ChristianMatch
 


Forum

Leven in de eindtijd
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:18
 
Leonard schreef vanmiddag in het topic op Taizé het volgende:
Tevens gaan sommige zelfs zo ver dat er wordt beweerd dat zij in staat worden geacht op zeer korte termijn de Tempel te Jeruzalem te kunnen herbouwen en met alle gevolgen van dien. Er bekruipt mij een angstig voorgevoel en wij Christenen berusten blijkbaar liever in de gedachten dat het allemaal wel meevalt.


Hierop heb ik het volgende geantwoord:
Enne.. waarom maak jij je zo ongerust over de herbouw van de tempel te Jeruzalem? Die gaat er immers toch wel komen, we weten alleen nog niet precies wanneer. Hoewel, wellicht raken we wel heel erg off-topic als we het daar over gaan hebben. Dan kunnen we misschien beter een topic over de eindtijd openen?


Bij deze dus een nieuw topic over leven in de eindtijd. En om dan gelijk maar even in te haken op de herbouw van de derde tempel:

Er staat geschreven dat er een 3e tempel herbouwd zal worden in de eindtijd. De plannen daarvoor liggen er al. Vorig jaar reden er 200 bussen in Jeruzalem met een tekst en een foto van een herbouwde tempel. De voorbereidingen van de herbouw van die derde tempel zijn al zo ver dat de tempel er in principe binnen een jaar kan staan. En in Ezechiël 40 wordt voorspeld dat er een derde tempel gebouwd zal gaan worden. Dus ja, die tempel gaat er echt wel komen…. Maar moeten wij als christenen daar bang voor zijn?


Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 19:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:43
 
Ik geloof niet dat we als christen bang moeten zijn voor de eindtijd. De eindtijd brengt ons alleen dichter bij God. Het enige wat wij hoeven te doen is te blijven vertrouwen op God.
Wie er wel bang voor moeten zijn, dat zijn de mensen die Jezus nog niet toebehoren.
Want er komt een tijd dat de tijd van genade voorbij is, dan is men te laat om een keuze voor Jezus te maken.
Enge dingen gebeuren ook vandaag de dag, zonder dat men het verwacht.
Denk maar aan de aardbeving in Japan en het bloedbad in Alphen aan de Rijn.
Er is maar een reden, denk ik, om bang te zijn voor de toekomst. Dat is als je niet weet of je wel gered bent door Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN096





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:44
 
Mattheüs 25:1-46

Gelijkenis der wijze en dwaze maagden
Alsdan zal het Koninkrijk der hemelen gelijk zijn aan tien maagden, welke haar lampen namen, en gingen uit, den bruidegom tegemoet.

En vijf van haar waren wijzen, en vijf waren dwazen.

Die dwaas waren, haar lampen nemende, namen geen olie met zich.

Maar de wijzen namen olie in haar vaten, met haar lampen.

Als nu de bruidegom vertoefde, werden zij allen sluimerig, en vielen in slaap.

En ter middernacht geschiedde een geroep: Ziet, de bruidegom komt, gaat uit hem tegemoet!

Toen stonden al die maagden op, en bereidden haar lampen.

En de dwazen zeiden tot de wijzen: Geeft ons van uw olie; want onze lampen gaan uit.

Doch de wijzen antwoordden, zeggende: Geenszins, opdat er misschien voor ons en voor u niet genoeg zij; maar gaat liever tot de verkopers, en koopt voor uzelven.

Als zij nu heengingen om te kopen, kwam de bruidegom; en die gereed waren, gingen met hem in tot de bruiloft, en de deur werd gesloten.

Daarna kwamen ook de andere maagden, zeggende: Heer, heer, doe ons open!

En hij, antwoordende, zeide: Voorwaar zeg ik u: Ik ken u niet.

Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal.


Er zijn 2 soorten mensen in de kerk.
God weet wie we zijn, Ontwaakt en bidt!!!!!!
Haast u en spoed u om uws levens wil.
Want morgen is het te laat

Herman388
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:49
 
MARIAN096 schreef:

Er zijn 2 soorten mensen in de kerk.
God weet wie we zijn, Ontwaakt en bidt!!!!!!
Haast u en spoed u om uws levens wil.
Want morgen is het te laat

Herman388

Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 12:52
 
LISA610 schreef:
Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien?
Ik vind eindtijdtheologie naast angst theologie liggen...In de refo kerken gaat het meer om het oordeel van God over zonde, in de evangelische wereld gaat het om de eindtijd. Eigenlijk geen verschil.
Mensen moeten niet vanuit hun angst voor de eindtijd voor God kiezen, want dat heeft geen basis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind eindtijdtheologie naast angst theologie liggen...In de refo kerken gaat het meer om het oordeel van God over zonde, in de evangelische wereld gaat het om de eindtijd. Eigenlijk geen verschil.
Mensen moeten niet vanuit hun angst voor de eindtijd voor God kiezen, want dat heeft geen basis.

