Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 01:46
Onderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
|
|
|
God heeft mensen verstand gegeven. Ook psychologen en doktoren. Ik denk dat Hij werkt door middel van zulke mensen, en dat je daarom met een gerust hart hulp van buitenaf kunt aannemen. God geeft die mensen de kennis om een mens in nood te kunnen helpen.
Het is heel mooi om alleen God als je heelmeester en medicijnman te zien, maar zonder menselijke hulp ga je misschien Zijn hulp voorbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:07
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
laat je linkerhand niet zien wat je rechterhand geeft....zoiets toch? ik grabbel gewoon uit de geldpot en doe dat in de collectezak.
geen idee dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 13:15
Onderwerp: het leven bestaat uit uitersten
|
|
|
ELISE438 schreef: | Het leven bestaat uit uitersten.
Ik krijg felicitaties met het behalen van mijn diploma. Vanavond is de diplomering.
En ik wordt gecondoleerd met het overlijden van mijn opa. Morgen is de begrafenis.
Vreugde en verdriet liggen zo dicht bij elkaar.
Gelukkig kan ik goed relativeren en blij zijn met een prestatie en meeleven met verdriet van anderen.
Staat ook ergens in de bijbel he, ik weet niet meer waar... weet iemand anders waar dat staat? meeleven in vreugde en blij zijn voor de ander en treuren met de mensen die verdriet hebben?
Vriendelijke groet, Aranka |
Van harte gefeliciteerd met je diplomering! en hoe dubbel ook....van harte gecondoleerd met het verlies van je opa.
Het stuk wat je zoekt staat in romeinen 12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 23:09
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hallo jolan
Er is ook niets mis mee mensen hebben gelijk ik heb even nagedacht vreemd dat ik al zo snel een conclusi kan trekken over mijn denken en nog mooier is dat ik nu toe kan geven Ik had een c m man ontmoet en dat beschrijf ik hier maar omdat ik een ding heb gezegd ben ik gek en moet ik aan de medicijnen en rust zoeken pff ik heb rust gevonden bij god ben bekeerd en heb t nodig mee gemaakt ik schrijf om te waarschuwen niet om wat ik nu ben ik ben veranderd mensen die me kennen zeggen dat ook ten goede zelfs dat ik eerst me zelf weer moet leren kennen maar slacht offer ben ik zeker niet en wat ik hier mee bedoel is dat ik nu niet goed bezig ben en hoopt op een reactie van iemand die overal op reageert t hangt de spuigaten uit iedereeen kent elkaar indd en ik vind dat storend en niet christelijk om me af te schuiven ik zet hier dingen neer om mensen te waarschuwen dat is mijn mening en dat wat anderen zeggen over mij tja hun mening stoor ik m eniet aan ook
vriendelijke groet anita |
Ik begrijp niet goed wat je precies bedoeld anita, maar ik vraag me wel af of het wel goed met je gaat. Misschien zou je baat hebben bij een beetje hulp van buitenaf om rust te krijgen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:50
|
|
|
Er zijn twee manieren voor stellen (of een onderdeel daarvan)om lid te zijn van CM
De eerste redenen gaf je zelf al aan, en ook diegene die simpelweg vreemdgangers zijn kun je ook op CM vinden. die instelling vind ik persoonlijk heel laag bij de grond!
de tweede en vaker voorkomende reden is dat men elkaar via CM heeft leren kennen, en in die tijd ook met ( vele) anderen hebben gechat. Al die anderen waar je leuk kontakt mee had verlies je op het moment dat je de CMdeur achter je dicht trekt. Dat is dus voor veel stellen een goed reden om af en toe even terug te komen op CM. Juist om de leuke contacten die ze al hadden, te onderhouden. En daar is naar mijn idee niets mis mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 12:59
Onderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik versta toch onder feminisme wat anders dan jij dat doet geloof ik.....ik ben helemaal geen aanhanger van feminisme.....Ik vind het heerlijk als een man mij in mijn jas helpt en de deur voor mij open houdt,wat dat betreft ben ik nog lekker ouderwets en dat hou ik ook maar zo...... Blijft wel staan dat ik vind dat iedere vrouw in staat moet zijn haar eigen brood te verdienen, of dat nu feministisch gedacht is?????? En dan bedoel ik niet dat ze persé moet werken of zo, dat moet een ieder zelf weten, maar het is wel belangrijk dat je dat sowieso kunt...Ik denk gewoon een praktische denkwijze die niets met feminisme te maken heeft maar meer met de tijd waarin we leven....... |
Ik ben het helemaal met je eens Willemijn. De tijd waarin we leven brengt met zich mee dat ook vrouwen in staat moeten zijn om hun eigen brood te verdienen.
