ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
[quote=PIETER649]

Pieter, ik vind dat jij precies die mensen er uit haalt die misbruik van de situatie maken, en ja, ik vind ook dat daar meer op gelet moet worden.
Maar bedenk dan dat mensen die echt een reden hebben om bijv. niet te werken of om aan die voedselbank te kloppen daarmee wel de dupe worden.
Ik ben niet echt heel erg thuis in de partijen, maar denk dat de VVD eerder een partij is die de rijken rijker laat worden en de armen armer ... kan het mis hebben hoor, maar overtuig mij dan maar es.

Een knuffel geven is iets heel anders dan het opnemen voor de 'zwakkeren' in onze samenleving, als ik bijv. zie hoe lang het soms duurt voor mensen die een scoot-mobiel nodig hebben en dit ook echt nodig hebben er daadwerkelijk ook een toegewezen krijgen, dan denk ik wel eens, waar zijn we in NL mee bezig.

En ik ben er voor dat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid neemt, en niet als een schaap achter de kudde aanloopt, ik zit ook wel eens te denken... wat moet ik nou stemmen, ben het toch niet met een partij 100% eens, maar aan de andere kant denk ik dan ... ik leef in een vrij land, laat ik daar dan ook gebruik van maken, in sommige landen mogen ze niet eens stemmen (of in elk geval ... kiezen).


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 februari 2010, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 22:10
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
 
Waar ligt dat joh Groningen ? Clown smiley
Da's toch buitenland ofzo ? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
JONATHAN890 schreef:
Voor mij zo klaar als een klontje.
Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.

De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan.
Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen.
Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving.
Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.

En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.

Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is.
Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde.

idd. erg mooi Jonathan.
Hoop dat we van jouw verhaal wat leren en doorgeven ... er te zijn voor elkaar, juist ook in dat soort situaties ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
HENK710 schreef:
Leve de menselijke interpretatie van Gods Woord! Knipoog smiley
Want ja, daar ligt wel de oorzaak van al die verschillen...

Is dat zo Henk ? Ik denk dan meer aan de verscheidenheid in mensen dus ook hoe ze in het leven staan en wat ze hebben meegemaakt.
Volgens mij hoeft dat niet perse verkeerd te zijn, en is dat in veel gevallen juist goed ... het kan ook opbouwend zijn ... ergens staat dat de hand niet tegen de voet moet zeggen ik heb je niet nodig ... zo zijn verschillende zienswijzen of talenten juist een aanvulling (misschien kan ik hier beter zeggen "verrijking") op het geloof.
God is denk ik een God van veelzijdigheid (kijk maar naar de schepping Knipoog smiley), ieder mens heeft Hij uniek geschapen en mijns inziens is dat met een bedoeling ...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 26 februari 2010, 22:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 19:40
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
KAT125 schreef:
[/color]-------------------------------------------------------------------------------------

Het gaat er niet om wat mijn mening is,maar wat volgen de wet is.

indien iemand zijn huisgenoten niet verzorgt, die is ERGER dan een ongelovige....= zoals ik dat kan zien en begrijpen, is hij minder dan een ongelovie,dus ook ongelovig, toch?

matt 18 vers 15 - 17 gaat over een broeder,te vergelijken als een ouderlinge/diaken. maar mocht jij dit voor mij laten gelden, ik ben alleen en er zijn meer die tegen mij zijn,dus ik zie het dat je er mee bedoeld dat je mij betraffen moet en ik een erge heiden ben.
misschien ben ik wel een minder gelovige of heiden, ik ben geboren als een onderpand van God, maar ik zeg niet dat ik een kind van God ben(in de zin van bekeerd zijn dan).


en heb je de stukken gelezen zoasl ik geschreven heb? je wilt met mij dit uitpraten,maar dat had je in het huwelijk moeten doen, en heb je dat gedaan?(dat hoef je mij en on niet te vertellen,maar even goed voor jouzelf terharte nemen.
en ik zie niet dat ik jou veroordeel,maar ik zeg hoe ik het lees en zie in de wetten.

dus als ik de wetten er op nalees en die als standpunt hou, en dat jij niet alles leest wat ik hier boven heb gevraagd te lezen,dan ben ik onvolwassen? dan vindt ik dat jij daar in moet blijven. want lezen en luisteren wat ik je probeer uit te leggen dat doe je mijns inzien niet.

