ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
[
Daarom geloof ik ook in bevrijding. Het beest wat ze in hun hebben is weg te halen door gebed, voorbede en door een lange strijd. Maar het is te doen. Zoals vele van jullie hebben getuigd, is het een moeilijke haast onbegaanbare weg, om los te komen van je verleden. Maar uiteindelijk komt die bevrijding wel.[/quote]


Heterosexualiteit kan zich net zo goed als beest uiten. Om dat te zien en mee te maken hoef je niet zo ver te reizen, voorbeelden te over op CM. Iemand die hetero is bevrijdt zich niet daarvan en homosexuele mannen en vrouwen ook niet. Sexuele gerichtheid is een nagenoeg onveranderlijk gegeven waar je niet los van komt. Het is in de menselijke hersens aantoonbaar. Ik zal hetero blijven en daar kan niemand wat aan veranderen. Ik wil daar ook niet van bevrijd worden. Het aanpraten van schuldcomplexen en dreigen met hel en verdoemenis heeft niet gewerkt en zal niet werken. Voor veruit de meeste mensen is ereknning, begeerd worden en beminnen met daarin sexualiteit een basisbehoefte. En iedereen die het nieuws volgt weet dat het celibaat niet alleen een groot kwaad kan zijn, maar ook is. Ondanks beloften met verwijzingen naar God is het meestal niet vol te houden. Elke biechtvader kende het verschijnsel wat men onder priesters eufemistisch de noodsexualiteit noemde. Het is ook onnatuurlijk. Het zou voor veel mensen pas een bevrijding zijn, zeker in onze kring, sexualiteit niet in een sfeer van zonde of schuldgevoelens te trekken.

Thomas, die andersgeschapenen ook liefde gunt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 april 2010, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 17:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Dat is gewoon levende taal. Vroeger zei men: 1 ei en 2 eier. Maar dat herkent men nu niet meer als meervoud en kopen we dus eieren.

Het is wel vreemd met die guldens op de bank. Maar weer hetzelfde als met dollars of Britse ponden. Eigenlijk waren het gouden (gulden) florijnen. (Dfl. = Dutch florins).

Eén euro, twee euro's, euri typt weer wat sneller. Misschien is het een soort turbo-term of sms-woordje. Onze kindskinderen zullen ws. niet beter weten dan euro en euri. Tenzij we de guldens en de rijksdaalders weer terug willen. 100 gulden of honderden guldens. Ook toen was er verschil tussen meervoud en meervond.

't Blijft boeiend hé, taal. Lachende smiley

In de Middeleeuwen was schoen het meervoud van schoe, en schoe is dus wat wij nu een schoen noemen. Wij hebben daar later weer schoenen van gemaakt, het is daarmee een soort van dubbel meervoud. Het Friese 'skoech en skuon' heeft de oorspronkelijke vorm nog. 'Hun hebben gezegd' wordt ook nog wel eens Nederlands, vrees ik. Er is al voor gepleit door taalkundigen, zucht.

Thomas, die vindt dat leerkrachten zonder stem niet kunnen functioneren.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 april 2010, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 00:55
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.
 
[/quote]



Mannen denk nou alsjeblieft na met je hersens en niet met je hormonen.[/quote]





Vrouwen hebben ook hormonen en denken net zoveel in die termen als mannen hoor. Een beetje cliche is het allemaal, vind ik.

Thomas, die vindt dat er niks mis is met naast wat hersens ook wat hormonen te hebben.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 april 2010, 01:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging
 
JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk geloof ik nu al voor het nu, maar als er geen hierna zou zijn, zou ik geen nut in het geloof zien.

1 Kor 15,14 en als Christus niet is opgewekt, is onze verkondiging zonder inhoud en uw geloof zinloos.

hou niet zo van zinloos gedoe namelijk.

Waar is het nut, geloven in iets wat niet is, is nogal dom vind ik.

Ben ik wel met je eens, maar ik denk toch dat het bij de christelijke levenswandel blijven op zich toch ook zijn vruchten afwerpt.Ik vind het goed voor een mens om te leven uit liefde en vergeving. Of het in de tekst van Corinthe alleen om die verkondiging gaat van een hiernamaals weet ik niet.
Overigens ben ik wel blij met een hemels perspectief, maar dan nog kan liefde en vergeving geen kwaad.

Thomas, die denkt dat het in het Christendom niet alleen om het eigen behoud mag gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging
 
SUSANNAH475 schreef:

Ik geloof ook dat het eeuwige leven hier en nu al begint... niet straks pas als je dood bent... super vind ik dat !!

