ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ik vond deze heel erg leuk... wel afkijken he Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GVQSzJFx52Q
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:21
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?
 
ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 17:46
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
Het is en blijft wel schandalig dat er bij een topic over homohuwelijk niet gesproken word over 2 mensen die in een relatie zitten, maar direct de parkeerplaatssex, orgies en relnichten te berde worden gebracht.

Ben je het op bijbelse gronden niet eens met het homohuwelijk, prima.
Haal je uit de bijbel dat homosex niet mag, ook prima.

Maar onthou wel dat DIT topic niet over de extravaganten gaat, niet over sodom en ghomorra, maar over normale mensen met een andere liefdesleven dan jij hebt, of zou willen hebben.

Dat je door de manier waarop jij een bijbeltekst interpreteerd van mening bent dat een homohuwelijk geen door God goedgekeurde instelling is, is dat prima.
Echter... er zijn mensen die dat anders lezen en voor hun gevoel WEL in een door God goedgekeurde relatie zitten.
Daar zou je in ieder geval respect voor kunnen hebben.

Want laten we wel wezen.. er staan legio geboden en verboden in de bijbel waar jij je ook niet aan houd.
Dan kun je natuurlijk met de befaamde dooddoener komen dat je niet meer onder de wet leeft, maar onder de genade... mijn wedervraag is dan:

A. waar staat dat dan?
B. waarom geldt dat nou weer precies niet voor de homohuwelijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 16:39
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
DANIEL777 schreef:
hoi crossroad
ik heb een mailtje van de desbetreffende persoon gekregen over mijn reactie. en die reatie was wel in trand dat ze niet meer zo zeker was om nog zelf te komen dus ook was bij haar het op dat moment in een verkeerde keelgat geschoten.
Dus ik deel niet helemaal jouw visie.



Ik heb de hele topic nog es doorgelezen Daniel.
Er is door mij een off topic stukje neergezet, daar hebben crossroad en solafide op gereageerd.
In dit off-topic stukje heb ik niets gevonden waardoor een "desbetreffend persoon" ook maar aanstoot aan kan nemen.
Ik vraag me ook af wie een "desbetreffend persoon" zou kunnen zijn, er is niemand ergens van beschuldigd.
Ook ben ik erg benieuwd van wie er dan een "afblafreactie" gekomen zou zijn. Niet van mij, dat weet ik zeker, en Cross en Sola zijn ook niet zo blafferig.
Ik denk dus dat jij 2 forumonderwerpen door elkaar haalt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Ben ik met je eens, maar er blijven genoeg over die dat geen enkel probleem vinden.

joh, prins Bernhard had ook een ietwat frivole levensstijl... Knipoog smiley ... maar als je hem tegen zou komen, zou je het wilhelmus zingen terwijl je in de houding ging staan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Hoezo "zonder aanziens des persoons" ???

Maar onbeantwoord blijft Henk zn vraag... waarom die gepassioneerde aandacht voor gebod nr. 7 terwijl er 10 zijn?
Persoonlijke frustatie ofzo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
het is misschien niet overal bekend, maar niet iedere homo vaart mee tijdens de gay-parade en ze lijken ook niet allemaal op Jos Brink, Gerard Joling of Gordon... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CHATULIEM619 schreef:
Omdat ze ons willen overtuigen dat zij nu eenmaal niet zondigen. Ze zijn echt niet zieliger dan andere mensen, dus waarom zouden we ze dan anders moeten behandelen?


Dat is het m nou juist chat, je zegt het zelf!!!! WAAROM ZOUDEN WE ZE DAN ANDERS MOETEN BEHANDELEN?
Dus worden ze vanaf nu niet meer gediscrimineerd als ze onderwijzer willen worden, oke?
En we gaan voortaan degenen die de belastingdienst een paar tientjes tekort doen met een zwart klussie net zo raar aankijken als een praktizerend homofiel, oke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:13
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
MARIJAN072 schreef:
En weer een ander is trots op de wilde zwijnen en herten, dus je hebt er ook nog een stukje vlees bij. Knipoog smiley Lachende smiley


moet je wel goed mikken met je auto. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
MARIJAN072 schreef:
Ok, zou nooit in me opkomen dat dat gevoelig zou kunnen liggen.


zo zie je maar weer... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:16
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
CROSSROAD317 schreef:
Er word regelmatig, als iemand een mening geeft, gegooit met de term veroordelen.
Maar een mening hebben over iets, bijbels onderbouwd of niet, is toch niet direct een veroordeling ?? We gooien m.i. te snel met de term uit "Mat7:1 Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt." Leuke uitspraak om elkaar de mond te snoeren......(of is dit nou ook een veroordeling Twijfelende smiley )
En Margriet dit is niet persoonlijk bedoelt, het valt me gewoon op dat er regelmatig het woord veroordelen gebruikt word, zonder dat er m.i. aanleiding voor is.



