Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:56
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ho Frank kan je strijken? zei je onlangs niet dat Hoeven niet zo ver van Oost-Vlaanderen ligt? je kan je hier altijd nuttig maken hoor  |
Er zijn tegenwoordig zoveel mannen die perfect kunnen strijken...ja we moeten wel.... en ook nog prive ict-er zijn pfff ..gewoon te gek voor woorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:53
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
DINI968 schreef: | Het zijn alleen wat praktische overwegingen om de dag goed door te komen bij slecht weer. Bovendien als jij je auto leeghaalt kan je aardig wat vrouwen bergen. Ik denk heus wel aan je toekomst hoor  |
Ooit ging in de Caddy een compleet voetbalelftal....of Sinterklaas met Zwarte Pieten...dus met de vrouwen moet dat ook lukken...hobbelend over de heide. Of moet ik de Gooische vrouwen meenemen. Schijnt populair te zijn onder de CM leden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:42
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij chatten slow omdat we vermoeden dat er leden zijn die niet zo vlug kunnen lezen. Dat is dus uit pure mensenliefde...  |
Inderdaad en we kunnen ook niet twee dingen tegelijk. Wetenschappelijk bewezen, dat vrouwen het blijkbaar verwachten de man nooit direct kunnen ontvangen en daarbij een pasklaar antwoordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:22
|
|
|
Onbewaakt netwerk?? of mobiel internet stickjes...
Ja gezellig als we reallife kunnen chatten en wat doen we ..met de kopjes achter het scherm Wel handig natuurlijk ...zo zie je niet of iemand in het bezit is van een kunstgebit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:49
Onderwerp: Leven in de eindtijd
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat is een invulling die broeder Orlando er aan geeft Leonard, het is goed om hem elke dag te verwachten, en volgens mij kwam het daar ook op neer. Maar gezien de berichten uit de wereld, en de beschrijvingen zoals die in de bijbel staan, vind ik persoonlijk 25 jaar nog heeeeel veel. 
.. |
Klopt Cross, maar Hij stelde degelijk dat onverwachts kwam en maximaal 25 jaar en ook daarin bepaald God zelf zijn (tijd)schema.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:47
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
Juist laat Satan je niet los als je behouden bent... Als je een lauwe Christen bent heeft hij je feitelijk al in de macht, want daar straalt niets van Jezus grote liefde uit en dus niet gevaarlijk voor die Satan. Persoonlijk bekruipt mij het gevoel dat, we heel vaak elkaar proberen te overtuigen van ons gelijk, dan door liefde van Christus er tevens in liefdevolle wijze te vertellen van zijn grote genade. Meer in de zin van wat ons bind dan wat ons scheid....Satan spint hier garen bij natuurlijk de verdeelde Christenen. We moeten uiterst alert zijn op de Satan ..als persoon...maar ook de demonische machten die zich voordoen als het licht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:36
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Hmm het prins op het witte paard? Waar moet die kerel al niet of wel aan voldoen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk zien we hier precies hetzelfde terug waar ik zo'n hekel aan heb. We gaan de toekomst invullen.... |
Maar Chat broeder Orlando uit de Bethel spreekt over een periode van 25 jaar en hoe sta jij hier tegenover?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:32
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Schrijf ik nu zo onduidelijk of ligt het aan het niet goed lezen. Het verschil is dat de gaventest een analyse is (vooraf) en dat leidt tot zelfontdekking en zelfverheerlijking. Bij het werken voor de Heer gaat het niet om de analyse, maar het gaat om het gebruiken ter ere van God en ten behoeve van de ander. |
Zelfverheerlijking is toch juist waar het niet om draait...ok begrijp je bijdrage volledig...misschien nog last van de jetlag van het weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In de toekomst koop ik idd een accu die er bijhoort, en ook de juiste acculader. |
Zal toch voor een originele lader gaan mariska i.v.m. contact problemen...maar ja kost ook wat meer natuurlijk. Soms worden laders ook voor 20 euro aangeboden op marktplaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dan heb je tenminste nog wat om te kussen  |
Gedenkwaardig moment Cross ...je staat al klaar met de camera
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat juist niet om het persoonlijk ontdekken, het gaat om het doen... |
Wat is het verschil Chat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:22
|
|
|
Hmmm meen me te herinneren dat de grote verdrukking mede door de Antichrist wordt veroorzaakt ...eerst een periode van 3,5 jaar enorme rust van zijn regeerperiode en dan 3,5 jaar de grote verdrukking. Voor de tijd heerst er een grote chaos ...waarin we feitelijk nu al deels leven ...het financieel en bancaire systeem staat op instorten, waaruit een nieuw systeem wordt geïntroduceerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:19
Onderwerp: Drachten
|
|
|
DINI968 schreef: | Veilig thuisgekomen dus?? Kon Marsjg zijn oogjes wel openhouden zo laat? |
Yep ...hmmm dat heb je hé...als je met CM leden op stap gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:00
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 11 april 2011, 17:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik had gisteren ook problemen met de CM site. Soms startte de site niet of viel hij uit. Er kwam dan iets op van cookies.
