ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 februari 2011, 09:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zou (bijna) zeggen, regel het maar .... kijken wie er allemaal mee willen .... Lachende smiley

..

Een dagje naar een waddeneiland kan met een paar mensen ook superleuk zijn, dus dat is snel(ler) geregeld. Je zoekt een mooie dag uit, op naar de boot en genieten maar...... Lachende smiley

Marijan, in haar vrije tijd niet zo organiseerderig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:53
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
THOMAS968 schreef:
Artikel in het Nederlands Dagblad:


Niet meer autisme, wel meer kinderen met een ‘etiket’

'k Kan het niet laten om hier, al heb ik vakantie, op te reageren. Knipoog smiley

Dit artikel komt voor in dossier: Onderwijsvernieuwingen
DEN HAAG - Het aantal kinderen met stempels als ADHD of autisme is explosief gegroeid.

Zij hadden meer last van onderwijsvernieuwingen, maar volgens betrokkenen is er ook sprake van een systeem dat 'labelen' uitlokt.

Daar kan ik me goed in vinden. Er wordt tegenwoordig veel meer gevraagd van de leerling, vooral w.b. zelfstandigheid. Ook komen er veel meer prikkels op de kinderen af, dan vroeger. Dat is m.n. voor een kind met autisme, die wil weten waar het aan toe is, niet makkelijk. Zo’n kind heeft meer baat bij het ouderwets klassikale onderwijssysteem. En dit systeem wordt niet/nauwelijks meer geaccepteerd door o.a. de inspecteur. Ieder kind moet volledig tot zijn recht komen, zowel de zwakkere als de betere leerling. Je hebt het dan bijna over individueel onderwijs, wat meer vraagt van een leerkracht die een soort duizendpoot moet zijn. Het niveauverschil in de bovenbouw kan heel hoog zijn. Een betere leerling mag zich eigenlijk geen moment vervelen, een zwakkere leerling moet niet gefrustreerd raken. Een heel mooi streven, maar in de praktijk wel eens lastig.

Een label als autisme of ADHD wordt veel te vaak en te snel opgeplakt. Dat is de boodschap van minister Marja van Bijsterveldt (Onderwijs) in de discussie over passend onderwijs, waarop ze 300 miljoen euro wil bezuinigen. De bezuiniging is omstreden, maar de explosieve toename van het aantal 'etiketten' kan niet worden ontkend. Vanaf 2003 kan een leerling met een lichamelijke handicap of gedragsstoornis een subsidie (het rugzakje) krijgen voor extra zorg in het reguliere onderwijs. Sinds die tijd is het aantal zorgleerlingen met 65 procent toegenomen. Inmiddels is met 10 procent van de leerlingen in het basisonderwijs en met bijna 20 procent in het voorgezet onderwijs 'iets mis', rekent de minister voor.

Met het opplakken van een label heb ik geen moeite, het ‘weten’ geeft je vaak handvaten hoe met een kind om te gaan. Zo weet je dat een kind met ADHD de ruimte nodig heeft, om zich af en toe even te kunnen laten gaan. ‘k Vraag me wel af of ieder kind met dit label, een ‘rugzak’ nodig heeft. Op dit moment krijgt overigens niet ieder kind met ADHD een ‘rugzak’, dan moet er meer aan de hand zijn. Met rust en structuur en duidelijkheid in de school en binnen de groep, heb je al een grote groep kinderen (autisme, ADHD) te pakken. Maar ja, dat past niet bij het ‘nieuwe’ leren.

Populistische taal. Zo typeert Peter Mol, voorzitter van de landelijke beroepsgroep van ambulant begeleiders, de oneliners van de minister en andere politici die zeggen dat kinderen ten onrechte massaal 'gelabeld' worden. 'Alleen een diagnose is onvoldoende om een rugzakje te krijgen. Er gaat in de praktijk een behoorlijk zware toetsing aan vooraf.'

Daar heeft hij gelijk in, om een ‘rugzak’ te krijgen vraagt wel wat werk en inzet vooraf.

Ook Marjolijn Busman van de Nederlandse Vereniging voor Autisme vind het 'een beetje makkelijk' om te zeggen dat we te snel etiketten plakken. Ze heeft een dochter met een vorm van autisme en maakt duidelijk dat ouders zoiets niet voor de lol of voor geld laten vaststellen. 'Labelen is ook stigmatiserend en het blijkt moeilijk te zijn, vervolgens nog een school te vinden die het kind wil hebben. Ouders vragen niet om een rugzak of een label voor hun kind, maar slechts om goede begeleiding op school.'