Tegenwoordig zijn er ook gelovigen die dat denken, Jezus niet opgestaan, etc.
Vraag me echt af waarom ik dan nog zou geloven??.... zijn dan leukerder dingen te bedenken.


Jonathan, ons leven met Christus is al begonnen en het is al een mooi begin om in het voortijdig licht te staan. Hoewel ik denk dat Jezus wel is opgestaan etc. zou ik in het andere geval nog gelovig willen zijn. Ik ben er van overtuigd dat een ieder die voor Hem gekozen heeft, en dat oprecht geprobeerd heeft na te leven, behouden zal zijn. Maar ook op aarde nu al een beter leven heeft.

Het lijkt er op dat je dan alleen gelovig bent omdat je dan weet het na de dood goed te hebben en dat je anders niet de moeite zou nemen gelovig te zijn omdat je wel leukere dingen kunt bedenken.

Thomas, die hoopt dat het anders is dan wat hij meent te lezen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 april 2010, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
THOMAS968 schreef:
Haalde ik vanmiddag die Cabernet van jou, kom ik thuis, heb ik een konijn vergeten.....
Maar die lekkere wijn te laten staan is ook zonde he. Hoe los ik dit op?

Thomas, innerlijk verscheurd.


Liesbeth:



LIESBETH326 schreef:
Is dit jouw manier om je uit te nodigen voor een diner en dan een aardigheidje mee te brengen? Clown smiley


Leanne:
Lijkt me meer een smoes om zelf de hele fles leeg te drinken.....
En weet je........dat zou ik ook doenKnipoog smiley


Leanne had het volledig bij het rechte eind, het spijt me, Liesbeth. Ik had zelfs helemaal geen zin in konijn Knipoog smiley De Cabernet is al open.

Thomas, die met een aantal mensen het paasmaal heeft genuttigd, zonder paashaas maar met Muscadet, ook lekker.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 april 2010, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:22
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging
 
Wat is het kenmerkende van de hel? Het is de plaats waar God niet is.
Ik denk dat het nedergedaald zijn tot in de hel duidt op de godverlatenheid die Jezus aan het kruis heeft ervaren: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?



Boeiende gedachte, Liesbeth..

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Cabernet dr bij? Kwijlende smiley



Haalde ik vanmiddag die Cabernet van jou, kom ik thuis, heb ik een konijn vergeten.....
Maar die lekkere wijn te laten staan is ook zonde he. Hoe los ik dit op?

Thomas, innerlijk verscheurd.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 april 2010, 20:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 april 2010, 11:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIJAN072 schreef:
Joh, is toch een kleine moeite. Ff kopiëren en plakken.


Omdat het past bij deze dagen:

http://www.youtube.com/watch?v=8C4xmB1QWYk&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=EgZ0K8vCdbo&feature=related

Thomas, die denkt dat zelfs de duivel hier van kan huilen....


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 april 2010, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Voor jullie gelezen
 
ERIC483 schreef:
Maar volgens mij doen we er nog steeds meer dan een jaar over om het zonnestelsel uit te komen... Zelf op 1 april Lachende smiley

Sterker nog: het heeft geen zin. Want waar wil je dan naar toe? De dichtsbijzijnde ster staat vier en een half lichtjaar van ons af, en het licht heeft een snelheid van 300.000 km per seconde. Ons voortbewegen met die snelheid is zelfs niet eens enigszins te benaderen. En we hebben bij Proxima Centauri, de dichtstbijzijnde ster, niets te zoeken. Bovendien: na een jaar ben je het zonnestelsel nog lang niet uit, kijk maar hoe lang de interplanetaire ruimtesondes er over doen voordat Neptunus gepasseerd is - die zijn jaren onderweg. Die zijn bovendien nog gelanceerd toen de planeetstanden gunstig waren. Ruimtevaart heeft in principe alleen zin rond de Aarde.

Thomas, die het bestaan van buitenaards leven nog nergens bevestigd heeft gezien.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 april 2010, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Cabernet dr bij? Kwijlende smiley

Je bent goed op de hoogte Leanne, Cabernet past werkelijk perfect!

Of als hij gebraden is een Saint-Emilion, kan er met de Kerst wel af Knipoog smiley

MMM, lekker smullerdesmul.