Mee eens Chat. Ik bedoelde ook niet dat mensen vanuit hun angst voor de eindtijd voor God moeten kiezen. Waar ik op doelde is dat wij als christenen ons bewust moeten zijn van onze opdracht om het evangelie te verkondigen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 15:37
 
De eindtijd komt per definitie met het voortschrijden van de tijd altijd dichterbij. Hoe definiëren we de eindtijd? En hoe kunnen we zo zeker weten dat die nabij is? God weet toch alleen wanneer? Zo staat het in de Bijbel. Moeten we dan niet wat voorzichtig zijn om het te durven voorspellen dat het dichtbij komt of is? Dat mensen zich tot God wenden is altijd prima natuurlijk. Maar gezien bovenstaande moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. Zekere uitspraken doen hierover, kan dat eigenlijk wel?


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 11 april 2011, 18:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 16:01
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind eindtijdtheologie naast angst theologie liggen...In de refo kerken gaat het meer om het oordeel van God over zonde, in de evangelische wereld gaat het om de eindtijd. Eigenlijk geen verschil.
Mensen moeten niet vanuit hun angst voor de eindtijd voor God kiezen, want dat heeft geen basis.

Vanuit de gedachten op basis van pure angst is geen goede basis Chat inderdaad...ga nu zeker na de Dienst in Drachten met een andere kijk op relatie met God om. Een kwestie van genadetijd om de keuze te bepalen en eigenlijk moest ik constateren dat er veel meer overkomsten zijn, dan dingen die ons scheiden. Maar goed moet er ook eerlijk aan toegeven dat in Refo kerken ook veel verschillende theorieën leven en voor velen is angst inderdaad een belangrijke prikkel om te geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:26
 
LISA610 schreef:
Mee eens Chat. Ik bedoelde ook niet dat mensen vanuit hun angst voor de eindtijd voor God moeten kiezen. Waar ik op doelde is dat wij als christenen ons bewust moeten zijn van onze opdracht om het evangelie te verkondigen. Knipoog smiley
Ik vind geen evangelie terug in eindtijdboeken of films...alleen maar chr. bangmakerij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind geen evangelie terug in eindtijdboeken of films...alleen maar chr. bangmakerij.

Nou Chat ik ken de boeken die jij gelezen hebt en de films die jij gezien hebt niet. Wel ken ik de films "Left behind". Daar werd ik totaal niet bang van hoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:24
 
THOMAS968 schreef:
De eindtijd komt per definitie met het voortschrijden van de tijd altijd dichterbij. Hoe definiëren we de eindtijd? En hoe kunnen we zo zeker weten dat die nabij is? God weet toch alleen wanneer? Zo staat het in de Bijbel. Moeten we dan niet wat voorzichtig zijn om het te durven voorspellen dat het dichtbij komt of is? Dat mensen zich tot God wenden is altijd prima natuurlijk. Maar gezien bovenstaande moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. Zekere uitspraken doen hierover, kan dat eigenlijk wel?


Thomas.


Zekere uitspraken over tijdstippen zijn ook niet gedaan, er is wel gekeken, zoals de bijbel ook zegt, naar de tekenen om ons heen. Afgelopen zondag werden trouwens de hoofdstukken 4 en 5 behandelt, de troon, de 24 ouderlingen, de vier wezens/beesten en het lam in het midden. Gewoon een bijbelstudie over het boek Openbaring, waarbij net als elke bijbelstudie wordt gekeken naar de inhoud van de te behandelen hoofdstukken.

Ik ben dankbaar dat ik weet waar mijn zekerheid ligt, in het werk van Jezus Christus, dat ik daardoor straks God in al zijn Volheid en Heerlijkheid mag aanschouwen. Ook dat staat in Openbaring .....
Dat ik de zekerheid heb dat ik door de Liefde van God, in het werk van Jezus Christus, als kind van de Allerhoogste, Hem straks tegemoet ga, voordat de grote verdrukking aanvangt. Ook dat staat in Openbaring.....
Dat ik zeker weet dat het leven in de eindtijd geen angstgeloof is, maar mij veel meer bewust maakt van de Liefde die God mij heeft gegeven, door zijn Zoon Jezus Christus. Ook dat staat in Openbaring ....

