ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 18:54
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
Veel mensen vergeten wel eens dat een kerk ook een maatschappelijke organisatie is waar net als elders de financien goed geregeld moeten zijn. Verder hebben alle sociaal-psychologische wetmatigheden evenveel geldigheid buiten als binnen een kerk. Denk aan manipulatie en groepsdwang. Een kerk is ook een groep mensen waar sociale mechanismen invloed op hebben.

In de opkomende evangelische kerken is het beschikbaar hebben van een goed organisatorisch kader wel eens een probleem, naast een goede pastorale scholing van oudsten. Maar als iemand op niveau in de geest is maakt dat niet automatisch een goed bestuurder van hem. En bidden is iets anders dan de financiele voorwaarden afdwingen. Onderschat deze factoren niet, ik ben er stellig van overtuigd dat God mensen kan gebruiken om ook financiele zaken ten goede te doen keren maar ik vind het niet verstandig daar een voorschot op te nemen.

Bottenbley heeft het met zijn mix van protestantse degelijkheid en meer evangelische beleving goed aangepakt, ook met het kader. Maar met de factoren die Leanne noemde, moet je wel een beetje uitkijken. Het al te zeer roeren in persoonlijk leven, het vragen van een hoge bijdrage vormen de menselijke factoren die toch een negatieve rol kunnen gaan spelen. Mensen verlaten de kerk veelal niet om godsdienstige redenen. De kerkverlating van de laatste dertig veertig jaar had niet als oorzaak dat de godsdienstige opvattingen veranderden maar dat men zich niet meer kon vinden in de cultuur van de kerk. Inmiddels is de kerk een randverschijnsel.

Mensen gingen zo'n dertig jaar geleden massaal uit de traditionele kerken over naar de evangelische gemeenten. Later gingen mensen na 'ooit evangelisch' geweest te zijn weer terug of werden randkerkelijk. Vaak waren het menseljke fouten en culturen die christenen daar toe brachten.

Onverstandig is natuurlijk de uitspraak geweest dat Bottenbley de wederkomst nog in zijn leven verwacht, menselijkerwijs dus binnen 25 jaar. Hij bracht het wel genuanceerd maar geestelijke leiders die de wederkomst voorspelden, daar moet je niet bij willen horen. Het was een zinloze uitspraak die ook wat hoogmoedig was en altijd verkeerd overkomt. Pogingen van vrije baptisten om schoolbesturen te beinvloeden zijn erg slecht gevallen in het onderwijs

Per saldo denk ik dat het er nog steeds goed gaat maar er worden wel wat scheurtjes zichbaar. Dan is het toch uitkijken. Met wakker zijn en blijven, ondanks het succes, kun je de ellende van neergang soms voorkomen

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 mei 2013, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 21:36
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
Bottenbley zet een goede prestatie neer ondanks dat ik de zaken van Leanne ook wel zie. Niet alles is zwart-wit en wat nunacering kan geen kwaad.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 21:28
BerichtOnderwerp: Ledental CM
 
Hai Thomas,

Hoe hoog is het ledental nu?

S. benieuwd....



Ik kom nu op 1949....


Mannen tussen de 45 en 50 dan kom ik op 101. Moet te doen zijn, Petra Engeltje smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 7 mei 2013, 21:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:26
BerichtOnderwerp: Ledental CM
 
1962 nu, met wat geluk morgen 2000....


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:22
BerichtOnderwerp: Ledental CM
 
PETRA373 schreef:
oehhhh, zijn dat 200 mannen er weer bij? gaaf? van rond mijn leeftijd Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley

Stel je zoekfunctie in van alleen mannen tussen 45 en 50 of zo en hou het een paar dagen bij. Wie weet is er een stijging maar je moet eerst een beginpunt hebben he, anders kom je er nooit meer achter. Succes en helaas: ik scheer me elke ochtend, lol en zie er ook niet crimineel uit, dus ja....


Thomas, rare jongens, die vrouwen van 47. (Vrij naar Asterix en Obelix) Engeltje smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 6 mei 2013, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: Ledental CM
 
Merkwaardige sprong in het ledental van CM. Nu 1943 leden en een paar dagen geleden waren dat er meer dan 200 minder..... Van een leegloop lijkt geen sprake.