(Ik heb echt veel cookies gegeten maar dat hielp niet.)  |
Ja dat werkt niet Frankt ha ha ha ....
Heeft veel met beveiliging instellingen te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 16:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind eindtijdtheologie naast angst theologie liggen...In de refo kerken gaat het meer om het oordeel van God over zonde, in de evangelische wereld gaat het om de eindtijd. Eigenlijk geen verschil. Mensen moeten niet vanuit hun angst voor de eindtijd voor God kiezen, want dat heeft geen basis. |
Vanuit de gedachten op basis van pure angst is geen goede basis Chat inderdaad...ga nu zeker na de Dienst in Drachten met een andere kijk op relatie met God om. Een kwestie van genadetijd om de keuze te bepalen en eigenlijk moest ik constateren dat er veel meer overkomsten zijn, dan dingen die ons scheiden. Maar goed moet er ook eerlijk aan toegeven dat in Refo kerken ook veel verschillende theorieën leven en voor velen is angst inderdaad een belangrijke prikkel om te geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 15:52
|
|
|
Themadienst de Dag des Heren uit Openbaringen 4,5 in de Bethel was een bijzondere ervaring. De charismatische voorganger Orlando Bottenbley kwam bij mij over als een ware Christen voorganger dient te zijn. Zijn grenzeloze verkondiging van het Woord en het gunnen aan een ieder die op zoek is naar de liefde van Christus was van een uitzonderlijke klasse, dewelke alleen geïnspireerd kan worden door de Heilige Geest. Dank ook aan Lisa voor de gastvrijheid en liefdevolle ontvangst. Ook wil ik Dini en haar vriendin bedanken voor het eten en drinken en de gezellige middag, wat marsjg en mijn persoontje mochten beleven. We mogen dus terug kijken op een geslaagde middag/avondje in friesland ...de eerste dienst uit het Noorden, die hopelijk nu een vervolg gaat krijgen in andere Kerken/Gemeentes.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 11 april 2011, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 18:38
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Lijkt me wel zo gezellig, en voor de mensen die "drempelvrees" hebben toch ook weer makkelijker om naar binnen te gaan.  |
Thanks Crosss......misschien heb ik ook wel drempelvrees...