Ik denk dat Margriet het veroordelende meer uit Thomas zn bijdrage heeft gehaald.
Daar las ik ook wat veroordelends in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:49
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
SOLAFIDE630 schreef:
Er zijn homosexuelen en homosexuelen. Sommige, die tot geloof in Christus zijn gekomen willen uit eigen vrije wil hun zondige praktijken afleggen en streven naar een geheiligd en rein leven met de Heer. Ook al betekent dit een portie lijden voor hen.

Net zoals er hetero-sexuelen zijn die ook hun zondige praktijken, zoals de geslachtsdaad beoefenen voor het huwelijk, willen afleggen uit eigen vrije wil. Daartoe behoor ik ook bijvoorbeeld.

Wat betreft jouw zienswijze of God de homosexuelen zo geschapen heeft, zullen we dat maar even in het midden laten, want dat staat voor mij absoluut niet vast. Lees daar maar eens een boek over van Leanne Payne (zie de boekbespreking in de afdeling "boeken" onder "VAN ALLES EN NOG WAT" over het vrouwelijke en het mannelijke in het wezen van de mens, dat niet op een juiste wijze is bevestigd door de vader. Er ziijn n.l. HOMOSEXUELEN, die door deze therapie van Leanne Payne volkomen genezen zijn.

M.i. heb je het wel erg simplistisch gesteld allemaal. Knipoog smiley Je kunt daarin dus van mening vcerschillen.

Maar ook al zou je willen stellen, dat homosexuelen aan hun anders zijn niets kunnen doen(daarover wil ik met jou niet strijden, want daar komen we dan toch niet uit vrees ik), dan toch kunnen zij ervoor kiezen om hun homosexuele praktijken te laten uit liefde voor Jezus. Net zoals ik dat bijv. ook wil doen en met mij vele anderen.

Liever lijden voor de Heer in de huidige tijd, want het lijden van nu weegt niet op tegen de heerlijkheid, die wij straks zullen krijgen. Knipoog smiley



Ik ken die hele Leanne niet, maar ik betwijfel zeer sterk of iemand van homofiele gevoelens genezen kan.
Dit vooral omdat het geen ziekte is.

Wat ik wel weet is dat als er echt een inkeer van homofiele weg zou zijn, dit ofwel een bi-sexueel geaard persoon zal zijn, danwel iemand die even onder de indruk is van bijvoorbeeld een kerkdienst.

Solafide... stel je nu voor dat jij met een vrouw de liefde gaat bedrijven...
Dat is je een walging he? En terecht!!!
Maar dan weet je nu ook wat een homofiel voelt als die met iemand van de andere sexe de liefde zou bedrijven... of zelfs maar de gedachte daaraan.

Verder ben ik het met jouw visie op onthouding wel eens hoor Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:38
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Ik lees goed. Jij valt via de paus het katholieke systeem aan, alsof misbruik daar gemeengoed is. Daarnaast is de paus voor katholieken een belangrijk iemand, waarom zou je die aanvallen dan?

Ook de draai die jij er nu aan geeft alsof ik homo´s niet zou respecteren, verbaast mij.
niet nu insinueren dat ik moeite met homo´s heb... want A dat heb ik niet en B heb ik dus nooit geschreven hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
THOMAS968 schreef:
Tja, de Paus is onfeilbaar en het plan van de Schepper hangt met het zijne samen. Homofilie komt onder bisschoppen en priesters ook niet voor, wordt niet gepraktizeerd en al helemaal niet in de vorm van sexueel misbruik. Dus de Paus heeft recht van spreken. Maar niet heus.

Thomas


Beetje kinderachtig om dit zo te stellen, homofilie en misbruik komen overal in alle geloven, incl atheisme, voor.
Waarom wel de paus op deze manier afzeiken en wel moord en brand schreeuwen als je eigen kerkelijke cluppie onder vuur ligt?
Ook katholieken geloven in dezelfde God als protestanten, en zijn dus broeders en zusters in Christus. Ook op CM zitten katholieken.
Laten we deze gelovigen dus gewoon in hun waarde laten, oke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
CROSSROAD317 schreef:
Hoe schreef je dat een tijdje geleden ook al weer Pieter, "happen naar de baas??" hap hap Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


ja je hapt lekker jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Lachende smiley Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 19:00
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
CROSSROAD317 schreef:
Nee Pietertje, das het geld wat hier gewoon hoort.
Geld van de gasbel van Slochteren en het olieveld bij Schoonebeek...... het zuiden en het westen hebben mooi pronken met de rijkdommen uit het noorden.