Thomas, de tel niet kwijt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 6 mei 2013, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
Blij dat je dat ook zag in Drachten, dat is precies wat me, naast veel goeds, minder aanstaat. Zodra mensen met angstopvattingen en manipulatietechnieken aankomen, heb ik mijn twijfels. De drie factoren die je noemde zijn er helaas allemaal na een tijdje. En die combinatie van kerken waar je nu zit, verklaart veel.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 6 mei 2013, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 17:34
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
LEANNE226 schreef:
In onze kerk komen alle soorten diensten voorbij.Aanbiddingsdiensten waarbij niemand blijft zitten,meedanst en zingt etc. en de meer stille diensten volgens de liturgie,voor elk wat wils.


Om nog even te reageren op je eerdere bericht waarbij je aangaf hoe boers men soms omgaat met randkerkelijken of wat minder betrokkenen, het geeft aan dat modern denkende managers niet altijd snappen wat onder de mensen leeft. De PKN-fusie in Leeuwarden waarbij de gereformeerde kerken gesloten en verkocht werden naast het idee dat de Koepelkerk maar aan de Islam opgeofferd moest worden om maar een sluitende begroting te krijgen was er ook zo een. Rationeel denken en wat wijsheid als het om kerkleden gaat is beide nodig.

Zit je nu in Drachten of is dit in je eigen kerk?

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 6 mei 2013, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:23
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
 
[quote=SHANITA130]Ja, ik ken niet zoveel geschiedenis, had er ook een hekel aan, net als aardrijkskunde. Wat maakte het mij nu uit wat er wás gebeurd, en waar iets ligt ofzo. Ik leerde voor de cijfers en vergat het meteen.

Ja, natuurlijk heb ik wel een algemene basiskennis. Ja, ik wist wel dat wij landverraders hadden, en dat die ook werden vervolgd.
Maar ik wist dus niet dat dat ook uit de SGP kwamen...



Nou die lafaards zaten in alle partijen hoor, echt niet alleen in de SGP, maar ik vind het heel naar dat men zoiets beweert op basis van de Bijbel. Vergeet niet dat in die tijd de voorlieden van de partijen heel veel gezag hadden. Hun standpunt telde zwaar en beinvloedde het gedrag van de volgelingen.

Er is overigens een kerkelijk protest geweest van alle kerken en hij tekende ook. Verder hebben heel veel mensen uit de SGP zich ondanks zijn uitspraken heel goed gehouden. Het verzet was groot bij de communisten en zeker ook bij een aantal kerken, vooral die kerken die maatschappelijk betrokken waren. Beide groepen waren heel verschillend maar hadden beide een duidelijke ideologie en een organisatie waarbij men elkaar kon vertrouwen. Dat was in de toenmalige wereld vol verraad ook hard nodig. De Rooms-Katholieke kardinaal de Jong was overigens ook onverzettelijk en moet met groot respect worden herdacht.

Thomas, houdt juist erg van geschiedenis, mogelijk voorkomt het fouten uit het verleden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 mei 2013, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 16:48
BerichtOnderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
 
Je kunt natuurlijk de tekst lezen zo het er staat maar dan is het toch wel uitkijken hoor. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worstelden nogal wat mensen met deze tekst. Was de Nazi-bezetting dan ook door God gegeven? Als je de tekst letterlijk neemt wel natuurlijk. Gelukkig maar dat velen dat niet deden en wel Joden in huis namen of zich anderszins verzetten. Ds. Kersten, een belangrijke voorman van de Gereformeerde gemeenten en kamerlid voor de SGP, stelde dat men de Duitsers als overheid moest erkennen op grond van deze tekst. Ik denk als hij zich anders had opgesteld dat er meer Joden en verzetsstrijders door zijn kring gered hadden kunnen worden. Gelukkig waren er ook leden van de Gergem die hem negeerden op dit punt en die hielpen de mensen die dat nodig hadden wel. De Gereformeerde Kerken die nu zijn opgegaan in de PKN konden door hun goede structuur en onderling vertrouwen tot een factor in het verzet uitgroeien.
Ds. Kersten mocht na de Tweede Wereldoorlog niet terugkomen als kamerlid vanwege zijn stellingname in de oorlog. Fascisme en Christendom zijn elkaars tegengestelden, dat had hij met zijn grote intelligentie moeten zien. Lafheid hoor je niet te verdedigen met bijbelteksten. Kijk dus een beetje uit met het letterlijk nemen van deze woorden. En de Nederlandse overheid bestaat bij de gratie van de burgers, en zo hoort dat ook in een democratie. Het is goed bij een discussie wel te kijken wat er in het verleden al eens over gezegd is, anders ben je gedoemd steeds dezelfde fouten te maken.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 mei 2013, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 21:45
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
SHANITA130 schreef:
EEn link gevonden hoe je een link met eigen tekst maakt. Knipoog smiley

Bij het voorbeeld, zijn er streepjes geplaats, want anders krijg je natuurlijk meteen een link. dus die moet je wegdenken.