Maar om even bij het topic te blijven... ik denk dat of je voor het innerlijk of uiterlijk gaat ook wat met leeftijd te maken heeft. Hoe ouder je wordt en hoe meer je meegemaakt hebt, hoe belangrijker het innerlijk van de mens wordt. Je hebt zo weinig aan een lege mooie buitenkant. Een mooie doos zonder kadootje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:21
Onderwerp: het gemis van liefde en lust
|
|
|
ROADY641 schreef: | Maar lust die voorkomt uit liefde, lijkt me volkomen onzin. Als ik het puur seksueel bekijk (zo is dit topic ook bedoeld denk ik) dan kan ik zeggen dat lust de liefde juist doodt (juist omdat het op zichzelf gericht is) maar dat ware liefde het verlangen heeft zich aan de ander te geven. Dat zijn in mijn ogen dus twee totaal verschillende en tegengestelde begrippen.
Dat dit onzin is bewijst het volgende: Er zijn mensen met een vreselijk ( in mensen ogen) lelijke partner, en ook zij kennen wel degelijk lust in/naar elkaar.
Lust is niet negatief als het voortkomt uit liefde. Lust is wel negatief als het voortkomt uit ongeoorloofde begeerte zoals staat in het tiende gebod van Gods wet.
Als ik een croissantje ruik, dan gaat er een mechanisme in werking inderdaad: Mjam mjam lekkerrr Ik ga een zeer intieme relatie met dit lekkere ding aan... Eerst begroet ik haar vrolijk.... dan raken mijn lippen haar aan.... dan gaat zij helemaal in mij op..... Ik gun haar een ruime blik in mijn innerlijk... En met een warm gevoel van binnen neem ik blijmoedig afscheid van haar....
Wat nou geen relatie??  |
Lache...
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 1 juli 2011, 15:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:14
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
MARIA576 schreef: | ik denk nu ook aan het voorbeeld dat Abram loog over Sara, toen ze in Egypte kwamen. Ze moest vertellen dat ze Abram's zus was, i.p.v zijn vrouw. Tot twee keer toe. Ik heb weleens gedacht: 'waarom deed Abram dat? God was toch mét hem?' Het heeft me altijd gefascineerd....
Liegen is niet goed maar we doen het állemaal. Ik weet nog dat ik eens op kraambezoek was bij een stel vrienden, dat met óntzettend veel moeite een kindje had gekregen. De baby was foeilelijk, 'k had nog nooit zó'n lelijke baby gezien! Ik kreeg het mijn strot niet uit....het zeggen dat het een mooie baby was. 'k Heb geloof ik iets gezegd van: lijkt op z'n vader...maar mooi? nee, ik kón het niet zeggen. Ben ik altijd eerlijk? Ik zou graag 'ja' willen zeggen maar ik weet dat het niet zo is. Soms lieg ik gewoon tegen mezelf! Omdat ik iets nog niet onder ogen wil/kan zien. Mijn ogen dus sluit voor de waarheid en mezelf soms liever 'in slaap sus' met een vriendelijke leugen...i.p.v wakker te liggen door de harde waarheid. |
Wij zeggen altijd je hebt lieve en mooie baby's. Alle baby's zijn lief, maar sommigen zijn mooi. Dus als je zegt.oooowwww...wat een lieverdje, mag je gerust bedoelen dattie oerlelijk is, maar je zegt het niet
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 1 juli 2011, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:29
Onderwerp: liefde tegenover commitment
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Flauw... |
Nee, dat is niet flauw, het is de waarheid. Ik ben het volkomen met annette eens. In geval van huwelijk heb je niet alleen elkaar, maar ook je belofte aan God. Namelijk die van onvoorwaardelijke trouw. En trouw kan heel goed een bewuste, verstandelijke keuze zijn in dat geval, ook als liefde en commitment verdwenen zijn. En of dat haalbaar is?...Jazeker, je kunt namelijk ook gewoon je ogen sluiten voor een ander als je partner
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:56
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Jij mag het anders zien hoor Jolan, maar ik geloof persoonlijk ook dat trouw voortkomt uit liefde.1 Kor. 13:4 (NBV.) De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. |
Trouw kan idd voortkomen uit liefde, maar waar ik op doel is oa bij een huwelijk...trouw zijn aan elkaar zelfs als de liefde en commitment verdwenen is. Die beide kunnen altijd weer terug komen namelijk, maar zonder trouw (die je bij een kerkelijk huwelijk zelfs aan GOD beloofd hebt) geef je jezelf daar de kans niet voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:41
|
|
|
Behalve liefde en commitment zou ik er graag nog een derde aan toe willen voegen, namelijk: TROUW
Met alleen liefde trek je het niet op den duur als alles tegen zit Met alleen commitment ook niet als de liefde gaat ontbreken. Die twee kunnen niet zonder elkaar Maar voeg er de Trouw aan toe. Ik denk datwederzijdse trouw alleen opzichzelfstaand is om het onder alle omstandigheden vol te houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:38
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt!
Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd. Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????
Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?
Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen. |
Je hoeft niet altijd een volmondig antwoord te geven,maar je kunt je antwoord ook zo inkleden dat je eigenlijk niets zegt
Kindervragen over bijv sex zijn me niet vreemd, en ook die vragen beantwoord ik eerlijk. Je kunt ook eerlijk zijn zonder in details te treden, of simpelweg uitleggen dat je met het volgende deel wacht to ze wat ouder zijn omdat ze dat nu nog niet goed zullen begrijpen.
Liegen uit eigen belang zie ik ook zeker als fout! Maar evengoed is een leugen om de ander te sparen, ook liegen, en dus fout naar mijn idee. Frank haalde al aan dat ook zwijgen nonverbaal liegen kan zijn. Bijv. als je partner vreemdgaat, of schulden maakt en hij /zij verteld jou daar niets van...ook dit is in mijn ogen liegen. Maar de lijn tussen waarheid en leugen kan soms heel dun zijn. Waar ligt dan de grens?
Rachab loog ook om de verspieders te sparen, en zij werd later door God zelf gezegend. Toch mogen we niet vals getuigen(zegt God zelf)....
Ik vind het heel lastig. Voor mij liever een kl*te waarheid, als een leugen. Maar waar ligt de grens nogmaals. Wat zegt de bijbel, en wat zeggen de voorbeelden uit de bijbel daarover?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:51
|
|
|
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 20:45
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier en daar een deuk in mn auto, door de hagel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 18:22
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Hier nog steeds zonnig en 36 graden.
Wat doe je aan een oververhitte baby? Nou dit:
 |
Geweldig annet...Wat een leuke foto van Esther!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:38
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | T gaat hier betrekken....k wil niet schelden, maar ben een beetje bang voor de groottte van de grote hagelstenen.....10 cm..... .... |
ik heb dat een keer meegemaakt. De auto veranderde binnen 10 minuten in een poffertjespan...heel beangstigend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:01
|
|
|
Het weerbericht voor vandaag voorspelde weinig goeds, Maar schelden op het weer, is schelden op de Heer.
Hoe is het daar? Hier: Regio Dordrecht- Onweer en een spatje regen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 09:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GRACE585 schreef: | nog meer zooi ruimen onvoorstelbaar dacht dat ik er vandaag doorheen was NIET DUS  morgen weer slecht moment;al het overige naar de stort brengen is een rotklus |
Je kunt dit ook bij het beste moment zetten Grace! Alles wat je naar de stort brengt heb je niet meer nodig,. Je bent er dus op vooruit gegaan! Daar mag je heel blij en dankbaar voor zijn, zeker als je weet hoe gelukkig je bent met jouw S, en hoeveel je loeven is veranderd ten goede. Alles wat je weggooit heeft te maken met het afsluiten van het oude, en ik hoop dat je vol goede moed je mooie toekomst in mag gaan.\
Alleen zo jammer dat die rotklusjes er altijd bij horen
Veel succes!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 09:22
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
[color=FF0000]de Heere Jezus heeft ze dan wel niet ingesteld, chatuliem; Hij heeft wel voor beiden de opdracht gegeven; vier het avondmaal tot Mijn gedachtenis, en doop alle volkeren. ik kan me je vraag wel voorstellen, waarom een huwelijk niet als sacrament (teken en bezegeling van het Verbond) gezien wordt. immers wordt het huwelijk in de bijbel gezien als symbool van hoe de Heere Jezus de kerk als bruid "koopt", liefheeft en verzorgt tot zij de eeuwigheid lang in de hemelen met Hem samen mogen zijn.
|
Misschien denken wij wel veel te moeilijk. Voor doop en avondmaal is inderdaad een Goddelijke opdracht. In de hele bijbel lees ik nergens de opdracht van Jezus om te trouwen. Het Huwelijk, zij het een beetje anders als nu, was er al vanaf het begin van de wereld toen God Adam zijn eigen vrouw gaf.
