ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 16:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ZWAAN995 schreef:
Mijn excuus aanbieden waarvoor omdat ik niet anders mans voeten kus en mee ga de stroom van de moderne denken géén denken aan.
Gods Woord staat bij mij hoog in het vaandel op nummer 1.
Daarom durf ik ook tegen de stroom in te zwemmen hopelijk dat er meerdere komen en die Gods Woord recht durven te snijden.
Het zou mij daarom ook niet verbazen dat er mensen zijn die hun mond vanuit Gods Woord durven open te trekken dat hun eens op een gegeven moment de deur worden verwezen vanwege aantal klagers met de mom van liefde alles bedekken eruit worden gebonjourd van CM. Wat ook toen is gebeurd Filia110 en vele meer. Chatlium is ook meerdere malen eruit gezet toen des tijd in 2010 dat ben ik niet vergeten daarom durft Chatlium het niet waar meer te maken bang er weer uit gezet te worden. Menige mensen durven niet meer de Bijbel open te stellen vanuit Gods Woord. Dat is erg jammer en mensen meningen die worden al teveel hier gedaan. Dat vind ik diep triest. Laat Gods Woord centraal staan door Jezus Christus heen laat Hem het Hoofd zijn alleen dan kan er zegen op rusten.

<><

Zwaan
Zwaan, ik durf heel goed te vertellen waar ik sta hoor. Ik heb alleen nu niet de indruk dat ik het moet doen. Er blijft bij mij een gevoel hangen, dat dit topic alleen maar gestart is en onderhouden wordt om christenen belachelijk te maken. Ik ga een strijd aan die God van mij vraagt, niet die satan aan mij wil opdringen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 14:37
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wie bedoel je nu met wij???? Respecteren doet hier niet iedereen dat weet jij en dat weet ik......ophef wordt hier gemaakt als er op mensen gespeeld wordt en niet op meningen......
Kijk dan eens naar jezelf in dit geval. Hoeveel verwijten heb je niet naar anderen gesmeten? Niet alleen naar mij, ook naar zeeland en ook naar anderen? Wie maakt het eigenlijk persoonlijk hier? En dan die sneer over voorgangers, ook knap persoonlijk, nietwaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:53
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ANNETTE792 schreef:
Owja, dan ben je gewoon overgevoelig. Dan nemen we toch gewoon een ander voorbeeld: Grow up laiverd, get a life...
das gelukkig opbouwend bedoelt he Gefrustreerde smiley
Die uitspraak is al eerder gedaan en niemand vond het aanmatigend. Het ligt er dus aan wie het zegt en aan wie je het zegt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
JOL252 schreef:
Ik hoop dat je je zelf hoort spreken Chat, maar ik ben bang van niet. Ik ervaar jouw houding respectloos en ongepast. En nee niet die van marsepein, denk er maar es over na hoe je mij hier probeert neer te zetten.
pcies, jij ervaart. En je hebt geen enkele mogelijkheid ervan afstand te nemen. Ik zou maar eens niet zo vanuit dat ervaren denken, maar meer eens lezen wat er staat. Ik heb nergens een mening gegeven, ben dat ook niet van plan om te doen. Ik heb wel duidelijk aangegeven dat je een mening mag hebben. En vind je jezelf gerechtigd om daar maar verwijten naar mijn kant te doen? Want ik lees veel meer verwijten naar mij toe, dan dat ik naar jou doe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:38
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
JOL252 schreef:
Nou ik kreeg er wel één om mijn oren hoor... Zo schuif je alles af onder je eigen noemers en staat niet open voor de ander.

