ChristianMatch
 


Forum

televisie kijken
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:11
 
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.

Hoe gebruik ik de tv?? Nou gewoon luchig naar kijken en dan zie ik glas, als tie uit staat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:40
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.
zou blij zijn als ik helemaal over ben verhuist dan kan ik geen tv meer kijken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.

Tv... ik heb er geen. Ben ook opgegroeid zonder tv. Regelmatig ontmoet ik mensen die zich daar enkele voorstelling bij kunnen maken. 'Wat moet je dan doen als je thuis bent?'
Mijn ouders hadden geen tv vanuit principe. Voor mij geldt dat niet zozeer. Uitzendingen die ik graag wil zien (zijn er niet zoveel overigens) kijk ik via uitzending gemist. Het nieuws kan ik ook volgen via internet (digitale kranten) en films kan ik kijken via dvd's.
Kortom, ik red me prima zonder tv...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:50
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.

Ik kijk het nieuws op mijn pc en evt. programma's die ik wil zien....komt overigens niet echt veel voor...via "Uitzending gemist".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.

Ik kijk niet veel TV; het meest om het journaal te zien en 1Vandaag.
Dat vind ik ook wel genoeg, want op internet kan ik veel informatie verzamelen, ook op de voor mij leuke terreinen zoals het openbaar vervoer en ontwikkelingen op het gebied van energie.
De TV is ook heel handig om verkiezingsdebatten te zien.

TV hebben betekent dus in mijn geval niet "veel TV kijken"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS669





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:44
 
Ik denk zelf dat de tv allang achterhaald is. Ikzelf heb geen tv omdat me dat zo geleerd is. Als ik dan kijk wat ik allemaal via internet kan doen en doe, dan is dat een groter medium is dan de tv.

Laatst aangepast door
KLAAS669
op zondag 28 februari 2010, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:50
 
KLAAS669 schreef:
Ik denk zelf dat de tv allang achterhaald is. Ikzelf heb geen tv omdat me dat zo geleerd is. Als ik dan kijk wat ik allemaal via internet kan doen en doe, dan is dat een groter medium is dan de tv.



Nou, ik vind het heerlijk om de soap van onderweg naar morgen en goede tijden slechte tijden te kijken, heerlijk onderuit op de bank...en tussendoor even heerlijk wegdoezelen Slapende smiley

Ontspannen mag toch wel??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS669





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 22:52
 
EVA685 schreef:
Nou, ik vind het heerlijk om de soap van onderweg naar morgen en goede tijden slechte tijden te kijken, heerlijk onderuit op de bank...en tussendoor even heerlijk wegdoezelen Slapende smiley

Ontspannen mag toch wel??

Hoi, ik vel hier geen oordeel hoor. Is alleen maar mijn mening Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOJO659





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 23:37
 
DANIEL777 schreef:
zou blij zijn als ik helemaal over ben verhuist dan kan ik geen tv meer kijken

huh?? Heb je nu een tv dan? Die kan toch ook weg of uit als je geen tv wilt kijken? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INKA401





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:34
 
ik heb zón groot scherm ... érg hé ... welnee ik ga met de tijd mee ... meer niet ... vind het zelf en mijn kids mooi om naar te kijken ...
maar daar gaat het ook helemaal niet om ...al zullen er veel mensen zijn die nu al een vóoroordeel hebben van ... moet dat nou? ... zón groot scherm? ... nee tuurlijk niet ... maar tis wél mooi ...
als jullie mijn profiel lezen dan is door onze situatie er véél veranderd in ons kijk gedrag ... ik kan sinds dien geen geweld meer zien ... géén pief paf dus ... een film? ... never nooit ...
maar tv is méér ... ik vind het jeugd journaal bv. heel belangrijk om mijn kids te laten zien ... die shit op rtl? ... néé daar worden ze niet wijzer van
maar ben wel éérlijk om te zeggen dat mijn kids dingen zien, wat pappa niet goed vind ...
ik heb thuis kids van 13 tot 25 jaar ... er zijn momenten dat pappa daar geen grip op heeft ... en dat blijft moeilijk ... hoe góed ik het ook voor mijn kids wil ... jullie snap? ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RENSKE067





Berichten: 555

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 00:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Even een luchtig onderwerp. Hoe gebruik je de televisie? En hoe zou je hem willen gebruiken? Kun je leven zonder tv of wil je juist tv vanwege het nieuws? Kortom, hoe kijk je naar het gebruik van tv en hoeveel laat je je er door beïnvloeden.

ehhh gewoon op de powerknop drukken he
gaat ie vanzelf aan en uit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VINCENT394





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 09:52
 
LIESBETH326 schreef:
Tv... ik heb er geen. (....) Het nieuws kan ik ook volgen via internet (digitale kranten) en films kan ik kijken via dvd's.
Kortom, ik red me prima zonder tv...