Openbaring en nog een aantal bijbelboeken gaan specifiek over wat er staat te gebeuren, het heeft nou eenmaal mijn interesse, maar ik zie het altijd in perspectief waarin Gods Liefde voor mij centraal staat. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 21:29
 
LISA610 schreef:
Nou Chat ik ken de boeken die jij gelezen hebt en de films die jij gezien hebt niet. Wel ken ik de films "Left behind". Daar werd ik totaal niet bang van hoor....
Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 00:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen.


In het hier en nu, zit ook de eindtijd verweven. Dus ook de toekomst die je straks zult hebben als je in Gods aanwezigheid mag zijn. Is dat niet de reden dat Jezus Christus naar deze aarde kwam, om ons een toekomst te bieden .... Eindtijd is niet alleen weten welke verschrikkelijke dingen staan te gebeuren, maar ook het uitzien naar Hem die ons heeft vrijgekocht!!! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen.

...


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 12 april 2011, 10:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:29
 
LISA610 schreef:
Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien?

Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin....
Waar staat het dat we weg gerukt worden uit deze wereld.
Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt.
Tevens is de 70e jaar week door Darwin zomaar de toekomst in gegooid.
Waardoor hij meent dat er nog 3 1/2 jaar de antichrist na de opname zal regeren.
Weleens bij stil gestaan dat de 70e jaarweek, welke bestemd is voor de joden, al geweest is. Toen de Here Jezus aan het kruis hing, scheurde de voorhangsel van de Tempel, daarmee was de spijsoffer en de slachtoffer gestopt.
Dus de helft van de 70e jaarweek uit Daniel is toen vervult.
3 1/2 jaar daarvoor werd de Here Jezus gedoopt en is de het evangelie veranderd in een Hemelse koningrijk. 3 1/2 jaar daarna werd Stefanis gedood en is de laaste dagen (eindtijd) begonnen.
Johannes zegt zelf dat hij al in de verdrukking zat.

Openb 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.


Laatst aangepast door
MAC823
op dinsdag 12 april 2011, 01:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:50
 
[quote=MAC823]Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin....

Hmmm deze theorie over de serie films/boeken van Left Behind heb ik nog niet eerder gehoord, dus je maakt me wel nieuwsgierig. Heb zelfs even zitten googlen, maar kan zo snel niets vinden en ik moet zo aan het werk. Dus vandaar de vraag aan jou: Waarop baseer je deze uitspraak?

Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt.
Waar lees je dit?

Begrijp ik het goed als jij zegt dat je meent dat er geen opname van de gemeente plaats vind voordat de tijd van de grote verdrukking aanbreekt en dat jij meent dat de tijd van de grote verdrukking in feite al aangebroken is?


Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 12 april 2011, 09:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:22
 
Hmmm meen me te herinneren dat de grote verdrukking mede door de Antichrist wordt veroorzaakt ...eerst een periode van 3,5 jaar enorme rust van zijn regeerperiode en dan 3,5 jaar de grote verdrukking. Voor de tijd heerst er een grote chaos ...waarin we feitelijk nu al deels leven ...het financieel en bancaire systeem staat op instorten, waaruit een nieuw systeem wordt geïntroduceerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:28
 
Eigenlijk zien we hier precies hetzelfde terug waar ik zo'n hekel aan heb. We gaan de toekomst invullen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk zien we hier precies hetzelfde terug waar ik zo'n hekel aan heb. We gaan de toekomst invullen....


Maar Chat broeder Orlando uit de Bethel spreekt over een periode van 25 jaar en hoe sta jij hier tegenover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:41
 
LEONARD480 schreef:
Maar Chat broeder Orlando uit de Bethel spreekt over een periode van 25 jaar en hoe sta jij hier tegenover?


Dat is een invulling die broeder Orlando er aan geeft Leonard, het is goed om hem elke dag te verwachten, en volgens mij kwam het daar ook op neer.
Maar gezien de berichten uit de wereld, en de beschrijvingen zoals die in de bijbel staan, vind ik persoonlijk 25 jaar nog heeeeel veel. Knipoog smiley


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 12 april 2011, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:49
 
CROSSROAD317 schreef:
Dat is een invulling die broeder Orlando er aan geeft Leonard, het is goed om hem elke dag te verwachten, en volgens mij kwam het daar ook op neer.
Maar gezien de berichten uit de wereld, en de beschrijvingen zoals die in de bijbel staan, vind ik persoonlijk 25 jaar nog heeeeel veel. Knipoog smiley


..