De beste reactie tot nu toe die ik heb gelezen is van Steentje, wel omschreven, goed onderbouwd, bij zichzelf blijvend en toch ruimte en respect naar de ander toe.
Die van marsepein? Tjonge wat reageer je weer overgevoelig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:34
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ERIKA129 schreef:
Idd Annet... En wat ik straks ook al las..'
De topic startster zegt niks meer niet vreemd he als je zulke dingen om je oren krijgt!!!
Nee God keurt het niet goed, maar dat doet hij ook niet bij echtscheidingen. En toch zijn er hier zeer velen gescheiden!
Maar waarom wordt een mens zo hard veroordeelt ipv liefdevol omarmen??
Moeten wij als christen hen de rug toekeren??? net als de hoeren en de tollenaren?? Vraagt God dat van ons?? Of vraagt hij ons draagt elkanders lasten! Hebt uw naasten lief als uzelve!! Gaan deze bijbel teksten opeens niet meer op als iemand zegt homo of lesbienne te zijn??
Ik zeg dus niet dat ik praktiseren van homofilie goedkeur zeker niet, maar ik keer ze niet de rug toe!! Ik weet hoe sommigen ontzetten worstelen met hun geaardheid en nee het is geen ziekte die te genezen is!!!

Ik kan me kwaad maken maar ook verdrietig worden hoe sommigen hier zo veroordelend reageren!!
Echt Christen waardig!!!
Goed, Erika. Heb je echt gelezen wat er geschreven is? Ik heb niet gemerkt dat mensen aangevallen worden. Wel heb ik duidelijke meningen gelezen, maar waar zitten dan de beledigingen? Ik lees juist veel bijdrages waarbij mensen hun best doen om liefdevol te blijven....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:26
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
JOL252 schreef:
Geen flauw idee waar jij op doelt. Mijns inziens hebben voorgangers pastorale vaardigheden nodig en die heb ik hier in de discussie nog niet herkend.
Waar heb je een bijdrage van me ontdekt waar ik mijn mening over homofilie gegeven heb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:07
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........ Engeltje smiley
En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?
Daar staat ook mijn naam bij, Wmijn. Net zoals van ieder ander..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
MAMALOE463 schreef:
We zijn vrij om onze mening hierover te geven, maar hoe breng je je mening, liefdeloos of liefdevol?
Als mens zal ik homo's en lesbiennes respecteren en er respect voor hebben, maar of het bijbels gezien Gods goedkeuring kan wegdragen vind ik een ander verhaal.
Je hebt gelijk hoor Mamaloe. Het is toch te gek voor woorden dat je dingen in je schoenen geschoven krijgt die helemaal niet waar zijn? Ik heb het idee dat men dit topic expres gestart heeft om ruzie te zoeken...In elk geval wordt het wel gebruikt om menen in een kwaad daglicht te stellen, die de bijbel wiillen lezen zoals hij geschreven is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 september 2012, 13:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:09
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
WILLEMIJN232 schreef:
U

ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn
medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof.
Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 september 2012, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
PIETER619 schreef:
De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.

Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.

Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.

Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?

Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.
Idd, dat is de reden waarom mensen hier bijbelteksten neerzetten, omdat dat hun drijfveer is. Als anderen dat niet uitkomt, komen ze al snel met het verwijt dat het smijten met bijbelteksten is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 september 2012, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als er geen liefde is voor elkaar val je buiten Gods gloria, is een mooie tekst van een kinderliedje.....
En het trieste is dat als gelovige hier ook niet erg blij wordt over al die termen die je hier om de oren vliegen en dan heb ik het nog maar niet over al die Bijbelteksten waarmee mensen hun recht denken te halen......
Ik ben het helemaal met je eens, je kan van mening verschillen en de dialoog daarover KAN tot mooie gesprekken leiden en die zijn er ook gelukkig ook nog wel.....maar de woorden hoogstverachtelijk die ik hier lees als het je visie niet is vind ik van weinig christelijkheid getuigen....
In jouw ogen is liefde voor elkaar hetzelfde als elkaar naar de mond praten. Ik heb nergens liefdeloosheid gelezen, dus ga dat woord nou niet misbruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:38
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
JOL252 schreef:
Als ik als niet gelovige hier es rond zou kijken zou ik me doodschrikken en angstig worden van het beeld dat soms van God hier wordt neergezet. Ik zou er snel klaar mee zijn net zoals zoveel mensen die juist op dit soort zaken van christenen reageren. Ligt dat dan aan "de wereld" die Zijn waarheid niet accepteren wil?? Dit is volgens mij kort door de bocht en eenzijdig gedacht. Ik denk dat het is omdat er toch met regeltjes gekomen wordt, met de do's en de dont's en elkaar bijna scalperen als er andere ideeën en interpretaties zijn ... terwijl Jezus juist zei dat mensen zullen herkennen wie God is "als er liefde is onder elkaar".
Je zit weer hopeloos te overdrijven Jol. Want de mensen zijn niet zo dom en zielig als dat jij ze wilt afschilderen. Als je als niet christen zou lezen wat er staat, kun je nl. verwachten dat er standpunten geponeerd worden waar je niet achter staat. Bovendien zou je ook verwachten dat mensen op deze manier met elkaar omgaan. Ik ben lid van diverse fora, over diverse onderwerpen en de toon hier op het forum is soms zelfs milder dan op andere fora.
Je kunt wel klagen over de reacties van mensen, maar de eerste die daar verantwoordelijk voor is, is natuurlijk de TS. Zij is het onderwerp begonnen en als je een onderwerp begint, moet je ook kunnen aanvaarden dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn. Dat heeft niks met liefdeloosheid te maken, het heeft veel meer te maken met de kijk op de bijbel en het toepassen van bepaalde principes...
Grow up laiverd, get a life...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:30
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
JOL252 schreef:
Kijk maar uit dat je niet iets anders breekt bij mensen hier op het forum, is veel erger dan een banaan.
Waarom denk je nu de hele tijd dat er alleen maar zielige mensen hier op het forum zitten? De mensen zijn niet van marsepein zeg....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:26
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ROELANDE345 schreef:
Een mening hebben over iemands gedrag dat is dus zeggen hoe je het vindt wat die ander doet.