Toch blijft onduidelijkheid bestaan over de snelle groei van het aantal zorgleerlingen. Over één ding geeft het onderzoek in ieder geval uitsluitsel, zegt hoogleraar maatschappelijke opvoedingsvraagstukken Micha de Winter: 'Het aantal kinderen met een gedragsprobleem is vrij stabiel, dus daar kan de groei van het aantal labels niet vandaan komen.'

Deels komt dat volgens de Utrechtse hoogleraar doordat we stoornissen tegenwoordig beter herkennen. 'Maar dat verklaart beslist niet alles. Een groter probleem is dat we 'normale' problemen van kinderen apart hebben gelabeld. Vroeger moest een jonge docent het zelf oplossen met een paar drukke of ongeconcentreerde leerlingen in de klas. Nu is er een uitweg gecreëerd met een systeem van labelen en zorg buiten de klas. Het is een soort spel waarin we elkaar gevangen houden en waarmee veel geld gemoeid is.'

Daar zit wel een kern van waarheid in.

Klassikaal
Busman en Mol wijzen ter verklaring van het toenemend aantal rugzakjes op veranderingen in de maatschappij en het onderwijs zelf. 'Er wordt nauwelijks meer klassikaal lesgegeven', zegt Busman. 'Je moet meer samenwerken en zelf je werk organiseren. Voor leerlingen met een gedragsprobleem is dat moeilijk.'

Dat denk ik ook! Vorig jaar had ik een leerling met autisme (Asperger), zijn begeleider zei precies hetzelfde. Nu werken wij nog redelijk traditioneel, dus zij gaf aan dat er kinderen zijn – met hetzelfde ’label’ – die het veel moeilijker hebben.

Rinske Gonggrijp, die secretaris is geweest van de Landelijke Commissie Toezicht Indicatiestelling, sluit hierbij aan. 'In het voortgezet onderwijs is het aantal leerlingen met een rugzakje het sterkst gestegen. Juist die sector is grotendeels overgegaan op zelfstandig werken, ter voorbereiding op het vervolgonderwijs.'

Dat zou heel goed kunnen.

De meeste betrokkenen erkennen niettemin ook dat in het systeem van de rugzakjes een verkeerde prikkel zat. Een indicatie levert een zak met geld op. Veel leerlingen kunnen na een tot anderhalf jaar begeleiding zelfstandig verder, of in ieder geval met minder hulp. Scholen moedigden ouders aan om dan toch nogmaals een indicatie 'op te halen', omdat het geld oplevert. 'Een pervers systeem', oordeelt De Winter. Maar domweg bezuinigen lost niets op, voegt hij eraan toe. 'Er manifesteren zich wel degelijk veel problemen in de school, maar die kun je het beste oplossen met 'meer handen aan het bed'. In een klas van dertig leerlingen met zes erg drukke kinderen moet extra assistentie en kennis zijn. Het is beter reguliere docenten bij te scholen, dan te vluchten in de zorg.'

Hier ben ik het dus helemaal mee eens, al noemen wij het ‘meer handen in de klas Lachende smiley’. Daar heb je echt iets aan! De andere kant hiervan is wel, dat de (eind)verantwoordelijkheid van de leerkracht – in de loop der jaren – groter is geworden.

Thomas, dit artikel is dus niet van mij.

Marijan, en ook niet van mij Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 18:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
THOMAS968 schreef:
Krokusjes, sneeuwklokjes en steeds langere dagen. De tekenen zijn er weer en hij is bijna voorbij, die lange winter. Op 27 maart begint de zomertijd en dat is voor mij het echte Nieuwjaar.

Thomas, over vijf weken is het tot acht uur licht...