Thomas, geen paap maar wel een smulpaap... Kwijlende smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 april 2010, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 15:04
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb gaas vervangen om het konijnenveld Lachende smiley (auw vingertjes)

Vanmorgen deden mijn lieve kleine meisjes nl. dingen met een wild exemplaar wat het daglicht eigenlijk niet kon verdragen Boze smiley Verlegen lachende smiley

Wie komt er met de kerst eten? Knipoog smiley



Bij de konijnen af he.

Thomas, die het konijn wel snapt maar hem rustig op eet met de Kerstdagen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 april 2010, 15:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 1 april 2010, 17:57
BerichtOnderwerp: Voor jullie gelezen
 
IMRE695 schreef:
Space mission is going to start!

The Southern Baptist Outreach Group in samenwerking met NASA gaat een aantal jonge theologen opleiden tot evangelisten in de ruimte. Nu langjarige bemande ruimtevluchten steeds dichterbij komen, vond de SBOG het van eminent belang om mogelijk buitenaards leven ook te bereiken met het evangelie. De jonge theologen volgen een intensieve training bij NASA als astronaut. Daarnaast worden ze toegerust om het evangelie te verkondigen op andere planeten. De aanvankelijke scepsis bij the Southern Baptists sloeg om in een laaiend enthousiasme. Want als er buitenaards leven is, moet dat ook door God geschapen zijn.
‘We zien uit naar een interplanetaire uitwisseling over het geloof’, aldus John Wedgewood, leider van het project. ‘Het kan wel eens heel verrijkend zijn voor onze manier van geloven, om te leren hoe onze buitenaardse geloofsgenoten vorm en inhoud geven aan hun geloof.’
De eerste bemande ruimtevlucht buiten ons zonnestelsel staat gepland voor juni 2015.

Bron: The Christian Science Monitor. Zie ook: www.nasa.gov



Thomas, die dit toch wel origineel vindt. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 1 april 2010, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 14:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
koud buiten en heel veel wind.. lijkt wel herfst. Huilende smiley, smiley in tranen


waar blijft het mooie voorjaar?


Het weer in Nederland doet doorgaans het hele jaar aan de herfst denken, een soort koude herfst in de winter en een warme herfst in de zomer. Niet zeuren over de harde wind nu: de herfst begint gewoon wat vroeg dit jaar.

Thomas, die weer wil zeilen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 14:34
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Goedkoop in de verzekering, geen navigatie-systeem nodig en als het regent, blijven we gewoon binnen. Lachende smiley

Met de fiets mis je niets.

Thomas, GPS met fietskaart op het stuur - maar kan wel zonder.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 maart 2010, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Goedkoop in de verzekering, geen navigatie-systeem nodig en als het regent, blijven we gewoon binnen. Lachende smiley

Met de fiets mis je niets.

Thomas, GPS met fietskaart op het stuur maar kan wel zonder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
Als wij dan eten van dit brood en drinken uit deze beker, verkondigen wij de dood des Heren, totdat Hij komt.

Thomas, die ook wel eens naar de mis gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: Belijdenis
 
SPIT085 schreef:
Hallo lieve mensen,

gister was het een grote en belangrijke dag voor mij. Ik
heb in de kerk belijdenis gedaan! Afgelopen jaar heb ik de catechisatie voor 18+ bezocht en nam ik heb besluit om belijdenis te gaan doen.
Jammergenoeg was ik de enige die tot dit besluit kwam.
Maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Samen met mijn ouders heb ik de liturgie inelkaar gezet en met de dominee heb ik de dienst doorgenomen. En toen was het dus gister zover. Zelf heb ik een gedicht voorgelezen en tot mijn grote verassing heeft mijn moeder ook nog het een en ander gezegd. Al met al was het een inspirerende dag. Ook het handen schudden bij de deur was indrukwekkend. Het betekende veel voor de gemeente dat ik belijdenis deed.

Hoe staan jullie tegenover belijdenis. Heb je het al gedaan, of denk je erover na? Laat het weten, ik ben heel nieuwschierig!

In de discussie komt jouw persoonlijk verhaal niet naar voren en dat is niet goed. Ik wil je van harte gelukwensen. Het is de beste keuze die je ooit gemaakt hebt. Je bent 18 en op de lange wegen die je nog zult gaan, gaat God met je mee. Hou Hem vast, zoals Hij jou vast houdt. Het is de persoonlijke keuze die telt en of dit nu zichtbaar wordt in belijdenis of volwassendoop, doet uiteindelijk niet ter zake. En bij twijfel is het hoogste gebod altijd het gebod van liefde en vergeving. Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: Belijdenis
 