In dit geval: ik vind het goed of fout dat jij als vrouw een relatie wil met een andere vrouw

beoordelen is: bespreken, censeren, een oordeel vellen, evalueren, inzien, jureren, oordelen over, opvatten, recenseren

Dus als je je hier over uitlaat geef je dus een oordeel daaraan
En wat is er mis mee als jij je mening geeft? Het is een gewone vraag, waar je dus ook gewoon op kunt antwoorden. Je mag mensen niet oordelen, maar wel gedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:32
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Ik vraag me af waarom ze in Rusland/Oekraïne/ Bulgarije het Cyrillische alfabet hebben. Waarom kunnen ze niet met ons meedoen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:18
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
SVEN797 schreef:
Ik ben het met Roelande eens. Omdat het topic over Vrouwen die op vrouwen vallen gaat. niet meer en niet minder.en kijk wat er allemaal al geschreven is.
Dat is niet wijzen op het Woord. in mijn ogen is dat oordelen.
Ik vind dat je dan veel tekort doet aan mensen die zo een strijd hebben.
Wijzen op het Woord, zonder aanziens des persoons.
Lees maar eens eerst goed wat ik geschreven heb. Ik heb gezegd, dat je ondanks je eigen zonden wel een mening mag hebben over iemands gedrag. Dat je daar een oordeel in leest, is wel erg ver gezocht hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
Je hoefde toch niet een apart topic hierover te openen? Je had dit ook bij het lopende topic kunnen zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ROELANDE345 schreef:
Ja precies, als hetero heb je op dit gebied makkelijk praten!
Zonden op seksueel terrein worden door christenen/kerken altijd veel erger gevonden dan andere zonden. Als gezegd wordt dat iemand in zonde gevallen is kun je er zeker van zijn dat het om seksuele zonden gaat. Niet dat ik die zonden wil goed praten echt niet! Maar misschien moeten we ons eens afvragen waarom hier al het zoveelste topic over dit of een soortgelijk onderwerp moet worden geopend. Waarom kunnen we hier weken zitten steggelen over christelijke homo's die in een duurzame liefdesrelatie leven en niet over christenen die bijv hebzuchtig, zijn of materialistisch, of slechte rentmeesters van de schepping zijn , of die niet opkomen voor sociaal onrecht(of misschien zelfs meedoen) of mensen manipuleren ?
Misschien vind God al die dingen nog wel erger dan homofilie.
Samenlevende homo's doen niemand kwaad
Christenen die roddelen doen dat wel
Er werd gezegd dat God homofilie een gruwel vind in spr 6:16-19 staat
16 Zes dingen haat de HEER,
zeven dingen zijn hem een gruwel:
17 ogen die hooghartig kijken en een tong die liegt,
handen die onschuldig bloed vergieten
18 en een hart dat op het kwade zint,
voeten die zich naar de misdaad reppen
19 en getuigen die bedriegen, altijd liegen,
en zij die stoken tussen broers
Waarom pakken kerken de arrogante christenen, de roddelaars en de ruziemakers niet net zo aan als de praktizerende homo's, en waar zijn de topics daarover
Ik zou niet durven zeggen dat het GOED is als homo's in een duurzame relatie leven, maar zolang ik me nog wel eens schuldig maak aan een van de andere dingen die hier boven geschreven staan zou ik ook niet durven zeggen dat het FOUT is.
De vraag is misschien kan een in een duurzame liefdesrelatie levende Christus belijdende homo in de hemel komen?
en iemand die voor zulke relaties in de gemeente ruimte wil toestaan?
Of zelfs: en iemand die voor zulke relaties die ruimte niet toe wil staan?
Mijn mening over dit onderwerp is wel bekend, dus ik ben niet van plan me weer in de discussie te mengen. Maar één ding valt me wel op in je bijdrage Roelande. Je vindt het niet goed om een ander te oordelen zolang je zelf nog zoveel last hebt van je eigen zonden. Maar dat is de vraag eigenlijk niet. Niemand mag zeggen dat ie beter of slechter is dan een ander. Je mag echter wel een mening hebben over het gedrag van een ander. En dat doe als moeder toch ook? Of zeg je ook tegen je kinderen van: zoek het maar uit. Dus als je zegt dat je ergens niet achter staat betekent dat niet automatisch dat je je beter dan een ander voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 19:34
BerichtOnderwerp: Man na Gods hart
 
