ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:56
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
MARIO216 schreef:
OLIEBOLLEN, HEEEEEEEL VEEEEEEEL

Geen appelflappen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:18
BerichtOnderwerp: Terugblik op 2009
 
PIETER649 schreef:
2009 was een mooi jaar.
op 6-4-9 zijn Annette792 en ik getrouwd. Verliefde smiley
materieel heeft alles meegezeten, ondanks de crisis een topjaar gehad. Coole smiley met zonnebril
en ja, ook in dit huis dingen die tegenzaten... maar het mooie zit m daarin dat je door een positieve kijk op het leven zelfs daar de voordelen van in mag en kan zien!! Lachende smiley

wij wensen jullie niet alleen veel goeds voor 2010, maar ook de kracht om het negatieve om te buigen naar het positieve... zwelg niet in je pech of verdriet maar maak het tot gereedschap om op te bouwen!! Knipoog smiley

Bedankt voor deze goede wensen en de wijze raad, Pieter en Annette! Lachende smiley

Wel toevallig zeg, dat jullie op 6-4-9 getrouwd zijn! Smiley die vol vragen zit 0-7-2 gaat mij niet meer lukken. Twijfelende smiley Knipoog smiley Was sowieso een lastige datum geworden. Clown smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 31 december 2009, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 12:08
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
MARIO216 schreef:
Vertrouwen is moeilijk omdat er de factor 'mens' in zit met zijn verlangens en zijn eigen WIL, die dat vertrouwen ook soms schaad. De wil is soms sterker dan GOD's wil en dan gaat het fout ja. Maar ik geloof wel dat als de wil sterker is dan GOD, GOD op het allerlaatste moment nog sterker zal zijn en uiteindelijk toch zal zegevieren.

Wat een mooi vooruitzicht is dat hè! Als het aan God ligt, zal Hij er zeker alles aan doen om ons hierbij te helpen. En als wij ons hier voor openstellen, zal ons loon groot zijn. Helaas gaat het wel vaak mis, maar zelfs/juist dan wil Hij ons vergeven. Hij gunt ons uiteindelijk het allerbeste, namelijk een eeuwig en gelukkig leven met Hem!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 11:28
BerichtOnderwerp: een nieuw jaar...
 
LIESBETH326 schreef:
Dit kwam ik ergens tegen en vond het de moeite waard om met jullie te delen...

Ik zei tot de man die stond bij de ingang van het jaar: "Geef mij een licht opdat ik veilig het onbekende tegemoet kan treden".
En hij antwoordde: "Ga de duisternis in en leg je hand in de hand van God, dat is beter voor je dan licht en veiliger dan een bekende weg".


Vertrouwen... waarom is dat soms zo moeilijk?!!


Wat mooi en tegelijkertijd ook moeilijk is dat, Liesbeth. Er zijn een paar vragen die mij veel bezighouden;
Is mijn wil ook Gods wil?/Is Gods wil ook mijn wil? Ik ben bang van vaker niet, dan wel.
Wat voor plan/bedoeling heeft God met mijn leven? Dat kan wel eens anders zijn, dan ik zelf wens. Maar Gods plan is wel beter voor mij, al gaat m'n gevoel daar niet altijd in mee. Ook ik begrijp lang niet alles. ’t Is en blijft een terugkerend gebedspunt, zeker ook in het jaar 2010.

Vanmorgen sloeg ik de Bijbel open en toen kwam ik – ik geloof niet toevallig op dit moment - uit op Jesaja 55, het trof mij. ’t Is in de praktijk geen gemakkelijke tekst, maar wel een heel bemoedigende. Het vraagt om vertrouwen.

8 Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN.
9 Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 31 december 2009, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:56
BerichtOnderwerp: Terugblik op 2009
 
Ik vond het fijn om in het afgelopen jaar 'nieuwe' mensen te leren kennen, ook via CM. Bedankt voor jullie gezelligheid, luisterende oor en vriendschap!

'k Wens iedereen een mooi en liefdevol (in allerlei opzichten) 2010 toe!

Groetjes,
Marijan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:46
BerichtOnderwerp: Terugblik op 2009
 
[quote=CROSSROAD317]

Mooi zeg, Cross! Zo zie je dat God in eerste instantie wel eens anders antwoordt, maar Hij weet wat je nodig hebt en wat het beste voor je is. En je mag zeker het vertrouwen hebben, dat Hij je ook verder helpt. Ik bid met je mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 23:18
BerichtOnderwerp: Boekentip....
 