Leuk dat je ook meegaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 15:50
Onderwerp: Taize liederen
|
|
|
Een opmerkelijk ruim standpunt in deze topic. De internet link betreffende RD krant moet je toch tot nadenken stellen, gezien de journalistieke bevindingen getoetst aan de waarheid. Een krant als deze kan toch nooit en te nimmer onwaarheden vermelden op het internet. Opmerkelijke berichtgeving waaruit zelfs de vrijmetselaardij een vinger in de pap heeft in deze organisatie en weet je waar deze vrijmetselarij toe in staat is...er wordt zelfs in hogere kringen beweert, dat de huidige economische crisis veroorzaakt door het falende bancaire systeem te wijten was mede door de vrijmetselarij……..tevens gaan sommige zelfs zo ver dat er wordt beweert dat zij in staat worden geacht op zeer korte termijn de Tempel te Jeruzalem te kunnen herbouwen en met alle gevolgen van dien. Er bekruipt mij een angstig voorgevoel en wij Christenen berusten blijkbaar liever in de gedachten dat het allemaal wel meevalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 14:34
Onderwerp: koffieshop
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...mag je op CM niet roken??? Ik wilde net beginne met roken...  |
Heel slecht voor de longen Frankt ...weet eerlijk niet of koffie ook wel zo'n goed idee is. Werkt allemaal verslavend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:46
|
|
|
van het afgelopen weekend de film Sonny Boy gezien en daar danste ze in de regen...schijnt gebruikelijk te zijn in Suriname ...misschien een idee voor de picknick ??? ..of onder de party tenten ...
Maar denk wel, dat de dames van de organisatie.. het prima op de rails hebben staan.. 
maar ja weet ook niet alles hé ...heb per slotte nooit meegemaakt
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op vrijdag 8 april 2011, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:18
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
Johannes 1,1-18
Het evangelie volgens Johannes Het Woord is mens geworden 1 1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. 6 Er kwam iemand die door God was gezonden; hij heette Johannes. 7 Hij kwam als getuige, om van het licht te getuigen, opdat iedereen door hem zou geloven. 8 Hij was niet zelf het licht, maar hij was er om te getuigen van het licht: 9 het ware licht, dat ieder mens verlicht en naar de wereld kwam. 10 Het Woord was in de wereld, de wereld is door hem ontstaan en toch kende de wereld hem niet. 11 Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen. 12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God. 14 Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader. 15 Van hem getuigde Johannes toen hij uitriep: ‘Hij is het over wie ik zei: “Die na mij komt is meer dan ik, want hij was er vóór mij!”’ 16 Uit zijn overvloed zijn wij allen met goedheid overstelpt. 17 De wet is door Mozes gegeven, maar goedheid en waarheid zijn met Jezus Christus gekomen. 18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen. Noot (1:3-4) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven – Ook mogelijk is de vertaling: ‘en zonder dit was er niets. Wat bestaat, had leven in het Woord’.Noot (1:18) de enige Zoon, die zelf God is, die – Andere handschriften lezen: ‘de enige Zoon, die’.
Volgens mij kun je uit dit Bijbelgedeelte toch alles verklaren.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op vrijdag 8 april 2011, 12:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wie heeft er al eens een MP3-bestand zodanig bewerkt met Movie Maker en dat dan op Youtube geplaatst.
Ik zou dat ook eens graag doen maar ik begrijp er natuurlijk geen snars van en een goede duidelijke handleiding vind ik niet op het internet.
Alvast bedankt...
Frank |
Er zijn speciale programma’s voor Youtube Frankt...weet niet welke versie jij hebt van moviemaker en of daar de ondersteuning voor youtube aanwezig is. MP3 is een compressie van het originele audio bestand en in de regel gaat er altijd bepaalde tonen die je niet hoort verloren ....ook de kwaliteit kun je hiermee regelen ....Tevens heb je ook WMA van microsoft en ook Apple heeft ook zo zijn mediabestand. Weet dat Pinnacle wel de mogelijkheid had om een youtube film/audio te maken. Er zal ongetwijfeld wel een gratis versie aanwezig zijn op het internet. Misschien dat je een demo kan downloaden van pinnacle (een trialversie) ..of een oem versie via marktplaats.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:57
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Hmmm de taalgrens wordt nog lastig dan ...neem Brussel wel of niet de Hoofdstad van de Verenigde Nederlanden en welk Koningshuis?. Kijk was dat nou eerder aan de orde geweest, had ons een hoop geld kunnen besparen ..neem de Betuwelijn ..was niet nodig, omdat de Belgen al de IJzeren Rijn hebben...zo jammer..