Bedenk wel dat html, de taal waamee je sites programmeert, dan ondersteund moet worden. CM doet dat. Feitelijk geef je hiermee html-commando's. Het zal niet altijd en overal werken.


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 20:11
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor veel mensen is het de youtubelink selelecteren, kopieren en in het berichtje plakken, selecteren, op URL klikken en posten. Voor niet-computeraars is dat vaak wat te snel.

Maar het kan op meer manieren, dat gaf ik ook al aan. Als mensen er maar mee geholpen zijn, daar gaat het om.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 mei 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 2 mei 2013, 18:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Heide en anderen:

Je maakt een link, van bijvoorbeeld Youtube, zichtbaar door het als volgt te doen

- Laat je muziek of wat dan ook afspelen in de browser.
- Kopieer de regel waar het adres staat, dan kan ook met twee of drie keer snel achter elkaar klikken.
_ Kopieer de regel door CRTL ingedruk te houden en op de C te klikken
- Ga naar het mailtje dat je op cm wilt posten
- Plak de adresregel in dit bericht.
- Selecteer de regel exact. Het beste werkt het als je de cursor achteraan de adresregel zet, de muis ingedrukt houdt en terugsleept naar het begin. Zorg dat je precies voor de eerste letter stopt.
-De regel is nu blauw.
Klik op URL, rechts boven aan.
-CM zet [url] voor je adresregel en [/url] aan het eind
Let wel de regel verandert nog niet in een link.
- Druk op ok en post je bericht.
Als je je bericht bekijkt is de link wel blauw en werkend.

Is dit niet zo dan:
- heb je mogelijk niet de hele regel geselecteerd in je bericht
- heb je voor of na de regel een spatie staan
- heb je een adresregel gemaakt zonder http:// en dan zal de link niet werken.

Herstel dit en post opnieuw.

Ok, het kan ook anders maar dit is, als je het een paar keer gedaan hebt, het snelste.

Thomas, niet link als het niet lukt. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 2 mei 2013, 18:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 22:11
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=J2gwS6pawdU


Niet iedereen zal het waarderen maar toch: het Pur ti miro is een prachtige liefdesverklaring en wie wil dat nou niet.

Thomas.


Two winners of the German Echo Klassik (Classical) 2009 awards. Christina Pluhar and l'Arpeggiata were awarded the 'Klassik ohne Grenzen' award (and award for a performer or orchestra that brings classical music to audiences not normally subjected to Classical music. And then ... A simply stunning duet between Spanish soprano Nuria Rial and the counter tenor Philippe Jaroussky. A magical performance. Nuria Rial was given the award for Echo Young Classical Performer of the Year. Pur ti miro is from Claudio Monteverdi's l'Incoronazione di Poppea.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 1 mei 2013, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:32
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Ik heb het bij mooi lied geplaatst, omdat dit topic meer voor informatieve filmpjes is.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 1 mei 2013, 10:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Verzoek van Heide:

http://www.youtube.com/watch?v=Y5KJU9O1Xqs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 16:38
BerichtOnderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
 
Los van mijn eigen standpunt een aardige reportage over Zijlstra.


http://www.youtube.com/watch?v=PcZ8m7KEuQ0


http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/zijlstra-leonie.htm

Bron: Nederlands Dagblad, oorspronkelijk een vrijgemaakt-gereformeerde krant, nu noemen ze zich christelijk betrokken, de wortels zijn nog wel herkenbaar, doorgaans degelijke verslaggeving.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 april 2013, 13:46
BerichtOnderwerp: Werp al je bekommernissen op MIJ
 
http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU


Bijdrage van Zeeland.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 13:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 22:54
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....

Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op...
Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven....


Hier geef je precies de essentie aan, denk ik. Het heeft kennelijk ook met het eigen karakter te maken. Wie bepaalt waar de Geest echt is he, het is toch van binnen al uit het zich verschillend. Toch herken ik ook heel veel wat Mieke zegt. Vaak is de fut er wat uit, helaas. Ter illustratie heb ik een wat oudere opname uit de Bethel van een lied dat we allemaal wel kennen en je ziet toch dat traditie en enthousiasme - dan wel de Geest - wel degelijk samen kunnen gaan:

http://www.youtube.com/watch?v=w9LophD9VZ8

Bottenbley zelf zie je vanaf 0.21.