Hihihi, herkenbaar!

Ik heb dan wel een tv in de huiskamer staan, maar nadat ik inmiddels 4 jaar in mijn huis woon, heb ik nog altijd niet de moeite genomen om mijn tv in te stellen. Ik kan alleen national geografic en RLT10 ontvangen, en dat is precies genoeg voor de twee keer per jaar dat ik even gedachteloos voor de TV wil hangen.

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 17:53
 
INKA401 schreef:
ik heb zón groot scherm ... érg hé ... welnee ik ga met de tijd mee ... meer niet ... vind het zelf en mijn kids mooi om naar te kijken ...
maar daar gaat het ook helemaal niet om ...al zullen er veel mensen zijn die nu al een vóoroordeel hebben van ... moet dat nou? ... zón groot scherm? ... nee tuurlijk niet ... maar tis wél mooi ...
als jullie mijn profiel lezen dan is door onze situatie er véél veranderd in ons kijk gedrag ... ik kan sinds dien geen geweld meer zien ... géén pief paf dus ... een film? ... never nooit ...
maar tv is méér ... ik vind het jeugd journaal bv. heel belangrijk om mijn kids te laten zien ... die shit op rtl? ... néé daar worden ze niet wijzer van
maar ben wel éérlijk om te zeggen dat mijn kids dingen zien, wat pappa niet goed vind ...
ik heb thuis kids van 13 tot 25 jaar ... er zijn momenten dat pappa daar geen grip op heeft ... en dat blijft moeilijk ... hoe góed ik het ook voor mijn kids wil ... jullie snap? ...


HERKENBAAR INKA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 19:45
 
VINCENT394 schreef:
Hihihi, herkenbaar!

Ik heb dan wel een tv in de huiskamer staan, maar nadat ik inmiddels 4 jaar in mijn huis woon, heb ik nog altijd niet de moeite genomen om mijn tv in te stellen. Ik kan alleen national geografic en RLT10 ontvangen, en dat is precies genoeg voor de twee keer per jaar dat ik even gedachteloos voor de TV wil hangen.

Vincent

En dat is iets wat alleen mannen kunnen, zijn alle vrouwen jaloers op Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

De bovenstaande link duurt 10 minuten, maar is echt de moeite van het kijken waard......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:20
 
CROSSROAD317 schreef:
En dat is iets wat alleen mannen kunnen, zijn alle vrouwen jaloers op Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

De bovenstaande link duurt 10 minuten, maar is echt de moeite van het kijken waard......

Coole smiley met zonnebril Lachende smiley humor!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695





Berichten: 1550

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 11:44
 
Televisie is een keuze. Je kan er naar kijken of je kunt het laten. Je kunt goede dingen bekijken of slechte dingen. De televisie is een neutraal apparaat. Waardoor je je wilt laten beïnvloeden, hangt af van je eigen hart en verstand. Televisie kijken moet je leren. Van jongs af aan.

Ik kijk graag naar: A touch of Frost, roadmovies, het weerbericht, vallende kabinetten Clown smiley , kennisquizzen, Vlaamse humor, Britse documentairs, autoprogramma's en ik ben graag getuige van historische gebeurtenissen die live op televisie komen. Maar er zijn dagen bij, dat ik niet kijk. En ik heb ook jaren zonder gedaan. Dat is toch een soort vrijheid die je je verwerven kunt, denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
APPELTJE084





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 13:18
 
Tv, tuurlijk, wel digitaal, en geen riooltv..
Actualiteiten, dat soort stuff...
Er zijn nog mensen die geen tv kijken..
Maar dan wel een uitgesproken mening over bepaalde programma;s hebben..
Dat is knap, als je ze niet gezien hebt..
Tv.. Mooi medium, internet, is nog mooier!
Maar net hoe je er mee omgaat, toch?
En bevalt het je niet, dan kijk je niet..


Laatst aangepast door
APPELTJE084
op woensdag 3 maart 2010, 13:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 14:17
 
APPELTJE084 schreef:
T
Tv.. Mooi medium, internet, is nog mooier!
Maar net hoe je er mee omgaat, toch?
En bevalt het je niet, dan kijk je niet..