Heerlijk, Thomas! Lachende smiley 'k Zie er ook naar uit, weer een dagje naar een Waddeneiland ofzo. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
REBECCA667 schreef:
nou, misschien is adriaan wel zo nuchter dat hij niet op tv voor zijn gevoelens wil uitkomen. Lachende smiley scheelt toch een hoop geplaag van het thuisfront. Lachende smiley

Tussen je gevoelens verbergen en je fatsoenlijk gedragen, zit volgens mij nog wel een heel groot grijs gebied. Ik vond het niet een beetje lomp, maar verschrikkelijk lomp. 'k Denk dus niet dat dit met nuchterheid te maken heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 10:08
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
WILLEMIJN232 schreef:
Een slecht moment vandaag: mijn dochter (bijna 24) is in september klaar met haar studie en per 3 oktober vertrekt ze een half jaar om te reizen, ze heeft een world ticket gekocht en gaat van Sjanghai naar Hong Kong en weet ik niet waar.........vertelde ze heel enthousiast.......en dat was een moment dat ik dacht: mijn kind en dan zo gaan backpacken, ik vind het helemaal niet goed! Ik heb toch met lood in mijn schoenen geprobeerd enthousiast te doen.....maar mijn hart Huilende smiley, smiley in tranen

Hmm......slecht - begrijp ik - én bijzonder hè. Super, dat je geprobeerd hebt om enthousiast te doen Willemijn! Ze gaat het, als ze op haar moeder lijkt, vast prima redden! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 10:07
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
VISSER278 schreef:
Bij ons niet. En volgende week ook niet . Maar die week daarop pas. Verraste, verbaasde smiley

Oh ja, jullie vieren Carnaval hè. Knipoog smiley Clown smiley In het Zuiden wordt daar rekening mee gehouden, de vakantie wordt er op aangepast.

Marijan, op de Veluwe ontgaat zulke feesten je hè. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 11:43
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
LEANNE226 schreef:
De scholen krijgen het grootste gedeelte van het geld al zelf in beheer,dat je daar niets van merkt is dus des te triester!
Ik weet niet hoe hoog de bedragen dit jaar liggen(ik hoorde van 1 moeder dat het in 2010/2011 10.000 is) maar je moet rekenen op minimaal 7000 euro per kind(de ambulante begeleiding wordt apart betaald)dus in een groep met 3 Rugzakleerlingen komt er ruim 20.000 euro extra binnen.Als jouw school dat niet in extra hulp voor jou en die kinderen steekt mag je je dus wel eens gaan afvragen waar dat geld dan wel gebleven is...........

Misschien heb ik het iets te zwart-wit gesteld, een deel van dat geld krijgen we wel. Dat wordt ook ingezet. Dat geld wordt besteed aan de formatie, bijv. kleinere groepen en onderwijsassistenten, etc. Maar 10.000 euro aan salaris, is gauw op. 'k Denk dat het gevaar is, dat het in de grote pot verdwijnt. Het grootste deel van de week moet je het wel zelf zien te redden (en dat lukt meest ook wel hoor!), zeker als het om een leerling met een gedragsprobleem gaat. Ook krijg je een bedrag voor materialen, wat best hoog is. Je doet je best, om passende materialen aan te schaffen. Eerlijk gezegd, moet je soms ook wel zoeken. Maar goed, wensen zijn er altijd. 'k Vind zelf dat er o.a. teveel geld naar de ambulante begeleiding gaat. Ik denk dus wel dat er bezuinigd kan worden, al moet er natuurlijk aandacht voor deze groep kinderen blijven.

Marijan, kan ook heel erg genieten van 'bijzondere' kinderen. Maar nu ga ik vakantie houden. Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 februari 2011, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:25
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
THOMAS968 schreef:
Willemijn, heb je de laatste tijd nog wel eens een vmbo-school van binnen gezien? Moeilijke gezinsomstandigheden, verwaarlozing en kinderen met een andere culturele achtergrond en weinig gevoel voor ethiek? Wat denk je hoeveel dwarsverbanden er zijn met jeugdzorg, kinderbescherming en vooral ook politie en justitie? Gezien de openbaarheid van dit forum kan ik daar niet op ingaan verder. Met heel veel kinderen gaat het goed, maar het aandeel probleemkinderen is wel fors toegenomen. Mensen in het onderwijs werken zich wezenloos om met alle problematiek van dyslexie, adhd. lichtere vormen van autisme en wat al niet meer om te gaan. Er gaan ook dingen mis. Zeker. Boekhouders moet je geen accountancy laten doen. Ziekenverzorgsters niet laten assisteren in de OK. Leerkrachten zijn meestal niet onwillig maar onvoldoende toegerust en krijgen dingen op hun bordje waar ze niet voor gekozen hebben en al helemaal niet voor zijn opgeleid. Speciaal onderwijs vereist warme, stevige, gemotiveerde maar ook deskundige leerkrachten. En niet een afgeronde opleiding biologie waar leerkrachten indertijd mogelijk voor gekozen hebben. Een kind help je ook onvoldoende met een rugzakje als de bekwaamheid een kind daadwerkelijk te helpen ontbreekt. De huidige VMBO-scholen zijn niet te vergelijken met de LTS van vroeger. Gelukkig gaat er heel veel goed en soms is dat een klein wonder. Kind in nood is wat sterk uitgedrukt maar adequate hulp is wel nodig.