Let op de jonge mensen en ook wat het doet met de wat zwakbegaafde jongen waar de ratio of een discussie als deze geen invloed kan hebben.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 00:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Veel reacties via de privemail. Leuk mensen en bedankt allemaal voor de waardering!

mvrgr

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 12:31
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
Menselijke factoren spelen wel degelijk een rol. Als je kerk wordt gesloten, veelal om financiele redenen, dan zie je wel dat mensen in een ander gebouw zich vaak minder thuis voelen en afhaken of bij voorbaat al helemaal niet meer gaan. De drie a vier kerken die in Leeuwarden gesloten zijn, versterkten dit effect. De kerk verliest ook nogal wat mensen door migratie - of verhuizingen zoals je wilt. Men sluit zich in de nieuwe woonplaats niet meer aan bij een kerk en blijft weg. Het is het beroemde weggaan zonder groeten, zoals Stilma in een boekje beschreef. De echte oorzaak is toch dat het geloof zoals het door de kerken nu wordt gebracht, bij velen niet meer aanspreekt. Kerken hebben in het verleden sociaal betrokken werknemers uit de kerk gezet, na de jaren vijftig veel intellect en grote delen van de jeugd de laatste twintig, dertig jaar. Het zijn wel groepen waar de kerk niet zonder kan.

Toch is het wel boeiend om te horen van plaatselijke gemeenten hoe het wel goed kan gaan. Die gemeenten zijn er zeker.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 29 april 2013, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 12:08
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo dat in de traditionele kerken de kerkgang terugloopt? Als je kijkt naar Evangelie gemeenten, die puilen juist uit hun gebouwen en daar is als het ware een wildgroei aan de gang met allerlei nieuwe startende gemeentes.....En kijk eens naar de Doorbrekers of de Baptistenkerk in Drachten?
Wat maakt dat mensen daar voor kiezen ipv een traditionele kerk?


Het charisma van Bottenbley speelt een rol maar ik denk toch echt dat men in deze gemeenten God meer of intenser ervaart. De Bethelkerk in Drachten trekt de leden over het algemeen aan uit de traditionele kerken in de omgeving. Kerken zijn er veelal instellingen voor boven de vijftig en je ziet dat hier de meeste overstappers uitkomen. Echt veel nieuwbekeerden zijn er niet, wel een aantal. Overigens lopen vrijwel alle kerken en gemeenten terug en niet zo weinig ook. Ook de evangelische. Soms zijn er een aantal die groeien maar bij de evangelischen zowel als bij de meer traditionele kerken is vrij veel grensverkeer. Verkijk je niet op grote kerken, die doen het plaatselijk goed maar het kerkbezoek en ook de kerkelijke betrokkenheid neemt flink af. De Gergem houdt net stand maar zoals in hun verslag stond was het toch zorgelijk want de aanwas komt door het relatief grote kindertal en dus van de doopleden. De PKN verliest ongeveer 50000 leden per jaar en dat is echt niet alleen door sterfte. Dat zijn er elke week duizend. De RK Kerk is al gemarginaliseerd, daar was het al eerder aan de gang. De evangelische beweging loopt in zijn totaal ook terug, de overgang van traditioneel naar evangelisch kan dat lang niet meer opvangen. Het neemt niet weg dat een aantal kerken het wel goed doet. De vrije Baptisten van onder meer Bottenbley doen het met name in het Noorden prima. Een betrekkelijk traditionele prediking gekoppeld aan een meer bij de tijdse liturgie werkt kennelijk. De Gergem bouwden megakerken in Barneveld, Gouda en op de Betuwe. Maar de grote kerken zijn eerder een signaal dat het plaatselijk goed gaat dan landelijk. De landelijke cijfers zijn vrij dramatisch. Voor die kerken die nu vooral mensen van zestig jaar en ouder aantrekken, ziet het over twintig jaar heel somber uit. We zien overal dat de stenen van de kerken te duur worden en er meer geinvesteerd wordt in de kerk als levende organisatie. Levend brood is ook meer dan stenen.

Thomas, gaat gewoon naar de kerk.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 30 april 2013, 22:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 21:53
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?
 
ROLF230 schreef:
Misschien ben ik hier wel de enige in, maar ik snap het verband tussen God en kerk uberhaupt niet. Was zelf zonder kerk tot geloof gekomen en na jaren kerkelijk geweest te zijn ben ik nu beter af zonder.

Fijne zondag.