HENK710 schreef:
Ook vrijgemaakt kun je vrij gemaakt worden vanuit een eigen keuze, ook op de leeftijd van 18-20 jaar. Zelf heb ik vol overtuiging belijdenis gedaan toentertijd en ik weet ook van anderen uit diezelfde periode die duidelijk kozen om nog geen belijdenis te doen. Vrijgemaakt en vrijgemaakt is dus niet altijd hetzelfde Knipoog smiley

Daar ben ik me heel erg van bewust Henk. Als je goed leest - en dat doe jij meestal wel - gaf ik dat ook aan. Maar het is wel iets om over na te denken. Ik weet bijna zeker dat dat soort dingen toen speelden en ik ken dit wereldje wel een beetje. Dat de huidige vrijgemaakten en nederlands gereformeerden het veel beter doen in mijn ogen is dan ook een vorm van voortschrijdend inzicht.

Thomas, die nogal wat pijn heeft meegemaakt van de Vrijmaking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:19
BerichtOnderwerp: Belijdenis
 
MARISKA601 schreef:
ik heb belijdenis gedaan toen ik 21 was.
ik was ook de enige die belijdenis deed op dat moment.
ik had zelf ook een tekst uitgezocht.



wat mij wel opviel was, dat mensen mij raar aankeken
dat ik toen pas belijdenis deed.
het was in die kerk een gewoonte om met 18 jaar
belijdenis te doen.

Eigenlijk is dat best schrikken. Ik vind het prima als iemand op zijn achttiende belijdenis doet maar als het een gewoonte is in die kerk dan is het dus feitelijk geen persoonlijke keuze die je doet en uit op een moment dat je zover bent. Kerkelijke gewoontes gaan me dan veel te ver.

Nu was het in mijn jeugd gebruikelijk in de gereformeerde kerk vrijgemaakt dat men dat zo deed. En waarom? In principe zegende men in deze kerk alleen huwelijken tussen twee vrijgemaakte mensen in - die dus belijdenis gedaan hadden. Even nadenken, ja! En dan zie je dat kerkelijke gewoontes toch onzuivere bijeffecten kunnen hebben.

Thomas, wel vrij gemaakt maar niet vrijgemaakt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 29 maart 2010, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
CLAUDIA469 schreef:
Moest wel lachen toen ik de reactie las over ontblootte navels.
De eerste keer dat ik in de vrij evangelische kerk kwam had ik me heel netjes aangekleed maar het bleek dat mn topje onder mn blouse iets minder strak was dan ik had gedacht en was de inkijk redelijk groot.
Wat ben ik blij dat ze me er niet over hebben aangesproken en me hebben aanvaard met mn rare kleding!
Want voorheen ging ik niet naar de kerk, was ik best boos op God en nu...........ik ben blij dat God in mn leven is.
En dat was niet zo geweest als ik aan de deur was aangesproken.......

En dat laat zien hoe fundamenteel fout het was toen men Wilma tegenhield in een wat behoudende kerk. Als je was geweigerd, was je misschien wel boos op God gebleven.

Thomas, die liefde en begrip beter vindt dan wetticisme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 maart 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIJAN072 schreef:
Bedankt voor deze duidelijke toelichting, Imre! Het klinkt heel interessant allemaal, maar toch wil ik er nog graag een nachtje over slapen. Bezint eer ge begint hè. Knipoog smiley

Bezint eer ge bemint, Marijan...

Thomas, die dat ook niet altijd heeft gedaan.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 26 maart 2010, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Wat is de prijs, een gratis wandeltocht naar Houtigehage?

Thomas, die meende dat er al een Miss CM was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 23:42
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
GRACE
Ik heb ook altijd een gevoel van verbinding met de voorvaderen, als ik uit de 300 jaar oude zilveren beker mag drinken. Zovelen, die mij in het geloof voorgingen, dat doet me heel veel, elke keer opnieuw, weet wel dat het uiterlijke dingen zijn, maar toch.


Mooie symboliek!


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
HENK710 schreef:
Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn Knipoog smiley

Thomas, 164 bijdragen
Henk 753 bijdragen

Eh, hoezo zwijgen is goud?

Thomas die vindt dat Henk zijn mond moet houden, helemaal als hij, zoals nu, toch gelijk heeft Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 maart 2010, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:48
BerichtOnderwerp: Waarom???
 
ALICE495 schreef:
Maar als je nou die gene waar je een relatie mee krijgt gereformeerd vrijgemaakt is en ik zelf zit bij een baptisten gemeente.
De bijbel en de gesprekken zijn niet het zelfde, terwijl het in mijn ogen het allemaal om 1 ding gaat lijkt mij.
Maar als je nu echt gek van die gene bent en de ander van jou. Wat zou je dan doen in dat geval?
Is er een mogelijkheid van slagen zon relatie?