Ik hoop Kat dat je nog terug komt hier en mijn reaktie nog eens zal lezen.
Ik vind nl. dat wat jij nu over Hannah zegt veel te ver gaan.
Hannah wil je alleen maar helpen .... praat haar alsjeblieft geen schuldgevoel aan, een scheiding is al erg genoeg ... en wat weten wij eigenlijk over haar situatie.
Hoop dat je iedereen in zijn/ haar waarde wilt laten.
Je naaste liefhebben als jezelf, weet je nog ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:45
BerichtOnderwerp: Jouw spiritualiteit
 
JONATHAN890 schreef:
Jouw spiritualiteit
Sinds deze week heeft de EO een nieuwe website in de lucht genaamd "jouw spiritualiteit.nl"

Op deze site kun je een test doen om vast te stellen welke spirituele taal je spreekt. In de visie van vorige week stond er een artikel over.

Ik heb de site bezocht en vond het.... ach, kijk en oordeel zelf maar eens en voeg je bevindingen toe aan dit draadje.

www.jouwspiritualiteit.nl

Hmmm ... ik heb mijn bedenkingen bij deze site.
Heb een verhaal beluisterd van ene Kees v. Velzen met een verhaal over zijn individuele ervaring.
In 't kort ... hij kwam hare krisna's tegen en zag er geen kwaad in om een zgn. "mantra" te gaan zingen ("shanten").
Hierbij krijgt hij prompt last van fobien, eerder gezegd een dwangneurose, die hij zo'n 7 jaar houdt, gaat dan een kerk in, hij gaat die kerk weer uit en de dwanggedachten zijn ineens weg en nooit meer teruggekomen.
Met zijn verhaal zegt hij dus dat hij zich opengesteld heeft voor demonen, boze geesten die kontakt met je willen krijgen en daardoor een dwangstoornis kreeg van de ene op de andere dag en door te gaan geloven ze ook van de een op de andere dag weer kwijtraakt.

Het ergste vind ik nog hetgeen van Velzen aan het eind van zijn verhaal beweert, nl. hij zegt dan het volgende:
"Ik weet niet waarom dat een eind maakt aan dwangneurosen"
en met "dat" doelt hij op het geloof.
Als wat die van Velzen zegt waarheid zou zijn, zou dat betekenen dat elke gelovige die nu nog worstelt met een dwangneurose (of fobie) niet genoeg zou geloven ofzo ???

Eigenlijk houd ik niet van deze persoonlijke verhalen, omdat het een individuele ervaring is, die je onmogelijk op alle mensen kan betrekken.

Kortom ... iets waar ik mezelf niet in kan vinden.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 26 februari 2010, 00:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:05
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
KAT125 schreef:
das een standpunt die hun nemen.
dan ben je ook niet met de sgp eens,omdat hun gene vrouwen aan de macht willen
niet eens met de d66 die niks met christelijke godsdienst temaken wil hebben en wel het moslim geloof.
niet eens met de pvv, want die houd niet van kopvodden

die stemmen niet overal mee in, dus met andere woorden. de hele regering kan opdoeken.

en nog even voor suus hier boven, die opmerking aan ene hekel aan homo's die maakte ik en daat zei pieter iest over. en homo's zijn idd mijn naaste maar daarom hoef ik ze niet te accepteren. als ik ze accepteer dan accepteer ik een afgod of iets wat God een gruwel is dus wle goed keuren. dat kan niet. kan dat wel, ben je mijns inzien niet christelijk bezig.

of accepteren we ze omdat we bang zijn?