Klopt Cross, maar Hij stelde degelijk dat onverwachts kwam en maximaal 25 jaar en ook daarin bepaald God zelf zijn (tijd)schema.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:39
 
als je naar bijvoorbeeld de zondvloed kijkt, zie je dat noach zijn zoon methuzalem noemt (=als hij sterft komt het)
methuzalem werd 969 jaar oud; God is genadig en lankmoedig, en stelde waarschijnlijk het oordeel uit.

in de bijbel wordt al gesproken over dat men leeft "in het laatste der dagen", en dat is toch al best een heel aantal jaartjes terug.
ik denk niet dat er een pijl op is te trekken in welk jaar precies de laatste dag zal zijn. daarnaast vind ik het ook niet van belang; als ik morgen sterf, dan is het voor mij de laatste dag.

op dit moment doe ik wat mijn hand vind om te doen;
de knopen van het onrecht losmaken, banden van verdrukking vernietigen, verpletterden oppeppen, de hongerigen brood delen, de armen en eenzamen in je huis opnemen, de naakten kleden, en de herbergzaamheid niet vergeten........ (jes 58)

zou dat niet de manier zijn, waarop God ons graag om ziet gaan met de tijd die ons nog gegeven is?


in Judas staat een stukje over de eindtijd, dat er spotters zullen komen, en dan staat er;
maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilig geloof.
laat u bij het bidden leiden door de Heilige Geest,
houd vast aan Gods liefde,
en zie uit naar de barmhartigheid van onze Heere Jezus Christus, die u het eeuwige leven zal schenken
ontferm u over wie twijfelen,
red anderen door hen aan het vuur te ontrukken,
uw medelijden moet gepaard gaan met vrees.
de enige God,
die macht heeft u voor struikelen te behoeden
en u onberispelijk en juichend van vreugde voor zijn majesteit te laten verschijnen,
die ons redt door Jezus Christus, onze Heer;
Hem behoort de luister,
de majesteit,
de kracht
en de macht,
vóór alle eeuwigheid,
nu
en tot in alle eeuwigheid.
amen.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 12 april 2011, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 13:13
 
LEONARD480 schreef:
Klopt Cross, maar Hij stelde degelijk dat onverwachts kwam en maximaal 25 jaar en ook daarin bepaald God zelf zijn (tijd)schema.

Die 25 jaar is geen vast gegeven hoor.. niemand weet het precies. Maar als het inderdaad binnen 25 jaar zo ver is hebben de oudsten van de Bethel Orlando wel laten beloven dat hij niet een eeuwigheid gaat opscheppen over t feit dat ie gelijk heeft gehad Knipoog smiley

Jongens het gaat niet om voorspellingen van het hoe, wanneer en wat. We mogen ons bewust zijn van de tijd waarin we leven en dat er nog het nodige te gebeuren staat. Maar we leven wel nu he..

Lees daarom de bijdrage van Hannah nog maar een keer over... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 13:22
 
LISA610 schreef:
Die 25 jaar is geen vast gegeven hoor.. niemand weet het precies. Maar als het inderdaad binnen 25 jaar zo ver is hebben de oudsten van de Bethel Orlando wel laten beloven dat hij niet een eeuwigheid gaat opscheppen over t feit dat ie gelijk heeft gehad Knipoog smiley

Jongens het gaat niet om voorspellingen van het hoe, wanneer en wat. We mogen ons bewust zijn van de tijd waarin we leven en dat er nog het nodige te gebeuren staat. Maar we leven wel nu he..

Lees daarom de bijdrage van Hannah nog maar een keer over... Knipoog smiley

Nee, schreef toch ook dat het in Gods handen ligt qua tijdschema...maar ook op de DVD komt Orlando daarop terug ...dat het volgens hem niet langer kan duren dan 25 jaar voor de wederkomst van Christus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 19:44
 
HANNAH op dit moment doe ik wat mijn hand vind om te doen;
de knopen van het onrecht losmaken, banden van verdrukking vernietigen, verpletterden oppeppen, de hongerigen brood delen, de armen en eenzamen in je huis opnemen, de naakten kleden, en de herbergzaamheid niet vergeten........ (jes 58)

Zo ken ik je weer.