Ik heb wel TV en vind geen TV hebben om de wereld buiten de deur te houden wel erg krampachtig, star en onnodig. Maar er is zelfs tussen de reclame door vaak wel erg weinig te zien, moet ik zeggen. Verder mag niemand meer dan drie of vier regels uitspreken want dat zou de kijker niet aankunnen. Verboden een beargumenteerd betoog op te bouwen, lijkt het. Een reclamevrij net met inhoud lijkt me wel wat. En als de vraag komt wie dat moet betalen dat wil ik er toch op wijzen dat ik met elke aankoop bij Albert Heijn wel ongewild mooi aan die reclameverkopende omroepen zit bij te dragen. En ik kan daarin nauwelijks kiezen zonder het heel ingewikkeld te maken met mijn aankopen.

En om op Chat zijn vraag in te gaan: ik mis de VPRO-zondagavond met van Kooten en de Bie en daarna de wetenschapsrubriek Noorderlicht wel eigenlijk.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 3 maart 2010, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 16:35
 
THOMAS968 schreef:
Ik heb wel TV en vind geen TV hebben om de wereld buiten de deur te houden wel erg krampachtig, star en onnodig. Maar er is zelfs tussen de reclame door vaak wel erg weinig te zien, moet ik zeggen. Verder mag niemand meer dan drie of vier regels uitspreken want dat zou de kijker niet aankunnen. Verboden een beargumenteerd betoog op te bouwen, lijkt het. Een reclamevrij net met inhoud lijkt me wel wat. En als de vraag komt wie dat moet betalen dat wil ik er toch op wijzen dat ik met elke aankoop bij Albert Heijn wel ongewild mooi aan die reclameverkopende omroepen zit bij te dragen. En ik kan daarin nauwelijks kiezen zonder het heel ingewikkeld te maken met mijn aankopen.

En om op Chat zijn vraag in te gaan: ik mis de VPRO-zondagavond met van Kooten en de Bie en daarna de wetenschapsrubriek Noorderlicht wel eigenlijk.

Thomas

Ik kijk selectief,de kinderen niet en ik heb daar geen problemen mee(ik ga me er niet voor verontschuldigen of uitleg geven)
Ik kan het journaal niet missen,volg wel eens het een en ander,kijk een documentaire en dan houdt het op. Waar ik wel van houd is een goed stuk flauwe engelse humor zoals Absolutely fabulous of Britain's best,heerlijk!

Van Kooten en de Bie heb ik op dvd maar dat is toch anders dan de oude zondagavond..........vroeger mochten we geen VPRO kijken vanwege het taalgebruik,hoe heette die man ook alweer.........Bareld????Dat ging mijn ouders net te ver Knipoog smiley
Is Nostalgienet misschien iets voor jou Thomas? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KERRY828





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 17:02
 
En dat is iets wat alleen mannen kunnen, zijn alle vrouwen jaloers op

http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

De bovenstaande link duurt 10 minuten, maar is echt de moeite van het kijken waard......

Cross, ik heb van genoten, moeite waard.

AND SO VERY TRUE!!


Laatst aangepast door
KERRY828
op woensdag 3 maart 2010, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 18:46
 
ik kijk bewust niet naar programma's waarbij er bewust gespot word met het hele christendom.
zo kijk ik wel graag naar wetenschappelijke docu's over het onstaan van de arde heelal.
in het achterhoofd houdend dat er een Schepper is van hemel en aarde.
de politiek probeer ik een beetje te volgen, maar helaas, ik snap er soms niks meer van.


voor de radio luisterde ik vaak snachts naar een hoorspel.
helaas is er nu een hoorspel waarin nog al grove taal word gesproken en heftig word gevloekt.
dan vraag ik mij af hoe de NCRV zo'n hoorspel kan laten uitzenden.
waar is de C van de NCRV gebleven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS744





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 19:39
 
EVA685 schreef:
Nou, ik vind het heerlijk om de soap van onderweg naar morgen en goede tijden slechte tijden te kijken, heerlijk onderuit op de bank...en tussendoor even heerlijk wegdoezelen Slapende smiley

Ontspannen mag toch wel??

ja ontspannen vooral int weekend ik ook en daarna actie op tv en soms opbouwend naar fam7 kijken christelijk tv zender of ned.zingt.daar blijve we wakker bij saamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:27
 
HANS744 schreef:
ja ontspannen vooral int weekend ik ook en daarna actie op tv en soms opbouwend naar fam7 kijken christelijk tv zender of ned.zingt.daar blijve we wakker bij saamen.


Weekends geen soapjes hè, wel saampjes op de bank lekker knus andere programma.s kijken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1