Weet je Kat dat het juist Jezus was die met tollenaars en hoeren omging ?
Weet je nog die Zacheus ... waarvan iedereen dacht ... pffff ... maar Jezus ging zelfs zijn huis binnen en Zacheus ontving hem en Jezus had daar een maaltijd ...
Juist Jezus liet ons zien dat we mensen in hun waarde moeten laten.
Daden kunnen in strijd zijn met wat God van ons vraagt, maar we moeten niet vergeten om de mens daarachter te zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
CHATULIEM619 schreef:
Als mensen zoiets in mijn gemeente zeggen, zeg ik dat ze vloeken. Ze gebruiken God nl. op een oneigenlijke manier. Je bent niet voor God getrouwd, als je met elkaar naar bed geweest bent. Je hebt gezondigd, en dat is heel wat anders. Daar is God niet bij betrokken geweest, dus betrek Hem daar ook niet bij. Vraag vergeving en een nieuwe kans.

Ik heb nl. teveel meegemaakt, dat deze term misbruikt is door mensen. Dan was de eerste keer alleen maar zonde, maar daarna was je toch getrouwd??
Als een jongen of een meisje na een nachtje stappen dronken in andermans bed stapt, zijn ze dan al meteen getrouwd? Voor trouwen is heel wat meer nodig dan seks. Voor een goed huwelijk is er meer nodig dan alleen maar seks hebben. Ik ken voldoende stelletjes, die met elkaar het huwelijksbootje in moesten omdat ze seks hadden gehad. En dan wist je van tevoren, dat dat huwelijk nooit stand kon houden.
Of het meisje, dat een drugsverslaafde vriend had, die weer terugviel. Ze wilde nooit meer trouwen, omdat ze toch met hem getrouwd was geweest? 18 jaar oud en gebukt gaande onder deze uitspraak. Zeer onbijbels en zeer gevaarlijk.
Zonde is zonde en daarvoor is vergeving mogelijk.

Dus jij beweert Chat dat iemand zondig is als je seks hebt gehad en je niet (voor God) getrouwd bent ?
Is dat niet een keiharde veroordeling naar mensen toe welke situatie dat ook was ?
Wat weet je eigenlijk van het verhaal van die persoon ?
Gaat het hier om mensen aanwijzen die gezondigd hebben ?
Soms mis ik in deze discussies de liefde en het accepteren van je naaste ....
De verantwoording naar God toe voor je eigen daden, dat is aan God ... maar in bepaalde situaties niet iets wat je van je naasten moet horen ... zeker als diegene het gehele verhaal niet kent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
WILMA729 schreef:
Ik hoor in heel deze discussie te weinig de gedachte dat de wet van God, de tien geboden dus, zoals Mozes ze kreeg, leefregels zijn die God ons gaf voor ons eigen bestwil.
Om ons ongeluk en verdriet te besparen.
Wie wordt er b.v. gelukkig van als hij/zij altijd maar begeert wat een ander heeft?? Wie voelt zich een goed mens als hij/sij steelt? Wie vindt zichzelf een kanjer als hij/zij valse getuigenis spreekt en lekker loopt te roddelen ? Wie voelt zich er goed bij al hij/zij lekker respectloos met vader en moeder om gaat?

De wet is voor ons allemaal, voor hoe God de mens bedoelt heeft toen hij Adam en eva schiep.

Het is geen moeten, maar graag willen, als je kind van God bent.
Dus waarom zou je die wet verwerpen en daar geen waarde aan hechten?

Er staat niet voor niks: "Heb God lief boven alles, en uw naaste als uzelf, aan deze twee geboden hangt de ganse wet"

Dus die wet staat niet los van God liefhebben, die hangt eraan vast.

Pffff ... wat een discussie hee ...
enne Wilma ... ben het met jou eens dat de 10 geboden geschreven en gegeven zijn uit liefde ...
God redde eerst zijn volk van de slavernij uit Egypte en gaf het daarna de 10 geboden (leefregels) uit liefde.

"De liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat ten diepste daarin dat Hij het de Thora geeft, dat wil zeggen, het de ogen opent voor het ware wezen van de mens en het de weg wijst van het juiste menszijn; deze geschiedenis bestaat erin dat de mens zo, door in trouw jegens de ene God te leven, zichzelf ervaart als de geliefde van God, en vreugde beleeft aan de waarheid, aan de gerechtigheid - vreugde aan God, wat zijn eigenlijke geluk wordt: “Wie anders dan U heb ik in de hemel, niets wil ik op aarde dan U ...Mij is het genoeg bij de Heer te vertoeven” (Ps.73 (72), 25.28)."