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 7 april 2011, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:34
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
LISA610 schreef: | Erg grappig Leonard (maar niet heus) |
Ha ha ha ...o jullie zijn ook OK (gelukkig pff)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:56
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vind het zo spijtig allemaal. Na enkele maanden afwezigheid kom je terug naar CM omdat je het toch ergens mist of omdat iemand je vroeg om terug te komen. Voordien had je immers al eens contact gehad via de chat, forum en mail. Er is ergens een band ontstaan. Die band probeer je dan weer aan te halen wat nog schijnt te lukken ook. Althans voor enkele weken toch want het gehakketak tussen enkele leden loopt hoog op. Het is net of er verschillende kampen ontstaan. De eerder goede contacten lijken te verdwijnen omdat je het erg vind dat er plots 4 of 5 afmeldingen voor een activiteit zijn. Het is net alsof je een bepaalde kant kiest terwijl je gewoon maar aanhaalt dat het schrijnend is dat door misverstanden of een ongelukkige communicatie het verdriet en ongenoegen gevoed wordt én in stand wordt gehouden. Er worden hier op het forum theologische uiteenzettingen geplaatst, de christelijke waarden en normen worden nog eens duidelijk gemaakt; er worden ervaringen uitgewisseld; er wordt geschreven van hoe het zou moeten zijn en toch slagen sommige er niet in om een akkefietje uit te praten of bij te leggen. Het blijft sluimeren, het groeit, het gaat een eigen leven leiden en zonder dat we het beseffen zitten we in kluwen van bitterheid en wantrouwen. Wat kunnen en mogen we nog zeggen? Wie of wat kunnen we nog vertrouwen? Ik vind dit toch zo spijtig allemaal. Het is haast een kinderlijk gedrag van aantrekken en afwijzen. Het getuigt van een onvolwassen en van een niet-christelijk gedrag. Wat zouden de niet-leden of mensen die niet geloven nu denken wanneer ze het forum lezen? Wij, de leden, zíjn CM hoor. Door onze bijdrages op het forum, dat door iedereen kan gelezen worden, geven wij een bepaald beeld weer. De buitenstaander die al die onenigheden leest zal niet de schrijver beoordelen maar wel de site. De inhoud van het forum dat door iedereen kan gelezen worden is zowat het uithangbord van deze site. Een site die toch hele nobele doelstelling nastreeft en die ook al mooie resultaten heeft opgeleverd. Het is niet altijd kommer en kwel want er verschijnen mooie bijdrages op het forum, vriendschappen worden gesmeed, er ontstaan mooie relaties, er wordt gehuwd en er zijn zelfs CM-baby’s. Toch blijft er bij de meeste mensen een beeld hangen van de negatieve zaken. Dat is nu eenmaal zo, dat is een psychologisch gegeven eigen aan de mens. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat die negatieve punten niet kunnen opgelost worden. Het vergt een beetje moed, misschien ook wel een traan, om te praten over ‘mijn’ aandeel in deze conflicten. Iets kunnen toegeven waar je fout zat of iets goedmaken getuigt van onze christelijke wandel die we zo hoog in het vaandel dragen. We hebben misschien wel andere en ons zelf gekwetst. Is dan nu niet de tijd van helen aangebroken?
Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…
Frank (Misschien hoort dit niet thuis in deze topic. Ik weet ook niet waar ik het ergens anders moest schrijven.) |
Iedereen maakt fouten Frankt....maar het is gewoon spijtig te constateren, dat sommige blijkbaar niet ten volle kunnen vergeven. Verbazingwekkend is met name de theologische verhandeling en het vervolgens niet weten te hanteren in het dagelijks leven. Uitgangspunt is toch elkaar te moeten vergeven. Maar wil nou ook weer niet een te negatief beeld weer geven, want heb ook wel gemerkt dat in de meeste gevallen wel een gewoon gesprek mogelijk is.
nu weer on-topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 april 2011, 17:25
Onderwerp: Bezoek aan kerkdiensten
|
|
|
Dan wordt het lijstje nu dus als volgt:
- VBG de Bethel in Drachten: 4e themadienst Openbaringen 10/4 om 19:30 uur. - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 1 mei om 14.00 uur - Noordoost Friesland - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om .... uur. - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|