ChristianMatch
 


Forum

de Bijbel; het Woord van God?
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:35
 
Hoe gaan we om met de inhoud van de Bijbel? Hebben deze woorden autoriteit en zijn het richtlijnen voor ons dagelijks leven?

Of kunnen we, zoals sommigen het zien, nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt te zeggen?

Hoe lezen we de Bijbel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:39
 
Ben je een goed mens?


http://www.youtube.com/watch?v=6PoonxnUtAA

Is een interessant filmpje Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 13:58
 
Is de Bijbel Waar?


De Bijbel Is Waar

http://www.youtube.com/watch?v=-dndtF3-ZMg&feature=related


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op maandag 17 september 2012, 14:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 14:45
 
Kent Hovind - Seminarie 4 - Leugens in de Lesboeken (NL)

http://www.youtube.com/watch?v=39fSYuIsyu8&feature=relmfu

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:10
 
CARMEN073 schreef:
Hoe gaan we om met de inhoud van de Bijbel? Hebben deze woorden autoriteit en zijn het richtlijnen voor ons dagelijks leven?

Of kunnen we, zoals sommigen het zien, nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt te zeggen?

Hoe lezen we de Bijbel?

Voor mij in elk geval, lerend wie God voor mij persoonlijk is. Wat zegt de tekst, en wat leer ik ervan voor mij relatie met God.

En dat laatste, dat we nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt, ik denk dat dat niet kan, we kunnen het mogelijk verkeert interpreteren, maar dat ligt dan aan ons, en niet aan God of Zijn woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:34
 
HARALD940 schreef:
Voor mij in elk geval, lerend wie God voor mij persoonlijk is. Wat zegt de tekst, en wat leer ik ervan voor mij relatie met God.

En dat laatste, dat we nooit helemaal zeker weten wat God bedoelt, ik denk dat dat niet kan, we kunnen het mogelijk verkeert interpreteren, maar dat ligt dan aan ons, en niet aan God of Zijn woord.

Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?

he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg?
En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?

he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg?
En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...
Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.


Verraste, verbaasde smiley
"Je verwijt,
Je hebt
Je kunt niet"

Zieke smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 september 2012, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.

Chat waarom kan je nu niet gewoon lezen wat er word geschreven??
Voor mijn gevoel blijf je Willemijn dwarsliggen houd hiermee op word vervelend!!! Willemijn reageert serieus doe jij het dan ook eens!!
Waar staat dat?
Vind het juist goede vragen van Willemijn om over na te denken!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56
 
ERIKA129 schreef:
Chat waarom kan je nu niet gewoon lezen wat er word geschreven??
Voor mijn gevoel blijf je Willemijn dwarsliggen houd hiermee op word vervelend!!! Willemijn reageert serieus doe jij het dan ook eens!!
Waar staat dat?
Vind het juist goede vragen van Willemijn om over na te denken!!
Ik lees gewoon wat er staat, de term met de Bijbel om de oren slaan is een duidelijke hint naar mensen die anders met de Bijbel omgaan dan dat zij doet. We gaan de kant op dat niemand meer een bijbeltekst durft te citeren omdat ze dan meteen het verwijt krijgen de bijbel te gebruiken om een ander mee om de oren te slaan.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 19 september 2012, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56
 
Wat zo mooi is aan de bijbel vind ik dat er 2 kanten aan zijn. Een menselijke en een Goddelijke.

Wanneer Jezus tijdens zijn rondwandeling op aarde, of later Paulus de schrift aanhaalt zeggen ze bijv: "Mozes heeft gezegd...." of "David..." of "de profeten...."
Andere bijbelgedeelten vertellen echter dat "God spreekt...." of "de Heilige Geest..."

Dan zijn er de profetische gedeelten die zo geïnspireerd zijn dat hun betekenis eigenlijk het menselijk verstand te boven gaat. Neem bijv. de psalmen waarin al wordt geprofeteerd over Jezus. Psalm 2 en Psalm 22. Nergens in de hele bijbel lezen we iets over hoe Jezus zich voelt tijdens zijn lijdensweg. Behalve in psalm 22; geschreven honderden jaren ervoor.