HANNAH810 schreef:
zwaan geeft aan geen msn-taal te spreken, maar gewoon wat minder taal-gevoel te hebben, chatuliem.
Gelukkig heeft God elk mens weer andere talenten gegeven, en is zwaan OKE hoe ze is.

ieder mens heeft sterke en minder sterke kanten; jij ook.
Eerlijk gezegd heb ik jouw uitleg niet nodig over wat iemand nu precies bedoelt. En dat je dat meteen gaat vertalen dat ik iemand erom ga veroordelen, is gewoon vreemd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:55
BerichtOnderwerp: Man na Gods hart
 
ZWAAN995 schreef:
Mijn schrijven is niet sterkste kant van mij d en t lastig en vele woorden meer. Ieder zn meug en zn gebreken. Engeltje smiley

<><

Zwaan
Na is msn taal, en het heeft tot gevolg dat de kids tegenwoordig geen goede zin meer kunnen schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 14:01
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?
Dat is een zeer katholieke opvatting.Tot begin jaren 60 stond de bijbel op de zwarte lijst van de RK kerk...Ik denk dat de bijbel voor iedereen toegankelijk is en gebruikt kan worden voor persoonlijke opbouw. Verder denk ik ook dat het goed is het onderwijs wat je krijgt te toetsen, sprekers hebben nu eenmaal niet alleen inzicht in de Bijbel...
Dit is voor mij de belangrijkste reden waarom ik iedereen adviseer de NBV te lezen, omdat deze zo duidelijk is, dat iedereen begrijpt wat er staat. Je moet niet een half uur zitten puzzelen wat er nu precies staat. Het Woord moet heel dichtbij je staan.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 20 september 2012, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
ERIKA129 schreef:
Chat waarom kan je nu niet gewoon lezen wat er word geschreven??
Voor mijn gevoel blijf je Willemijn dwarsliggen houd hiermee op word vervelend!!! Willemijn reageert serieus doe jij het dan ook eens!!
Waar staat dat?
Vind het juist goede vragen van Willemijn om over na te denken!!
Ik lees gewoon wat er staat, de term met de Bijbel om de oren slaan is een duidelijke hint naar mensen die anders met de Bijbel omgaan dan dat zij doet. We gaan de kant op dat niemand meer een bijbeltekst durft te citeren omdat ze dan meteen het verwijt krijgen de bijbel te gebruiken om een ander mee om de oren te slaan.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 19 september 2012, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:49
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?