Ik geloof dat Jezus de 10 geboden samengevat heeft, namelijk dat we God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:32
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
KAT125 schreef:
KAT125 schreef:
De meer of minder heldere voorstelling van eene zaak, die men zich door middel van het denkvermogen vormt. Gedachte is de algemeene uitdrukking. Denkbeeld is de uitkomst van het denken, het beeld dat ten slotte door ons voorstellingsvermogen gevormd wordt; het kan dus nooit, gelijk wel eens met gedachte geschiedt, voor het denken zelf genomen worden. Het is mij nooit in de gedachte (niet: in het denkbeeld) gekomen. Denkwijze is de tot gewoonte geworden manier van denken, die een gevolg is van iemands karakter, beginselen, enz. Begrip is de samenvatting van het gedachte tot één geheel, als basis van een oordeel. Als ge de moeite hadt genomen u een juist begrip van de zaak te vormen, dan zotidt ge niet zulk een scheef oordeel geveld hebben. Het woord meening duidt het onzekere en onvolkomene in de oordeelvelling aan. Idee is een vreemd woord voor gedachte en denkbeeld; in philoso-phische taal wordt het vooral voor begrip gebruikt, de leer der aangeboren ideeën. Dikwijls wordt het gebruikt voor gedachte, in tegenoverstelling van de werkelijkheid. Inzien en gevoelen stellen meer op den voorgrond, dat het eene bepaald subjectieve gedachte is; mijns inziens, volgens mijn gevoelen. In het eerste geval is de gedachte het gevolg van persoonlijke waarneming met het oog (figuurlijk opgevat) en dus van doorzicht en inzicht; in het tweede geval berust de gedachte op het persoonlijk gevoel van den spreker. Een oordeel daarentegen moet objectief wezen, daar het een gevolg is van overwegen en erkennen. Overtuiging is het sterke gevoel van zekerheid dat eene gedachte, die men omtrent iets koestert, waar is. Erachten en bedunken zijn infinitieven van verouderde werkwoorden en thans slechts in den genitiefvorm in gebruik. Erachten is eene meening koesteren, die op eenig onderzoek berust; bedunken is het hebben eener meening, die niet het gevolg is van eenig onderzoek, maar enkel van eene oppervlakkige waarneming

Ik denk dat je hier wel wat mee kan.




wel ff denken en lezen of 5x lezen. niemadn maakt het mij makkelijk, ik jullie ook niet,sorry

Je maakt het toch niet met opzet moeilijk ? Dat was niet mijn insteek hoor Kat ... en wat een ander doet, moet je dat dan gelijk terugdoen ? of begrijp ik jou nu niet goed ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:11
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
JONATHAN890 schreef:
Kijk...en hier gaat t allemaal om. God heeft ons de wet gegeven om ons op de zonde te wijzen.
En als wij onze zonde inzien is er maar één Weg, de weg die Jezus ons is voorgegaan. Sterven aan je oude ik en je nieuwe leven aandoen. Geheiligd door het bloed van Jezus.


Romeimen 8:1 Het is duidelijk dat mensen die van Christus Jezus zijn, niet veroordeeld zullen worden. (GENADE DUS!!!) 2 Doordat u met Christus Jezus verbonden bent, geldt voor u de nieuwe wet: De wet van de Geest, de wet van het leven. U bent losgemaakt uit de wurgende greep van de zonde en bevrijd uit de macht van de dood. 3 Het was voor de wet niet mogelijk te bevrijden, omdat zij stukliep op de zwakheid van de menselijke natuur. Daarom heeft God Zijn eigen Zoon gestuurd, Die net als de zondige mensen, een menselijk lichaam had. Om ons te bevrijden van de zonde heeft Hij het oordeel van God op Zich genomen. Nu wordt aan de eis van de wet voldaan, want wij doen niet meer onze eigen zin, maar laten ons leiden door de Heilige Geest. (EN NIET LATEN LEIDEN DOOR WETTEN EN REGELS DUS!!)