Met alle respect, maar ik vind die 25 jaar echt een slag in de lucht. Hij is wel zo wijs om enige reserve aan te houden. Ik heb zeker bewondering voor Bottenbley maar als God het alleen weet, KAN niemand anders het weten. Het er al of niet klaar voor zijn, is te vergelijken met de dood, die ook elk moment kan komen.
En Gods wederkomst, daar hoef je toch als Christen niet bang voor te zijn?

Thomas, geloven doe je niet uit angst.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 april 2011, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:51
 
Deze liedjes uit opwekking geven goed weer wat voor mij het leven in de eindtijd inhoudt. Het is een uitzien naar Hem .... Lachende smiley


Opwekking 665: Ooit komt er een dag ....

http://www.youtube.com/watch?v=ohcorwOXAkw

Opwekking 585: Er is een dag ....

http://www.youtube.com/watch?v=t4u9Xccr3AM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:59
 
THOMAS968 schreef:
HANNAH op dit moment doe ik wat mijn hand vind om te doen;
de knopen van het onrecht losmaken, banden van verdrukking vernietigen, verpletterden oppeppen, de hongerigen brood delen, de armen en eenzamen in je huis opnemen, de naakten kleden, en de herbergzaamheid niet vergeten........ (jes 58)

Zo ken ik je weer.

Met alle respect, maar ik vind die 25 jaar echt een slag in de lucht. Hij is wel zo wijs om enige reserve aan te houden. Ik heb zeker bewondering voor Bottenbley maar als God het alleen weet, KAN niemand anders het weten. Het er al of niet klaar voor zijn, is te vergelijken met de dood, die ook elk moment kan komen.
En Gods wederkomst, daar hoef je toch als Christen niet bang voor te zijn?

Thomas, geloven doe je niet uit angst.


Goede invulling, Thomas ... er was zeker enige reserve te bespeuren in de opmerking van Bottenbley (ook weer zeer overtuigend). Maar we praten en schrijven steeds over die angst. Toch ervaar ik het overlijden van mijn moeder, niet als een zeer angstig moment. Het gaf rust dat ze bij de Heer was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 15:53
 
LEONARD480 schreef:
Maar Chat broeder Orlando uit de Bethel spreekt over een periode van 25 jaar en hoe sta jij hier tegenover?
Speculaties over tijd en datum zijn tot nu toe nooit uitgekomen. En ze zijn van alle tijden....Als mensen beginnen met dat de zonde toegenomen is, kennen ze hun geschiedenis niet. Wat ze in Sodom en Gommorra uitspookten of in de Romeinse tijd...die tijden waren niet veel anders dan de onze.
De grootste vulkaanuitbarsting is van eind 19e eeuw, dus toen was de aarde ook al in beweging. Het is een subjectief gegeven, dat alles zoveel erger is dan vroeger. Heeft ook te maken met de tv, alles kunnen we nu zien en meemaken.
De opwarming van de aarde kan ook gewoon een normaal natuurlijk gegeven zijn, en hoeft niet te maken hebben met ons gebruik van fossiele brandstoffen.
Kortom, ik heb zo mn bedenkingen bij deze uitspraak, vooral omdat de zgn tekenen van deze tijd ook best wel iets is wat in het grote perspectief misschien wel mee zou kunnen vallen.
Tsunami's zijn er ook altijd geweest, het bijzondere is, dat we nu kunnen zien wat het teweeg brengt.
Zoals ik al vaker gezegd heb, is er eigenlijk maar één criterium dat de Bijbel geeft, een soort thermometer kun je zeggen, waarin je kunt aflezen hoe ver we van de komst van Jezus af zijn. Alle volken hebben dan van het evangelie gehoord. Wat ik dus als een positief aspect zie, is dat de zendingsijver de laatste eeuw gelukkig weer toegenomen is. Wycliffe verwacht dat in deze eeuw alle volken een bijbelvertaling zullen hebben...Ook zie ik dat via de satelliet volken bereikt worden met het evangelie, maar goed, jullie weten dat ik een groot fan ben van de satellietschotel..