Thomas, het is wat complexer dan het lijkt.

Dat ben ik wel met je eens, 'kind in nood' vind ik veel te dramatisch klinken. De manier van hulp, zoals in de afgelopen jaren gegeven, is niet altijd de oplossing. Er zijn veel - al dan niet terecht - 'rugzakken' toegekend, wat het probleem vaak niet oplost en de leerkracht niet altijd ontlast. Soms juist het tegendeel, het kan namelijk ook ten koste gaan van de rest van de groep. Dat geeft geen goed gevoel. Het kost enorm veel geld, waarvan veel aan de strijkstok (er wordt wat afgepraat door deskundigen van buitenaf Twijfelende smiley , daarnaast de papieren rompslomp Huilende smiley, smiley in tranen ) blijft hangen. De leerkracht moet het toch echt zelf, soms met een klein beetje hulp, doen. Zeker als het een gedragsprobleem betreft. Ik vraag me ook wel eens af, of ik hier voor gekozen heb. Aan de andere kant is het ook weer een uitdaging, je leert er veel van. Ik vind dat hier wel op bezuinigd kan worden. Veel geld aan iets besteden, zegt niet per definitie dat het helpt. Geef de scholen zelf het geld in beheer, dan kunnen zij de hulp op de juiste manier inzetten. Dat is nog goedkoper ook.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 februari 2011, 10:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 10:08
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ja, hoe vond je die Adriaan???? Niet te geloven......
Ik vond hem niet nuchter maar meer een beetje lomp! Als ik Annemarie was geweest was ik naar huis gegaan Boze smiley
En ik vond hem nog wel zo leuk...... Verraste, verbaasde smiley
Volgens mij had ze het met Harrie leuker gehad......

Helemaal mee eens! Hij is me echt tegengevallen. Ik vond het heel sneu voor Annemarie. Ze hebben ook weinig gevoel voor cultuur, wat dat betreft passen ze wel bij elkaar. 'k Ben ook op Cyprus geweest, maar je moet er wel de waarde van inzien. Maar goed, dat is de boeren-nuchterheid waarschijnlijk.

En MArcel, de ziel......nou ja, hij blijft hopen en dat is in hem te prijzen!
Ben benieuwd naar volgende week, alweer de ontknoping....

Ik ook! Verder is het meeste al gezegd en kan ik me aardig vinden in de analyses van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 21:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEANNE226 schreef:
Het maakt me werkelijk heel verdrietig dat je seks ziet als iets "om de behoefte te bevredigen",ik hoop oprecht dat je het ooit leert zien als onderdeel van de diepe liefde die we allemaal zoeken,als een prachtig geschenk.

Ik denk eigenlijk niet dat Corina doelt op sex met die ene (ware liefde), maar dat ze het meer bedoelt in z'n algemeenheid. En eerlijk is eerlijk, er zijn mensen die naar harte lust hun behoefte bevredigen op dit gebied.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 18:05
BerichtOnderwerp: BZV Topic
 
VISSER278 schreef:
Hebben we morgen geen uitzending?
Of wordt er nog niet naar uitgekeken?
Begint het saai te worden?

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Natuurlijk hebben we morgen weer uitzending, de boeren gaan - met de door hun gekozen vrouw - een weekendje weg! 'k Zie er al weer naar uit, 't is nog lang niet saai. Lachende smiley

Jij bent er trouwens wel eerder mee bezig (in je gedachten), dan ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Dat zegt wel iets. Knipoog smiley Ontken het maar niet hoor, ik ken meer mannen (jaja, ook op CM) die - al dan niet stiekem - kijken. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
Laat ik dit nu altijd al gedacht hebben.... Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

http://www.nu.nl/wetenschap/2442802/vrouw-van-nature-socialer-dan-man--.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 12:24
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BOLBUYK962 schreef:
Wat ik mij ook afvraag: in hoeverre heeft de oudtestamentische wetgeving ook niet heel veel te maken met regels rondom hygiene? We weten nu sinds de jaren 60 welke geslachtsziekten om zich heen kunnen grijpen en dat beperking tot 1 partner daarvoor nog altijd de beste remedie is.