Daar tegen de doop en het avondmaal als sacrament, als ik me niet vergis is dat iets wat gekomen is tijdens of na de jaren die Jezus op aarde was. Okee, Johannes doopte al in die tijd, ( naar mijn idee in opdracht van Zijn God, gezien de beloften bij zijn geboorte) maar van voor die tijd kan ik uit de bijbel geen doop en avondmaal halen.
Daarom denk ik dat doop en avondmaal sacramenten zijn omdat God, door Jezus daarvoor de opdracht gaf, Maar niemand ooit de opdracht van God heeft gekregen om te trouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 23:01
Onderwerp: jammer
|
|
|
Hier ben ik het helemaal mee eens. Soms wordt je juist gelukkiger door je leven niet te plannen, of door je planning los te laten.
Dat iemand een criteria steld waaraan de ander moet voldoen, is volkomen normaal. Je zou met 2400 mannen/vrouwen moeten daten vooordat je wist of er een voor je tussen zat??? Dat lijkt me niet te doen.
Op kerkelijk gebied, of het hebben van kinderen etc, de voorkeur voor woonplaats etc kun je makkelijk selecteren omdat dit voor veel mensen belangrijke punten zijn. Toch moet je jezelf er niet aan ophangen, aangezien je je lief weleens voorbij zou kunnen gaan zonder het te beseffen.
Zelf heb ik mijn vriend anderhalf jaar geleden van CM geplukt(of hij mij) Binnen een week wisten we al dat het tussen ons niet zou worden, aangezien we totaal niet aan elkaars criteria voldeden. Toch hielden we contact op de een of andere manier, en toen we elkaar na enkele maanden ontmoeten was het gelijk raak. Ieder puzzelstukje viel op zijn plaats en ondanks dat hij nooit meer een vriendin met kinderen wilde, zijn mijn kinderen dol op hem, en hij op hen.
Je kunt dus nooit met zekerheid zeggen dat je geen vrouw met kinderen wilt, want als je van de vrouw gaat houden, en het klikt met de kinderen, gaat de rest vanzelf
Dit neemt niet weg dat kinderen je relatie kunnen maken en breken, en dat er geen ex als vader van de kinderen meespeelt, maar wat ik wil aangeven, is dat er wel degelijk iets moois kan komen uit een samengesteld gezin. En in mijn geval, mooier als het ooit is geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 21:50
Onderwerp: Frusty
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken de rest van deze onzin onder een ander topic te zetten!!!!!!!! |
doe niet zo sjaggerijnig chat ik zal et niet meer doen hoor maar ben toch blij je weer te spreken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:39
|
|
|
Danku danku,,
nee hoor crossie, ik kon jou gewoon niet missen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:34
|
|
|
Jullie zijn zo gefrustreerd dat het hoog tijd werd om ff orde op zaken te komen stellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:45
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom wordt ie dan niet voor een appel en een ei verkocht  |
Hannah: als je met je prijs maar ver genoeg zakt koop ik het van je hoor, jolan
Per opbod op cm
ik zou bijna de funda link plaatsen
200.000 wie bied meer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:57
Onderwerp: Eert uw vader en uw moeder opdat uw dagen verlengd worden...
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Jolan
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan.
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik denk dan dat je een kinje van 6 daar niet mee mag belasten en ik denk dat ze nu in een tweestrijd zit hoe ze het moet doen want ze houd eigelijk van alle twee alleen wil ze de gene waar bij ze woont niet voor het hoofd mag stoten .Het enigste volgens mij dat heel duidelijk gezegt moet worden dat ze niet bang hoeft te zijn voor onze Vader. Sjalom Martin |
Martin: Je laatste regel is mooi idd, maar ook verwarrend. Een vader is in haar ogen iemand die ervandoor gaat en haar laat stikken. Het is best moeilijk om haar duidelijk te maken dat God de Vader niet te vergelijken is met een aardse vader. Al moet ik zeggen dat dit nu ze wat ouder wordt wel iets makkelijker wordt om daar een gesprek over te hebben.