Strikt genomen heb je een kerk ook niet nodig. Maar als je een geloofsgemeenschap kunt vinden waar je je thuis voelt, kan dat wel heel erg ondersteunen en helpen het geloof in stand te houden. Helaas is er heel veel aan te merken op de kerkelijke organisaties maar er is heel veel gevarieerd aanbod wat aan kan sluiten bij je geloofsbeleving. Ik zeg nadrukkelijk niet leer want hoewel het meespeelt, is denk ik het je thuis voelen in een gemeente het belangrijkste. Alleen geloven kan maar ondersteund worden is vaak beter, vooral als het wat inzakt.

Helaas loopt op de meeste plaatsen de kerkgang terug en dat merk je ook aan de sfeer en de motvatie van kerkmensen.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 22:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Voor de liefhebbers, beetje moeilijke stuk maar weer heel mooi van Hiltsje:


http://www.youtube.com/watch?v=CdtU0T4Ukd8


En voor de romantici:

http://www.youtube.com/watch?v=A6FysF212xw

Deze muziek was tijdens de Tweede Wereldoorlog verboden. De componist was Joods. Wat de barbarij heel duidelijk maakt.


Thomas, sljucht op Hiltsje.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 april 2013, 22:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 20:58
BerichtOnderwerp: Het weer
 
SHANITA130 schreef:
Das raar. Hier de link

Smiley die vol vragen zit

Ik kan me herinneren dat het afgelopen zondag wél 20 graden was.. Smiley die vol vragen zit


Er staat 9 april boven, het is een link van vorige week. Toen werd het 20 graden.

Thomas, bij de tijd soms, lol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 14:36
BerichtOnderwerp: Het weer
 
SHANITA130 schreef:
Het komt niet vaak voor, maar nu is het dan toch echt zo: de weermannen zijn het met elkaar eens. Zondag hebben we een grote kans op geweldig weer! Niet alleen schijnt de zon, maar het kwik stijgt tot 20 graden of zelfs daarboven. Lachende smiley


Vooruitzichten
Vrij koel weekeinde met koude nachten, verder overwegend droog met geregeld zon. Na het weekeinde geleidelijk weer oplopende temperaturen met vooral op maandag en dinsdag kans op een bui.

bron KNMI

Thomas, een dode wandelweermus, vrees ik. Mijn hoop is wel op jouw voorspelling gevestigd.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 april 2013, 14:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 14:12
BerichtOnderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
 
JOANNIE702 schreef:
zoveel keus aan vrouwen en toch zoeken na de ene vrouw, de ware.........
beste mannen succes met zoeken............ Knipoog smiley


Een is genoeg en dat geldt voor iedereen hier. Je vindt niet een partner op basis van statistiek.

mvrgr

Thomas, er zijn op dit moment 1786 leden. 975 leden zijn vrouw en dat is bijna 55 procent. Die verhouding verandert kennelijk niet.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 april 2013, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 00:09
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
IFAN841 schreef:
Ja, maar je kunt je eens afvragen of dat normaal en gebruikelijk is...

Zonder een waardeoordeel te geven over normaal en gebruikelijk zijn er cijfers en die tonen dat iets meer dan een derde van de kinderen buiten het huwelijk geboren wordt. Hou daarbij ook de veranderingen in de samenleving in de gaten. In de zestiger jaren ging het veelal om vrouwen die jong en ongewenst zwanger waren. Tegenwoordig is het meestal zo dat men in dat geval samen kinderen krijgt zonder te huwen. Meer dan de helft van de kinderen wordt overigens wel binnen het huwelijk geboren.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 april 2013, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 13:09
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
Ik las hem op het profiel van iemand op CM

Most of our hurts come through relationships, so will our healing. (Swindoll).

Nou dat is dan al toepasbaar op drie lopende topics.

Thomas, die even zit te zoeken bij wie dit ook alweer op het profiel stond.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 17 april 2013, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
SHANITA130 schreef:
Jeugdsentiment; en toen wist ik niet wat het betekende, ik kon geen Engels, nu wel ;)

Another Brick in the Wall

Betekenis: Nóg/weer/ een barst in de muur..

Ja, en een vrolijke voor de balans: Live is life

Betekenis: Leven is Life..Rechtstreeks dus....leven is rechtstreeks...

Iig, de maker van deze video schreef steeds: 'life is life', vandaar dus ook een van de reacties": L


Het nummer was verboden in Zuid-Afrika, klasseverschil mag en mocht wel. Voor sommigen een voorbeeld wat betreft Christendom. Deze opname had wel impact hoor. Brick in the wall, barst in de muur of betekent het toch wat anders?

Thomas

I

V

E?

I

S

L

I

F

E
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 91 Volgende
Pagina 14 van 91