BULLDOG524 schreef:
mijn boeken tip (stiekum ook mijn favoriet)PINKELTJE

'k Heb ze vroeger verslonden, heerlijke boeken. Lachende smiley

Mijn favoriete kinderboek is Pluk van de petteflet, echt goed en leuk geschreven door A.M.G. Schmidt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 22:15
BerichtOnderwerp: Terugblik op 2009
 
Morgen is het alweer de laatste dag van het jaar. Het lijkt het nog maar zo kort geleden dat het jaar begon, maar aan de andere kant merk je dat er ook heel veel gebeurd is.

Is er iets wat je meemaakte in 2009, wat je bij zal blijven en wat je wilt/kunt delen?

Ik word deze dagen via de media wel weer geconfronteerd met het drama op Koninginnedag in Apeldoorn. Ik was daar die dag ook en stond in de buurt van de Lookerk, daar stapte de koninklijke familie in de bus. Het was zo'n superleuke dag, de hele koninklijke familie was net langs gekomen. 't Was puur genieten en feestvieren! Maar helaas maak je dan mee hoe een feeststemming in een stad totaal kan omslaan in een rouwstemming. Je beseft eerst nog echt niet wat er gebeurd is, maar toen ik thuis de beelden zag drong het pas echt door. 'k Vond het best moeilijk, om de beelden van de week weer te zien. Hoe erg moet dat niet zijn voor de slachtoffers en nabestaanden. Mijn leven gaat verder, maar zij worden er dag in dag uit mee geconfronteerd.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 30 december 2009, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 30 december 2009, 09:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Vandaag eet ik zelfgebakken oliebollen met poedersuiker. Kwijlende smiley Wordt wel oppassen met de kilo's. Geschokte, onthutste smiley

Maarre.....even een vraagje; vinden jullie het echt interessant wat ik (en anderen) op het menu hebben staan? Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 00:09
BerichtOnderwerp: nieuwe versie ik ga slapen
 
Bedankt, Renske!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:38
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
The Miracle of Friendship

There's a miracle called "friendship"
that dwells within the heart,
And you don't know how it happens
or when it gets it's start....

But the happiness it brings you
always gives a special lift,
And you realise that "friendship"
is God's most precious gift!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 21:28
BerichtOnderwerp: Lync score
 
LEANNE226 schreef:
*piep* smaken verschillen Verlegen lachende smiley

Heb maar even censuur op mijn eigen bericht toegepast Knipoog smiley

Zo worden we nog niks wijzer zeg! Twijfelende smiley Klinkt erg geheimzinnig allemaal. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 18:35
BerichtOnderwerp: Lync score
 
LEANNE226 schreef:
Alleen die leeftijdsgrens he,ben ik het niet mee eens Clown smiley

Hoezo Leanne... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:42
BerichtOnderwerp: Lync score
 
LEANNE226 schreef:
Doe ik ook,het blijven er ruim 200 hoorKnipoog smiley
Ik moet er maar eens een weekje vrij voor nemen haha

Bovenaan staat de mannen met de hoogste linc-scores, dus de bovenste 20 zijn misschien wel de moeite waard. Daarna wordt de score steeds lager, dus de kans - volgens CM - wordt dan steeds kleiner hè.

Succes! Kan in een kwartiertje! Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 27 december 2009, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:39
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
HENK710 schreef:
Het is een boodschap om van de minaretten te schreeuwen Clown smileyDus toch maar meer minaretten? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tjonge, op deze manier ga ik het bijna nog met je eens worden! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley Zou een nieuw topic kunnen worden. Wat vind je van evangelisatie vanaf de minaret? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:35
BerichtOnderwerp: Lync score
 
LEANNE226 schreef:
Leuk hoor,die lyncscores maar ik ga toch geen 228 profielen bekijken om te zien of de nummertjes kloppen???? Geschokte, onthutste smiley

Of doe ik nu iets verkeerd? Knipoog smiley

Dat kan iets handiger, Leanne. Je moet kijken onder Zoeken en dan Mijn lincs aanklikken, dan zul je verrassende dingen ontdekken! Knipoog smiley Lachende smiley

Veel plezier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 15:22
BerichtOnderwerp: Lync score
 