Het mooie van de bijbel vind ik dat ik er iedere keer nieuwe dingen in ontdek. Telkens maakt God mij andere zaken duidelijk. Steeds leert Hij mij weer nieuwe dingen. Soms gebeurt dit met bijbelteksten die je al vele malen gelezen hebt, totdat er door de Heilige Geest ineens een ander licht opvalt en je iets begrijpt wat je er daar eerder niet in zag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:00
 
[quote=WILLEMIJN232]Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?
he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg?
En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...[/quote]

Ik vind het jammer dat je het zo ervaart. Des te meer omdat ik denk dat de bijbel daar juist voor gegeven is!

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)


Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 19 september 2012, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik lees gewoon wat er staat, de term met de Bijbel om de oren slaan is een duidelijke hint naar mensen die anders met de Bijbel omgaan dan dat zij doet. We gaan de kant op dat niemand meer een bijbeltekst durft te citeren omdat ze dan meteen het verwijt krijgen de bijbel te gebruiken om een ander mee om de oren te slaan.


Waarom niet?? ik durf gerust een bijbeltekst erneer te zetten!
Maar ik zeg eerlijk dat ik geen ster ben met bijbelteksten ik kan niet zomaar zeggen daar en daar staat dit de ander wel!!
laten we elkaar nu eens niet op elk woord pakken maar praten over het onderwerp, want die is zeker goed en mooi!!

Ja ik heb er inhoudelijk nog niet op gereageerd omdat ik zulke dingen eerst moet laten zakken en me over moet bezinnen! Maar er komt echt nog wel een inhoudelijke reactie op!!

Sorry Carmen dit is off-topic je topic is mooi!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:14
 
Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard,
Die doet vanzelf zijn werk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:19
 
JOL252 schreef:
Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard,
Die doet vanzelf zijn werk...

Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:42
 
CARMEN073 schreef:
Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld?

Het woord van God is levend... toch?

Praktijkvoorbeeld... bijvoorbeeld in een gesprek iets zeggen wat achteraf geïnspireerd was. Dan zie je hoe iemand hierin geholpen wordt, zich ergens bewust van wordt, zonder dat je met een eigen interpretatie aan komt.
Ik denk dat we niet in een kramp hoeven te raken met hoe Gods woord moet uitwerken in ons leven of dat van een ander.

We zijn zelf vaak de brief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:51
 
ZWAAN995 schreef:
Kent Hovind - Seminarie 4 - Leugens in de Lesboeken (NL)

http://www.youtube.com/watch?v=39fSYuIsyu8&feature=relmfu

<><

Zwaan


Kent Hovind... ja... is beetje off topic maar is hij al uit de bajes?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 14:10
 
JOL252 schreef:
Kent Hovind... ja... is beetje off topic maar is hij al uit de bajes?

Géén idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:43
 
[quote=CARMEN073]Ik denk juist dat de Bijbel daar niet voor gegeven is... De Bijbel is voor mij het lezen van Gods woord en daardoor stil te worden in de Geest van god..........
Het probleem in deze is ook dat er niets voor niets zoveel kerkgenootschappen zijn met allemaal hun eigen visie op de Bijbel......en dan kom je bij het kernpunt dat iets wat jou volle overtuiging is en ook mag zijn absoluut niet die van een ander hoeft te zijn.....De Bijbel is een boek met feiten die een ieder anders interpreteert anders waren we wel één in geloof en kerk....
Ik was zondag jl om wat privéredenen in een Evangelie gemeente, ik vond het er onrustig en miste de verstilling...wil dat zeggen dat die gemeente fout is? Nee, ik heb een andere vorm van geloven waar ik me fijn bij voel en ben dus ook lid van een andere kerk die aan mijn normen van geloof voldoet......Maar moet jij mij dan vermanen? Of ik jou? Omdat we toevallig een andere invulling van geloven hebben? En alle twee op een verschillende manier de Bijbel lezen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 19 september 2012, 20:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:22
 
Quote:
Ik denk juist dat de Bijbel daar niet voor gegeven is... De Bijbel is voor mij het lezen van Gods woord en daardoor stil te worden in de Geest van god..........
Het probleem in deze is ook dat er niets voor niets zoveel kerkgenootschappen zijn met allemaal hun eigen visie op de Bijbel......


Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 13:10
 
CARMEN073 schreef:
Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)


Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 20 september 2012, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 14:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?
Dat is een zeer katholieke opvatting.Tot begin jaren 60 stond de bijbel op de zwarte lijst van de RK kerk...Ik denk dat de bijbel voor iedereen toegankelijk is en gebruikt kan worden voor persoonlijke opbouw. Verder denk ik ook dat het goed is het onderwijs wat je krijgt te toetsen, sprekers hebben nu eenmaal niet alleen inzicht in de Bijbel...
Dit is voor mij de belangrijkste reden waarom ik iedereen adviseer de NBV te lezen, omdat deze zo duidelijk is, dat iedereen begrijpt wat er staat. Je moet niet een half uur zitten puzzelen wat er nu precies staat. Het Woord moet heel dichtbij je staan.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 20 september 2012, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?

Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.

Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente:
"En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:58
 
CARMEN073 schreef:
Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.

Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente:
"En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven.
U

ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn
medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof.


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 20 september 2012, 23:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:50
 
De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.

Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.

Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.

Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?

Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:49
 
[quote=PIETER619]De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.

Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.

Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.

Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?

Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.[/quote


Helemaal met je eens Pieter......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:08
 
PIETER619 schreef:
De Bijbel is het woord van God en we kunnen er veel, zelfs heel veel uit leren.

Het aller belangrijkste is dat we elkaar in liefde te woord moeten staan en elkaar niet met teksten om de oren vegen, waarin we menen ons gelijk te halen. Alles is in ons eigen voordeel uit te leggen, echter we vergeten vaak hoe Jezus met mensen omging, speciaal hen die wij als zware zondaars zouden bestempelen.

Wij vergeten en kunnen niet beseffen hoe groot Zijn overwinning aan het kruis is geweest.

Mensen die wij als zwaar zondaar bestempelen, kunnen toch de Hemel beërven als Hij het wil. Als er mensen verloren gaan is Zijn werk dan voor niets geweest, of laat God dan wel het werk varen wat Zijn hand is begonnen? Leren wij wel genoeg van alle gelijkenissen die Jezus verteld heeft, gelijk die van de dagloners?

Ik zou graag zien dat we meer als "christenen" hier in de topics onze mening zetten. dat men Bijbelteksten aanhaalt laat het zijn dat je daarmee aangeeft wat je drijfveer is om vanuit te leven, niet om anderen te kwetsen.
Idd, dat is de reden waarom mensen hier bijbelteksten neerzetten, omdat dat hun drijfveer is. Als anderen dat niet uitkomt, komen ze al snel met het verwijt dat het smijten met bijbelteksten is.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 september 2012, 12:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
U

ik ben het laatste helemaal met je eens! Maar ik vind niet dat je eigen mening ook voor een ander moet gelden, ik ga mijn
medechristenen niet vermanen omdat zij hun geloof wat anders ervaren en beleven dan ik dat doe, dan doe je die ander tekort in zijn geloof.
Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 21 september 2012, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Toch staat er in die bijbeltekst iets anders, er staat nl ook leert en terechtwijst...



Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........ Engeltje smiley
En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 21 september 2012, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........ Engeltje smiley
En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?

En hierboven vind je dat onderwijzen is voorbehouden aan voorgangers en hen die in het ambt staan? Smiley die vol vragen zit
Chatuliem is voorganger.

Als hij niet goed genoeg is waar baseer je dan je selectie op van voorgangers waar je wel naar wilt luisteren? Je moet ook oppassen dat je niet wordt als de degenen die Paulus noemt in 2 Tim 4:

"Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen"


Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 21 september 2012, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4