Het eerste heb je niet goed gelezen omdat ik het ook niet vermeld heb. Eigenlijk heeft hij als vader de kinderen een groot deel van hun leven voorgelogen o.a. over wie hij was. Hij is weggegaan toen Marith 3 was, dus ze kan zich van de mooie tijd niets meer herinneren, enkel de laaste tijd van leugens en bedrog herinnert ze zich nog. Er is bij haar geen tweestrijd geweest omdat ze nooit heeft hoeven kiezen tussen haar ouders. De omstandigheden brachten dat met zich mee, en toen ze hem weer voor het eerst zag was hij een heel andere man geworden. Een man waarin ze geen enkele herkenning vond. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden respectvol met volwassenen om te gaan, en daar hoort ook haar vader bij.
Zo kom ik vanzelf bij suus: Dank je voor je woorden. Ik wist van de tekst over vaders die hun kinderen niet verbitteren moeten, maar de woorden...in de Heere, heb ik altijd overheen gelezen. Nu vat ik ze, en ik denk dat ik er in mijn uitleg ook wat mee kan. Liefde valt niet af te dwingen, en eren ligt meer op de lijn van respect hebben voor...Maar dan: In de Heere. Enkel dus eren in het goede wat hij doet, en God gehoorzaam zijn boven de mensen. Respect hebben voor iemand die zich goddeloos uitleefd is in dat geval ook geen vereiste...wel?
Heb ik je dan goed begrepen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:48
|
|
|
MARY052 schreef: | He Jolan,
Och dat arme kind.......ik denk dat je haar mag vertellen dat papa's en mama's hun best moeten doen om liefde te laten zien, dat ze (weet niet zo goed in welke woorden) maar dat ze hun kinderen ook niet mogen kwetsen. Dat ze de liefde ook "moeten" verdienen zeg maar.
Vertel haar vooral dat JEZUS het begrijpt wat ze voelt. Dat JEZUS ontzettend veel van haar houdt en niet boos op haar is nu ze het moeilijk vind om van haar papa te houden. Vertel haar dat JEZUS haar wil helpen met dit moeilijke stuk in haar jonge leventje. JEZUS begrijpt haar helemaal, ik denk dat dit heel belangrijk voor haar is en dat ze niet slecht is nu ze dit zo moeilijk vindt. (kan er bijna van huilen, zo'n kleine meid en dan al van die ingewikkelde dingen) (ook herkenbaar overigens)
Heel veel sterkte. Mary |
Dank je Mary!!
Verder niemand suggesties meer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:12
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ik vraag me af wanneer mn huis eens eindelijk verkocht word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:39
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MVV749 schreef: | On topic:
Het slechtste moment van vandaag was:
Wakker worden. Zoals vrijwel elke dag hetzelfde probleem. Niet omdat ik wakker wordt, maar hoe ik wakker wordt. |
hoe dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:37
|
|
|
Je ouders eren is volgens de bijbel een gebod met een belofte er aan gekoppeld.
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan. Na een half jaar kwam er een bezoekregeling tot stand waar beide partijen tevreden mee waren. Vooral ook de kinderen. Nu heb ik een vraag van mijn 6 jarig dochtertje waar ze heel erg mee zit. Zij heeft een heel teer hartje en wil volgens haar zeggen Jezus meer liefhebben als dat ze doet in de praktijk. Maar Jezus zegt dat je je ouders moet eren, en de kinderen op school vragen of ze nog van haar papa houd.
Mijn dochter wil daar geen antwoord op geven omdat ze dat niet meer doet. Ze schaamt zich daar vreselijk voor omdat ze denkt dat dat wel zou moeten. Als enige van de kinderen wil ze niet meer naar haar vader toe omdat ze het niet naar haar zin heeft, zich niet thuis voelt, maar vooral ook omdat ze bij haar vader niet christelijk meer zijn en erg vloeken. Een enkele keer heeft ze haar vader op zijn gedrag gewezen, wat op zich al bijzonder knap is voor een kind van 6. Alle keren deed hij dat af als gezeur en luisterde er verder niet naar.
Hoe vertel je een 6 jarig kindje hoe het eert uw vader en uw moeder is bedoeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:34
Onderwerp: Ik ga d'r vandoor
|
|
|
Dank je wel voor alle goed wensen, enne, sus, graag gedaan hoor tot ziens!
|
|
Naar boven |
|
|