Hebben jullie die olie en dat gas daar nou in de grond gestopt of OnzeLieveHeer???
Enige nederigheid zou je sieren Cross Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
KLAAS252 schreef:
Verstandige opmerking Marijan , want wij noorderlingen krijgen steeds meer steun vanuit het zuiden. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


financiele steun zeker... gaat als noorderluu zijnde es werken voor je geld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
JILL658 schreef:
HENK710 schreef:
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...

Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.


Als mensen denken dat ze daardoor de Liefde en Genade van God zullen ontvangen. Of dat ze dan heel belangrijk zijn voor God. Dan hebben ze het mis. God geeft een echtpaar nooit iets waardoor ze uit een gedreven zullen worden. Vaak in verwondingen van de ziel willen ze graag belangrijk worden voor een gemeente, maar is dat wel wat God werkelijk wil voor ons leven, of is het behalen van schouderklopjes? Ik denk dat God`s plan voor een ieders leven nooit disharmonie geeft in jezelf, maar een diepe rust van binnen geeft en een klik ja dat is het. Want voor de grondlegging van de wereld had God al een plan voor ieders leven. OOk satan weet dat en hij zal er alles aan doen om dat plan nooit te laten slagen. Dus vaak communicatie storing tussen mensen. Stotteren bijv kan zijn dat God je een bediening heeft gegeven waar je veel bij moet praten. Benny Hinn was zo`n stotteraar tot zijn 18 de dacht ik, toen ging hij preken en weg was het.
Jill


toch liever een stotterende dominee dan 1 die zn gemeenteleden in het gezicht schopt... das niet echt mijn favorite voorganger Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 10 januari 2010, 19:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?
 
CHATULIEM619 schreef:
Alle bijdragen verder ondersteunend heb ik een vraagje. Wat is een vertaalfout? Ken jij Grieks, zodat je het daarmee kan vergelijken? Of is de NBG51 voor jou de basis om zulke uitspraken te doen? Ik zou je net zo goed op vertaalfouten kunnen wijzen, of op zijn minst twijfelachtige vertalingen van de NBG. Maar dan vanuit de Griekse grondtekst.


hoe vind je het verschil tussen de meeste vertalingen en het boek voor wat betreft Leviathan in het boek Job?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
MARISKA601 schreef:
Als ik met iemand kan mee rijden wil ik wel komen.

ff relloko contacten dan, die rijd bij 0318 langs... en bij dushi is er vast nog wel n matrasje voor je Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
ARJAN007 schreef:
Wel handig, zo'n eigen hoekje Knipoog smiley

Kan ik meteen een beschouwing geven over 5 jaar kletsen in chatboxen.

Het valt mij op, in de jaren dat ik in een paar chatboxen
zit te kletsen, dat het heel erg afhangt van de groep mensen
hoe men met elkaar omgaat.

Uiteraard heb ik meegemaakt hoe men zorgzaam met de ander
omgaat. Ook zorgzaam met een ander die niet tot het eigen
subclubje behoort.

Vaker maak ik mee dat mensen een houding hebben van:
"als ik het naar mijn zin heb en ik niet naar de ander hoef
om te zien". Of: "als je mij geen last bezorgt dan maakt het
me totaal niet uit wat je hier doet".

Deze onverschilligheid - met name t.a.v. mensen die niet tot
de eigen (sub)clubs behoren - heeft mij enorm verbaasd.
Blijkbaar is een chatbox toch behoorlijk anoniem.

Moet ik blij zijn met die onverschilligheid of juist niet?
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik "onverschilligheid" moet
waarderen. Aan de éne kant is het heerlijk om geen
verplichtingen t.a.v. anderen te hebben. En anonimiteit geeft
ook een gevoel van speelruimte, omdat je niet altijd in het
blikveld van een ander zit. Aan de andere kant
hoor ik zeggen: "Ben ik mijns broeders hoeder?"

Onverschilligheid en anonimiteit kunnen ook zorgen voor
uiteenvallen van de maatschappij. Op kleinschalig niveau
zorgt het ervoor dat mensen afhaken, uitvallen en in het
niets oplossen.

Soms vraag ik me af: is het alleen van belang dat we
met die mensen kletsen waar we ons prettig bij voelen?
Of geven we ook mensen een plaats die anders zijn dan wij en/of
niet altijd tactvol met ons omgaan?

Dat waren zo wat gedachten en overwegingen n.a.v. een paar jaar
kletsen.



En zo heeft iedereen zijn eigen blik op de chatroom en wat daar gebeurd.
De cee-em chatroom heeft een vrij vaste bezetting maar is zeker geen hecht cluppie, zoals vaak word gedacht.
De mensen daar kennen elkaar vaak redelijk goed, er worden feesjes en uitjes georganiseerd, dus leer je de mensen ook van een andere kant kennen.