In dat licht bezie ik ook het stenigen van een overspelige vrouw: want die hoerenlopers komen er een stuk beter af, maar is misschien gewoon praktisch om een bron van geslachtsziekten weg te nemen.

Hoe bedoel je dit? Het zou toch ook aan de hoerenloper kunnen liggen?

'k Moet nu denken aan streng Islamitische landen. Daar wordt de vrouw vaak gestenigd, terwijl de man net zoveel - zo niet meer - schuld heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 10:34
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Hoi Marijan,

Wij maken geen reclame met het forum zelf, uiteraard wel met onze website.
verder is dit een datingsite. De meeste leden melden zich aan om de liefde te vinden. Hoe meer leden we dus hebben, hoe groter de kans is dat onze leden hierin slagen. Dat is natuurlijk het hoofddoel van ChristianMatch. Vandaar mijn opmerking.

Dan je vraag over het opschonen: ik kan geregeld met de bezem door het forum gaan, maar ik kan niet alles blijven verwijderen.
Maar vergis je niet: iemand moet heel veel moeite doen om over tien jaar jouw berichten terug te vinden. Met andere woorden, je moet iemand jouw gebruikersnaam geven om dit te kunnen bewerkstelligen. Zolang je deze voor jezelf houdt is er niets aan de hand en stuit niemand over jaren toevallig op jouw berichten. Het is uberhaupt al knap om mensen aan een gebruikersnaam en manier van schrijven te herkennen, helemaal over jaren.

Ik hoop dat ik hiermee een klein beetje van je angst heb kunnen wegnemen.

Veel plezier verder!

Bedankt voor je reactie, Judith. 't Is duidelijk(er) nu.

Groet,
Marijan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 09:20
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
 
MARYLIEN613 schreef:
of makkelijk, kan je rustig lezen zonder te "moeten" chatten Knipoog smiley

Zo kun je het ook bekijken. Lachende smiley Altijd het positieve zoeken hè. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 23:50
BerichtOnderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
 
VISSER278 schreef:
je zou ook een topic kunnen openen met als titel : "Bij wie sta ik allemaal op de vriendenlijst". En aan de hand daarvan aan de slag gaan. Knipoog smiley

Wel een beetje pijnlijk, als er dan geen reactie komt. Twijfelende smiley

'k Heb niet de illusie, dat ik bij veel mensen op de vriendenlijst sta. Geeft overigens niks hoor, heb er zelf ook maar weinig op staan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
MARYLIEN613 schreef:
moet ik dat rugzakje (of zak) vertalen als emotionele wonden, verleden die een kind meesleept?
of heeft dit in nederland nog een speciale betekenis?

Een kind dat extra zorg en aandacht nodig heeft, krijgt een 'rugzak'. De basisschool krijgt dan extra geld, om dit kind zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Hierdoor kun je voorkomen, dat ze naar het Speciaal Onderwijs moeten. Denk aan een kind dat bijv. slechthorend is, slechtziend/blind is, ADHD heeft, een vorm van Autisme heeft, enz.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 19:07
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoe komt het dan dat in Europa Nederland het land is met de meeste rugzak kinderen? Ik heb eens op tv gezien dat een journalist van De Elsevier daar onderzoek naar had gedaan en dat het opvallend was dat alleen in Nederland zoveel rugzak kinderen zijn.
Daarbij denk ik nog steeds dat er veel meer schrijnende gevallen zijn van bezuiniging in Nederland dan enkel de rugzakkinderen die in ieder geval nog de aandacht krijgen voor hun leerproblemen.......Ik heb een vriendin met zo'n rugzakgroepje in haar klas en die spreekt altijd van een mooie uitdaging waar veel tijd aan besteedt wordt......