DANIEL777 schreef:
Lachende smiley

Niet te snel conclusies trekken, Daniël! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 14:34
BerichtOnderwerp: Lync score
 
KLAAS252 schreef:
Ik heb ook geen idee, maar als aanvullende info voor jouw studie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt : mijn ervaring :
leeftijd : kan kloppen
regio: totaal niet van invloed( alle hoeken van het land)
opl.niveau: linc: niet van invloed
match: lijkt te kloppen
kerkgenootschap: voordeel van de twijfel
hoogste lic-score : 75 (en lijkt goed Clown smiley )
hoogste linc-score bij matches: 70
Iemand die hier chocola van kan maken ?
Ik niet en ik ga dus gewoon op mijn gevoel af.

Succes met je studie, Marijan.

Groetjes,
Klaas



Leuk, dat je meedenkt en studeert, Klaas! Knipoog smiley Misschien zou ik me op zondag met andere dingen bezig moeten houden, maar goed. Clown smiley Lachende smiley Ik begin met je laatste verstandige Knipoog smiley opmerking. Ik ga ook vooral op m'n gevoel af. Verlegen lachende smiley
M'n hoogste 6 linc-scores, wonen allemaal in de buurt. Maar daarna een aantal niet, dus dat zal inderdaad niet veel invloed hebben.
Het opleidingsniveau is echt wel van invloed, mensen met bijv. VMBO staan bij mij niet in de lijst. Flauw van CM Twijfelende smiley , maar 't is niet anders.

En verder......kan ik er ook niet echt chocola van maken. Smiley die vol vragen zit Laten we ons maar bezighouden met de vlinders en die op ons af laten komen. Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 12:37
BerichtOnderwerp: Lync score
 
PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vraag me echt af hoe de organisatie CM aan een een bepaalde lync score komt. Ik vind zelf persoonlijk dat de lync score niet altijd even goed is uitgerekend door de organisatie van CM.
Hoe is dit voor jullie?
Wat vinden jullie van de lync score die door de organisatie van CM aan jullie persoonlijk wordt afgegeven?

Groeten van Paulus

'k Heb eens even een studie gemaakt van m'n lincs en denk dat de volgende dingen veel invloed hebben op de score;
leeftijd (bij meer dan 5 jaar verschil, geen linc)
regio (hoe dichterbij iemand woont, hoe hoger de score)
opleidingsniveau (zelfde niveau, hoge score)
kerkgenootschap (zelfde kerkgenootschap of iets dat er op lijkt, hogere score)
en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn...


Ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen, wel mee kunnen spelen. Het is dus niet helemaal uit de lucht gegrepen, want een paar van m'n matches hebben ook een (soms best hoge) linc-score.
Natuurlijk zegt het lang niet alles, want dé ware kan heel goed iemand zijn die geen linc-score heeft. Als iemand 6 jaar ouder/jonger is, staat hij/zij al niet in lijst. En zou je met iemand een linc-score van (bijna) 100 hebben, dan kan het wel eens een hele saaie relatie worden. Ben je dan geen kloon van elkaar? Clown smiley

Wat is jullie hoogste linc-score trouwens? Bij mij staat iemand boven aan met 79, 't is wel iemand die ik 'gecamoufleerd' heb. Knipoog smiley Dus dat geeft ook al iets aan over de waarde die ik er aan hecht.
Hoeveel matches hebben jullie? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 27 december 2009, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 22:56
BerichtOnderwerp: Gezellige feestdagen!?
 
'k Wens iedereen op CM gezegende Kerstdagen en een goed 2010 toe!

De bloei begon in Bethlehem
een roos in knop zo zag ik Hem
het kruis heeft niet de bloei gestuit
maar juist de toekomst aangeduid
van volle bloei die komen moet
en alle pijn vergeten doet.


Groetjes, Marijan


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 25 december 2009, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:15
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Even om het helder te houden, maar er is hier een Marijan met een i en een Marjan zonder i. En we zijn beiden ook nog 40. Knipoog smiley

Ik ben al een poosje afgehaakt in de deze discussie en volg 'm lezend.