Waar mensen zich wel eens in vergissen is dat de chat getypte woordjes zijn, zonder gezichtsuitdrukking bijv.
Sommigen begroeten elkaar op hun eigen wijze, zo noem ik rellok altijd stomme limbo, hij mij pruus, ja zijn objectief gezien scheldwoorden, maar wij vatten dat niet zo op, wij kennen elkaar!

De door jou geroemde anonimiteit is naast zegen, ook een vloek Arjan.
Een onschuldige opmerking kan verschrikkelijk verkeerd vallen bij iemand zonder dat dat de bedoeling is.
Maar tja, je kunt ook niet alle achtergronden kennen.... zeker niet van mensen die ook nog es geen foto neerzetten en niets over zichzelf kwijt willen.
Wat ik persoonlijk erg irritant vind, zijn de mensen die voor het eerst binnenkomen in de chatroom, het gesprek even volgen en dan "geschokt" opmerkingen maken zoals_: ik dacht dat dit een christelijke site was!!!
Mijn voorstel: leer eerst de mensen kennen en de manier van chatten, ga daarna pas oordelen rondgooien... of doe gezellig mee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:05
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
INKA401 schreef:
hey rell,

is de aanschaf van winterbanden een goede investering?
bij aanschaf bent je zo rond de 400 euro kwijt incl uitbalanceren,
en merk je nu écht zoveel van méér grip op de weg?
ik heb wel eens gehoord dat winterbanden al effekt hebben bij 6 graden bóven nul ... dus ik schat een periode tussen oktober tot en met maart.
en wat te doen bij de verkoop van je auto? ... incl. de winterbanden zeker
of je moet weer zón zelfde kar aanschaffen toch?


ik zou het zeker doen inky, rijd veel lekkerder in de winter.
en je hoeft ze er niet bij te verkopen straks, kan ook los op internet, maar dan wel op velg, das erg gewild
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:23
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.


welke evangelist kan genezen dan????? elke evangelist kan nog geen kip maken, al kreeg hij de veren cadeau!!
er zijn mensen die op de een of andere manier de gave hebben pijn te verlichten met hun handen, ik heb zelf die gave ook.
toch doe ik niet aan reiki en evangelist ben ik ook niet, toch werkt het vaak.
evangelisten en reiki-beoefenaars hebben misschien ook een soortgelijke gave, maar ik heb nooit een "genezing" gezien die blijvend was nadat de patient het opgefokte sfeertje verlaten had.
trouwens, jij hebt jezelf pas ook laten opereren ipv een evangelist de handen daar op te laten leggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:53
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
HENK710 schreef:
Is NL, al mag "hebben" ook ipv "zijn".
Da's het voordeel met NL, je kunt zelfs in de taal meerdere kanten op om op hetzelfde punt uit te komen!


ik heb zat leraars gehad die t niet met jou eens zullen zijn, maar laten we er maar geen moslimtopic van maken hier...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:27
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
HENK710 schreef:
Die zul je dan zelf hard nodig zijn onderweg Annette Coole smiley met zonnebril


is dat nederlands of zit jij te lang in fryslan inmiddels???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Er blijft inderdaad nog een windje waaien Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley Verliefde smiley



dr worden windjes genoeg gelaten hier ja.... Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley
volleges mijn hebbuh dr n paar geestelijke chili con carne gegeten hier Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: namen gegeven aan Jezus
 
SAMENZIJN153 schreef:
De Heer Jezus christus,de timmerman benaming klopt niet.
Jezus was zoon van Josef de timmerman. Knipoog smiley


En wat was Jezus zn beroep eigenlijk?
Als Hij wel timmerman was ooit, werkte hij misschien bij Jozef & Zn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:26
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik merk dat veel mensen genoeg hebben van deze discussie, is het toch een belangrijke vraag. Kunnen we in dialoog gaan met godsdiensten, zonder dat dat ten koste gaat van ons eigen geloof?



Hoezo dialoog met moslims, ik denk dat dit gedeelte heel duidelijk is over hoe we met ongelovigen om moeten gaan. Moeten we ze mijden, natuurlijk niet. We moeten niet met ze in dialoog gaan. Wie met pek omgaat raakt ermee besmet.

lastig evangeliseren als we niet in dialoog met ze mogen gaan... Verraste, verbaasde smiley
als jij dit in practijk brengt Chat, zal jouw gemeente niet hard groeien... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: lenen
 
Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?

Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg Verraste, verbaasde smiley

Hoe zien jullie dat? Ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Dat was al gebeurd die weging Pieter....
Daarom het AMEN! Coole smiley met zonnebril



blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (56)





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:37
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
HANNAH810 schreef:
dat komt wel goed, henk; carien is al een actie begonnen; haar broer is deze week in de aanbieding........ Clown smiley

ik bied tien euro, carien.......(geintjuuuu)


das bij elkaar al 2 tientjes dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 ... 110 Volgende
Pagina 105 van 110