Ik ben nu een beetje partijdig omdat vrijgemaakten van het oude stempel helaas buiten de vrijgemaakte kerk geen heil zien en soms zelfs beweren dat alleen vrijgemaakten het hemelrijk zullen beerven.
Als ze de zogenaamde vrijmakingsideologie aanhangen - taboe om dit te noemen in vrijgemaakte kring - dan kan het wel heel erg lastig worden. De sociale druk en het monopolie op de ware leer bij de vrijgemaakten vormen zeker een factor. Wel verschuift dit ook binnen de vrijgemaakte kerken en neemt men er ook daar vaak stilzwijgend afstand van. Beweging is er, mijns insziens gelukkig, wel. De belangrijkste afsplitsing van de vrijgemaakten vormden de Nederlands Gereformeerde kerken, orhodox maar zonder dit soort ideologie. Daar zou het probleem minder groot zijn. Persoonlijk ken ik nogal wat vrijgemaakten die Baptist geworden zijn. En in de vrijgemaakte kerken is de volwassendoop niet de norm dan wel gewoonte - maar wel toegestaan. Binnen de Evangelische Omroep vinden vrijgemaakten en meer evangelische Christenen elkaar ook. In de praktijk zie je dat vaker. In Friesland is een grote baptistenkerk gesticht die flink wat ex-gereformeerden en ook ex-vrijgemaakten kent.
Ik zou persoonlijk een liefde hiervoor nooit opgeven. Het probleem zit hem bij de vrijmakingsideologie en de starheid van de wat meer traditionele vrijgemaakten. Als die er niet is, valt alles wel mee. Zorg er wel voor dat je een vorm vindt waar je je beide bij thuis voelt. Je bent in de bapistenkerk niet verplicht om je als volwassene te laten dopen als je als kind al de doop hebt ontvangen. Wat de een de echte en de andere de herdoop of overdoop noemt, is mijns insziens niet een kwestie van verloochening van de keuze van je ouders maar meer een invulling van een persoonlijke opvatting.

Thomas, die vindt dat de vrijmakingsideologie onnodig leed heeft berokkend


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 15:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
GRACE585 schreef:
het lukt mij niet om de linc hier te krijgen
hoe doen jullie dat?

Grace

Neem je browser voor je waar de goede link staat met je tekst. Klik een paar keer kort achterelkaar met je linkermuisknop in het adresvenster. De link wordt blauw. Druk op crtl en terwijl je die ingedrukt houdt op c Dit is kopieren. Open het stukje dat je voor CM wilt schrijven en waar je link in moet. Klik in dat veld. Hou crtl ingedrukt en druk op v Dat is plakken.
Het is een vrij elementaire techniek die je zou moeten leren beheersen.

Thomas, die weet dat dit in Rotterdam sleur en pleur wordt genoemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Lachende smiley
Is Chardonnay goed?

Ik weet niet in welke wijn het water indertijd veranderd is maar jouw wijntje: dat zou heel goed kunnen.

Thomas, die wou dat hij ook water in wijn kon veranderen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
LEANNE226 schreef:
Een combi van beide zou ideaal zijn Knipoog smiley

Je hebt smaak Leanne Knipoog smiley

Thomas, die beide is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Avondmaal
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb eens een verhaaltje gelezen en ik weet niet meer of het uit de chassidische vertellingen komt, denk het haast wel:

Een oude rabbi vroeg aan een van zijn leerlingen hoe je het moment kunt bepalen waarin de nacht ten einde is en de dag begint.

Is het als je uit de verte een hond van een schaap kunt onderscheiden? vroeg één van zijn leerlingen.
"Nee"; zei de rabbi
"Is het als je van verre een dadelboom van een vijgeboom kunt onderscheiden"vroeg een ander
'Nee"; zei de rabbi
"Maar wat wil je dan"? vroegen de leerlingen.
"Het is als in je in het gezicht van een mens kunt kijken en daarin je zuster en broeder ziet"

Zo moet je aan het avondmaal kunnen en ik denk dat velen wel weten dat dit nog niet zo'n eenvoudige opgave is.........

Willemijn

Het verhaal komt inderdaad uit de Chassidische vertellingen van Martin Buber: de conclusie is van jou.

Thomas, die het werk Buber heel erg mooi vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 ... 91 Volgende
Pagina 85 van 91