Het gaat dus om de volgorde! Eerst basis-voedsel. En daar horen wetten en regels niet bij. De basis is genade. God wil je fouten vergeven. En God wil Zelf in jou, je zwakheden veranderen. Pas als de Heilige Geest de wetten van God in je hart heeft geschreven -dat werkt heel anders dan weten wat er wel en niet mag!!- kun je gaan leven. Niet op basis van die wetten, maar op basis van rust en onrust. Dat hoort het 'stuur' van je leven te zijn. Zolang je rustig bent; lekker doorleven. Pas als je onrustig wordt ga je bekijken wat de Heilige Geest je duidelijk wil maken. En vanuit kennis van Jezus in je hart wordt je dan automatisch bijgestuurd. Heel persoonlijk. Aangepast aan jouw karakter en omstandigheden. Je leeft dus niet op basis van kennis wat wel en niet hoort, maar vanuit OPENBARING (automatisch bekend worden) in je hart van wat wel en niet hoort voor jou.

Romeinen 7:6 Maar nu zijn wij van de wet bevrijd. Omdat wij gestorven zijn, kan zij ons niet vasthouden. Nu kunnen we God op een heel nieuwe manier dienen: Vanuit ons hart, door Zijn Geest en niet door het angstvallig houden van allerlei opgelegde wetten.

Zorg dat alle 'opgelegde' wetten uit jou leven verdwijnen Opgelegde wetten zijn dingen waarvan je 'eigenlijk denkt dat ze niet horen' of dingen waarvan je 'eigenlijk denkt dat God het niet leuk vindt', maar die je niet vanuit je hart doet of laat. Zolang er zulke wetten zijn zul je JUIST fouten maken en juist niet kunnen afrekenen met zonde.

Romeinen 7:8 Maar de zonde maakte misbruik van de wet om slechte begeerten in mij op te wekken. Want als er geen wet is, die overtreden kan worden, heeft de zonde geen schijn van kans.

Maar je kunt toch niet zomaar fouten gaan maken? Nee, maar voor dat je gaat 'focussen' op je fouten en je falen, zou je eerst je moeten focussen op de genade, op Gods geest en op de manier hoe God met ons om wil gaan in deze dingen.

Ik geloof niet dat God "je zwakheden veranderd"
Ik dacht dat we juist in onze zwakheid sterk staan.
Persoonlijk merk ik dat veel in mijn leven bij tegenslag en verdriet ... als je voelt dat je het zo graag anders had gewild .. juist in die momenten ben ik sterk, soms huil ik tranen met tuiten, maar in dat verdriet ben ik niet alleen, want God is bij me en in mijn zwakheid is Hij bij me en daarom sta ik sterk.
Dat doet niks af of verandert mijns inziens niks aan mijn zwakheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:58
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
KAT125 schreef:
De meer of minder heldere voorstelling van eene zaak, die men zich door middel van het denkvermogen vormt. Gedachte is de algemeene uitdrukking. Denkbeeld is de uitkomst van het denken, het beeld dat ten slotte door ons voorstellingsvermogen gevormd wordt; het kan dus nooit, gelijk wel eens met gedachte geschiedt, voor het denken zelf genomen worden. Het is mij nooit in de gedachte (niet: in het denkbeeld) gekomen. Denkwijze is de tot gewoonte geworden manier van denken, die een gevolg is van iemands karakter, beginselen, enz. Begrip is de samenvatting van het gedachte tot één geheel, als basis van een oordeel. Als ge de moeite hadt genomen u een juist begrip van de zaak te vormen, dan zotidt ge niet zulk een scheef oordeel geveld hebben. Het woord meening duidt het onzekere en onvolkomene in de oordeelvelling aan. Idee is een vreemd woord voor gedachte en denkbeeld; in philoso-phische taal wordt het vooral voor begrip gebruikt, de leer der aangeboren ideeën. Dikwijls wordt het gebruikt voor gedachte, in tegenoverstelling van de werkelijkheid. Inzien en gevoelen stellen meer op den voorgrond, dat het eene bepaald subjectieve gedachte is; mijns inziens, volgens mijn gevoelen. In het eerste geval is de gedachte het gevolg van persoonlijke waarneming met het oog (figuurlijk opgevat) en dus van doorzicht en inzicht; in het tweede geval berust de gedachte op het persoonlijk gevoel van den spreker. Een oordeel daarentegen moet objectief wezen, daar het een gevolg is van overwegen en erkennen. Overtuiging is het sterke gevoel van zekerheid dat eene gedachte, die men omtrent iets koestert, waar is. Erachten en bedunken zijn infinitieven van verouderde werkwoorden en thans slechts in den genitiefvorm in gebruik. Erachten is eene meening koesteren, die op eenig onderzoek berust; bedunken is het hebben eener meening, die niet het gevolg is van eenig onderzoek, maar enkel van eene oppervlakkige waarneming