he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg?
En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...
Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
De gebruikelijke standpunten worden weer ingenomen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 19:06
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
MAMALOE463 schreef:
Sonja vroeg in dit topic waarschijnlijk naar onze mening, daarom heeft zij waarschijnlijk deze topic geopent, hiermee geef ik dus mijn mening, en die kan afwijken van de rest, maar ik grond mijn mening op teksten uit de bijbel....
en dat is het belangrijkste, de bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 17:03
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
JANS221 schreef:
Punt 1: Ik hoop dat die vrouwen van te voren daarover nagedacht hebben. En ik hoop dat de boeren er ook over nadenken wie ze kiezen. Je kunt als vrouw er ook voor kiezen om er voor te zorgen dat je niet gekozen wordt.
Voor wat betreft punt 2: Door de emancipatie hoeft de vrouw niet te veranderen, ze mag zijn wie ze is. Als door de emancipatie de omstandigheden voor de vrouw maar veranderen zodat ze een gelijkwaardige plaats in de samenleving in kan nemen. Of ze daar vervolgens gebruikt van maakt is haar keuze. Alleen al het hebben van die keuze is dankzij de emancipatie mogelijk, vroeger zou ze die keuze namelijk niet gehad hebben.

Mijn zoon heeft gisteren 5 overhemden hier achtergelaten, omdat ik zo goed strijken! (zegt hij) Voel ik me nu achtergesteld? Nee, hoor! Hij mag mijn fietsband weer plakken!
Maar vind je het eigenlijk geen vrouwonvriendelijk programma. Het lijkt wel alsof hij het voor het zeggen heeft en de dames gewillig daar naar luisteren...Het lijkt me wel leuk hoor, laat de dames het maar uitvechten via een moddergevecht. Gaan de kijkcijfers meteen een stuk omhoog.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 september 2012, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:09
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
STEENTJE178 schreef:
Als dit het eerste stapje zou zijn, zou het idd niet heel emancipatielievend zijn. Maar vergeet niet dat de mánnen zich eerst opgeven (of dat dat voor hen gedaan wordt), de mannen door het programma voorgeselecteerd worden, vervolgens de mánnen zichzelf bloot geven in een presentatiefilmpje, en vervolgens kiezen de vrouwen of ze wel of niet kiezen.
Lijkt me toch best wel pijnlijk voor een man dat als je kijkt dat Nederland 2,3 mensen single zijn, er wel even zoveel mensen naar de eerste uitzending van Bzv kijkt, waaronder een groot percentage singles, en dat een boer dan vervolgens maar een handjevol reacties krijgt. Alleen hebben al die mensen geen gezicht op tv.

Tsja, je weet waarvoor je kiest, als je meedoet aan Bzv. Je weet dus ook dat je, zowel de boeren als de briefschrijvers/briefschrijfsters, afgewezen kunt worden, terwijl half Nederland toekijkt..

Ik begrijp je reactie, maar het is de eigen keuze van zowel de boer als de reactanten,en zij moeten rekening houden met een eventuele afwijzing. Tenslotte weet je aan het begin van het programma dat je hooguit 10% kans hebt om uiteindelijk de boer voor je te winnen.......
Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...

2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
Ik begrijp jullie vrouwen niet. Zie je niet dat de vrouwen hier in een kwetsbare positie neergezet worden? Iedereen hunkert naar de liefde van de man en de man krijgt mag kiezen. Dit zou toch in moeten gaan tegen alle emancipatie?
Wat is het verschil met een harem? Ik krijg associaties met de film: Raise the Red Lantern, waar elke nacht een vrouw mocht hopen geroepen te worden door de man.....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 september 2012, 13:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: De wet
 
HANNAH810 schreef:
ja maar het gaat over de periode tussen het sterven van de gelovigen en de wederkomst van de Heere Jezus, he chat?
Dan is de link met het vagevuur niet echt aanwezig. Het vagevuur zou bestemd moeten zijn voor mensen, die er nog niet aan toe zouden zijn in de hemel te komen. De bijbel beschrijft ze echter als martelaren, dat is toch heel wat anders. Nee, ik kan hier geen vagevuur in lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 169 Volgende
Pagina 5 van 169