Willemijn, wordt soms naar van al die bezuinigingen en niet alleen in het onderwijs........ Boze smiley

‘k Denk dat er in de afgelopen jaren veel te enthousiast ‘rugzakken’ toegewezen zijn, ook aan kinderen met wie we het prima zouden redden zonder. Ook zijn er mogelijkheden te bedenken, die veel minder geld kosten en effectiever zijn. 'k Heb het nu niet over de kinderen, die het wel nodig hebben. 'k Geloof er ook niks van, dat Nederland meer kinderen heeft met een probleem.

En Willemijn, ik ben het met je eens dat meer sectoren met bezuinigingen te maken krijgen. Er zullen veel meer schrijnende gevallen zijn, die daar de dupe van worden. De overheid moet ook keuzes maken.

Marijan, als ze maar van mijn salaris afblijven. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 19 februari 2011, 09:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 16:46
BerichtOnderwerp: het kind met een probleem
 
ANNETTE050 schreef:
Graag zou ik een topic willen openen over de gang van zaken in de politiek m.b.t. de 'rugzakleerlingen' in het (basis)onderwijs. Er wordt verdraaide informatie naar buiten gebracht, waar iemand die niet werkzaam is in het onderwijs meteen intrapt.

Wat maakt het bij jullie los, wat roept het bij jullie op dat er nog meer bezuinigd gaat worden op de kinderen met een probleem, terwijl de admimistratieve rompslomp handen vol geld en zeeen van tijd kost....en daar wordt geen cent op bezuinigd, [url]integendeel[/url]

'n Interessant onderwerp, al heb ik nu wel vakantie. Knipoog smiley Het maakt bij mij best veel los. Alvast een korte reactie, vanuit de onderwijskant bekeken. Ergens begrijp ik de bezuinigingen wel een beetje, want het geld wordt - is mijn mening - op dit moment niet efficiënt ingezet. Er gaat veel teveel geld naar de Ambulant Begeleiders (veel zinloos gepraat, de leerkracht moet het uiteindelijk uitvoeren!), terwijl er veel meer behoefte is aan praktische hulp de zgn. 'extra handen' in de klas. Daar moet in ieder geval eens naar gekeken worden. Verder ga ik het topic nog eens met aandacht lezen, ook interessant om te horen vanuit de kant van ouders.

Marijan, vindt een combi-groep 5/6 met 3 'rugzakleerlingen' (naast de andere zorgleerlingen bijv. een ADHD-er zonder 'rugzak') best zwaar. Aan de andere kant is het ook wel een uitdaging.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 18 februari 2011, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:24
BerichtOnderwerp: Niet verlengen
 
IMKE917 schreef:
Idd Marylien, het valt mij ook op dat de sfeer anders, prettiger is.

't Is mij ook al opgevallen, gelukkig maar. Het sneer-topic lijkt overbodig geworden.

Ga zo door allemaal! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
VISSER278 schreef:
Nou , ik ook.
Het eerste pallet appels dat ik vandaag wegreed , werd door een collega onderste boven gereden.
Hoppa, 500 kg Granny's over de vloer .
En wie kon het opruimen????????? Boze smiley

Ook aan vakantie toe? Knipoog smiley

Wat jammer van die Granny's zeg. Twijfelende smiley Kunnen ze nu niet meer verkocht worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 19:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
GRIFFIN748 schreef:
gokje:

'....is Griffin pleite'.

zoiets?
Clown smiley

Nou Griffin, zo haatdragend ben ik niet hoor. Knipoog smiley Je gaat dus weg..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 17 februari 2011, 16:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
'k Heb lekker gewerkt vandaag. Lachende smiley Heerlijk weer ook, dus ik ga nog even een ommetje maken. Fijn, dat de dagen steeds langer worden.

Nog een dagje werken, dan..........misschien kunnen jullie het raden. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
 
CHATULIEM619 schreef:
Beiden zijn in mijn ogen onleesbaar en niet door te komen..Dat is een taalkundig argument, geen geestelijk argument. En het is subjectief...