Ik denk dat je hier wel wat mee kan.

Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:19
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
JONATHAN890 schreef:
Als ik t niet meer snap....dan grijp ik wel naar mijn 'online' verbinding met God. En neem dan Zijn woord wel ter hand.

En als ik dan iets niet begrijp.....sla ik er een andere vertaling op na, meestal trouwens de Staten vertaling, of de King James, maar ok die vertalingen bevatten niet goed geformuleerde dingen.

Maar wat maakt t uit...... God spreekt op zoveel verschillende manieren.

En iedere mening, ieders gedachte, ieders gevoel is interessant en God werkt in ieders leven weer anders.

yep, idd.
En weet je ... soms neem ik het gemiddelde ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
MAR907 schreef:
Onlangs heb ik het boekje "De vaderhart van God" gelezen.
Als er iemand is met een "vaderhart" dan is dat wel onze schepper.

Zelfs ik leer daar nog van.

Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren wat voor impact het heeft als een kind een afwezige vader (en/of moeder) heeft.
En een afwezige vader kan ook een 'aanwezige' vader zijn, die er niet of nauwelijks was ...
Als je dat moe(s)t missen, heb je ook dat voorbeeld niet ... en ja, ik weet ... ook ouders maken hun fouten, maar er is wel een verschil in fouten maken en ze voortdurend maken en dan ook nog niet willen erkennen dat je ze gemaakt heeft. Soms wordt het dan een onhoudbare situatie.
Godzijdank kan God het ten goede keren, maar ik denk dat de krassen in je hart blijven ...
Gelukkig kan je door je verdriet heen de aanwezigheid van God bemerken die je kan geven wat je al die tijd moest missen.
Maar denk wel dat het een hele weg is en die weg is zeker niet gemakkelijk.

Ik zou altijd nog het volgende boekje willen lezen:

"Dochters zonder vader,
Elke dochter weet hoe belangrijk een vader is. Wanneer vaders ons teleurstellen, kan dat de rest van ons leven impact hebben. Of je vader je nu misbruikte, je verwaarloosde of in de steek liet, het......"

Auteur: Wright, H. Norman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:45
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
MAR907 schreef:
Knipoog smiley Lachende smiley

niet goed Mar ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
KAT125 schreef:
of lees ik nu verkeert?

SUSANNAH475 schreef:
yep


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 24 februari 2010, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 24 februari 2010, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
 
PIETER649 schreef:
Tja, het is toch een feit hoor dat CU accoord ging met het gebruik van embryo´s bij onderzoek.
Als je gaat regeren, regeer je over en voor ALLE nederlanders, voor homo´s, refo´s echt voor IEDEREEN.
Als je overtuiging dat in de weg staat omdat je een hekel aan bijvoorbeeld homo´s of refo´s hebt, moet je er niet aan beginnen.
En zeker niet de heilige hypocritus uit gaan lopen hangen.

hmmm .... een hekel aan homo's ? Homo's zijn mijns inziens ook mensen en dus naasten ...
Horen zij er niet ook bij ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
PIETER649 schreef:
Als jij t in je hoofd haalt om de hele groep voor aap te zetten met je kraaiegekras, stouw ik een vingerplant met kluit en al tussen je verstandskiezen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

uuuh ... ff denken hoor ... volgens mij heb ik geen verstandskiezen meer ... alle weggehaald ... Clown smiley Lachende smiley Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:42
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
PIETER649 schreef:
Als jij t in je hoofd haalt om de hele groep voor aap te zetten met je kraaiegekras, stouw ik een vingerplant met kluit en al tussen je verstandskiezen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
HAAS141 schreef:
mensen die mee gaan:

pieter en annet
sandra ... arend???
rellok
chat
jill ovb zal je niet meer vergeten Lachende smiley
marijan ovb
cross
suus
grace
mariksa
carien
dirk jan
aer en ik

eeeeeh ... Suus Smiley die vol vragen zit ... wie is dat nou weer ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
 
JILL658 schreef:
Ja als Cross toch rijd kan ik ook wel mee ovb............
Jill

En dan zingt Cross ''k heb m'n wagen volgeladen........'