Groetjes,
Marijan Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 15:35
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
LIESBETH326 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=MPzJ8U1hd94&feature=related

Mooi hè, Liesbeth. Nog een van ze.......

http://www.youtube.com/watch?v=R7s3gWkLhaQ&feature=related[/quote]


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 24 december 2009, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 11:00
BerichtOnderwerp: de jostiband
 
CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op, dat een opmerking op de chatbox door iedereen meteen negatief geïnterpreteerd wordt. De beschuldigingen vliegen dan over en weer en de essentie wordt dan uit het oog verloren. Vaak vult men al voor de ander in wat men denkt en krijg je ruzie die heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door beter naar elkaar te luisteren.

Ik ben het met de mensen eens die zeggen, dat gehandicapten heel vaak puur omgaan met muziek en dat we wat dat betreft heel veel van ze kunnen leren. Het optreden wat me zelf het meest voor ogen staat in dit geval, is die keer dat we voor gehandicapten moesten spelen, dat ze zelf mee gingen doen. En inderdaad daar straalde heel wat van af.

Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. Ik vergelijk het met de musical die mijn zoon gaf aan het einde van de basisschool. Als we toen gezegd hadden, dit is zo mooi, hier ga je mee optreden door het land, zouden we in mijn ogen precies hetzelfde doen. Voor ons was het mooi, omdat we hem kenden. Omdat we meegeoefend hadden en met hem de tekst geleerd hadden.

‘k Heb het gesprek gisteren niet helemaal kunnen volgen, maar zoals je het nu verwoordt begrijp ik je wel. En ik draag, waar ik bij Chat eigenlijk ook niet aan twijfel, mensen met een verstandelijke (en lichamelijke) beperking een heel warm hart toe.

Ik heb zeker respect voor de Jostiband en de mensen die daar omheen staan! Wel vind ik het bijna te mooi (niet echt) klinken. Er is ook veel begeleiding en ondersteuning op de achtergrond, wat natuurlijk ook wel logisch is als je zulke concerten geeft. Lang niet iedereen komt in aanmerking of is in staat, om mee te doen met de Jostiband. De selectie zal behoorlijk streng zijn. Vaak zijn het de mensen, die al meer kunnen en meer aandacht krijgen dan anderen. Persoonlijk vind ik die (media)aandacht wel eens overdreven, het is maar een hele kleine – zeker niet doorsnee – groep verstandelijk gehandicapten. Deze mensen redden zich vaak wel. Voor veel mensen is dit het enige, wat ze van deze mensen zien. En dan krijg je wel een vertekend beeld. Je ziet dan, behoorlijk uitvergroot, vooral de positieve kant die we denk ik ook graag willen zien. Daar is op zich niks mis mee, maar er is ook een andere kant. Ik zou liever meer aandacht willen voor de mensen die – ogenschijnlijk – weinig terug kunnen geven. Die groep, waaronder veel eenzaamheid is, is veel groter.

Ik ben meerdere jaren, als vrijwilliger, met vakantieweken voor verstandelijk gehandicapten mee geweest. Dat zijn altijd weer geweldige weken, heel verrijkend ook wel. Echt genieten wel, ik zou het iedereen aanraden! Lachende smiley In deze weken is het samen zingen en muziek maken - tot eer van God - een belangrijk onderdeel. Dat is puur genieten en komt rechtstreeks uit hun hart, ontroerend mooi. Daar kan ik dus echt heel erg van genieten. Mensen met wie je bijna niet kunt communiceren, doen dan ook enthousiast mee. Zij zouden nooit in aanmerking komen voor de Jostiband, maar doen dan mee met bijv. een sambabal. Het klinkt muzikaal verre van perfect, maar in mijn oren klinkt het prachtig. Ook zijn er mensen die niks kunnen (zwaar gehandicapt), maar toch kun je aan hun gezichten zien dat ze genieten.

Aan de andere kant; doordat de Jostiband zoveel aandacht trekt, kunnen mensen nu wel zien hoe waardevol hun leven kan zijn. Wat puur genieten is, laten zij wel zien. Laten zij en wij daar ook vooral van (mee)genieten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:56
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
Ik heb vanavond erwtensoep gegeten bij m'n ouders, gemaakt door m'n vader en m'n broer. M'n broer en z'n 2 dochtertjes (1 en 3) waren er dus ook. M'n 3-jarige nichtje riep voor het eten een paar keer 'ik vind erwtensoep vies!'. Ze zag er hoorbaar tegenop. Maar nadat we haar gepusht hebben om toch wat hapjes te proberen, begon ze toch te eten en riep ineens 'compliment voor de kok!'.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 december 2009, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 15:39
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
Helemaal mee eens, Elizabeth en Annette!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 12:12
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail
 
RELLOK036 schreef:
euhm kiezen waaruit?