Ieder zijn mening dus. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 22:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=owIyrXYG3ww

Jullie dames moeten helaas nog een poosje wachten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Leuk, deze gouwe ouwe Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 22:07
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
 
CHATULIEM619 schreef:
Het Boek is geen kanselbijbel en mag het ook nooit worden. Mijn persoonlijke ervaring met Het Boek is negatief. De taal die gebruikt wordt spreekt mij totaal niet aan, heb er geen feeling mee. Ook die citaten uit de HSV geven mij de kriebels, omdat het totaal geen Nederlands is. En zoals jullie wel gemerkt hebben, hou ik van taal en is het belangrijkste boek, de bijbel, moet geschreven zijn in een taal die het dichtst bij me ligt.
En ik hou van de taal van de NBV, en ik heb een hekel aan de taal van Het Boek en de taal van HSV/SV.
De bijbel moet begeerte bij je opwekken. Begeerte naar meer van Gods Woord en Gods liefde. En helaas, zowel Het Boek en de SV roepen bij mij een aversie op, en nodigen mij niet uit er verder in te gaan lezen....

Nounou, wat klinkt dat ontzettend negatief zeg. Ook de HSV/SV is dé Bijbel hoor! Ik begrijp je aversie niet goed. Hoe kan de Bijbel nu weerstand bij je oproepen? Volgens mij roept een bepaalde vertaling geen begeerte op om te lezen, maar doet de Heilige Geest dat.

Marijan, is blij met de HSV


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 16 februari 2011, 22:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: Topics omhoog halen
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben toch wel even erg nieuwgierig wat hier aan de hand was/is Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Is Sinterklaas langs geweest of zo afgelopen nacht??? Waar hebben jullie het over? Smiley die vol vragen zit

Nou Willemijn, je hebt echt wat gemist zeg! Knipoog smiley Ben ik even blij, dat ik er vanmorgen een keer vroeg bij was. Lachende smiley Clown smiley Heb ik een keer iets niet gemist, was echt interessant. Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 16 februari 2011, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 11:02
BerichtOnderwerp: opwekking tot liefde
 
GRACE585 schreef:
ik las romeinen12 :9 tot 21

laten we proberen zo te handelen en wandelen
ik zeg niet dat het makkelijk is maar wilde even een tegenhanger aanreiken voor hetgeen nu op het forum bezig is.

bij deze wil ik alle gekwetsten ,geschokte etc een liefdevolle knuffel geven ter bemoediging. Kussende smiley
strijd de goede strijd en dus laten we ons niet door een vijand omlaaghalen
Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

Hier sluit ik me bij aan, Grace. Laten we het ook maar relativeren, het gaat/ging gelukkig maar om 1 persoon. Ik denk dat die persoon een groot probleem heeft, een schreeuw om aandacht. 't Is het niet waard, om hier al teveel energie aan te verspillen. Fijn, dat hij niet meer op CM is. Thanks Judith! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 16 februari 2011, 11:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: Valentijnfeest
 
MARIO216 schreef:
Voor iedereen:

http://www.pzc.nl/nieuws/algemeen/binnenland/8146573/Internetdating-biedt-uitkomst-voor-christen.ece

Leuk om te lezen, Mario. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 19:48
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
EGGIE989 schreef:
Tja, ik kan als vrijgel geen kinderen krijgen (binnen een huwelijk dan want donor worden vind ik niet passen bij mijn geloof)

M.a.w. als vrijgezel kan je dus ook geen kinderen krijgen en ik heb het idee dat andere mensen daar nooit zo bij stil staan. Ik denk dat bij sommigen het verdriet ook groot kan zijn want omdat je geen partner hebt... kan je zowiezo geen kinderen krijgen dus het verdriet blijft (bij de personen die het als een verdriet zien).

Klopt wel Eggie, daar is niet zoveel aandacht voor. Vaak denken mensen daar ook niet aan. Er wordt ook gerust tegen je gezegd ‘wat erg, dat dat stel geen kinderen kan krijgen’. En dan wordt er van je verwacht, dat je gevoelig en meelevend reageert. Dat heb ik wel eens lastig gevonden. Er is veel meer geschreven voor en over echtparen, die ongewild kinderloos zijn. Een paar jaar geleden stond er in de Eva wel een heel goed artikel over ‘single en kinderwens’, wat – heb ik gemerkt – voor een aantal mensen (fijn gesprek over gehad) een eye-opener was. Zo’n artikel of iets meer aandacht voor dit onderwerp, kan wel helpen om het makkelijker bespreekbaar te maken. ‘k Heb zelf gemerkt dat ik het meest heb (gehad) aan mensen, die in eenzelfde situatie zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 74 Volgende
Pagina 7 van 74