PIETER649 schreef:
wrom kom jij niet? het percentage malloten in de groep moet drastisch naar beneden Knipoog smiley

Als ik nou es ga zingen, blijft er gelijk een malloot weg ... hihi ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
GRACE585 schreef:
susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen.

Oke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:08
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
KAT125 schreef:
respecteer ik de andere mensen niet?

en als je geen knuffel van me wilt,dan niet. graag of helemaal niet.

Ik zeg alleen dat ik je respecteer als naaste, dat zegt niks over jouw omgang met mensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
JONATHAN890 schreef:
ik bedoel met boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten:

als je die emoties tegen een ander gebruikt op een manier die niet goed is.

Boos mag je zijn, maar dan in woorden
Woede mag je uiten
Het niet bedwingen maar vervallen in geweld is niet goed

Oke ... dank je voor je uitleg, zo is het voor mij wel duidelijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
KAT125 schreef:
maar niet die ik zou wil knuffelen en virtueeel but real.
en liesbeth dan

Oke ... maar wat als ik jou niet wil knuffelen ? (ik zal je overigens wel respecteren als naaste)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
JONATHAN890 schreef:
Ik heb heel bewust jouw naam er niet bij gezet. Ben gewoon integer, niets rots bedoeld.

Weet je...omdat ik dit onderwerp startte krijg ik mailtjes van mensen, die mij als zondaar bestempelen....hahhaa mensen met mensenkennis, daar hou ik van, maar niet van mensen die mij veroordelen.

En dan ik dan toevallig jouw mail eruit pikte omdat die nog redelijk vriendelijk was, maar mij ook tegen mijn hoofd stootte, is dan jammer.
Ik heb niets tegen jou persoonlijk, gisteren ook heel lang met je ge-chat en als mens tegen mens heb ik niets tegen je, alleen de veroordeling die in dingen spreekt raakt mij en doet mij pijn.

Weet je.... voor iedereen die mij (en velen met mij) veroordeelt.

MORGEN IN SPIJKENISSE........STENIGING VAN MIJ. Amerikaanse party...zelf je stenen meenemen. Misschien dat er nog wel een paar om mij heen komen staan.

MAAR WEL..... wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Vooraf kan je oefenen in mikken, zal een kruis opstellen.

En dan nog t volgende:

zonde is:
Gods weg niet te gaan
God niet op 1e plaats
Zijn naam niet oprecht gebruiken
Geen tijd in je leven nemen om Hem te dienen
Mensen die er voor jou zijn hoger achten dan jezelf
Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten
In een relatie aan anderen denken, in gedachten een ander begeren
Dingen van een ander afnemen
Leugens, roddelen om zelf beter te worden
Niet tevreden zijn met de dingen die God je gegeven hebt, maar meer willen

Nou ik heb gefaald tegen ALLEMAAL, maar God dank....... God vergeeft !!!
En God wil mijn leven in Zijn hand houden en mij de weg wijzen, soms niet de weg die ik wil gaan, maar God is Liefde en als ik Hem vertrouw gaat t goed.