Uit al die leuke vrouwen hier natuurlijk! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 11:42
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
HANNAH810 schreef:
nodig gewoon zelf eens mensen uit met de feestdagen waarvan je weet dat ze alleen thuis zitten; uit je omgeving, uit de gemeente... what-ever..
je kent hier op cm wellicht ook mensen, waarvan je gehoord hebt dat ze tegen de feestdagen opzien;
en samen feest vieren, is feestelijker dan alleen....
en wat is er op tegen, om het samen gewoon gezellig te hebben?

Helemaal mee eens. Gebed is fijn en goed, maar je kunt meer doen! En dan niet alleen met de feestdagen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 22 december 2009, 12:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 10:16
BerichtOnderwerp: Eenzame feestdagen.
 
Het zal zeker niet makkelijk zijn, om dakloos of zwerver te zijn. Goed, om hier aan te denken en voor te bidden! Ik denk dat ze ook veel zullen hebben aan praktische hulp, het is ‘bid en werk’. Het Leger des Heils, maar zij niet alleen, doet goed werk. Ik las vanmorgen in de krant wel goed nieuws, namelijk dat het aantal daklozen afneemt. Velen hebben een huis toegewezen gekregen, dus dat is een lichtpuntje! Het aantal daklozen is eigenlijk maar een kleine groep mensen, onder hen zullen er zijn die zich misschien wel helemaal niet eenzaam voelen. Soms is het een eigen keus, je bent namelijk ook niks verplicht aan anderen. Dat zal natuurlijk niet voor iedereen gelden, je kunt ongewild in zo’n situatie terecht komen. Eenzaamheid is iets wat niet altijd zichtbaar is aan de buitenkant, ik denk dat het overal – ook/juist (?) onder CM-ers - voorkomt. Zelfs in huwelijken komt het voor, wat sommigen vast zullen herkennen. Het hebben van een dak boven je hoofd, lost dit probleem niet op. Ik begrijp de reactie van Jolan heel goed, veel mensen (hier) hebben hun eigen portie. Ik heb respect voor mensen die hun eigen eenzaamheid (klinkt zwaar, maar er zijn natuurlijk mates in) durven te benoemen. Veel mensen laten aan de buitenwereld niet merken, dat ze zich wel eens eenzaam voelen. Ik denk dat bijna iedereen deze momenten wel kent. Iemand kan alleen zijn en zich niet eenzaam voelen, maar iemand kan zich ook te midden van bijv. z’n familie eenzaam voelen. Volgens mij is het niet iets om je voor te schamen. Juist als je het onder ogen ziet en bespreekbaar maakt, kun je er iets aan doen.

Op internet vond ik een stukje via de volgende link; http://www.korrelatie.nl/themas/eenzaamheid
Daar wordt kort samengevat wat eenzaamheid inhoudt, ‘k zal een klein stukje weergeven. De rest kun je lezen via de link.

Eenzaamheid is het gemis aan contact. Iemand voelt zich alleen, mist iets in de relaties met anderen. Eenzaamheid is een persoonlijke beleving: niemand kan van een ander weten of hij of zij eenzaam is. De een heeft weinig contacten en voelt zich niet eenzaam, de ander voelt zich ondanks veel schijnbaar goede contacten toch eenzaam.

Ik wil dus vragen om gebed, dat mag natuurlijk inclusief jezelf zijn, voor alle mensen die zich (wel eens) eenzaam voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 23:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
ROBBEDOES873 schreef:
je klikt op Quote dan de url en dan quote sluiten
als het goed is staat het er dan op Knipoog smiley

Bedankt Robbedoes, ik ga het gelijk even uitproberen! Je moet er echt opkomen zeg! Even een mooi lied opzoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=5s7GidH3CMU&feature=related


Nou Pieter, is het voor jou ook wat makkelijker zo!


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 21 december 2009, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (54)





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 22:05
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
PIETER649 schreef:
deze is veeeeeel leuker Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=PQ0kCDMWwg0

dussuh... plak en copieer ze Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha, die is wel bijzonder! Lachende smiley 't Is de moeite van het knippen en plakken zeker waard!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 Volgende
Pagina 72 van 74