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 14 april 2011, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Speculaties over tijd en datum zijn tot nu toe nooit uitgekomen. En ze zijn van alle tijden....Als mensen beginnen met dat de zonde toegenomen is, kennen ze hun geschiedenis. Wat ze in Sodom en Gommorra uitspookten of in de Romeinse tijd...die tijden waren niet veel anders dan de onze.
De grootste vulkaanuitbarsting is van eind 19e eeuw, dus toen was de aarde ook al in beweging. Het is een subjectief gegeven, dat alles zoveel erger is dan vroeger. Heeft ook te maken met de tv, alles kunnen we nu zien en meemaken.
De opwarming van de aarde kan ook gewoon een normaal natuurlijk gegeven zijn, en hoeft niet te maken hebben met ons gebruik van fossiele brandstoffen.
Kortom, ik heb zo mn bedenkingen bij deze uitspraak, vooral omdat de zgn tekenen van deze tijd ook best wel iets is wat in het grote perspectief misschien wel mee zou kunnen vallen.
Tsunami's zijn er ook altijd geweest, het bijzondere is, dat we nu kunnen zien wat het teweeg brengt.
Zoals ik al vaker gezegd heb, is er eigenlijk maar één criterium dat de Bijbel geeft, een soort thermometer kun je zeggen, waarin je kunt aflezen hoe ver we van de komst van Jezus af zijn. Alle volken hebben dan van het evangelie gehoord. Wat ik dus als een positief aspect zie, is dat de zendingsijver de laatste eeuw gelukkig weer toegenomen is. Wycliffe verwacht dat in deze eeuw alle volken een bijbelvertaling zullen hebben...Ook zie ik dat via de satelliet volken bereikt worden met het evangelie, maar goed, jullie weten dat ik een groot fan ben van de satellietschotel..



In zekere zin moet ik je gelijk geven Chatuliem, betreft een aantal natuurrampen in combinatie met de massamedia van nu. Er is wel iets anders aan de hand en dat gaat over het Midden-Oosten (de staat Israël) en de voortdurende spanningen, ontrent dit gebied. Als dictators verdwijnen, komt daar een veel grotere macht uit de achtergrond voor terug. Christenvervolgingen waren daar allang, maar werden soms door de Dictators nog enigszins in de hand gehouden. Alles heeft natuurlijk niets met onze persoonlijke geloofsleven te maken en het is vaak puur speculatief over de toekomst. Wel staat voor mij als een paal boven water dat er een aantal zaken zijn dat de Bijbel waarschuwingen geeft. Elke dag zie je dichtbij al de ontwikkelingen in een rap tempo. Neem de chiptechnologie dat grote sprongen voorwaarts maakt en het doel is alleen de mens verder van God van te dwalen. Ook weten we dat niets meer veilig is op gebied van de betalingen/pinnen en dus komt het teken van het beest heel dichtbij. Barcodes zijn al decennia lang het teken van het beest (666) en we sluiten min of meer vaak de ogen voor het egoïsme van het individu vandaag de dag. Je hoeft niet zover te gaan hoor ..zelfs op CM bespeur ik al dat we afglijden in normen en waarden en ook in liefde tot elkaar. Je vraagt met name af, waarom wij mensen elkaar zo in het diepste, de ander pijn en verdriet doen.
Vaak hoor ik de verhalen, we groeiden gewoon uit elkaar en vraag je af waarom. Is er niemand die zich afvraagt, dat we onszelf volledig kwijt zijn en waarom kunnen we ons niet meer verdiepen in die ander. Blijkt dus ook hierin dat de Satan zijn werk goed doet. Hoe meer twistpunten en minder liefde, hoe beter Hij het voor elkaar heeft.
Ook de Satan kan zich voordoen als het licht en in de eind der tijden zullen velen valse dwaalleraren zijn.
Ook ik zie in dat Kerken niet altijd op het juiste spoor zaten, maar alleen uit de Liefde van Christus ter toetsing aan de Bijbel, kunnen we aan de oplossing bieden uit louter Genade van de Hemelse Vader.
Wel dien ik te vermelden dat CM ook zeer leerzaam kan werken en dus weer goed voor je persoonlijke geloofsbeleving.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals ik al vaker gezegd heb, is er eigenlijk maar één criterium dat de Bijbel geeft, een soort thermometer kun je zeggen, waarin je kunt aflezen hoe ver we van de komst van Jezus af zijn. Alle volken hebben dan van het evangelie gehoord. Wat ik dus als een positief aspect zie, is dat de zendingsijver de laatste eeuw gelukkig weer toegenomen is. Wycliffe verwacht dat in deze eeuw alle volken een bijbelvertaling zullen hebben...Ook zie ik dat via de satelliet volken bereikt worden met het evangelie, maar goed, jullie weten dat ik een groot fan ben van de satellietschotel..

Sterker nog, Wycliff streeft ernaar om voor 2025 de Bijbel in alle talen vertaald te hebben:
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lStrAction=archief&oId=14265
Lachende smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 14 april 2011, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2