En nu zal ik wel weer mensen tegen t hoofd hebben gestoten Gefrustreerde smiley
Sorry ik ben geen Engeltje smiley , maar net als jij , wel een kind van God.

hmmm ... is zonde: "Boosheid en woede niet kunnen bedwingen, maar uiten" ??? Volgens mij is Jezus toch echt boos geweest op die farizeeers (die Hem probeerden onderuit te halen en die overspelige vrouw op heterdaad betrapt hadden en Jezus daarmee confronteerden) en ik denk ook dat ze (die farizeeers) dat geweten hebben ... en volgens mij was Jezus zonder zonde ... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 24 februari 2010, 20:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:02
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
 
GRACE585 schreef:
ppf een heftig onderwerp,zeker als je veel meegemaakt hebt in je huwelijk.Als het tot een scheiding komt en je bent eerlijk naar God naar jezelf en naar de ander toe dan weet je dat beide partners fouten gemaakt hebben als een van hen dan het verbond voor God aangegaan verbreekt dan komt daar veel bij kijken.pijn,verwarring,smaad,boosheid etc etc.bij mij was er ook opluchting en nee niet zozeer een schuldgevoel naar mijn expartner toe,dit schuldgevoel kwam pas veel later toen na de scheiding mijn ex God nog verder losliet en verkeerde vrienden koos waardoor er schade aan de kids gedaan werdt(details bespaar ik jullie)
dan kun je alleen naar God gaan,ik kon dicht bij God blijven omdat Hij mij vasthield en mij omringde met echte christelijke vrienden die mij erdoor droegen door een cordon van gebed.na 5 jaar kon ik komen tot oprechte vergeving naar mijnb ex toe,wilde dat zeggen dat hij nu weer een vriend werd ; NEE.dat ik hem weer vertrouw ; NEE.maar wel zette het mij vrij om weer te groeien in mijn geloof en relatie naar God toe.
nu heb ik pas weer een relatie verbroken en ja dat doet even pijn als je merkt dat de ander niet die persoon is die je dacht dat hij was,maar er was opluchting dat God mij behoed heeft om fouten te maken en dat mijn kinderen beschermd zijn gebleven.
ik heb bewust een lange tijd gewacht om op avances in te gaan omdat er eerst herstel en innerlijke genezing nodig was,als je emoties nog overhoop liggen zeg ik op puinhopen kun je geen relaties bouwen,die moeten eerst opgeruimt zijn,dan kun je verder
en ondanks alles blijf ik openstaan voor een evt. nieuwe relatie omdat ik gewoon weet dat er echt wel goede ,eerlijke en respectvolle mannen zijn,alleen moeten we op God vertrouwen en dicht bij Hem blijven om het kaf van het koren te onderscheiden,
Soms vind ik het moeilijk naar de kids toe ook omdat zij aangeven dat ze wel een nieuwe papa zouden willen en dat is niet iets wat ik hen zomaar 123 kan geven,ik vertel ze dat ze er voor kunnen bidden dat God de juiste op ons pad brengt.en daarwil ik op blijven vertrouwen,alles op Gods tijd

Lieve Grace, als je kinderen aangeven dat ze wel een nieuwe papa zouden willen ... pffff ... tja, besef dat dit moeilijk voor je is, maar weet je .... als jij een vriend krijgt zal dat nooit een vervanger papa voor je kids zijn, hoe moeilijk misschien ook.
Ze moeten het doen met de vader die ze hebben, en ik weet ... dat is niet gemakkelijk en als je jonge kids hebt is dat helemaal moeilijk omdat ze het misschien nog niet zo kunnen begrijpen.
Natuurlijk kan als jij een vriend krijgt dit veel voor je kids betekenen, maar een papa zal het nooit worden.
De waarheid is soms hard .... sterkte !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:48
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik je tever gaan met deze bijdrage. De tien geboden zijn duidelijk genoeg, die hoeven geen extra interpretatie van jou erbij. Vooral die term Nieuw Testamenisch perspectief vind ik zeer ongepast. Als je boven het stukje gezet had: Mijn interpretatie van de 10 geboden, was het acceptabeler. Nu veronderstel je, dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben. En dat gaat me veeeeeeeel te ver!!!!

hmmm ... dit zet mij dan wel weer aan het denken ... heeft Jezus zelf niet een samenvatting gemaakt van de 10 geboden, nl.
Heb God (met geheel je hart, ziel, verstand en krachten) lief boven alles en uw naaste als uzelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
KAT125 schreef:
suus wil ik alleen een knuffel geven. de anderen niet

Wrom niet ? Je hebt meer naasten hoor ... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 66 67 68 69 70 71 Volgende
Pagina 69 van 71