemdgaan.........

Kom maar op"

Hoe kun je aangezet worden tot iets?
geef je dan je eigen keuze aan een ander? of geef je de schuld van jouw vreemdgaan aan een ander?

Aanzetten tot? als excuus? Gefrustreerde smiley

met Leanne vraag ik..hoe kan dit?

kom maar op ja!! Knipoog smiley

Vreemdgaan is misselijk.

Aangezet tot...kan me niet voorstellen, ja wel misschien als je partner vaak vreemdgaat, uit wraak ofzo...?

Even iets anders....

Ik ga zo bij een goede vriend, en ook eten.

Maar ja, ik heb nóg een goede vriend, met wie ik ook omga.

Mensen zeggen weleens van 'dát kan nooit goed gaan..'?

Dan denk en zeg ik van wát kan nooit goed gaan, zijn gewoon dierbare vrienden, net zoals ik ook dierbare vriendinnen heb...

Zou toch raar zijn: mannen kunnen wél meerdere vriendinnen hebben, en bij een vrouw wordt er vaak wat bij gedacht....Ja, is mijn ervaring hoor...

Boze smiley

Gewoon blij dát ik goede vrienden en vriendinnen heb! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 december 2011, 13:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 13:53
 
Een stukje geschiedenis dat ook laat zien hoe er in zeer behoudende kringen tegenaan wordt gekeken. Het Hervormd lokaal in Capelle is wel Hervormd maar gezien de extreem strenge opvattingen eigenlijk een zelfstandige kerk. De dominee van die kerk werd beschuldigd een relatie te hebben met een 39 jarige vrouw, hij was zelf flink ouder. Zijn vrouw verontschuldigde zich openlijk dat zij hem niet altijd de diensten had verleend die ze had moeten doen in een huwelijk. Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien. De predikant is overigens geschorst, ondanks dat er geen geschikte opvolger was en kon zijn. Het kon ook moeilijk anders want wat de man preekte over (de prikkel tot) seksualiteit, blote armen mochten niet, was in flagrante tegenspraak met wat de man zelf deed. Dat zie je wel meer natuurlijk. Dat dit soort zware opvattingen mijn denken niet bepaalt, mag helder zijn voor wie mijn bijdragen wel eens leest. Doorgaans hangt men de vuile was niet buiten in deze kringen: wat in het verborgene is geschied moet ook in het verborgene behandeld worden. Tja, de vader moet kennelijk beschermd worden tegen zijn dochters als incestslachtoffertjes en ja, het derde en het vierde geslacht en zo....

Thomas, een hypocriet christendom deugt niet en is ongeloofwaardig,


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 11 december 2011, 17:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 14:18
 
LEANNE226 schreef:
Laat maar......

Dit doet mij aan iemand denken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIC483





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 14:51
 
@Thomas,

ik kom uit en zit in behoudend christelijke kring. Maar ik herken me niet in je verhaal. Misschien moet je meer onderzoek doen voordat je uitspraken over hele groepen mensen doet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8